CMO'NUN 'Z KUŞAĞI'NA BAKIŞI

Pazarlama iletişiminde birçok ezber bozuldu. Kuşak farklılıkları çatışmaları, muhtemelen tarihin her döneminde yaşandı. Ancak günümüzdeki farklılıklar, teknolojinin de katkısıyla daha derin ve belirleyici oldu. Özellikle gezegenin geleceğiyle ilgili endişeler, Z kuşağını derinden etkiliyor. Bu da pazarlama iletişiminde birçok ezberin bozulması anlamına geliyor.


DOĞA SİGORTA YÖNETİM SİSTEMLERİ, AR&GE VE PAZARLAMA GRUP MÜDÜRÜ NİLBELİZ ANAT AKALIN:
Değişime ve dönüşüme yatkınlar
Dijital dünyanın en önemli oyuncuları artık gençlerimiz. Z kuşağı, sahip olduğu tutum ve değerler ile kendilerinden önceki kuşaklardan keskin çizgilerle ayrılıyor. Çalışanlarımızın %29’u Z kuşağı üyeleri ve hepsinin hayatın her yerinde daha fazla samimiyet, esneklik ve netlik beklediğinin farkındayız.

Z kuşağı, kendi sınırlarını aşmaya, bilinmeyeni keşfetmeye çok meraklı. Dolayısıyla geleceğin çalışma modellerine de kolaylıkla uyum sağlayabiliyorlar. Değişime ve dönüşüme yatkınlıkları, büyük ve işleyişlerin yavaş ilerlediği şirketlere uyum sağlamalarının önündeki en büyük engel. 

“SERBEST KÜRSÜ” FİKİRLERİNİ TEŞVİK 
Aradıkları anlam arayışını buldukları firma ile aralarında bir köprü kuruyorlar. Biz, fikir özgürlüğünün hiyerarşiye takılmadığı, “serbest kürsü” fikirlerini teşvik eden, hatta ödüllendiren bir şirket olarak, aradaki köprüyü her geçen gün sağlamlaştırıyoruz. Çalışma rutinlerini esneterek hibrit çalışma modeli sunuyoruz. Metal yakalı çalışma arkadaşımız “Robot Dosigo”, değişime ve dijitale verdiğimiz değeri anlatan önemli bir dönüşüm. 
İstanbul Ayvansaray Üniversitesi ile iş birliğimiz sayesinde ise kendini geliştirmek isteyen çalışanlarımızın tüm bölümlerde maddi ve manevi açıdan yanındayız. Doğa Sigorta’da çalışma imkânı sunduğumuz mezun öğrencilerimizin iş hayatına atılmalarını destekliyoruz.

BOYNER BÜYÜK MAĞAZACILIK PAZARLAMA VE MARKA YÖNETİMİ GENEL MÜDÜR YARDIMCISI NURÇİN KOÇOĞLU:
Verdiğiniz sözleri tutmanızı bekliyorlar
Dünyanın hemen her yerindeki farklı araştırmalar, Z kuşağının, online alışverişi çok yaygın şekilde tercih ettiğini ve en çok önemsedikleri unsurun, ürünün hızlı teslimatı olduğunu ortaya koyuyor. TV ünlülerine göre, görece daha küçük kitlesi olan sosyal medya ünlülerinin fikir, öneri ve tavsiyelerini dikkate alma eğilimindeler.

Z kuşağı; kişiselleştirilmiş deneyimler, kişiye özel ödül, hizmet ve performansa dikkat ediyor. İklim krizi ve gezegenimizin gelecek nesillere kalması konusunda duyarlılar. Dolayısıyla, sürdürebilirlik ve sosyal sorumluluk alanında yürütülen çalışmalar ve bu konudaki samimiyet de bir markadan bekledikleri temel unsurlardan. 

