50 Doğa Dostu Şirket

Sürdürülebilirliği ana faaliyetlerinin ayrılmaz bir parçası olarak kabul eden ‘50 DOĞA DOSTU ŞİRKET’ araştırmamızda liderler, doğayı ve doğal varlıkların korunmasını hedefleyen çalışmalarına dair sorularımızı yanıtladı… Onlara göre; sosyal sorumluluğun kurum itibarına etkisi nasıl oluyor? Şirketler son 10 yılda kaç adet fidan dikilerek ağaçlandırmaya katkıda bulundu? 

Son bir senede ne kadar su ve enerji tasarrufu yaparak sektörlerin sürdürülebilirlik karnesine (+) değer kattı…  Dünyanın geleceği için sürdürülebilir çözümler üreten kuruluşlar, imalat süreçlerinde ve ürünlerinde doğal su kaynaklarının korunmasına öncelik veriyor…
Özetle; sürdürülebilirlik karnelerini ele alarak daha yaşanılabilir bir dünyanın olabileceğine dair iyimser bir analiz gerçekleştirdik…

Arçelik, son 6 yılda işletmelerindeki su verimliği çalışmalarıyla 1 milyon 400 bin hanenin günlük tüketimine eşdeğer tasarruf sağladı. Arçelik CEO’su Hakan Bulgurlu, “Gezegenimizin geleceği için her damla değerli. 2,1 milyar insanın evlerinde güvenli içme suyuna erişimleri yok. Sürdürülebilirliği değer zincirimizin her halkasına entegre ediyoruz” dedi.

SUYUN HER DAMLASI ÖNEMLİ
Gezegenimizin geleceği için suyun her damlası değerli. Bugün 2,1 milyar insanın evlerinde güvenli içme suyuna erişimleri yok. Biz küresel bir şirket olmanın sorumluluğuyla sürdürülebilirliği değer zincirimizin her halkasına entegre ediyor, faaliyet gösterdiğimiz tüm ülkelerde çevre dostu ürünlerin yaygınlaştırılmasını sağlıyoruz.

ELDE BULAŞIK YIKAMA YERİNE MAKİNE
Sadece Türkiye’de tüm hanelerdeki çamaşır ve bulaşık makineleri en verimli ürünlerimiz ile değiştirildiğinde yaklaşık 150 milyon m3 su tasarruf edilecek. Buna ek olarak elde bulaşık yıkama yerine en verimli ürünlerimizin kullanılmasıyla tasarruf miktarı yılda 500 milyon metreküpe ulaşıyor. Bir başka bir deyişle 1,5 milyondan fazla hanenin yıllık tüketimine eşdeğer suyu tasarruf etmek mümkün oluyor. Günlük hayatlarımızda alacağımız basit önlemlerle fark yaratabiliriz.
İKLİM VE SU PROGRAMINDA ‘A LİSTESİ’NDEYİZ
21’inci yüzyılda yaşadığımız su sorununun kökeninde çevreye verilen zarar ve yine bunun bir sonucu olan küresel ısınma yatıyor. Biz su kıtlığıyla mücadele konusunda da dünyada lider şirketler arasında yer alıyoruz. 2017 yılında, dünyanın en önemli ve en yaygın çevre girişimlerinden biri olan Karbon Saydamlık Projesi (CDP)’nin hem iklim hem de su programında A Listesi’ne girerek, dünyada bu başarıyı elde eden 25 şirket arasına girdik.

6.6 TRİLYON DOLAR YATIRIM YAPILMALI
CDP’nin 2017 raporuna göre; su sorunuyla mücadele için 91 ülkeden şirketler, 1.000 fazla projeyle 23.4 milyar dolar yatırım sözü verdi. Ancak BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri’ne ulaşabilmek için hükümetlerin ve şirketlerin 6.4 trilyon dolar yatırım yapması gerekiyor. Biz de bu bilinçle ekosistemin korunması için hem Türkiye’de hem de dünyada yatırım yapmaya ve örnek şirket olmaya devam edeceğiz.


ARÇELİK, 2011-17 YILLARI arasında;
✓ Yurt içi işletmelerinde gerçekleştirdiği su verimliliği çalışmalarıyla 1.120.000 m3 su tasarrufu sağladı. 
✓ 1,4 milyon hanenin günlük su tüketimine eşdeğer suyu tasarruf etti.
✓ Sürdürülebilirlik hedeflerini Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri ile uyumlu hale getirdi. 
✓ Su kaynaklarının korunması kapsamında bu hedeflerden 6’ncısı olan ‘Temiz Su ve Sıhhi Koşullar’ ile 12’incisi olan ‘Sorumlu Tüketim ve Üretim’ başlığına katkı sağlamak üzere çalışmalarını sürdürüyor. 
✓ Son 5 yılda işletmelerinde ürün başına su çekimini %36 oranında azalttı.

Sürdürülebilirliği, önemli bir yatırım olarak gördüklerinin altını çizen VakıfBank Genel Müdürü Mehmet Emin Özcan, “Doğaya karşı sorumluluğumuzu yerine getirmenin, gelecek nesillere daha yaşanabilir bir dünya bırakmanın hepimizin en önemli görevi olduğuna inanıyoruz’’ dedi. 

