PAZAR LİDERLİĞİNİ KORUMA

MÜŞTERİLERİN, TRENDLERİN VE İHTİYAÇLARIN SÜREKLİ DEĞİŞTİĞİ BİR DÜNYADA DEĞİL LİDERLİĞİ, HER TÜRLÜ POZİSYONU KORUMAK ÇOK ZOR. ANCAK YİNE DE ZORU UZUN YILLAR BAŞARAN PEK ÇOK MARKA VAR. HAYAT STRATEJİ VE PAZARLAMADAN SORUMLU BAŞKAN YARDIMCISI AYSEL AYDIN, LİDERLİĞİ KORUMANIN FORMÜLÜNÜN ?EDER-DEĞER? DENGESİNİ SAĞLAMAK OLDUĞUNU SÖYLÜYOR. LOGO GRUP CMO'SU BEGÜM ARŞ TÜRK İSE İŞ YAZILIMI SEKTÖRÜNDE FIRSATLARA ODAKLANARAK LİDERLİKLERİNİ KORUDUKLARINI ANLATIYOR. MEDIAMARKT TÜRKİYE PAZARLAMA, E-TİCARET VE KURUMSAL İLETİŞİM DİREKTÖRÜ TOLGA ÜNVAN VE DOĞTAŞ MARKA VE ÜRÜN DİREKTÖRÜ ÇAĞRI ÖZTÜRK, SÜREKLİ BİR ÇABA VE YATIRIM GEREKLİLİĞİNE DİKKAT ÇEKİYOR. P&G TÜRKİYE, KAFKASYA VE ORTA ASYA KURUMSAL İLETİŞİM DİREKTÖRÜ NESLİ KILIÇAL, TÜKETİCİ İÇGÖRÜLERİNİ ANLAMANIN ÖNEMİNE DEĞİNİYOR. TÜRK TELEKOM PAZARLAMA VE MÜŞTERİ DENEYİMİ GENEL MÜDÜR YARDIMCISI ZEYNEP ÖZDEN İSE "FAALİYETLERİMİZİN MERKEZİNDE GÜÇLÜ MÜŞTERİ DENEYİMİ VAR" DİYOR.

Pazar lideri olmak zor. Ama korumak bence daha da zor. Belki şirket kurucusu geçmişte kimsenin olmadığı bir alana girdi, yeni bir pazar yarattı ve lideri oldu. Genelleme yapamayız tabii ama fazla zorlanmadan lider olan markaları biliyoruz. Ancak genelleyebileceğimiz bir husus, liderliği korumanın hiç de kolay olmadığı. Çünkü pazardaki potansiyeli gören birçok marka o alana giriş yapıyor ve lideri zorluyor. Öyle bir ortamda ayakta kalmak da zannedildiği kadar kolay değil. Önce tüketiciyi tüm zamanların gerçekleriyle iyi tanımak gerekiyor. Tüketici davranışı çevresel faktörlerden, genel ekonomik ortamdan, toplumsal davranışlardan ve daha pek çok etkenden etkilenir. Bu nedenle tüketici içgörüsünü edinmek çok değerli. Doğru zamanda doğru müşteriye, doğru ürünle teklif sunanlar, fiyat belirlerken piyasanın zorlu koşullarını ve ürün kârlılığını aynı anda gözetebilenler başarılı olacaktır.

Müşteri deneyimi günümüzün en popüler pazarlama kavramlarından biri. Gerçekten önemli. Müşterilere bir deneyim yaşatma fırsatı yakalarsanız o deneyimin en iyisi olması için elinizden geleni yapın. Pazar liderliğinin zemini kaygandır, ayağınız kaymasın.

HAYAT STRATEJİ VE PAZARLAMADAN SORUMLU BAŞKAN YARDIMCISI AYSEL AYDIN
“EDER-DEĞER DENGESİNİ SAĞLAMAK ÇOK ÖNEMLİ”
“Lider olmak ve liderliği sürdürebilmek oldukça zor. Yaşadığımız ekonomik daralmalar geçmişte marka sadakatinin çok yüksek olduğu kategorilerde bile sadakatin düşmesine neden oldu, bu da liderlik zeminini daha kaygan hale getirdi. Bu yüzden eder-değer dengesini sağlamanın çok önemli olduğunu düşünüyorum.”

