MÜŞTERİ DENEYİMİNDE EN BAŞARILI ŞİRKETLER

2023'TE MARKA YÖNETİMİ VE MÜŞTERİ DENEYİMİNDE BAŞARI İÇİN NELER YAPTINIZ? MEVCUT MÜŞTERİLERİ KORUMAK DA YENİ MÜŞTERİ KAZANMAK DA ESKİSİNDEN ÇOK DAHA ZOR. 2023'TE NASIL BİR PERFORMANS ORTAYA KOYDUNUZ Kİ MÜŞTERİLER SİZDEN VAZGEÇMEDİ VE YENİLERİ GELDİ? ÜRÜN, HİZMET, MARKA VE STRATEJİ ÇÖZÜMLERİNİZLE AYRIŞTIĞINIZ YENİ PROJE VE İNİSİYATİFLERİNİZ NELER OLDU? BUSINESS LIFE YAYIN KURULU ÜYESİ GÜVEN BORÇA SORDU, MARKA YÖNETİMİ VE MÜŞTERİ DENEYİMİNDE EN BAŞARILI ŞİRKETLERİN CMO'LARI YANITLADI.

2023, oldukça zorlayıcı ve belirsizliklerle dolu bir yıldı. Marka ve pazarlama liderleri enflasyonist ortamda marka yönetmenin zorluklarıyla tanışırken trendlerin rehberliğinden uzaklaşmadılar. Müşteriyi elde tutmak, yeni müşteri kazanmaktan çok daha önemli hale geldi. Öte yandan sadece tüketeceği değil çalışacağı markayı da seçerken etik değerleri önüne koyan yeni nesil tüketicinin aklının ve kalbinin çelinmesi gerekiyordu. Çeşitlilik ve kapsayıcılık, markalar için çok daha önemli hale geldi. Sürdürülebilirlik, 2023'te markaların operasyonlarını iyileştirmek için en önemli adımı oldu. Müşteriler, markaları sosyal sorumluluk açısından sorgularken markalar da küresel ve yerel sorunları radarına aldı. 2024’ün daha kolay olmayacağı ortada. Şimdi 2023’te başarıyla yönetilen markalara bakalım.

DOĞTAŞ MARKA VE ÜRÜN DİREKTÖRÜ ÇAĞRI ÖZTÜRK
“ENFLASYONİST ORTAM MÜŞTERİ KAZANIMINI ZORLAŞTIRDI”
Ülkemizin içinde bulunduğu enflasyonist ortam, müşterileri korumayı ve müşteri kazanımlarını daha zor bir hale getirdi. Daha önceki dönemlere göre marka bağlılığı da azaldı.

Türkiye’nin global markası Doğtaş olarak 2023 yılında yurt içi ve yurt dışı yeni mağazalarımızı en seçkin lokasyonlarda açarak daha fazla tüketiciye ulaştık. Marka değerimizi artıracak birçok ürün koleksiyonlarına ve projeye imza attık. Bunların dışında hem online hem offline tarafta yoğun reklam kullanımımızla tüketicilerimize yeni ürün koleksiyonlarımız ve kampanya bilgilendirmelerimizle ulaştık.

“DİJİTAL PAZARLAMA ÖNEM KAZANDI”

Dijital mecraların ön planda olduğu günümüzde, sosyal medya reklamları ve dijital pazarlama bu anlamda önem kazanıyor. Marka ve ürün bilinirliğinin artması için müşterilerimizin memnuniyeti ve her zaman daha iyi ne yapabiliriz, ihtiyaçlara nasıl cevap verebiliriz sorularını ekip çalışmasının sağladığı başarıyla birlikte gerçekleştiriyoruz. Pazarlama süreçlerinde değişime uyum sağlamak, doğru satış stratejileriyle birlikte başarıya ortak oluyor. Doğtaş ailesi olarak her zaman müşteri memnuniyeti odaklı çalışmalarımızı ön planda tutuyoruz.