VİZYONUMUZ; GÜVENİLİR ÇÖZÜMLER 
Finansal, toplumsal ve çevresel alanlarda değişime karşı hızlı, yenilikçi ve güvenilir çözümler üreterek müşterilerimizin, hissedarlarımızın ve ülkemizin yanındaki güç olmayı sürdürüyoruz. Çevreye karşı sorumluluğumuza uygun çalışmalarımızla doğaya saygılı iş süreçleri geliştiriyoruz. 
50 BİN FİDAN BAĞIŞLADIK
‘Çevre Dostu Konut Kredisi’ kullanan müşterilerimiz adına Çanakkale Gürece Ağaçlandırma Sahası’na 50 bin adet fidan bağışladık. Böylece daha önceki dönemde yine konut kredisi kullanan müşterilerimiz ve çalışanlarımız adına 110 binden fazla fidana yenilerini ekledik.

İKLİM DEĞİŞİKLİĞİYLE MÜCADELE
Bankamız iklim değişikliğiyle mücadele ve müşteri odaklı büyüme stratejisine katkıda iki önemli adım attı. Bankacılık faaliyetlerimizin çevreye doğrudan etkisini, uluslararası arenada en saygın standartlarla uyumlu şekilde en aza indirgediğimizi, ISO 14001 sertifikasıyla(Çevre Yönetim Sistemi) belgelendirmiş olduk. 

GAYE; YENİLİKÇİ BİR GELİŞİM SAĞLAMAK
‘Çevre dostu bir yaşam modeli’ artık tüm dünyanın arayışı. “Sürdürülebilir kalkınma ancak sürdürülebilir çevre ile mümkündür.” prensibinden hareketle, faaliyetlerimizin çevresel boyutlarını belirlemeyi, etkilerini minimum düzeye indirmeyi ve çevreyle ilgili her alanda sürdürülebilir ve yenilikçi bir gelişim sağlamayı amaçlıyoruz.

SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA VE ÇEVRE
Sürdürülebilir bir kalkınma ancak sürdürülebilir bir çevreyle mümkün. 2014’ten bu yana BİST Sürdürülebilirlik Endeksi’nde arka arkaya 3. kez yer alma başarısını gösterdik. Ayrıca, CDP (Karbon Saydamlık Projesi) İklim Değişikliği Programı’nda ‘C’ olan performans skorumuzu ‘B’ (Yönetimsel) seviyesine yükselttik. TurSEFF programı kapsamında enerji verimliliği projelerini destekliyoruz. 

31 ŞUBEDE ISO 14001 SERTİFİKASI
Genel Müdürlük birimlerimiz ve tüm şubelerimiz için ISO 14001 sertifika çalışmalarımız sürüyor. İlk etapta İstanbul’da bulunan 31 şubemiz bu sertifikayı almaya hak kazandı. Ekonomik, çevresel ve sosyal performansımızı, toplum geneli için değer oluşturacak şekilde yönetmeye büyük bir azimle devam edeceğiz.

Garanti Bankası, sürdürülebilirliği, faaliyetlerinin ayrılmaz bir parçası kabul ediyor. Garanti Ödeme Sistemleri Genel Müdürü Işıl Akdemir Evlioğlu, TEMA Vakfı işbirliğinde hayata geçirilen ‘Bonus Ormanı’ projesine değiniyor. Evlioğlu, doğanın korunması ve ağaçlandırmanın önemi konusunda duyarlılık oluşturmayı amaçladıklarını ifade ediyor.

DOĞAYI KORUMAK ÖNEMLİ BİR SORUMLULUK
Sürdürülebilirliği temel bir değer olarak kabul eden, bunu tüm faaliyetlerimize entegre etmeye ve bu alanda Türkiye’de örnek olmaya çalışan bir kurumuz. İş süreçlerimizle doğaya sağlayacağımız her türlü katkının, sürdürülebilir bir toplum ve gelecek için öneminin bilincindeyiz. Doğayı ve doğal varlıklarımızı korumak, önce bireyleri, sonra toplum ve ekonomileri ilgilendiren önemli bir sorumluluk. 

‘BONUS ORMANI’ BİZİ HEYECANLANDIRIYOR
25 yıldır ülkemizin havasını, suyunu, toprağını korumayı kendine misyon edinmiş TEMA Vakfı ile birlikte hayata geçirdiğimiz ‘Bonus Ormanı’projesi bizi fazlasıyla heyecanlandırıyor. Bu projeyle öncelikle kart sahibi müşterilerimizi, ayrıca daha yeşil bir gelecek adına bilinçli ve duyarlı herkesi, bu yolda alınacak önlemler konusunda teşvik etmeyi amaçlıyoruz. 

EKSTRENİZİ E-POSTA YOLUYLA ALIN
Yaşam şeklimiz ve tüketim alışkanlıklarımız gün geçtikçe değişirken, ihtiyaçlar doğrultusunda doğal yaşam döngüsü ne yazık ki günden güne bozuluyor. Dolayısıyla ekstresini e-posta yoluyla alacak Garanti kart sahiplerinin, hem kağıt israfını önlemede hem de Bonus Ormanı vesilesiyle yeşerecek fidanlarla doğanın korunmasına bir nebze de olsa katkı sağlayacağı inancındayız.


