PHILIPS TÜRKİYE'NİN GELECEK VİZYONU

Philips; dünyada 130, Türkiye'de ise 90 yılı aşkın süredir tüm faaliyetlerinde 'hayatı iyileştirme' vizyonuyla hareket ediyor. Hollanda merkezli lider sağlık teknolojileri şirketi, 100'ü aşkın ülkedeki satış ve hizmetleri ile yaklaşık 79 bin kişiyi istihdam ediyor. İlki 1905'te alınan 57 bin patenti var. Geleceği öngörerek kendini sürekli güncelliyor. Yenilikleri keşfediyor, çağın dinamiklerine hızla uyum sağlıyor. Değişen dünyada tüm trendler yakından takip edilirken, müşteriler de dinleniyor. Anlamlı inovasyonları tüketiciler ile buluşturmak, topluma değer katan projeler geliştirmek, sürdürülebilirlik hedeflerine ulaşmak, en büyük motivasyon. Philips Türkiye'nin liderlik rolü, Mart 2022 itibarıyla değişti. Yaklaşık 14 yıldır Philips'te farklı üst düzey rollerde görev alan Gamze Arbak, Philips Türkiye Genel Müdürü olarak atandı. Biz de arayı çok fazla açmadan, Sayın Arbak'ın misafiri olduk...

EKİBİM İLE ÖNCELİKLE DEĞERLERİMİ PAYLAŞTIM

Mart 2022’de “Philips Türkiye Genel Müdürü” olarak atandınız. Ortak amaçlar ve hedefler doğrultusunda “ekip ruhu”nu tazelemek için nasıl bir yaklaşım sergilediniz?

Öncelikle değerlerimi paylaştım. Kadın-erkek faktöründen bağımsız, herkesin bir liderlik tarzı var. Ekibin yüzde 30, 40’ı da daha önce benimle birlikte çalıştığı için tarzımı biliyordu. Bu yüzden de atama duyurusu çok olumlu karşılandı. O pozitif havayı ofis içinde hâlâ görebiliyorum ve bu beni çok motive ediyor. Zaten son iki, üç yılda Türkiye’de insan kaynağı olarak da ciddi anlamda büyüdük.

Ekibe yeni katılan, sizi hiç tanımayan ve liderliğiniz ile ilgili hiçbir fikri olmayan çalışma arkadaşlarınız ile ilk temasınızdan bahseder misiniz?

Tüm ekibi bir araya getirerek bir toplantı yaptık. O buluşmada tamamen “Gamze Arbak kimdir?” gibi özel ve tabii ki liderlik ile de ilgili sorular vardı. “Kendinizi nasıl bir lider olarak görüyorsunuz?” sorusunun yanıtı, üç aşağı, beş yukarı kitaplarda vardır. Ben ise değerlerimden bahsettim. Değerlerinizi söylediğinizde aslında çok fazla şey ifade ediyorsunuz.

“BİRLİKTE BİR” OLUYORUZ

Bir liderin özellikleri neler olmalı; siz bunların hangilerine sahipsiniz?

1’incisi; adil ve adaletli olmak: Bence bir liderde olmazsa olmaz en önemli özellik ve değerlerden bir tanesi. O da zaten tutarlı olmayı getiriyor. Bu özellik, biraz ebeveynlikten de geliyor açıkçası. Tutarlıysanız, benzer konularda hep aynı kararı alırsınız.

2’ncisi; ekip ruhu: Ekip ruhu gerçekten önemli ve o bir kültür. “Birlikte Bir Olmak”... Çünkü hiçbir başarı bir kişiye ait değildir. Takım ruhunu oluşturmak için karşılıklı güven olmalı. Ekip; liderine, liderin vizyonuna, stratejisine, karakterine güvenmeli ki, beraber bir yola çıkılabilsin. Aynı şekilde liderin ekibine güvenmesi lazım.

