İTİBAR YÖNETİMİNE CEO DESTEĞİ

Kurumsal itibar bir kurum ile ilgili olan ortak kanaati, o kuruma olan bakışı ve o kurumun toplum içerisinde olan algısını ifade ettiğini hepimiz bilmekteyiz. Kurumun vizyonu ve liderliği, ürün ve hizmetleri, yarattığı çalışma ortamı, sosyal sorumluluk ve çevreye duyarlılığı, finansal performansı ve sonuçtaki duygusal çekiciliği o kurumun itibarını ortaya koymakta.

Değişen ve dönüşen dünyada kurumların ürün, hizmetleri; o ürün ve hizmetlerinin tüketicisine sunduğu vaat ve performansı kadar kurumun toplumsal ve sosyal algısı esas itibarını etkileyen faktör olarak önemini pekiştirmekte olduğu kaçınılmaz bir gerçek. Yeni dönem, jenerasyonlar arası geçişkenlik, pandemi sonrası şekillenen dünya artık sadece ürün ve hizmetle ayrışmak için yeterli değil. Kurumların çevresindeki dünyaya, iklim değişimine, yeşile, sürdürülebilirliğe, kadın, genç, engelli ve toplumun azınlığını kucakladığı çeşitliliğe olan inancı ve katkısı ile itibarı şekillenmekte.

Bu kapsamda şirketlerin en önemli sermayeleri malum insanları, yani çalışanları ve müşterileri. Tüm değeri esas insanımızla yarattığımız bir dünyadayız. Peki itibarımız en kritik noktalarımızın başında ise aşağıdaki sorulara yanıtlarımız ne oluyor birlikte değerlendirelim…

Philips Türkiye Genel Müdürü Gamze Arbak:
Kurumsal iletişim’de tüm paydaşlarla birlikte hareket ediyoruz
Warren Buffett’ın dediği gibi, “İtibar kazanmak 20 yıl sürer, kaybetmek sadece 5 dakika!” Bizim için çok anlamlı ve çok önemli olan itibara ve marka değerine zarar verecek hiçbir ortamda bulunmayız.

urum içi ve kurum dışı iletişimde çok dikkat ediyoruz. Philips Orta Doğu ve Türkiye Marka ve İletişim Direktörümüz Rengin Erdinç muhteşem işler yapıyor. Philips’in farklı iş kolları var; tüketici ürünleri gibi. Biz bunların tamamına “Philips” markası olarak bakıyoruz. Tüm paydaşlar birlikte hareket ediyoruz. Ciddi bir problem ya da çok basit bir müşteri şikâyetini kendi içimizde muhakkak paylaşıyoruz ve sorunlara çözüm üretiyoruz.

Doğanlar Holding Yönetim Kurulu Başkanı Davut Doğan:
Kurumsal iletişim bir kurumun en önemli temsilidir
Kurumsal iletişim, bir kurumun en önemli temsilidir. Düzenli aktarım ve yönetim kurulunun öngördüğü aktivitelerle ilgili geri raporlama icra kurullarının ihtiyaç duyduğu bilginin sağlanması açısından avantajdır.

urumsal iletişim politikamız gereği basınla güçlü bağlar kurmayı ve çalışmalarımızla ilgili düzenli bilgi paylaşımında bulunmayı önemsiyoruz. Kurumsal İletişim departmanımız ve direktörümüz, bu anlayış çerçevesinde kurumumuzun basınla ilişkilerini geliştirici ve destekleyici rolünü devam ettirerek çalışmalarını sürdürüyor. Kurumsal iletişim direktörümüz ile düzenli olarak yönetim kurulu bilgilendirme toplantıları yapar, fikir aktarımında bulunuruz. Yetkinlik açısından donanımının eksiksiz olduğunu düşünmekle birlikte, ihtiyaç duyduğunda şirketimizin kaynaklarını kullanma yetkisi de kendisindedir.

