KURUMSAL İLETİŞİMCİNİN İTİBAR PERFORMANSI

2023 yılı itibar yönetimi performansınızı hangi kriterlere göre değerlendireceksiniz? 2023'te ajandanızın en önemli maddeleri nelerdi? Hangilerini hayata geçirebildiniz? Sizce itibar yönetiminde nasıl performans gösterdiniz? Bir sonraki dönem hedeflerinizi hangi kriterlere göre koyacaksınız?

BUSINESS LIFE YAYIN KURULU ÜYESİ SALİM KADIBEŞEGİL SORDU, İŞ DÜNYASININ İTİBAR YÖNETİMİNDE PERFORMANS GÖSTEREN ŞİRKETLERİNİN KURUMSAL İLETİŞİM LİDERLERİ YANITLADI.

2023 yılı itibar yönetimi performansınızı hangi kriterlere göre değerlendireceksiniz?

Ben olsam nasıl değerlendirirdim? İtibar yönetimi için çok yoğun bir mesai harcıyoruz. Sadece iletişim departmanları olarak değil, şirket olarak da ciddi bir kaynak ayırıyoruz. Peki “Attığımız taş ürküttüğümüz kurbağaya değiyor mu?” Bunu nasıl anlayacağız? Kendi performansımızı objektif olarak hangi kriterlere göre raporlayacağız? Ben olsam şöyle bir mantık kurgusu içinde değerlendirme yapardım:

Öncelikle CEO’nun gündeminde bu konuyu ne kadar sıcak tutabilmişim ve onun katılımcılığını ve motivasyonunu ne kadar etkin yönetebilmişim? Buna bakardım. Günlük işlerden bağımsız CEO’nun itibar yönetimi konusunda entelektüel zenginliğini artırmak için neleri yaptığım çok önemli. Önerdiğim kitaplar, tavsiye ettiğim filmler, konferanslar, sivil toplum kuruluşları ile aktif diyalog gibi konular, doğrudan benim performansımla ilgili. İkinci olarak sosyal ortaklar (paydaşlar) haritam ne kadar güncel? Baştan sona değerlendirmesine iyi bir mesai vermiş miyim, buna bakardım.

Üçüncü olarak yaptırdığım itibar araştırmasını önüme alır, kendi ekibimle değerlendirmesini yapardım. Bizi ilgilendiren konularla ilgili iletişim planımızı gözden geçirirdim. Daha sonra yönetim takımı/icra kurulu üyelerinin kendi yönettikleri alanlarda araştırma sonuçlarıyla ilgili onların farkındalıklarını artırmaya yönelik her bölüm için ayrı toplantılar düzenlerdim. Özellikle doğrudan onları ilgilendiren performans alanlarıyla ilgili kendilerini sorgulayacakları ortamlar yaratırdım. Dördüncü olarak tüm yöneticilerin itibar yönetimiyle ilgili farkındalıklarını artırmaya yönelik neler yapabildiğime bakardım. İtibar yönetiminin şirketin kültür ve değerleriyle başladığına yönelik başka şirketlerden topladığım örnekleri onlarla örneğin e-haber bülteni, podcast gibi ortamlarla paylaşmada ne kadar başarılı olabildim, değerlendirirdim. Ayrıca onların katılımıyla ilgili itibar riskleri konusunda neleri gündeme getirmişim, ne sonuç almışım bunların raporlamalarını bir sonraki yıl çalışmalarıma dahil ederdim.

Çalışan mutluluğunu sürükleyen işlere ne kadar katkımız olduğu önemli bir performans göstergesi. Özellikle çalışanların gönüllülüğünün teşvik edilmesi ve çalışanların itibar elçisi olabilmelerine yönelik mesainin paha biçilmez değerde geri dönüşü olduğunu aklımdan çıkarmazdım. “Anlamlı” bir ödülün şirket gündemine girmesine yönelik mesai de bu listede sayılabilir. Pazarlama dünyasında “bedeli” karşılığında verilen ödüllerden söz etmiyorum. Mesela toplam kalite yönetimi konusunda Avrupa Kalite Büyük Ödülü gibi… Ülkemizdeki en itibarlı ödül olan “Vehbi Koç Vakfı Büyük Ödülü” gibi.

En önemlisi; kurumsal performans değerlendirmesinde tüm yöneticilerin ana performans göstergelerine itibar yönetiminin girmesinde ne kadar etkin olabilmişim ona bakardım. Eğer girmemişse girmesine yönelik ne kadar başarılı olmuşum? Girmişse oranı ne? Bu oranı itibar yönetimi metrikleri lehine artırabilmiş miyim?

Başarılı, itibar krizlerinden uzak bir yıl dileklerimle

HEPSİBURADA KURUMSAL İLİŞKİLER, İLETİŞİM VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK GRUP DİREKTÖRÜ CEM TANIR
“PAZAR VE PAYDAŞ ARAŞTIRMALARI YOL GÖSTERMEYE DEVAM EDECEK”
2024 yılı için itibar yönetimi stratejilerimizi belirlerken, itibar ve güven araştırmaları başta olmak üzere pek çok farklı alanda yaptırdığımız pazar ve paydaş araştırmaları bize yol göstermeye devam edecek.

