CEO'NUN YENİ DÖNEM HAREKET PLANI

KOÇ HOLDİNG CEO'SU LEVENT ÇAKIROĞLU, DİJİTAL DÖNÜŞÜMÜN GRUBA İVME KAZANDIRDIĞINI SÖYLÜYOR. SABANCI HOLDİNG CEO'SU CENK ALPER DE İKİZ DÖNÜŞÜMÜ HEDEFİNE KOYDU. VODAFONE TÜRKİYE CEO'SU ENGİN AKSOY, YİNE DİJİTAL VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK POLİTİKALARIYLA YATIRIMLARINA YÖN VERECEK. ÇELEBİ GIDA VE LITTLE CAESARS TÜRKİYE CEO'SU BANU ARIDURU, ENFLASYONİST ORTAMDA REKABETE DİKKAT ÇEKİYOR. HEPSİBURADA FİNANSAL HİZMETLER GRUP CEO'SU ERKİN AYDIN, EN İYİ ÇÖZÜMLERLE BÜYÜMEYE VE BÜYÜTMEYE ODAKLANDI. PEGASUS HAVA YOLLARI CEO'SU GÜLİZ ÖZTÜRK DE "YATIRIMA VE BÜYÜMEYE DEVAM" DİYOR. ALLIANZ TÜRKİYE CEO'SU TOLGA GÜRKAN, LİDERLİĞE ODAKLANIRKEN BEYMEN GROUP CEO'SU ELİF ÇAPÇI VE BOYNER BÜYÜK MAĞAZACILIK CEO'SU EREN ÇAMURDAN, HEYECAN YARATMAYA VE DENEYİM YARATMAYA DEVAM ETME NİYETİNDE. DANONE TÜRKİYE GENEL MÜDÜRÜ CEM KÜÇÜKCAN İSE GİRİŞİMCİ RUHLA BÜYÜMEYE DİKKAT ÇEKİYOR.

Cumhuriyetimizin ikinci yüzyılına pek çok gündemle birlikte girdik. Toplumsal, siyasal, çevresel, teknolojik tüm etkenler yol haritamızı belirlemede ortam varsayımları olarak planlarımızın içerisine giriyor. Bununla birlikte Dünya Ekonomik Forumu tarafından her yıl yayınlanan ve dünyayı bekleyen en önemli risklerin ortaya konulduğu raporda, önümüzdeki 2 yılın ilk 5 riski açıklandı. Yapay zeka kaynaklı dezenformasyon, olağanüstü hava olayları, toplumsal kutuplaşma, siber güvenlik ve ülkeler arası silahlı çatışma en önemli riskler olarak öne çıkıyor. İş dünyası liderleri olarak riskleri ve fırsatları görerek, kendi güçlü kaslarımızı ve rekabete göre farklılaştığımız noktaları bilerek, müşterilerimizi ve potansiyel müşterilerimizi daha iyi tanıyarak yol haritamızı çizmeye çalışıyoruz. Gelin yılın ikinci ayında CEO’larımızın yeni dönem hareket planlarını birlikte irdeleyelim.

Levent Çakıroğlu / Koç Holding CEO’su
“DİJİTAL DÖNÜŞÜM İVME KAZANDIRIYOR”
“Koç Topluluğu’nun kültürel dönüşümünün yapı taşlarından biri olan dijital dönüşüm, 2050 yılındaki karbon nötr olma hedefimize giden yolda önemli ivme kazandırıyor.”

Su verimliliği sağlayan teknolojiler kullanarak iklim değişikliğinin etkilerini azaltmaya yönelik çalışmayı sürdüreceğiz. Koç Topluluğu’nun kültürel dönüşümünün yapı taşlarından biri olan dijital dönüşüm, karbon nötr olma hedefimize giden yolda önemli ivme kazandırıyor.

2050 HEDEFİ

Dijital dönüşüm, Koç Topluluğu'ndaki kültürel dönüşüm yolculuğunun yapı taşlarından biri. 2050 yılında karbon nötr olma hedefimiz var. Dijital ve yeşil dönüşüm bu hedefe giden yolda önemli bir ivme kazandırdı. Su kıtlığı, iklim değişikliği kaynaklı en önemli problemler arasında yer alıyor. Bu nedenle su verimliliğini artıracak projelerin hayata geçirilmesi kritik öneme sahip. Bu kapsamda suyun verimli kullanımına yönelik teknolojiler geliştiriyor ve tüm değer zincirimizde iklim değişikliğine uyum için gerekli adımların atılmasına öncülük ediyoruz.

YENİ PROJELER

Yenilenebilir enerji alanındaki öncü şirketimiz Entek, bilgi teknolojileri şirketimiz KoçDigital ile aynı miktarda suyla daha fazla enerji üretmeye yönelik bir projeyi hayata geçirdi. Yapay zeka destekli proje, geçtiğimiz 25 yıldaki sıcaklık, nem, kar kalınlığı, topografik özellikler gibi 56 farklı değişkeni makine öğrenimi ve derin öğrenmeyle analiz ederek portföyümüzdeki Menzelet ve Kılavuzlu hidroelektrik santrallerine gelebilecek su miktarına ilişkin tahminlerde bulunuyor. Yapay zeka destekli projemiz barajlardaki su akışı hacimlerine ilişkin tahminlerin doğruluk oranını 90’a çıkardı. Menzelet Hidroelektrik Santralimiz için tahminlerin doğruluk oranının yüzde 90’ın üzerine çıktığını, enerji üretiminin yüzde 2,5 oranında artmasıyla yaklaşık 7 bin hanenin yıllık elektrik ihtiyacına karşılık gelen enerjinin ekonomiye kazandırılacağını hesaplıyoruz.

