PAZARLAMANIN "YENİ" TRENDLERİ

Dünyanın önde gelen profesyonel danışmanlık şirketlerinden DELOITTE tarafından düzenlenen "2021 Küresel Pazarlama Trendleri" anketi, çarpıcı sonuçlar ortaya koydu. Buna göre; firmaların yüzde 70'inden fazlası, müşteriler ile kurdukları bağları dijital çözümlerle güçlendiriyor. %63'ü ise yeni tip koronavirüs salgını sonrasında teknolojiyi daha sık kullanmayı planlıyor. Üst düzey yöneticilerin %41'i, söz konusu iki platformdan daha fazla yararlanarak tüketici ihtiyaçlarının daha hızlı karşılanabileceği düşüncesinde. "2021'de hangi alanlar kritik fonksiyonlar olacak?" sorusu yöneltildiğinde de en çok "Teknoloji" ve "Pazarlama" cevaplarının verildiği görüldü. CovId-19 ile birlikte hayatımıza giren önemli kavramlardan biri de "Yeni Normal" oldu. Peki! Pazarlama dünyasının liderleri, bu zorlu süreçte stratejilerinde ne gibi yenilikler gerçekleştirdi? 2021'de özellikle odaklanacakları veya öne çıkaracakları bir alan olacak mı? Yeni dönemin trendlerine dair ipuçları, BUSINESS LIFE Şubat 2021 sayısında...


DOĞA SİGORTA YÖNETİM SİSTEMLERİ, AR&GE VE PAZARLAMA GRUP MÜDÜRÜ NİLBELİZ ANAT AKALIN:
Geleneksel sigortacılığı dijital ile buluşturuyoruz
Acentelerimizin sigortalı ile olan kanallarını hem pandemi hem de dünyanın geleceğini düşünerek kâğıttan kurtarıp güvenli sanal ortamlara taşıyoruz.

Tüm kanallarımız ile dijitalleşmek, 2020 stratejilerimizin büyük bir parçasıydı. 2021 için de özellikle Türkiye’de yaygın olan geleneksel sigortacılığı dijitalle buluşturmak, ilk hedefimiz. Yenileme dönemlerinden tarife yönetimine, hasar yönetiminden müşteri ilişkilerine kadar birçok süreç, 2020’de kâğıt ortamdan kurtuldu.

HIZLI DÖNÜŞÜM...
Sigortalılarımızın güven ile web ve mobil uygulamalarla poliçelerini oluşturup, yenilemelerini takip edip, hasar taleplerini yapabilecekleri, hem de acentelerin de işleyiş içinde konumunu koruyacağı şekilde bu süreci yürütecekleri platformlara yatırım gerçekleştiriyoruz. Üstelik tüm bu süreçlerde sigortalılarımız, acentelerinden hizmet almaya devam ediyor. Şirket içi operasyonlarımızda çok büyük değişimler oldu. Pandemi sürecinde şirket içi süreçlerimizi ev ortamına hızlıca taşıyarak, müşterilere evden hizmet verdiğimizi hissettirmeyecek çok hızlı bir dönüşüm yaşadık. Bu konuda bilgi teknolojileri ekiplerine çok büyük rol düşüyor. Doğa Sigorta olarak, uzaktan çalışmaya müsait dijital altyapımızı çok önceden kurduğumuz için bu sürece çok hızlı entegre olduk. 

MÜŞTERİ YENİLEME TAKİBİ ARTIK ROBOTLARA EMANET 
2020, robotik süreçlere ve makine teknolojilerine yoğunluk verdiğimiz bir yıl oldu. Tarife yönetimi sürecini en iyi fiyatı vermek için kurduğumuz robotik süreçlere geçirdik. Benzer şekilde, müşteri yenileme takibimiz artık robotlara emanet. Analitik modellemeler ve makine teknolojilerinin kullanımını iş zekâsı ile birleştirerek birçok iç sürecimizde verimliliğimizi artırdık. 2021’de sigortalılarımıza anlık hizmet sağlayacak robotik süreç dönüşümleri hız kesmeyecek.