3’üncüsü; açık iletişim ve şeffaflık: Şeffaflık ve şefkât, liderliğin temelindeki dinamikler... Hatayı açıkça dile getirmek, başarıyı da sahiplenmek çok önemli. Sonuçta başarıya ekip ile beraber ulaşıyorsunuz. Bir kişi finansta bir çözüm buluyor, diğeri satışta pazarlık ederken aklına bir şey geliyor... %100 başarı adına 100 şeyi doğru yapmalısınız. Ama başarısızlık için 1 şeyi yanlış yapmanız yeterli. Takım ruhu, ortak akıl, beraber çalışmak, açık iletişim çok değerli ki, o işte o bir hatayı yapmayalım ve hep başarılı olalım.

EN BÜYÜK AVANTAJIM SAHADAN GELMEM

2007 yılında “Doğu Avrupa Bölgesi Satış Pazarlama Müdürü” olarak Philips’e katıldığınızdan bu yana sahadasınız. Bunun avantajlarını anlatır mısınız?

İşte siz de BUSINESS LIFE’ın her sayısını raflarda takip ediyorsunuz. Benim en büyük avantajlarımdan biri ise sahadan gelmem. Düşünün ki, bir yoğun bakım kliniğinde altı ay geçirdim. Bir görüntüleme merkezinde on beş gün kaldım. 23 yıldır sağlık sektöründeyim ki, bunun 15 yılı Philips'te. O yüzden sektörün dinamiklerine, müşterilerimizin, iş ortaklarımızın içerisinden geçtikleri süreçlere ve iş akışına çok hâkimim.

Aynı dili konuşabilmek çok değerli. Ön planda değil, mutfakta çalışmayı da severim. Sahada olmayı çok seviyorum ki bu, böyle devam edecek. “Eyfel Kulesi’nin tepesinden pazarlama yapılmaz” denilir. Sahayı çok iyi koklamanız, bilmeniz lazım. Pazarlama yaptığım zamanlarda da bu illa son müşteri olmayabilir; iş yaptığımız ülkelerde distribütörler ile çok vakit geçirirdim. Onları anlamak önemli. Son dönemde, ülkemizin güzide birçok sağlık kuruluşunu ziyaret ettim. Müşterileri çok yakından tanıyorum. Bütün projeleri geçmişine kadar biliyorum. Hafızam kuvetli; onun da bir etkisi var herhalde. (tebessüm ediyor)

Ana resme odaklanmalı

Detayda kaybolmamalı, büyük resmi görebilmeli. “Şeytan ayrıntıda gizlidir” denilir. Hızlı karar verebilmek, iş yüküyle boğulmamak için hızlıca resmini çekip karar alırsınız. Örneğin; teklif mektubunu üç saniye görmem yeterli. Zaten soracağım soruya anında karar veririm. Bu da işi bilmenizin ürünü.

İş hayatınızdaki hassasiyetlerinizi aktarır mısınız?

İş hayatında aldığım kararlardaki çıkış noktam adalet. Yaptığınız işin arkasında durabilmek çok önemli. Bugüne kadar Philips dahil üç firmada çalıştım. Diğer ikisinden ayrılırken de gönlüm çok rahattı ki, hâlâ temastayız. Ayrılığın güzel olması, camia nezdinde çok değerli. Özellikle sağlık, çok küçük ve firmalar arası geçişlerin olduğu bir sektör. Herkes birbirini iyi tanır. O yüzden özü sözü bir, “Walk to talk” dediğimiz şeyi sürdürmek zor.

PHILIPS TÜRKİYE STRATEJİK ÖNEME SAHİP

Polonya’daki Call Center İstanbul’a taşınınca çağrı merkezi birimi de büyüdü.  Türkiye, Philips açısından çok stratejik bir öneme mi sahip?

Altmış küsür ülkenin Call Center’ını, Polonya'dan Türkiye'ye taşıdık. Yüzü aşkın arkadaşımız var ki bu birim daha da büyüyecek. Daha farklı departmanları da Türkiye'de konumlandıracağız.  İnsan kaynakları, finans gibi farklı roller de Dubai'den, Afrika'dan Türkiye'ye geliyor.

