PAZARLAMADA '10'LARIN TRENDLERİ

BusIness Life, 10 yaşında... Aralık 2020'de, 120. sayımıza ulaşmanın mutluluğunu duyuyoruz. Elbette bu gurur ve sevinci, değerli iş insanlarımızın desteği ve katkıları olmadan yaşayamazdık. Bu bilinç ile 10. yılımıza özel "Türkiye'nin En Etkin CMO'ları" arasında önemli rol üstlenen başarılı yöneticilerimizin, düşüncelerini bizlerle paylaşmanızı rica ettik. "CMO'nun Rolü" başlığı altında da yapılan özel araştırmalarımızı, haberlerimizi, yazar & editör kadromuzu, on binlere ulaşan sosyal medya görsellerini ve dergimizin sayfa tasarımını da kapsayan zengin içerikleri nasıl bulduklarını sorduk. "Kamuoyuna gerekli mesajları verebiliyor muyuz?"un yanıtlarını da aradık.


ONUR DEDEKÖYLÜ (Pegasus Hava Yolları Pazarlama Direktörü):
İş dünyasındaki yöneticileri besliyorsunuz
Business Life, sektörden çok önemli isimleri sayfalarında buluşturuyor ve onların değerli görüşlerine yer veriyor. 

Business Life, gündemi çok yakından takip ederek iş dünyasındaki yöneticileri güncel konular ve trendlerle beslemeyi başarıyor. Derginin içeriğini zengin ve faydalı buluyorum. Ben de ilgiyle takip ediyorum.

HER ŞİRKET, BİRBİRİNDEN BİR ŞEYLER ÖĞRENMELİ 
Biz pazarlama yöneticileri için başka şirketlerin hikâyelerini duymak gerçekten çok faydalı. Pazarlama problemlerini uçtan uca, mtuaıaı tanımından bulunan stratejiye ve uygulamaya kadar tüm öykünün bir vaka gibi anlatıldığı içeriklerin yoğunluğu artabilir. Ek olarak, sektörler pandemi ve dijitalleşmeyle ciddi bir değişim yaşıyor. Bu dönemde hayata geçirilen inovasyon stratejilerini daha fazla duymak çok faydalı olur. Bence hepimiz, her şirket birbirinden bir şeyler öğrenmeli. Diğer bir deyişle ev ödevimiz, öğrenmeye açık olmak olabilir.

MEHMET TÜFEKÇİ (Arçelik Türkiye Pazarlama Direktörü):
Haberleriniz çok yönlü bakış açısıyla hazırlanıyor
İş dünyasının dikkat çeken yayınlarından olan Business Life’ın deneyimli kadrosu ile titizlikle yürüttüğü çalışmalarla ortaya koyduğu sayılarını yakından takip ediyorum.

Çok yönlü bakış açısıyla hazırlanan haberlerin iş dünyasının tüm paydaşları tarafından ilgiyle karşılandığı fikrindeyim. Yeni dönemin pazarlama stratejilerinden bahsedecek olursam; sosyal fayda sağlamak ve insanlar için değer yaratmak tüm markalar ve mecralar için öncelikli bir hale geldi. İşimizin, hayatımızın merkezinde bu unsurları her daim en öne alırsak, başarıya giden yolu kolaylıkla bulacağımızı, zamanın ruhuna adapte olacağımızı düşünüyorum. Business Life ailesine okurlarıyla buluşacağı, başarılarla dolu uzun yıllar diliyorum...

BARIŞ GÖKPINAR (Samsung Electronıcs Türkiye Kurumsal Marka ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı):
Değerli bir referans kaynağısınız
Yaklaşık 20 yıldır pazarlama alanında birçok şirkette görev almış biriyim. Business Life’ın “CMO’nun Rolü” başlığı altında yer verdiği içerikleri büyük bir keyifle okuyorum. Bu alanda yaşanan son trendleri ve gelişmeleri yakından takip etme fırsatı buluyorum.

CMO’ların şirketlere yapmış olduğu katkıları zengin içerikleriyle okuyuculara sunan Business Life’ın, bu konuya ilgi duyanlar için değerli bir referans kaynağı olarak görüyorum. 

İNSANLARIN HAYATINA YENİ DEĞERLER KATMALIYIZ
Dünya çapında değerli bir marka olarak kalabilmek için insanların hayatına sürekli olarak yeni değerler katmamız gerekiyor. Samsung Electronics olarak, bizim de yenilikçi fikirler ve teknolojilerle dünyaya ilham verme ve geleceği şekillendirme vizyonumuz var. Müşterilerimize, ortaklarımıza ve çalışanlarımıza, kendi yaşamlarını zenginleştirecek yeni değerler katıyoruz. Bu bağlamda, çalışmalarımızın kamuoyuna duyurulması konusu da büyük önem taşıyor.  