2023 yılı itibar yönetimi stratejimizin temelini, Türkiye’de E-ticaretin Milli Takımı olan şirketimizin ekonomiye ve topluma katkısını ve sürdürülebilirlik odağımızı özellikle lider iletişimini etkin bir şekilde kullanarak tüm paydaşlarımızla paylaşmak üzerine kurduk. Uluslararası standartlarda şeffaflık ve hesap verebilirlik ilkeleriyle tüm finansal ve operasyonel performansını düzenli aralıklarla paylaşan en büyük e-ticaret platformu olmayı sürdürdük. Türkiye’de ticaretin dijitalleşmesine liderlik etme vizyonumuzla ekonomik ve sosyal etkimizin de aynı ilkelerle düzenli olarak iletişimini yapma konusunda güçlü adımlar attığımız bir yılı geride bırakıyoruz.

“SOSYAL ETKİ ÇALIŞMALARIMIZ YIL BOYUNCA SÜRDÜ”

Başta Mart ayında hayata geçirdiğimiz Deprem Bölgesine Ticaret ve Teknoloji Gücü Programı ve 7 yıldır sürdürdüğümüz Girişimci Kadınlara Teknoloji Gücü programımız olmak üzere sosyal etki çalışmalarımız yıl boyunca devam etti. 2023 yılında sektörde bir ilk olan sürdürülebilirlik raporumuzu yayınladık ve sürdürülebilirlik alanında gerçekleştirdiklerimizi, hedeflerimizi farklı platformlarda anlattık. Yine topluma katkı kapsamında Türkiye Basketbol Erkek ve Kadın Milli Takımlarımıza desteğimizi 2023 yılında hayata geçirdik. 2024 yılı için itibar yönetimi stratejilerimizi belirlerken, itibar ve güven araştırmaları başta olmak üzere pek çok farklı alanda yaptırdığımız pazar ve paydaş araştırmaları bize yol göstermeye devam edecek.

“DEĞER KATAN İLETİŞİME DEVAM EDECEĞİZ”
MÜŞTERİ Müşteri geri bildirimleri ve memnuniyetini temel almayı, insanların hayatına değer katan hizmetleri, hayata değer katan bir iletişim bakış açısıyla paydaşlarımıza aktarmayı sürdüreceğiz. 2024 yılı hedeflerimizin ilk sırasında 2 yıllık bir planla hayata geçirdiğimiz Deprem Bölgesine Ticaret ve Teknoloji Gücü Programı hedeflerimiz yer alıyor.

SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK Sürdürülebilirlik yönetimini sürdürülebilirlik iletişiminin önünde tutma anlayışımızı da devam ettireceğiz. SKA’lar içerisinde en çok toplumsal cinsiyet eşitliği ve kadın girişimcilerle kol kola büyüme odağımızda olmakla birlikte operasyonlarımızın çevresel etkisini takip etmeyi ve iyileştirmeyi sürdüreceğiz.

GÜVEN MARKASI Bu çerçevede, daha etkili bir geri bildirim döngüsü oluşturarak şeffaflık ilkesinden ödün vermeme ve güven markası olmayı sürdürmek hedeflerimizin arasında yer alacak.

Doğa Sigorta Kurumsal İletişim Müdürü Seda Güler
“SES GETİREN İŞ BİRLİKLERİMİZE DEVAM EDECEĞİZ”
Dijital yatırım ve yeniliklere ağırlık vereceğimiz, sosyal fayda yaratan kurumsal sosyal sorumluluk projelerimize ve ses getiren iş birliklerimize devam edeceğimiz bir yıl hedefiyle çalışmalarımızı aralıksız sürdürüyoruz.

2023 yılı itibar yönetimi performansımızı sosyal sorumluluk, müşteri memnuniyeti, sosyal medya ve dijital geliştirmeler, iş ortaklarımızla gerçekleşen önemli iş birlikleri ve acentelerimiz için düzenlediğimiz etkinler doğrultusunda değerlendirmekteyiz. Geriye dönüp baktığımızda mevcut süreç içinde 2023 yılı hedeflerimize ulaştığımız ve önemli çalışmalara imza attığımız bir yıl oldu.

“DAHA HAREKETLİ BİR SÜREÇ PLANLAMIŞTIK”

Aslında bu yıl iletişim anlamında daha hareketli ve etkin bir süreç planlıyorduk. Fakat yılın başında, yüreğimizi dağlayan deprem felaketiyle sarsıldık. Hemen harekete geçerek, acil ihtiyaç duyulan malzemeleri bölgeye ulaştırdık. Tüm kaynaklarımızla yönümüzü deprem bölgesine çevirdik. İlk günden beri bölgenin yanında yer alarak acıların bir nebze de olsa dinmesi için çeşitli ayni ve nakdi yardımlarımızı gerçekleştirdik. En önemlisi bu süreçte bir sigorta şirketi olarak, depremde evi, aracı veya iş yeri hasara uğrayan sigortalılarımızın hasar ödemelerini müthiş bir hızla yaparak, acıları dindirmese de maddi olarak gerekli desteği en kısa zamanda sağladık.