GARANTİ BANKASI’ndaN büyük proje;
✓Garanti’nin TEMA Vakfı işbirliğiyle hayata geçirdiği ‘Bonus Ormanı’ projesinde, basılı ekstrelerini e-posta yoluyla almayı tercih eden müşteriler adına, Çanakkale-Doğandere’de oluşturulan Bonus Ormanı’na fidan dikiliyor.
✓Basılmayan her ekstreyle birlikte kağıt israfının da azaltılması amaçlanıyor. 
✓55 bin fidan dikilen ‘Bonus Ormanı’ projesinde yılda 85 ton kağıt tasarrufu yapılması planlanıyor.

Panasonic Eco Solutions Türkiye Yönetim Kurulu Üyesi TatsuyaKumazawa, sosyal sorumluluğa duyarlılıkla birlikte kurumsal itibarlarıetkin yöneten şirketlerin diğerlerinden daha çok beğeni topladığı görüşünde.Kumazawa, küresel iklim değişikliği ve doğal kaynakların giderek azalması riski nedeniyle herkesin sorumluluk almasını gerektiğini söyledi.

GELECEK NESLE YAŞANABİLİR BİR DÜNYA
Üretim süreçlerimizde ve tesis yönetiminde, doğal kaynaklarımızın korunmasını ve enerji verimliliği sağlamayı ana sorumluluklarımızdan birisi olarak ele alıp tüm faaliyetlerimizi bu yaklaşımda gerçekleştiriyoruz. Gelecek nesillere daha yaşanabilir bir dünya bırakmak için gerçekleştirdiğimiz sosyal sorumluluk projeleri ve ağaçlandırma kampanyalarına verdiğimiz desteklerle yaşama değer katmaya gayret gösteriyoruz. Atık yönetimi, atıkların kaynağında azaltılması ve ekonomiye kazandırılmasıyla çevre kirliliğinin önlenmesine destek oluyoruz.

SOSYAL SORUMLULUK=KURUM İTİBARI
Topluma ve dünyada katkı sağlamak üzere çaba sarf eden, projelere imza atan şirketlerin itibar karnesinin çok daha güçlü olduğu açık. Layık bulunduğumuzSuperBrand ödülünün seçme kriterleri arasında sosyal sorumluluk projelerine katkı performansının da yer alması bu konuda açık bir kanıt.

FARKINDALIK İLKÖĞRETİM ÇAĞINA İNDİ
İlköğretim çağındaki öğrencilere enerji ve doğal kaynaklarımızın korunması ve geri dönüşüm konularında bilinç oluşturmak amacıyla, ‘Aydınlık Bir Gelecek İçin Okullarda Enerji Verimliliği’ sloganıyla 2012’de projemizi hayata geçirdik. İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü ile imzaladığımız protokolle öncelikle İstanbul’daki ilk ve ortaokullarda görev yapan 1.450 eğitimci için enerji yöneticisi eğitimleri verildi. Uygulamalarının pekişmesi için farkındalık afişleri ve tüm elektrik anahtarlarına ‘Gereksizse Kapat, Geleceği Aydınlat’ uyarı yazısı asılıyor. Okullarımızda enerji verimliliği kulüplerinin kurulması sağlandı. 

HEDEF 1 MİLYON ÖĞRENCİYE ULAŞMAK
Aktif katılımve eğlenirken öğrenmeyi sağlamak amacıyla oluşturduğumuz ‘Çocuk Tiyatrosu’ amaca erişim ve kalıcılıkta başarılı bir süreci oluşturdu. Ana teması enerji verimliliği olan ‘Aydınlık Bir Gelecek’ isimli oyun, İstanbul’da her gün bir okulda ücretsiz sahneleniyor. Her öğretim yılı sonundaki yarışmayla örnek okullar ödüllendiriliyor. Yaklaşık 5 yılda 580 bin ilkokul öğrencisiyle rekora imza atan projeyle 2020’ye kadar 1 milyon öğrenciye ulaşmayı hedefliyoruz.


PANASONIC’ten yeşil mimarî;
✓ Tesislerimiz cam bina ile ısı kontrolü ve gün ışığından etkin yararlanma, havalandırma sistemi, su kullanım kontrolü, yeşil alan ve peyzaj tasarımı özellikleriyle yeşil mimari tasarım kriterlerini taşıyor. 
✓Ofislerimizdeki faaliyetlerimizin tanımlanmış tasarruf kriterleriyle gerçekleşmesi ve ekolojik ayak izini azaltma girişimleri çok daha önem kazanıyor. 
✓WWF-Türkiye işbirliğindeki ‘Yeşil Ofis’ programıyla elektrik ve su tüketiminin azaltılmasından kağıt ve kartuş tasarrufuna kadar birçok alanda ofislerimizde ölçülebilir iyileştirmeler gerçekleştirdik. 
✓Hedefimiz, çalışanlarımızın kazandığı alışkanlıkları sürdürülebilir kılarak, yaşam biçimi olarak içselleştirmelerini sağlamak. 

Panasonic Eco Solutions Türkiye Yönetim Kurulu Üyesi TatsuyaKumazawa, sosyal sorumluluğa duyarlılıkla birlikte kurumsal itibarlarıetkin yöneten şirketlerin diğerlerinden daha çok beğeni topladığı görüşünde.Kumazawa, küresel iklim değişikliği ve doğal kaynakların giderek azalması riski nedeniyle herkesin sorumluluk almasını gerektiğini söyledi.

