PAZARLAMADA COVID-19 TRENDLERİ

Tüm dünyayı sarsan CovId-19 salgını sürecinden, parmakla sayılacak kadar sektör etkilenmedi. Bildiğimiz tüm alanlardaki markalar, ciddi yaralar aldı. Corona sonrası pazarlama ve reklamcılık stratejilerinde de farklılaşmalar görüleceği aşikâr. Senaryolara göre; satış odaklı ve müşterilerin kasasını dolduracak söylemler öne çıkacak. Dijital ya da konvansiyonel ayırt etmeksizin "toplumsal fayda" odaklı işlere yoğunlaşılacak. Hemen ilk anda sıralamak gerekirse; doğaya ve çevreye duyarlı fikirle önem kazanacak, freelance çalışmak da trend olacak. OnlIne ticaret artarken, içe dönük ekonomiyle yerel ajanslar yükselecek. Pandemiyle birlikte tüketici beklentileri de hızla dönüşüyor. Peki! Bu değişime şirketler nasıl ayak uyduruyor? CMO'lar ve ekipleri, tatmin edici bir "müşteri deneyimi" için neler yapıyor? Türk iş dünyasının tecrübeli ve değerli liderleri yanıtladı...


TURKCELL PAZARLAMADAN SORUMLU GENEL MÜDÜR YARDIMCISI ALPER ERGENEKON:
“ÖNCE MÜŞTERİM” DİYORUZ
Müşteri deneyimi, en önem verdiğimiz konuların başında geliyor. Tüm imkânlarımızla onların yanında olmaya özen gösterdik. Bu süreçte de ihtiyaçlara en uygun cevabı verecek şekilde çalışmalarımızı yürüttük. Salgın başladığından bu yana çeşitli internet ve konuşma hediyeleriyle Turkcellilere destek olduk.

Turkcell olarak, her zaman söylediğimiz gibi “Önce Müşterim” diyoruz. Öncelikle bizler için çok fazla emek harcayan sağlık çalışanlarımızın, 65 yaş üstü müşterilerimizin ve uzaktan eğitime geçiş yapan öğretmen ve öğrencilerimizin kullanımları için ek data ve dakika paketleri tanımladık. 

SERVİS VE ÜRÜNLERİMİZİ GELİŞTİRMEYE DEVAM...
“#EvdeHayatVar” dedik ve dijital servislerimizle Turkcellilerin evde daha verimli vakit geçirmeleri için ürünlerimizi zenginleştirdik. “TV+” ve “Dergilik” uygulamalarımızdan yüzlerce içeriği ücretsiz sunarken, “Fizy ev konserleri” serimiz ile onların keyifli dakikalar geçirmelerini sağladık. Yine fiberliler için belirli bir süre en düşük indirme hızını 50 Mbit’e, yükleme hızlarını 4 kat artışla 20 Mbit’e yükselttik. Evden çalışan ve toplantılarını online olarak gerçekleştirenlere yönelik, yerli ve milli iletişim platformumuz BiP’e konferans özelliği için çalışmalarımızı hızlandırdık. Test aşaması tamamlanmak üzere. Turkcell’in dijital dönüşüm öncülüğüyle birlikte tüm servis ve ürünlerimizdeki geliştirmelerimizi de talepler doğrultusunda geliştiriyoruz.


ARÇELİK TÜRKİYE PAZARLAMA DİREKTÖRÜ  MEHMET TÜFEKÇİ:
PAZARLAMA DÜNYASI İÇİN YENİ BİR DÖNEMİN KAPILARI ARALANDI
Krizler, tehditler ve tüketicilerin günlük hayatta karşılaştığı sorunlar karşısında sosyal fayda sağlamak ve insanlar için değer yaratmak, markalar için öncelik haline geldi. Pandemi sonrasında da bu trendin devam edeceğine inanıyoruz.