İŞ BİRLİĞİ YILI

Belirttiğim koşullara rağmen yıl içinde birçok değerli projeye imza atabilmeyi başardık. 2023 yılında Türkiye’nin mobilite alanında hizmet veren küresel teknoloji markası Togg ile bize gurur veren bir iş birliğine imza attık. İş birliğimiz kapsamında; Togg T10X kullanıcılarının akıllı cihazlarına özel olarak tasarladığımız ayrıcalıklı bir kasko sigortası geliştirdik. Togg kullanıcılarına uçtan uca dijital çözümler sunuyoruz. Bu marka itibarımıza değer katan, yerli ve milli bir kurum olarak göğsümüzü kabartan bir iş birliği oldu.

“Güven Doğasında Var” sloganımızdan hareketle müşteri memnuniyetindeki istikrarlı başarımızı 2023 yılında da sürdürerek 2021, 2022 ve 2023 yıllarında Şikayetvar tarafından düzenlenen A.C.E. Awards kusursuz müşteri deneyimi yaşatan markaların belirlendiği ödül töreninde A Segment Elementer Sigorta kategorisinde üst üste 3 kez gold ödülün sahibi olduk. Müşteri ilişkileri birimimizin bu başarısı müşterilerimizle her alanda kurduğumuz net ve sıcak iletişimimizin en güzel yansıması.

“DİJİTAL YATIRIMLARA ÖNCELİK VERDİK”
SEKTÖRE KATKI İş ortaklarının gelişim ve ilerlemesine destek veren bir marka olarak, acentelerimizin mesleki yetkinliklerini güçlendirecek ve gelişimlerine destek sağlayacak projelerimize bir yenisini daha ekledik. Grup üniversitemiz İstanbul Topkapı Üniversitesi iş birliği ile ücretsiz, sertifikalı bir online eğitim programı olan Acente Gelişim Akademisi’ni hayata geçirdik.

MARKA BİLİNİRLİĞİ Dijital yatırımlara öncelik verdiğimiz 2023 yılını, dijital pazarlama üzerine kurguladık. Hayata geçirdiğimiz dijital satış kampanyalarımızla geniş kitlelere ulaştık, dijital reklam kampanyalarımızla da marka bilinirliğimizi dijital kanallarda artırdık. Dijital yatırım ve yeniliklere ağırlık vereceğimiz, sosyal fayda yaratan kurumsal sosyal sorumluluk projelerimize ve ses getiren iş birliklerimize devam edeceğimiz bir yıl hedefiyle çalışmalarımızı aralıksız sürdürüyoruz.

YAPI KREDİ KURUMSAL İLETİŞİM DİREKTÖRÜ ARDA ÖZTAŞKIN
“ODAĞIMIZDA PAYDAŞLARIMIZI TUTUYORUZ”
Önümüzdeki yıllarda paydaşlarına uzun dönemli değer yaratmak amacıyla iş modellerini değiştirmeyen ve dönüşüme direnen şirketleri ciddi itibar problemleri bekliyor. Bu noktada biz de tüm çalışmalarımızın odağında paydaşlarımızı ve onların ihtiyaçlarını tutuyoruz.

İtibarın, bilançoda yer almayan ancak bir markanın değerini belirleyen en önemli varlıklarından biri olduğunu düşünüyoruz. Bu nedenle itibar risklerini belirlemek ve doğru şekilde yönetmek en önemli stratejik önceliğimiz. Bugün geldiğimiz noktada itibar, şirketlerin paydaşlara uzun dönemli değer yaratması ve sorumluluklarını yerine getirmesiyle yakından ilişkili. Yapı Kredi olarak çalışmalarımızın merkezinde yer alan sürdürülebilirliği ve şirketlerin bu konuda ortaya koyduğu modelleri, şirket itibarına katkı sağlayan iyi bir örnek olarak verebiliriz.

RİSKLERE SİSTEMATİK YAKLAŞIM

İtibarı olumsuz etkileyebilecek her türlü riskin tespit, tanım, değerlendirme ve kontrolü için sistematik bir yaklaşımla ilerliyoruz. Bu kapsamda performans göstergeleri, faaliyet alanındaki hizmetlerde yaşanan aksamalar, medyada çıkan haberler, sosyal medyada hakkımızda konuşulanlar, müşteri geri bildirimleri gibi farklı alanların sıkı takibi ve raporlanması bizim için oldukça önemli. Öte yandan itibar yönetimi için iletişim stratejilerini değerlendirmek, geliştirmek ve etkili bir şekilde yönetmek adına paydaşlarımızın ihtiyaçlarını, beklentilerini, algılarını ve geri bildirimlerini doğru anlamak gerekiyor. Biz de bu doğrultuda çalışmalar yaparak iletişim stratejilerimizi belirliyor ve çalışmalarımızı değerlendiriyoruz.