GELECEK NESLE YAŞANABİLİR BİR DÜNYA
Üretim süreçlerimizde ve tesis yönetiminde, doğal kaynaklarımızın korunmasını ve enerji verimliliği sağlamayı ana sorumluluklarımızdan birisi olarak ele alıp tüm faaliyetlerimizi bu yaklaşımda gerçekleştiriyoruz. Gelecek nesillere daha yaşanabilir bir dünya bırakmak için gerçekleştirdiğimiz sosyal sorumluluk projeleri ve ağaçlandırma kampanyalarına verdiğimiz desteklerle yaşama değer katmaya gayret gösteriyoruz. Atık yönetimi, atıkların kaynağında azaltılması ve ekonomiye kazandırılmasıyla çevre kirliliğinin önlenmesine destek oluyoruz.

SOSYAL SORUMLULUK=KURUM İTİBARI
Topluma ve dünyada katkı sağlamak üzere çaba sarf eden, projelere imza atan şirketlerin itibar karnesinin çok daha güçlü olduğu açık. Layık bulunduğumuzSuperBrand ödülünün seçme kriterleri arasında sosyal sorumluluk projelerine katkı performansının da yer alması bu konuda açık bir kanıt.

FARKINDALIK İLKÖĞRETİM ÇAĞINA İNDİ
İlköğretim çağındaki öğrencilere enerji ve doğal kaynaklarımızın korunması ve geri dönüşüm konularında bilinç oluşturmak amacıyla, ‘Aydınlık Bir Gelecek İçin Okullarda Enerji Verimliliği’ sloganıyla 2012’de projemizi hayata geçirdik. İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü ile imzaladığımız protokolle öncelikle İstanbul’daki ilk ve ortaokullarda görev yapan 1.450 eğitimci için enerji yöneticisi eğitimleri verildi. Uygulamalarının pekişmesi için farkındalık afişleri ve tüm elektrik anahtarlarına ‘Gereksizse Kapat, Geleceği Aydınlat’ uyarı yazısı asılıyor. Okullarımızda enerji verimliliği kulüplerinin kurulması sağlandı. 

HEDEF 1 MİLYON ÖĞRENCİYE ULAŞMAK
Aktif katılımve eğlenirken öğrenmeyi sağlamak amacıyla oluşturduğumuz ‘Çocuk Tiyatrosu’ amaca erişim ve kalıcılıkta başarılı bir süreci oluşturdu. Ana teması enerji verimliliği olan ‘Aydınlık Bir Gelecek’ isimli oyun, İstanbul’da her gün bir okulda ücretsiz sahneleniyor. Her öğretim yılı sonundaki yarışmayla örnek okullar ödüllendiriliyor. Yaklaşık 5 yılda 580 bin ilkokul öğrencisiyle rekora imza atan projeyle 2020’ye kadar 1 milyon öğrenciye ulaşmayı hedefliyoruz.


PANASONIC’ten yeşil mimarî;
✓ Tesislerimiz cam bina ile ısı kontrolü ve gün ışığından etkin yararlanma, havalandırma sistemi, su kullanım kontrolü, yeşil alan ve peyzaj tasarımı özellikleriyle yeşil mimari tasarım kriterlerini taşıyor. 
✓Ofislerimizdeki faaliyetlerimizin tanımlanmış tasarruf kriterleriyle gerçekleşmesi ve ekolojik ayak izini azaltma girişimleri çok daha önem kazanıyor. 
✓WWF-Türkiye işbirliğindeki ‘Yeşil Ofis’ programıyla elektrik ve su tüketiminin azaltılmasından kağıt ve kartuş tasarrufuna kadar birçok alanda ofislerimizde ölçülebilir iyileştirmeler gerçekleştirdik. 
✓Hedefimiz, çalışanlarımızın kazandığı alışkanlıkları sürdürülebilir kılarak, yaşam biçimi olarak içselleştirmelerini sağlamak. 

25 ülkede faaliyet gösteren Metro Toptancı Market, çalıştığı çok sayıda markayla birlikte küresel su kıtlığı konusunda farkındalık oluşturmak için seferberlik ilan ediyor. Metro Toptancı Market Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Kubilay Özerkan, ‘Metro Su Hareketi’yle ilgili, “Su kaynaklarının sürdürülebilirliği konusunda açık ve net hedefler koyduk. Müşterilerimize yardım kampanyalarını destekleme fırsatı sunuyoruz. Dünya genelinde temiz suya erişimi arttırmayı hedefliyoruz.” dedi.

Sürdürülebilirlik, genel
iş stratejisinin temeli
Metro Toptancı Market, suyla ilgili gerçek bir etki oluşturmak için küresel erişimini bu yönde kullanarak bilinçli su tüketimi konusunda farkındalığı amaçlıyor. Dünyaya karşı sorumluluğunun bilincinde olan Metro, ‘BM 2030 Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri’nden, ‘herkes için temiz su ve sıhhi koşulların sağlanması” projelerine destek veriyor. Metro ayrıca müşterilerine yenilikçi ürün ve hizmet çözümleri sunarak onları su kaynakları üzerinde daha az etkisi olan ürünleri kullanmaya teşvik ediyor.

