CMO'NUN İZLEYECEĞİ PAZARLAMA TRENDLERİ

Tabii ki yanıldığımız dönemler de oldu ama geçmişte yeni bir yıla girerken bu kadar belirsiz kaldığımı hatırlamıyorum, ekonomiden ve siyasetten beklentilerimiz genelde netti. 2024 ise hem ülkemiz hem dünya için tam bir belirsizlik yılı. Siyasi gelişmelerin ekonomileri, ekonomik faktörlerin tüketici tavır ve alışkanlıklarını oldukça etkileyeceğini düşünüyorum. Yaşayıp göreceğiz. Bakalım bu belirsizlik ortamında 2024'e hangi pazarlama trendleri damgasını vuracak?

CMO’LARIN AJANDASINDA YAPAY ZEKA, SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK, KİŞİSELLEŞTİRME VE DENEYİM ÖNE ÇIKIYOR. ALLIANZ TÜRKİYE PAZARLAMA VE DİJİTAL SİGORTALAR GENEL MÜDÜR YARDMCISI ONUR KIRCI, DOĞTAŞ MARKA VE ÜRÜN DİREKTÖRÜ ÇAĞRI ÖZTÜRK, ECZACIBAŞI TÜKETİM ÜRÜNLERİ CMO’SU BİLGE ÇİFTÇİ, OTOKOÇ OTOMOTİV PAZARLAMA VE DİJİTAL PLATFORMLAR LİDERİ ESRA ARSLANBAŞ KAYNAK VE TAB GIDA CMO’SU CANER ALPASLAN YAPAY ZEKA ÇALIŞMALARINI ÇOKTAN BAŞLATMIŞ. AKTİF BANK MÜŞTERİ DENEYİMİ VE İLETİŞİM GRUP BAŞKANI GAMZE NUMANOĞLU, MİGROS GRUBU İCRA KURULU ÜYESİ EKMEL BAYDUR, BEYMEN CMO’SU ELİF GÖKTAŞ, TAV İŞLETME HİZMETLERİ CMO’SU AYLİN ALPAY, MÜŞTERİ VE MARKA DENEYİMİNE ODAKLI İLERLİYOR. LITTLE CAESARS TÜRKİYE CMO’SU PELİN ÇİFTÇİOĞLU İSE ENFLASYONİST ORTAMDA TÜKETİCİYE ULAŞMANIN YENİ YOLLARINI ARIYOR. 2024’TE PAZARLAMAYA DAMGASINI VURACAK TRENDLERİ CMO’LAR ANLATIYOR.

TAB Gıda CMO’su Caner Alpaslan
“TRENDLERİ ÇOK ÖNCEDEN KEŞFEDEBİLİYORUZ”
“Pazarlamada, tüketici alışkanlıklarıyla paralel gelişen ve önümüzdeki yılların en önemli trendleri arasında yer alacak konular arasında dijitalleşme, mobil platformlar, hiper kişiselleştirme, yerelleşme, sürdürülebilirlik ve sosyal sorumluluk gibi başlıkların olacağına inanıyorum.”

Dünya çapında faaliyet gösteren bir şirket olarak trendleri çok önceden keşfedebiliyor ve yeniliklere hızlıca adapte olabiliyoruz. 2024, yapay zeka ve yeni teknolojilerin de desteğiyle hizmet ve kampanyalarımızı daha da kişiselleştirdiğimiz, veriyi çeşitli platformlardan daha detaylı analiz edeceğimiz bir yıl olacak. Pazarlamada, tüketici alışkanlıklarıyla paralel gelişen ve önümüzdeki yılların en önemli trendleri arasında yer alacak konular arasında dijitalleşme, mobil platformlar, hiper kişiselleştirme, yerelleşme, sürdürülebilirlik ve sosyal sorumluluk gibi başlıkların olacağına inanıyorum.

DİJİTALLEŞME, HİPER KİŞİSELLEŞTİRME, TOPLUMSAL FAYDA

Müşterilerimiz dijital dünyada ve online platformlarda çok fazla zaman geçiriyor, bizimle ağırlıklı olarak bu platformlar üzerinden iletişime geçiyor ve kendine özgü hizmetler, kampanyalar ve ürünler talep ediyor. Ayrıca artık bir markanın ürün/hizmet sunmanın yanında değer üretmek gibi sosyal görevi de var. Biz de TAB Gıda olarak, tümünü dikkate alacağımız bu trendlerden dijitalleşme, hiper kişiselleştirme, toplumsal fayda üzerine daha fazla eğileceğiz. Bu alanlardaki gelişmelerin hızlı geri dönüşler sağladığına, şirketimizin ve markalarımızın itibarını artırdığına ve bizimle beraber sektörün gelişimine önemli katkı sunduğuna inanıyoruz.

