CEO'NUN EKİP RUHU FORMÜLÜ

"İnsanlar dudaklarınıza değil, adımlarınıza bakar!" söylemi ne kadar doğru. Tabii ki vizyonu, yönü, stratejiyi konuşmak, anlatmak çok önemli ancak asıl hikaye icraatla yani uygulamayla geliyor. Başarılı bir yolculuk sonuçta yaptıklarınızın arkasında gizli. Bunu yapabilmek için de takım en önemlisi, doğru aklı doğru zamanda resme katıp birlikte davanın ortağı olabilmek. Bir CEO, CFO'suyla, CMO'suyla, CHRO'suyla ve CCO'suyla iş birliği içinde şirket için maksimum değeri yaratabilir. Yılın son sayısında 2023'ün en icracı şirketlerini ve ekip ruhunun sonuçlarını ortaya koyduk.

İş dünyasının başarılı ceo’larına neler sorduk?
CFO’nuzla nasıl paslaşıyorsunuz ve sizce finansal başarıda kritik noktalar neler? Şirketinizde çalışma iklimi için CHRO’nuzla nasıl bir iş birliğiniz var? Bu yıl CMO’nuzla birlikte nasıl bir müşteri deneyimi yarattınız? En etkin olduğunuz alanlardan kurumsal iletişim ekibinizle nasıl bir ortak ajandanız var?

Güliz Öztürk / Pegasus Hava Yolları CEO’su
“KOORDİNELİ ÇALIŞMAYA ÖNEM VERİYORUZ”
Misafirlerimize yalın, şeffaf, tutarlı ve kişiselleştirilmiş deneyimler yaşatma hedefiyle çalışıyoruz. Bu hedefe ulaşmak için Pegasus’ta birçok departmanın aktif dahil olduğu büyük ölçekli projeler yürütüyoruz, koordineli bir şekilde çalışmaya çok önem veriyoruz.

Modern ve paylaşımcı bir yönetim anlayışına sahibim. Ekip çalışmasına çok önem veririm ve iyi ekibin gücüne inanırım. Çünkü ekibiniz ne kadar iyi, donanımlı ve üretken olursa, siz de bir üst yönetici olarak o kadar başarılı olursunuz. Bu nedenle benim en büyük motivasyon kaynağım, birlikte çalıştığım iş arkadaşlarım. Birbirimizden aldığımız enerji ve birlikte yarattığımız sinerji benim için çok kıymetli.

VERİMLİ TOPLANTILAR

Toplantıları verimli kullanarak işlerimizi en ideal şekilde yönetiyoruz. Herkesin gündemini paylaştığı ve yol haritasının konuşulduğu haftalık icra kurulu toplantılarımız var. Bir de tabii benim ticaret, finans, operasyon, bilgi teknolojileri, insan kaynakları, pazarlama, yer işletme, uçuş işletme, sürdürülebilirlik gibi birimlerimizin liderleriyle gerçekleştirdiğim haftalık birebir toplantılarım var. Bunların yanı sıra ticaret, finans ve operasyon tarafında aylık gözden geçirme toplantıları yapıyoruz. Elbette ekiplerin periyodik raporlamaları da çok faydalı oluyor.

ORTAK DEĞERLENDİRME

Finans ve insan kaynaklarında 3-5 yıllık stratejik yol haritamızı birlikte hazırlıyoruz. Sonra yıllık iş planı ve bütçe çerçevesinde ilerliyoruz. İş planına ek olarak çıkabilecek her türlü konuda finans genel müdür yardımcımız ve insan kaynakları genel müdür yardımcımızla ortak değerlendirme yaparak karar alıyoruz. Misafir deneyimi işimizin çok önemli bir kısmı. Çünkü biz, yolcularına misafir olarak hitap eden ve insana verdiği değeri odağına koyan bir şirketiz. Bu nedenle müşteri deneyimini anlamak ve iyileştirmek için yürüttüğümüz pazarlama çalışmalarının yanında, şirket içerisinde müşteri deneyimi kültürünün yaygınlaştırılmasına da çok önem veriyoruz.