İNDİRİM VE KAMPANYA ARAYIŞI

Ülkemizin içinde bulunduğu enflasyonist ortam, müşterileri korumayı ve müşteri kazanımlarını daha zor bir hale getirdi. Tüketiciler daha çok indirimli ürün ve kampanya arayışına girdi. Daha önceki dönemlere göre marka bağlılığı da azaldı. Bu ortamda Doğtaş olarak yeni müşteri kazanımlarımızı tüketicilerin beklediği indirim ve özel kampanyalarla sağladık. Bunun dışında müşterilerimize verdiğimiz hizmetlerle ve marka imaj çalışmalarıyla da müşteri sadakatini en üst düzeyde tutmaya çalıştık.

DOĞTAŞ NEYİ SAHİPLENİYOR?
KONFOR Yenilenen ürün koleksiyonlarımızla müşterilerimizin konfor ve rahatlığını önemsiyoruz. Bunun için yatak konforunu koltuğa taşıdığımız hybrid teknolojisi, yüksek konforlu Comfort Plus ve relax mekanizmalı ürünlerimizi geliştirdik.

PATİ DOSTU Ayrıca Doğtaş olarak, evcil hayvanların aileleri için ne kadar önemli olduğunun bilinciyle geliştirdiğimiz pati dostu kumaş ile pati çizilmelerine ve yırtılmalarına dayanıklılık sağlarken Easy Clean kumaşla hem pati çizilmelerine hem lekelere dayanıklı, hızlı ve kolay bir şekilde temizlenme olanağı sunuyoruz. “Hem bizden olsun hem çağa ayak uydursun” isteğini fazlasıyla karşılayan Doğtaş tasarımları her zevke hitap edebiliyor.

SAHİPLENME ÖDÜLÜ Üretimdeki hassasiyetimizi sokak hayvanı sahiplenmeye teşvikte de sürdürüyoruz. Doğtaş, olarak ‘Pati Garantisi’ projemizle herhangi bir barınaktan hayvan sahiplenen ve bunu belgeleyenlere de yılda 1 defa mobilyasını değiştirme olanağı tanıyoruz. Ayrıca moda, renk ve desenlerin kullanıldığı kaliteli kumaşları en çok tercih edilen koleksiyonlarımızda bir araya getiriyoruz.

Otokoç Otomotiv Pazarlama ve Dijital Platformlar Lideri Esra Arslanbaş Kaynak
“Pürüzsüz bir deneyim için müşterinin sesinden besleniyoruz”
Şu anda da yaşadığımız gibi zorlu dönemlerde yeni dünyaya uyumlanmamız ama aynı zamanda köklerimizi de unutmamamız gerekiyor. ‘İtibar eşittir istikrarla tekrar’ demek. Marka itibarında da sürdürülebilirlik önem kazanıyor.

Türkiye’nin ilk ve öncü mobilite şirketi Otokoç Otomotiv olarak uzun süredir teknoloji odaklı projelerde yer almayı son derece önemsiyoruz. Söz konusu inovasyon ve dijitalleşme stratejilerimizle amacımız, ihtiyaca yönelik kişiselleştirilmiş yenilikçi çözümler sunarak müşterilerimizin memnuniyetini en üst seviyede tutmak. Dijital platformlardaki entegrasyona dayanan yaklaşımımız doğrultusunda bu yıl da stratejilerimizin çoklanabilir ve ölçeklenebilir olmasına odaklandık. Pürüzsüz bir deneyim için müşterinin sesinden besleniyoruz. Faaliyet gösterdiğimiz her alanda stratejilerimizi bu konu özelinde kurguluyoruz. Paydaşlarımızın değerli öneri ve yorumlarına başvuruyoruz. Müşteri ihtiyaçlarının karşılanmasında dijital araçlar ve hizmetlerin kullanımı önemli ölçüde artarken, bireysel mobilite ve alınan hizmetin önemi daha çok öne çıktı.