“VERİ TEMEL MALZEME”

Dijital platformlarımıza, restoran hizmetlerimize ve kiosklar gibi restoran içi çözümlerimize yatırım yapmayı sürdüreceğiz. Veri bugün mutfaklarımızın temel malzemesi yani tadı tuzu oldu. Biz de restoranlarımızdan, sipariş platformumuz Tıkla Gelsin’den, sosyal medya ve online platformlarımızdan gelen verilerin derinlemesine analizini yaparak müşterilerimize daha da kişiselleştirilmiş hizmetler sunacağız. Yapay zeka ve büyük veri analizi çözümlerimizin yardımıyla misafirlerimize en uygun kampanyaları ve fırsatları önererek hiper kişiselleştirme çağında en iyi müşteri deneyimini yaşatmaya devam edeceğiz. Toplumsal fayda alanında, sürdürülebilirlik odaklı operasyonlarımız çerçevesinde, fayda odaklı projelerimize devam edeceğiz. Türkiye’nin lider hızlı servis restoran operatörü olarak, bu konumumuzu daha da güçlendirmeyi hedeflediğimiz 2024 yılında, yeni restoranlarla ve iş birlikleriyle büyümeye, artan teknoloji yatırımlarımızla dijital dönüşümümüzü hızlandırmaya ve dünya standartlarında en iyi müşteri deneyimi yaşatmaya odaklanacağız.

TAV İŞLETME HİZMETLERİ CMO’SU AYLİN ALPAY
“KİŞİSELLEŞTİRME, DENEYİM VE SOSYAL ETKİ ÖNEMLİ”
“2024'te odak noktamız müşteri deneyimini daha derinleştirmek, markamızı dijital platformlarda daha da güçlendirmek ve etki alanını artırmak olacak.”

İnsan ihtiyaçlarını ve motivasyonlarını anlamak ve karşılamak, işimizin temelinde yatıyor. Kendi iş alanımızda, konfor, güvenlik ve insan odaklı yaklaşım gibi temel ihtiyaçlara odaklanmanın yanı sıra kişiselleştirilmiş zengin ve tutarlı bir deneyimi odağımıza alıyoruz. Operasyonları yürüttüğümüz çoklu coğrafya yapısında müşteri memnuniyetini sağlamak için her noktada misafirlerimizin sesini dinliyor, geri bildirimlerine ve tercihlerine göre analizlerimizi gerçekleştirerek, hizmetlerimizi her geçen gün daha da geliştirmek ve pürüzsüz müşteri deneyimi yolculuğu dizayn etmek için kullanıyoruz.

“TÜKETİCİ DENEYİM İSTİYOR”

2024'e girerken, genel olarak tüketici davranışlarına göre şekillenecek pazarlama trendlerinin, kişiselleştirme, deneyimsel pazarlama, sürdürülebilirlik ekseninde gelişeceğini söyleyebilirim. Bunun yanında iş süreçlerimize ve karar verme mekanizmalarımıza entegre ettiğimiz yapay zeka, artırılmış gerçeklik ve finansal ödeme çözümleri hayatımızda geniş yer alacak. Bugün biliyoruz ki tüketicilerin, kendilerine özel deneyimler ve ürünler sunma konusunda beklentisi her alanda devam ediyor. Biz de deneyimsel pazarlama, yapay zeka ve veri analizi gibi araçları kullanarak, her bir müşteriye özel içerikler ve öneriler sunmalı ve deneyimle pekiştirmeliyiz. Tüketiciler, sadece ürün satın almak yerine, ürünle etkileşime girebilecekleri ve keyifli deneyimler yaşayabilecekleri pazarlama etkinliklerine ilgi gösteriyor.

Artık hepimiz çevreye duyarlı ve sürdürülebilir ürünlere ve hizmetlere daha fazla önem vermeye başladık ve kullanım alışkanlıklarımız bu yönde hızla değişiyor. Bu yüzden markaların da ürünlerinin ve hizmetlerinin çevresel etkisini açıkça belirtmesi ve sürdürülebilirlik konusundaki çabalarını vurgulaması ve bu konuda sorumluluk alması oldukça önemli hale geldi.

“DAHA DERİN BAĞ KURMAK İSTİYORUZ”

TAV İşletme Hizmetleri olarak, dünyanın 19 farklı ülkesinde havalimanı lounge’ları işletiyoruz. Lokasyonun kendi kültürel yapısının yanı sıra o lokasyonu ziyaret eden yolcuların da bambaşka kültürlere sahip olması bize benzersiz bir deneyim yaratma alanı tanıyor. Bu anlamda özellikle kişiselleştirmeye vurgu yapmayı hedefliyoruz çünkü müşterilerimizle daha derin bir bağ kurmak ve onların bireysel ihtiyaçlarına özel çözümler sunmak istiyoruz. Deneyimsel pazarlama da bu nedenle odaklarımız arasında çünkü müşterilerimiz artık sadece ürünleri değil, aynı zamanda marka deneyimini de satın alıyor. Etkileşimli ve unutulmaz deneyimler yaratmanın markamızı benzersiz kılacağına inanıyoruz.

İkinci olarak, sürdürülebilirlik gelecekte temel odak noktalarımızdan biri olacak. Günümüzde müşteriler, çevre dostu ve sosyal sorumluluk bilinci yüksek markalara daha fazla değer veriyor. Bu doğrultuda, ürün ve hizmetlerimizin sürdürülebilirliğini vurgulayarak çevresel etkimizi azaltma çabalarımızı sürdüreceğiz. Son olarak, yapay zeka ve veri analizi gibi teknolojik trendlere odaklanacağız. Bu araçlar, müşteri davranışlarını daha iyi anlamamızda, kişiselleştirilmiş pazarlama stratejileri oluşturmamızda ve genel müşteri memnuniyetini artırmamızda büyük rol oynuyor. Bu teknolojileri doğru bir şekilde entegre ederek, pazarlama çabalarımızı daha etkili ve verimli hale getirmeyi amaçlıyoruz.