SÜRDÜRÜLEBİLİR TERCİH PROGRAMI

Gündemin oldukça hızlı değiştiği son birkaç yılın ardından 2023 yılında tüm iş birimlerimiz için ajandamızın en önemli maddelerinden birisi iklim krizi ve bunun insanlığa etkisi oldu. Diğer yandan sürdürülebilir bir dünya adına dönüşümü tetiklemek için “Bir tercih çok şey değiştirir” diyerek yola çıktığımız Sürdürülebilir Tercih Programı yani Step, Cumhuriyetimizin 100. yılı vesilesiyle hayata geçirdiğimiz Yarınlara Kartopu ve hayatın her alanında toplumsal cinsiyet eşitliğinin savunucusu olarak imza attığımız Teknolojide Fırsat Eşitliği projelerimizi çok önemsiyor ve sonuçlarını görmek için heyecan duyuyoruz.

“GELİP GEÇİCİ BİR EĞİLİM DEĞİL”

İklim krizinin herkes tarafından daha hissedilir ve daha gözlemlenebilir hale gelmesiyle, tüm dünya genelinde sürdürülebilirlik konuları daha önce hiç olmadığı kadar sık gündeme gelmeye başladı. Yapı Kredi olarak kurulduğumuz ilk günden beri varoluş amacını sadece faaliyet gösterdiği alanlarda değil, toplumsal gelişim için her alanda katkı yapmak olarak belirleyen ve bunun için de “sınır tanımayan” bir kurumuz. Bu nedenle sürdürülebilirlik, bizim için asla gelip geçici bir eğilim ya da yükselen bir duyarlılık değil. Sürdürülebilirlik iş kültürümüzün ve felsefemizin tam kalbinde yer alıyor. Özellikle son dönemde sıkça gündeme gelen bir kavram olmasına rağmen, Yapı Kredi olarak sürdürülebilirlik konusunda uzun yıllara dayanan gelişmiş bir yönetişim modelimiz ve stratejimiz var. Sürdürülebilirlik alanındaki tecrübemizin bir sonucu olarak da 2023 yılında Sürdürülebilir Tercih Programı’nı yani Yapı Kredi Step’i hayata geçirdik.

“İTİBAR YÖNETİMİNDE İLK ADIM RİSKLERİ BELİRLEMEK”
PAYDAŞLAR İtibar yönetimindeki performansımıza gelecek olursak; itibar riskinin yönetilmesi için ilk adımın, risklerin belirlenmesinden geçtiğine inanıyoruz. Bununla birlikte sadece ekonomik değil, çevresel ve toplumsal konularda da şirketlerin faaliyetleri itibar açısından belirleyici duruma geldi.

“DÖNÜŞÜME DİRENME” Önümüzdeki yıllarda paydaşlarına uzun dönemli değer yaratmak amacıyla iş modellerini değiştirmeyen ve dönüşüme direnen şirketleri ciddi itibar problemleri bekliyor. Bu noktada biz de tüm çalışmalarımızın odağında paydaşlarımızı ve onların ihtiyaçlarını tutuyoruz. Ekonomik gelişimin yanı sıra, topluma, insana ve doğaya dost sürdürülebilir bir gelecek inşa etmek için çalışıyoruz. Bu anlamda 2023 yılına baktığımızda hedeflerimizle uyumlu bir yıl geçirdiğimizi söyleyebiliriz.

AMAÇ VE DEĞER Farklı kaynaklar tarafından yapılan tüm araştırmalar, yeni yetişen kuşağın amaç ve değer odaklı markalara ilgi gösterdiğini ortaya koyuyor. Bu nedenle sosyal sorumluluk ve sürdürülebilirlik konularına samimiyetle eğilen, gerçekten topluma katma değer sağlayan markaların, müşterileri nezdinde rakiplerinden ayrılmayı başardığını görüyoruz.

Yıldız Holding Kurumsal İletişim Grup Direktörü Zeynep Özler
“YAPTIĞIMIZ KADAR KONUŞUYORUZ!”
“Söz” ile “eylem” arasında tutarlı bir ilişki kurabilmek adına 360 derece bütünleşik projeler geliştiriyor, global değerlerimizde yer alan “çeşitlilik” ve “kapsayıcılık” alanlarına yoğunlaşıyoruz. Taahhütlerimizi, somut eylemlerimizle destekliyoruz.

Yıldız Holding olarak 300’den fazla markamızla 120’den fazla ülkede milyarlarca insana ulaşıyor, global bir Türk şirketi olmanın sorumluluğunu taşıyoruz. “Mutlu Et Mutlu Ol” anlayışıyla, etki ettiğimiz geniş ekosistemde dönüştürücü bir role sahip olduğumuz gerçeğinden hareketle var gücümüzle çalışıyoruz. Daha yaşanabilir bir dünya için başta gıda ve perakende sektörleri olmak üzere kendi etki alanımızda geleceğin inşasına katkı vermeye odaklanıyoruz. “Bu dünya bizim” yaklaşımı ve “israfsız şirket” modelimizle, doğayı koruyarak, tüm paydaşlarımızla birlikte güçlenerek ve geleceğe ilham vererek her günümüzün bir öncekinden daha iyi olmasına gayret ediyoruz.