‘Metro Su Hareketi’ çerçevesinde 
yapılan çalışmalara örnekler:
✓ Metro, Unilever ve Unicef, Dünya Su Günü kapsamında insani kriz ortamında yaşamını sürdüren çocukların temiz suya erişimine destek oluyor. 
✓ Metro ve P&G iş birliğiyle su tüketimi konusunda toplumu bilinçlendirmek için imzalanan anlaşmayla Metro mağazalarından alınan her bir P&G ürünü için dünyada ihtiyacı olan bölgelere 1 kişinin günlük temiz su ihtiyacını karşılayacak arıtma paketi ulaştırılıyor. 2017’de 720 bin günlük, 1,4 milyon günlük temiz su ihtiyacı karşılandı.

Allianz Türkiye Kurumsal İletişim Ve Sürdürülebilirlik Ofisi Direktörü Burçun İmir, stratejilerini iki ana eksene oturttuklarını belirtti. Önleyici çözümler üretmek, girişimcilik ve inovasyonu destekleme faaliyetlerini ‘iyi’ başlığı altında bireyler, kurumlar, toplum ve çevre için gerçekleştirdiklerini anlattı.

STRATEJİMİZİ 2016’DA AÇIKLADIK
Allianz Türkiye, Allianz Grubu’nun tüm şirketleri gibi iş planlarını çevresel, sosyal ve yönetişim (ESG) prensipleri doğrultusunda hayata geçiriyor. Sektörümüzde ilke imza atarak, iş stratejilerimizle paralel sürdürülebilirlik stratejisi oluşturduk ve 2016’nın sonunda kamuoyuna açıkladık. Sürdürülebilirlik performansımızı düzenli ölçerek titizlikle takip ediyoruz. 

BM’NİN İLKELERİNDE, ALANINDA TEKİZ
Birleşmiş Milletler’in Küresel Sürdürülebilirlik İlkeleri’ni Türkiye’de imzalayan tek global sigorta ve emeklilik şirketiyiz. Odağa, 17 kalkınma hedefinden 5’ini aldık. Tüm işlerimizin ‘iklim eylemi’, ‘sağlıklı bireyler’, ‘insana yakışır iş ve ekonomik büyüme’, ‘sürdürülebilir şehir ve yaşam alanları’ ile ‘toplumsal cinsiyet eşitliği’ ilkelerine destek verir nitelikte olmasına gayret ediyoruz. 

KARBON EKONOMİSİNİ DESTEKLİYORUZ
İyi çevre için küresel iklim değişikliğinin olumsuzluklarını görünür kılma ve negatif etkilerini önlemeye katkı sağlama stratejimiz kapsamında karbon ekonomisini desteklemek var. İklim Çözümleri Merkezi’yle birlikte yayın, araştırma ve raporlarıyayımlıyoruz. TÜSİAD’ın liderliğinde hazırlanan ve Türkiye’de bu alandaki ilk kaynaklardan biri olan Ekonomi Perspektifinden İklim Değişikliği raporunun da destekçisi olduk.

İLK LEED PLATİN SERTİFİKALI KULEDEYİZ
Türkiye’nin ilk LEED Platin sertifikalı kulesi AllianzTower’da çalışıyoruz. ‘Dijital Dönüşüm Programı’yla işlerimizin yüzde 
67’sini dijital ortama taşıdık, hedefimiz bunu yüzde 80’e çıkarmak. 

BEYİNLERE SADECE SATIŞLA NÜFUZ OLMAZ
Şirketlerin müşterilerinin kalbine ve beynine sadece ürün veya hizmet satarak nüfuz etmesi mümkün değil. Bir markanın neyi temsil ettiği, hangi değerlere sahip olduğu, duyarlılığı, kendisinden daha büyük bir resme hizmet etme hevesi olması gibi başlıklar, paydaşları markalara karşı daha duyarlı hale getiriyor. 

GLOBAL RAPORLARLA ÖRNEĞİZ
Global Raporlama İnisiyatifi (GRI) tabanlı ilk sürdürülebilirlik raporunu yayınlayarak örnek olmaya çalışıyoruz.‘Girişimcilik ve inovasyon’ adına önemli adımlar atıyoruz. Teknolojiyi de odağımıza alarak ‘kurum içi girişimcilik programı’ yürütüyor ve inovasyonu kültürel dönüşümümüzün odağına koyuyoruz. 

SEKTÖRÜN KARNE ORTALAMASINI YÜKSELTTİK
Şirket dışında Türkiye’deki girişimcilik ekosistemiyle tanıştığımız ve girişim modellerini Allianz Türkiye ile işbirliğine çağırdığımız programımızı da başlattık. Kısaca; sigorta sektöründe yenilikçi iş modelleriyle iç içe olduğumuz bir ekosistem oluşturmak ve bu alanda da öncülük etmek istiyoruz. Sektörün karne not ortalamasını yükselttiğimizi söylememiz yanlış olmaz…