Covid-19 pandemisi, dünyadaki sorunlara karşı duyarlı olmanın önemini bir kez daha gösterdi. Pazarlama dünyası için yeni bir dönemin kapılarını araladı. 

ÖNCELİĞİMİZ SAĞLIK...
Arçelik olarak paydaşlarımızın ve müşterilerimizin hem fiziksel hem de ruhsal sağlıklarını korumalarına yardımcı olmaya odaklandık. “Amade” çatısı altında “Her Nefeste Umut Var Türkiye” filmimizi yayına alarak, salgınla gelen değişim ve belirsizlik yüzünden karamsarlığa kapılsak da aslında umut edecek çok şeyimiz olduğunu ve yalnız olmadığımızı vurguladık. “Önce Büyükler” kampanyamızı hayata geçirdik, sokağa çıkma yasağı süresince 65 yaş ve üstünün servis hizmetlerini önceliklendirdik. İsteyenlerin alışverişleri yapılarak ürünler evlerine teslim edildi. “Tecrübenize Amade” sloganıyla Arçelik yöneticileri, servis ve çağrı merkezi çalışanlarımız, Ramazan Bayramları’nı kutladı. Bu kampanyayla, büyüklerimizin yanında olamasak da bizler için ne kadar değerli olduklarını anlattık.
Beko markamız ile “Evimize Sağlık” iletişimlerimizde odak noktamız; sağlık, temizlik ve hijyen oldu. Sağlık çalışanlarına destek olabilmek amacıyla hastanelere ürün bağışı kampanyası gerçekleştirdik. Hijyenin sağlanması ve gıda hazırlamada kritik ihtiyaçları karşılayan beyaz eşya ve küçük ev aletlerinden oluşan tazelenme köşeleri kurduk. Bu zorlu süreçte kimseyi mağdur etmeden en iyi deneyimi yaşatmayı hedefledik. Tüm hijyen ve sosyal mesafe kurallarına uyarak hizmetlerimize devam ettik.


PANASONIC LIFE SOLUTIONS TÜRKİYE SATIŞ VE GOBAL PAZARLAMADAN SORUMLU İCRA KURULU ÜYESİ AZİM TUNCİNAR:
DEĞİŞİM, ÜRÜN VE ÇÖZÜM İNOVASYONUNA DÖNÜŞTÜRÜLMELİ
Evde kalmayı gerektiren salgın, dijitalleşmeyi hayatımıza daha hızlı bir şekilde entegre etti. Biz pazarlama profesyonelleri için de tüketici davranışlarını analiz ederek doğru anlamlandırma ve teknolojiyi katma değere dönüştürmek gibi önemli bir fırsatı da doğurmuş oldu. Müşteri deneyimini daimi kılma boyutunda da markalara yeni sorumluluklar yüklendi.

Covid-19’un tüm dünyayı etkisi altına almasıyla birlikte, iş dünyasından sosyal hayata, ekonomiden satın alma alışkanlıklarına dek, yaşamın her süreci önemli düzeyde etkilendi. 

BEKLENTİ VE DAVRANIŞLAR DOĞRU ANALİZ EDİLMELİ
Bu hızlı ve daha önce tecrübe edilmemiş dönüşümle birlikte dijitalleşmeyi doğru anlamak ve yönetmek önemli. Dünyanın en değerli markaları arasında yer alan Panasonic’e bağlı Panasonic Life Solutions Türkiye olarak, tüketici beklentilerindeki hızlı transformasyona proaktif yaklaşımlarla uyum sağlıyoruz. Rekabet koşullarında güçlü kalmak ve mevcut potansiyellerini müşteri deneyimine yansıtmak isteyen şirketler, toplumun beklenti ve davranışlarını doğru analiz etmeli. Bu doğrultuda, başarılı sonuçlar ortaya koyan birçok özel uygulamayı hayata geçiriyoruz. Pandemi döneminde de yoğun olarak faydalanılan ‘7/24 Canlı Destek Hattı’ bunlardan yalnızca biri. İhtiyaç duyalan her an hizmet verip, online destek sağlıyor. 