On altı markamızla 5 kıtada 100'den fazla ülkede milyarlarca insana ulaşıyoruz. 8 ülkede 26 üretim tesisimiz ve 17 ülkede üretim-satış ofislerimizle; ev bakım, bebek bakım, kadın kişisel bakım, kişisel sağlık, temizlik kağıtları ve evcil hayvan bakım kategorilerinde Molfix, Bebem Natural, Molped, Bingo, Papia, Familia ve Evony gibi güçlü markalarımız bulunuyor. İnovatif ürünlerimizi farklı coğrafyalarda tüketicilerle buluşturarak önemli başarılar elde ediyoruz.

“HER 10 EVİN 9’UNDA BİR HAYAT VAR”

Hayat olarak dünyanın 4. büyük bebek bezi üreticisiyiz. Temizlik kağıtları kategorisinde Orta Doğu, Doğu Avrupa ve Afrika’nın en büyük temizlik kağıtları üreticisiyiz. Türkiye’de ise her 10 evin 9’unda bir Hayat ürünü var. Molped ile hijyenik ped pazarında yüzde 25,9 pazar payıyla lider, temizlik kağıtları kategorisinde tuvalet kağıdı ve kağıt havluda yüzde 30,3 pazar payıyla lider, Molfix ile yüzde 21,7 pazar payıyla 2023 son çeyrekte lider, Bingo ile toplam çamaşır deterjanı pazarında yüzde 19,5 ile lider, toplam yumuşatıcı pazarında yüzde 20,4 ile lideriz.   

“LİDERLİK ZEMİNİ ARTIK DAHA KAYGAN”

Lider olmak ve liderliği sürdürebilmek hepimizin bildiği gibi oldukça zor. Yaşadığımız ekonomik daralmalar geçmişte marka sadakatinin çok yüksek olduğu kategorilerde bile sadakatin düşmesine neden oldu, bu da liderlik zeminini daha kaygan hale getirdi. Bu yüzden eder-değer dengesini sağlamanın çok önemli olduğunu düşünüyorum. Tüketiciler tüm markalardan hijyen koşulların tamamını sağlamasını bekliyor ve zaten pek çok marka da bunu sağlıyor. Burada tüketicinin daha fazla ödemeye değer görmesi ve sadakatinin sürekli olması için bunun ötesinde bir şeylere ihtiyaç var o da ürün inovasyonu ve amacı olan marka. Burada tüm kategorilerimizde inovasyonu merkezimize alarak yeni fikirler, ürünler üretmeye devam edeceğiz.

DOĞRU ÜRÜN PORTFOLYOSU

Ciddi bir portfolyo stratejisi uygulayarak her kategorideki öncü ürünlerimizi güçlendiriyor ve pazarda lider konumumuzu sağlamlaştırıyoruz. Başarımızın arkasında sadece ürün ve hizmetlerimizin kalitesi ve erişilebilirliği yok. Topluma, çevreye ve insana duyarlı, anlamlı işler yaparak toplumsal sorumluluğumuzu yerine getirmek var. Ekonomik olarak başarımızı güçlendirirken, çevresel ve sosyal etkimizi de artırıyoruz. Nesiller boyu fayda vizyonunu esas alan Hayat Holding’in bir parçası olarak “hayata iyi bakmayı” taahhüt ediyor; çok çeşitli alanlarda sürdürülebilirlik projeleri gerçekleştiriyoruz. Özetle başarımızın arkasında tüketici odaklılık, ürün inovasyonu, doğru ürün portfolyosu ve sürdürülebilirlik etkimizi artırma hedefi var.

“E-TİCARET LİDERLİĞİMİZİ PEKİŞTİRDİ”
“YÜKSELİŞİ SÜRÜYOR” E-ticaret sektörü dinamik bir alan ve sürekli değişim içerisinde. Bizim için bu süreç liderliğimizi zorlamak yerine pekiştirmek adına bir fırsat oldu. Tüketicilerin genel alışveriş alışkanlıklarına baktığımızda, market kanalı tüketici endeksinde hala en yüksek payı alsa da e-ticaretin yükseliş ivmesi devam ediyor.

