‘Yabancıya ucuz, yerliye pahalı efsanesini yıktık’

Prontotour, yurtdışı turlarına getirdiği yeniliklerle adından söz ettiriyor. Prontotour Yönetim Kurulu Başkanı Ali Onaran’a göre; tatilin amacı farklı bakış açıları edinmek suretiyle bir yenilenme olmalı. Onaran, ürünleriyle de trend yaratacaklarına inanıyor.

2018’de %20 büyüme amacıyla yola çıkmıştık ve ilk çeyrekte buna ulaştık. Bir süre şaşma olsa da, seçim sonrasında ötelenen taleplerle yılı hedefimizden sapmadan kapatacağımızı düşünüyorum. Son 2 senede kârlılık oranlarımızda yaşadığımız düşüşü, 2018’de alım gücümüzü kullanarak yukarı çekmek amacındayız.
TURİST SAYISINDA REKOR GELEBİLİR
Bu yıl turist sayısında rekor bir rakama ulaşılabilir. 40 milyona yaklaşırız diye düşünüyorum. Turizm geliri için aynı şeyi söylemek pek mümkün değil, ürünümüzü halen ucuza satıyoruz. 2020 den önce de 2015 rakamlarına ulaşmamız zor.
HEM GEZİ HEM EĞLENCE…
Bu yıl yeni ürünlerimizle yine trend yaratacağımızı düşünüyorum. Çocukların, anne babaları ile birlikte hem gezip eğlenecekleri hem de öğrenecekleri ‘PRONTOKIDS’ adı altında paket turlar hazırladık. Örneğin, Londra’da Harry Potter Warner Bros stüdyolarına gidiliyor. Ayrıca Londra’nın muhteşem müzeleri ve tarihî mekânlarını gezme imkânı bulunuyor. Misafirlerimiz, Doğa Tarihi Müzesi’nde botanik, etnoloji, mineraloji, paleontoloji ve zooloji bölümleri, Earth Galleries (Dünya Galerileri) ve Life Galleries (Yaşam Galerileri), Human Biology Gallery, gerçek boyuttaki mavi balina maketi ve dinozor maketlerini çocuklar ile birlikte keşfediyorlar. Yine Paris-Müzeler ve Disneyland, Barcelona-Müzeler ve PortAventura bu paketimizdeki diğer rotalarımız.
52 HAFTA BOYUNCA DENİZ TATİLİ!
Bir de ‘Dünya Denizleri’ sloganı ile yeni bir departman oluşturduk. Böylece yurtiçi deniz tatili turlarımıza alternatif olacak, çok uygun fiyatlarla 52 hafta boyunca yurtdışında deniz tatili seçeneklerini seyahat severlere sunuyoruz. Bu turlarımızla hem kışın denize girmeyi mümkün kılıyor hem de yazın Türkiye’de deniz tatilinin yanında kültür turu olanağı sunmuş oluyoruz.
TATİLİN AMACI SADECE DİNLENMEK DEĞİL!
Bizim bir sloganımız vardı; ‘Prontotour Büyüdükçe Dünya Küçülüyor’. Tur operatörleri güçlendikçe daha fazla turiste hizmet vermeye başladıkça daha uygun fiyatlar ve daha yüksek kalite de yanında geliyor. Bununla birlikte alım gücünüz artıyor ve bunu da müşterinize hizmet olarak yansıtıyorsunuz.
 Bize göre tatilin amacı sadece dinlenmek olmamalı, farklı bakış açıları edinmek suretiyle bir yenilenme olmalı. Tatilin bir gereksinim diğer taraftan çok önemli kültür olayı olduğunu kabul etmemiz gerekiyor. Dünyada birçok gelişmiş ülke vatandaşlarını farklı kültürleri tanımaya teşvik ediyor. İnsanların ufkunu genişleten ‘gezmek’ kavramı, bizim ülkemizde maalesef hâlâ lüks damgasıyla karşımıza çıkıyor.
DÜNYAYI BİR BİLENE SOR!
Prontotour, 1993 yılından bugüne kadar sürekli iş modelini geliştirip maliyetleri düşürerek gezginlere en iyi tur imkânlarını sunmanın yollarını arıyor. Bir yandan da hem geleneksel hem sıra dışı tanıtım yollarını kullanarak, yeni ve sayıları bugün yılda yüzlerce farklı paket turlarımızla seyahate çıkmayı düşünenlerle veya seyahat alışkanlığı kazandırmak üzere olası potansiyel misafirlerle temas eden bir marka olduk.
 Farklı kültür ve coğrafyaları tanıtan en önemli unsur olduğuna inandığımız rehber kadromuzu titizlikle seçip geliştirdik ve bu alanda fark yarattık. Bu yıl kullanmaya başladığımız ‘Dünyayı Bir Bilene Sor’ sloganıyla ise daha önce defalarca gittiğiniz bir destinasyon da olsa, “O yeri bir de Prontotour farkı ile gezin” diyoruz.