ODAK ALANLARI

Günümüzde kurumların şeffaflığının, tutarlılığının ve kapsayıcılığının sürekli test edildiği bir ortamda itibarı korumak her şeyden önemli. İletişimin kalbi olarak gördüğümüz bu alanda, müşteri, tedarikçi ve diğer paydaşlarımızla kurduğumuz güven temelli ilişkinin devamı için itibar yönetimine önem veriyoruz. “Söz” ile “eylem” arasında tutarlı bir ilişki kurabilmek adına 360 derece bütünleşik projeler geliştiriyor, global değerlerimizde yer alan “çeşitlilik” ve “kapsayıcılık” alanlarına yoğunlaşıyoruz. Taahhütlerimizi, somut eylemlerimizle destekliyoruz. Yaptığımız kadar konuşuyoruz!

Sürdürülebilirlik alanındaysa amacımız statükoyu sürdürmek değil, daha yeşil ve kapsayıcı bir dünya için üzerimize düşeni layıkıyla yapmak. Tam da bu sebeple, Strateji Bölüm Başkanlığı tarafından yönetilen bu alanda, ana hedefimiz holdingin ve şirketlerimizin stratejilerine sürdürülebilirliği entegre etmek. Bu kapsamda, şirketlerimizin başta Türkiye olmak üzere faaliyet gösterdiğimiz tüm coğrafyalardaki ESG temelli risklerini bertaraf etmek ve bunun da ötesinde pozitif bir değer yaratmak üzere; tüm ekosistemimizi içine alacak şekilde bütüncül bir sistem dönüşümü yaklaşımı izliyoruz.

2023; tüm dünyayla birlikte ülkemizde de belirsizlikler içerisinde geçen bir yıl olarak hatırlanacak. Oxford Sözlüğü, ‘Daha Önce Benzeri Görülmemiş’ (unprecedented) kelimesini yılın kelimesi seçmişti. Her yıl, bu kavram doğrulanır hale geldi. Küresel düzeyde karşımıza çıkan ekonomik durgunluk ve enflasyonist baskı, savaş ortamı, ülkemizdeki seçim takvimi gibi pek çok meydan okumayla sınandık.

“İTİBARDAN ÖDÜN VERMEDEN AKIŞKAN STRATEJİLER ÇOK ÖNEMLİ”
ÇOKLU DÜNYA Paradigma değişiminin hakim olduğu yepyeni bir “çoklu” dünya içerisindeyiz. Çoklu krizler, çoklu belirsizlikler ve çoklu rakipler aslında alışık olmadığımız bir dünyayı temsil ediyor. Fırsatların ve tehditlerin bir arada olduğu bu dünyada geleceği şekillendirmek için bu paradigma değişimini analiz etmek önem taşıyor. Krizlere karşı dayanıklılığı artırmak, iş modellerinde esneklik, yeni şartlara adapte olabilmek, karar alma ve uygulama süreçlerini hızlandırmak ve onarıcı politikalara öncelik vermek gerekiyor.

“İYİ OKUMALIYIZ” Hedef koyarken, değişen dünyayı ve paydaşları iyi okumak ve akışkan stratejiler belirlemek çok önemli. Tabii, asla itibardan ödün vermeden!

İş birliğiyse bu dönemin olmazsa olmazı.  Günümüz koşullarında hiçbir kişi veya kurum tek başına başarılı olamaz. Artık bireyselliğin değil ekosistemlerin konuşulduğu bir dünyada yaşıyoruz. İçinde bulunduğumuz ağlar kadar bu ağlardaki kurduğumuz bağlar da önem kazanıyor. Hiçbir paydaşımızı geride bırakmadan, disiplinler arası bir yaklaşımla ortak bir gelecek hayali ile çalışmamız gerekiyor.

Fiba Holding Kurumsal İletişim Direktörü Aylin Kurt Ganiç
“SOSYAL ETKİ ODAKLI PROJE ÜRETEBİLMEK ÖNEMLİYDİ”
Bu yıl itibar yönetimini değerlendirirken toplumsal travmalar karşısında hızla harekete geçebilme ve karar alma, esneklikle hareket ederek sosyal etki odaklı proje üretebilme, faydalanıcı sayısı gibi kriterlerin önemli olduğunu düşünüyorum.

2023, yılın başında belirlediğimiz hedeflerin 6 Şubat depremlerinin ardından değiştiği bir yıl oldu. Dolayısıyla bu yıl itibar yönetimini değerlendirirken toplumsal travmalar karşısında hızla harekete geçebilme ve karar alma, esneklikle hareket ederek sosyal etki odaklı proje üretebilme, faydalanıcı sayısı gibi kriterlerin önemli olduğunu düşünüyorum. Diğer yandan önemli gündemlerden birisi de Cumhuriyetimizin 100. yılıydı. Tüm değerleriyle sahip çıktığımız Cumhuriyet’in kuruluş yıldönümünde yürütülen iletişim de itibar yönetimi açısından öne çıkan konulardan biri oldu. Fiba Grubu olarak biz de itibar yönetim performansımızı bu iki ana eksende değerlendireceğiz.

