İK'NIN 'HİBRİT MODEL' HAZIRLIĞI

Pandeminin hız kesmesiyle, şirketler çalışanların iş ortamlarına yeniden alışmalarını sağlama heyecanı içerisinde ve dönüşü cazip kılacak güzel aktiviteler hazırlıyorlar. Çalışan tarafında ise işe dönüşle ilgili 3 tane ana akım var. Bunlardan bir tanesi işe komple dönmek istiyor, tam zamanlı ofisten/iş yerinden çalışmak istiyor. Bunun sebebi nedir? Çünkü oradaki sosyalleşme, düzen, sabah belli bir saatte gidip akşam belli bir saatte dönmek, hayatı da bu tempoya göre düzenlemek bazı çalışanlar açısından cazip geliyor.

Yeni çalışma modeli: Tam zamanlı mı? Evden mi? Hibrit mi?
Bir kısmı ise; işe hiç dönmek istemiyor. Evdeki o esneklik, rahatlık, her şeyi kendine göre organize etmek… tabi biraz da aileyle, çocuklarla… özellikle kadın çalışanlar açısından vakit geçirmek cazip geliyor.

Asıl büyük grup ise; ‘Hibrit Model’de çalışmayı tercih ediyor. Hibrit Model dediğimizde de işlerimi ben kendim yöneteyim, bir düzenim olsun, şirkette olmaktan dolayı kazandıklarımı kazanmaya devam edeyim. Ama yine de bir esneklik payım olsun, hafta içerisinde zamanımı daha rahat kullanabileceğim dönemler olsun en azından düşüncesi içerisinde.

Bazı şirketler, çalışanlarını işyerine döndürmeyi istemiyorlar. Çünkü birtakım avantajlar elde ettiler. Kira, enerji, kırtasiye, araç, idari personel gibi pek çok alanda tasarruf elde ettiler. Bazı şirketler ise tam olarak hiç kapanmadı ve şimdi de tam zamanlı çalışma sistemine geri dönmek istiyorlar. Aslında şirketlerin, çalışanlarının mesajlarını dinleyerek ve bahsettiğimiz üç farklı yaklaşıma uygun olarak geleceğe yönelik düzenleme yapması gerekiyor. Belli ki artık en azından hibrit çalışma dönemi başlıyor. Yani yaklaşım, çalışanlara belli bir esnekliği vermek yönünde. Artık bu gerçeği özümseyerek, çalışanla ilgili performans, kariyer, lider yedekleme, ücret, yan haklar gibi konuları yeniden ele alıp bu yeni modele adapte etmek IK departmanlarının epey vaktini alacağa benziyor.

Borusan Holding Uzmanlık Merkezi Direktörü Özde Hamarat:
Borusan Holding’in yeni çalışma düzeni
Yeni çalışma düzenimizde işin uzaktan çalışmaya hazır ve uygun olma durumuna göre 3 farklı çalışma modelimiz bulunuyor. Yerinde Çalışma, Hibrit Çalışma ve Uzaktan Çalışma.

Pandemi çalışma şekillerimizi büyük ölçüde değiştirirken bu süreçte uzaktan çalışan birimlerimizle sürekli iletişimde kalarak sinerjimizi korumaya devam ettik. Günümüz ihtiyaçları ve gerekliliklerine en iyi şekilde cevap veren yeni düzen hibrit çalışma modelimize ise 1 Ocak 2022 itibarıyla geçiş yaptık. Yeni çalışma düzenimizde işin uzaktan çalışmaya hazır ve uygun olma durumuna göre 3 farklı çalışma modelimiz bulunuyor. Yerinde Çalışma, Hibrit Çalışma ve Uzaktan Çalışma olarak tanımladığımız bu modeller, tüm Grup şirketlerimizde yeni ve günümüz yetenek ihtiyaçları ile örtüşen bir çalışma deneyimi tanımlıyor.

Hibrit çalışma modelinde, haftanın 2-3 günü ofisten, 2-3 günü ofisten/sahadan çalışma yapılıyor. Bu model, iş – özel yaşam arasında bir denge, şehir trafiğinden bir rahatlama ve iş süreçlerinde ve işveren maliyetlerinde bir verimlilik yaratıyor. Uzaktan çalışan ekiplerimiz ise, yöneticileriyle belirledikleri bir zaman planı içinde, sosyalleşme ve iş birliği fırsatları için çalışma ortamlarında buluşuyor, bunun dışında zaman ve mekandan bağımsız bir çalışma modeli sürdürüyorlar.

sahibinden.com İş Destek Genel Müdür Yardımcısı Güntulu Peker:
Çalışanlarımız diledikleri zaman ofise gelecek
sahibinden.com olarak, mutluluk yaratan çalışan deneyimi ve güven kültürü yaratmaya odaklandık.

