ORKA HOLDİNG'İN 2025 HEDEFİ

Damat, Tween ve D'S Damat ile dünya moda perakendesinin liderlerinden Orka Holding, global marka sorumluluğu doğrultusunda öncü adımlar atmaya devam ediyor. Uluslararası yolculuk, CovId-19 salgınına rağmen ışık hızıyla sürüyor. Orka Holding'in markaları, dünyada aynı segmentte çıkışta olan ve gelecekte de çok konuşulacaklar arasında ilk 5'te yer alıyor. Avustralya'dan başlayıp Avrupa'ya, oradan da Amerika kıtasına uzanan etki, her geçen gün katlanarak büyüyor. Bu kapsamdaki mağazalaşma atılımları ise haklı olarak "Üzerinde güneş batmayan marka" tanımlamasını da beraberinde getiriyor. Orka Holding'in "Yönetim Kurulu Başkanlığı"nı, sektörün duayenlerinden, Sayın Süleyman Orakçıoğlu üstleniyor. Sürdürülebilir başarının nereden geldiğini, BUSINESS LIFE'ın "10. Yıl Özel Sayısı"nda anlatan lider iş insanımız, öncelikle bulundukları noktayı özetledi. Ardından da önümüzdeki 5 yıllık planlarına dair çarpıcı açıklamalar yaptı. Başarılı iş kariyerinin yanı sıra, mutlu aile tablosuyla örnek bir isim olan Orakçıoğlu, merak edilen birçok konuya açıklık getirdi.

ORTADA PAYLAŞACAĞIMIZBİR PASTA YOK!
Perakende sektörü, normalleşme sürecinde hangi sınavları verecek?

Dünya olarak olağanüstü bir zaman diliminden geçiyoruz. Covid-19 ile hepimiz için artık yeni bir süreç başladı. İnsan sağlığını yaşamın merkezine koyan pandemi, perakende sektörüne de şunu gösterdi; ortada paylaşacağımız bir pasta yok, sadece bölüşmemiz gereken bir ekmek var. Salgın sonrası başlayan bu yeni dönemde, birlikte büyüdüğümüz alışveriş merkezleri ve markalar olarak; aynı gemide olduğumuzun bilinciyle ortak politikalar geliştirmek, ekonomik ve toplumsal refaha olan katkımızın sürmesi ve büyümeye devam etmemiz adına önem arz ediyor.  

EN HIZLI VE VERİMLİ ADIMI ATAN MARKALARDANIZ 
Pandemiyle birlikte, online alışveriş de altın çağını yaşıyor. Tüketiciye yönelik “talebin doğru karşılanması, psikolojinin doğru yönetilmesi” noktasında hangi aksiyonları alıyorsunuz?

Müşteri taleplerin karşılanması ve güvenli alışveriş ortamı konusunda ise yıllar önce başlattığımız dijital dönüşümün de etkisiyle en hızlı ve verimli adımı atan markalardan biriyiz. Damat, Tween ve D’S Damat markalarımız ile e-ticaret satışları açısından salgın öncesinde zaten oldukça aktif durumdaydık. Tüm yurt içi satışlarımız içinde yüzde 8 olan online satış payı, sürekli artan bir grafik sergiledi. “Yeni Normal”de online ticaretin toplam satışlar içindeki payının yüzde 12 olacağını düşünüyoruz. Müşteri tercihleri ve alışveriş kültüründe yaşanacak değişimi öngörmüş ve bu değişime ayak uydurma yolunda gereken adımları atmıştık.

GÖRÜNTÜLÜ KONUŞMA YOLUYLA ONLİNE ALIŞVERİŞ 
Güvenli alışveriş ortamını sağlamak için neler yapıyorsunuz?

E-ticarette satışlar daha da hızlanınca, tüm talepleri gerekli hijyen ve dezenfeksiyon işlemlerini en iyi şekilde uygulayarak karşılamayı başardık. “Yeni Normal”in en temel gerekliliklerinden biri olarak hayata geçirdiğimiz akıllı alışveriş sistemi ile mağazaya gelmeden uzaktan alışveriş imkânı sunuyoruz. Sistem sayesinde alışveriş, sadece fiziki mağazadan değil, müşterinin bulunduğu herhangi bir lokasyondan mümkün. Akıllı cihazlardan görüntülü konuşma yoluyla online alışveriş yapılabiliyor. Satın alınan ürünler de en hijyenik koşullarda adreslerine teslim ediliyor. Damat, Tween ve D’S Damat markalarımızın mobil uygulamaları üzerinden yapılan alışverişlerde de ürünler, aynı hijyenik şartlar sağlanarak ulaştırılıyor. Bu tür aplikasyon ve akıllı alışveriş uygulamalarımızı 2021 yılında daha da geliştirecek ve dijital yatırımlarımızı artırarak sürdüreceğiz.  