MEGA TRENDLER

Dünyayı değiştiren mega trendler, şirketleri, sektörleri ve toplumları derinden etkiliyor. Ekonomik güçteki değişim, şehirleşmenin artması, teknolojideki sıçrama ve iklim değişikliği gibi büyük değişimler mobilite sektöründe de teknolojik dönüşümü tetikliyor. Bu dönüşüm sırasında elektrikli araçlar, paylaşımlı mobilite, bağlantılı/bağlı araçlar, otonom sürüş teknolojilerinde yapılan yatırımlar, önümüzdeki dönemde mevcut pazarda değer zinciri ve gelir modellerini de değiştirecek gibi görünüyor. Bu bağlamda filo yönetimi hizmeti veren yeni markamız Avis Filo Maestro ile müşterilerimize sunduğumuz telemetri hizmetiyle, sürücülerin araç kullanım davranışlarını ve alışkanlıklarını takip ederek, sürüş deneyiminin iyileştirilmesine, güvenli ve ekonomik sürüş alışkanlıkları yaratılmasına katkı sağlıyoruz.

İSTİKRARSIZLIK DÖNEMİ

Yaşadığımız dönemi sürekliliği olan bir istikrarsızlık dönemi olarak tanımlayabiliriz Salgın, afetler, tedarik krizleri… Tüm bu yaşananların ekonomik boyutu derken değişen, evrilen, tahmin edilmesi zorlaşan tüketici tercihleriyle baş başayız. Bu dönemde 5+5 odağıyla ilerliyoruz. Tüm sektörler ve markalar için odaklanılması gereken 5 başlık öne çıkıyor: Tüketici ve pazarı daha çok anlamak ve dinlemek, bunu yaparken de yeni formüller bulmak. Yaşadığımız için sorumlu olduğumuz bu evrende üzerimize düşeni hakkıyla yerine getirmek. 3 P için sürdürülebilirlik yapmak. Planet, people, profit. P’leri eksik bırakmadan ve tüm paydaşlarla birlikte sürdürülebilirlik önemli. Tüketici ‘Beni anla, hayatımı kolaylaştır’ diyor, anlam arayışında, öz değerlerine uygun markalarla ilerlemek istiyor.

ODAKTA NE VAR?
EŞİTSİZLİKLERE KARŞI İlk sırada eşitsizliklere karşı duruş yer alıyor. “Aynı dili konuşuyoruz” ve “Cam tavan arabada güzel” projelerimiz bu yaklaşımın birer sembolü.

ÇEVİKLİK VE ADAPTASYON İkinci sırada çeviklik ve adaptasyon yer alıyor. Çeviklik ve adaptasyon verimliliğin artırılmasını, hızlı ürün servis etme ve hizmet süreçlerini geliştirmemizi sağlıyor.

PLATFORMLAŞMA Üçüncü sırada platformlaşma yer alıyor. Bunu yaparken entegre deneyim sunma, iş birliği kurma ve rekaberlik kavramlarıyla ilerliyoruz.

YAPAY ZEKA Dördüncü sırada son dönemlerde çok fazla konuşmaya başladığımız yapay zeka yer alıyor.

VERİNİN ANLAMLANDIRILMASI Son olarak mobilite kullanılarak üretilen verinin anlamlandırılması ve kullanımı var Bu alan birçok fırsatlar barındırıyor.

Pegasus Hava Yolları Pazarlama ve E-ticaret Direktörü Ahmet Bağdat
“DİJİTAL DENEYİMİ YALINLAŞTIRMAK ANA STRATEJİMİZ”
Misafirlerimiz için tüm temas noktalarımızda sunduğumuz dijital deneyimi daha da iyi bir seviyeye taşıyarak, uçtan uca seyahatin her noktasında yalın ve pratik bir halde sunabilmek ana stratejimiz oldu.

Türkiye’nin dijital hava yolu olarak bütün süreçlerimizde dijital teknolojiler kullanıyor, birçok ilke imza atıyoruz. Mobil uygulama ve internet sitemiz flypgs.com’da yaptığımız geliştirmelerin yanında, havalimanında sunduğumuz Express Bagaj uygulamasıyla check-in ve bagaj teslim süreçlerini de birçok havalimanında daha yaygın hale getirecek şekilde çalıştık.