“BÜYÜK ÖLÇEKLİ PROJELER YÜRÜTÜYORUZ”
KİŞİSELLEŞTİRİLMİŞ DENEYİMLER Misafirlerimize yalın, şeffaf, tutarlı ve kişiselleştirilmiş deneyimler yaşatma hedefiyle çalışıyoruz. Bu hedefe ulaşmak için Pegasus’ta birçok departmanın aktif dahil olduğu büyük ölçekli projeler yürütüyoruz, koordineli bir şekilde çalışmaya çok önem veriyoruz.

“İLETİŞİM EN ÖNEMLİ BACAKLARDAN” İletişim konusuna gelince. Biz Pegasus’ta iletişime önem veren, liderlik ekibi olarak bu konuyu sahiplenen ve bunun için mesai harcayan bir şirketiz. Şirketimizin iş hedefleriyle örtüşen, dünyadaki ve ülkedeki konjonktürle uyumlu olan iletişim hedefleri belirliyoruz. İletişimin, kurumsal itibarın en önemli bacaklarından biri olduğunun bilincindeyiz ve bütün iletişim çalışmalarımızı bu çerçevede yürütüyoruz.

Hakan Tiftik / Borusan Otomotiv İcra Kurulu Başkanı
“YÜKSEK PERFORMANSLI BİR YIL GEÇİRDİK”
Sektörde, arz tarafındaki sıkıntıların aşılması ve bekleyen taleplerin de etkisiyle rekor seviyelere ulaşan bir otomotiv pazarı yaşandı. Borusan Otomotiv Grubu olarak biz de yüksek performanslı bir yıl geçirdik.

Borusan Otomotiv Grubu olarak 1984'ten bu yana premium otomobil ve motosiklet segmentinde hizmet veriyoruz. Kurulduğumuz günden itibaren kendi alanımızda öncü ve tercih edilen ilk şirket olmayı hedef olarak belirledik. Müşterilere en iyi deneyimi sunmak odağıyla ve temsilcisi olduğumuz markaların vizyonları ışığında Türkiye'nin otomotiv perakendeciliği alanındaki lider şirketleri arasında yer alıyoruz.

DEĞER ODAĞI

Sektörün içinden geçtiği dönüşüm ve gelişen teknolojinin beraberinde getirdiği enstrümanları tüm iş süreçlerimize adapte ederek otomotiv endüstrisinde değer yaratmak üzere ilerliyoruz. Bugün çalışan ve müşteri deneyimi alanlarında pek çok prestijli ödüle layık görülmüş bir grup olarak tüm bu başarılarımızın arkasında nitelikli insan kaynağımızın emekleri ve hissedarlarımızın bize olan inancı başrolü oynuyor. Dünya ve Türkiye ekonomisine pandemi sonrasında başlayan enflasyonist süreçler ve yükselen jeopolitik riskler damga vurmaya devam ediyor. Sektörde, arz tarafındaki sıkıntıların aşılması ve bekleyen taleplerin de etkisiyle rekor seviyelere ulaşan bir otomotiv pazarı yaşandı. Borusan Otomotiv Grubu olarak biz de yüksek performanslı bir yıl geçirdik. Bu süreçte yatırımlarımıza yeni nesil showroom’larımızla devam ettik. BMW'nin deneyim odaklı müşteri memnuniyeti ve sürdürülebilirliği merkeze alan BMW Store tesisini Gaziantep'te otomobil tutkunlarının hizmetine sunduk. BMW Store, sipariş ve teslimat süreçlerinden test sürüşlerine, online randevudan temassız işlemlere kadar pek çok konuda müşteri memnuniyetini artıran detaylarla öne çıkıyor.