ALLİANZ TÜRKİYE’DEN dev tasarruf;
✓ 2017’de 2016’ya oranla yüzde 20 daha az elektrik, yüzde 6,3 daha az su ve kişi başına yüzde 7 daha az kağıt tükettik. Alternatif enerji kaynaklarını yüzde 26 oranında artırdık. 
✓Yıllık 108 bin adet pet şişe kullanımını elimine ettik. Teknolojiyle seyahatlerden kaynaklanan karbon ayak izimizi yüzde 4,3 düşürdük.
✓Yazıcıları çift taraflı baskıya ayarlayarak kağıt atığımızı azalttık, pet şişeleri şirkette kısıtladık. Bireysel çöp kutusu kullanılmıyor. 
✓İzmir’de operasyon merkezimiz AllianzKampüs’ü de sürdürülebilirlik ilkelerimize uygun bir şekilde hayata geçiriyoruz. Yeşil alanları, açık hava spor sahaları, iç mekân spor salonu ile 17 dönümlük bir arsa üzerinde doğa ve çalışan dostu bir merkez. 
✓AllianzTower’ın enerjisini 1 Haziran 2017’den bu yana alternatif kaynaklarından temin ediyoruz. 2017’de ikisi yeşil olmak üzere, üç sürdürülebilir çözümü Türkiye’ye kazandırdık. 
✓Santrallerde güneş ışınlarının düşük seviyesi sonucu oluşan kâr kayıplarını teminat altına alıyoruz.
✓Elektrikli otomobillere özel kasko indirimi sunuyoruz. Primlerde %20’ye varan oranlarda indirim sağlıyoruz.

Allianz Türkiye Kurumsal İletişim Ve Sürdürülebilirlik Ofisi Direktörü Burçun İmir, stratejilerini iki ana eksene oturttuklarını belirtti. Önleyici çözümler üretmek, girişimcilik ve inovasyonu destekleme faaliyetlerini ‘iyi’ başlığı altında bireyler, kurumlar, toplum ve çevre için gerçekleştirdiklerini anlattı.

STRATEJİMİZİ 2016’DA AÇIKLADIK
Allianz Türkiye, Allianz Grubu’nun tüm şirketleri gibi iş planlarını çevresel, sosyal ve yönetişim (ESG) prensipleri doğrultusunda hayata geçiriyor. Sektörümüzde ilke imza atarak, iş stratejilerimizle paralel sürdürülebilirlik stratejisi oluşturduk ve 2016’nın sonunda kamuoyuna açıkladık. Sürdürülebilirlik performansımızı düzenli ölçerek titizlikle takip ediyoruz. 

BM’NİN İLKELERİNDE, ALANINDA TEKİZ
Birleşmiş Milletler’in Küresel Sürdürülebilirlik İlkeleri’ni Türkiye’de imzalayan tek global sigorta ve emeklilik şirketiyiz. Odağa, 17 kalkınma hedefinden 5’ini aldık. Tüm işlerimizin ‘iklim eylemi’, ‘sağlıklı bireyler’, ‘insana yakışır iş ve ekonomik büyüme’, ‘sürdürülebilir şehir ve yaşam alanları’ ile ‘toplumsal cinsiyet eşitliği’ ilkelerine destek verir nitelikte olmasına gayret ediyoruz. 

KARBON EKONOMİSİNİ DESTEKLİYORUZ
İyi çevre için küresel iklim değişikliğinin olumsuzluklarını görünür kılma ve negatif etkilerini önlemeye katkı sağlama stratejimiz kapsamında karbon ekonomisini desteklemek var. İklim Çözümleri Merkezi’yle birlikte yayın, araştırma ve raporlarıyayımlıyoruz. TÜSİAD’ın liderliğinde hazırlanan ve Türkiye’de bu alandaki ilk kaynaklardan biri olan Ekonomi Perspektifinden İklim Değişikliği raporunun da destekçisi olduk.

İLK LEED PLATİN SERTİFİKALI KULEDEYİZ
Türkiye’nin ilk LEED Platin sertifikalı kulesi AllianzTower’da çalışıyoruz. ‘Dijital Dönüşüm Programı’yla işlerimizin yüzde 
67’sini dijital ortama taşıdık, hedefimiz bunu yüzde 80’e çıkarmak. 

BEYİNLERE SADECE SATIŞLA NÜFUZ OLMAZ
Şirketlerin müşterilerinin kalbine ve beynine sadece ürün veya hizmet satarak nüfuz etmesi mümkün değil. Bir markanın neyi temsil ettiği, hangi değerlere sahip olduğu, duyarlılığı, kendisinden daha büyük bir resme hizmet etme hevesi olması gibi başlıklar, paydaşları markalara karşı daha duyarlı hale getiriyor. 

GLOBAL RAPORLARLA ÖRNEĞİZ
Global Raporlama İnisiyatifi (GRI) tabanlı ilk sürdürülebilirlik raporunu yayınlayarak örnek olmaya çalışıyoruz.‘Girişimcilik ve inovasyon’ adına önemli adımlar atıyoruz. Teknolojiyi de odağımıza alarak ‘kurum içi girişimcilik programı’ yürütüyor ve inovasyonu kültürel dönüşümümüzün odağına koyuyoruz. 