Migros Grubu İcra Kurulu Üyesi Ekmel Baydur
“TAM BİR YAŞAM EVRENİ SUNUYORUZ”
“Perakende sektöründe en önemli konulardan birisi fark yaratmak. Müşterilerinizin hayatına kolaylık katan, fark yaratan deneyimler sunabilmeniz gerekiyor. Bunun için de talep ve beklentileri öngörmek önemli.”

Her zaman olduğu gibi 2024 yılında da en iyi müşteri deneyimi için trendleri yakalayan, tedarik ve lojistik altyapısı güçlü, çevik ve adaptasyon gücü yüksek çözümler sunmak, kalite standartlarımızdan taviz vermeden aile bütçelerine katkı sağlamak odağımızda. Perakende sektöründe en önemli konulardan birisi fark yaratmak. Müşterilerinizin hayatına kolaylık katan, fark yaratan deneyimler sunabilmeniz gerekiyor. Bunun için de talep ve beklentileri öngörmek önemli.

“MÜŞTERİLERİMİZİN AYAK İZLERİNİ İNCELİYORUZ”

Türkiye’deki hanelerin yüzde 100’üne ulaşıyoruz. Müşterilerimizi, direkt satış noktalarımızdan, müşteri hizmetleri hattımızdan, 19,1 milyon müşterimizin aktif üye olduğu Money sadakat kart verilerimizden ve sosyal medya kanallarımızdan dinliyoruz. Aylık periyotlarda çeşitli metot ve içeriklerle tüketici araştırmaları gerçekleştiriyoruz. Müşterilerimizin online ve offline kanallarda bıraktığı tüm ayak izlerini inceleyip ihtiyaç duyabileceği hizmetleri önden ve inovatif çözümlerle sunuyoruz.

MİGROS ONE ÇATISI

Hem fiziksel hem online kanallardan en iyi müşteri deneyimi için Migros Sanal Market, Migros Hemen, Migros Yemek, Migros Ekstra, Tazedirekt, Macroonline ve kozmetik mağazacılığına yepyeni bir bakış getiren Mion’u, Migros One çatısı altında birleştirdik. Entegre yapımız ve iştiraklerimiz sayesinde ekosistemimizi sürekli genişletiyoruz. Fintek sektöründe yenilikçi ödeme çözümleri sunan Moneypay, katkısız hazır yemek ürünlerini müşterilerimize ulaştıran Gurmepack, elektrikli araç şarj istasyonları hizmeti sunan Migen Enerji gibi birbirini tamamlayan yepyeni iş kollarımızla, müşterilerimiz için tam bir yaşam evreni kuruyoruz.

Beymen CMO’su Elif Göktaş
“LÜKSÜ DENEYİM, GASTRONOMİ VE SANATLA BULUŞTURACAĞIZ”
“Beymen olarak 2024’ün, lüks tüketimi deneyim, gastronomi ve sanatla buluşturmaya devam ettireceğimiz bir yıl olmasını bekliyoruz. Sürdürülebilirlik yol haritamızı Beymen PROMISE çatısı altında genişleterek sürdüreceğiz.”

Lüks moda, uzun zamandır üründen deneyime uzanan bir yolculuk içinde kapsamını genişletiyor. Biz de 50 yıldır ülkemizde lüks modaya öncülük eden bir marka olarak, global ölçekte lüksün değişen tanımına uyum sağladığımız bir dönemin içindeyiz. Lüks artık sadece tüketimi ifade etmiyor, pek çok farklı alanı içinde buluşturan bir deneyimle yan yana anılıyor. 2024’ün yükselen trendleri arasında da “deneyim”in öne çıktığını söyleyebilirim.

DÖNGÜSEL MODA

Beymen olarak 2024’ün, lüks tüketimi deneyim, gastronomi ve sanatla buluşturmaya devam ettireceğimiz bir yıl olmasını bekliyoruz. Sürdürülebilirlik yol haritamızı Beymen Promise çatısı altında genişleterek sürdüreceğiz. Döngüsel modada atılımlarımız devam edecek. 2023’te başlayan Reborn ile döngüsel modaya öncülük edeceğimiz büyük bir adım attık. 2024’te Reborn’u güçlendirecek, Repair ve Recycle adımlarıyla dolabınızdaki diğer ürünlere de yeni bir hayat kazandırmaya odaklanacağız.

YENİ TRENDLER

Z kuşağının beklentilerini yakından izliyoruz. Ayrıca yeni dijital teknolojileri sürekli takip ediyoruz ve pazarlama çalışmalarımızda da yeni dijital teknolojilerin gücünden faydalanıyoruz. Yeme içme sektörü lüks perakendeyle artan şekilde yan yana yürüyor. 2023’ün son aylarında Türkiye’nin ilk artizan çikolata üreticisi Butterfly ile yaptığımız iş birliğiyle Beymen Chocolate lansmanımızı gerçekleştirdik. 2024, bu alandaki yeni ve çok heyecan duyduğumuz girişimlerimizi anlattığımız bir yıl olmaya devam edecek.