“HEDEF BÜYÜTÜYORUZ” Tüketici ürünün fiyat-performans karşılaştırmasını, insertlerle değil aracı siteler aracılığıyla anlık yapabiliyor. Bu da tüketicinin yönlendirildiği tüm e-ticaret sitelerinde aktif olarak yer almayı, beklentileri doğrultusunda doğru fiyat paritesi belirlemeyi, fiyat-adet dengesini anlık ve doğru gözetmeyi gerektiriyor. Tüm bunlar hızlı bir strateji ve anlık operasyon yetkinlik ihtiyacını da beraberinde doğuruyor. Biz de bu alanda yenilikçi ve rekabetçi stratejilerimizle hedef büyütmeye devam ediyoruz.

DOĞTAŞ MARKA VE ÜRÜN DİREKTÖRÜ ÇAĞRI ÖZTÜRK
“SÜREKLİ BİR ÇABA GEREKİYOR”
“Yeni dönemde pazar liderliğini korumak için şirketlerin sürekli olarak müşteri ihtiyaçlarını anlamak, ürün ve hizmetlerini iyileştirmek, rekabetçi fiyatlandırma politikaları uygulamak, marka bilinirliğini artırmak ve müşteri memnuniyetini sağlamak için çaba göstermeleri gerekir.”

Türkiye’nin global markalarından biri olan Doğtaş’ın bugün New York, Londra, Paris, Lyon, Berlin, Viyana, Lozan gibi şehirlerin yanı sıra Afrika, Türk Cumhuriyetleri ve Asya da dahil olmak üzere dünya çapında trendleri belirleyen şehirlerde mağazaları bulunuyor. Yurt içi ve yurt dışında yer alan 300’den fazla konsept mağazamızla Doğtaş olarak mobilya sektörünün önemli oyuncuları arasında yer almaktayız.

YENİ DÖNEMİN GERÇEKLERİ

Yeni dönemde pazar liderliğini korumak için şirketlerin sürekli olarak müşteri ihtiyaçlarını anlamak, ürün ve hizmetlerini iyileştirmek, rekabetçi fiyatlandırma politikaları uygulamak, marka bilinirliğini artırmak ve müşteri memnuniyetini sağlamak için çaba göstermeleri gerekir. Ayrıca pazar trendlerini yakından takip etmek, dijital pazarlama stratejileri geliştirmek ve operasyonel verimliliği artırmak da önem arz ediyor. Müşterilerin mobilya alırken en çok önem verdiği faktörlerden biri ürünün kalitesi ve dayanıklılığıdır. Bu nedenle, rakipler arasında üstün kaliteli ve uzun ömürlü ürünler sunmak önemlidir. Mobilya alırken müşteriler genellikle ürünün tasarımına ve estetiğine de dikkat ederler. Modaya uygun, şık tasarımlar sunarak rakipler arasında öne çıkıyor ve Doğtaş’ın en trend koleksiyonlarını müşterilerimizle buluşturuyoruz. Rekabetin yoğun olduğu bir ortamda fiyatlar da oldukça önemli. Müşterilere uygun fiyatlar sunarak rakiplerle rekabet edebilmek için kampanya dönemlerinde avantajlı fırsatlar sunuyoruz. Mobilya sektöründe etkili bir dağıtım ağına ve geniş bir satış kanalına sahip olmak, mağazaların konumu, online satış platformları gibi faktörler de rekabeti etkileyebiliyor. İyi bir müşteri deneyimi sağlamak ve sorunsuz satış sonrası hizmetler sunmak Doğtaş’ı rakiplerinden ayırıyor.