Coşkunöz Holding CEO'su Erdem Acay:
İletişimi birincil yönetim fonksiyonu olarak algılıyoruz
Ürettiğimiz değeri doğru aktarmak için iletişim ve itibar yönetimi faaliyetlerine büyük önem veriyoruz. Günümüzde kurumsal iletişim, üst yönetime bilgi akışını sağlayan, bir nevi şirketin etik değerlerini denetleyen, kuruma yaşayan bir kimlik kazandıran bir birim.

oşkunöz Holding olarak, faaliyet gösterdiğimiz tüm iş alanlarında odağımızda sürdürülebilir değer üretmek var. Ürettiğimiz değeri doğru aktarmak için iletişim ve itibar yönetimi faaliyetlerine büyük önem veriyoruz. Günümüzde kurumsal iletişim, üst yönetime bilgi akışını sağlayan, bir nevi şirketin etik değerlerini denetleyen, kuruma yaşayan bir kimlik kazandıran bir birim haline geldi. 72 yıldır sektörde faaliyet gösteren, temas ettiği tüm sektörlerde müşteri nezdinde kalitesi ve güvenilirliğiyle bilinen, işi ve itibarıyla akla ilk gelen markalardanız. İletişim stratejimiz çerçevesinde tedarikçilerimiz, iş yaptığımız müşteri ve ortaklarımız, STK’lar, genel kamuoyu, eğitim ve istihdamlarını çok önemsediğimiz gençler, iş birliği yaptığımız kurum ve kuruluşlar gibi tüm paydaşlarımıza bu güveni ve faaliyetlerimizi doğru aktarmak için çalışıyoruz. Aynı zamanda bu stratejinin kurumdaki tüm birim ve çalışanlarca özümsenerek tüm iletişimlerde bir bütün halinde hareket edilmesi de kritik. Kendimizi doğru anlatmaya içerden başlıyor; tüm çalışanların sorumluluk aldığı, katılımcı, şeffaf iletişim yürütülen şirket kültürümüzü korumak ve güçlendirmek için eğitim faaliyetleri gerçekleştiriyoruz.

“Kurumsal iletişim lideri markaya değer katıyor”

Coşkunöz Holding olarak, yarattığımız katma değerin anlatılabilmesi için iletişimi birincil bir yönetim fonksiyonu olarak algılıyoruz. Kurumsal iletişim liderimizin İcra Kurulu’nda yer alması da bu bakış açımızın bir göstergesi. Şirket kültürünü özümsemiş, şirketin vizyon, strateji ve hedeflerini iyi anlamış ve anlatan bir kurumsal iletişim lideri markaya çok değer katıyor. Günümüzde iletişim evreninin dinamikleri çok hızlı değişiyor ve kurumsal iletişim yöneticisinin bu değişimi çok iyi okuyup marka stratejisini buna göre kurgulaması, gereken yerde değişime yön vermesi kritik. Kurumsal iletişim müdürlüğümüz, kurum kültürümüzü doğru hedef kitlelere doğru mesajlarla aktarabilmemiz, paydaşlarımız nezdinde işimizin anlam ifade etmesi, güven ve sosyal etki oluşturmamız için gereken stratejinin konumlandırılması ve yönetilmesinde rol alıyor.

Coşkunöz Holding’de güçlü bir kariyer yolculuğu için İK Direktörlüğümüzün hayata geçirdiği yetenek yönetimine dair birçok farklı çalışma da var. Kurumsal iletişim liderimizin de bu çerçevede hazırlanan Coşkunöz Liderlik Modeli kapsamında, iletişimi ve yönetimi de merkeze alarak davranışsal yetkinliklerini artırmasına fırsat sağlıyoruz.

“Kurumsal İletişim, İcra Kurulu’na avantajlar sağlıyor”

Kurumsal iletişim biriminin kurumun tüm diğer stratejik birimleriyle verimli ve interaktif bir ilişki yürütmesi, kurumun faaliyetlerinin paydaşlara doğru aktarılması için kritik öneme sahip. Kurumsal İletişim Müdürlüğümüzün İcra Kurulu’nda yer alması, Coşkunöz Holding’in faaliyetleriyle ilgili birinci elden bilgi sahibi olması, doğru bilginin organik bir şekilde doğru mecralara aktarılmasında avantajlar sağlıyor. Kurumsal iletişim yöneticimiz şirket stratejilerimizin belirlenmesine katkı verirken kurumun iyilik anlayışının oluşması ve bu anlayışı ete kemiğe büründürecek faaliyetler yürütmekten sorumlu ve bizleri de bu çerçevede yönlendiriyor. Bizim de iletişim bakış açısını çalışmalarımıza katmamıza yardımcı oluyor.

