KURUMSAL İLETİŞİM'E İCRA KURULU DESTEĞİ

Bir şirket organizasyonunda iletişimcilerin yeri o şirketin iletişim meselesini ne kadar ciddiye aldığının göstergesidir. Bu açıdan bakıldığında iletişim profesyonellerine icra kurullarında yer veren şirketlerin başta kurumsal markanın yönetilmesi olmak üzere şirketin ?elle tutulamayan değerlerinin? yönetilmesinde büyük bir rekabet avantajı elde ettikleri görülecektir. Bir şirket organizasyonunda CEO hem yazılı hem sözlü iletişim yönetimi konusunda iletişimcilere "şapka" çıkartacak kadar yetkin olmalıdır. Ancak, hangi zamanlama dilimlerinde, hangi paydaşlara, nasıl bir içerik ile iletişim yapılması gerektiği konusunda hemen yanı başındaki iletişim yöneticisinden yönlendirme almıyorsa onun bu üstün yeteneği bir krize bile neden olabilir.

Özellikle kriz iletişimi, iç iletişim performansı gibi konularda şirket yönetimi aradığı tüm iletişim çözümlemelerini yanı başında bulabilecektir.

Öte yandan, bu koltuğu hak edecek iletişim profesyonellerinin de ara vermeksizin kariyerlerine yatırım yapmaya devam etmeleri hem kişisel kazançları hem de temsil ettikleri kurumun avantajına olacaktır. Bu profesyonellerin, sivil toplum ve meslek kuruluşları ile dayanışması akademik dünya ile toplum yararına projeler üretiyor olmasının şirket performansına çarpan etkisi yüksek getirileri olacağı açıktır.

Öte yandan iletişim profesyonelleri icra kurullarında “paydaşların sesi” olduklarını unutmamalıdırlar. Paydaşların kültür ve değerlerine aykırı oldukları düşündükleri uygulama ve çalışmalara kararlı bir şekilde karşı çıkan görüşleri şirketi daha sonra astarı yüzünden pahalı maliyetlerle karşı karşıya kalacağı gelişmelerden koruyacaktır. Bir diğer nokta; iletişim profesyonelleri greenwashing, advertorial gibi içinde etik ve ahlaki sıkıntılar barındıran uygulamalardan uzak durmalılar. Bu ve benzeri çalışmalar hayatın akışı içinde şirketin beklentilerini karşılayabilir ancak iletişim profesyonellerini kariyerlerine çıkmayan bir itibar lekesi olarak kalır.

Coşkunöz Holding Kurumsal İletişim Müdürü Janset Beklen Aran:
İletişim birincil yönetim fonksiyonları arasında yer alıyor
Kurumsal İletişim Müdürlüğü olarak Coşkunöz Holding İcra Kurulu’nda yer alıyoruz. Bu da ürettiğimiz sürdürülebilir değerin, doğru iletişim kurgusuyla doğru kitlelere anlatılmasına verilen değeri gösteriyor. İletişim birincil yönetim fonksiyonları arasında yer alıyor ve İcra Kurulu’nda iletişim stratejilerimizin konumlandırılması üzerine de çalışıyoruz.