RETAIL NEXT KONSEPTİ

Borusan Oto Çayyolu tesisimizi yılın son çeyreğinde Ankara’da açtık. Dijitalleşmeyle değişen tüketici alışkanlıklarına göre tasarlanan, müşteri deneyimi ve sürdürülebilir lüksü odağına alan, müşterilerimizle otomobillerimizin sahneyi birlikte paylaştığı ve fijital deneyimin öne çıktığı Retail Next konsepti, tasarımının yanı sıra bayi içerisindeki yeni roller ve süreçlerin bir arada hayata geçirildiği dünyadaki ilk BMW Group yetkili satıcısı ve yetkili servisi olma özelliğine sahip. Borusan Otomotiv Grubu olarak başarılı bir şirket olmamızda müşteri memnuniyeti ve sürdürülebilir çalışan bağlılığı çok önemli ve birbirini destekleyen iki unsur. Müşterilerimizin memnuniyeti onlara iyi bir deneyim yaşattığımızın göstergesi ve büyümenin tetikleyici gücünü oluşturuyor. Çalışma arkadaşlarımızın bağlılığının sürekliliği ve yüksek motivasyonları da daha etkin bir çalışma performansı ve pozitif bir kurumsal iklim oluşmasını sağlıyor. İşte bu iki faktörün güçlü etkileşimi, sürdürülebilir büyüme ve uzun vadeli başarı için önemli.

“2024 BEKLENTİM”

Pazara giren yeni oyuncular, otomotiv endüstrisindeki transformasyon, jeopolitik gerginlikler, global ekonomilerdeki kırılganlık ve enflasyonist baskılarla ülkemizde yaklaşan yerel seçimler gibi birden fazla değişkenin rol oynayacağı bir 2024 bekliyorum. Borusan Otomotiv Grubu olarak ana odağımızda elektrifikasyon, sürdürülebilirlik, fijital deneyim gibi kavramların olacağını söyleyebilirim. Müşterilerimizin beklenti ve ihtiyaçları çerçevesinde en iyi hizmeti sunmak için çaba göstermeye devam edeceğiz.

“SEKTÖR KABUK DEĞİŞTİRİYOR”
ELEKTRİFİKASYON
Günümüzün hem bireysel hem kurum bazında en önemli konularının başında sürdürülebilirlik geliyor. Otomotiv sektöründe sürdürülebilirlik dendiğindeyse yollar elektrifikasyona çıkıyor. Sektörün kabuk değişimine şahit olduğumuz bu dönemde 2013 yılında BMW i3 ile başlayan dönüşüm hedefimizi, temsil ettiğimiz markalarımızın tamamen elektrikli ve hibrit modellerini dünyayla aynı anda ülkemizde de satışa sunmamızla destekledik.

DÜŞÜK KARBONLU GELECEK Ayrıca, yalnızca elektrikli otomobil tedarik etmenin ötesinde tüketicilerin bilinçlendirilmesi, farkındalıklarının artırılması, sürdürülebilirlik kültür dönüşümü faaliyetlerimiz, eğitim programlarımız, sürdürülebilir satın alma, yeşil finansman, yenilenebilir enerji kullanımı, döngüsel ekonomi, karbonsuzlaşma ve inovasyon projelerimizle daha düşük karbonlu bir geleceğe katkı sağladık.

İŞTE EŞİTLİK Sürdürülebilirlik alanında toplumsal fayda gözeterek yürüttüğümüz girişimlerimizle 2 yıl üst üste BMW Group’un Polaris Sürdürülebilirlik Ödülü’nü kazandık. Ayrıca otomotiv sektöründe "İş'te Eşit Kadın Sertifikası" alan ilk şirket olduk. Birleşmiş Milletler Kadının Güçlenmesi Prensipleri'nin (WEP’s) imzacısı olduk.

Yurdaer Kahraman / Fiba Commercial Properties CEO’su ve Yönetim Kurulu Üyesi Yurdaer Kahraman
“SAĞLIKLI BİR FİNANS DÖNGÜSÜNE İHTİYAÇ VAR”
Hepimiz günün sonunda ticaret ve bir şekilde finansal bir yönetim yapıyoruz. Bunun için de müşteri, iş ortağı ve yatırımcıların yanı sıra sağlıklı bir finans döngüsüne ihtiyacımız var.