MİKRO YAZILIM GENEL MÜDÜRÜ ALPASLAN TOMUŞ:
2021 “Müşteri deneyimi iyileştirme yılı” olacak
Mikro Yazılım olarak, ticari yazılım segmentinin tümüne, her partisine uçtan uca çözümler sağlayan bir şirketiz. 30’dan fazla sektöre ürün ve hizmetlerimizi sunuyoruz.

Pandemi, sadece birkaç ay içinde dünyadaki herkesin yaşam ve çalışma biçimini değiştirdi. Bu süreç, değişen koşullarla birlikte evrimini sürdürecek. Özellikle iş yaşamında daha şimdiden yeni standartlar belirledi. Uzaktan çalışabilme ve iş yapabilme ihtiyacına yönelik çözümler sağlamayı sürdürüyoruz. “Müşteri Takıntılı” bir yazılım servis sağlayıcı olarak, tüm iş süreçlerimizin merkezine müşterilerimizi yerleştiriyor, abonemizi mutlu etmeyi hedefliyor, bunun için sürekli deneyimin iyileştirmelerine odaklanıyoruz. 2021 bizim için “Müşteri Deneyimi İyileştirme Yılı” olacak. Önümüzdeki dönemde yarışımızı, daha kaliteli hizmet, daha iyi müşteri deneyimi, uzun süreli abonelik ilişkisi üzerine kuruyoruz. Bu hedefimiz doğrultusunda çalışmalarımızı sürdürerek hizmetlerimize yenilerini eklemeye devam edeceğiz.

ALLİANZ TÜRKİYE PAZARLAMA VE DİJİTAL SİGORTALAR GENEL MÜDÜR YARDIMCISI ONUR KIRCI:
Dijitalizasyon odaklı yeni nesil sigortacılığa öncülük edeceğiz
Allianz Türkiye olarak “Allianz Seninle” yaklaşımını müşterilerimiz ile iletişimimizin temeline alıyoruz. Hayatın her evresinde onların yanında olduğumuzu hissettirmeye odaklanan bir şirketiz.

“Yeni Normal”de, değişen alışkanlıklarla birlikte teknoloji kullanımının artması ve tüketicilerin yeniden şekillenen motivasyonu, ürün ve hizmet modellerinde kalıcı bir değişim süreci başlattı.

“ALLİANZ SİZİNLE”
Önceliğimiz, müşterilerimizin bu döneme özel doğabilecek, farklı sigorta branşlarındaki gereksinimlerine çözüm üretmek ve ihtiyaç duyabilecekleri iyileştirmeler... Bunu yaparken de sigortalılarımızın kendilerini güvende hissetme içgörülerini dikkate alarak, değişen düzene uygun nitelikte dijital uygulamalara öncelik vermeye çalıştık. Hizmetlerimizi, pandemi sürecine uyumlu hale getirirken, müşterilerimizin hayatını kolaylaştırmak adına aksiyonlar aldık. Örneğin; telefon üzerinden sunduğumuz “Dr. Allianz” hizmetine,  online platformlarımızdan yazılı ve görüntülü görüşme seçeneklerini ekledik. Daha birçok farklı aksiyon alarak, bu zorlu günlerde “Allianz Sizinle” demeye devam ettik. 

ÇEVİK YAKLAŞIM…
2021 yılında da taahhütlerimizi eksiksiz şekilde yerine getireceğiz. Allianz Türkiye’nin çevik yaklaşımı ile müşterilerimize çok daha iyi ve yeni deneyimler sunacağız. Dijitalizasyon odaklı yeni nesil sigortacılığa öncülük etmeyi hedefliyoruz. Bu süreçte, yol haritamızı yine sigortalılarımızın beklentileri belirleyecek. Hizmet kalitemizin artmasını ve yüksek müşteri memnuniyeti sağlayacak yatırımlar yapmayı planlıyoruz. İnsanı odağına alan, teknolojik altyapı ve yetkinlikler ile güçlendirilmiş çalışmalara odaklanacağız.