KİŞİSELLEŞTİRME VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK

Kişiselleştirme de ana odak noktalarımızdan biriydi. Hem yapay zeka hem kullanıcı ihtiyaçlarından beslenen tekliflerle misafirlerimizin seyahate dair ihtiyaçlarını ve isteklerini önden tahmin ederek kişiselleştirilmiş bir perspektifle kendilerine ulaşmayı hedefledik. 2023’te sürdürülebilirlik çalışmalarımıza da hız kesmeden devam ederek çok daha farklı projeleri hayata geçirirken, kendi misafirlerimizi de bu alanda hem marka olarak yaptıklarımızla hem onların yaratabilecekleri katma değerle ilgili bilgilendirici iletişim yapmaya özen gösterdik.

100. YIL KAMPANYASI

Bu yıl Cumhuriyetimizin 100. yılı olması ve 100. uçağımızı filomuza katmamız sebebiyle, Pegasus olarak bu kutlamayı detaylı bir şekilde planladık. Kuyruğunda Mustafa Kemal Atatürk’ün silueti ve imzası yer alan özel uçağımızla ilk rotamız başkentimiz Ankara oldu. Sonra “Her Adım Geleceğe” dedik ve Cumhuriyet’i sonsuza kadar yaşatacaklarını bilerek, TEV iş birliğiyle üniversiteli 1.000 kız öğrenciye burs desteği verdik. Cumhuriyet’in 100. yılı kutlamalarına özel olarak, kaptanlarımız gökyüzüne “100” yazdıkları özel bir uçuş gerçekleştirdi. Ve son olarak, Teknosa iş birliğiyle yapay zeka teknolojisi kullanarak Atatürk’ün sesini göklere taşıdık.

“DAHA İYİ DENEYİM İÇİN YENİLENDİK”
YATIRIM Dijitalleşmenin önemini erken fark eden ve bu konuda 2018’den bu yana ciddi yatırımlar yapan bir şirketiz. Bu yıl da dijitalleşme başlığı altında çok önemli projeler gerçekleştirdik. Sürekli olarak yenilikleri takip eden bir ekibimiz var. Bu özelliğimiz hem yeni fonksiyonları hizmete açmak hem var olanları iyileştirmek, geliştirip değiştirmek olarak kendini gösteriyor. Yakın zamanda web sitemiz ve mobil uygulamamızın ana sayfalarında bu anlamda yenilemeler yaptık.

GELİŞTİRME Günün getirdikleri ve geleceğin getireceklerini birlikte değerlendirerek, özellikle mobil uygulamamızı e-ticarete uygun, daha kolay bir deneyim sunacak şekilde yeniledik. Hem web sitemizi hem mobil uygulamamızı daha sade ve daha kolay kullanımlı olma, arama deneyimini daha fazla ön plana çıkarma ve gezginlere ilham olma amaçlarını önümüze koyarak geliştirdik ve bu süreçte kullanıcı testleriyle misafirlerimizin isteklerini de direkt olarak dinledik.

YENİ ÜRÜNLER Bununla birlikte dijital kanallarımızda uçuş arama deneyimine de çok önem veriyoruz. Bu konuda sürekli yeni özellikleri hayata geçiyoruz. Bu yıl da “En Uygun Fırsatlar” ve “Nereye Gitsem?” isimli iki ürünümüzü tanıttık. “En Uygun Fırsatlar”, misafirlerimizin konumuna ve en çok tercih edilen şehirlere göre en ucuz fiyatlı uçuş rotalarımızı gösterirken, “Nereye Gitsem?” modülümüzse seyahat etmek isteyen ama nereye gideceğine henüz karar vermemiş misafirlerimize uçuşu bütçelerine uygun ve yapmak istedikleri tatil temalarına göre şehir önerileri sunuyor.

ENGLISH HOME PAZARLAMADAN SORUMLU GMY CENNET MELİS USLUKILINÇ
“TASARIMI HER ZAMAN MERKEZDE TUTUYORUZ”
Global trendleri yakalarken, Türkiye mirasını da sınırlarımızın ötesine taşımak bizim için çok önemli. Bu anlamda kültürümüzü oluşturan temel tasarım öğeleri, farklı koleksiyonlarda odağımız oluyor.