SİZLERLE ÇALIŞMAKTAN MUTLULUK DUYACAĞIZ 
Business Life ile gerçekleştirdiğimiz çalışmaları da oldukça değerli görüyoruz. Şu ana kadar olduğu gibi, bundan sonrası için de ürün ve hizmet açısından hayata geçireceğimiz tüm yeniliklerin okuyuculara aktarılması noktasında yakın iş birliğinin devamını kıymetli buluyoruz. Yeni dönemde de özellikle dijital dünyada ses getiren projelerimizle, pandeminin tüketicilerin teknoloji alışverişlerinde yarattığı değişim, gençlerin teknoloji alanındaki eğitimlerine katkılarımız özelinde, sizlerle çalışmaktan mutluluk duyacağız.

NAZIM ERDOĞAN (sahibinden.com Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı):
Ülkemizde önemli bir görev üstleniyorsunuz
Titiz ve uzman yayıncılığın rehberliğinde; kurumların bilgi birikimleri ve gelecek projeksiyonları, tüm paydaşlarla ve kamuoyuyla paylaşılıyor. Böylece hem sektörün geneli hem de toplum için önemli ve güncel bir bilgi kütüphanesi sağlanıyor.

Business Life, ekonomik canlılığın kritik önem taşıdığı ülkemizde önemli bir görev üstleniyor. 

PAZARLAMA, TEK YÖNLÜ BİR İŞLEV DEĞİLDİR
Pazarlamanın özü, toplumu ve bireyi anlayabilmekte yatar ve tek yönlü bir işlev değildir. İyi pazarlama; sosyoloji, psikoloji, antropoloji, ekonomi gibi pek çok dalı kapsayan ve tüketicinin nabzının tutulması ile ürün ve hizmet geliştirmeye yön veren kritik bir fonksiyondur. Sizlerin aracılığıyla iş dünyasında bu vizyonun yaygınlaşması, bireylerden gelen taleplerin daha iyi anlaşılmasını, her ölçekteki kurumların bilinçlenmesini ve toplumsal sorumluluklarına daha içten şekilde sahip çıkmasını sağlayacaktır. 

SAVAŞ CENEVİZ (Trouw Nutrition Türkiye Pazarlama Müdürü):
Sektörünüzde dikkati çeken bir oyuncusunuz
Günümüzde günceli yakalamak ve buna adapte olmak, kritik öneme sahip. Bunu yaparken de bulunduğunuz ekosistemi takip ediyor olmanız gerekiyor.

Business Life dergisi gerek aylık bazda sunduğu içerikler gerekse bu içeriklerin düzenli bir şekilde paydaşlarına ulaştırılması konusunda ciddi efor sarfediyor. Sektöründe, dikkati çeken bir oyuncu olarak faaliyet gösteriyor. İçerikler günceli yakalamak için oldukça yeterli.

BUSINES LIFE, EMİN ADIMLARLA İLERLİYOR 
Busines Life, alanında emin adımlarla ilerliyor. Sadece offline değil, online iletişim kanalları üzerinde de çok aktif. “Online”da bu kadar aktifken, Türkiye’nin ve sektörün güncel durumlarını göz önünde tutarak, pazarlama dünyasından ilgili katılımcılar ile aylık webinar’lar veya Instagram üzerinden canlı yayınlar düzenlenebilir.

NURÇİN KOÇOĞLU (Boyner Büyük Mağazacılık Pazarlama ve Marka Yönetimi Genel Müdür Yardımcısı):
Business Life'ın yol arkadaşlığı, bizim için çok değerli 
Business Life, iş dünyasının nabzını tuttuğu gibi, kapsamlı haber çalışmaları, derin analizleri ve uzman yazarları ile önemli bir başvuru kaynağı niteliği taşıyor.

120. sayısını çıkararak 10. yaşını kutlayan Business Life, ekonomiye can veren sektörlerin gündemini çok iyi takip ediyor. 

PROFESYONELLERE VE GENÇLERE İLHAM VERİYORSUNUZ
Hızlı değişen pazarlama ve iletişim dünyasında şirketlerin yaptıkları farklı çalışmalara, sektör araştırmalarına, bu alandaki yöneticilerin görüşlerine yer veriyorsunuz. Business Life böylece, pazarlama faaliyetleri açısından da hem sektör profesyonellerine hem de kariyerinin başında olan genç yeteneklere ilham veriyor.  