TASARIMLARIMIZDA İMZA ATTIĞIMIZ “İLK”LER SÜRECEK 
Dönüşüme nasıl ayak uyduruyorsunuz? Başarınızın temelinde hangi teknolojik ve inovatif çözümlerin önemli payı var?

Damat, Tween ve D’S Damat markalarımız ile kurulduğumuzdan bu yana, erkek modasında daima ilklerin yaratıcısı olduk; gerek tasarım gerekse inovasyon anlamında... Bu ilkleri hayata geçirirken de, erkeklerin ihtiyaç ve beklentilerini çok iyi analiz ediyoruz. Yani bir sonraki adımımızı kurgularken, tüm değişimleri göz önünde bulunduruyoruz. İnovatif ürünler koleksiyonlarımızda her zaman vazgeçilmez bir unsur olacak. Bu anlamda tasarımlarımızda imza attığımız “ilkler” hep sürecek.


EN SON YENİLİKLERİMİZDEN BİRİ DE “SİHİRLİ CEKET”
Fark yarattığınız “İlk’ler arasında neler var?

Kırışmayan ve formunu kaybetmeyen takım elbiseler, leke tutmayan gömlekler, ultra hafif ve rahat ayakkabılar gibi birçok inovatif ürün yer alıyor. Pandemiden hemen önce koleksiyonlarımızda yıkanabilir yün takım elbise yeni ürünleri ve akıllı gardrop sistemi gibi öncü olduğumuz uygulamaları hayata geçirmiştik. Antistres, antibakteriyel, radyasyon önleyici ve UV ışınlarından koruyan ürünlerimiz mevcut. 

En son yeniliklerimizden biri de “Sihirli Ceket” oldu. Dört mevsim konforlu şıklığından ödün vermeyen erkekler için tasarladığımız “Sihirli Ceket”ler, kırışmazlık özelliği sayesinde ütü gerektirmeyen, aynı zamanda sürdürülebilir yaşamı destekleyen felsefesi ile geri dönüşümlü materyallerden üretilen doğa dostu kumaştan tasarlandı. Astarsız ve malzemesiz üretilen “Sihirli Ceket”lerimiz “Katla, Rulo Yap ve Çantana At!” sloganı ile müşterilerimizin kullanımına sunduk. Bu özel ceketleri, cep kısmında mendil formuna sahip çanta içinde kırışmadan ve buruşmadan istenilen her yere taşımak mümkün.

“SANAL” MODADA BİR İLK: VİRTUAL RUNWAY
İtalya sokaklarındaki Virtual Runway (Sanal Defile) şovunuz ile büyük ses getirdiniz... Bu, yatırımlarınızı Ar-Ge, inovasyon ve dijital üzerine kurgulayacak olmanızın işareti mi?

Evet... Dijital yatırımlarımızı 2021 yılında daha da geliştirerek sürdüreceğiz. Damat Tween 2021 İlkbahar/Yaz Koleksiyonu Virtual Runway (Sanal Defile) şovu, Türkiye’de bir ilk olarak greenbox teknolojisini 3. boyutla buluşturan dijital platformlar aracılığı ile markaya özel yaratılan İtalya sokaklarında gerçekleştirildi. Defile, Damat Tween’in dört yıl önce giriş yapmasına rağmen kısa sürede hızla büyüyerek 32 mağazaya ulaştığı dünya moda merkezi İtalya’daki başarısına atfedildi. Kusursuz kalıpları yeni nesil kumaşlarla harmanlayarak lüksü konforla buluşturan “Virtual Runway”i, VIP özel gösterimiyle birlikte tüm dünyadan davetliler aynı anda izledi. 28 tasarım sergilerken; Pisa Kulesi, pizza restoranları, dondurma dükkanları, tarihi çeşmeler ve motosikletler gibi İtalya’yı hatırlatan dünyaca ünlü simgelere de yer verildi. 13 dakika süren ve Orka Holding Pazarlama İletişim Direktörü Vildan Yıldırım ve ekibince koordine edilen “Virtual Runway” için Pazarlama 360 Başkanı Öznil Menemenlioğlu liderliğinde yaklaşık 50 kişilik bir teknik ekip görev aldı. Hazırlıklar bir ayda tamamlanan defilenin koreografisi Banu Noyan, müziği Mehmet Ünal imzalı.