Türkiye’nin köklü sanayi kuruluşlarından Coşkunöz Holding’de İcra Kurulu’muz; CEO’muz, direktörlerimiz ve başta otomotiv olmak üzere 7 farklı sektörde faaliyet yürüttüğümüz holding bünyesindeki şirketlerimizin genel müdürlerinden oluşuyor. Biz de Kurumsal İletişim Müdürlüğü olarak İcra Kurulu’nda yer alıyoruz. Bu da Holdingde ürettiğimiz sürdürülebilir değerin, doğru iletişim kurgusuyla doğru kitlelere anlatılmasına verilen değeri gösteriyor. İletişim birincil yönetim fonksiyonları arasında yer alıyor ve İcra Kurulu’nda iletişim stratejilerimizin konumlandırılması üzerine de çalışıyoruz. Aylık olarak gerçekleştirdiğimiz İcra Kurulu toplantılarımızda Holdingimizin büyüme yolundaki ana stratejileri kapsamında yapılan çalışmalar ve alınan yeni kararlar, projeler ve planlamalar görüşülüyor. Biz de bu toplantılarda birim olarak kurumumuz bünyesindeki tüm faaliyetlerden haberdar oluyor ve tüm ekiplerle temas halinde çalışıyoruz. Aldığımız verilerle iletişim stratejimiz kapsamındaki hedeflerimizi geliştirip güncelliyoruz. Bilgi akışında doğrudan yer almamız, stratejik iletişim süreçlerini sağlıklı ve verimli bir şekilde yürütme ve yeni hedeflere ilişkin planlama aşamalarında önemli görevler üstlenmemizi sağlıyor. Aynı zamanda kurulda görüşülen proje ve çalışmaların stratejik iletişim bakış açısıyla değerlendirilmesinde önemli rol oynuyor, faaliyetlerin daha etkili hale getirilmesine yorum, bakış açısı ve yönlendirmelerimizle katkı veriyoruz.

Yönetimin tüm pozisyonları ile dirsek temasında çalışıyoruz

Kurumsal İletişim Müdürlüğümüz aynı zamanda üst yönetimin ayrılmaz bir parçası olduğu için yönetimin tüm pozisyonları ile dirsek temasında çalışıyoruz. İletişim ekibimizin çalışmaları, projeleri ve süreçleri CEO’muz ve genel müdürlerimiz tarafından yakından takip ediliyor. Bu durum da iletişimimizi güçlendirecek anlık bilgi akışının bize sağlanmasına olanak tanıyor. Kurumsal iletişim ekibi olarak üst yönetimimiz ile birlikte; Coşkunöz Holding’in global bir çözüm ortağı olması hedefiyle çalışıyoruz. Lider bir sanayi grubuyuz, istihdam dostuyuz, yerli ve milli üretimimizle Türkiye ekonomisine katkı sağlıyoruz. Gurur duyduğumuz bu çalışmaları temas ettiğimiz tüm hedef kitlelere de doğru bir şekilde aktarmak için çalışıyor, holding faaliyetlerine iletişim bakış açısıyla katkı veriyor ve holdingin marka değerini artırıyoruz. Grubumuzun hayata geçirdiği yeni yatırımları, büyüme planlarını, dijitalleşme hedeflerimizi anlatmak ve paylaşmak; müşterisi nezdinde işinin kalitesi ve güvenilirliğiyle tanınan holdingimizi kamuoyu nezdinde de daha bilinir hale getiriyor. Aynı zamanda bizleri yani çalışanlarını da motive ediyor ve bu grubun çatısı altında olmaktan duyduğumuz mutluluğu artırıyor.

Kale Grubu Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Rana Birden:
İcra Kurulu’na ‘iletişimci gözü’
Bugünün iş dünyasında İcra Kurulu, iletişim planlarını ve itibar yönetimi zorluklarını gözden geçirerek ve seçkin dış paydaşlarla ilişki kurarak, yönetim ekibi üzerindeki baskıyı hafifletme gibi bir fonksiyona daha sahip oldu.

Pandemi esnasında ve sonrasında hem iç hem de dış paydaşlarla güçlü, şefkatli ve pozitif bir kültürü güçlendirmenin önemi daha iyi anlaşıldı. İşte bu noktada da kurumsal iletişim direktörünün İcra Kurulu’nda yer alması ihtiyacı ortaya çıktı. Kurumsal iletişim direktörünün, mesleki deneyimini İcra Kurulu masasına taşıması, mevcut ve ortaya çıkabilecek sorunlar için stratejik düşüncenin geliştirilmesine ‘iletişimci gözüyle’ katkı sunması, kurumsal itibar ve algının daha bütünsel ele alınarak hızlı, etkili ve çözüm odaklı adımlar atılmasını sağlıyor. Özellikle iş dünyasının en kritik meseleleri olan sosyal etki ve sürdürülebilirlik stratejisinin geliştirilmesinde de kurumsal iletişim direktörünün danışmanlığına ve rehberliğine ihtiyaç olduğunu düşünüyorum. Bizim en büyük şanslarımızdan biri, Zeynep Bodur Okyay gibi sorumlu, duyarlı ve iletişime açık bir liderle çalışmamız… Kale Grubu olarak her zaman pozitif iletişim ve kalıcı değer yaratmaya odaklanıyoruz. Bugüne kadar hayata geçirdiğimiz tüm projelerde ve attığımız adımlarda hep bu yaklaşımın izi var. Grubumuzun Başkanı ve CEO’su Zeynep Bodur Okyay da bu doğrultuda bizi tüm içtenliğiyle besliyor, yönlendiriyor ve motive ediyor.

