Business Life’ta bu ay

DÜNYA MARKASI 10 ŞEHİR

Ahmet Hamdi Tanpınar Edebiyat Tarihi’mizin şaheserlerinden ‘Beş Şehir’ isimli deneme kitabında kaybolan şehirlerin ardından duyulan üzüntü ile yeniye karşı beslenen iştiyakı öne çıkarır. İlk bakışta birbiriyle çatışır görünen bu iki duyguyu sevgi kelimesinde birleştirir. Sevgi ve yeniye karşı iştiyak,  bu iki kilit kelime, büyüyen ekonomilerde, yeni ticaret ve alışveriş anlayışlarında da iki önemli argüman, bir iş yapma felsefesidir. Yenilenen hayata uyum sağlamak ve işini severek yapmak başarının anahtarı her daim.

Bu sayıda kapağa çıkarttığımız 10 kentin hikayesiyle Tanpınar’ın Beş Şehir’de anlatıklarını hatırladım. Samsun, Gaziantep, Konya, Van, Eskişehir, İzmir, Antalya, Bursa, Kayseri, Adana... Anadolu’nun 10 kenti; sanayiden turizme, istihdamdan yenilikçi yatırımlarla şehirlerini büyütürken, Türkiye’yi de dünya markası haline getiriyor. Ekonomik kalkınma  yerelleşmeyle, yereli güçlendirmeyle yapılıyor artık. ‘Glokal’ tanımı bu manada yerel ama dünyaya açılmış, teknolojisinden üretimine her alanda liderlik yapan yerleşimler için kullanılıyor. Sanayi ve üretimin önünde endüstri 4.0, dijitalleşme gibi gündemler var. Bunları sanayisi, yerel yönetimi, belediyesi, üniversitesi; en önemlisi kalifiye iş gücü ve insanı ile başaran şehirler ekonomiyi de bir anlamda sırtlıyor.

Biz de Türkiye’yi dünyanın ilk 10 ekonomisi arasına taşıma potansiyeline sahip 10 kentimizi işlediğimiz bu özel dosya çalışmamıza tıpkı Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün ilk adımında olduğu gibi Samsun’dan başladık.  10 kentin kalkınma hamlelerini, markalaşma ve ticari serüvenlerini inceledik.  Kentlerimizin gelecek beklentileri ve büyüme stratejileri tek cümleyle ‘ harika ve umut verici’.

Keyifli okumalar...