İNTERAKTİF VE TALEPKÂRLAR
McKinsey’in araştırmasına göre; alışveriş deneyimlerini kişiselleştirmek ve geliştirmek isteyen bu nesil, oldukça interaktif. Marka ve perakendeciler ile temas halinde olmaktan yanalar. Kadınların yüzde 52’si, erkeklerin %45’i, ürünleri kendi zevklerine göre farklılaştırmak ve tasarım yapabilmek için çeşitli araçlara sahip olmayı arzu ediyor. Hayli talepkâr olmasıyla da diğer kuşaklardan ayrılıyorlar. Bir diğer önemli nokta, markalardan ve şirketlerden; şeffaflık, samimiyet ve tutarlılık bekmeleri. Verdiğiniz sözleri tutmanızı bekliyorlar. İkna edici bulmadığı, şişirilmiş ve abartılı her söylemi ve/veya vaadi, hassas sensörleriyle çok hızlı sezebiliyorlar. Bu da özellikle pazarlama ve iletişim profesyonelleri için klişelerden uzak, gerçekçi ve deneyimin önem kazandığı bir iletişimin ne kadar kıymetli olacağını gösteriyor.

AGESA PAZARLAMA VE STRATEJİ GENEL MÜDÜR YARDIMCISI ROŞAN DİLEK:
Şirketlere inovasyonun şart olduğunun sinyalini veriyorlar
Yeni nesil, pek çok şirkete, dönüşümün ve inovasyonun şart sinyallerini veriyor. Yalnızca jenerasyon değişmiyor, dünya da değişerek dönüşüyor. Çalışma biçimleri değişiyor, farklı ve inovatif olan ön plana çıkıyor.

Sosyal sorumluluk ve toplumsal konularda sessiz kalmayan şirketler, yeni müşterilerin gözdesi haline gelebiliyor. İletişimin ve sosyal medyanın ön planda olduğu bugünlerde, görünürlük çok önemli. Artık insanlar samimiyeti de bu mecralar yoluyla ölçüp değerlendirebiliyor. 

YENİ FİKİRLERE HEP DESTEK VERİYORUZ 
Gelişmek, büyümek ve farklılaşmak için Z kuşağından öğreneceğimiz çok şey var. Bu yüzden yeni fikirlere her zaman destek veriyoruz. Dijital dönüşüm hedefimize de uygun olarak, özellikle sigorta ve finans teknolojisi konulu girişimcilik programlarını ve etkinliklerini destekliyoruz. “İTÜ Çekirdek InsurTech”, “Istanbul Fintech Week” ve “Webrazzi Fintech” bunlardan birkaçı. Odağımıza aldığımız inovasyon ve yenilik anlayışımızla, Z kuşağına, girişimlere ve yeni fikirlere yatırım yapmaya devam edeceğiz.

SİSTEM 9 PAZARLAMA VE İLETİŞİM MÜDÜRÜ HARUN R. AKOL:
Adaptasyonları çok hızlı; ama sabır eşikleri düşük
Z kuşağı, yaklaşık 18 milyon kişilik bir kitleyi kapsıyor. En önemli özellikleri, diğer kuşaklara göre teknolojinin içinde doğmuş ve hâlâ süren teknoloji gelişiminin içinde büyüyor olmaları.

Z kuşağının adaptasyonu çok hızlı. Fakat bir o kadar da sabır eşikleri düşük. Çabuk tüketme, bıkma eğilimleri çok yüksek. Duygusal bakış açılarının ötesinde, ağırlıklı olarak mantık terazisi ile karar veriyorlar. Öz güvenleri fazla ve kişisel bağımsızlığı da önemsiyorlar. 
Tüm bu analizleri doğru harmanlayıp, doğru iletişimde bulunmamız, kaynaşma sürecini hızlandıracak. Bu noktada daha fazla adım atması gereken, kesinlikle diğer kuşaklar olacak. Onlardan beklentilerim ise gerek tüketici gerekse muhtemel iş arkadaşları olarak, sahip oldukları gücü, mesleki yaratıcılık ve hoşgörü üzerine kurmaları...