DOXA PAZARLAMA VE SATIŞ MÜDÜRÜ YAŞAR EKİNCİ:
Sektöre öncülük edecek projeleri hayata geçireceğiz
Pandemi, değişen tüketici alışkanlıklarını göz önünde bulundurduğumuz, pazarlamaya yönelik hızlı aksiyonlar aldığımız bir süreç oldu. Yeni ihtiyaçlara yönelik ürünlerin, keyifle ve rahatlıkla kullanılabilecek home-office ürünlerine yönelik hem üretim faaliyetlerimizi hem de kampanyalarımızı çeşitlendirdik.

Bu dönemde, ürün özelinde yapılacak pazarlamadan ziyade, bilgi aktarımı ve iletişim önem kazandı. Hem fiziksel satış kanallarımıza hem de son tüketiciye yönelik oluşabilecek kaygıları en aza indirgemek adına, iletişimimizi daha sıkı tuttuk. Kısıtlamalar hayatımıza girerken, belki de en özgür davranabildiğimiz alanlar, dijital platformlar oldu. Biz de dijitalleşmenin sunduğu imkânları kullanarak, sektöre öncülük edecek projeleri hayata geçireceğiz. Son kullanıcının yoğun olarak yöneldiği e-ticaret alanında, ofis mobilyaları firması olarak etkin olmayı hedefliyoruz. Teslimat süreleri ve hasarsız ürün teslimatı çekincelerini ortadan kaldırmak için kendi e-satış portalımızı kurup, bayilerimiz aracılığıyla hizmet vereceğiz. Müşteri odaklı pazarlama faaliyetlerimizi sürdüreceğiz.

KARACA MARKA VE KURUMSAL İLETİŞİM DİREKTÖRÜ CENNET USLUKILINÇ:
Pazarlama stratejimizi ve iletişim dilimizi yeniledik
Covid-19 salgını ve sonrasında tüketici alışkanlıkları değişti. Biz de hem online-offline kanallarda sunduğumuz hizmetleri hem de iletişim tarafındaki dilimizi yeniden gözden geçirdik.

“Yeni Normal” sürecinde tüketiciler, mağazada geçirdiği süreyi azaltmak, en az temas ile alışverişini yapmaktan yana. Daha fazla e-ticaret kanallarını kullanıyor ve online alışveriş oranları arttığı için satış sonrası süreçte en iyi desteği almak istiyor. Bu nedenle, mağaza içi deneyimini, beklentiye paralel olarak artıracak uygulamalara imza attık. Ödeme sırasında bekleme yaşatmamak için metrekaresi uygun mağazalarımıza eklediğimiz dijital kasalar, bunların başında geliyor. 

BAKIŞ AÇIMIZI DEĞİŞTİRDİK 
E-ticaret kanallarımızdaki satış ve sonrası süreçleri yeniden aldık. Kusursuz alışveriş deneyimi için gerekli projeleri hayata geçirdik. Mecburiyet ile başlayan evde kalma halini “Bulunduğun andan, bulunduğun ortamdan daha fazla keyif al” yaklaşımına döndürmemiz gerektiğini fark ettik. Buradan hareket ile, pazarlama stratejimizi ve iletişim dilimizi yeniledik. Anlardan keyif almayı öğrenmeliyiz. Mutfakta yemek yapmak, bizim için zor bir an değil. O anı; bakış açımızı, çerçevemizi, kullandığımız ürünleri değiştirerek, doğru ürünleri kullanarak keyifli bir hale getirebiliriz. Yediğin yemekten, sofradan keyif almak için restorana gitmeye gerek yok. Güzel bir yemek takımı ve güzel bir sunum ile o anı keyifli hale getirebiliriz. Yani bakış açımızı değiştirdik. Karaca olarak bu dili sahipleniyoruz.