Şu an mevcut ekonomik görünümde en büyük hedeflerden biri, yabancı yatırımcıyı Türkiye’de tutmak olmalı. Hepimiz günün sonunda ticaret ve bir şekilde finansal bir yönetim yapıyoruz. Güçlü bir perakende sektörü için müşteri, iş ortağı ve yatırımcıların yanı sıra sağlıklı bir finans döngüsüne ihtiyacımız var. Yabancı yatırımcıyı ülkede tutmanın birkaç yöntemi var. Öncelikle ticari ve konut kanununun ayrıştırılması gerekiyor. Gelen yatırımcı kendi dinamikleriyle iş akışını gerçekleştirmeli. Doğru ciro bildirimlerinin yanı sıra karşılıklı güven ve şeffaflıkla büyüme de çok önemli. Elbette bu aksiyonları alırken en iyi yol göstericilerimizden biri de teknoloji olacak.

YAPAY ZEKA

Dünyanın değişim hızına ancak teknolojiye adaptasyonumuzla yetişebiliriz. Teknolojiyi, dijitalleşmeyi hatta belki de yapay zekayı bir an önce AVM’lerimizde de aktif kullanmaya başlamalıyız, kullanıyorsak da daha da yoğun kullanmaya odaklanmalıyız. Çünkü iş gücümüzü verimli kullanmamız ancak teknoloji ve teknolojinin hayatımıza adaptasyonuyla mümkün. Teknoloji ve dijitalleşmeyi AVM’lerine tam entegre eden olarak dünyaya örnek olmak gibi büyük hedeflerimiz de var.

EN BÜYÜK SORUN

Bütün bu gelişmeler yanında dünyayı bekleyen büyük sorunlar da var. Attığımız her adımda iklim krizinin hiç de azımsanmayacak bir hızla bize yaklaştığının farkında olmamız gerekiyor. Dünyanın kaynaklarını çok hızlı tüketiyoruz. Bir gün kalktığımızda dünyanın bizim için yaşanmaz bir yer olacağı gerçeği çok da uzak değil. Bu noktada hepimizin elini taşın altına koyması gerekiyor. Tabii ki sürdürülebilirlik deyince tek konu doğa değil. İş hayatının devamlılığı, işlerimizin sürekliliği, hayatın sürdürülebilir olması da bu kapsamda değerlendirilmeli. Tam perspektifle konuya bakmalı, buna göre önlemler almalı, önlemlerimizle birbirimizi teşvik etmeli, birbirimize örnek ve destek olmalıyız.

“GLOBAL DENEYİMLERİMİZİ SEKTÖRE AKTARIYORUZ”
“ÖNCÜYÜZ”
Fiba CP olarak sektörün öncü kuruluşuyuz. 4 ülkede, 11 AVM, 800.000 metrekareden fazla kiralanabilir alan, 4 rezidans, 5 ofis binası, 2 sinema kompleksi ve 1 otel yatırımıyla faaliyet gösteren, sektörün öncü ticari gayrimenkul yatırımcısıyız. Türkiye, Doğu Avrupa ve Uzak Doğu'daki yatırımlarımız ve yönetim tecrübelerimizi her geçen gün daha da büyüterek yolumuza emin adımlarla ilerliyoruz.

ÇÖZÜM ORTAKLIKLARI Global çaptaki yatırımlarımızdan kazandığımız deneyimle AVM yönetimi alanında sektördeki yatırımcılara ve mülk sahiplerine değer katan çözüm ortaklıkları sunuyoruz. Global çapta yatırımcısı olduğumuz ve yönettiğimiz tüm ticari gayrimenkul projeleriyle hem ülkemizin gücünü yurt dışında temsil etmeye gayret ediyor hem oradaki tecrübe edindiğimiz konuları buradaki projelerimize yansıtarak değer katmaya odaklanıyoruz.

“100. YILA KAZANDIRDIK” Bu yılın en heyecan verici projelerinden birisi de ekim ayı sonunda açılan Downtown Bursa projesi. Gerek alışveriş merkezi gerek sosyal alanları gerekse teknolojik sergi alanlarıyla ve yeni nesil karma yapısıyla bu projeyi Türkiye’ye, Bursa’ya Türkiye Cumhuriyeti’nin yüzüncü yılında kazandırmış olmak bizim için onur ve gurur kaynağı. İşimize, sektörümüze, geleceğimize katma değer sağlamak için var gücümüzle çalışmaya devam edeceğiz.