“SEYAHAT YILI OLACAK”

Ayrıca, Business of Fashion ve McKinsey & Company’nin yayınladığı The State of Fashion 2024 raporuna göre bu yılın, pandemiden sonra en çok seyahat edilen yıl olacağı belirtiliyor. Beymen seyahat sevenler, tüm yerli ve yabancı turistler için alışveriş ihtiyaçlarına, lüks deneyim sunan mağazaları ve hizmetleriyle her zaman olduğu gibi cevap vermeye devam edecek.

Aktif Bank Müşteri Deneyimi ve İletişim Grup Başkanı Gamze Numanoğlu
“MARKA YATIRIMLARIMIZI ARTIRACAĞIZ”
“2024 yılında bankamızın 25. yılını kutluyoruz. Türkiye’nin En Değerli 100 Markası listesinde 50. sırada yer alan, bir yılda değerini yüzde 153 oranında artırmayı başaran Aktif Bank olarak marka yatırımlarımızı artıracağız.”

Türkiye’nin en kapsamlı fintek ekosistemi olarak faaliyet gösteren Aktif Bank’ta, N Kolay ve Passo gibi milyonlara hizmet verdiğimiz markalarımız ve çoğu sektörüne liderlik eden fintek iştiraklerimizle her gün 16 milyon insanın hayatına dokunuyoruz. Yatırımlarımızı dijital kanallara yapıyoruz, tüm markalarımızda yer ve zaman bağımsız hizmet sunduğumuz dijital iş modelimiz ve yenilikçi çözümlerimizle müşterilerimizin hayatını kolaylaştırıyoruz.

Yetkinliklerimizin tamamlayıcısı olarak da müşteri odaklı stratejimizi görüyoruz. Müşteri odaklı deneyim stratejimizi tüm çalışmalarımızın odağına koyuyor, tüm ürün ve hizmetlerde deneyimi daha iyiye götürecek yolları arıyoruz.

“MARKA DENEYİMİ KONUŞACAĞIZ”

Artık sadece müşteri deneyimini değil, daha bütünleşik olan marka deneyimi kavramını konuşacağız. Markaya dair fonksiyonelden iletişime her şey artık müşteri gözünde deneyimin bir parçasını oluşturuyor. 2023’te N Kolay'da marka deneyimi odaklı çalışmalarımızla müşteri sayımızı 2 katına çıkardık, bilinirlikte yüzde 33, NPS’de yüzde 72 artış sağladık. Bu yıl Passo markamızda benzer çalışmayı gerçekleştireceğiz. Yapay zeka gündemde olmaya devam edecek. Yapay zekayla CRM sistemlerini, analitik platformları ve sosyal medya ölçüm araçlarını kullanarak müşterilerinin davranışları hakkında daha çok veriyi analiz edenler pazarlama dünyasında öne geçecek. Ekosistem olarak biz de müşteri deneyimini geliştirecek temel alanlarda yapay zeka teknolojilerini kullanarak daha iyi ve kişiselleştirilmiş hizmetler sunmak için çalışıyoruz. 2024'te sosyal pazarlamanın markaların pazarlama stratejilerinde kapsadıkları yer artacak. Faaliyet alanımızla sınırlı kalmayarak toplumun ihtiyaç duyduğu diğer gelişim alanlarında da projeler geliştiriyoruz, özellikle kültür ve sanat alanında önemli projelerimiz yolda.

HEDEF LİDERLİK

2024 yılında bankamızın 25. yılını kutluyoruz. Türkiye’nin En Değerli 100 Markası listesinde 50. sırada yer alan, bir yılda değerini yüzde 153 oranında artırmayı başaran Aktif Bank olarak marka yatırımlarımızı artıracağız. Dijital bankamız N Kolay’ı Türkiye’nin lider dijital bankası haline getirmek için çalışmalarımızı sürdüreceğiz. Müşteri beklentilerini öngörerek ve yenilikçi ürünlerimizle rekabetteki gücümüzü daha da artıracağız. Etkinlik ve futbol dünyasının anahtarı biletleme uygulamamız Passo’yu yeni haliyle kullanıcılarıyla buluşturacağız. Yeni Passo ile herkesin sosyal hayata katılmasını daha kolay ve elverişli hale getireceğiz. 2024 Passo markasına yatırım yılı olacak. 2023, fintek iştiraklerimiz için de marka yatırımlarını yoğunlaştırdığımız bir yıldı. Uption markamızın iletişimleri devam ederken, insurtech markamız Sigortayeri’nin marka lansmanını gerçekleştirdik. Bu 2 önemli markamızda iletişim rotamıza 2024’te de devam edeceğiz.

Çelebi Gıda A.Ş ve LITTLE Caesars Türkiye CMO’su Pelin Çiftçioğlu
“LİDER KONUMUMUZU DAHA DA GÜÇLENDİRECEĞİZ”
“Türkiye’nin enflasyonist ortamında hayatı kolaylaştırmak, doğru fiyat stratejileriyle ulaşılabilir olmak anlamına geliyor. Geçtiğimiz yılın sonuna doğru başlattığımız Gel-Al’da yüzde 40 indirim kampanyası gibi cesur hamlelerle bunu sağlıyoruz. Bu yıl bu stratejiyi daha da genişleteceğiz.”