SEKTÖRÜN KARNE ORTALAMASINI YÜKSELTTİK
Şirket dışında Türkiye’deki girişimcilik ekosistemiyle tanıştığımız ve girişim modellerini Allianz Türkiye ile işbirliğine çağırdığımız programımızı da başlattık. Kısaca; sigorta sektöründe yenilikçi iş modelleriyle iç içe olduğumuz bir ekosistem oluşturmak ve bu alanda da öncülük etmek istiyoruz. Sektörün karne not ortalamasını yükselttiğimizi söylememiz yanlış olmaz…

ALLİANZ TÜRKİYE’DEN dev tasarruf;
✓ 2017’de 2016’ya oranla yüzde 20 daha az elektrik, yüzde 6,3 daha az su ve kişi başına yüzde 7 daha az kağıt tükettik. Alternatif enerji kaynaklarını yüzde 26 oranında artırdık. 
✓Yıllık 108 bin adet pet şişe kullanımını elimine ettik. Teknolojiyle seyahatlerden kaynaklanan karbon ayak izimizi yüzde 4,3 düşürdük.
✓Yazıcıları çift taraflı baskıya ayarlayarak kağıt atığımızı azalttık, pet şişeleri şirkette kısıtladık. Bireysel çöp kutusu kullanılmıyor. 
✓İzmir’de operasyon merkezimiz AllianzKampüs’ü de sürdürülebilirlik ilkelerimize uygun bir şekilde hayata geçiriyoruz. Yeşil alanları, açık hava spor sahaları, iç mekân spor salonu ile 17 dönümlük bir arsa üzerinde doğa ve çalışan dostu bir merkez. 
✓AllianzTower’ın enerjisini 1 Haziran 2017’den bu yana alternatif kaynaklarından temin ediyoruz. 2017’de ikisi yeşil olmak üzere, üç sürdürülebilir çözümü Türkiye’ye kazandırdık. 
✓Santrallerde güneş ışınlarının düşük seviyesi sonucu oluşan kâr kayıplarını teminat altına alıyoruz.
✓Elektrikli otomobillere özel kasko indirimi sunuyoruz. Primlerde %20’ye varan oranlarda indirim sağlıyoruz.

Philips Aydınlatma Ortadoğu ve Türkiye Kurumsal İletişim Direktörü Ebru Ertan Bilge, iklim değişikliğiyle mücadele edebileceğimize ve küresel enerji ihtiyacını azaltabileceğimize inanıyor. Döngüsel ekonomi adında bir iş modeli benimsediklerini aktaran Bilge’ye göre; sürdürülebilirlik, ekonomik büyümeyi sağlayan ve gezegeni geliştiren bir araç.

AYDINLIK YAŞAM, İYİ BİR DÜNYA
Eylül 2016’da ‘BrighterLives, Better World’ (Daha Aydınlık Yaşamlar, Daha İyi Bir Dünya) isimli sürdürülebilirlik programımızı açıkladık. 2020 için belirlediğimiz hedeflerin başında enerji verimliliğini iyileştirmek, döngüsel aydınlatma yoluyla atık üretimini azaltmak ve şebeke dışı bölgelerde de erişim sağlamak geliyor. 

2020’YE KADAR İKİ MİLYAR LED AMPUL!
2020’ye kadar iki milyardan fazla LED ampul ve armatür satma hedefimiz doğrultusunda iklim değişikliğiyle mücadele edebileceğimize ve küresel enerji ihtiyacını azaltabileceğimize inanıyoruz. Bu hedefin 1,2 milyarlık kısmını 2017 sonu itibariyle yakaladık. Bize göre sürdürülebilirlik, hem ekonomik büyümeyi sağlayan hem de gezegeni geliştiren bir araç olarak fayda sağlıyor.

FARKINDALIĞA KATKI, ASLİ GÖREVİMİZ
Dünyanın daha fazla, tasarruflu ve bağlantılı dijital aydınlatmaya ihtiyacı var. 2050 itibariyle 10 milyara ulaşacak küresel nüfusun üçte ikisinin şehirlerde yaşamasıyla, özellikle yeni gelişen pazarlarla aydınlatmaya duyulan talep artacak. Şu anki 50 milyar aydınlatma noktasının 2030’da 59 milyarın üzerine çıkması bekleniyor. 

TEMA ARACILIĞIYLA AĞAÇ DİKİYORUZ
Global olarak karanlık yerlerin aydınlatılması kadar çevreye ve enerji verimliliğine odaklanan kurumsal sosyal sorumluluk çalışmaları önemli. 4 senedir çalışanlarımızın doğum günlerinde, onların adına TEMA aracılığıyla ağaç dikiyoruz. Philips Aydınlatma’yla 2 yıl önce anlamlı bir başlangıç yapmak adına birer ağaç diktirdik.
KALİTELİ VE SAĞLIKLI ÜRÜNLER…
LED ve bağlantılı aydınlatma devrimi, aydınlatma anlayışını tamamen değiştiriyor. Türkiye’de Uzak Doğu menşeli markasız ve kalitesiz ürünleri görüyoruz. Bunlar sadece kullanım ömrü ve kalitelerinden ödün vermiyor, sektörü de zarara uğratıyor. 
AMSTERDAM SCHIPHOL HAVALİMANI’NDAYIZ
Döngüsel ekonomi adında bir iş modeli benimsiyoruz. Verimli kullanımla birlikte ekonomik büyüme ile doğal kaynak sarfiyatı arasındaki bağlantıyı ortadan kaldırmak amaçlanıyor. Geçtiğimiz senelerde Amsterdam Schiphol Havalimanı’nın iki numaralı giden yolcu salonunda, Philips Aydınlatma’nın Döngüsel Aydınlatma çözümlerine geçildi.  Işık miktarına göre ödeme yapılırken, kurulan armatürler ve tesisat, sözleşmenin bitiminin ardından Philips tarafından yeniden değerlendirilecek. Bu geri dönüşümü de kapsıyor.