“İŞ BİRLİKLERİ HAYATİ ÖNEMDE”
YENİLİKÇİLİĞE DEVAM Koç Topluluğu olarak yenilikçi uygulamalarla iklim değişikliğine uyum yönünde çalışmalara hız kesmeden devam edeceğiz. Son yıllarda düşük karbon teknolojilerinin kullanımında kayda değer bir artış görüyoruz. Düşük karbonlu bir gelecek için farklı sektörler arasındaki iş birlikleri hayati önem taşıyor. Bu kapsamda, iklim konusundaki somut hedeflerimize ulaşmak için teknolojinin getirdiği tüm olanakları kullanmalıyız.

YENİ BECERİLER Koç Topluluğu’nun benimsediği teknoloji odaklı yaklaşımı yaygınlaştırmak için, iş gücünün geleceğin yetkinlikleriyle donatılması en önemli önceliklerimizden biri. Çalışanlarımızı geleceğe hazırlarken tüm departmanlardaki çalışma arkadaşlarımızı sürece dahil ediyoruz.

VERİ ANALİZİ Bunun sonucu olarak satış veya saha operasyonlarında çalışan meslektaşlarımızın veri analistliği becerisi kazandığı ve kendi yapay zeka modellerini geliştirdikleri örneklere şahit olduk. Çalışma arkadaşlarımıza ihtiyaç duyacakları yeni beceriler kazandırmak en büyük önceliklerimiz arasında yer alıyor. Şu ana kadar 1.600'ün üzerinde çalışma arkadaşımız veri okuryazarlığı programımızdan faydalandı. Bu kapsamdaki çalışmalarımız devam edecek.

Güliz Öztürk / Pegasus Hava Yolları CEO’su
“BÜYÜME ÖNGÖRÜMÜZ YÜZDE 10-12”
“2024 yılında 17 adet yeni nesil uçak daha filomuza katılacak. Mevcut planlamamızda toplam kapasitemizde yüzde 10-12’lik bir büyüme öngörümüz var ve 2024 bütçemizi de bu paralelde çalışıyoruz.”

2024 yılında talep açısından mevcut durumda gözlemlediğimiz normalleşme sürecinin devam edeceğini düşünüyoruz. Kapasite tarafındaysa sektör genelinde edindiğimiz izlenim, kapasite artışında agresif bir planlama olmadığı yönünde. Zaten tedarik sürecinde devam eden aksaklıklar da kapasite sunumunda agresif olabilmeye pek olanak vermiyor. Bu anlamda arzla talebin dengede seyredeceğini düşünüyoruz. Maliyetler tarafındaysa global enflasyonist ortamın etkileri devam ediyor ancak agresif büyüme beklentilerinin olmaması bu maliyetlerin yönetilmesi açısından da sektördeki paydaşlara manevra alanı sağlayacak.

“FİLOMUZU YENİLİYORUZ”

Pegasus Hava Yolları olarak yeni nesil uçaklarımızı teslim alarak filomuzu yenilemeye devam ediyoruz, bu uçakların faaliyetlerimize getirdiği katkı da günden güne belirginleşiyor. Potansiyel maliyet baskılarını yönetme anlamında, yeni nesil uçaklardan oluşan genç filomuzun yüksek verimliliğine çok güveniyoruz. Sipariş takvimimize göre 2024 yılında 17 adet yeni nesil uçak daha filomuza katılacak. Yani kapasite yatırımlarımız devam edecek. Bir yandan filodaki eski nesil uçaklarımızdan filodan çıkanlar olacak. Mevcut planlamamızda toplam kapasitemizde yüzde 10-12’lik bir büyüme öngörümüz var ve 2024 bütçemizi de bu paralelde çalışıyoruz.

BEŞ ÖNCELİK

Yeni dönem ajandamızın en önemli 5 maddesini dijital dönüşüm, filomuzun devam eden modernizasyonu, operasyonel verimlilik, sürdürülebilirlik ve toplumsal cinsiyet dengesi olarak sıralayabilirim. Cumhuriyet, 100 yıl önce ilan edilmiş bir yönetim biçiminden çok daha fazlası. Cumhuriyet eşitlik, özgürlük, bağımsızlık demek. Tarihte büyük mücadeleler veren bir ulusun inanç, umut, gelişim, çağdaşlık ve yenilikçi bakış açısını harmanlandığı bir anlayış demek. Bugün ülkemiz her geçen gün gelişmeye ve büyümeye devam eden sivil havacılık sektörüyle dünyada parlayan bir yıldız konumundaysa bunu “İstikbal göklerdedir” diyen Atamıza, onun bizlere bıraktığı en büyük miras olan Cumhuriyet’e ve Cumhuriyet’in aydınlık değerlerine borçluyuz. Bu nedenle Cumhuriyet’in 2. yüzyılında da sürdürülebilir gelişim, değişime uyum, her alanda eşitlik gibi kavramların öne çıkması kritik bir önem taşıyor.

