CMO'NUN 'SİNERJİ' YÜKLÜ YÖNETİMİ

Şirketlerin çoğu için kritik bir unsur olan satış, başarısını, nitelikli insan gücünden alıyor. Bu kapsamdaki güçlü bir ekip, aynı zamanda daha geniş ve getirisi daha yüksek müşteri kitlesi anlamına da geliyor. Dolayısıyla bu alanda kritik bir rol üstlenen güçlü stratejiler, büyük önem taşıyor. Uygulamaların ve yöntemlerin sonuca ulaşması, etkin planlamaları da beraberinde getiriyor. Doğru sinerjiyi yaratmanın yolu da buradan geçiyor. Ayrıca her işletmenin, saha ekibi yönetiminde odaklanması gereken noktalar var. Peki, CMO'lar, kurumlarının çıkarı noktasında "uyumlu ve ortak güç" tabirini de içerisinde barındıran "sinerji"ye dair neler yapıyor? Özel bir sırları var mı? En iyi ürünü, en uygun fiyata satmanın formülü ne? Reklam ve kampanya beklentisinin de oluştuğu ortamda, bayiler ile "Kazan-Kazan" ilişkisi nasıl kuruluyor? Türk iş dünyasının pazarlama liderleri anlattı...


YATAŞ GRUP KURUMSAL İLETİŞİM DİREKTÖRÜ SELMİN GÜNDOĞDU:
Farkındalık yaratmaya odaklanıyoruz
Yataş olarak sadece ürünlerimizle değil, hayata geçirdiğimiz çeşitli projelerle de iyi ve kaliteli bir uyku konusunda farkındalık yaratmaya odaklanıyoruz.

Uykunun önemi, uyku-sağlık ilişkisi konusunda toplumda bir bilinç oluşturmaya destek oluyoruz. Bunun için değerli uzmanların yer aldığı, “Yataş Uyku Kurulu”nu oluşturduk. Her bir uzmanımız, kendi alanında, uyku konusunda içerikler oluşturacak. Biz de bu içerikleri daha geniş kesimlere ulaştırmak için çaba göstereceğiz. Tüketicilerimizden gelen soruları da yine uzmanlarımız danışmanlığında yanıtlayacağız. Yataş Grup bünyesinde çalışan tüm arkadaşlarımızı da kapsayacak şekilde yapacağımız etkinliklerle, onların da uyku konusundaki bilgilerini bir adım öteye taşıyacağız. 

Gensenta Ticari Direktörü Selim Özyılmaz:
Saha ekibimiz temel bir paydaşımız
Gensenta olarak, saha ekibimizi, firma ve ürün stratejilerimizin belirlenmesinden en iyi uygulamaların sağlanmasına kadar tüm süreçlerde, temel bir paydaş olarak görüyoruz.

Geçtiğimiz sene düzenlediğimiz “Fikir Sizden, Destek Bizden” yarışmamız ile özellikle pandemi döneminde hayata geçirdiğimiz temel proje fikirlerini, sahada çalışan arkadaşlarımızın kazanan fikirleri arasından belirledik. Dolayısıyla hem projeler çok daha uygulanabilir oldu hem de yeni fikirlere ne kadar değer verdiğimizi bir kez daha gösterdik. 

AMAÇ BİRLİĞİ...
Ürün stratejilerimizin ve uygulamalarımızın belirlenmesi noktasında, tüm sorumluluk marka takımlarımızda. Saha ekibimiz ise onların vazgeçilmez bir parçası. Böylece, sahadaki içgörüyü kendi stratejilerimize doğrudan yansıtabiliyoruz ve de uygulamalarımızla ilgili sahipliği en üst seviyeye çıkarabiliyoruz. Saha ile el ele, omuz omuza yürümemiz, bize salgın öncesinde ve sırasında büyük bir dayanışma, hatta amaç birliği sağladı.

Arzum Pazarlama ve Ürün Geliştirmeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Mehtap Yıldız:
Ekosistemimize değer katıyoruz
Biz, paydaşlarına en fazla değeri yaratmayı hedefleyen markalardan biriyiz. Bugün Türkiye’de, 20 binin üzerindeki satış ve dağıtım ağına, 500’den fazla müşteriye sahibiz. Bu kadar geniş bir ekosistemde de sorumluluklarımız büyük. Samimiyetimiz ve sözlerimizi tutmamız, bağlarımızı her geçen gün daha artırıyor.

İş birliğinde olduğumuz her satış kanalımızla, buraya özel satış ve pazarlama stratejilerimizi birlikte yapmayı benimsedik. İlgili kanalın tüketicisine uygun ürün, hizmet, kampanya, iletişim faaliyetlerini beraber şekillendiriyoruz. 