Öncelikle mirası kuvvetli bir marka olarak global trendleri yakalarken, Türkiye mirasını da sınırlarımızın ötesine taşımak bizim için çok önemli. Bu anlamda kültürümüzü oluşturan temel tasarım öğeleri, farklı koleksiyonlarda odağımız oluyor. Türkiye’nin geniş coğrafi ve kültürel zenginliği, tasarım zenginliğine de yansımış durumda. Dolayısıyla tasarımı her zaman merkezimizde tutuyor, şık ve zevkli ürünlerle tüketicilerin zevkini yaşam alanlarına yansıtmalarını sağlıyoruz.

İLHAM VEREN DENEYİMLER

Kendini yenileyen, genişleyen, kendine farklı alanlar açan ve ilham veren deneyimler yaratıyoruz. Bununla birlikte tabii ki her zaman sadece tasarımda değil, ürün seçkisinde de bu zenginliği odağımıza alıyoruz. Bir yandan her yıl en az 4 veya 5 yeni koleksiyon çıkarırken, bir yandan zamansız diye tanımladığımız her zevke her zaman hitap edebilecek yeniliklere odaklanıyoruz. Ev ürünlerinde her kategoride en fazla ziyaret edilen Türkiye’nin en büyük perakende zincirlerinden biriyiz. Yakın zamanda odağımıza alacağımız farklı kategorilerdeki ürünlerle müşterilerimizin taleplerini karşılamayı planlıyoruz. Beklentilere cevap vermek üzere ciddi bir yapılanma içine girdik. English Home ziyaretçilerini heyecanlandıracak yenilikleri hayata geçireceğiz.

“KADINLARIN SESİYİZ”

Öte yandan en büyük kitlesi kadın olan bir marka olarak, farklı platformlarda da kadınların sesi olmaya devam ediyoruz. Hayata geçireceğimiz projelerle kadınların her zaman destekçisi olduğumuzu her fırsatta vurgulayacağız. Kültür mirasını farklı pazarlama alanlarında yaşatıyor olmak çok önemli. Müşterilerimizin ihtiyaçlarını önemsiyor, onların beklentilerine yönelik çözüm önerileri geliştirmek için ekipçe çaba gösteriyoruz. Sınırsız yaratıcılığın ön planda olduğu koleksiyonlarımız da bu yaklaşımımızın bir göstergesi.

TANITIM FIRSATI

Farklı kültürlerin hayata kattığı güzelliklerden ilham alıyoruz. Yine de sadece ürün tasarımında kültür mirasını yaşatmak yeterli değil. Bunu aynı zamanda mağaza tasarımlarına da entegre ederek somut bir şekilde nesillere aktarmanın çok önemli olduğuna inanıyorum. Bu vizyon doğrultusunda Fas’ta açılışını gerçekleştireceğimiz yeni mağazamızdaki vitrin çalışmamız, tamamıyla bu içgörü odağında tasarlandı. Türkiye’nin kültür temsili öğelerini vitrine taşıdığımız bu yaklaşımda, mağaza içerisindeki ürün seçkimizle de farklı bir kültüre kendi mirasımızı tanıtma fırsatı yakalıyoruz.

“DOĞRU ZAMANDA DOĞRU İNOVASYON GEREKİYOR”
ADAPTASYON Günümüzde güçlü marka olmak için sadece güçlü ürünler ve mağazacılık anlayışı yeterli değil. Doğru zamanda doğru inovasyonlar gerçekleştirerek, sürekli dönüşen dünya düzenine adapte olmak ise çok önemli. Biz her şeyden önce “amacı olan” bir marka olma fikriyle planlarımızı yapıyoruz.

POZİTİF AYRIM PLANI Bu noktada ürün satma ya da kâr elde etme hedeflerinin ötesinde yaşadığımız topluma fayda sağlama ve belirli bir bilinci sahiplenme adına da yatırımlar yapıyoruz. Çalışanlarının yarısından fazlasını kadınların oluşturduğu bir marka olarak 2024 planlarımızı, kadınlara pozitif ayrımcılık yaparak hayata geçireceğiz.

Trendyol Kurumsal İletişim Direktörü İrem Poyraz
“EKOSİSTEM İÇİN POZİTİF ETKİYE ODAKLANDIK”
Trendyol’un kuruluşundan bu yana tüm ekosistemi için pozitif etki yaratmayı önceliklendirdik. Bir teknoloji şirketi olarak sahip olduğumuz olanaklarla hayatın farklı alanlarda dijital uçurumun kapatılmasına odaklanıyoruz.