Gıda sektöründeki varlığımız, insan ihtiyaçlarını karşılamak adına benimsediğimiz disiplin sayesinde müşteri memnuniyeti odaklı şekilleniyor. Sürdürülebilirlik ve lezzet konularına odaklanarak ürünlerimizi sunarken kalite ve lezzeti bir arada vurgulamayı amaçlıyoruz. Düzenli olarak gerçekleştirdiğimiz pazar analizleri sayesinde, müşteri talep ve ihtiyaçlarını takip ederek hem besleyici hem lezzetli bir deneyim sunacak yeni ürün geliştirme çalışmalarını odağımızda tutuyoruz.

“TÜKETİCİYE YAKIN OLMAYA ÇALIŞIYORUZ”

Tüketicilere fiziksel ve dijital her alanda yakın olmak, mobilden, web'den ve üçüncü parti mecralar aracılığıyla sağlıklı etkileşimler kurarak sipariş sürecini kolaylaştırmak konusunda aralıksız çalışıyoruz. Fakat Türkiye’nin enflasyonist ortamında hayatı kolaylaştırmak, doğru fiyat stratejileriyle ulaşılabilir olmak anlamına geliyor. Geçtiğimiz yılın sonuna doğru başlattığımız “Gel-Al’da yüzde 40 indirim” kampanyası gibi cesur hamlelerle bunu sağlıyoruz. Bu yıl bu stratejiyi daha da genişleteceğiz. Tüketicilerin çevrim içi platformlarda geçirdiği süre arttıkça, dijital deneyimlere olan talep de yükseliyor. Markaların dijital varlıklarını güçlendirmesi, interaktif ve kişiselleştirilmiş içerikler sunması önem kazanıyor. Müşterilerin çevresel ve sosyal sorumlulukları daha fazla önemsemesi, markalardan sürdürülebilir uygulamalar beklediklerini gösteriyor. Tüketicilerin markalarla etkileşimde bulunma ve geri bildirimde bulunma fırsatlarına daha fazla değer verdiklerini görüyoruz. Global markaların yerel kültürlere uyum sağlaması ve kişiselleştirilmiş deneyimler sunması stratejilerinde ön planda tutuluyor. Tüketiciler, kendi ihtiyaçlarına daha iyi hitap eden markalara yönelme eğilimi gösteriyor.

“DİJİTAL DENEYİM SUNMADA ÇOK ÖNDEYİZ”

Dijital deneyim sunma konusunda sektörün çok önündeyiz. Bu yıl bu alandaki hızımızı koruyacağız. Sürdürülebilirlik çalışmalarımız da ön planda olacak. Önceliği ambalajlarımıza vererek karbon ayak izimizi azaltma çalışmalarımız sürecek. Global markaların yerel kültürlere uyum sağlaması ve kişiselleştirilmiş deneyimler sunması konusunda birçok adım attık. Farklı damak zevklerine hitap eden pizzalarımızın yanı sıra günlük olarak hazırlanan et döner, çıtır tavuk, sucuk ekmek, çılgın ekmek ve sufle gibi özel ürünler icat ettik. İlk 18 inç'lik pizzayı biz tanıttık ve Ramazan sofralarının vazgeçilmezi pideden ilham alarak Pide De Pizza'yı ürettik.

“MÜŞTERİ ODAKLI BÜYÜYORUZ”

Müşteri odaklı büyüme, sürdürülebilirlik ilkelerini pazarlama stratejilerimizin merkezine yerleştirmek ve yapay zeka tabanlı teknoloji uygulamalarını müşteri deneyimiyle birleştirmek bu yıl odağımızda olacak. Müşteri memnuniyetini artırmak, operasyonel verimliliği güçlendirmek ve sürdürülebilir büyümeyi desteklemek adına kapsamlı bir pazarlama planı geliştirmeyi hedefliyoruz. Dijital dönüşümü daha da ileriye taşıyarak müşterilere daha etkileşimli ve kişisel deneyimler sunmayı planlıyoruz. Aynı zamanda, markamızın sürdürülebilirlik adımlarını vurgulayarak, çevresel ve sosyal sorumluluk projelerine yönelik bilinci artırmak için çeşitli kampanyaları hayata geçireceğiz. Yenilikçi pazarlama stratejileriyle markamızı daha geniş kitleye ulaştırmak, müşteri sadakatini pekiştirmek ve Little Caesars’ın sektördeki lider konumunu daha da güçlendirmek odak noktamız olacak.

Doğtaş Marka ve Ürün Direktörü Çağrı Öztürk
“MARKA İMAJINI GÜÇLENDİRMEK İSTİYORUZ”
“Dijital pazarlama, içerik pazarlaması, sosyal medya ve Influencer pazarlaması gibi güncel ve etkili kanalları kullanacağız. Müşteri memnuniyetini artırmaya yönelik özel kampanya ve etkinlikler düzenlemenin yanı sıra yaratıcı reklam kampanyaları ve etkileyici görsel içeriklerle marka imajını güçlendirmek istiyoruz.”

Doğtaş Mobilya olarak, müşteri ihtiyaçlarını karşılamaya devam ederken, hayatı daha da kolaylaştırmak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Müşterilerimize online alışveriş platformları aracılığıyla rahat ve güvenli bir alışveriş deneyimi sunuyoruz. Kullanıcı dostu web sitemiz sayesinde müşterilerimizin ürünleri hızlıca bulmalarını ve satın almalarını sağlıyoruz. Ayrıca, mimari tasarım hizmetleriyle müşterilerimizin yaşam alanlarını daha etkili bir şekilde düzenleme ve dekore etme konusunda destek veriyoruz. Müşteri iletişimini güçlendirmek için etkili dijital iletişim kanallarını kullanıyoruz.