Engin Aksoy / Vodafone Türkiye CEO'su
“DİJİTAL SERVİS ŞİRKETİ OLMA YOLUNDA ÖNEMLİ GELİŞME KAYDETTİK”
Cumhuriyetimizin 100. yılında bir yandan Türkiye’nin dijitalleşmesi için çalışırken bir yandan da bu alanda gelişim fırsatlarını inceleyen, kamu politikası için önemli veriler sağlayan analizlerin üretilmesine liderlik ediyoruz.

Vodafone Türkiye olarak 2023-2024 mali yılına ait ilk yarıyıl (Nisan-Eylül 2023) sonuçlarımızı açıkladık. Şirketin servis gelirleri 20,8 milyar TL olarak gerçekleşirken, Faiz, Amortisman ve Vergi Öncesi Kâr’ı (FAVÖK) 8 milyar TL’ye yükseldi. Vodafone Türkiye'nin mobil abone sayısı 25,4 milyona ulaşırken, makineler arası iletişim dahil toplam mobil abone sayımız 29,3 milyona ulaştı. Faturalı abone sayımızı 19,1 milyona yükselttik.

DİJİTALLEŞME ODAĞI

Geniş bant teknolojilerinde de müşterilerimize en iyi hizmeti sunma hedefiyle çalışmaya devam ediyoruz. Sabit genişbant abone sayımız 1,4 milyon olarak gerçekleşti. Tüm kanallarda dijitalleşme odağıyla faaliyetlerimizi sürdürüyoruz. Vodafone Yanımda ve Online Self Servis gibi dijital kanallarımızı kullanan aylık aktif müşteri sayısı 17 milyonu aştı. Vodafone’un dijital kanallarını kullanan müşterilerin aylık toplam etkileşimiyse 415 milyona ulaştı. Mali yılın ilk 6 ayında, Vodafone Türkiye müşterilerinin toplam mobil veri kullanımı geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 22 artışla 2,403 petabyte'a yükseldi.

DİJİTAL SERVİSLERDE BÜYÜME

Vodafone Türkiye olarak bu dönemde dijital servis şirketi olma yolunda da önemli gelişme kaydettik. Şirketin Vodafone Yanımda mobil uygulaması üzerinden hayata geçirdiği Her Şey Yanımda online alışveriş platformunun ziyaret edilme sayısı 50 milyona yaklaştı. Vodafone’un yeni nesil mobil finans çözümü Vodafone Pay’in ürünlerini kullanan toplam kullanıcı sayısı ise 4,8 milyona ulaştı. Şirketin bine yakın farklı işlem yapabilen kişisel dijital asistanı TOBi’nin aylık tekil kullanıcı sayısı 9,7 milyona, aylık sohbet sayısı 43 milyona yükseldi.

“DÖRT ALANI MERCEK ALTINA ALDIK”
KALKINMA HEDEFLERİ Vodafone olarak dijitalleşmenin Türkiye ekonomisini dönüştürecek, kalkınma hedeflerinin gerçekleştirilmesi sürecine ivme katacak bir unsur olduğuna inanıyoruz. Cumhuriyetimizin 100. yılında da bir yandan Türkiye’nin dijitalleşmesi için çalışırken, bir yandan da bu alanda gelişim fırsatlarını inceleyen, kamu politikası için önemli veriler sağlayan analizlerin üretilmesine liderlik ediyoruz.

“KATKIYA HAZIRIZ” Bu anlayışla hazırladığımız ‘Dijital Türkiye 2030’ raporunda, ülkemizin dijital dönüşüm sürecinin en önemli unsurları olan toplum, şirketler, devlet ve altyapıyı mercek altına aldık. Bu dört alanda Türkiye’nin dijital dönüşümdeki durumunu, potansiyel gelişim alanlarını ve olası ekonomik etkileri, gelişmiş ülkelerle karşılaştırmalı bir perspektifle değerlendirdik. Vodafone olarak müşterilerimizin, ekosistemimizin ve ülkemizin dijital geleceğine fayda sağlayacak politikaların geliştirilmesine katkı vermeye hazırız.

