CMO'NUN AJANDASINDA ÖNE ÇIKANLAR

Global anlamdaki hızlı değişim, perakende sektöründeki etkisini 2019'da iyice artıracak. Tüketicinin anlayışı ve yaklaşımındaki farklılaşma, pazarlama ve satışa da yansıyacak. Bu iki kavramın birleşeceği nokta ise 'dijitalleşme' olacak. Artık hemen herkes, sanal mağaza üzerinde durmak zorunda kalacak. Özetle; kurumsal ve marka yapılanmasındaki teknolojik dönüşüm, 2019'da derinden hissedilecek. Peki! Şirketlerin üst düzey pazarlama yöneticileri, iletişim tonu ve metodolojisi yeniden nasıl şekillendirecek? 2019'un ilk sayımızda, CMO'ların ajandalarında yoğun olacak başlıklara yer vereceğiz. Onların hangi konulara ve trendlere takıldığını anlatırken, yaratıcı atağın nereden geleceğine dair ipuçları sunacağız?

FİZİKSEL+ONLİNE SATIŞ=BAŞARI

İnsanların beklentisinin kolay ve yalın hizmet olduğu bilinciyle hareket eden Pegasus Hava Yolları Pazarlama Direktörü Onur Dedeköylü, bu kapsamda dijital platformları ve havaalanı süreçlerini yapılandırdıklarını söyledi. Garanti Bankası Kurumsal Marka Yönetimi ve Pazarlama İletişimi Direktörü Elif Güvenen, 2019 mottolarını şöyle açıkladı: “Yeni yıl sevgi ve mutluluk dolu olsun, başka bir arzumuz yok.” Tekzen Pazarlama Müdürü Mehmet Cem Kızılkaya, fiziksel ve online satışı aynı anda yapanların ayakta kalacağı inancında. McDonald’s Türkiye Pazarlama Direktörü Elif Göktaş mobilitenin önemine dikkati çekerken, RE/MAX Türkiye Bölge Direktörü Murat Goldştayn ‘online eğitim’in zorunluluğuna işaret etti. NN Hayat ve Emeklilik CMO’su Beste Yıldız müşteri memnuniyeti odaklı çözümlerden söz ederken, Ereteam CEO’su Kutlay Şimşek, büyük veri ve yapay zeka devriminin altını çizdi.

DİJİTAL DÖNÜŞÜME DEVAM EDECEĞİZ

2018’de dijital bir dönüşüm içerisine girdiklerini ifade eden Pegasus Hava Yolları Pazarlama Direktörü, internet sitesi ve mobil kanalları baştan aşağı yenilediklerini dile getirdi. Havaalanı ve uçak içi seyahat deneyiminde ise birçok yeniliği hayata geçirdiklerini paylaştı… 

2018’de misafir uçuş puan programımız Pegasus Plus’ı da yeniledik; altyapısı ve özelliklerle Pegasus BolBol oldu. Mobil uygulamamızı seyahat asistanına çevireceğiz. Bagaj, kapı bilgisi, uçuşla ve gidilecek destinasyonla ilgili bilgilendirmeler, ek hizmet hatırlatmaları bilet alındığı andan uçuşun sonuna dek mobilden ulaşacak.

EXPRESS BAGAJ VE IFE SİSTEMİ…

Havaalanı süreçlerinin dijitalleşmesi ve yalınlaşması da misafir tecrübesi açısından çok önemli. “Express bagaj” uygulaması iyi bir örnek. Online check-in işlemi yapanlar, Sabiha Gökçen Havalimanı’nda bagajlarını self-servis hizmetle kendileri etiketleyip uçağa gönderebiliyor. Uçak içi eğlence sistemimiz (IFE-Inflight Entertainment)’ın pilot kurulumlarımızı tamamladık. Şu anda 10’dan fazla uçağımızda IFE yayını var. IFE’deki film, oyun, müzik gibi içeriklere ulaşılabilecek, ipad, akıllı telefon ve bilgisayar ekranlarına bağlantı kurulabilecek.