“AMACIMIZ GENÇ FİLOYLA YÜKSEK VERİMLİLİK”
TURİZM REKABETİ Türkiye zaten coğrafyası, tarihi ve kültürel zenginlikleriyle doğal olarak ilgi çeken bir turizm destinasyonu ve ülke olarak bu yüksek potansiyeli yıllardır süregelen yatırımlarla kuvvetli bir turizm altyapısı oluşturarak değerlendirmeyi başardık. Ülkemiz bugün dünya genelinde turizm rekabetinde ön saflarda çok sağlam bir yere sahip.

DÜNYA ÇAPINDA PERFORMANS Bir hava yolu işletmecisi olarak Pegasus da bu yatırımlarda pay sahibi. Her yıl filomuzu yeni uçaklarla büyütüyoruz ve uçuş ağımızı yeni destinasyonlarla genişletiyoruz. Diğer bir deyişle Türkiye’nin turizm potansiyelinin değerlendirilmesine önemli bir katkı sağlıyoruz. Elbette bunun sürdürülebilir bir büyüme olabilmesi için verimlilik ve kârlılık vazgeçilmez faktörler. Genç filo yaşımız ve yeni nesil uçaklarımızın sağladığı yüksek verimlilikle esnek operasyonel yapımız, hızlı ve çevik karar alma süreçlerimiz, maliyet yönetimi konusundaki güçlü kaslarımız ve uzun süredir yürüttüğümüz dijital yatırımlarımızı birleştirerek dünya çapında öne çıkan bir finansal performansa imza attık. Hedefimiz bu trendi korumak ve daha da ileriye taşımak.

SİLİKON VADİSİ’NDE YATIRIM 2024’te filomuzu yeni uçaklarımızla genişletirken, operasyonumuzu en verimli şekilde yönetmeye ve uçuş ağımıza yeni eklemeler yapmaya devam edeceğiz. Verimlilik artışı hedefi bizim için ana hedeflerden biri, bu açıdan etkin çalışmaya ve maliyetlerimizi kontrol altında tutmaya çok önem veriyoruz. Dijital dönüşümü ne kadar önemsediğimizi her fırsatta dile getiriyoruz; 2024’te de odağımızdaki konulardan biri yine dijital yatırımlar olacak. Buradaki fırsatları daha da yakından takip edebilmek ve değerlendirebilmek için geçtiğimiz günlerde ABD’de Silikon Vadisi’nde bir Teknoloji İnovasyon Merkezi kurma kararı aldık ve bu yatırımızı hayata geçireceğiz.

Cenk Alper / Sabancı Holding CEO’su
“İKİZ DÖNÜŞÜME ÖNCÜLÜK EDİYORUZ”
“Tüm iş kollarımızda, sadece bugünün değil yarının teknolojilerine odaklanarak, sürdürülebilirlik ve dijital odaklı ikiz dönüşüme öncülük ediyoruz.”

Sabancı Topluluğu sadece Türkiye için değil tüm bölge için örnek teşkil ediyor. Bugün sürdürülebilirliği merkezine alan topluluk vaadimiz, aslında Sabancı’nın bu konudaki güçlü irade beyanının; dünyanın, bölgenin, insanlığın geleceği için ortaya koyduğu vizyonunun en güçlü göstergesi. Yaptığımız tüm yatırımlarla da bunu destekliyoruz. Bu vaadimizin altını dolduruyoruz. Özellikle enerji ve iklim teknolojileri alanında attığımız adımlarla hem Türkiye’nin ve bölgenin hem Avrupa’nın enerji arz güvenliğine önemli katkılar sunuyoruz.

HER 3 SANTRALDEN BİRİ

Gelecek 5 yıl içinde, Sabancı Topluluğu olarak Türkiye’de enerjiye 6,2 milyar dolarlık yatırım yapacağız. Türkiye’de 5 yıllık dönemde hayata geçirilecek her üç rüzgar ve güneş santralinden biri Sabancı imzasını taşıyacak. 2030’a kadar üretim portföyümüzün yaklaşık yüzde 80’ini yenilebilir enerjinin oluşturmasını, 2050 yılındaysa enerji üretimimizin yüzde 100’ünü yenilenebilir kaynaklardan sağlamayı hedefliyoruz. Sabancı’nın enerjide ortaya koyduğu bu vizyon hem Türkiye hem Avrupa için çok önemli bir fırsat.

HİDROJEN VADİSİ

Topluluk şirketimiz Enerjisa Üretim tarafından Bandırma’da hayata geçirilen Türkiye’nin ilk Hidrojen Vadisi, bu fırsat zincirinin en önemli örneği. Türkiye’yi Avrupa’nın en büyük yeşil hidrojen tedarikçisi haline getirebilecek bu proje, aynı zamanda Avrupa’nın enerji arz güvenliğinde de tarihi bir sayfa açabilir. Bununla birlikte, yine burada yaptığımız çalışmalarla yenilenebilir enerjiyi kullanarak hiper ölçekli yeşil veri merkezleri yaratabilmenin yollarını arıyoruz. Tüm iş kollarımızda, sadece bugünün değil yarının teknolojilerine odaklanarak, sürdürülebilirlik ve dijital odaklı ikiz dönüşüme öncülük ediyoruz.