Türkiye’deki dijital uçurumun kapatılması hedefiyle farklı alanlarda projeler geliştiriyoruz. Sepette İyilik Hareketi ile STK’lara inovatif ve sürdürülebilir bir kaynak yaratma modeli sağlamayı hedefledik. Program kapsamında, tek çatı altında buluşturduğumuz 90 STK’ya üç yılda 200 milyon TL’yi aşan ek kaynak sağladık. Sepette İyilik, dünyada benzeri bulunmayan, başarılı bir özel sektör - sivil toplum işbirliği örneği.

GÖNÜLLÜLÜĞE DAVET

Türkiye’nin lider, dünyanın önde gelen e-ticaret platformlarından Trendyol olarak milyonlarca müşterimizi bağışçılığa ve gönüllü olmaya davet ediyoruz. Bu yıl üçüncü yaşını kutlayan Sepette İyilik Hareketi ile 90 STK’yı tek çatı altında buluşturduk. Trendyol’un kuruluşundan bu yana tüm ekosistem için pozitif etki yaratmayı önceliklendirdik. Bir teknoloji şirketi olarak sahip olduğumuz olanaklarla hayatın farklı alanlarda dijital uçurumun kapatılmasına odaklanıyoruz. Sivil toplum kuruluşlarına sürdürülebilir ve inovatif bir kaynak yaratma modeli sunan Sepette İyilik ise dünyada benzeri bulunmayan, başarılı bir özel sektör- sivil toplum işbirliği örneği. Bu programla sivil toplum kuruluşları için ek kaynak yaratırken, aynı zamanda dijitalleşmelerine, görünürlüklerinin artmasına ve toplumsal meselelere yönelik farkındalık yaratmalarına katkı sağlıyoruz. Sepette İyilik bireysel bağışçılığı motive etmesinin yanında erişilebilirliği sağlanması bakımından da önemli. Bu programa dahil olan ulusal yapıların yanı sıra yerel sivil toplum kuruluşları da bulunuyor. Yereldeki kuruluşların tüm Türkiye’ye ulaşmasının yolunu açmış oluyoruz. Bizler için mutluluk kaynağı olan bir gelişme de Sepette İyilik Hareketimizin ödüle değer görülmesi. Sepette İyilik Hareketi, Türkiye Halkla İlişkiler Derneği (TÜHİD) tarafından 21’incisi düzenlenen halkla ilişkiler alanında Türkiye'nin en prestijli ödülü sayılan Altın Pusula Halka İlişkiler Ödülleri’nde, Kurumsal Sorumluluk Kategorisi Ödülü’ne layık görüldü.

“KAPSAYICILIĞI ÖNEMSİYORUZ”
90 STK PLATFORMDA Üç yıl önce 10 kurumla çıktığımız yola bugün 90 STK ile devam ediyoruz. Kapsayıcılık bakış açımızla, eğitimden çevreye, toplumsal cinsiyet eşitliğinden girişimciliğe çok farklı alanlarda fayda sunan kurumlar, program kapsamında platformumuzda yer alıyor. Sepette İyilik ile STK’lar kendi ürünlerini Trendyol üzerinden komisyonsuz olarak tüm Türkiye’deki destekçilerine ulaştırabiliyor.

ÜÇ BİN ÜRÜN Halen platformumuzda Sepette İyilik kapsamında yaklaşık 3 bin ürünümüz var. Ayrıca, kurumlara ürünlerin yanı sıra dijital destek kartlarıyla da ek gelir yaratıyoruz. Satın alınan dijital destek kartlarının geliri de tamamen STK’lara aktarılıyor. Sepette İyilik aracılığı ile sivil toplum kuruluşlarına sağladığımız ek kaynak üç yılda 200 milyon TL’yi aştı.

İLK 3 Ürün satışlarında ilk üç STK Otizmli Bireyleri Destekleme Vakfı (OBIDEV)- Balıkesir: portföy çanta, Pembe İzler Kadın Kanserleri Derneği (Bursa): bileklik ve Anadolu Tüm Engelliler Dayanışma Derneği (Ankara): bez çanta olarak öne çıktı. Ayrıca hayvan hakları konusunda destek vermek isteyenler ağırlıklı dijital karta yönelmiş durumda.