Uludağ Enerjİ CEO’su İsmaİl Ergüneş:
Kurumsal İletişim Departmanı'mız çok başarılı işlere imza atıyor
'Kurumsal İletişim Departmanı'mız, paydaş yönetimi anlamında yaptığımızı paydaşlarımıza anlatma konusunda çok başarılı işlere imza atıyor.

izim kültürümüzde muhalefet iltifata tabidir. Doğruya doğru, iyiye iyi demeliyiz. Yurtdışında, bir İngilize bir hizmet karşılığı bozuk para verdiğinizde, onun için sayısız teşekkür eder size. Başarıyı onore etmek olması gereken bir davranış bence, teşvik etmemiz gereken bir davranış.

Dediğiniz gibi, Uludağ Enerji Kurumsal İletişim Direktörü Yusuf Ziya Yüce, paydaş yönetimi anlamında yaptığımızı paydaşlarımıza anlatma konusunda çok başarılı işlere imza atıyor. Çünkü bizim ne yaptığımız kadar… yaptığımızı müşterilerimizin, paydaşlarımızın algılaması aslında bizim gerçek değerimizi o ortaya çıkarıyor.

Yusuf Ziya Yüce ve ekibiyle, 2010 yılında, Uludağ Enerji’nin özelleştikten sonra birlikte çalışmaya başladık. Çünkü özelleştirmeyle birlikte tüketici alışkanlıkları değiştirilmek isteniyor. Bir sektör tamamıyla özelleştiriliyor ve özelleştirmedeki yatırımcıların çok büyük bir kısmının geçmişte böyle bir sektör tecrübesi yok. Dolayısıyla, özel sektör olduğunda beklenti daha farklı yere gidiyor ama aynı zamanda müşteriden de talepler artmaya başladı ve biz baktık ki aslında yönetmemiz gereken çok ciddi bir paydaş grubu var. Aynı zamanda da yaptığımızı anlatmamız gerekiyor. Yani tüketicimize ulaşmamız yaptığımızı anlatmamız gerekiyor.

“Yusuf Ziya Yüce ve ekibi katma değer yarattı”

Kurumsal İletişim yolculuğumuz bu sayede başladı. Bugün, güçlü ve alanında başarılı 12 arkadaşımızla kurumsal iletişimimizi sürdürüyoruz. Aynı zamanda şirketimizde iletişim çabası, iletişim perspektifi bütün faaliyetlerimizin temelinde. Aslında insanlar artık şirketlerimizde bir iş yaparken biz bunu paydaşlarımıza, tüketicilerimize nasıl anlatırız ya da o bunu nasıl algılar daha işi yaparken süreçlerimizin doğal bir parçası halinde geldi. Tabi dolayısıyla bütün bunları Yusuf Ziya Yüce ve ekibi başardı, bu şirkette katma değer yarattılar. Ve bir ikincide bunu söylemeden geçemem bizim sektörümüz çok krizlere açık bir sektör. Özellikle iklim krizi ile birlikte son yıllarda karşılaştığımız sel, yangın, sıcak hava dalgaları, fırtınalar gibi doğal afetler yaşıyoruz.  Bu süreç içerisinde de Yusuf Ziya Yüce ve ekibi ile pek çok krizi yönettik. Yani kriz yönetimi bizim işimizin en önemli parçalarından biri. Özellikle geçen yıldan beri bakanlık açıkçası bütün bu şirketlerde kriz yönetimi konsepti oluşturmaya çalışıyor. İş birliği, etkin haberleşme, kaynakları koordine edebilme konuları, 10 yıldır bölgemizdeki pek çok yaşadığımız krizde etkin bir şekilde yönettik ve hepsinde de ilgili paydaşlarımızdan açıkçası teşekkür aldık. Yani bütün bunları kurumsal iletişim ekibiyle birlikte yönettik, onlarla birlikte başardık.

Lİv Hospİtal Grup Koordİnatörü Merİ İstİrotİ:
Bir şirketin önce iç iletişimi kuvvetli olmalı
Kurumsal İletişim Departmanı'mızın bilinçlendirme tarafında çok büyük katkıları var, binlerce içerik üretiyorlar ve bunu çeşitli platformlarda son tüketici dediğimiz misafirlerimize ve potansiyel misafirlerimize iletiyorlar.