E-TİCARET ETKİSİ

E-ticaret, mobilya sektöründe giderek artan bir öneme sahip. Doğtaş olarak kendi web sitemizin yanı sıra Trendyol, Hepsiburada gibi e-ticaret platformlarında yer alıyoruz. E-ticaret platformlarında birçok mobilya markası rekabet ediyor, bu da rekabetin yoğun olduğu bir ortam yaratıyor. Doğtaş olarak en şık ve modern koleksiyonlarımız ve ürün kalitemizle rakiplerimize fark atıyoruz. Büyük ve ağır ürünlerin e-ticaret yoluyla satılması, lojistik zorlukları beraberinde getirebiliyor. Ürünlerin nakliyesi, teslimat süreleri ve hasar riski gibi faktörleri Doğtaş olarak en iyi şekilde müşterilerimize ulaştırmaya çalışıyoruz. E-ticaret platformları, coğrafi sınırlamalar olmaksızın geniş bir kitleye ulaşım sağlıyor. Doğtaş olarak bu platformlar aracılığıyla potansiyel müşterilerimize daha kolay bir şekilde ulaşabiliyoruz. E-ticaret platformları, markaların pazarlama faaliyetlerini destekleyerek marka bilinirliğinin artmasında da etkili oluyor. Ayrıca müşteri davranışları ve tercihleri hakkında değerli veriler sağlıyoruz. Doğtaş olarak bu verilerle pazarlama stratejilerimizi optimize ederek müşteri memnuniyetini artırıyoruz.

“FARKLI STRATEJİLERİ UYGULUYORUZ”
PAZARDA ÖNE ÇIKMA HEDEFİ Doğtaş olarak, pazar liderliğini korumak için çeşitli stratejileri ve uygulamaları tercih ediyoruz. Yüksek kaliteli ve fonksiyonel mobilyalar sunarak müşteri memnuniyetini ön planda tutup geniş ürün yelpazemiz ile farklı zevklere ve ihtiyaçlara hitap ediyoruz. Alanında uzman tasarım ekiplerimiz sayesinde yeni tasarımlar ve yenilikler üzerinde çalışarak pazarda öne çıkmayı hedefliyoruz.

MÜŞTERİ GERİ BİLDİRİMLERİ Müşteri memnuniyetini en üst düzeyde tutmak için müşteri geri bildirimlerine önem vererek onların ihtiyaçlarını anlamaya çalışıyoruz. Satış sonrası destek ve hizmetlerle müşteri ilişkilerini güçlendiriyoruz. Güçlü bir marka imajı oluşturmak için etkili pazarlama stratejileri uygulayarak hem geleneksel medya hem dijital kanalları kullanarak marka bilinirliğini artırıyoruz.

LOGO GRUP CMO’SU BEGÜM ARŞ TÜRK
“ALTI YILDIR ARALIKSIZ PAZAR LİDERİYİZ”
“Logo Yazılım olarak, en son 2023’te açıklanan Bilişim 500 Plus-Türkiye İlk 500 Bilişim Şirketi Araştırması sonuçlarına göre Türkiye merkezli üreticiler arasında Kurumsal Kaynak Planlaması (ERP) ve e-Devlet çözümlerinde 6 yıldır aralıksız pazar lideriyiz.”

Son yıllarda tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de dijital dönüşümün gerekliliği çok net bir şekilde ortaya çıktı. Dijitalleşme, sürdürülebilir kalkınma bağlamında değerlendirildiğinde oldukça önemli bir enstrüman. Dönüşüm sürecinde şirketlerin yaklaşımı da önemli rol oynuyor. Bizim de içinde bulunduğumuz iş yazılımları sektörü, şirketlerin dijitalleşme yolculuğunda hayati bir önem taşıyor.

“İŞ YAZILIMLARINDA FIRSAT VAR”

İş sürekliliğine odaklanan, operasyonel büyüme elde etmek isteyen şirketler dijital dönüşümün ilk adımı olarak ERP yazılımlarına ihtiyaç duyuyor. Logo Yazılım olarak, en son 2023’te açıklanan Bilişim 500 Plus-Türkiye İlk 500 Bilişim Şirketi Araştırması sonuçlarına göre Türkiye merkezli üreticiler arasında Kurumsal Kaynak Planlaması (ERP) ve e-Devlet çözümlerinde 6 yıldır aralıksız pazar lideriyiz. Ülkemizde iş yazılımları sektörü, önümüzdeki dönem için büyük bir potansiyel barındırıyor. TÜİK tarafından yürütülen Girişimlerde Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması 2023 sonuçlarına göre 10 ve üzeri çalışanı olan girişimlerin ERP yazılımı kullanım oranı yaklaşık yüzde 30 seviyesinde. Türkiye’nin en büyük yerli iş yazılımı şirketi olarak sunduğumuz uçtan uca, güncel mevzuata uyumlu ve güvenli yazılım çözümleriyle işletmelerin iş süreçlerini kolaylaştırıyoruz. Farklı ihtiyaçlara uygun, verimliliği artıracak on-premise ve bulut tabanlı çözümlerimizle, 1.000’den fazla iş ortağımızla işletmelerin yanındayız.