HİJYEN İÇİN YENİ ELEKTRİK ANAHTAR-PRİZ SERİSİ...
Salgının ve dijitalleşmenin getirdiği değişimi, ürün ve çözüm inovasyonuna dönüştürmek çok ehemmiyetli. Örneğin, akıllı yaşam teknolojileri kapsamında insan hayatına değer katması için konumlandırdığımız “Thea IQ Bina Otomasyon Sistemi” çok özel yazılımlar sayesinde önceden belirlediğiniz senaryoyu evinizde uygulama imkânı tanıyor. İklimlendirme, aydınlatma ve perde-panjur kontrolünden güvenlik sistemleri entegrasyonuna kadar birçok hususta yaşam alanlarına konfor, enerji tasarrufu ve güvenlik için kapsamlı çözümler içeriyor. Tatildeyken akıllı telefonunuz üzerinden evinizi izleyebiliyor, evde yokken panjurlarınızı açabiliyor ya da kapatabiliyorsunuz. Ayrıca, hijyen konusundaki yüksek hassasiyete cevap vermek üzere yeni bir elektrik anahtar-priz serisini çok yakında pazara sunacağız.


NESTLÉ TÜRKİYE PAZARLAMA VE KURUMSAL İLETİŞİM DİREKTÖRÜ ZEYNEP SUNGU:
AMACIMIZ, SAĞLIKLI BİR GELECEĞE KATKIDA BULUNMAK
Nestlé olarak amacımız, yaşam kalitesini artırmak ve daha sağlıklı bir geleceğe katkıda bulunmak. Bu doğrultuda, bireyler ve aileler, topluluklar ve gezegenimiz için “Ortak Değer Yaratan” projelere öncelik veriyoruz.

“Gezegenimizi korumak” ve gelecek nesiller için daha temiz bir çevre bırakmak amacıyla tüm dünyadaki faaliyetlerimizin çevreye etkisini azaltma, 2050 yılına kadar karbon salımını sıfıra indirme konusunda taahhütte bulunduk. Bütüncül atık yönetimimiz için “Fazla Gıda” ile güçlerimizi birleştirdik. Proje, çevresel sürdürülebilirlik konusunda anlamlı bir fark yaratacak. Sorumlu üretim anlayışımızı, kurum kültürümüzün bir parçası haline getirdiğimizi bir kez daha gördük. Bizim için ‘sıfır’ hiç bu kadar değerli olmamıştı.


SAHİBİNDEN.COM PAZARLAMADAN SORUMLU GENEL MÜDÜR YARDIMCISI NAZIM ERDOĞAN:
DEĞİŞİM DNA’MIZDA VAR
Virüsün dünyada pandemik bir boyut almasıyla birlikte, temas halinde yürüttüğümüz faaliyetlerin birçoğu dijital ortamlara kaydı. Hayatında, hiç online sipariş vermemiş birçok tüketici bu deneyimi bu dönemde ilk kez yaşadı.

İnternet üzerinden hiçbir şey almayan tüketiciler, e-ticaret yöntemiyle bu deneyime çok hızlı adapte oldu. Hâlihazırda alışveriş yapanların da güven duyguları güçlendi. 