SİNOZ CEO'SU YASİN ÇÖREKÇİ:
Dünyayı değiştirecekler

“İnternet” ve “Milenyum” kuşağı olarak tanımlanan Z kuşağının, dünyayı değiştireceği inancındayım. Dijital çağın içine doğan bu yeni kuşağın gençleri, çok daha duyarlı. Çevreye, doğaya ve hayvanlara saygılı. Öz güvenleri yüksek, analitik düşünebilen bu nesil, özgürlükçü ve yenilikçi. 

Pegasus Hava Yolları Pazarlama Direktörü Onur Dedeköylü:
Yaşadıkları topluma karşı sorumluluk hissediyorlar
Z kuşağı, önceki kuşaklardan farklı olarak, dijital dünyanın içine doğmuş, çocukluk çağı itibarıyla dijital iletişim araçlarıyla yakın büyümüş bir nesil. Dijital araçlar üzerinden her bilgiye her an ulaşan bu kuşak, global dünyanın bir bireyi haline gelmiş durumda.

Z kuşağı, çevreye daha duyarlı, dünyaya ve içinde yaşadıkları topluma karşı sorumluluk hisseden bir nesil. Kalıplara bürünmeden özgün olmak ve bu şekilde kabul edilerek anlaşılmak isteyen bir nesilden bahsediyoruz. 

MARKA SADAKÂTLERİ ESKİ NESİLLERE GÖRE ZAYIF
Hayâllerini gerçekleştirme imkânı arayan gençlerin, toplumsal konulara duyarlılıkları da çok fazla. Bu kapsamda onları gerçekten anlayan, dertlerine çözüm üretebilen ve elini taşın altına koyabilen markalar, yeni neslin gönlünü kazanacak, daha kıymetli olacak. Ekonomik ve fayda odaklı olanı tercih etmeleri ise marka sadakâtlerini eski nesillere göre daha zayıf kılıyor. Aynı zamanda oldukça pragmatik bireyler olarak yetişiyorlar.

ALLİANZ TÜRKİYE PAZARLAMA VE DİJİTAL SİGORTALAR GENEL MÜDÜR YARDIMCISI ONUR KIRCI:
Meraklı, keşfetmeye açık ve girişimci ruhlular
Bilim ve teknolojinin, inovasyon ve girişimciliğin şekillendireceği geleceğin dünyasının en önemli aktörleri, gençlerimiz. Dünyada iyi eğitilmiş bir gençlik var. Meraklı, keşfetmeye açık, girişimci ruhlu… Z kuşağı, yaşamın her alanında aktif rol oynarken, toplumun dinamiklerinin şekillenmesinde de belirleyici. Değişen dünya ile birlikte büyüyor, tüm farklılıkları kolaylıkla benimsiyorlar.

Dijital bir dünyanın içine doğan Z kuşağı, artık kurumların hem çalışanları hem de müşterileri pozisyonunda. Araştırmalar, Z kuşağının bağımsız olmayı seven, hızlı, çalışacakları markanın temsil ettiği değerler ve toplumsal konulara duyarlılığı hakkında hassasiyet sahibi bireyler olduğunu ortaya koyuyor. İş ahlâkı, çeşitlilik, iş-özel hayat dengesi gibi konulara da özen gösteriyorlar. 
Allianz olarak, gerek karar verici gerekse çalışan konumunda olan Z kuşağını anlamak ve onlarla bağ kurmak, kurumsal önceliklerimiz arasında. Teknik konuları, güncel pazarlama bakış açısıyla ele alarak, takipçilerimiz nezdinde değer yaratmak da pazarlama iletişimimizde odaklandığımız noktalardan. Dijital dünyaya ve teknoloji çağına uygun, özellikle genç nesillerle iletişimimizi kuvvetlendirdiğimiz, iş yapış şeklimize çeviklik kazandırdığımız projeler yürütüyoruz. Dijital yatırımlarımızı yeni neslin beklentilerine cevap verecek nitelikte sürdürüyoruz. Satış sonrası süreçler için de en iyi hizmeti vermeye yoğunlaşıyoruz. 