SADE VE ETKİN ÇÖZÜMLER SUNUYORUZ

2019’da verimlilik ve performans odaklı pazarlama faaliyetleri artacak. Dijital dönüşümü sürdüreceğiz. Bu süreci 2018’de “Türkiye’nin dijital hava yolu” sloganıyla anlatmaya başladık. Her zamankinden daha kullanıcı dostu, pratik, sade ama bir o kadar da etkin çözümler sunuyoruz. Müşteri deneyiminin ehemmiyeti aynıyla devam edecek. İnsanların beklentisi sadece ekonomik değil, kolay ve yalın bir şekilde hizmet almak. Bunları sunan markalar kazanacak. Biz de bu kapsamda tüm süreçlerimizi gözden geçiriyoruz. Mobilin rahatlık ve kolaylık anlamında sektörümüzdeki yeri farklı. İhtiyaç olan her şeye bu kanaldan ulaşabilmeye ihtiyaç duyuluyor. 

İNSANLARA ‘KENDİNE ANILAR TOPLA’ DEDİK

İletişimimiz yine ilham verici ve pozitif olacak. 2014’te marka mimarimizi tekrar yapılandırdık. Seyahatin hayatın önemli bir parçası, kendine ve sevdiklerine vakit ayırmanın en güzel yolu olduğunu hatırlattık. İnsanlara “Kendine anılar topla” dedik. 2019 ve önümüzdeki yıllara yönelik bir diğer hedefimiz, kişiselleştirilmiş kampanyalar ve diyalog. Anlık, günlük, aylık takip ettiğimiz Anahtar Performans Göstergesi (KPI) setleri ve dashboard'larımız var. E-ticaret, müşteri deneyimi, finansal, penetrasyon ve frekans parametreleri düzenli izliyoruz. Gelişmelere göre karar alacağız.

İMKÂN VERİYORUZ VE İLHAM KAYNAĞIYIZ

 İmkân ve ilham verme odağımızdan uzaklaşmayacağız. Örneğin; lanse ettiğimiz hediye kartı gibi hizmetlerle seyahat esin kaynağı olacağız. 2019'da akıllı satın alım tercihleri çoğalacak. “Türkiye’nin Dijital Hava Yolu” kampanyamız hız kesmeyecek.
 

******

2019 ‘ÇOK KANALLI’ VE ‘KENDİN YAP’ YILI OLACAK

2018’i yaklaşık 1 miyar TL ciroyla kapattıklarını açıklayan Tekzen Pazarlama Müdürü Mehmet Cem Kızılkaya, ülke ekonomisi açısından önemli bir konumda bulunan perakende sektöründe, %100 memleket sermayeli bir şirket olduklarına dikkati çekti.

59 ilde 138 mağazamız, yurt dışında da 4 mağazamız bulunuyor. Yaklaşık 3 bine yakın kişiye istihdam sağlıyoruz. 2019 yılında da yurt genelinde yatırımlara devam edeceğiz. Biz “Evin için ne istersen” mottomuzla evlerin ve hayatın güzelleşmesine hizmet eden bir perakende mağaza zinciriyiz. Öncelikli hedefimiz müşteri memnuniyeti. Bu doğrultuda ve ölçümlemelerimizle satış stratejilerimizi hem dijital hem de mağazacılık tarafında uyguluyoruz.

TEKNOLOJİK YATIRIMLARIMIZ ARTTI

Etkin dağıtım kanalı olabilmek perspektifiyle DIY’dan ekspres mağazalara, ticari satıştan tekzen.com. tr’ye kadar tüm kanallarda geliştirme amaçlıyoruz. Teknolojik girişimlerimiz ivme kazandı. Çünkü tüketicinin alışveriş dinamikleri hızlı bir değişim gösteriyor. Sadece online’a yatırım yeterli değil, fiziksel ve online mağazacılık aynı profesyonel yaklaşımla yönetilmeli. Sosyal medya hesaplarımızı, e-ticaret sitemizi, mobil uygulamalarımızı bir bütün haline getirecek OmniChannel (çok kanallı) yatırımlarımıza 2019’da artırarak devam edeceğiz. Teknolojik dönüşüm, kurumsal ve marka yapılanması anlamında 2019’da da ön plana çıkacak ki mobil alışveriş her geçen gün artıyor. Online’daki gelişmesi perakende sektörü için tehdit görülüyor ama, bu doğru bir yaklaşım değil. Klasik mağazalar için ilk tercih olmaya devam ederken, omnichannel uygulamalar yaygınlaşıyor, müşteri başına satış ortalaması yükseliyor. Alışveriş deneyimleri dijitalleşiyor. Yakın zamanda her iki kanalı da yönetmeyi başaran sektörde tutunabilecek. 