“ÇEŞİTLİ TRENDLER BİR ARADA”

Sosyal medya hesaplarımız ve diğer dijital platformlar aracılığıyla müşterilerimize kampanyalar hakkında düzenli bilgi vermekteyiz. Sürdürülebilir malzeme kullanımı ve çevre dostu üretim yöntemleriyle hem çevre hem müşteri odaklı bir yaklaşım benimseyerek üretimlerimize devam ediyoruz.  Ayrıca müşteri geri bildirimlerini düzenli olarak değerlendirmek ve bu geri bildirimlere dayalı olarak ürün ve hizmetleri sürekli olarak iyileştirmek için çaba sarf ediyoruz. 2024 yılı, birleştirici bir fikir etrafında toplanan çeşitli trendleri bir araya getirmeyi hedefliyor. Yeni nesil tasarımcılar, iyi bir yaşam ve keyif kavramlarını birleştirerek renklerin, desenlerin ve formların ihtişamını öne çıkarmaya odaklanıyor. İşlevselliği ve estetiği bir araya getirerek, mevcut sezonda çağdaş dekorasyonun yeni anlayışını oluşturmak için özgür ve hatta alışılmadık formlara yer veriyorlar. 2024, cesaret dolu temellerin etrafında dönüşen yeni bir sadeliğin filizlenmesine şahit oluyor.

“KAMPANYALARIMIZI KİŞİSELLEŞTİRECEĞİZ”

Pazar trendlerini ve tüketici davranışlarını yakından takip ederek, pazarlama stratejilerini güncelleyeceğiz. Dijital pazarlama, içerik pazarlaması, sosyal medya ve influencer pazarlaması gibi güncel ve etkili kanalları kullanacağız. Müşteri geri bildirimlerini dikkate alarak ürün ve hizmetlerde iyileştirmeler yapacağız. Müşteri memnuniyetini artırmaya yönelik özel kampanya ve etkinlikler düzenlemenin yanı sıra yaratıcı reklam kampanyaları ve etkileyici görsel içeriklerle marka imajını güçlendirmek istiyoruz. İnovasyonu teşvik eden pazarlama stratejileri geliştirmek ve öne çıkan özellikleri vurgulayıp, veri analitiği ve yapay zeka araçları kullanarak pazarlama stratejilerimizi optimize edeceğiz. Kişiselleştirilmiş pazarlama kampanyaları oluşturmak için müşteri verilerini etkili bir şekilde kullanmamız gerekiyor. Doğtaş olarak, sosyal sorumluluk projelerine katılım ve çevresel duyarlılığı vurgulayan yeni pazarlama stratejileri geliştirerek, rekabeti yakından takip edip, marka pozisyonunu güçlendirecek benzersiz satış noktalarımızı vurgulayacağız.

ALLIANZ Türkiye Pazarlama ve Dijital Sigortalar GMY Onur Kırcı
“YAPAY ZEKAYA ÖNCELİK VERECEĞİZ”
“Müşterilerimize kişiselleştirilmiş içerik ve deneyimler sunmak için veri odaklı pazarlama stratejileri geliştirmeyİ ve yapay zekaya öncelik vermeyi sürdüreceğiz. Böylece hem müşterilerimizle bağımızı güçlendireceğiz hem rekabet avantajı sağlayacağız.”

Tüm faaliyetlerimizin merkezine ‘müşteri odaklılık’ yaklaşımını koyarak, ihtiyaçlarını en iyi şekilde anlayıp, en doğru ürün ve hizmetlerle yanıt vermek üzere çalışıyoruz. Müşterilerimizle temasımızın olduğu her süreçte, anlık geri bildirimlerini almak ve memnuniyet derecelerini ölçmek için “Müşterinin Sesi” projesini yürütüyoruz. Müşteri deneyimine ilişkin metrikleri kayıt altına aldığımız, takip ve analiz ettiğimiz KPI takip platformumuzla da müşteri odaklı bir kültüre dönüşümde doğru hedefleri belirleyebiliyoruz. Bu süreçlerde yapay zeka da müşterimizin en çok yardıma ihtiyaç duyduğu alanları tespit etmemize ve kişiselleştirilmiş hizmetler sunmamıza katkıda bulunuyor. Teknolojik yeniliklere ve müşteri geri bildirimlerine dayanarak, ürün ve hizmetlerimizi sürekli geliştiriyoruz. Otomasyon ve kullanıcı dostu ara yüzler gibi unsurları ön planda tutarak, müşteri deneyimini kolaylaştırmayı hedefliyoruz.