“TÜRKİYE AVRASYA’NIN KUTUP YILDIZI”
EN KİLİT ÜLKE Medeniyetin ve insanlığın gelişiminde Avrasya, tarih boyunca hep öncü bir rol üstlendi. Bugün geldiğimiz noktada, Avrasya’nın gelişimi, istikrarı, refahı sadece bölge ülkeleri için değil, küresel ekonomi için de çok büyük öneme sahip. Türkiye de bu coğrafyanın en kilit ülkelerinden biri. Geniş perspektifte baktığımızda, Türkiye’yi sadece iki kıtayı birleştiren bir ülke olarak görmek doğru bir yaklaşım değil. Türkiye, stratejik coğrafi konumunun yanında, güçlü altyapısı, kaliteli iş gücü, dinamik nüfusu ve yatırımcılar için sunduğu yüksek potansiyelle bölgede kalıcı kalkınmaya örnek teşkil eden, bölge ülkeleri için ‘kutup yıldızı’ görevi gören bir ülke.

ORTA KORİDOR Pandemi süreci ve son yıllarda ortaya çıkan jeopolitik karışıklıkların neticesinde Türkiye’nin rolü hem enerji koridorunda hem tedarik zincirinde çok daha önemli hale geldi. Türkiye’nin kilit rol oynadığı Orta Koridor inisiyatifi de bu anlamda, Asya ve Avrupa arasında daha dirençli bir tedarik zinciri oluşturma, taşıma rotalarını çeşitlendirme, ülkeler arasındaki bağlantıyı güçlendirme, ticareti geliştirme ve bölgesel iş birliğini teşvik etme konusunda önemli.

KÜLTÜREL EVRİM Dünyada yaşanan dönüşümle birlikte fiziki sınırlar arasındaki geçişkenlik artıyor. Küreselleşme mal ve insan transferinin ötesinde çok paydaşlı, empati odaklı ortak bir yaşam kültürüne evriliyor. Böylesine bir konjonktürde, bu tarz kapsamlı iş birliklerinin önemi de sürekli artıyor. Bugün dünya ekonomisine yön veren sürdürülebilirlik de aslında bu kültürel evrimin bir parçası. Özellikle Avrupa Yeşil Mutabakatı ile birlikte, sürdürülebilirlik yaklaşımı bölgedeki iş yapma kültürünün de ana belirleyicilerinden biri olacak. Bu noktada, Türk iş dünyasının ortaya koyduğu yaklaşım da bölgenin ekonomik kalkınması için kilit rol oynayacak.

Cem Küçükcan / Danone Türkiye Genel Müdürü
“GİRİŞİMCİ RUHUMUZU KAYBETMİYORUZ”
“Gücümüzü değişimden ve yenilikten alıyor, girişimci ruhumuzu asla kaybetmiyor ve bunu ürün ve hizmet portföyümüze de yansıtıyoruz. Faaliyet gösterdiğimiz tüm kategorilerde trendleri takip eden değil, trendlere ilham veren bir şirket olma yetkinliğini gururla taşıyoruz.”

Her zaman olduğu gibi 2024 yılında da sürdürülebilir değer yaratma odağında çalışmalarımızı sürdüreceğiz. Bu doğrultuda çalışırken “Mümkün olan en fazla sayıda insana gıda yoluyla sağlık ulaştırma" global misyonumuz yolumuzu aydınlatmaya devam edecek. Sütlü ve bitkisel bazlı ürünler, su ve içecek, anne-bebek beslenmesi ve medikal beslenme kategorilerindeki geniş ürün portföyümüzle doğumdan yaşlılığa yaşamın her evresine hizmet etmek üzere çalışacağız.

“SEKTÖRE İLHAM VERİYORUZ”

Türkiye pazarında faaliyet gösterdiğimiz 40 yıla yaklaşan sürede, 20’nin üzerinde hem küresel ölçekli hem köklü ve yerli markalarımıza yaptığımız yatırımlarla pek çok ilke imza attık. Kategoriler oluşturan, getirdiği yeniliklerle sektöre ilham veren bir şirket olduk. Geçtiğimiz yıl önemli bir projeyi hayata geçirerek Lüleburgaz üretim yerleşkemizde malnütrisyon tedavisinde kullanılan medikal beslenme ürünlerini üretmeye başladık. Yerli üretimle birlikte Türkiye’deki ihtiyacı karşılamanın yanı sıra aralarında Macaristan, Slovakya ve İngiltere’nin de bulunduğu pek çok ülkeye ürünlerimizi ihraç ediyoruz. Bu alanda 2 yıl içinde üretim kapasitemizi yüzde 50 artırırken, mevcut ihracatımızı da 3 katına çıkararak Türkiye için yarattığımız ekonomik değeri artırarak sürdürmeyi hedefliyoruz.

ETKİ YOLCULUĞU

Danone Türkiye olarak gelecek için bugünden çalışmamız gerektiğine inanıyoruz. Gezegenimizin sadece bugününe değil yarınına da yatırım yaparak gelecek nesillere daha yaşanabilir bir dünya bırakma amacı yaptığımız her işin kalbinde yatıyor. Sağlıklı gıda için sağlıklı bir gezegene ihtiyaç olduğu inancına dayanan “Tek Gezegen Tek Sağlık” vizyonumuz üzerine inşa ettiğimiz sürdürülebilirlik anlayışımız her daim en öncelikli gündemimiz. Geçtiğimiz yıl yeni bir soluk kattığımız sürdürülebilirlik yaklaşımımız “Danone Etki Yolculuğu” doğrultusunda sürdürülebilir bir dünyaya katkı sağlamak amacıyla var gücümüzle çalışmaya devam edeceğiz. Öte yandan iş dünyası sürekli değişirken, rekabet hızla artarken ve teknoloji her geçen gün ilerlerken değişime uyum sağlayabilen ve sürekli olarak gelişen markaların ve kurumların ciddi bir rekabet avantajı elde edeceğini düşünüyorum. Bu noktadan hareketle hayatın her evresinde tüketicilerimizin yanlarında olmak ve hayatlarına dokunabilmek için markalarımıza yatırım yapmayı önceliklendiriyoruz.