Amgen Türkiye Genel Tedaviler İş Birim Direktörü Uğraş Güngör
“HEDEFLERİMİZE ULAŞTIK”
Bu yıl stratejik önceliklerimiz arasında bulunan dijital transformasyon, sağlık ekosistemine değer katan projeler ve yenilikçi tedavilerin hekimlerimiz ve hastalarımızla buluşması öncelikleriyle ilerledik.

Tedavi sağladığımız terapötik alanlarda farkındalık, tanı ve tedavi süreçlerini iyileştirmek için paydaşlarımızla iş birlikleri gerçekleştirerek böbrek hastalıkları, osteoporoz ve inflamasyon alanlarında hem dijital mecralarda hem geleneksel kanallarda farkındalık projeleri gerçekleştirdik. Tanıdan tedaviye giden yolda bilimsel programlara destekler sağlayarak sağlık ekosistemine katkılar sunduk. Bu yıl özelinde osteoporoz alanında yenilikçi bir ürünümüzü hekimlerin ve hastaların hizmetine sunarak bu özel tedaviyi ülkemizde erişilebilir hale getirdik. Tüm projelerimizde ve lansmanımızda hem iç paydaşlar hem dış paydaşlarla etkileşimlerimizde hibrit bir modelle dijital araçların ve kanalların kullanımını bir üst seviyeye taşıdık. Genel resimde, hedeflerimize ulaştık ve organizasyonumuzu daha üst seviyeye taşıdık.

“PAZAR PAYIMIZ ARTTI”

Tedavi sağladığımız tüm terapötik alanlarda ilaçlarımız, bu yıl daha çok hastaya sağlık ulaştırdı ve pazar paylarını artırdı. Bu açıdan başarılı bir yılı geride bırakıyoruz. Başarımızın kaynağı, şirketimizin global misyonundan geliyor: Hastalara hizmet etmek. Bu motivasyon ile ekiplerimiz çalışmalarını yapıyor, etkileşimlerini güçlendiriyor. Değişen-dönüşen dünyada daha çevik, daha yenilikçi ve daha değer katan süreçlerimiz ve hizmetlerimizle fark yaratmayı başardık.

“PROJELERİMİZLE ÖNE ÇIKTIK”
“DİKKAT KIRILABİLİR” Öne çıkan projelerimizi tedavi alanlarımız özelinde paylaşabilirim. Osteoporoz alanında “Dikkat Kırılabilir” sosyal medya kanallarımız ve web sitemizle hastalık farkındalığını ve toplumda bilinçlendirmeyi ileri noktaya taşıdık. Bu projemizle biri global biri yerel ödüller aldık. Osteoporotik Kırık Servis Merkezi sayısının ülke genelinde 32’ye çıkmasına katkı sağladık, böylece tedaviye erişime ve sağlıklı veri kayıtlarının tutulması ile bilime de katkı sağlamış olduk.

FARKINDALIK Nefroloji alanında Domino projemizle, kronik böbrek yetmezliğinde toplum farkındalığını üst seviyeye taşıdık, özel diyaliz merkezlerinde tanı ve tedavi yolculuğunda tedavilerimizi etkin ve yenilikçi kanallarla aktardık. İnflamasyon alanında bilimsel iş birlikleri ile sağlık profesyonelleri için tedavilerimizle ve terapötik alanlardaki gelişmelerle ilgili bilimsel destekler sağladık.

Türkiye Sigorta Kurumsal İletişim ve Marka Yönetimi Direktörü Selda Çamlıbel Özkoyuncu
“MÜŞTERİ DENEYİMİNİ ZİRVEYE ÇIKARACAĞIZ”
Müşteri deneyimini zirveye taşımak, en önemli hedeflerimiz arasında yer alıyor. Bu doğrultuda ise müşterilerimize çözüm odaklı bir yaklaşım sunmaya gayret ediyoruz.