Çalışanların kendilerini güvende hissettikleri ortamlar yaratmak ve çalışanlar arası daha mutlu, daha rahat, daha verimli ilişkiler kurulmasını sağlamak amacıyla sahibinden.com’da ilk günden beri var gücümüzle çalışıyoruz. Çalıştığı şirkete, yöneticisine, iş arkadaşlarına güvenen bir çalışanın motivasyon ve etkinliğinin her zaman yüksek olduğunu düşünüyoruz. İnsan kaynakları alanında pandemi sürecinde çalışanlarımızın evlerinde de konforlu bir çalışma ortamı yaratabilmek için birçok proje yürüttük.

Normalleşme sürecine geçiş yaptığımız bu dönemde de çalışanlarımıza, e-ticaret sektörünün ilk “Yeşil Ofis” sertifikasını elinde bulunduran sahiplex’e yaratıcılıklarını artırmak adına diledikleri zaman gelebileceklerini duyurduk. Çalışan mutluluğu noktasında doğru yolda olduğumuzun bir göstergesi olan, Great Place to Work® Enstitüsü’nün hazırladığı ‘Türkiye’nin En İyi İşverenleri’ araştırmasında 7. kez listede yer almaktan dolayı mutluluğumuzu ve haklı gururumuzu tüm sahibinden.com çalışanlarımızla birlikte paylaşıyoruz.

Alarko Holding İnsan ve Organizasyon Grup Başkanı Pınar Yamaner:
Alarko Holding dijital oryantasyon programını başlattı
Alarko Holding, Topluluk bünyesinde yer alan 26 şirketin her birinde işe ya da staja başlayan herkesin yararlanacağı dijital oryantasyon programını devreye aldı.

Alarko Holding’in 68 yıllık köklü kurum kültürünün en temel unsurlarından biri de girişimcilik ve yenilikçilik. İnsan kaynakları yönetiminde de bu kültürü esas alıyor, dijitalleşme vizyonumuz gereği pek çok sürecimizi dijitale taşıyoruz. Pandemi elbette bu süreci çok hızlandırdı. Uzaktan çalışmaya çok hızlı adapte olduk. Sonrasında da hibrit çalışma düzenini kalıcı hale getirdik ve hem işimiz hem de çalışan mutluluğu açısından bunun çok başarılı sonuçlar verdiğini görüyoruz. Şirketin giderek dijitalleşen kültürünü, daha başlangıç aşamasında çalışanlarımıza göstermek üzere oryantasyonumuzu da dijital hale getirdik. Böylece hangi topluluk şirketinde başlarsa başlasın tüm Alarkolular ortak bir vizyonla görevlerine başlayabilecek.  Yine temel değerlerimizden biri olan toplumsal cinsiyet eşitliği konusunu da bu oryantasyonun bir parçası haline getirerek bu konuda öncü bir rol üstlendik.

All My Way stajyerleri  dijital oryantasyonla  göreve başladı

Alarko Holding aynı zamanda staj programını da Yenibirlider Derneği iş birliği ile yeni bir formata taşıyarak All My Way programını başlattı. Seçme ve değerlendirme sürecinde yine bu alandaki yenilikçi teknolojilerden biri olan yapay zeka destekli bir mülakat süreci yürütüldü.

Stajyerleri kariyer yolculuklarında en doğru adımları atmak üzere yönlendirmeyi hedefleyen programın başlangıcında düzenlenen lansmanda bir araya gelen gençler, Alarko çalışanları ve yöneticileri ile tanışma fırsatı yakalarken, Alarko Bilgi Avı gibi oyunlarla da eğlenceli anlar yaşadı. All My Way stajyerleri aynı zamanda Alarko dijital oryantasyon programını ilk deneyimleyen ekip oldu.

BSH Gelişmekte Olan Pazarlar Bölgesi’nin İnsan Kaynakları Kıdemli Direktörü Ayça Kaşıkcı
BSH Türkiye yeni nesil iş modelini başlatıyor
Türkiye’de Bosch, Siemens, Gaggenau ve Profilo markalarıyla üretim yapan ve geleceği şekillendiren teknolojilere imza atan BSH Türkiye, İnsan Kaynakları alanında yenilikler sunmaya devam ediyor.

Şirketin Weflex vizyonu çerçevesinde çalışanlar hem dijital altyapılarla güçlendirilmiş iş süreçleri ile ofise dönüşe hazırlanırken hem de yeni dönemde rolü uzaktan çalışmaya uygun çalışanlar, yıllık çalışma saatlerinin yüzde 50’sinde uzaktan çalışma esnekliğine sahip olacak.