“VERİ ODAKLIYIZ”

2024’te özellikle veri odaklı pazarlama stratejileri, sürdürülebilirlik çabaları ve yapay zeka destekli kişiselleştirme trendlerine öncelik vereceğiz. Sürdürülebilirlik prensipleriyle işimizi sürekli dönüştürüyoruz. Bu alanda sektörümüze öncülük etmenin de ötesine geçerek, finansal bir kuruluş olarak içinde bulunduğumuz ekosistemin dönüşümüne katkı sağlama hedefimiz doğrultusunda, iyi bir çevre için iklim değişikliğiyle mücadeleyi ve düşük karbon ekonomisini desteklemeye; toplumun iyiliği için gelecek nesillere yatırım yapmaya devam edeceğiz. Müşterilerimize kişiselleştirilmiş içerik ve deneyimler sunmak içinse veri odaklı pazarlama stratejileri geliştirmeye ve yapay zekadan faydalanmaya öncelik vermeyi sürdüreceğiz. Bu trendlere odaklanmamız hem müşterilerimizle olan bağımızı güçlendirmemize hem rekabet avantajı sağlamamıza yardımcı olacak.

Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri CMO’su Bilge Çiftçi
“ODAĞIMIZDA TÜKETİCİ VAR”
“İşimizin odağında tüketici var ve tüketicinin hayatında olan tüm değişimleri de yakından takip ediyoruz. Buna bağlı olarak yapay zeka, dijital veri, sürdürülebilirlik ve sosyal sorumluluk, 2024’te öncelik vermeye devam edeceğimiz alanlar olacak.”

Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri olarak temizlik kağıdı ürünleri, bebek bakım, kişisel bakım, ev bakım, ev dışı olmak üzere beş farklı kategoride tüketicilerin güvendiği lider ve öncü markalara sahibiz. Düzenli pazar ve tüketici araştırmalarıyla hem sektörün hem tüketicilerimizin nabzını tutuyoruz. Pazara sunacağımız her ürünü tüketiciyle test ederek ve onların geri bildirimleri doğrultusunda tasarlıyoruz. Aynı zamanda inovasyon stratejilerimizi aktif bir kurulla sürekli gözden geçiriyoruz.

“İNOVASYON ÖNCELİKLİ”

Tüketicilerin ihtiyaçlarını öngörerek ve beklentiler doğrultusunda ürün inovasyonunu öncelikli görüyoruz. Tüketici ihtiyaçlarına yanıt vermek için geliştirdiğimiz yeni ürünlerimizden biri Selpak el ve yüz havlusu. Tüketicinin nabzını tutarken, hijyen, pratiklik, estetik kaygılar gibi çok değişik nedenlerle banyoya özel tasarlanmış yeni nesil bir kağıt havluya ihtiyaç olduğunu gördük. Buradan yola çıkarak her kullanımda temiz banyo havlusu tazeliği sunan Selpak el ve yüz havlusunu geliştirdik. Yeni ürünümüzün hem şık hem pratik, banyolarda ister kutu olarak ister havluluklara asılarak kullanılan özel bir tasarımı var. Tüketicilerimiz ürünü o kadar sevdi ki “yeni nesil havlu” demeye başladı.

ANA TRENDLER

2024’te kişiselleştirilmiş alışveriş deneyimleri, yapay zeka destekli sohbet robotları ve dijital asistanlar, sürdürülebilirlik ve sosyal sorumluluk, zihinsel ve ruhsal sağlık öne çıkan tüketici trendleri arasında. Pazarlamadaysa çevresel ve toplumsal sorumluluk, yapay zeka destekli kişiselleştirme, veri gizliliği ve şeffaflık, yapılandırılmış veri, video ve içerik çeşitliliği, hikaye anlatımı, etkileşimli deneyimler ana trendler olacak. İşimizin odağında tüketici var ve tüketicinin hayatında olan tüm değişimleri de yakından takip ediyoruz. Buna bağlı olarak yapay zeka, dijital veri, sürdürülebilirlik ve sosyal sorumluluk, 2024’te öncelik vermeye devam edeceğimiz alanlar olacak.

“YAPAY ZEKAYI ENTEGRE ETTİK”

Selpak’ta yapay zekayı iletişim süreçlerimize entegre ettik. Dijital dünyanın bize sağladığı olanakları değerlendirerek Selpak’ın yaratıcılığını ortaya koyuyor, Instagram sayfamızın içerik ve görsel dünyasını yapay zeka desteğiyle yönetiyoruz. Süreçlerimizi dijitalleştirmek, daha yaratıcı ve daha verimli hale getirmek için yapay zekayı bir araç olarak kullanıyoruz. Önümüzdeki dönemde yapay zeka odaklı projelerin sayısını artıracağız. Bir diğer önceliğimiz, dijital veriden değer yaratmak ve tüketici iç görüsünü anlayabilmek. Dijital veriyi kullanarak tüketicilerimizin değişen beklentilerine hızla yanıt verebilmek adına yenilikçi teknolojileri kullanmaya ve kendi araçlarımızı geliştirmeye odaklanıyoruz. Üçüncü olarak da sürdürülebilirliği ürün, insan ve süreç olarak işimizin bütününe dahil ediyoruz. Yeni dönemde de lider ve öncü markalarımızın, tüketiciyi odağa alarak iyi bir deneyim sunması için çalışacağız. Var olan kategorilerimizi güçlendireceğiz. Kökü mazide ancak gelecek odaklı markalarımızla, zamanı ve değişimi iyi okuyarak hem pazarlama hem iletişim çalışmalarımızı sürdüreceğiz.