TÜRKİYE’NİN İLK KURUMSAL YOUTUBER’I OLDUK 
Dijital kanallardan paylaştığımız içerik üretimini ciddiye alıyoruz. Markamızın yenilikçi ve vizyoner yapısını bu mecralardaki yenilikleri deneyimleyerek koruyoruz. Gençlere ulaşmak, onlarla duygusal bağ kurmak için yepyeni bir alan açtık. 2015’te “Allianz Motto Müzik” ile ülkemizin ilk kurumsal YouTuber’ı olduk. YouTube’u sosyal mecra olarak kullanan Türkiye’nin ilk markasıyız. Allianz Motto Müzik’i bilen gençlerde, gelecekte Allianz’ı tercih etme oranı %35 daha fazla. “En beğenilen sigorta şirketi” olarak “Allianz” denilmesi, Allianz Motto Müzik’i bilmeyenlerin tam iki katı. %71’lik kesim, Allianz Motto Müzik ile Allianz’ın gençleri desteklediğini hissettiklerini söylüyor. 

YARATICI PROJE...
Gençlerde sigorta farkındalığını daha eğlenceli bir yolla artırmak üzere yaratıcı bir projeye imza attık. “Yanında Allianz, Hayatında Müzik” sloganıyla hayata geçirdiğimiz “Yanında” isimli albümle, 4 farklı sigorta ve emeklilik ürününü, 4 farklı müzik türü kullanarak anlattık. “Sigorta” ve “gençlik” kavramlarını, yeni neslin dinamiklerine uygun olarak, dijital dünyayla buluşturmak için müziğin gücüne inanıyoruz. Bu bakış açısıyla, ürünlerimizin gençlere sağlayabileceği faydaları, onların dinlemekten keyif alacağı notalarla birleştirdik. Öte yandan, staj programları ile genç arkadaşlarımıza çalışma fırsatları yaratıyoruz. 

ARZUM PAZARLAMA VE ÜRÜN GELİŞTİRMEDEN SORUMLU GENEL MÜDÜR YARDIMCISI MEHTAP YILDIZ:
Tutkulu ve yaratıcı gençler ile çalışmayı çok seviyoruz
Biz her zaman, samimi ve çözüm odaklı hizmet deneyimi yaşatmayı amaçlıyoruz. Her kuşaktan tüketicimiz var. Yeni nesil tüketicilerimiz artık Z kuşağı. Bilgiye kolay erişen, değişikliğe ayak uyduran, zamana adapte olan bir kuşakla karşı karşıyayız. Arzum olarak buna hazırlıklıyız. Çevik bir yapımız var, hızlı aksiyon alabiliyoruz. Trendleri yakından takip ediyor, birçok konuda öncülük ederek ekosistemimize de değer katıyoruz.

Şirketlerin, her değişikliğe adapte olabilecek ve yüzünü hep yeniliklere çeviren yapılar kurması çok önemli. Çünkü hızla değişen dünya düzeninde, yarınların bizlere neler getireceğini bilmemiz mümkün değil. Bu yüzden de her şeye hazırlıklı ve yeni nesile açık olmalıyız. Arzum olarak, bu bilinçle hareket ediyoruz. 

FİKRİ ÜRÜNE DÖNÜŞEN KİŞİYE, KÂRDAN PAY
Fikirlerin açıklıkla paylaşıldığı, inovasyonun, sürekli geliştirmenin ve yaratıcılığın desteklendiği bir çalışma ortamı sağlıyoruz. Hem süreç hem de ürünlerle ilgili, çalışanların sesi her zaman dinleniyor. Tüm fikirlerin değerlendirildiği “Fikir Atölyesi” adında bir yapımız var. Şirket içinden ya da dışından herkesin fikirlerini beyan edebildiği, değerlendirildiği bu platforma, her taraftan bilgi akışı var. Özellikle de genç çalışanlarımızdan bizi mutlu eden, çok güzel fikir önerileri geliyor. Bir fikir ürüne dönüşürse, fikir üreten kişilere kârdan pay veriyoruz. Başarımızın sırrı; öncelikle insan, uzmanlık, tutku ve heyecan. Biz de tutkulu, yaratıcı, inovasyona açık gençlerle çalışmayı çok seviyor ve önemsiyoruz.