Signify Orta Doğu, Türkiye, Pakistan ve Afrika Kurumsal ve Pazarlama İletişim Direktörü  Ebru Ertan Bilge:
‘Kurumsal iletişim’ şirket stratejisinin koruyucu kalkanıdır
Pek çok kurum tarafından önemi ne yazık ki kriz yönetimiyle sınırlı tutulan ‘Kurumsal İletişim’, aslında bir anlamda şirket stratejisinin koruyucu kalkanı olarak görev yapan bir rol üstlenmeli.

Bir dünya markasının 7 bölge dahilinde 50’den fazla ülkesinden sorumlu Kurumsal ve Pazarlama İletişim Direktörü olarak rolümüzün çok stratejik olduğunun altını çizmek isterim.  Yaklaşık 11 yıldan fazladır aynı kurumda çalışıyorum. Son 6 senedir ise kendi rolümün yanı sıra Türkiye ve bölge yönetim ekibinin bir parçası olarak görevimi sürdürüyorum. Pek çok kurum tarafından önemi ne yazık ki kriz yönetimiyle sınırlı tutulan ‘kurumsal iletişim’, aslında bir anlamda şirket stratejisinin koruyucu kalkanı olarak görev yapan bir rol üstlenmeli. Alanı gereği kurumlarda stratejik ve kritik bir öneme sahip. Bu önem tüm çalışanlar, özellikle de yönetim tarafından iyi anlaşılır ve doğru konumlandırılırsa hem büyük başarılara ulaşmak için önemli bir mihmandar olabilir, hem itibar ve kriz yönetimi konularında çok büyük adımlar atılmasını sağlar. Burada Kurumsal İletişim departmanının yönetim kuruluyla aynı yolu yürüyebileceği ve eşgüdümlü olarak hareket edebileceği bir konumlanmadan bahsediyorum. Çünkü; kurumsal iletişim tüm birimlerin işleyişinin, yönetim kurulunun ve CEO’nun karar süreçlerinin ayrılmaz bir parçası olarak yola devam ettiğinde; şirket stratejisinin iç ve dış paydaşlar tarafından çok iyi anlaşılarak atılan tüm adımların bunun doğrultusunda, stratejinin bir parçası olarak konumlandırılmasını sağlıyor. Halihazırda kurumun tüm işleyişinin merkezinde olan bir iletişim yapısıyla, sadece belli konularda/zorluklarda işleyişe dahil edilmeye çalışılan bir yapı arasında ciddi farklar olduğunu söyleyebilirim. Kurumsal iletişimin İcra Kurulu’nda yer alması, markanın tüm faaliyetleri hakkında doğru zamanda bilgi sahibi olması ve gerekli yönlendirmeleri geç olmadan yapabilmesi anlamına geliyor ve adeta bir orkestra şefi rolünü üstlenerek birimler arasındaki harmoniyi sağlıyor, dolayısıyla da başarıya giden yolun temelini oluşturuyor.