DAYANIKLILIK VE UYUM

Yeni dönem ajandamızdaki üçüncü önemli maddeyse şirketleri geleceğe hazırlıklı kılması ve uzun vadeli başarı ve sürdürülebilir büyüme için gerekli olduğunu düşündüğüm dayanıklılık ve uyum. Dayanıklılık, sadece şirketleri değil aynı zamanda çalışanları da kapsıyor, bu noktada da üçüncü önemli madde olarak insana yatırım geliyor. Değişim, dönüşüm ve gelişim süreçlerimize eşlik eden yapı taşlarımızı sağlamlaştırmak amacıyla yeni uygulamaları hayata geçirmeye özen gösteriyoruz. Çözüm ve değer ortağı olarak gördüğümüz tüm çalışma arkadaşlarımızla birlikte daha güçlü bir hale gelmek için gelecek stratejileri belirliyor, doğru bir ekiple başarıya ulaşmaya devam ediyoruz.

Engin Aksoy / Vodafone Türkiye CEO’su
“2025’E KADAR TÜRKİYE’NİN EN HIZLISI OLACAĞIZ”
"2025 yılına kadar Türkiye’nin en hızlı büyüyen yeni nesil bağlantı ve dijital servisler şirketi olmayı hedefliyoruz. Bu doğrultuda, ülkemizi 5G teknolojisiyle buluşturacak çözümler geliştirmek üzere hazırlıklarımızı sürdüreceğiz."

2023, Türkiye’nin en hızlı büyüyen yeni nesil bağlantı ve dijital servisler şirketi olma hedefimiz doğrultusunda önemli adımlar atmaya devam ettiğimiz bir yıl oldu. Aynı zamanda, amaç odaklı bir şirket olarak toplumsal dönüşümdeki rolümüze odaklanmayı sürdürdük.

DİJİTAL SERVİS ODAĞI

25,4 milyon mobil ve 1,4 milyon sabit genişbant müşterisine hizmet veriyoruz. Dijital kanallarımızı kullanan aylık aktif müşteri sayımız 17 milyonu aşarken, bu müşterilerimizin aylık toplam etkileşimiyse 415 milyona ulaştı. 2023 yılında dijital servisler odağımızla müşterilerimize finanstan sigortaya farklı alanlarda hizmet sunmaya devam ettik. Yeni nesil mobil finans çözümümüz Vodafone Pay ürünlerini kullanan toplam kullanıcı sayımız 4,8 milyona ulaştı. Müşterilerimize dijital ortamda ayrıcalıklı sigorta teklifleri sunduğumuz. online alışveriş platformumuz Vodafone Her Şey Yanımda bugüne kadar yaklaşık 170 milyon kez ziyaret edildi. Bu platformla yaklaşık 2 milyon müşteriye 14 farklı kategoride 6 milyondan fazla sipariş ulaştırdık. Müşterilerimize tüm ihtiyaçlarını tek platformdan kolayca karşılama imkanı verdiğimiz Vodafone Yanımda uygulaması ayda 16 milyonu aşkın kişi tarafından yaklaşık 300 milyon kez ziyaret edildi. Vodafone Yanımda’nın önemli bir parçası olan ve halihazırda 1.000’e yakın farklı işlem yapabilen kişisel dijital asistanımız TOBi’nin aylık tekil kullanıcı sayısı 9,7 milyona, aylık sohbet sayısıysa 43 milyona ulaştı.

YATIRIMLAR KADIN VOLEYBOLUNA

2023’te iş sürekliliği ve kesintisiz iletişim hedefimiz doğrultusunda Ankara’da yeni bir merkez açtık. Ankara merkezimiz, kritik fonksiyonlarımızı içeren önemli bir merkez olarak faaliyet gösterecek ve paydaş ekosistemimizin genişlemesinde önemli rol oynayacak. 2023’te ayrıca spor sponsorluklarımıza bir yenisini daha ekledik. Maraton, futbol ve e-spor gibi branşların ardından voleybola da destek vermeye başlayarak, Sultanlar Ligi İsim Sponsoru ve Türkiye Kadın Voleybol Milli Takımlar Ana Sponsoru olduk. Türkiye Voleybol Federasyonu ile birlikte dünyada kadın voleyboluna, Türkiye’deyse kadın sporuna yönelik en yüksek ve kapsamlı sponsorluk anlaşmasına imza attık. 2023 yılında, Türkiye Vodafone Vakfı çatısı altında kadın ve çocuklara yönelik sosyal projelerimizi de sürdürdük. Vakıf projelerimizi deprem bölgesinin ihtiyaçlarına uygun olarak yeniden tasarladık. Tüm projelerle deprem bölgesinde bu yıl toplam 113 bin kadın ve çocuğa ulaşacağız.