ÇEVİK YAPI...
Çevik bir yapımız var, hızlı aksiyon alabiliyoruz. Trendleri yakından takip ediyor, birçok konuda öncülük ederek ekosistemimize de değer katıyoruz. “Bizim Ortaklığımız” kampanyamızda da anlattığımız gibi, birbirimizden besleniyoruz. Paydaşlarına değer yaratma vizyonumuz ile ortak çalışma yetkinliğimizi ve sektör uzmanlığımızı masaya koyabilmemiz, sinerji yaratmadaki farkımız. 

GÜÇLÜ BİR İLETİŞİM STRATEJİMİZ VAR 
Çok güçlü bir iletişim stratejimiz var. Offline ve online kanalda, her hedef kitleye, özel odaklı çalışmalarla erişiyoruz. Her dönem inovasyon, farklı tüketici kitlelerine ve pazarlarına yönelme, yeni iş birlikleri gibi yöntemlerle; heyecanı, tutkuyu ve ilgiyi daima diri tutuyoruz. CMO olarak, aynı zamanda Ar-Ge ve ürün geliştirme fonksiyonunu da yönetiyorum. Bunun katkısı da oldukça yüksek. Kullanıcılarımızın ihtiyaçlarını merkeze alarak; fikirden rafa, raftan toplam tüketici deneyim yolculuğuna giden yolu hizalıyoruz. Böylece ürün ve hizmetlerin zamanında ve doğru ulaştırılmasında rekabet avantajı sağlıyoruz. Dolayısıyla, paydaşlarımızla ilişkimiz hayli iyi, kazan-kazan ilişkisini doğru yönetiyoruz.

Fevzi Gandur Logistics Pazarlama & Müşteri Deneyimi Grup Müdürü Müge Karahan:
Amacımız, tedarikçi değil, çözüm ortağı olmak
Müşterilerimizin, kendi iş süreçlerine özel deneyimlerini yaşayarak, birebir hizmet almalarını hedefliyoruz. Müşteri kazanmak zor, elde tutmak ise rekabetçi ortamda çok kıymetli.

“Müşteri Deneyimi” ekibimiz, proaktif bir görev üstleniyor. Mobil uygulama üzerinden ofis, ev veya saha fark etmeksizin, her yerden süreçlere anında dahil olabiliyor. İşlerin tümünü birebir takip ederek, şirketlere düzenli bilgilendirme yapıyor ve rapor sunuyor. Amacımız, fark yaratmak ve tedarikçi değil, çözüm ortağı olmak. 

TEMEL MOTİVASYONUMUZ MEMNUNİYET DERECESİ
Müşterilerimizi daha etkin dinleyebileceğimiz, verdiğimiz hizmeti daha özel şekilde almalarını sağlayabileceğimiz bir ortam yarattık. Memnuniyet derecelerini temel motivasyonumuz olarak belirledik ve bunu da iş yapış modelimize uyarladık. Kurumsal yapımızı koruyarak, ihtiyaç duyulan butik bir servis sunuyoruz. Gayemiz, sürdürülebilir bir iletişim temelinde, iş ortaklığımızı güçlendirmek. Müşterilerimize, onların bakış açılarıyla hizmet deneyimi yaşatmak... Dijital altyapımız ve CRM yatırımlarıyla, pandemiye rağmen pazar payımızı artırdık. “Salesforce’ yatırımlarımızı kuvvetlendirdik. “Service Cloud” yatırımı gerçekleştirdik. Bulut tabanlı platformla, taleplere hızlı cevap verebiliyoruz. Beklentilere etkili ve anlık çözümler sunabiliyoruz.

ALARKO CARRIER PAZARLAMA DİREKTÖRÜ VOLKAN ARSLAN:
Güçlü bir sinerji yaratmaya çaba gösteriyoruz
Kaynaklarımızın en iyi şekilde yönetilmesi ve değerlendirmesi noktasındaki en önemli sermayemiz, şirketimiz için emek veren insanlarımız, bayilerimiz ve servislerimiz... Bu ekosistemin kalitesi, kapasitesi ve gelişmişliği, büyük bir zenginlik.

Tüm paydaşlarımızı, kişisel ve mesleki açıdan geliştirmeye, bağımsızlaştırmaya, her türlü bilgiyi ve başarıyı onlarla paylaşmaya tüm koşullarda dikkat ederek, güçlü bir sinerji yaratmaya çaba gösteriyoruz. Pandemi döneminde fiziksel olarak bir araya gelemesek de aynı hedefe koşan birer takım üyesi olduğumuzu vurgulamak için gereken tüm çalışmaları yapıyoruz.