KRİZLER AYNI ZAMANDA FIRSATLAR DA BARINDIRIYOR 
Covid-19 salgını gibi zorlu bir dönemde çizdiğiniz yol haritasını özetler misiniz? Krizi, fırsata çevirmek mümkün mü?

Geçmişteki tecrübelerimize dayanarak söylüyorum; krizler içerisinde fırsatlar da barındırıyor. Bu anlamda, pandemi dönemini de avantaja çevirmeye odaklanıyoruz. İnsan sağlığını en ön planda tutan salgın süreci, dijital dönüşümün yanı sıra, gezegenimizin ve insan yaşamının sürdürülebilirliğinin de ne kadar önemli olduğunu ortaya koydu. Biz grup olarak, Covid-19’dan çok önce her iki kavrama yönelik yatırımlarımıza başlamıştık. 

ÖNCELİĞİMİZ KÂR DEĞİL DEĞERLER EKONOMİSİ 
Önceliklerinizden bahseder misiniz?

Dijital yatırımın yanında, global markalar olarak önceliğimiz; sürdürülebililir moda ekseninde çevre dostu bir üretim ve kalite odaklı fonksiyonel bir şıklık. Yani kâr değil, değerler ekonomisi… Ürün ve hizmetlerimizle müşterilerimizin hayatını kolaylaştırmaya çalışırken, herkes için bir değer yaratmaya çalışıyoruz. Bulunulan her ortamda gün boyu hem şık hem rahat hissettiren, ekosisteme saygılı doğa dostu ürünler tasarlıyoruz. Doğa dostu üretim süreci, global marka olma sorumluluğumuzun bir parçası.

ÜRETİMİN YÜZDE 20 İLA 25’İ SÜRDÜRÜLEBİLİR KUMAŞLARDAN...
Sürdürülebilir üretim yöntemlerinize açıklık getirir misiniz?

Ekosisteme saygılı koleksiyonları, doğa dostu ürünlerimizi ilk kez 2020-21 Sonbahar/Kış koleksiyonunda müşterilerimiz ile buluşturmuştuk. Gelecek sezonlarda da kademeli olarak toplam üretimin yüzde 20 ila 25’i, sürdürülebilir kumaşlardan oluşacak. 2025 yılına kadar koleksiyonumuzun yüzde 80’inin bu şekilde olmasını hedefliyoruz. Bu bakış açımız, sadece ülkemizde değil, küresel arenada emin adımlarla yükselmemize ve markaya olan sadakâti ve güveni güçlendirmeye hizmet eden bir yaklaşım oldu.

İTALYA’DA ÇOK İYİ BİR NOKTAYA GELDİK 
Yurt içinde ve yurt dışında yeni mağazalarınızla büyümeye devam ediyorsunuz. En çok odaklandığınız lokasyonlar nereler?

Özellikle yurt dışında, yolumuza kendi yatırımlarımızla devam edeceğiz. Minimum 10 mağaza açabileceğimiz pazarlarda yatırım yapmayı tercih ediyoruz. Franchise diğer seçeneğimiz olacak. Pandemiden en çok etkilenen ülkelerden olan dünya erkek modasının kalbi İtalya’da çok iyi bir noktaya geldik. Dünyada en güçlü olduğumuz ülke olan İtalya’da 33 mağazaya sahibiz. 2021’de de yatırımlarımız sürecek.  Almanya, İspanya, Rusya ve Romanya’da doğrudan yatırım yaparak önemli başarılar elde ettik. Anlaşmaları tamamlanan Almanya, İspanya, Rusya, Dubai, Polonya ve İsviçre’de toplam sekiz yeni mağaza açacağız.

SPORA DESTEK VERMEKTEN MUTLULUK DUYUYORUZ 
Sporun her daim yanındasınız. Bu noktadaki sponsorluk anlaşmalarınızdan söz eder misiniz?