İKİ ANA EKSEN

Afet ve 100. yıl iletişimi bu yılın önemli gündem maddeleriydi. 6 Şubat depremlerinden sonra bütün sosyal yatırımlarımızın odağını afet bölgesine çevirdik. Depremin ilk günlerinden itibaren acil ihtiyaçlara yönelik desteklerimiz dışında orta ve uzun vadeli planlamalarımızı bölgede umudu yeşertmek üzere yaptık, bunların her birini de adım adım hayata geçirdik. Adıyaman, Hatay/Defne ve Gaziantep/Nurdağı’ndaki konteyner kentlerimizde 5 bin kişiye barınma imkanı sağlıyoruz. Defne ve Nurdağı’ndaki ilkokullarımızla 1.500 çocuğun eğitimlerine devam edebilmesini, Nurdağı’ndaki çok amaçlı spor sahası ile de çocuk ve gençlerin gelişimini desteklemeyi hedefliyoruz.

Cumhuriyetimizin 100. yılını da “Hayallerinin Peşinde” filmimizle kutladık, çalışanlarımızla birlikte Cumhuriyetimizin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk’ün hayallerinin peşinden gideceğimize söz verdik. Bu projenin sahiplendiğimiz Cumhuriyet değerlerini tüm paydaşlarımıza aktarma noktasında önemli bir adım olduğunu düşünüyorum.

“AFET BÖLGESİNİ UNUTTURMAYACAĞIZ”
“SORUMLUYUZ” Afet bölgesinin unutulmamasında her birimize önemli sorumluluklar düşüyor. Biz de bu doğrultuda bölgede yürüteceğimiz çalışmaları çok önemsiyor, düzenli ziyaretlerimizle güncel ihtiyaçları takip ediyoruz. Gelecek dönemde de bu çalışmalar odağımızda olmaya devam edecek.

İTİBAR YÖNETİMİ AJANDASI Aynı zamanda faaliyet gösterdiğimiz sektörlerin dinamikleri ve şirketlerimizin hedefleri doğrultusunda itibar yönetimi ajandamızı şekillendirmeye devam edeceğiz. Yürüttüğümüz çalışmalarla afetten etkilenen farklı grupların ihtiyaçlarına çözüm üretme noktasında sürdürülebilir adımlar attığımızı söyleyebilirim.

İŞTİRAK DESTEĞİ Daimi destekçisi olduğumuz AÇEV de Adıyaman, Defne ve Nurdağı’ndaki Çocuk ve Aile Merkezleri’nde erken çocukluk dönemi eğitimlerinin sürmesini sağlarken, ebeveynlerle genç kadınlara destek programları açarak 7.500 kişiye ulaştı. Depremde uzuvlarını kaybeden çocukların rehabilitasyonunu sağlamak amacıyla Çukurova Üniversitesi liderliğinde Hüsnü Özyeğin Vakfı’nın koordinasyonu ve Fiba Grubu iştiraklerinin desteğiyle Çocuk İyilik Merkezi’ni açtık. Bu merkezde depremde uzuvlarını kaybeden çocukların 21 yaşına kadarki ortez protez ve rehabilitasyon ihtiyaçları ücretsiz olarak karşılanıyor.

Eksim Holding Kurumsal İletişim Direktörü Yusuf Ekiz
“PERFORMANSIMIZI BELİRLEMEDE FARKLI KRİTERLER SEÇTİK"
İtibar yönetimi performansımız için bütünsel olarak farklı kriterler belirledik. Bunlar müşteri memnuniyeti, sosyal medya takibi, medya yansımaları, dijital dünya repütasyonu, çalışan memnuniyeti, yatırımcı ilişkileri, ürün ve hizmet kalitesi kriterlerinden oluşuyor.

2023’te deprem felaketi, genel seçim süreci ve Cumhuriyetimizin 100. yılı gibi hızlı adapte olmamız gereken çok değişkenli süreçler karşımıza çıktı. Böyle zamanlar, itibar yönetimindeki performansları ölçmek ve değerlendirmek için oldukça iyi fırsatlar sunar. Biz de itibar yönetimi performansımız için bütünsel olarak farklı kriterler belirledik. Bunlar müşteri memnuniyeti, sosyal medya takibi, medya yansımaları, dijital dünya repütasyonu, çalışan memnuniyeti, yatırımcı ilişkileri, ürün ve hizmet kalitesi kriterlerinden oluşuyor.

PROAKTİF YAKLAŞIM

Eksim Holding olarak enerji, gıda, elektrik dağıtım ve girişim sermayesi alanlarında faaliyet gösteriyoruz. Tüm bu sektörlerde dijital dönüşüme öncü, üretim ve hizmet sistemlerinde inovasyonu öncelikli gören bir şirket olmanın sorumluluğuyla hareket ediyoruz. 2023 yılında müşteri geri bildirimleri, şikayet oranları, memnuniyet anketi sonuçlarıyla ölçümlemelerin sonuçlarını yakından takip ettik. Bu kapsamda DEPSAŞ Enerji şirketimizde devreye aldığımız mobil uygulamamızla müşterilerimize daha iyi bir deneyim sunmayı amaçladık. Sosyal medya ve web sitesi kanallarını da kapsayan dijital dünya repütasyonunu efektif bir biçimde yönettik; kriz dönemlerinde proaktif yaklaşımla etkili bir iletişim kurduk.