AMGEN TÜRKİYE TİCARİ DİREKTÖRÜ OĞUZ AKANDİL:
Hibrit pazarlama ve satış proje modellerini oluşturacağız
“Yeni Normal” adı verilen dönemde, paydaşlarımız ile en ideal yollar üzerinden iş birliğimizi yönetmek ön planda olacak. Bu doğrultuda yeni iş modelimizde dijitalleşmeye ağırlık veriyoruz.

Pazarlama ekibimizin temel amacı, Amgen kalitesindeki tedavilerimizin medikal faydasını, kanıta dayalı olarak hekimlerimiz ile paylaşmak. Ayrıca hekimlerimizin ve hastalarımızın ihtiyaçlarına en iyi şekilde cevap veren projeleri geliştirmek. Bu kapsamda pazarlama, medikal ve saha ekiplerimiz sürekli birlikte ve hep daha iyisini yapma gayretinde.  

FARKLI PROJELER GELİŞTİRMEYE ODAKLANDIK
Önümüzdeki dönemde, mevcuttaki pazarlama aktivitelerimizi dijital kanallar üzerinden sunmaya devam edeceğiz. Dijital dünyanın getirdiği yenilikler ve imkânlar ile hekimlerimiz ve hastalarımız için farklı projeler geliştirmeye odaklandık. Hedefimiz, değişen koşullar ile birlikte müşteri ihtiyaçlarını daha iyi anlamak ve bunlara en iyi şekilde cevap verebilecek hibrit pazarlama ve satış proje modellerini oluşturmak. Geliştirdiğimiz her proje, kullanıma aldığımız her yeni altyapı, hekimlerimiz ile iletişimimize güç katıyor ve Amgen Türkiye olarak bizi geleceğe bir adım daha hazırlıyor.

ARZUM PAZARLAMA VE ÜRÜN GELİŞTİRMEDEN SORUMLU GENEL MÜDÜR YARDIMCISI MEHTAP YILDIZ:
Heyecanı, tutkuyu ve ilgiyi daima diri tutuyoruz
Covid-19 pandemisi nedeniyle, birçoğumuzun pazarlamada odaklandığı konu başlıkları değişti. Değişime en hızlı adapte olan markalardan biriydik. 2020’de, çevik bir şekilde tüketicilerimizin gündemine ve ihtiyaçlarına odaklandık.

İletişim dilimiz, direkt ürünlerimiz üzerinden olmadı. İnsanları sağlığa ve spora teşvik etmek amacı ile sosyal medya hesabımızdan sağlıklı beslenme konulu canlı yayınlar gerçekleştirdik. Bu dönemde en çok sohbete hasrete kaldık ki, birçok değerli ismi “OKKA’lı Sohbetler”de ağırladık. 

INFLUENCER İŞ BİRLİKLERİ
KESİNTİYE UĞRAMADI
Influencer iş birliklerimize ara vermedik. “Bizim Ortaklığımız” adlı imaj kampanyamız ile tüketicilerimize, başarımızda ortak oldukları mesajını verdik. Pandemi döneminde fark yarattığımız konulardan biri de arzum.com.tr'deki hediye siparişleri oldu. E-ticaret ve lojistik altyapımızdaki entegrasyon sayesinde bunu gerçekleştirebildik. Sorumlu marka kimliğimiz ile bu zorlu günlerde hep birlikte mücadelenin öneminin altını çizdik. Sağlık çalışanları ve sahadaki arkadaşlarımız için 30 bin adet yüz siperliği ürettik. 65 yaş üzeri büyüklerimiz için “Evden Eve” ücretsiz servis hizmetimizi devreye soktuk ki, bu halen uyguluyoruz. 

2021, 55’İNCİ YILIMIZ 
Arzum olarak, inovasyon, farklı tüketici kitlelerine ve pazarlarına yönelme, yeni iş birlikleri gibi yöntemlerle heyecanı, tutkuyu ve ilgiyi daima diri tutuyoruz. “Yeni normal” de de bu stratejimizle ilerleyeceğiz. 2021, Arzum’un 55’inci yılı. Kutlama hazırlıklarımıza başladık. 10 seneden bu yana sektörde fark yarattığımız ve öncü olduğumuz mutfak kategorilerimizde inovasyonlarımız hız kesmeyecek. Globaldeki iletişimimizin devam edeceği “Arzum OKKA” ile dünyaya Türk kahvesini sevdiren marka olacağız. 