RESMİ, HER ZAMANKİNDEN HIZLI OKUMAMIZ GEREKİYOR
Tüketici, okuyucu, çalışan; özetle insan faktörü pandemide ciddi alışkanlık ve davranış dönüşümünden geçiyor. Bu değişimi psikoloji, sosyoloji, pazarlama, iş dünyası, ekonomi, teknoloji boyutları ile bütünsel ele almak daha da önemli. İş dünyası liderleri olarak, resmi her zamankinden de hızlı okumak, tüm resmi görmeden belirsizlik ortamında da olabildiğince çevik olmak ve doğru karar almak gerekiyor. Bunları da en hızlı şekilde aksiyona çevirebilmek yetkinliği ve duygusal esneklik, içinde bulunduğumuz sürecin en öne çıkan yönleri... 

YENİLİKÇİ PROJE VE İÇERİKLER ARTI DEĞER YARATIYOR
Döneme özel hizmetlerin, yenilikçi proje ve içeriklerin yer aldığı platformların, okuyucuya artı değer yarattığını ve ilgi gördüğünü düşünüyorum. Teknoloji ve dijital dönüşüm de önemli konu başlıklarından... Dijitalleşmeye yatırım yapan şirketler, diğer dijital dönüşüm hikâyelerine kulak vermek ya da kendi deneyimlerini paylaşmak istiyor. 

YOL GÖSTERİYORSUNUZ
Business Life’ın yeni dönem pazarlama stratejileri hakkında yaptığı haber çalışmalarını, bilgilendiren, derinliği olan ve yol gösterici içerikler olarak değerlendiriyor ve bu yöndeki çalışmalarının devam etmesini diliyoruz. Biz de Boyner olarak, bu çalışmalardan uzmanlığımız içinde olan konulara destek vermekten mutluluk duyuyoruz. Sektörünün tüm paydaşlarına ilham veren Business Life'ın yol arkadaşlığı bizim için çok değerli. Business Life'ın 10. yılını yürekten kutluyor, tüm ekibe başarılarla dolu nice yıllar diliyoruz. 

EMRE KURT (Mercedes-Benz Otomotiv, Otomobil Pazarlama Grup Müdürü):
Derginiz, harika bir platform oluşturdu
Business Life, değerli kadrosuyla birlikte pazarlama ve iş süreçlerindeki trendlerin değişimini takip edip bizlere sunan çok önemli bir bilgi kaynağı. İlgiyle takip ediyor ve sizlere nice yıllar diliyorum. 

Derginiz, farklı sektörlerin üst düzey yöneticilerine, fikirlerini sunmaları adına harika bir platform oluşturdu. 

İLGİYLE OKUYORUM 
“CMO’nun Rolü” başlığı altındaki çalışmalarınız ile; iş, finans ve teknoloji dünyasının önemli şirketlerinin bu zorlu şartlardaki pazarlama stratejilerine, tüm dünyada değişime uğrayan iş yapış biçimlerine odaklanıyorsunuz. Özellikle pandemi sürecinde bizler ve hedef kitlelerimiz adına meydana gelen değişiklikleri aktardığınız araştırmalarınızı ve haberlerinizi ilgiyle okuyorum. İçeriklerinizin, bu tarz alanlara ilgi duyanlarca takip edilmesi gerektiğini düşünüyorum. 

STRATEJİLERİMİZDE, BİRİNCİ PLANDA SAĞLIK VAR
Salgınla birlikte başlayan ve “Yeni dönem” dediğimiz bu süreç, gerçekten de tüm sektörleri zorlayan, tüm alışkanlıkların değişmesine yol açan; ama bir o kadar da bizleri hedef kitlelerimize en sağlıklı ve doğru şekilde ulaşmamız için yaratıcı olmaya zorlayan bir dönem... Artık hepimiz, sağlığı birinci plana koyarak pazarlama stratejilerimizi belirliyor ve uyguluyoruz. 

10. YAŞINIZI KUTLUYORUM
Ortak kararlara uyup hareket etmenin ve eski günlük yaşamımızda aklımıza gelmeyen, kahramanca çalışmaya devam eden bazı sektörlerle kurulacak empatinin ne kadar önemli olduğunu anladık. Bu açıdan yeni dönemin hem dünyamız hem de toplum için farklı sürdürülebilirlik değerlerini ön plana çıkartmasını umuyorum. 10. yaşınızı kutluyor, herkese sağlıklı günler diliyorum.