“İTİBARIN TEMELİ ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ”

Müşterilerimiz kadar memnuniyet ölçümlerini yakından takip ettiğimiz bir diğer kitle de çalışanlarımız oldu. Günümüzde itibarın temelinin çalışan memnuniyeti olduğunun bilincinde bir şirket olarak eğitim ve sosyal aktivitelerle çalışan deneyimlerini iyileştirdik. Eksim Akademi çatısı altında hem gençlere hem çalışanlarımıza eğitim fırsatları sunarak onların fikirlerini dinledik. Toplumsal fayda odaklı yapımızla farklı projelere imza atmaya devam ettik ve dolayısıyla toplum nezdinde olumlu geri bildirimler aldık. Eksun Gıda çatısı altında tamamen sosyal fayda amacıyla başlayan çalışmaların sonucunda ortaya çıkan Sinangil Gluten Yok markasının ürün yelpazesini genişlettik.

“DAHA İYİYİ HEDEFLEDİK”
ÜRÜN VE HİZMET KALİTESİ Ürün ve hizmet kalitemizde her yıl olduğu gibi daha iyiyi sunmayı amaçladık. Eksun Gıda Ar-Ge merkezinde ihtiyaç odaklı ürünler geliştirmeye yönelik çalışmalarımızı sürdürdük. Böylece insanların sağlık problemleri nedeniyle değişiklik gösteren beslenme düzenlerine uygun ürünleri sunmaya devam edeceğiz. Dicle Elektrik Ar-Ge merkeziyle elektrik tasarrufuna yönelik iyileştirmelere ve ürün geliştirmelerine imza attık. Birçok farklı projeyle geleceğin enerjisini etkili ve verimli kullanmaya yönelik adımlar attık.

SEKTÖRDE ÖNCÜ ROL Sürdürülebilirlik ana ekseninde oluşturduğumuz hedeflerimize ulaşmak için insan odaklı yaklaşımla çalışmalarımıza devam ediyoruz. İnovasyon ve Ar-Ge’ye yaptığımız yatırımlarla yeni nesil iş modellerinin gelişimine katkı sağlıyoruz. Dijital adaptasyon süreçleriyle birlikte teknolojinin sunduğu olanakları en üst düzeyde değerlendirerek, sektörümüzde öncü bir rol oynamayı hedefliyoruz. İş güvenliği ve etik iş uygulamaları çerçevesinde inovatif adımlar atarak çalışanlarımızın deneyimlerini iyileştirmeyi sürdürüyoruz. Tüm bu süreçlerin yanında sosyal faydayı gözeten çalışmalarımızla faaliyette bulunduğumuz sektörlerde öncü rol üstlenmeye gayret ediyoruz.

BORUSAN OTOMOTİV KURUMSAL İLETİŞİM MÜDÜRÜ ASLI KAYADENİZ
“ŞEFFAF, SAMİMİ VE KESİNTİSİZ İLETİŞİMİN ÖNEMİNE İNANIYORUZ”
Zamanın ruhuna ve değişen ihtiyaçlara göre itibar yönetimimizin bileşenlerini ve yönetim kriterlerini belirlemeye devam edeceğiz. Ayrıca şeffaf, samimi ve kesintisiz iletişimin önemine inanarak; basın, kamuoyu, müşterilerimiz, çalışanlarımız ve paydaşlarımızla kurduğumuz ilişkinin temelindeki bu farkındalıkla yol almayı sürdüreceğiz.

Bir şirketin kurumsal itibarı; ürün, hizmet ve finansal performansı kadar markanın temel karakterini ve dünya vizyonunu ortaya koyan etik değerleri, çalışma ve çalışan kültürü, marka kimliği, kurumsal vizyonu ve sosyal sorumluluk misyonu gibi birçok farklı bileşenin bir araya gelmesiyle oluşuyor. Kurumsal iletişim profesyonelleri olarak tüm bu alanlarda gerçekleştirdiğimiz çalışmaları, müşterilerimize, çalışanlarımıza, hissedarlarımıza, iş ortaklarımıza ve kamuoyuna en doğru şekilde, zamanda ve mecralardan ulaştırmaya gayret ediyoruz.

“GERİ BİLDİRİMLER REHBERLİK EDİYOR”

İtibar yönetimi performansında temel aldığımız başarı kriterleri arasında, yapılan işin marka değerlerimize, vizyonumuza ve kurum kültürümüze değer katıyor olması, aynı zamanda paydaşlarımız tarafından biliniyor ve takdir ediliyor olması yer alıyor. Yıl boyunca birlikte çalışma fırsatı bulduğumuz paydaşlarımızın görüşlerini takip ediyor ve kurumsal itibar performansımızı buna göre değerlendiriyoruz. Geniş bir kitlenin geri bildirimleriyle yaptığımız bu değerlendirmeler sonraki çalışmalarımızda da bize rehberlik ediyor.

“ÖNCÜLÜK EDİYORUZ”

2023'te ajandamızın en önemli konularından biri olan sürdürülebilirlik alanında sektörümüze öncülük eden ve örnek gösterilen başarılı çalışmalara imza attık. BMW Group tarafından son 2 yıldır büyük takdirle karşılanan çalışmalarımız bu yıl ikinci kez Polaris Sürdürülebilirlik Ödülü’ne layık görüldüğü için çok mutluyuz. Diğer taraftan toplumsal cinsiyet eşitliği konusundaki adımlarımızla sektörümüzde öncü olmaya devam ediyoruz.