ERDİNÇ YURTSEVEN MAPFRE SİGORTA GENEL MÜDÜRÜ
“GÜVENLİ LİMAN OLMAYA DEVAM EDECEĞİZ”
MAPFRE Sigorta olarak 75. yıl dönümümüzü MAPFRE Grup’un Türkiye’ye olan inancını ve desteğini de arkasına alarak büyük bir heyecan ve gururla kutluyoruz. Başarımız, müşterilerimize sağladığımız değer, iş ortaklarımızın güveni ve çalışanlarımızın azimli çabalarının bir sonucu. Geçmişimizden aldığımız güçle Türkiye’deki sigortacılık faaliyetlerimize devam edeceğiz. 75 yıl geçti dahası gelecek.

MAPFRE Sigorta olarak uluslararası deneyimimiz, yüksek mali gücümüz, sahip olduğumuz yaygın profesyonel acente ağımız ve güven üzerine kurulu insan odaklı yaklaşımımızla, sektörümüze ve Türk ekonomisine katkıda bulunmaya devam ediyoruz. 75 yıllık yolculuğumuzda, sektörde imza attığımız başarıların, köklü geçmişimizin ve sigorta sektörüne yön veren çalışmalarımızın gururuyla, doğum günümüzü kutlamanın mutluluğu içindeyiz. MAPFRE Sigorta olarak, Türkiye’deki 75 yıllık yolculuğumuzda çalışanlarımız, iş ortaklarımız ve ailemizin bir ferdi olarak gördüğümüz sigortalılarımızla büyüdük. Onların değer verdiklerini gözetmeyi ve önemsemeyi önceliğimiz olarak gördük.

YATIRIMA DEVAM

Türkiye, MAPFRE Grup’un öncelikli pazarlarından biri. Türkiye’deki sigortacılık faaliyetlerimize ve yatırımlarımıza MAPFRE Grup’un Türkiye’ye olan güven ve inancıyla hız kesmeden devam ediyoruz. Geçmişte olduğu gibi önümüzdeki dönemde de stratejik hedeflerimize ulaşma sürecinde finansal güçlülük ve istikrarlı büyüme odaklanacağımız konuların başında gelecek. 2023 yılı başıyla beraber iç organizasyonumuzda yeni yapılanma ve yönetici kadromuzda atamalar gerçekleştirerek ekibimizi daha da güçlendirdik ve daha etkin bir karar alma ve yönetim süreci oluşturduk. 2023 yılı, portföyümüzü gözden geçirerek önümüzdeki döneme daha sağlıklı bir başlangıç yapmamızı sağlayacak noktaya getirdiğimiz bir yıl oldu. Bu adımlar hem mevcut başarılarımızı sürdürmek hem gelecekteki hedeflerimize ulaşmak için önemliydi. Tüm bunlar MAPFRE Sigorta’nın tüm paydaşları için güvenli liman olmaya devam edeceğinin en güçlü göstergeleri.

“TÜRKİYE’DEKİ GÜCÜMÜZÜ PEKİŞTİRDİK”
MEMNUN EDEN SONUÇLAR 2023 yılının başında yaşadığımız deprem felaketinin olumsuz etkilerine rağmen 2023’ün ilk 9 ayında elde ettiğimiz sonuçlar bizi oldukça memnun etti. Bu dönemde, tüm branşlarda sağlıklı ve sürdürülebilir bir üretim stratejisi gözeterek toplam prim üretimimizde yüzde 93'lük bir artışla 7 milyar 650 milyon TL'lik bir prim hacmine ulaştık. Sağlıkta yüzde 115’lik, yangın branşında yüzde 103’lük ve mühendislik branşında da yüzde 94’lük bir büyüme gösterdik.

“ÖZKAYNAKLARIMIZI GÜÇLENDİRDİK” 2023'ün ilk 9 ayında 748,5 milyon TL vergi sonrası net kâr elde ederek, öz kaynaklarımızı güçlendirdik. Geçmişimizden aldığımız güçle daha ileriye gitmeye ve büyümeye devam edeceğiz. MAPFRE Grup’un toplam geliri yüzde 10,8 artarak 24,6 milyar Euro'ya ulaştı. Sektördeki güçlü performansını sürdürerek paydaşlarına değer katmaya devam eden grubumuz, global olarak güçlü ve sürdürülebilir büyümesine devam ediyor.