Otokoç Otomotiv Pazarlama ve Dijital Platformlar Lideri Esra Arslanbaş Kaynak
“DİJİTAL KANALLARIMIZ İŞİN MERKEZİNDE”
“Çok kanallı yapıyla müşteriye ulaşıyoruz. Dijital platformlarımızı bir kanal gibi değil, işin merkezinde ve diğer kanallarla entegrasyon olgunluk düzeyi sürekli artan bir şekilde yönetiyoruz.”

Her alanda olduğu gibi pazarlama alanında da sürdürülebilir yaklaşımların benimsenmesi ve geliştirilip uygulanmasının hayati olduğu görüşündeyim. Dönemsel olarak tonu ve gürlüğü değişkenlik gösterse de kalıcı ve sürdürülebilir bir iletişim yolculuğu için temelde tüm yöntem ve kanallarının kullanımında, içtenlik, şeffaflık, hesap verilebilirlik ilkelerinin ve insanın ön plana alınmasının çok önemli olduğunu düşünüyorum.

MARKA BİLİNİRLİĞİ VE İTİBARI

Son yıllarda teknolojide yaşanan hızlı gelişmeyle birlikte tüketicilerin imkanları, buna bağlı olarak da ihtiyaçları ve davranışları değişiyor. Bu durumda ihtiyaç ve beklentilerin yakından izlenerek yenilenmesi, hatta “yeniden yapılanması” önem kazandı. Marka bilinirliğini ve itibarını en doğru şekilde konumlandırmak ve korumak için çalışıyoruz. Aynı şekilde, son dönemde yaşanan çeşitli gelişmelerin de etkisiyle müşteri ihtiyaçlarının karşılanmasında dijital araçlar ve temassız hizmetlerin kullanımı önemli ölçüde arttı. Biz de müşterilerimize en iyi hizmeti sağlamak için süreçlerimizi buna göre şekillendiriyoruz. Önümüzdeki dönemde hedefimizde omni channel kabiliyetimizi daha da artırmak, tek müşteri, tek platform bakış açısıyla sistem, süreç ve platform oluşturmak, e-ticaret üzerinden elde edilen gelirlerimizi sürekli artırmak bulunuyor.

“PLATFORMLAŞMA ÖNEMLİ”

İnovasyon en önemli kılavuzlarımızdan ve kaslarımızdan biri konumunda. İçinde bulunduğumuz çevik dönüşüm ve kültür dönüşümü sürecinde inovatif yaklaşımlar sergilemek ve kurum içi girişimciliği destekleyen kaslar yaratmak oldukça etkili. Platformlaşma, bizim için çok önemli bir alan. Burada, entegre deneyim sunma, iş birliği kurma ve rekaberlik kavramlarıyla ilerliyoruz. Otomotiv ve araç kiralama sektörlerinde ürün ve hizmet bütünlüğü olduğunu, otomotivin mobiliteye dönüştüğünü görüyoruz. Çok kanallı yapıyla müşteriye ulaşıyoruz. Dijital platformlarımızı bir kanal gibi değil, işin merkezinde ve diğer kanallarla entegrasyon olgunluk düzeyi sürekli artan bir şekilde yönetiyoruz. Çeşitliliği kucaklayan, ‘öteki’nin olmadığı bir dünyanın içinde rakiplere bakış açımız da çok önemli. Bu bağlamda ‘rekaberlik’ kavramı öne çıkıyor. Rekabetin ülke ve insan yararına bir iş birliği yaklaşımına dönüşmesinde geleceğimiz yatıyor.

İLETİŞİMDE YENİ MECRALAR

Blok zincir geleceğin iş dünyasında var olmanın yolu. Web 3.0 ve bunu sağlayan teknolojileri kullanarak ilerleme vizyonuyla hareket ediyoruz. Metaverse, markalar için önemli fırsatlar barındırıyor. Finansal perspektiften bakıldığında özellikle e-ticaret ve reklam sektörü için yaratacağı katma değer çok yüksek. Otokoç Otomotiv olarak 2 farklı merkeziyetli meta evren ve tek merkeziyetsiz meta evren Decentraland’de aktif alanı olan tek Türk şirketi olarak yerimizi aldık. Web 3.0 stratejisi kapsamında merkeziyetli ve sanal gerçeklilik metaverse deneyimi olan Spatial evreninde yapılan yatırımla sanal gerçeklik deneyiminin ve markaların metaverse iletişimlerindeki bilinirliğin maksimum seviyeye çıkarılması planlandı. Otokoç Otomotiv markalarının tüm iletişim planları bu 2 evrene özgü şekilde aktive edildi. Yıl sonu itibarıyla dünyada en çok aktif üye kullanıcısı olan Roblox merkeziyetli Meta evreninde oyun yazılımı projesini başlattık. 2024 yılında da geliştirerek devam edeceğiz. Bu evrenlere girmenin asıl amacı yeni dünya teknolojilerinin ve jenerasyonlarının markalarımızla tanışması ve satın alım alışkanlıklarının değişmesiyle birlikte hizmet almalarının sağlanması.

Yapay zeka artık olmazsa olmaz bir teknoloji. Müşteri iletişiminde bir süredir kullanıyoruz. İşimizin her alanına entegre edebileceğimiz tarafları var. Çok çeşitli uygulamalar üzerinde çalışıyoruz. Mobilite kullanılarak üretilen verinin anlamlandırılması çok önemli.