KULLANICILARIMIZI DİNLİYOR VE İHTİYAÇLARI İYİ ANALİZ EDİYORUZ
sahibinden.com, yapısı ve sektördeki konumu gereği, değişimi yöneten ve talepleri karşılama noktasında hızlı hareket eden bir firma. İhiyaçları iyi analiz edip doğru çözümler sunan sahibinden.com, inovatif çözümleri kendi Ar-Ge merkezinde geliştirerek bu konuda da örnek olmayı amaçlıyor. Örneğin, bu dönemde hayatları kolaylaştıracağını düşündüğümüz yeni bir özelliği devreye aldık: “Görüntülü Arama İle Gezilebilir”. Bu seçenek, ilan verenler evden çıkmak istemeyen müşterilerine de hizmet verebildiklerini belirtiyor. İlan bakanlar ise arama esnasında bu filtreyle uzaktan görebilecekleri konut ve vasıtaları bulabiliyor. Kullanıma açıldığı günden itibaren yayımlanan ilanların yarısından fazlasında bu özellik işaretlendi. Özetle, tatmin edici bir deneyim sunmak için kullanıcılarımızı dinliyor ve sürekli teknolojiye yatırım yapıyoruz.


ORKA HOLDİNG YÖNETİM KURULU ÜYESİ / GENEL KOORDİNATÖRÜ OSMAN ARAR:
MAĞAZALARIMIZA ZİYARET, İLERLEYEN DÖNEMDE DAHA DA ARTACAK
Covid-19 pandemisi tüketicinin alışkanlıklarını, ihtiyaçlarına olan bakış açısını ve firmalardan beklentileri büyük ölçüde değiştirdi. Son yıllarda online alışverişe daha çok yönelenler, mağazaların da kapanmasıyla bu deneyime mecbur kaldı ve daha çok alıştı. 

Müşterilerimiz, salgın döneminde en hijyenik koşullarda dsdamat.com ve damattween.com üzerinden alışveriş yapmaya devam etti. Perakende sektörünün tümünde pandemi nedeniyle çok sayıda kişi “online”a yöneldi. Fakat hâlâ giysisini dokunarak, görerek almak isteyenler var. Haziran ayı itibariyla Türkiye’deki mağazalarımızı sağlık tedbirlerini alarak açtık. Yurt dışındakiler de bulundukları ülkenin önlemleri hafifledikçe açılmaya devam ediyor. Tüm prosedürler uygulanıyor. Her gün dezenfekte ediliyor. Soyunma kabinlerimizde de her kullanımdan sonra aynı işlem yapılıyor. Her çalışan ve misafirimizin ateşini ölçüyoruz. Girişlerde maske ve el dezenfektanı imkânı sunuyoruz. Personelimiz kendisinin ve tüketicilerin sağlığını korumak amacıyla maske ve siperlikleriyle çalışıyor. Ziyaretler, ilerleyen dönemlerde daha da artacaktır.


HAYAT KİMYA STRATEJİ VE PAZARLAMADAN SORUMLU BAŞKAN YARDIMCISI AYSEL AYDIN:
ESTETİK DEĞİL, FONKSİYON VE FİYAT ÖNE ÇIKIYOR
Normalleşme sürecinde, tüketicilerin kendine en yakın noktadan, online sitelerden daha toplu alışveriş yapma eğilimine devam edeceğini ve gereksiz harcamalardan kaçınacağını tahmin ediyoruz.

Evden çıkmadan istenilen her şeye ulaşılabildiği için online alışveriş daha çok tercih ediliyor. FMCG (Hızlı Tüketim Ürünleri), 2020 ilk çeyrekte e-ticaret kanalında bir önceki yılın aynı dönemine göre cirosal bazda yüzde 160 büyüdü. En öne çıkan kategori ise temizlik kağıtları ve çamaşır suyu oldu. Salgın döneminde tasarım, estetik ve şıklıktan çok, ürünlerin fiyatına ve fonksiyonuna odaklanılıyor. Temizlikte şıklık ve hoş koku önemini kaybetti. 