Futbolda, A Milli Futbol Takımları başta olmak üzere, Süper Lig’de Fenerbahçe, Galatasaray ve Trabzonspor, yurt dışında Makedonya ve Güney Afrika Kadın ve Erkek Milli Takımları’nın sponsoruyuz. İspanya’da, La Liga’nın önemli takımlarından biri olan Deportivo Alaves ile devam ediyoruz. En yeni anlaşmalarımızdan birini ise NK Istra (Hırvatistan) ile imzaladık. Basketbolda, İtalya Seri A’da Fortitudo’nun, Türkiye’de Fenerbahçe Beko, Galatasaray, Tofaş ve Darüşşafaka’nın; voleybolda Fenerbahçe ve Galatasaray’ın; ayrıca Galatasaray Tekerlekli Basketbol Takımı’nın hem giyim hem de forma sırt sponsoruyuz. Beşiktaş Kadın Voleybol Takımı’nın antrenörü ve teknik heyetinin de resmi giyim sponsoru olduk. Türk markası olarak spora destek vermekten mutluluk duyuyoruz.


MÜŞTERİLERİMİZ İLE DUYGUSAL BİR BAĞA SAHİBİZ
Taraftarlıktan kaynaklı gönül bağı özelinde markalarınıza yönelik “müşteri” ilgisi yeterli düzeyde mi?

Sporun tüm dünyada bireyleri ve toplumları birleştirici bir özelliğe sahip olması, Orka Holding’in bakış açısıyla bütünleşerek güzel bir uyum yakaladı. Bu güçlü birliktelik, yani spora sunduğumuz katkı, elbette marka bilinirliğine yadsınamaz bir ivme getiriyor, müşterilerimizle duygusal bağımızın ve uzun soluklu yol arkadaşlığımızın adeta birer elçisi niteliği taşıyor.

SÜLEYMAN ORAKÇIOĞLU’NDAN GENÇLERE TAVSİYELER
mKurulduğumuzdan bu yana, ülkemizde ve küresel çapta krizlere tanık olduk. Pandemi de yine bir kriz dönemi. “Kriz” demek “Fırsat” demektir. Başarılar bazen krizlerden çıkar; bu nedenle mutlaka kriz yönetimine önem verin.
-Ekip çalışmasına inanın.
-3T formülünden vazgeçmeyin. Takip, takip ve yine takip... İşinizi her aşamasında takip edin, sorun, sorgulayın.
-Kaliteli ürünlere para ödemeye hazır olan insanlara uygun kâr marjları ile üretim yapın. Böylece müşterilerinizle kâr ederek büyüyün.
-Hz. Mevlana’nın “Keser gibi olma; hep bana, hep bana. Rende gibi olma; hep sana, hep sana. Testere gibi ol; hem sana, hem bana...” sözlerini şiar edinin.
-Ürünlerin pazarlanmasında dijital gelişmelerden mutlaka yararlanın.
-Pazardaki marka imajınızı oluştururken, dürüstlük, doğruluk ve kaliteli üretimin, paradan daha önemli olduğunu unutmayın.

SÜLEYMAN ORAKÇIOĞLU’NUN EKİP RUHU
-Her bir çalışanımızın kendisini markanın ortağı olarak görmesi, ona göre işini tutkuyla ve severek, ilk günkü heyecan ve motivasyonla yapması, en önemli önceliğimiz. 
-Azmin ekip ruhuyla harmanlanması, markalarımızın global çapta elde ettiği başarının gelecekte de sürmesi adına önem taşıyor.

SÜLEYMAN ORAKÇIOĞLU’NDAN “YILDIRIM” TEBRİK
- Pazarlama İletişim Direktörümüz Vildan Yıldırım ile fikirlerimiz, bakış açımız ve enerjimiz birbirimize çok yakın. 
- Kendisiyle çok yeni birlikte çalışmaya başladık; ancak yıllardır birlikte çalışıyormuşuz gibi... 
- Kısa sürede ekibiyle kurduğu bağ ile Orka Holding’in global duruşu ve hedeflerine önemli katkılar sağlıyor. 
- Orka Holding olarak, ekibimizdeki tüm arkadaşlarımızla ayrı ayrı bağlarımız var. Aidiyet duygusuna önem veren bir markayız.

HALİDUN ORAKÇIOĞLU VE OSMAN ARAR’A BÜYÜK ÖVGÜ

- Orka Holding Yönetim Kurulu Eş Başkanı da olan kardeşim Halidun Orakçıoğlu, Yönetim Kurulu Üyemiz ve Genel Koordinatörümüz Osman Arar ve ben, bu işe birlikte başladık.
- En başından bu yana hem aynı gemide olduğumuzun bilincinde olduk. 
- Bu birliktelikten gurur duyduk. 
- Ekip ruhumuz, işimizdeki başarımıza da yansıdı.  

 


Bu Makaleyi Sosyal Medyada Paylaşabilirsiniz