MERCEDES-BENZ OTOMOTİV, OTOMOBİL PAZARLAMA GRUP MÜDÜRÜ EMRE KURT:
Müşteri deneyimimizi iyileştirecek projelerimiz var
Pandemiyle birlikte büyük bir dönüşüm yaşıyoruz. Günden güne değişen şartlar ve karşılaşılan yeni durumlar, uzun vadeli stratejilerin sürekli ve etkili bir şekilde sürdürülebilmesini olanaksız hale getirdi. Ancak, geniş kapsamda stratejimizdeki en önemli yenilik, neredeyse tamamen dijitale yönelmek oldu.

2020 yılında GLB, GLA, E-Serisi, EQ markamız gibi çok sayıda ürün ve marka iletişimimizi, ağırlıklı olarak dijital platformları kullanarak başarılıyla gerçekleştirdik. Sosyal medyaya ve bu kanallarımız üzerinden ürünlerimizi ve markamızı hedef kitle ile buluşturmaya çok önem verdik. 

SAMİMİ İLETİŞİM...
“Drive Talks” ile marka iletişimimizi, tüketiciyle çok daha samimi bir boyuta taşımayı amaçlıyoruz. Test sürüşlerinin yapılamadığı bu dönemde, otomobillerimizin 360 derece tanıttığımız başka bir seriye de başladık. Etkinliklerimizle de bu dijital dönüşüme uyum sağladık. 15. Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul’u, dijitalde gerçekleştirdik. 2021’de de özellikle elektrikli otomobil markamız EQ ile yeni bir dönemin başladığını ve bu konudaki iddiamızı vurgulamaya devam edeceğiz. Artırdığımız iletişim kalitemizi sürdürmek en önemli hedeflerimizden bir diğeri... 2019’da hayata geçirdiğimiz görüntülü danışmanlık hizmeti, canlı sohbet gibi özellikler ile artık müşterilerimizle anında, daha yakından iletişim kurabiliyoruz. Müşteri deneyimimizi iyileştirecek daha birçok projeye çalışıyoruz. 2021’de, pandeminin de seyrini takip ederek, güzel iş birlikleri ve online-offline entegre organizasyonlar da düzenlemek istiyoruz.

EG BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ CEO’SU GÖKHAN BÜLBÜL:
Senaryoyu iyi okuyan şirketler kazanacak

“Yeni Normal’ iş yapış modellerini değiştirdi. İşletmeler, Covid-19'un tüketici davranışları üzerindeki etkinin sonucu olarak, pazarlama stratejilerinde önceliği dijital pazarlamaya veriyor. Böylece müşteri sadakâti konusunda kalıcı avantajlar sağlıyor. Dijital dünyanın dinamiklerini yakalayan ve senaryoyu iyi okuyan şirketler kazanacak. Doğru tarafta olan; ama yanlış yöne bakan firmalar, sonuç odaklı stratejiler ile hedeflediklerine ulaşabilir.

HONDA SATIŞ VE PAZARLAMA GENEL MÜDÜR YARDIMCISI BÜLENT KILIÇER:
Eldeki enstrümanlar çok iyi kullanılmalı

Olağanüstü, unutulmayacak bir yıl geride kaldı. Covid-19 ile mücadele ederken, ekonomiden sosyal hayata, iş yapış şekillerinden alışkanlıklara kadar önemli değişiklikler yaşandı. Pandemi etkisiyle beraber birçok sektör, düşük talep sebebiyle daralırken, otomobil ve hafif ticari pazarı 2019’a göre %61 artarak, 773 bin 788 adetle tamamlandı. Ancak, 2021 ve sonrası öne çekilen talep, salgın koşullarının devam etme riski ve pazarda beklenen büyük dönüşüm, sonraki yıllar için kafalarda büyük soru işaretleri bırakıyor. Bu süreçte, eldeki enstrümanları çok iyi kullanmak ve bilgi paylaşımını artırarak riskleri yönetmek gerekiyor.