SOSYAL FAYDAYA YÖNELİK PROJELER ÜRETİYORUZ
İnsanların beklentileri farklılaştı. Sürdürülebilirlik yönündeki çalışmalara daha fazla değer veriyorlar. Markaların toplumsal sorunları desteklemesini, hayatı kendileri için kolaylaştırmasını, günlük yaşamlarına katkı sağlamasını bekliyorlar. Biz de talepleri göz önünde bulundurarak sosyal faydaya yönelik projeler üretiyoruz. Müşterilerimizi dinlemeye, ihtiyaçlarını anlamaya daha fazla mesai harcıyoruz. Ayni ve nakdi yardımlarla ülkemizin pandemi mücadelesine destek verdik. “Biz Bize Yeteriz Türkiyem” kampanyasına 7 Milyon TL’yle katıldık. Tüketicilerimizin duygularına tercüman olurken, her zaman yanlarında olduğumuzu hissettiriyoruz. Değişen alışkanlıklarını takip ediyoruz. Bunlar, şirket kimliğimizin değişmez parçası...


GÜNSAN ELEKTRİK PAZARLAMA DİREKTÖRÜ ALİŞAN ÇAPAN:
TÜKETİCİ DE ÇALIŞAN DA DAHA ÇOK “ANLAM” ARAYACAK
“Pazarlama gurusu” Philip Kotler, klasikleşmiş 4P yaklaşımına “Purpose”, yani amacı da ekledi. İnsanlığa yararlı, sınırlı olan mevcut kaynaklara ve tüm yaşama saygılı olan, sağlıklı ve sürdürülebilir bir gelecek yaratmak için insan davranışlarını teşvik etmek, herkes için bir öncelik oldu. Değişen dünyamızda amaç veya anlam arayan bireyler artacak.

Tüm olumsuzluklarına rağmen, insanların bilinç seviyelerinin çok hızlı yükseldiği, hayatı sorguladıkları bir dönem. 

MARKALARIN BAŞARILI OLMASI İÇİN AMAÇ ŞART
Çalışan, işyerinin; müşteri de aldığı ürün ya da hizmetin sosyal faydasını, amacını daha fazla sorgulamaya başlayacak. Bu, bir markanın ve işletmenin başarılı olması için zaruri. Tüketicilerin yüzde 77’si, hayatlarındaki markalar yok olduğunda umurlarında olmayacağını beyan ediyor. Glassdoor’un araştırmasına göre; çalışanların %60’ı, dünya için olumlu bir amaca sahip firmada görev yapmayı, daha düşük maaş ve kötü çalışma koşullarına tercih ediyor. Artık, topluma yararlı işler yapan, markasına anlam katan şirketler, bunların arayışındaki insanları istihdam edecek. Özetle; önümüzdeki süreçte çalışanlar, tıpkı kendileri gibi anlam arayan kişilere; iyi, faydalı, değerli, sürdürülebilir ürün ve hizmet sunucak...


ARZUM PAZARLAMA VE ÜRÜN GELİŞTİRMEDEN SORUMLU GENEL MÜDÜR YARDIMCISI MEHTAP YILDIZ:
'E-TİCARET'E YAPTIĞIMIZ YATIRIMLARIMIZIN MEYVESİNİ ALDIK
Pandeminin ilk günlerinden bu yana insanların hem beklentileri hem de talepleri değişti. İlk etapta hızla uyum sağlamaya gayret ettiğimiz şey, tüketicilere her türlü kanaldan ulaşmaya çalışmak oldu. Onlar evlerinde kalsalar da biz hep yanlarında olmalıydık. Tabi ki kendi personelimizin de sağlığını koruyarak... 

Tüketicilerimiz, satın aldıkları üründen çok, o ürünü onlara ulaştırmak için görevinin başında olanları düşündü. Biz içlerini rahat tutacak tüm tedbirleri aldık ve bunlarla ilgili bilgilendirdik. Pandemi döneminde kapıları açık olan noktalarda ihtiyaçlara hızla yetişmeye çalıştık, stoklarımızı düzenli şekilde kontrol ettik. 