YENİLİĞE VE DÖNÜŞÜME ÖNCÜLÜK EDENLER BÜYÜYECEK

Yükselen Y ve olgunlaşan Z kuşağı ile birlikte sektöre yenilikçi bakış açısı getirmeye yönelik hamleler çoğalıyor. Yeniliğe ve hızlı dönüşüme öncülük eden, yeteneği ve tedarik zincirini doğru yöneten, verilerini iyi analiz eden, müşterisini anlayan, çalışanın rolünün farkında olan, gelecekteki ihtiyaçları öngörerek teknolojik yatırımlar yapan şirketler büyümeyi sürdürecek.

***

YENİ YIL SEVGİ VE MUTLULUK DOLU OLSUN

2018 boyunca Ayhan Sabit (Engin Günaydın) ile ‘yapay zekalı asistan’ Ugi’nin tatlı çekişmesine şahit olduk. Ugi’nin, Duygu Sabit (Dilan Çiçek Deniz) ile birlikte Garanti Bankası’nın hayatı kolaylaştıran çözümlerini Ayhan Sabit’e sevdirmeye çalıştığı reklam kampanyamızın son filminde ise yeni yılın aynı sofra etrafında toplanmamızı sağlayan, umut veren, yüzümüzü gülümseten tarafını göstermek istedik. Teknolojiyi sevdiren banka olarak önce sevgimizi birbirimize gösterelim diyerek, mottomuzu “Yeni yıl sevgi ve mutluluk dolu olsun, başka bir arzumuz yok” olarak belirledik. 

YENİ YIL SOFRASININ TEK EKSİĞİ VAR!

Ortaya hem yeni yıl ruhunu yansıtan hem de Ayhan Sabit’in hiç bilmediğimiz bir yönünü yansıttığımız eğlenceli ve duygusal bir görüntüler çıktı. İzleyenlerimiz de ‘aksi’ Ayhan Sabit’in gerçek hislerini görme fırsatını buldu. Yeni yıl sofrasının birleştirici gücüyle yüzlerde tebessüm oluşturmayı hedefledik. Bu vesileyle Garanti ailesi olarak sevginin gücüyle sarmalanmış, mutlu anlarla dolu, renkli bir yıl diliyoruz…

***

2019’DA MÜŞTERİ DE MEMNUN OLACAK!

RE/MAX Türkiye’nin 2018 faaliyetlerini değerlendiren Türkiye Bölge Direktörü Murat Goldştayn, yeni yıl hedeflerine ilişkin bilgi verdi. 2019 franchise sayısı hedeflerini 40 olarak belirlediklerini bildirdi… 

Ülkemizin gelişmesine paralel olarak, biz de yıllar içinde sağlıklı bir büyüme kaydettik. Bugün 32 şehirdeki 260’tan fazla franchise ofisimizde görev yapan 3 bin 500’ü aşkın gayrimenkul danışmanımız bulunuyor. İniş-çıkışların yaşandığı 2018’de 45’i yeni franchise, 7’si ikinci franchise olmak üzere 52 franchise verdik. Bunu, başarımızın önemli bir göstergesi olarak kabul ediyoruz.

%30 BÜYÜME, 1.000 YENİ DANIŞMAN…

Yerinde ve zamanında önlemler alındığını görmekten memnuniyet duyuyoruz. Bu sektörümüzün hareketlenmesine yardımcı olacak. %30 civarında büyüme beklediğimiz 2019’da, 40 ofis daha açmayı ve en az 1.000 danışmanının daha ekibimize dahil olmasını planlıyoruz. RE/MAX Türkiye, çalışanların eğitimine verdiği değer ve önemle de tanınan bir marka. Odaklanacağımız başlıca konulardan eğitim, özellikle de online’ı olacak. Müşteri memnuniyetini daha üst seviyeye taşıyacak aktiviteler gerçekleştirmek 2019’daki önceliklerimiz arasında.