Pandeminin ardından yeni normale dönüşte hibrit çalışma modellerinin öncüleri arasında yer alan Weflex, çalışanlara otonom, esnek, yaratıcı, keyifli ve yüksek performanslı bir çalışma ortamı sağlamak üzere tasarlandı. Mayıs 2022 itibarıyla başlatılan uygulamayla BSH çalışanları esnek çalışma modelleri ile desteklenecek. Eşzamanlı olarak dijital uygulamalardan, güçlü yan haklardan ve yeni nesil İK uygulamalarından yararlanmayı sürdürecek.

Çalışanların %89’u BSH’de çalışmaktan gurur duyuyor

BSH Türkiye, mesleki ve kişisel gelişim programları, koçluk - mentorlük fırsatları, sağlık ve iş-yaşam dengesi çalışmaları ve özenle tasarlanmış iletişim aktiviteleri ile çalışanlarını destekliyor. Çalışanlarının yeni nesil dijital yetkinlikler kazanarak dünyanın en yenilikçi ve çevreci ev aletlerini geliştirme yolculuklarında her zaman yanlarında yer alıyor. Bu kapsamda 50 ülkede global sorumluluk alma ve farklı coğrafyalarda deneyim kazanma imkanı sunuyor. Yeni Weflex uygulamasıyla sunduğu katkıyı zenginleştiren BSH, çalışanlarından da tam not alıyor. Şirketin gerçekleştirdiği anketlerde, çalışanların yüzde 89’u BSH’de çalışmaktan gurur duyduğunu ifade ederken, yüzde 85’i de BSH’yi iyi bir işveren olarak çevresine tavsiye ediyor.

BSH Türkiye, çalışanlarına sunduğu yeni nesil, hibrit çalışmayı destekleyen Weflex uygulamasıyla bu başarıyı sürdürülebilir kılmaya ve çalışanlarının ilk tercihi olmayı sürdürmeye odaklanıyor.

SabancıDx Çalışan Deneyimi Grup Müdürü Semin Köseoğlu:
Yeni nesil çalışma ortamı oluşturduk
SabancıDx’in sahip olduğu, Sabancı Üniversitesi ve Bulutistan ile birlikte keyifli bir ortam haline getirdiğimiz Altunizade Dijital Kampüs’ümüzde yeni nesil bir çalışma ortamı oluşturduk.

Fiziksel olarak kampüste çalışma konusuna gerekliliklere göre kişiler ve yöneticiler birlikte karar veriyor. Çalışanlar “Booxpace” mobil rezervasyon sistemimizi kullanarak uygulama üzerinden öğle yemeği, otopark ve evcil hayvan getirmek için rezervasyon yapılabiliyor. Pandemi sürecinde aramıza katılan yeni arkadaşlarımızın ekip arkadaşlarıyla fiziksel olarak tanışmalarını sağlamak üzere farklı etkinlikler gerçekleştiriyoruz. Yeşillikler içindeki ortamımız çok samimi ve keyifli. Ekipler takım kutlamalarını planlayarak spontane etkinliklerle, yer minderleri, pizza partileri, keyifli sohbetler ve müzik eşliğinde günlerini bitirebiliyor. Buna ek olarak, dilerlerse masa tenisi ya da basketbol oynarken zihinsel yorgunluklarını atabiliyor, toplantılarını açık havada yapabiliyor ve hatta yürüyüş toplantıları için birbirlerine davet gönderebiliyorlar. Keyifli kampüsümüzde yeşilin tadını çıkarırken, bir yandan da verimle bir arada çalışıyoruz.

“Mental ve fiziksel sağlığa daha fazla odaklandık”

Bu sene kültür odaklarımız; Geleceğin İşi, Sürdürülebilirlik, Liderlik Gelişimi ve Esenlik Programı. Çalışan Deneyimi ekipleri olarak pandemi sonrası dönemde şirketlerde mental ve fiziksel sağlığa daha fazla odaklanmaya başladık. Esenlik Programı’nda Wellbees iş birliği ile Haziran ayında lansmanını yaptığımız “Dx’te İyiyiz” programımızı başlattık. Her çalışanın psikolog, diyetisyen, spor eğitmeni gibi bireysel seanslar alacağı birçok farklı sağlık etkinliği içeren programın ilk aktiviteleri Haziran ayında gerçekleştirildi. Geleceğin İşi ile odak alanlarımızı belirleyerek iş gücümüzü ve teknik becerilerimizi geliştirmeye devam ediyoruz.  Liderlik Gelişim Programımız - LoF ile (LeadersofFuture) tüm yöneticilerimizi 6 aylık bir gelişim yolculuğuna davet ediyor, farklı öğrenme araçları ve koçluklarla destekliyoruz.