SORUNSUZ HİZMET...
E-ticarete yaptığımız yatırımlarımızın meyvesini aldık. Müşterilerimizle birebir iletişimde olduk. Tüm altyapımızla sorunsuz hizmet verdik. Tatmin edici müşteri deneyimi için her soruya hızla geri döndük. Servislerimiz ile her daim yanlarında olduk. Hatta uzun bir süre evden çıkamayan 65 yaş üstü için evden eve ücretsiz destek sağladık. Bu dönemde dijitalde aplikasyonlarda da artış söz konusu… İnsanların büyük bir çoğunluğu, alışverişlerini, telefon ve tabletlerindeki bu uygulamalardan gerçekleştiriyor. Biz de App Store veya Google Play üzerinden indirilebilen Arzum mobil uygulamamızı kullanıma açtık ve özel kampanyalar, fırsatlar sunduk. Mutfaktan kişisel bakıma kadar tüm yaşam alanları için 250'den fazla üründ bu kanaldan ulaşıldı. Bizler için özel olan Natura serimizimiz gibi yeni ürünlerimizin lansmanını da ertelemedik... 


LEGRAND TÜRKİYE ÜLKE PAZARLAMA DİREKTÖRÜ GÜLSEVİNÇ SELÇUK:
ORTAK BİR GELECEĞİN İNŞASI İÇİN BERABER ÇALIŞMALIYIZ
Faaliyet gösterdiğimiz tüm alanlarda, enerji verimliliği ve düşük sera gazı emisyon değerlerine sahip kaynaklara yöneliyoruz. Bu kapsamda, tüm fabrikalarımızda çevrenin ve doğal kaynakların korunmasında büyük önem taşıyan alternatif yakıt ve hammaddeler kullanıyoruz.

İnsanlık olarak zor ve karmaşık bir konjonktürden geçiyoruz. Ortak bir geleceğin hayâli, inşası için beraber çalışmalı ve iş birlikleri kurmalıyız. O nedenle imzaladığımız Birleşmiş Milletler Küresel İlkeler Sözleşmesi’nin yeni bildirisini, toplumsal duyarlılık ve sürdürülebilirlik alanındaki tüm çalışmalarımızın ana çerçevesi olarak kabul ediyoruz. Küresel ısınmanın en önemli sebebi olan karbon salınımını azaltmak ve doğadan aldığımızı geri vermek için şirket olarak doğal kaynaklarımızı optimum kullanarak, tüm iş süreçlerimizi gelecek nesillerin ihtiyaçlarının karşılanmasına ve kalkınmasına imkân verecek şekilde tasarlıyoruz. 


MITSUBISHI ELECTRIC TÜRKİYE REKLAM VE HALKLA İLİŞKİLER MÜDÜR YARDIMCISI SAVAŞ CENEVİZ:
DEĞİŞİMLERE KOLAYCA ADAPTE OLUYORUZ
Pazarlama otomasyonlarının önemi giderek artıyor. Müşteri deneyimi süreçleri daha hızlı bir şekilde teknolojik altyapıdan güç almaya başlıyor. Tüketiciler, beklentilerinin daha hızlı ve doğru karşılanmasını, çok daha çeşitli ve özelleştirilmiş ürün, hizmet ve çözüm talep ediyor. Aynı zamanda, ürün ve hizmet sağlayıcılarla çok daha esnek, anlık ve kolay iletişim kurabilmek istiyor. Böylece markaların müşterileriyle etkileşimi artıyor.