***

YENİ BİR DÜNYANIN KAPISINI AÇACAĞIZ

Türkiye’de mobil ticaret için büyük bir potansiyel var. Akıllı Magnet, ilham veren, sektörün hızlı ve enerjik yapısına uyan bir proje.

HEDEF, EN İYİ DENEYİMİ SUNMAK

Sadece en kaliteli ürünleri en iyi fiyata sunmayı değil aynı zamanda müşterilerimiz için en iyi deneyimi eve serviste de oluşturmayı hedefliyoruz. Onların istekleri doğrultusunda hizmetlerimizi en iyi ve en hızlı şekilde sunmaya odaklanıyoruz. 

AKILLI MAGNET’LE ÇITAYI YÜKSELTECEĞİZ

Restoranlarımızdaki hızlı ve kaliteli servisi Akıllı Magnet ile eve taşıyoruz. Tek yapılması gereken, telefonların Akıllı Magnet’e temas ettirilerek sipariş verilmesi. Sonrasında ise McDonald’s’ın efsane lezzetlerinin tadını çıkarmak kalıyor…

***

HAYATI KOLAYLAŞTIRAN ÇÖZÜMLER SUNUYORUZ

Her zaman müşteri odaklı ve hayatı kolaylaştıran çözümler sunmayı hedefliyoruz. Dijital gelişmeleri ve trendleri çok yakından takip ediyoruz. Daha hızlı, kolay ve güvenilir şekilde online işlem hizmetlerinde yenilik sağlayan NN 
Hayat ve Emeklilik bünyesinde, e-NN ile yeni bir dönem başlattık. e-NN sayesinde tehlikeli hastalıklar ve ferdi kaza sigortası almak artık çok kolay. e-NN ile hem satış kalitesini arttırmaya hem de zamandan tasarruf edilmesini sağlıyoruz.

***

BÜYÜK VERİ VE YAPAY ZEKA, SATIŞTA DEVRİM YAPTI

Ereteam CEO’su Kutlay Şimşek, rekabeti sağlayabilmek için derin öğrenme destekli yapay zeka araçlarına başvurulduğunu gerçeğinden yola çıktı. Ona göre; klasik pazarlama yöntemleri avantaj sağlama fonksiyonunu kaybetti... 

Büyük veri ile birlikte yapay zeka uygulamaları pazarlama ve satışta devrim yaptı. Bilgi, pazarlama ve satışın kalbini oluşturur. Büyük veri yönetimiyle bilgi toplama ve işlemedeki verimlilik, insan gücünün ulaşamayacağı bir noktada. 

ÜRETİCİ VE TÜKETİCİ YAKINLAŞIYOR

Yapay zeka teknolojileri üretici ve tüketiciyi daha da yakınlaştırıyor. Bu da karar verme ve ‘tahmini’ satın alma süreçlerinde etkin bir rol üstleniyor. İşletmeler bu sayede ideal hedef kitleyi, mesajlaşma ve kanal aracılığıyla en uygun şekilde tanımlayabiliyor. Tanıdığınız birçok markanın başarısının arkasında bu yöndeki pazarlama stratejileri yatıyor.

KİŞİSELLEŞTİRİLMİŞ MÜŞTERİ DENEYİMİ

Araştırmalar veri odaklı yaklaşımın %70’inin kişiselleştirilmiş müşteri deneyimlerinden oluştuğunu gösteriyor. Hal böyle olunca, klasik pazarlama yöntemleri piyasa rekabetinde avantaj sağlama fonksiyonunu kaybetti. Günümüzde şirketler derin öğrenme destekli yapay zeka araçlarına başvuruyor. Bunun en önemli özelliği kuşkusuz öngörüsel işlem yeteneği. Söz konusu firmaların gelirleri %30 ile %240 arasında değişmekle birlikte ortalama %49 arttı.