“ÜLKEMİZİ 5G İLE BULUŞTURACAĞIZ”
PLANA DEVAM Vodafone olarak, 2025 yılına kadar Türkiye’nin en hızlı büyüyen yeni nesil bağlantı ve dijital servisler şirketi olmayı hedefliyoruz. Bu hedefe ulaşmak için “Yeni Nesil Bağlantı, Dijital Operatör ve Kurumsal Çözümler” unsurlarından oluşan planımıza odaklanmaya devam ediyoruz. Bu doğrultuda, ülkemizi 5G teknolojisiyle buluşturacak çözümler geliştirmek üzere hazırlıklarımızı sürdüreceğiz.

İLK GENİŞ KAPSAMLI SÜPER UYGULAMA Üretim sektörlerinde akıllı sistemlerin kullanımını yaygınlaştıracak, özelleştirilmiş şebekelerle güvenlik ve şebeke yönetim etkinliğini artıracak projeler hayata geçireceğiz. Diğer yandan Vodafone Yanımda’nın 2025’e kadar Türkiye’nin ilk geniş kapsamlı süper uygulaması olmasını hedefliyoruz.

KATLANARAK BÜYÜME Yeni nesil perakende anlayışımız doğrultusunda mağazalarımızı daha fazla çeşit ve yeni nesil ürünlerin sergilenebileceği alanlara dönüştürdük. Kurumsal alandaysa ana odaklarımızın yanı sıra veri merkezi, bulut çözümleri, siber güvenlik, özelleştirilmiş mobil ağ ve IoT alanlarında yapacağımız yatırımlarla önümüzdeki 5 yıl boyunca katlanarak artan bir hızda büyümeyi planlıyoruz.

ELİF ÇAPÇI / BEYMEN GROUP CEO’SU
“TÜM HEYECANLARIMIZI SÜRDÜREREK DEVAM ETTİRECEĞİZ”
“2023, sürdürülebilirlik yolculuğu açısından da Beymen adına stratejik derecede önemli bir yıldı. 2024, tüm heyecanlarımızı artırarak devam ettirmeyi hedeflediğimiz bir yıl.”

Cumhuriyetimizin 100’üncü yılını çok büyük bir gururla kutladığımız 2023, Beymen için de çok özel bir yıldı. Beymen’in geride bıraktığı 50 yılını, bu topraklarda lüksün kültürel ve tarihi mirasına saygıyla ilmek ilmek ördüğümüz çok büyük bir projeyle kutladık. 50 bine yakın ziyaretçiye ev sahipliği yaptığımız Golden Opulence sergimiz ile adeta bu topraklarda lüksün dünya modasına nasıl ilham verdiğine hep birlikte şahitlik ettik. Dünya modasını İstanbul’da buluşturduğumuz özel bir gala gecesine ev sahipliği yaptık. Golden Opulence sergisini, derslerini de gerçekleştirdikleri Tophane-i Amire Kültür ve Sanat Merkezi’nde üniversite öğrencileriyle buluşturmuş olmamızı çok değerli ve gurur verici bulduğumu ifade etmeliyim.

“SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK YOLCULUĞUMUZDA ÖNEMLİ BİR YILDI”

2023 yılı, sürdürülebilirlik yolculuğu açısından da Beymen adına stratejik derecede önemli bir yıldı. Beymen Promise ile “Dünyaya Sözümüz Var” diyerek doğaya, insana ve topluma yönelik taahhütlerimizi açıkladık. Döngüsel modaya öncülük edeceğimiz Beymen Reborn ikinci el çanta satış platformumuzu hayata geçirdik.

2024, tüm heyecanlarımızı artırarak devam ettirmeyi hedeflediğimiz bir yıl. Golden Opulence sergimizi mağazalarımıza önümüzdeki günlerde taşımaya başlayacağız. Bir yandan 50'nci yıl kutlamamızın en önemli bir diğer ayağı olan belgeselimizi yayınlayacağız. Belgeselimiz de bu topraklardaki lüksün izini sürerken, global ölçekte ses getiren ve uzun yıllar gururla hatırlayacağımız ve izleyeceğimiz eserler arasında yerini alacak.

“LÜKS DAHA GENİŞ KİTLELERİ ETKİLİYOR”

Diğer yandan hep vurguladığım gibi, son yıllarda lüksün tanımı ve insan hayatındaki yeri değişiyor. Lüks kavramı artık eskisinden çok daha geniş kitleleri kapsıyor ve bunun yansımalarını görmeye başlıyoruz. Türkiye’nin yakından takip ettiğimiz lüks tüketim dinamiklerini attığımız tüm adımlarda göz önünde bulunduruyoruz.