Yıllık itibar performansı şirketlerin itibar bakımından güçlü ve zayıf yanlarına ilişkin bilgi sağlıyor. Elde edilen sonuçlar bir sonraki yılın stratejisi için önümüzü görmemizi sağlayacak bir yol haritası oluşturmak için önemli doneler sunuyor. Türkiye Sigorta olarak yaptığımız itibar araştırmamızın sonuçlarının yanı sıra yıl içinde iş ortaklarımız, sigortalılarımız ve yatırımcılarımızdan gelen geri dönüşleri göz önüne alarak bir değerlendirme yapıyoruz.

“LİDER OLMANIN VERDİĞİ GÜÇLE ODAKLANDIK”

İtibar yönetiminde referans aldığımız şey; müşteri memnuniyeti sağlamak için sektörünün öncü ve lider şirketi olmanın verdiği güçle çalışmayı odağımıza almak. Tüm faaliyetlerimiz gibi itibar yönetimimizi de bu odakla yürütüyoruz. Adını ülkemizden alan ve gücünü iyilik için kullanmayı ilke edinen bir marka olarak ne mutlu bize ki çalışmalarımız farklı kurum ve platformlarda da ödüle layık görülüyor. 2023 yılında Türkiye Hayat Emeklilik olarak Marketing Türkiye’nin bu yıl 8’incisini düzenlediği The ONE Awards Ödülleri’nde, “Yılın İtibarlısı” olarak seçilirken; Dijital İtibar Raporu’nda (DİR 100) da Türkiye Sigorta olarak en itibarlı firmalar arasında kendi kategorimizde birinci olduk. Ayrıca bu yıl 12’incisi düzenlenen, Türkiye’nin en itibarlı kurum ve markalarının belirlendiği Türkiye İtibar Endeksi Araştırması'nda da sektörümüzün en itibarlı firmaları arasında yer aldık. İtibar Endeksi raporu sayesinde gelecek yol haritamızı çizerken kamuoyu ve hedef kitlelerde nasıl algılandığımızı, güçlü yönlerimizi ve güçlendirmemiz gereken alanları görme fırsatı yakaladık. Araştırma sonucundan çıkan değerli bulgulardan da faydalanarak müşterilerimizin güvenini kazanmaya ve sektördeki öncülüğümüzü pekiştirmeye devam edeceğiz.

“ÖNCELİĞİMİZ MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ”
HEDEF Müşteri deneyimini zirveye taşımak, en önemli hedeflerimiz arasında yer alıyor. Bu doğrultuda müşterilerimize çözüm odaklı bir yaklaşım sunmaya gayret ediyoruz. Bunun karşılığında 150 bin markanın ve ayda 20 milyon ziyaretçinin buluştuğu Şikayetvar tarafından bu yıl 8’incisi düzenlenen ve müşteri deneyimini en iyi yaşatan markaların ödüllendirildiği A.C.E. Awards Ödülleri’nde müşterilerimizin takdiriyle bu ödülü dördüncü kez kazanmak bizi oldukça mutlu etti.

ÖDÜLLER Kazandığımız ödüller bizi daha da iyisini yapmak için çalışmaya motive ediyor. Başarılarımızın arkasında özverili bir şekilde emek harcayan tüm çalışma arkadaşlarımızla birlikte herkes için en iyi sigorta hizmetini sunmaya devam edeceğiz. Türkiye Sigorta olarak önceliğimiz müşteri memnuniyeti ve sektörümüzde ihtiyaç duyulan her alanda öncü şirket olma bilinciyle hareket etmek. Bunu yaparken bize yol gösteren kriterlerimizi gerek itibar araştırmamızın sonuçlarından elde ettiğimiz çıktılardan gerekse müşteri ve iş ortaklarımızın değerli yönlendirmelerinden yola çıkarak belirliyoruz.

YENİ DÖNEM Önümüzdeki dönemde 2023 yılından elde ettiğimiz verilerin ışığında fark yaratan işlere imza atmaya devam ederek başarılarımızı sürdürmeyi hedefliyoruz. Kendimizi geliştirmeye devam edip tüm paydaşlarımızın bize olan güvenini koruyarak artırdığımız sürece doğru yolda olduğumuza inanıyoruz.