“İHTİYACA UYGUN ÇÖZÜMLER GELİŞTİRİYORUZ”

Tüm sektörler gibi iş yazılımları sektörü de makro düzeyde yaşanan belirsizliklerden etkileniyor. Bu tarz dönemlerde yatırım kararlarını erteleyen ya da maliyet odaklı karar veren şirketler olabiliyor. Bu noktada müşterilerimizin ihtiyaçlarına uygun geliştirdiğimiz çözümler, yaygın ve uzman iş ortağı ekosistemimiz sayesinde sunduğumuz destek hizmetleri ve sektördeki 40 yıllık deneyimimiz bizi öne çıkaran unsurlar arasında yer alıyor. Tüm sektörlerde faaliyet gösteren farklı ölçeklerdeki işletmeler için sunduğumuz 60’tan fazla çözümümüz; operasyonlarda verimlilik, iş süreçlerinde devamlılık, zaman ve maliyet tasarrufu gibi avantajlarıyla büyüme yolculuklarında itici bir güç niteliği taşıyor. Dolayısıyla dijital dönüşüm süreçlerini şirket stratejilerine entegre bir şekilde yürüten kullanıcılar, iş yazılımlarının sağladığı faydalardan her koşulda yararlanmak istiyor. Bulut bilişim, blok zincir, makine öğrenmesi, büyük veri ve yapay zekâ gibi trendleri yakından takip ediyor, bu teknolojileri içselleştirerek iş süreçlerimize dahil ediyor ediyoruz. Müşteri deneyimini odağına alan yenilikçi yaklaşımımızla Türkiye’nin Ar-Ge’ye en çok yatırım yapan bilişim şirketi konumundayız.

“DİNLE, ANLA, ANLAMLANDIR, EYLEME GEÇ”
UÇTAN UCA MÜŞTERİ DENEYİMİ Uçtan uca müşteri deneyimi sunmaya özel önem veriyoruz. Bu kapsamda müşteri deneyimi stratejimizi 3 ana başlığa ayırıyoruz. Bunlardan ilki müşterilerimizi dinlemek. İkinci başlığımız söylediklerini anlamak ve anlamlandırmak. Son başlığımız ise eyleme geçmek. Müşterilerin değişen ihtiyaçlarını iyi anlamak için Türkiye’nin en geniş iş yazılımları ağını oluşturan iş ortaklarımızdan sürekli olarak geri bildirimleri topluyoruz. Müşteri ihtiyaçlarını çok yönlü olarak izliyoruz.

“TEKRARLAYAN GELİRİ ARTIRDIK” Doğru zamanda doğru müşteriye, doğru ürünle teklif sunuyoruz. Paket fiyatlarımızı belirlerken bulunduğumuz piyasanın zorlu koşullarını ve ürün kârlılığını aynı anda gözetmek durumundayız. Bu noktada tekrarlayan gelirleri artırmaya yönelik olarak abonelik modeline geçiş yaptık. Esnek ödeme planı seçeneğimizin hayata geçmesiyle, işletmeler tercihlerine göre tek seferlik ödeme ya da abonelik modeliyle dijital dönüşüm süreçlerini yönetebiliyor.