ağlık sektörü, çok duyarlı ve çok hassas bir sektör, bunun algı yönetimi çok önemli. Yaptığınız platform ne olursa olsun, bunlar araç. Dijital platform, sosyal medya hesapları, web sitesi, organizasyonlar, STK'lar ile yaptıklarınız, basınla ilgili çalışmalar… Kamuoyuna yönelik o kadar çok yüz var ki. Şey gibi düşünün, kırık camlar yan yana bir silindir oluşturuyor ve onu yöneten bir kurumsal iletişim ekibi var. Bu algı yönetimi bazen hastalar şifa bulsa bile süreçle ilgili sıkıntı çekiyor. Süreçten çok memnun ama bazen tıbbi çıktı, zannetiği gibi ya da beklediği gibi olmuyor. Dolayısıyla hastanenin işletmesiyle paralel bir şekilde bu algı yönetimini kamuoyuna yönelik ve hastalara yönelik yapması lazım. O yüzden hem bilinçlendirme tarafında çok büyük katkıları var, binlerce içerik üretiyorlar ve bunu çeşitli platformlarda son tüketici dediğimiz misafirlerimize, potansiyel misafirlerimize iletiyorlar, hem de içerideki iletişimi sağlıyorlar. Biliyorsunuz bu iş halkla ilişkiler adıyla başladı. Sağlıkta veya diğer şirketlerde olduğu gibi. Ondan sonra ‘kurumsal iletişim’ dedik. Çünkü bu daha profesyonel ve iç iletişimi olması gerekir.

Dış dünyaya KARŞI İÇ İLETİŞİM GÜCÜ

İç iletişimi güçlü olmayan bir kurumun dış dünyaya karşı bir şeyler anlatmaya çalışması zor. Örnek vermek gerekirse; "Çıplakken ben valla çok giyiniğim demek gibi bir şey." Kıyafetim çok güzel ama çıplak. Çünkü içi dolu değil. Eğer biz çalışanlarımız içinde o birlik beraberliği ve enformasyonu iyi sağlamazsak ki onu da kurumsal iletişimden aslında bekliyoruz ve insan kaynaklarından el ele yapmalarını bekliyoruz. Dış dünyaya söyleyeceğimiz her şey bir balon gibi bir anda patlar gider, söner.

Shell Türkiye Kurumsal İletişim Direktörü, Shell & Turcas İcra Kurulu Üyesi Meltem Okyar Perdeci:
İletişim stratejilerimiz bizi güçlendiriyor
Faaliyetlerimizin doğru şekilde paydaşlarımıza aktarılması, açık ve şeffaf bir iletişimle güçlü bir diyalog yaratılması anlamında icra kurulunda bir iletişimci olarak yer almamın, stratejik bir önem taşıdığını deneyimliyorum.

arkamızın temel yapı taşlarından bahsetmem gerekirse; içinde bulunduğumuz akaryakıt sektöründe “ilk”leri gerçekleştirmeyi ve “hep ilerde” olmayı ilke edinmiş bir markayız. Cumhuriyetimizle yaşıtız. 1923 yılından bu yana ülkemizin ekonomik ve toplumsal kalkınması için çalışıyoruz. Faaliyetlerimizi sürdürürken taviz vermediğimiz değerlerimiz; doğruluk, dürüstlük, insana ve çevreye saygı. Bu doğrultuda toplumsal fayda ve dönüşüm yaratan programlarımızla yarattığımız sosyal değeri görünür ve bilinir kılıyoruz. Bu, markamızın itibarı kadar toplumumuzda bir farkındalık ve dönüşüm yaratmak anlamında da önem taşıyor.

Tüm bunlar doğrultusunda faaliyetlerimizin doğru şekilde paydaşlarımıza aktarılması, açık ve şeffaf bir iletişimle güçlü bir diyalog yaratılması anlamında icra kurulunda bir iletişimci olarak yer almamın, stratejik bir önem taşıdığını deneyimliyorum.

Faaliyetlerimizi ve projelerimizi hep ileri taşımaya odaklanıyoruz

Bir yandan yeni nesil inovasyonlarla sektöre yön veren bir yandan da kadın istihdamı yaratmak, engelsiz yaşam alanları oluşturmak, gençleri geleceğe hazırlamak, çocuklarda yol emniyeti bilinci oluşturmak gibi toplumsal fayda yaratan sosyal yatırım programlarını hayata geçiren bir kurumuz. Tüm iletişim faaliyetlerimizde de liderlerimizle birlikte tek takım olarak, stratejik önceliklerimiz doğrultusunda büyük bir tutkuyla sahiplendiğimiz faaliyetlerimizi ve projelerimizi hep ileri taşımaya odaklanıyoruz. Ülke Başkanımız, CEO’muz ve liderlik ekibimiz ile yakın çalışmak ve birbirimizi iyi anlamak, ihtiyaçları birlikte analiz etmek ve iletişim stratejisini birlikte oluşturmak bizi güçlendiriyor.