İNOVATİF ÜRÜN VE ÇÖZÜMLER SUNUYORUZ 
Mitsubishi Electric, Türkiye’de klimadan asansör ve yürüyen merdivene, fabrika otomasyonundan ileri robot teknolojilerine, CNC mekatronik sistemlerden görsel veri sistemlerine kadar farklı kulvarlarda faaliyet gösteriyor. Ar-Ge gücümüz ve teknolojik avantajlarımız ile, iş ortaklarımıza ve müşterilerimize inovatif ürün ve çözümler sunuyoruz. Onlara eşsiz bir deneyim yaşatmak, uzun vadeli ilişki kurmak, topluma fayda üretmek ve ekonomiye katkı sağlamak, en büyük önceliklerimiz… Pandemi döneminde paydaşlarımızla olan iletişimimizi dijital platformlar ve webinarlar aracılığıyla sürdürüyoruz. Böylece ihtiyaçlara hızlı cevap vererek iş süreçlerini destekliyoruz. İş yapış biçimimiz, ilkelerimiz ve köklü geçmişe sahip global bir marka olmamızın verdiği güçle taçlandırdığımız ileri teknolojilerimizle, değişimlere kolayca adapte oluyoruz ve bu da bizi geleceğe taşıyor...


IPEKYOL-TWIST-MACHKA PAZARLAMA DİREKTÖRÜ AZRA ZEYREK
SUNDUĞUMUZ ÜRÜNLER İLE DEĞİŞİME AYAK UYDURUYORUZ
İlk defa deneyimlediğimiz pandemi dönemi, pek çok sektörü ve firmayı zorlu bir sınava tabi tuttu. Bu tür krizler, bazı değerlerin değişimini, gelişimini hızlandırıyor. Sürecin pazarlama ve satış kanallarındaki yansımalarını kısa sürede gözlemleyebildik.

Global çapta modaya yön veren markaların yeni aksiyonlar aldığına şahit olduk. Biz de müşterilerimize ve takipçilerimize moral ve motivasyon sağlayacağına inandığımız içeriklere yöneldik. “Güven’” duygusunu aşılayabilmek amacıyla mağazalarımızın güncel durumunu ve yenilikleri anlatan bilgilendirme amaçlı iletişim çalışmaları gerçekleştirdik. İnsanların artık çok daha bilinçli olduğu bir döneme girildiğini ve satın alma alışkanlıklarının farklılaşmaya başladığını görüyoruz. Bu değişime ayak uyduracak, tüketicilerin beklentilerine ve ihtiyaçlarına yönelik ürünlerimiz var. Dijital kanallarımızda; şaşırtacak, taleplere kulak veren, enerjisi yüksek interaktif deneyimler sunacak projeler hazırlıyoruz. 


PEGASUS HAVA YOLLARI PAZARLAMA DİREKTÖRÜ ONUR DEDEKÖYLÜ:
MARKALARIN GÜVEN İNŞA ETMESİ GEREKECEK
Bu dönemin müşteri deneyimi üzerindeki en önemli ve kalıcı etkisi, tabi ki hijyen ve sağlığın korunması hassasiyetinin artması oldu. Biz de misafirlerimizin özledikleri seyahatlere geri dönebilmeleri için birçok önlem aldık. Hava yollarının ve hava alanlarının aldığı ortak tedbirler çok önemli...

Süpermarketler, restoranlar, AVM’ler, turizm sektörü, hava yolları; tüm bu sektörlerin oyuncuları olarak, sunduğumuz müşteri deneyimini Covid-19 salgınını gözeterek tekrar tasarlamamız gerekti. Bu süreçte müşterilerin daha sorgulayıcı olduğu markaların güven inşa etmesi gerekecek. 