ELİF ÇAPÇI’NIN AJANDASINDA ÖNE ÇIKAN MADDELER
1 -Lüksün dünyayla Türkiye arasındaki köprüsü olmaya güçlenerek devam etmek.
2- Yaptığımız her işin merkezinde çalışma arkadaşlarımız yer alıyor. Onların kendilerini sürekli geliştirdikleri mutlu bir iş ortamı sağlamayı sürdürmek.
3- Tüm paydaşlarımız için fayda yaratan bir büyüme modelini benimsemek, tüm mağazalarımızda ve dijital kanallarımızda müşteri memnuniyetini her zaman en üst seviyede tutmak ve onları önceliklendirmek.
4- Sürdürülebilirlik ve döngüsel moda projelerimizi ivme katarak sürdürmek.
5- Yeme-içme gibi lüks perakendeyle artan şekilde yan yana olan sektörlerde Beymen iştiraki Artisan Hospitality Group bünyesinde yeni girişimleri hayata geçirmeye devam etmek.
6- Yeni mağazacılık teknolojilerini yakından takip ederek işimize yansıtmayı sürdürmek.
7- Dijital ajandamız doğrultusunda Beymen.com’un büyüme yolculuğunu, ciromuz içindeki payını yüzde 25’e çıkarma hedefiyle güçlendirmek.
8- Beymen Club ve Network markalarımızın uluslararası büyüme yolculuklarına devam etmek.

Tolga Gürkan / ALLIANZ Türkiye CEO’su
“LİDER KONUMUMUZU GÜÇLENDİRECEĞİZ”
“Geleceğin ALLIANZ'INI inşa etmek ve insanı merkeze alan, gerçek anlamda dijital bir sigorta şirketi olmayı hedefliyoruz. Bu amaçla, birbiriyle entegre olacak nitelikte teknoloji ve veriye, müşteri odaklılığa, çevikliğe, verimliliğe, yalınlığa, çalışan ve kültürümüze yatırım yapmayı sürdüreceğiZ."

Uzun yıllardır sigorta sektörünün en beğenilen şirketi olarak; müşterilerimizin kolaylıkla ulaşıp içeriğini anlayabileceği, teknolojiyle desteklenmiş ürünler üretmek, müşterilerimizin olduğu her yerde, hızlı ve ulaşılabilir olmak, tüm kanallarda ihtiyaçlara özel çözümler sunmak öncelikli odağımız. Aynı zamanda, stratejimizin temelini oluşturan iyi çevre, iyi toplum, iyi kurum yaratma yolundaki odak alanlarımızı da genişleterek, iş stratejimizle daha entegre hale getirmeye, toplumun sürdürülebilir gelişimine, iyiliğine ve refahına katkıda bulunmaya devam edeceğiz. Sigorta sektöründe müşteri deneyimi, çeviklik, dijitalizasyon, inovasyon, çalışan bağlılığı ve sürdürülebilirlik alanlarında lider konumumuzu güçlendirecek çalışmaları odağımıza almayı sürdüreceğiz.

İSTİKRARLI BÜYÜME

Dünyanın en güçlü sigorta ve finans topluluklarından olan Allianz Grubu’nun bir parçası olarak, her geçen yıl büyüme ve sürdürülebilir başarıya ulaşma hedeflerimizi adım adım gerçekleştiriyoruz. Uzun vadeli stratejilerimizle istikrarlı bir büyüme kaydediyoruz. Bugün 2.300 çalışma arkadaşımız, 12 bölge müdürlüğümüz, 4.800 acentemiz, 1.500 banka şube kanalımız ve 8.000’den fazla anlaşmalı kurumumuzla müşterilerimize hizmet vermenin mutluluğunu yaşıyoruz. Müşteri memnuniyetini odağa alma stratejimiz sayesinde uzun yıllardır sektörde en çok tercih edilen, en yüksek sadakat skoruna sahip sigorta şirketleri arasında yer almaya devam ediyoruz. Sağlık branşında sektör liderliğimizi sürdürüyoruz. Hayat dışı, kasko ve BES’te sektördeki ilk üç şirket arasında yer almaya devam ediyoruz.

Eren Çamurdan / Boyner Büyük Mağazacılık CEO’su
“HER GÜN FARKLI HİKAYE VE DENEYİM SUNMAYA DEVAM EDECEĞİZ”
“2023 özellikle müşteri deneyiminde fark yaratma yolculuğunda önemli adımlar attığımız bir yıldı. 2024’te de bu alandaki çalışmalarımıza ivmemizi artırarak devam etmek istiyoruz.”

Deneyim, dinamizm ve yenilik dolu projelere imza atmak ana hedefimiz. Müşterilerimizle sanki ilk kez karşılaşmış gibi onlara her gün farklı hikaye ve deneyim sunmaya devam edeceğiz. İçinden yaşam geçen mağazalarımız ve dijital dünyada sunduğumuz alışveriş deneyimiyle fark yaratmaya devam edeceğiz. Yeni açtığımız mağazalarımızda deneyimi odağımıza alıyoruz. Ürün kişiselleştirme alanlarından geri dönüşümden elde edilen eserlere, son dönemin popüler uygulamalarından nail art köşesinden sosyal medya alanlarına kadar birçok farklı deneyim ve yepyeni bir dünya sunuyoruz.

SÜRTÜNMESİZ VE ÖZEL ATMOSFER

Tüm kanallarımızda sürtünmesiz ve özel bir alışveriş atmosferi yaratmak en önemli hedefimiz. Bu atmosferi yaratırken yenilenen Boyner online ve online alışverişte bir devrim olan Boyner Now en önemli başrol oyuncularımızdan. Buna ek olarak kısa süre içinde yeni Boyner online pazar yeri özelliğine kavuşacak ve böylece daha fazla marka çeşitliliğiyle geniş bir müşteri kitlesine ulaşacağız. Aktif yaşam ve dinamizm odağımızla Boyner Dynamic mağazalarımıza yatırıma devam edeceğiz. Tabii ki bir de gündemimizde Boyner Dynamic Fest var. Bu yıl için de şimdiden harekete geçtik ve hazırlıklarımıza başladık.