DUBAI LAMP İLE %90 TASARRUF
Küresel projelerden, Dubai Belediyesi ile geliştirilen ‘Dubai Lamp’, dünyanın ticari olarak satılan en verimli LED lambası. Geleneksel lambaların ‘Dubai Lamp’ ile değiştirilmesi, aydınlatmada kullanılan elektrikten %90’a kadar tasarrufu sağlıyor. 
PHİLİPS AYDINLATMA; karbon nötr bir şirket
✓Hedeflerimizden biri de elektriğin tamamını yenilenebilir enerji kaynaklarından elde etmek. 2017’de %80’e ulaştık. Bir önceki yıla göre iyileşme gösterdik.
✓2016’nın sonunda karbon nötr bir şirket olduk. Bu anlamda ilk ülke operasyonlarından biriyiz ve mutluluk kaynağı. İstanbul’da, Türkiye’nin ikinci yeşil ofis binası ve LEED sertifikasına sahibiz.
✓ 2017’de gelirlerimizin %77,3’ünü sürdürülebilir ürünler, sistemler ve hizmetlerle elde ettik. Bu oranı 2020’ye kadar %80’e çıkarmayı hedefliyoruz.
✓ Sadece Avrupa’da 2017’de 31 ton, 250 milyon kullanılmış lambaya ulaştık. 2019’da ürettiğimiz ürün ağırlığının %65’ini toplamayı hedefliyoruz.
✓Yenilenebilir enerji kullanımımızı yüzde 58’e yükselttik ve 2007’ye göre karbon ayak izimizi yüzde 42 azalttık. 2020 itibariyle iklim değişimine etkimizi tamamen azaltmayı hedefliyoruz. 
✓Çöp sahamıza atık göndermemeyi amaçlıyoruz. Şimdiden işletme alanlarımızın yüzde 24’ü hiç atık çıkarmıyor ki bunların yüzde 83’ünü geri dönüştürüyoruz.

Sanofi Türkiye Kurumsal İletişim Direktörü Pınar Kaya, faaliyetlerini‘kurumsal vatandaşlık’ anlayışıyla yürüttüklerini dile getirdi. İş stratejilerinin temelinde sürdürülebilirliğin yer aldığına dikkati çeken Kaya, “Bu sayede işimizi geliştiriyor ve daha fazla değer oluşturma fırsatı yakalıyoruz’’ diye konuştu.

İNSAN YAŞAMINA GÜÇ KATIYORUZ
İnsanların sağlık yolculuklarında yanlarında yer alarak yaşamlarını daha kolay, keyifli ve güçlü kılmak için çalışıyoruz. Bu faaliyetlerimizle dünyanın önde gelen ilaç şirketlerinden biriyiz ve bunun sorumluluğuyla hareket ediyoruz. Sadece ilaç üreten bir şirket olmanın çok ötesinde bir anlayışla, iyi bir kurumsal vatandaş olarak varlığımızı sürdürüyoruz. Hayata geçirdiğimiz ekonomik, etik, çevresel, sosyal uygulamalar ve bu çabalar sonucunda Türkiye’de ulaştığımız performansımızı da bu yıl üçüncüsünü yaptığımız Sürdürülebilirlik Raporu’nda sunuyoruz.

ANA STRATEJİMİZ SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK 
Sürdürülebilirlik alandaki küresel önceliğimiz ‘Etik ve Şeffaflık, Sağlık Hizmetlerine Erişim, Toplumsal Katılım ve Sağlıklı Gezegen’ başlıkları altında değerlendiriliyor. Paydaşlarımızın beklentilerini dinleyerek ve anlayarak yaşama katkı sağlamaya ve insanların sağlık yolculuğunda yanlarında yer almaya devam edeceğiz. Birleşmiş Milletler Küresel İlkeler Sözleşmesi’ne ve Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri’ne olan küresel taahhüdümüz, sürdürülebilirlik çalışmalarımızı daha da ileri seviyeye taşıyabilmemiz için bizi teşvik etmektedir. Yürüttüğümüz tüm projelerin odağına bu anlayışı yerleştiriyor ve bu anlayışla hareket ediyoruz.

ÇALIŞANLAR POLİTİKALARIMIZI BENİMSEMELİ
Sürdürülebilirlik stratejiler ve politikaları doğrultusunda planlar geliştiriyoruz. Hedeflerimiz arasında çalışmaların devamlılığının sağlanması, politikaların tüm çalışanlar tarafından benimsenmesi ve doğru yansıtılması bulunuyor. Bu bağlamda tedarikçiler dahi etki alanındaki herkesin bilinçlenmesi ve gelişimi destekleniyor.

SANOFİ TÜRKİYE’DEN ‘Çevre Yönetim Sistemi’
✓ Modern depolama sistemlerinin uygulandığı tesiste 110.000 metrekare çim ekili yeşil alan ve binin üzerinde ağacın yer aldığı 20.000 metrekarelik bir başka alan bulunuyor.
✓ Yüksek verimli toz tutucu filtrelerin kullanıldığı tesiste, enerji verimliliği programıyla tüketilen miktardüzenli takip ediliyor ve tasarruf imkânları değerlendiriliyor. 
✓ Lüleburgaz Tesisleri’ndeki enerji tüketimi birim ambalaj başına 2016’da 191 Wh olarak gerçekleşti, böylece son 5 yılda %27 azaldı. 
✓ 2014’te 0,68 lt olan ambalaj başına su tüketimi 2016’da 0,63’e düşürüldü.