MEDIAMARKT Türkiye Pazarlama, Kurumsal İletişim ve e-Ticaret Direktörü Tolga Ünvan
“PAZAR LİDERLİĞİNİ KORUMAK ZORLAŞTI”
“MedIaMarkt olarak son 4 yıldır pazar payımızı artırarak büyümeye devam ediyor, kendimizi gelişmelere sürekli uyarlayarak, doğru vizyonu kurarak, dijital altyapımıza ve mağazalarımıza yatırımlar yaparak liderliği korumanın önündeki zorlukların üstesinden gelmeyi başarıyoruz.”

Tüketici taleplerindeki çeşitlenmenin hız kazanması ve perakendecilikte ve e-ticarette bütünleşik kanalın yaygınlaşmasıyla birlikte pazar liderliğini korumanın giderek zorlaştığını söyleyebiliriz. Dijital dünyadaki hızlı gelişmeler, tüketicileri sürekli olarak en yeni teknolojilerle buluşturma gerekliliği, tüketici sadakati konusunda göstermeniz gereken çaba ve müşterilerin kusursuz alışveriş deneyimi ve alışveriş sonrasındaki destek taleplerini karşılayabilmek, hep birlikte düşünüldüğünde pazar liderliğini koruma konusunda sektörümüzdeki oyuncuların yaşayabileceği zorluklar olarak öne çıkıyor. MediaMarkt olarak son 4 yıldır pazar payımızı artırarak büyümeye devam ediyor, kendimizi gelişmelere sürekli uyarlayarak, doğru vizyonu kurarak, dijital altyapımıza ve mağazalarımıza yatırımlar yaparak tüm bu zorlukların üstesinden gelmeyi başarıyoruz.

“EN ZORU MÜŞTERİYİ ELDE TUTMAK”

Elektronik perakendeciliği son derece dinamik bir pazar ve müşteriyi elde tutabilmek tüketici elektroniği perakendeciliği sektöründeki her oyuncu için en kritik zorluklardan biri. Sektörün bir diğer gerçeği de uzun ömürlü ürünler satıyor olmamız. Bu bağlamda müşteri sadakatini sağlamak ve olumlu marka algısı oluşturmak için son derece kişiselleştirilmiş bir deneyim ve kusursuz bir memnuniyet sunmak zorundasınız. MediaMarkt olarak müşterilerimize en iyi hizmeti sunmak için deneyim şampiyonluğu vizyonumuz doğrultusunda yatırımlar yapmaya devam ediyoruz.

DENEYİM ŞAMPİYONLUĞU

E-ticaret liderliğimizi pekiştirmemizi sağladı. Bunun nedeni, bütünleşik (omnichannel) kanal müşteri deneyimini içeren deneyim şampiyonluğu vizyonumuzla, online ile mağaza, müşteri ile ürün satın alma ve kullanımı gibi deneyimler arasında kusursuz bağlar kurabilmemiz oldu. Alışveriş sitemizin altyapısını ve ürün çeşitliliğini sürekli güncelleyerek, müşterilerimize “İhtiyaçlar Sizde Teknolojiler Bizde” diyor, yıl boyu birçok farklı fırsat kampanyası düzenliyoruz. MediaMarkt CLUB gibi müşteri sadakat programlarıyla müşterilerimizin deneyimini güçlendiriyoruz. Müşterilerimizi daha iyi anlayıp onlara dijitalde kişiselleştirilmiş teklifler sunuyoruz ve deneyimini güçlendiriyoruz.

“MÜŞTERİMİZİN MARKAMIZLA BAĞ KURMASINI SAĞLIYORUZ”
DENEYİM MERKEZDE İlk olarak deneyimi merkeze koyan bir yaklaşım benimsiyoruz. Müşterilerin markamızla çeşitli biçimlerde ve alışveriş deneyiminin farklı aşamalarında bağ kurabilmesini sağlıyoruz. Deneyim şampiyonluğu ana hedefiyle hareket ediyoruz. Deneyim şampiyonluğu yol haritamızı 4 ana başlık altında şekillendirdik.

“HEDEF İLK TERCİH OLMAK” Bütünleşik kanal yaklaşımıyla, mağazalarımızda ve tüm dijital platformlarda sunduğumuz alışveriş deneyimi, sağladığımız servis ve hizmetlerde kullanım deneyimi, işini seven uzman çalışanlarımız için çalışan deneyimi, sürdürülebilirliğe katkıda bulunacak sosyal ve çevresel etki deneyimi. Hedefimiz bu alanların tamamında ilk tercih edilen deneyim elektroniği perakendecisi olmak.