GİTTİGİDİYOR CMO’SU FEYZA DERELİ FEDAR:
Ortak karar mekanizmasına sahip bir yapı istiyorlar
Dijitalleşme ile birlikte iş hayatına katılmaya başlayan Z kuşağının öncelikleri çok farklı. Hiyerarşinin olmadığı, herkesin fikrini şeffaf bir şekilde ifade edebildiği, ortak karar mekanizmasına sahip bir yapı istiyorlar. Biz de bir teknoloji şirketi olarak, dinamizmimiz ile onların beklentilerini karşılıyoruz.

GittiGidiyor olarak; doğaya, hayvanlara, insanlara saygılı, sorumluluk alan, sosyal fayda yaratmayı önemseyen ve kuşaklar arasındaki düşünce farklılıklardan beslenen bir anlayışımız var. 

BEKLENTİLERİNİ GÖZ ÖNÜNE ALIYORUZ
Gençleri daha iyi anlamayı ve geleceğin çalışma şekillerini onlarla birlikte tasarlamayı önemsiyoruz. İletişimlerimizde ve projelerimizde, onların beklentilerini göz önüne alarak hareket ediyoruz. Genç yetenekleri keşfetmeye ve gelecekteki kariyerlerine hazırlamaya çalışıyoruz. Örneğin; kurum içi eğitim programımız “GittiGidiyor Teknoloji Akademisi” ile genç meslektaşlarımızın teknoloji alanındaki kariyer basamaklarını güvenle tırmanmalarına yardımcı olmayı amaçlıyoruz. 
Üniversitelerin son sınıfındaki ve yeni mezun öğrenciler için de Teknolojide Kadın Derneği (Wtech) ve Türkiye İşveren Sendikaları Konfederasyonu’nun (TİSK) yürüttüğü “Genç Dönüşüm Akademisi”ne destek oluyoruz. 40 saate yakın e-ticaret eğitimi ile GittiGidiyor çalışanları olarak, tecrübelerimizi ve bilgilerimizi genç arkadaşlarımıza aktarıyoruz.

Gensenta Ticari Direktörü Selim Özyılmaz:
Sonuç odaklı bir nesil
Z kuşağını, “Teknoloji çağı insanları” ve “Bilgiye çabuk erişebilme, iletişim kurabilme becerileri gelişmiş, sonuç odaklı bir nesil” olarak tanımlamak mümkün. Bu kuşağı şirketimize kazandırmak için öncelikle teknolojiyi yakından takip ediyoruz.

Doğru mecralarda, özellikle bu grubun tercih ettiği sosyal medya kanallarında, yeni kariyer platformlarında ve iş birlikleri içerisinde yer alıyoruz. 

GELECEĞE HAZIRLIYORUZ 
Genç yetenekleri şirketimize kazandırmayı amaçladığımız, gençlik iletişim programlarımızı üniversite bazında hayata geçiriyoruz. Management Trainee (Yönetim Stajyeri) programı, işe yeni başlayanlar için birçok projede farklı departman ile çalışma deneyimi sunuyor. Bu sayede onları hem kendi tercihlerine uygun hem de şirketin ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde geleceğe hazırlıyoruz. Ayrıca organizasyonel olarak, dikey modellerden ziyade, konu uzmanlığının ön plana çıktığı yatay yapılar ile çalışma modelimizi şekillendiriyoruz. Böylece, iletişim kurma ve sorumluluk alma konusunda istekli yeni nesildeki çalışma arkadaşlarımız için de daha verimli bir çalışma ortamı oluşturuyoruz.