UZUN SOLUKLU BİRLİKTELİKLER KURUYORUZ
Alarko Carrier olarak, tüketicilerimiz, bayilerimiz ve servislerimiz ile uzun soluklu birliktelikler kuruyoruz. Tıpkı ortağımız Carrier’ın 1902’den, Alarko’nun ise 1954’ten bu yana süregelmesi ve ortaklıklarının 1998’den beri devam etmesi gibi... Bizden ürün alanlar, 10-15 yıllık beraberliği ve yarattığımız güveni düşünerek karar veriyor. Reklam stratejimizi de kısa süreli kampanyalardan ziyade uzun vadeli planlıyoruz. Bunun marka bilinirliğine katkı sağladığını gözlemledik. Stoklarımızı iyi yönetiyor, mevsimselliği de takip ederek doğru zamanda, doğru yöntemi belirliyoruz.

ARAS KARGO PAZARLAMA GENEL MÜDÜR YARDIMCISI BİLLUR BURKUTOĞLU:
Çalışma modelimizi değiştirdik
Çalışanlarımızla birlikte ülkemizin dört bir yanına önem taşıyoruz. Her gün 1 milyondan fazla kapı çalıyor, milyonlarca insanımıza ulaşıyoruz. Her türlü koşulda, müşterilerimize ihtiyaçlarını ulaştırma misyonuyla, pandemi döneminde de önlemlerimizi alarak hizmetimize devam ettik.

Pandemiyle birlikte, sektörümüzde ciddi bir dönüşüm gerçekleşti. E-ticaret ve pazaryeri müşterilerimizin bizden taşımamızı bekledikleri paket sayısı 2 kat arttı. Bazılarının 4 kata varan talep artışı oldu. İş yerleri farklı çalışma sistemlerine geçince, kurumlararası transferde ciddi azalma oldu. Şimdi daha fazla adrese uğruyor; ancak daha küçük paketler bırakıyoruz. Günlük uğradığımız adres sayısı, 500 binlerden, 1,3 milyona kadar çıktı. Yıl sonundaki toplam rakam ise 200 milyonu buldu. Bu, ülke nüfusunu 2 kereden fazla ziyaret ettiğimiz anlamına geliyor. 

HER PAKETİN ÖNEMİ, BİZİ DİNÇ VE ÇEVİK TUTUYOR
İlk başlarda kolayken, sonradan yasaklarla ve zorluklarla karşılaştık. Çalışma modelimizi de değiştirdik. Kimseye “Hayır” demeden ve kota koymadan talepleri karşılayabildik. Bu da bizi pazar liderliğine taşıdı. 28 transfer noktasında hizmet veriyoruz. Her paketin önemi bizi dinç ve çevik tutuyor. Çalışanlarımızın koşullarını da, insani boyutlarda doğru ve sağlıklı yürütmeye gayret ediyoruz.

PAYNET CMO’SU SERRA YILMAZ:
Fırsatları iyi analiz ediyoruz
Biz, Türkiye’nin yenilikçi finansal çözümler platformuyuz. En güçlü yanımız, müşterilerin değişen ihtiyaçlarına hızla yanıt vermemiz. Hem B2B hem B2B2C odaklı çözümler üretirken, her iki alanda da fiyat odaklı değil, değer odaklı bir yaklaşıma sahibiz.

B2B’de ihtiyaçları en doğru şekilde saptıyor, buna yönelik çözümler geliştiriyoruz. B2B2C’de ise mevcut müşteri deneyimini iyileştirip sadakâti artırıyoruz. Bu kapsamda sıklıkla saha araştırmaları gerçekleştiriyor, fırsatları iyi analiz ediyoruz. İş birlikleri de iş kültürümüzün önemli bir parçası. 

YENİ İŞ ORTAKLIKLARI İLE YENİ PAZARLAR...
Yeni iş ortaklıklarıyla, yeni pazarlar yaratıyoruz. Örneğin; son olarak Nebim’le, link ile ödeme alma çözümü olan “Nebim V3 Paylink”i hayata geçirdik. Bizi harekete geçiren, pandemi kaynaklı hijyen ve sosyal mesafe kaygıları nedeniyle, temassız ve mobil ödeme ihtiyacındaki artış oldu. Paynet ayrıca, perakendecinin, e-ticarete ve mobil uygulamasına entegre olmasını sağlıyor. Özetle; işletmelerin iş süreçlerini ve müşteri memnuniyetini iyileştiriyoruz. Kârlılıklarını artırmasına, maliyetlerini azaltmasına yardımcı oluyoruz.