P&G TÜRKİYE, KAFKASYA VE ORTA ASYA KURUMSAL İLETİŞİM DİREKTÖRÜ NESLİ KILIÇAL
“PAZAR ARAŞTIRMALARINA 100 YIL ÖNCE BAŞLADIK”
“Her gün dünyada 5 milyar insanın hayatına dokunuyoruz. Türkiye’deyse her 10 evin 9’unda varız. Tam 100 yıl önce dünyanın ilk tüketici ve pazar araştırmalarına başlayan öncü bir şirket olarak tüketicilerimizin iç görülerini anlamaya odaklanıyor ve bu doğrultuda yenilikçi ürünler geliştiriyoruz.”

En büyük amacımız, hepimizin ortak evi olan dünyamızı koruyarak geleceğe taşımak ve insanların hayatlarını iyileştirmek. Her gün dünyada 5 milyar insanın hayatına dokunuyoruz. Türkiye’de ise her 10 evin 9’unda varız. Tam 100 yıl önce dünyanın ilk tüketici ve pazar araştırmalarına başlayan öncü bir şirket olarak tüketicilerimizin iç görülerini anlamaya odaklanıyor ve bu doğrultuda yenilikçi ürünler geliştiriyoruz. Her yıl 20.000’den fazla araştırma yapıyor, 100’e yakın ülkeden 5 milyondan fazla tüketiciyle görüşüyoruz. Bu araştırmalardan çıkan önemli başlıklar var.

“TÜKETİCİ SÜRDÜRÜLEBİLİR ÜRÜN VE MARKA İSTİYOR”

Tüketiciler bugün artık markalardan şirket yapılarıyla, ürünleriyle sürdürülebilir olmasını bekliyor. Sunduğumuz değerin sürdürülebilir ve erişilebilir olması gerekiyor. Ürünlerimiz, performansıyla ‘verdiğim paraya değiyor’ dedirtmeli. P&G olarak biz, bu araştırmalar ışığında sürdürülebilir ürünler geliştirirken, tüketici alışkanlıklarını da sürdürülebilirlik odağında değiştirmeye çalışıyoruz. Hep birlikte atılacak ufak adımlarla önemli bir etki yaratılabileceğine inanıyoruz. Bu inançla ‘Dünya Bizim Evimiz’ ile bu etkiyi büyütecek bir kampanyaya imza attık. P&G olarak 'Dünya Bizim Evimiz' diyerek çıktığımız sürdürülebilirlik yolculuğunda markalarımızın enerji, su ve atık alanında sağladığı çevresel faydaları ve bunun getirdiği tasarrufu vurguluyoruz. Elektrik ve suyun en fazla kullanıldığı alanlar mutfak ve banyolar.

SUYUN ISITILMASININ ETKİSİ

Gerçekleştirdiğimiz yaşam döngüsü analizleri bulaşık ve çamaşır yıkarken ortaya çıkan karbon ayak izinde en büyük payın üretim süreci, nakliye gibi aşamalardan değil suyun ısıtılmasından kaynaklandığını ortaya koyuyor. Isıtma süreçleri, elde yıkama işlemlerinden meydana gelen karbon ayak izinin yüzde 93'ünü, bulaşık makinesi kullanımına bağlı karbon ayak izininse yüzde 72'sini oluşturuyor. Çamaşır yıkamadaki ayak izinin yüzde 60’ı da yine kullanım alışkanlıklarından kaynaklanıyor. Soğuk suda bile etkili üstün performanslı ürünlerimizle kaynaklarımızı korurken aile bütçesinden tasarruf yapılmasına da katkıda bulunuyoruz. Bulaşık deterjanı markamız Fairy’nin elde bulaşık yıkama deterjanıyla aynı miktardan en çok satan bidon deterjana kıyasla soğuk suda bile 3 kata kadar daha fazla bulaşık yıkayarak, ciddi bir tasarruf sağlıyoruz. Ön yıkama yapmaya gerek bırakmayan bulaşık makinesi deterjanımızsa kısa programa geçilmesiyle bir pakette 165 TL’ye varan elektrik tasarrufu sağlıyor. Çamaşır yıkama sürecinde de aynı şekilde kaynaklar çok fazla tüketiliyor. Ariel ile soğuk suda yıkama yapılarak yılda 580 TL’ye varan elektrik tasarrufu sağlanıyor. Alo ile yine düşük sıcaklıklarda yapılan yıkamayla 1 pakette 117 TL’ye varan elektrik tasarrufu elde ediliyor.