“SÖYLEMLERİMİZİ EYLEME GEÇİRDİK”
ZİHİNLERDE EŞİTLİK Borusan Otomotiv Grubu olarak Sürdürülebilirlik Akademisi ve Intertek iş birliğiyle gerçekleştirilen bağımsız denetim araştırmasına göre, iş hayatında kadınlara eşit haklar ve fırsatlar sunan kurumlara verilen İş'te Eşit Kadın Sertifikası almaya hak kazandık. Kadın ve erkeğin sadece kağıt üzerinde değil, zihinlerde de eşit olmasını sağlamak amacıyla yürüttüğümüz çalışmalarla söylemlerimizi eyleme geçirmiş olmanın gururunu yaşıyoruz.

ZAMANIN RUHU Borusan Otomotiv Grubu olarak başarımızın anahtarı olan stratejik hedeflerimizin odağında ve kurum kültürümüzle uyumlu şekilde teknoloji ve sosyolojideki değişimleri zamanında ve doğru şekilde okumaya gayret edeceğiz. Zamanın ruhuna ve değişen ihtiyaçlara göre itibar yönetimimizin bileşenlerini ve yönetim kriterlerini belirlemeye devam edeceğiz. Ayrıca şeffaf, samimi ve kesintisiz iletişimin önemine inanarak; basın, kamuoyu, müşterilerimiz, çalışanlarımız ve paydaşlarımızla kurduğumuz ilişkinin temelindeki bu farkındalık ile yol almayı sürdüreceğiz.

Pegasus Hava Yolları Kurumsal İletişim Danışmanı Banu Karamuk
“GÜNDEM VE HEDEFLER ARASINDA DENGEYİ KURABİLDİK”
Geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi 2023’te de en önemli başarımız; iletişim şeklimizi ve tonumuzu, yaşanan tüm belirsizliklere ve olumsuzluklara rağmen etkin bir şekilde sürdürebilmek oldu. Mesajlarımızı en etkin şekilde hedef kitlelerimize iletirken, gündem ve hedefler arasında dengeyi kurabildik.

Kurumsal itibar, doğru ve iyi yönetilmesi gereken bütünsel bir algı. Bu nedenle biz bu konuya her zaman çok yönlü bakıyoruz ve ciddi şekilde önemsiyoruz. Yıl bazında değişen kriterlerimiz yok; uzun vadeli bir itibar yönetimi stratejimiz var. Ancak zamana ve koşullara göre evrildiği olabiliyor, tıpkı Cumhuriyetimizin 100. yılını kutladığımız bu özel yılda olduğu gibi…

İTİBAR VE İLETİŞİM PERFORMANSI

2023 özelinde bakacak olursak itibar yönetimi performansımızın temel kriterlerini finansal performans, sürdürülebilirlik, toplumsal cinsiyet dengesi, dijitalleşme gibi odak alanlarımızla ilgili mesajların etkin şekilde iletilmesi, iç ve dış paydaşlarla iletişimin efektif şekilde sürdürülmesi, lider iletişimi planının başarıyla uygulanması ve şüphesiz özel gün iletişimi planlaması gibi başlıklar oluşturuyor.

İletişim olarak bakarsak, her zaman en önemli hedeflerimiz samimi, empatik, anlaşılır, bilgilendirici iletişim tonumuzu ve ulaşılabilir, hızlı, şeffaf iletişim şeklimizi uygulamayı sürdürürken, şirket mesajlarımızı en etkin şekilde hedef kitlelerimize iletmek. Tüm çalışmalarımızı bu hedefler çerçevesinde gerçekleştiriyoruz. Şirket olarak bakacak olursak da 2023’ün en önemli maddeleri Cumhuriyetin 100. yılında 100. uçağın teslim alınması başta olmak üzere dijitalleşme, toplumsal cinsiyet dengesi ve sürdürülebilirlik gibi odak alanlarımız oldu.

“KENDİMİZİ BAŞARILI BULUYORUZ”
İLETİŞİM ŞEKLİ VE TONU Geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi, 2023’te de en önemli başarımız iletişim şeklimizi ve tonumuzu, yaşanan tüm belirsizliklere ve olumsuzluklara rağmen etkin bir şekilde sürdürebilmek oldu. Mesajlarımızı en etkin şekilde hedef kitlelerimize iletirken, gündem ve hedefler arasında dengeyi kurabildik.

“STRATEJİMİZ UZUN VADELİ” Bu çerçevede ajandamızdaki tüm maddeleri başarıyla ve layıkıyla yerine getirdiğimizi söyleyebilirim. Titizlikle yürüttüğümüz itibar yönetimi açısından da performansımızı başarılı buluyoruz, bunu hedef kitlelerimizin yorumlarından da açıkça görebiliyoruz. Her zaman olduğu gibi yıllık değil uzun vadeli bir itibar yönetimi stratejisiyle en etkin sonuçları almak için var gücümüzle çalışacağız.