SİSTEM 9 PAZARLAMA VE İLETİŞİM MÜDÜRÜ HARUN R. AKOL:
Teknoloji ihraç eden bir firma olacağız
Başlangıçta basit bir virüs gibi görülen koronavirüsün, modern dünyamızı  durma noktasına nasıl getirdiğini gördük. Covid-19 hem geleceğin çalışma biçimlerine hem de dijitalleşme alanındaki gelişmelere hız kazandırdı.

“IBM İş Değerleri Enstitüsü” tarafından 20 ülke ve 22 sektörden 3 bin 800’ü aşkın üst düzey yöneticinin katılımıyla gerçekleşen “Covid-19 ve İş Dünyasının Geleceği” araştırmasının sonuçları dikkat çekici. Neredeyse kurumların %60’ının Covid-19 sebebiyle dijitalleşme hızının artığını gösteren araştırmada ayrıca, üst düzey yöneticilerin %66’sı, Covid-19 döneminde, önceden direnç gösterilen uygulamaları başarı ile tamamlayabildiklerini belirtti.

“TÜRKİYE’NİN DIGITAL SIGNAGE” MARKASI 
Türkiye’de bilgi ve iletişim teknolojileri alanında 16 yıldır hizmet veriyoruz. Salgın döneminden sonra firmalar açısından veri depolama ve veri analizi, çok daha önemli bir hale geldi. Bu sebeple de %100 yerli üretimimiz olan “S9Vision” yazılımını dünya standartlarında tutmayı, Ar-Ge çalışmalarımıza ağırlık vermeyi, yapay zekâ ve gerçek zamanlı pazarlama üzerine odaklanacağımız bir yıl planlıyoruz. “Türkiye’nin Digital Signage” markası ve 2021’de teknoloji ihraç eden bir firma olmak, big data yatırımlarımızı ise dört kat artırmak üzere hedeflerimizi belirledik.

ALARKO CARRIER PAZARLAMA DİREKTÖRÜ VOLKAN ARSLAN:
Dönüşümü, aynı hız ve kararlılıkla devam ettiriyoruz
Pandemi nedeniyle daha da artan iç hava kalitesinin önemine, sektör derneklerine katkıda bulunarak ve kendi hazırladığımız çalışmalar ile dikkati çektik. “Academi” platformumuzu sektörün kullanımına açtık. Kamuoyunu bilgilendirme amacı ile profesyonelleri konuk ederek düzenlediğimiz “webinar”larımızda hız kesmiyoruz.

Pandemi başladığında,  şirket olarak dijital ve organizasyonel bir değişimin tam ortasındaydık. Dönüşüm sürecini hiç aksatmadan aynı hız ve kararlılıkla devam ettirdik. 2020 yılını beklentilerimizin ötesinde hem ciro hem de kârlılık anlamında pozitif olarak tamamladık. 

“AİLE” VURGUSU...
2020’de iç iletişime de önem verdik. Beyaz yakalı çalışanlarımızın %80’i, salgının başından bu yana evden çalışıyor. Onları uzakta da olsa unutmadığımızı ve özverili çalışmalarını takdir ettiğimizi, bir araya geldiğimiz online toplantılarda dile getiriyoruz. Hediyeler ile sürprizler yaparak bu zorlu süreci beraber atlatacağımızı ve bir aile olduğumuzu vurguluyoruz. Alarko Holding kurucuları rahmetli Üzeyir Garih ve İshak Alaton’un da belirttiği gibi, bir kurumdaki en önemli öge, insandır. Bayi ve servislerimiz, endişelerin en yüksek boyutlara ulaştığı dönemde dahi müşterilerimize gerçek konforu yaşatmak için her türlü önlemleri alarak hem satış noktaları hem de müşterilerimizin evlerinde hizmet vermeye devam etti.