Teknoloji Alışveriş Merkezlerinin Tahtını mı Sallıyor?

​“Teknolojinin getirdikleri ile birlikte alışveriş merkezleri tahtından mı oluyor” söylentileri ortalıkta dolaşırken alışveriş merkezlerinin deneyimi çok daha dijitalleştirdiği yadsınamaz bir gerçek haline geldi. Beklenenin aksine, online perakende kendi gelişirken teknolojiyi gözardı etmeyen alışveriş merkezlerini de geliştiriyor.

Kişisel olarak her an her dakika telefonuma gelen bildirimlerden hoşlanmasam da, içgüdüsel olarak bana uygun fırsatları da kaçırmak istemiyorum.  Peki bu nasıl mümkün olacak? Eğer ev tekstili alışverişi yapmamı gerektirecek bir durum yoksa her hafta bu alandaki markalardan mesaj almak o markalara karşı duyarsızlaşmama neden oluyor. Ki bu mesajları almamın sebebi sadece tek bir kez o markanın bir ürününü satın almış olmam. Kaçırmak istemeyeceğim fırsatlar ise daha çok ne zaman neye ihtiyacım olduğunun bilinmesi ve buna özel çözümler sunulması ile ilgili oluyor.

AVM’LERDE YENİ DİJİTAL DÖNEM

Konuyla ilgili dünya trendlerine bakacak olur isek, tabii ki derya deniz… Artık alışveriş merkezi ziyaretçileri mobil cihazları ile Wi-Fi şebekesine bağlandığı anda alışveriş merkezinin otoparkındaki uygun park alanlarını görebiliyor, sevdikleri mağazalardan gelen özel tekliflere anında erişebiliyorlar. Bu yeni doğrudan iletişim kanalı ile hiç şüphesiz alışveriş deneyimi daha kişisel, kullanışlı ve keyifli hale geliyor. Bu teknolojiler sayesinde alışveriş merkezleri, müşterilere ve alışveriş alışkanlıklarına dair çok fazla veri toplayarak, perakendecilerin ürün ve hizmetlerini daha etkili bir şekilde sunmalarına yardımcı oluyor.

BEACON TEKNOLOJİ POPÜLERLEŞTİ

Beacon teknolojisinin de popülerliği giderek artıyor. Bu internet bağlantılı cihazlar alışveriş merkezinin farklı alanları arasında hareket ederken, mobil cihazlarına özel olarak tasarlanmış bir uygulamayı indiren tüketicilere bağlanmak için Bluetooth sinyallerini kullanıyor. AVM’nin farklı bölgelerinde geçirilen süreleri topluyor, müşterilere özelleştirilmiş teklifler ve mesajlar gönderebiliyor. Beacon ağları sayesinde müşterilere anlık kişiselleştirilmiş indirim kuponları bile iletilebiliyor.

Benim gibi bildirimlere karşı olumsuz duran tüketiciler bile daha iyi bir alışveriş deneyimi karşılığında dijital etkileşim ve veri paylaşımı fikrine sıcak yaklaşıyor. Yeter ki alışveriş merkezi yatırımcıları ve perakendecileri, sınırı aşmadıklarına ve ziyaretçileri  yabancılaştırmadıklarına emin olsunlar.

YAPAY ZEKANIN YILDIZI PARLARKEN

Alışveriş merkezi deneyimini özelleştirmeye yardımcı olan sadece görünmez teknolojiler değil elbette; yapay zeka da giderek büyüyen bir role sahip. Telefon numarasına sorularını gönderen müşterileri için gelişmiş bir alışveriş merkezi rehberi gibi çalışan chatbot'u güçlendirmek adına IBM'in Watson'ını kullanan AVM örnekleri bile var. Uygulamalar kusursuz değil; fakat ne kadar fazla müşteri bu uygulamaları kullanırsa, Watson gibi Yapay Zeka uygulamaları da o kadar çok şey öğrenecek ve o kadar doğru çalışacak. Karmaşık görevlerle baş etmeyi öğrenebilen yapay zeka teknolojilerinin, alışveriş merkezlerinin müşterileriyle ilişkilerini önemli ölçüde iyileştireceğini düşünüyorum.  

AVM’LER YENİ PROJELER PEŞİNDE OLMALI

Yakın gelecekte, günümüzün en yeni teknolojisi bile alışveriş merkezlerinin tüketicilerin ihtiyaçlarını tam olarak karşılayabilmesi için yeterli olmayabilir. Alışveriş merkezlerinin ücretsiz Wi-Fi ve şarj istasyonlarının ötesine geçmesi ve müşterilerine daha kapsamlı dijital deneyimler sunmaları gerekecek. AVM’ler teknolojilerin, müşterilere ve çocuklara nasıl hitap edeceğini düşünmek zorunda. Bir oyun alanı ve bir dinlenme alanından daha fazlası gerekiyor.

Bu teknolojiler, geleceğin akıllı alışveriş deneyiminin küçük bir parçası. Gelecekte, alışveriş merkezine yapılan bir gezi, online alışveriş yapmak kadar dijital bir deneyim haline gelebilir.​..