HİJYEN VE SAĞLIK İÇİN DETAYLI ÖNLEM ALIYORUZ
Hijyen ve sağlık, güven ve bağ oluşturmanın en önemli unsurlarından biri oldu. Tedbirlerimizi 4 temel başlık altında toplayabiliriz... Öncelikle, bilet alımı ve check-in gibi, mümkün olan tüm işlemleri online ve temassız hale getirdik. Check-in bagajı varsa bu, “Express Bagaj” ile temassız self servisle teslim edilirken, uçağa da kimlik kartı okutularak ya da online boarding kartıyla biniliyor. İkinci olarak, her uçuş sonrası temas edilen bölgeleri temizliyoruz. Ayrıca 24 saatte bir, 10 gün etkili kimyasallarla detaylı dezenfeksiyon gerçekliştiriyoruz. Uçak içi hava da ortalama her 3 dakikada bir yenileniyor. Bunun yaklaşık yüzde 60’ı, dışarıdan alınan hava. Gerisi yüksek verimli HEPA (Yüksek Verimli Partikül Hava Filtreleri) filtreleriden geçiriliyor. Bu, virüs ve bakteri gibi hava yoluyla taşınan toz parçacıklarını yüzde 99.99 oranında filtreliyor. Böylece kabin içinde en iyi hava kalitesine ulaşılıyor. Hava akımı öne ya da arkaya değil, sadece oturulan koltuk üstünden yere doğru oluyor. Misafirlerin maske takmaları da zorunlu. 
 
MİSAFİRLERİMİZE DE GÖREVLER DÜŞÜYOR
Üçüncü olarak, HES (Hayat Eve Sığar) kodu uygulaması. Covid-19 açısından riskli görülen ve Sağlık Bakanlığı’nın takibi altındakildu uçağa alınmıyor. Sonuncusu ise hava alanındaki tedbirler. İçeriye, maskesiz yolcuların yanı sıra, refakatçi giremiyor. Ayrıca, misafirlerimize de görevler düşüyor. Maskeyle seyahat etmeleri ve yanlarında yedeğini bulundurmaları, kabine tek parça ve küçük bir evrak ya da laptop çantası büyüklüğünde bagaj getirmeleri, sosyal mesafeye özen göstermeleri ve dijital işlemleri tercih etmeleri gerekiyor. Yolculuk, hayatımızın en temel ihtiyaçlarından biri. Turizm ülkemiz için çok ehemmiyetli. Bu dönemi birlikte aşacağız...  


SAP SEFA BÖLGESİ MÜŞTERİ DENEYİMİ SATIŞ LİDERİ ÖZLEM KESTİOĞLU:
DENEYİM EKONOMİSİ ÇOK DAHA FAZLA ÖNEM KAZANACAK
Koronavirüs salgını nedeniyle ortaya çıkan mevcut kriz, tüm sektörlerde giderek artan bir etkiye sahip. Bu şok dalgasından sonra başlayacak iyileşme döneminde şirketler, büyümenin ve rekabette avantajın itici gücü olan daha üstün bir deneyim fikrine yeniden odaklanmaya başlayacak.

Önünüzdeki dönemde deneyim ekonomisi çok daha fazla önem kazanacak. Çünkü işletmeler, rekabet etme şeklini değiştiriyor. Konu sadece ürünler ve servisler değil, deneyimler... Bu olgu, müşteri beklentilerini, marka algılarını yönlendiriyor ve bir kurumun başarısını etkileyebiliyor. Bu nedenle tüketicilerin inançlarını, duygularını ve amaçlarını daha iyi anlamak için onlara yardımcı olacak araçlara ihtiyaç duyulacak. Buna sahip olmanın ve çığır açan müşteri deneyimleri sağlamanın tek yolu ise deneyim verileri (X-Verileri) ile operasyonel verilerin (O-Verileri) güçlerini bir araya getirmekten geçiyor. İyileşme aşamasına geçerken, SAP portföyünün ve stratejisinin şirketlerin daha hızlı büyümelerine ve pazar payı elde etmelerine yardım etmek de kritik bir rol oynayacak. Bu nedenle SAP olarak, C/4HANA ürün grubuna Qualtrics CustomerXM’i dâhil ettik. Böylelikle, X ve O verilerini birleştirmeyi, uygulanabilir içgörüler edinmeyi ve özelleştirilmiş müşteri deneyimleri sunmayı kolaylaştırıyoruz. Organizasyonlar bu çözümlerimizle artık dinleyebiliyor, kendilerine olan etkisini değerlendirebiliyor.