TÜRK TELEKOM PAZARLAMA VE MÜŞTERİ DENEYİMİ GENEL MÜDÜR YARDIMCISI ZEYNEP ÖZDEN
“FAALİYETLERİMİZİN MERKEZİNDE GÜÇLÜ MÜŞTERİ DENEYİMİ VAR”
“Türkiye’nin dijital dönüşümüne liderlik ediyoruz. Müşteri deneyimini odağına alan ürün ve hizmetlerimizle yenilikçi teknoloji çözümlerini sunuyoruz. Müşterilerimizin güncel ihtiyaçlarını gözeterek yapay zeka tabanlı akıllı asistan TiTi’yi geliştirdik. TiTi ile ayda 9 milyondan fazla ziyaret alan web sitemiz üzerinden müşterilerimize anlık destek sağlıyoruz.”

Türk Telekom olarak insanı merkeze alan yaklaşımımız ve müşterilerimizin beklentilerine yönelik ürün ve servislerimizle yenilikçi teknoloji çözümleri geliştiriyoruz. Müşteri deneyimini zenginleştirmek ve etkileşimi artırmak için hayata geçirdiğimiz araçlardan biri de Kasım 2022’de hizmete sunduğumuz yapay zeka tabanlı akıllı asistan TiTi oldu. TiTi ile Türk Telekom web sitesi üzerinden müşterilerimizin ürün ve hizmetlerimizle ilgili taleplerine çözüm sağlıyoruz. Müşterilerimize 400’e yakın başlıkta hızlı bir şekilde destek veren TiTi, müşteri memnuniyeti anketlerimizde 5 üzerinden 4,5 skor elde ederek müşteri memnuniyetimize de büyük katkı sağladı.

ÜST DÜZEY DENEYİM

Müşterilerimizin yaşadığı sorunlara çözüm bulan TiTi, güçlü yapay zeka yetkinliğiyle üst düzey bir deneyim sunuyor. Türk Telekom müşterileri yapay zeka tabanlı akıllı asistan TiTi’den, geçmiş ve güncel faturalar, bakiye kullanımı, arıza sorgulama, müşterilerinin ihtiyaçlarına uygun tarife ve paket satışı başta olmak üzere 400’e yakın konu hakkında yardım alabiliyor. Bu sayede müşteriler ihtiyaçlarını TiTi üzerinden zaman kaybetmeden hızlı bir şekilde karşılayabiliyor. Ayrıca TiTi, kullanıcıların aradıkları hizmeti daha hızlı bulmalarına yardımcı oluyor. 2023’te 4 milyondan fazla kullanıcıyla sohbet gerçekleştiren TiTi, müşteri taleplerinin yüzde 93’ünü başarıyla sonlandırdı.

“MÜŞTERİLERİN HAYATINI KOLAYLAŞTIRIYORUZ”
9 MİLYON ZİYARET Yapay zeka tabanlı akıllı asistanımız TiTi 2023 yılında sağladığı dijital destekle müşterilerinin hayatını kolaylaştırdı.

4 MİLYONDAN FAZLA SOHBET Ayda 9 milyondan fazla ziyaret alan Türk Telekom web sitesi üzerinden kullanıcıların ihtiyaçlarını hızlı ve kolay şekilde çözmesine olanak sağlayan yapay zeka tabanlı akıllı asistan TiTi, gelen taleplerin yüzde 93’ünü 7/24 hizmetle başarılı bir şekilde karşıladı. TiTi, 2023 yılında 4 milyondan fazla kullanıcıyla sohbet gerçekleştirdi.