ÇALIŞMA ARKADAŞLARIMIZ OFİSİ ÖZLÜYOR

Ofisiniz hareketlenmiş; peki, hibrit çalışma modelinizi özetler misiniz?

Artık maskesiz, mesafesiz döneme geçtik. Çalışma arkadaşlarımız işe gelmek istiyor; ofisi özlüyor. Ofiste %50 kapasitedeyiz; ama bu oran %80'e çıkabiliyor. Pandemi sürecinde çok hazırlıklıydık. Bir hafta içerisinde bütün ofisler globalde kapandı ve işler aksamadan yürüdü. Bu deneyimler ışığında, yeni kuşakların beklentilerini de göz önünde bulundurarak, Philips global olarak hibrit modele geçti. Haftada üç gün ofis, iki gün evden çalışmaya müsaade ediliyor. Biz de eylül ayı gibi bu uygulamaya geçmeyi planlıyoruz.

Salgın sürecinde, fabrika ABD’de olduğu için gece 21.30’da bile toplantım oluyordu. Kızım geliyor, iyi geceler öpücüğü veriyor, herkese “İyi geceler” deyip, gidip yatıyordu. Bu çok normalleşti artık. Benim açımdan da çok keyifli ve güzel bir şey oldu. Evden çalışmayı, pozitif açıdan böyle deneyimlemiş olduk.

İŞE DEĞİL, HAYATA DÖNÜŞ!

Birçok şirket “Back to Work / İşe geri dönüş” ifadesini kullanırken biz, “Back to Life / Hayata Dönüş” adında anlamlı bir proje başlattık. Yani; “Normal yaşama geri dönelim” diyoruz. Çünkü zaten biz hep, hatta Covid-19 sürecinde daha fazla çalıştık. Haftada üç gün ofiste bir araya gelebileceğimiz ve birlikte bir şeyler yiyip içebileceğimiz etkinlikler planladık. Ofiste, aynı havayı solumak önemli.

Hiç “Keşke” dediniz mi?

Hatasız kimse olmaz. Başarısızlıkları hep sahiplendim. Hatalarımdan ders çıkardım ve bir sonraki adımda yanlış yolu tercih etmedim. “Keşke” dememek çok önemli. Örneğin; Almanya'ya gittim, iki yıl çalıştım. Şimdi “Gider misin?” deseler, “Gitmem” diyebilirim. Ancak bu işle ilgili değil; biz alışmışız Türk kültürüne. O günleri “Zaman kaybı” olarak görmüyorum. Bence çok ciddi bir tecrübeydi.

Herkesin yurt dışı deneyimi edinmesinde fayda var. Ben Almanya'da çalışırken Avrupa ve Latin Amerika tecrübesini de edindim.

EXCEL HATASI İLE ÇOK BÜYÜK BİR İHALE KAYBETTİM

Kariyer yolculuğunuzda “En kıymetli başarısızlığım” diyebileceğiniz bir olay yaşadınız mı?

Biliyorsunuz; Excel dosyasında virgül, sonraki iki haneyi yuvarlar. 2009 yılında, Excel’in azizliğine uğradım ve çok büyük bir ihale kaybetmişliğim var. En pahalı öğretilerden biriydi. Bu tür hatalar, yoğun çalışırken daha çok yapılıyor. Distribütör satış kanalını direkt Philips organizasyonuna dahil ettiğimiz bir dönemdi. Saat 22.00'ye, 01.30’a kadar çalışıyordum. Hesaplamayı ben yaptım ki, birim fiyat ile toplam fiyatınız mutlaka eşit olmalı.Yoksa ihaleden atılıyorsunuz.  Teklif cetveli konusunda artık inanılmaz hassasım.

KADINLAR, KENDİ AYAKLARI ÜZERİNDE DURABİLMELİ

Son dönemde birçok kadın CEO atandı. Sizce bu ülkede kadın CEO'nun geleceği ne olacak?