‘İtibar’ başarı için hayati önem taşıyor

Markaların sadece ürünlerinin ve hizmetlerinin işlevselliğiyle değil; kişisel verilerin korunmasından doğaya saygı duyan üretime, kurumsal dilinden eşitlikçi faaliyetlerine kadar her yönden değerlendirildiği; dijitalleşme, küreselleşme ve dolayısıyla hızla artan rekabet ortamı nedeniyle ‘itibar’ın başarı için hayati önem taşıdığı bir dönemdeyiz. Bunun bilincinde olan her yönetim/yönetici kurumsal iletişimin öneminin farkında olarak bu birimi şirketin merkezine yerleştiriyor. Signify’da yerel ve bölgesel olarak yürüttüğümüz tüm iletişim çalışmalarında böylesi bir sahiplenme ve önem hissediyoruz. Ekibimiz, liderlerimizle bire bir iletişim halinde ve bu çalışma şekli işimize çok olumlu yansıyor. Şirketin her önemli adımının iletişiminin eş zamanlı olarak planlanması, el ele yürümesi işimizin önemini ortaya koyuyor. Biz de bu bilinçle her adımı hassasiyetle planlıyor ve uyguluyoruz.

Liv Hospital Kurumsal İletişim ve Marka Departmanı Grup Müdürü Mine Tuduk:
İcra kurulunda yer almak kuruma ve markaya maksimum fayda sağlıyor
İcra Kurulları, aslında kurumun iç iletişimin en yüksek noktası ve ana kaynağıdır.  Şirketlerin faaliyet alanı ne olursa olsun İcra Kurulu gibi değerli bir mecrada, mutlaka Kurumsal İletişim ve Marka Departmanı’nın bulunması gerekir.

Liv Hospital kurulduğu günden bu yana Kurumsal İletişim ve Marka Departmanı Grup Müdürü olarak, İcra Kurulu üyesiyim. İcra Kurulunda yer almak bir iletişimci olarak ayrıcalık değildir. Aslında kurumun avantajı için olmazsa olmazdır. Çünkü bizlerin temel işi iletişim. Şirketlerdeki İcra Kurulları, aslında kurumun iç iletişimin en yüksek noktası ve ana kaynağıdır.  Şirketlerin faaliyet alanı ne olursa olsun İcra Kurulu gibi değerli bir mecrada, mutlaka kurumsal iletişim ve marka departmanının bulunması gerekir. Dünyada ve ülkemizdeki birçok global şirketin İcra kurullarında da kurumsal İletişim departmanı yöneticileri yer alıyor.     

İcra kurulu, aslında her kurumun amiral gemisini temsil ediyor. Yönetim kadrosu, idari hizmetler, hasta bakım ve misafir hizmetleri, başhekimlik, kurumsal iletişim ve pazarlama departmanlarının aldığı tüm stratejik ve önemli kararlar icra kurulu tarafından belirleniyor. Bu karar mekanizmasının içinde ‘Kurumsal İletişim ve Marka Departmanı’ olarak yer almak, kurumun ve markanın maksimum faydası açısından çok önemli. Çünkü icrada alınan kararların yürütülmesi ile birçok karar doğal olarak kurumun davranış şekli ve reflekslerine dönüşüyor. Özellikle sağlık gibi hassas ve kamuoyunu birebir ilgilendiren bir faaliyet alanında bu gerçekten olmazsa olmaz. Liv Hospital olarak, bu anlamda üst yönetimimiz bu değerin son derece farkında, vizyoner ve yenilikçi bir yaklaşıma sahip.

“Kararlar daha hızlı ve verimli şekilde hayata geçiyor”

Bu konuda gerçekten de İcra Kurulu Başkanımız ve üst yönetimle çok iyi bir uyum içindeyiz. Hastane içindeki Tüm departmanların hassasiyetini ve iç mekanizmalarını anlayabildiğimiz için geliştirdiğimiz projeler de verimli oluyor. Böylece 360 derece bakış açısını geliştirerek, tüm departmanların hassasiyetini ve iç mekanizmalarını anlayabildiğimiz için kararları hızlı ve verimli bir şekilde hayata geçirebiliyoruz. Sonuçlarımız hem iç hem de dış iletişim ve itibar yönetimi açısından tatmin edici oluyor.