Banu Arıduru / Çelebi Gıda ve LITTLE Caesars Türkiye CEO’su
“ÖNCELİĞİMİZ PAZAR PAYIMIZI ARTIRMAK”
"Yeni dönem ajandamızda öne çıkan 5 madde arasında operasyonel verimlilik, şube bazında büyüme, müşteri deneyim yolculuğunun üst seviyelere çıkarılması, sürdürülebilirlik projelerine odaklanma ve dijital dönüşüm stratejilerini geliştirme vaR."

2024'e girdiğimiz bu günlerde, Little Caesars olarak kapsamlı hedeflerimizle yepyeni bir döneme başlıyoruz. Elbette öncelikli hedefimiz pazar payımızı artırmak ve var olan operasyonel verimliliğimizi güçlendirmek yönünde olacak.

ENFLASYONİST ORTAM

Little Caesars olarak en önemli sorumluluğumuz yatırımcılarımızın performansına katkıda bulunacak en doğru stratejileri belirlemek ve bunların uygulamaya geçirilmesinde rehberlik etmek. Ürün kalitemizin en iyi seviyede ve en iyi fiyatta sunulması politikasını enflasyonist koşullarda korumak da bu yıl önceliklerimiz arasında bulunuyor. Sürdürülebilirlik konusunda çevresel ve sosyal sorumluluklarımızı artırarak topluma daha fazla katkıda bulunmayı planlıyoruz. Ayrıca dijital dönüşüm stratejilerimizi daha da ileriye taşıyarak iş süreçlerimizi daha verimli hale getirmeyi ve müşteri deneyimini iyileştirmeyi hedefliyoruz. Bu vizyon ışığında, 2024 yılında da büyümemize ivme katmayı planlıyoruz.

AJANDADA ÖNE ÇIKANLAR

Yeni dönem ajandamızda öne çıkan 5 madde arasında operasyonel verimlilik, şube bazında büyüme, müşteri deneyim yolculuğunun üst seviyelere çıkarılması, sürdürülebilirlik projelerine odaklanma ve dijital dönüşüm stratejilerini geliştirme sayılabilir. Cumhuriyet'in ikinci yüzyılında, çağımızın gereksinimlerine uygun olarak inovasyon, sürdürülebilirlik, teknolojik gelişim ve müşterilerimizin talepleri doğrultusunda süreçlerimizi idealize etmek ön planda tutulması gereken kavramlar olacak. Bunların yanı sıra Little Caesars olarak toplumsal sorumluluklarımızı yerine getirmek de öncelikli amaçlarımız arasında bulunuyor.

“İNOVASYONDAN BESLENECEĞİZ”

Sürdürülebilirlik konusundaki hedeflerimiz çerçevesinde, öncelikli olarak ambalaj atıklarının geri dönüşümünü artırmak ve karbon ayak izimizi azaltmak için çeşitli projeler üzerinde çalışıyoruz. Ayrıca çeşitli sosyal sorumluluk projeleriyle topluma katkı sağlayarak, müşterilerimizi bilinçlendirmeyi ve projelere katılımlarını teşvik etmeyi amaçlıyoruz. Uluslararası arenada ve Türkiye pazarında Ar-Ge çalışmalarına yatırım yapmayı önceliklendiren hem yeni ürün geliştirme hem hizmete yönelik çalışan bir Ar-Ge ekibimiz var. Ürün geliştirme faaliyetlerimizi, tüketici trendlerini yakından takip ederek ve müşteri beklentilerini karşılamaya odaklanarak şekillendirmeye devam edeceğiz. Her yıl olduğu gibi 2024 de inovasyondan beslendiğimiz ve Little Caesars olarak en iyi versiyonumuzu gerçekleştirmek yönündeki çalışmalarımıza devam ettiğimiz bir yıl olacak.

FIRSATLAR RADARDA
MÜŞTERİ DENEYİMİ Little Caesars olarak pazar payımızı hızla artırmak ve kârlı bir büyüme sağlamak için müşteri deneyimine odaklanıyoruz. Bu amaç doğrultusunda yeni şube açılışları gerçekleştiriyor ve müşteri memnuniyetini artırarak markamızı tercih eden sadık müşterilerimizin sayısını da artırıyoruz. Aynı zamanda, rekabet avantajımızı korumak için kalite fiyat performansımızı en optimum seviyede konumlandırıyoruz. Bunu desteklemek için de tedarik zinciri yönetimi süreçlerini maksimum seviyede verimlilikle ilerleyecek şekilde planlıyoruz.

YENİ KAMPANYALAR Yeni yılda odaklanacağımız temel fırsatların arasında paket servisin yanı sıra, gel al ve araca teslim kanallarında yapacağımız kampanya çalışmalarıyla birlikte kullanım hacimlerinin artması geliyor. Bu alandaki kuvvetli kasımız olan dijital dönüşümün alt yapısını tamamladık, artık yenileniyor ve gelişiyoruz. Dijital dönüşümü daha da ileriye taşımak, sürdürülebilirlik projelerine ağırlık vermek ve müşteri beklentilerini karşılayacak şekilde ürün portföyümüzü genişletmek fırsat olarak gördüğümüz konular arasında bulunuyor. 2024 yılında da sektörde önde gelen markalar arasında olacağız.