“2021 Yönetim Kurulunda Kadın Türkiye Raporu”na göre; Borsa İstanbul’a (BIST) kayıtlı 420 şirketin sadece 16’sının CEO’su kadın. Her birey, kendi ayakları üzerinde ekonomik açıdan durabilmeli ki, böylece özgür olunabileceğine inanıyorum. Ben de bir kız çocuğu annesiyim. Tabii ki aileyi ön plana çıkarttığınız zamanlar da oluyor; ama tamamen vazgeçerseniz işte o vakit oran %16'da kalıyor. Ayrıca “Eşitlik” kavramıdan yola çıkarsak ben, “Kadın lider”den ziyade, “Başarılı lider, başarılı genel müdür” olarak anılmak isterim.

YÖNETİM EKİBİMİZİN YÜZDE 100'Ü KADIN

Philips Türkiye’de kadın lider, yönetici, çalışan oranları ne durumda?

Philips Türkiye’de yönetim ekibimizin yüzde 100’ü ve yöneticilerimizin de yüzde 52’si kadınlardan oluşuyor. Bu, hem Türkiye için hem Philips dünyasına göre gerçekten çok yüksek bir oran. Global olarak, üst düzey pozisyonlarda kadın liderlik oranımızı 2025 yılı sonuna kadar yüzde 35’e çıkarmayı hedefliyoruz. Türkiye'de biz bunu çok önceden yüksek seviyede yakaladık.

Philips’te çok güçlü, özel insanlar var; %100’lük orandan dolayı da mutluyuz. Diğer taraftan; mevkinizde yeteneğiniz, tecrübeniz ve hak ettiğiniz için bulunmanız çok önemli. Yönetim ekibimizde herkesin farklı yetkinlikleri var. Yani o koltukları sadece kadın oldukları için doldurmuyorlar. Philips’te kadınları güçlendirmek için eğitimler var. Onları bu tarz programlar ile pozisyonları için daha da motive ediyoruz.

SÜRDÜRÜLEBİLİRLİKTE KÜRESEL BOYUTTA BİR ETKİ YARATMAK...

2025 sürdürülebilirlik hedeflerinizi, BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları (BM SKA’ları) ile uyumlu olarak belirlediniz. Philips olarak, “Dünyayı daha sağlıklı ve sürdürülebilir hale getirmek” amacınıza açıklık getirir misiniz?

Gezegenimize ve toplumumuza karşı sorumluluklarımızın bilinciyle hayata geçirdiğimiz “Sağlıklı İnsan, Sürdürülebilir Gezegen 2016-2020” programımızı başarıyla tamamladık. Operasyonlarında karbon nötr hale gelen dünyadaki ilk sağlık teknolojileri şirketlerinden biri olduk.

ÇEVRESEL HEDEFLER: 2025 yılına kadar ürünlerimizin enerji verimliliğini artırarak CO2 emisyonunu azaltmak, yeni ürünlerin yüzde 100’ünün Philips EcoDesign’a uygunluğu (AB Çevreye Duyarlı Tasarım Direktifi’ne istinaden), elektriğimizin %100’ünü, toplam enerji ihtiyacımızın %75’ini yenilenebilir kaynaklardan sağlamak. Bilim Temelli Hedefler Girişimi ile paralel, küresel ısınmayı 1,5 santigrat derecede sınırlandırmak için tüm tedarik zincirimizde karbon ayak izini düşürmek. Satış gelirlerinin %25’ini döngüsel ürün ve çözümlerden elde etmek, döngüsel uygulamaların tesislerimize entegrasyonu, ürünlerimizi %100 EcoDesign standartlara göre uyumlandırmak ve sıfır atık. Küresel boyutta bir etki yaratmak için hem kamu hem de özel sektörde yer alan tüm paydaşlarımız ile güçlerimizi birleştirmek istiyoruz.

SOSYAL HEDEFLER: Amacımız; 2030 yılına kadar dünyada, yılda 2,5 milyar insanın hayatını iyileştirmek. Tedarik zincirinin; çevresel, sosyal ve kurumsal yönetişim (ESG) hedeflerimiz açısından öneminin farkındayız. Bu noktadan hareketle; 2025’e kadar hedefimiz, tedarik zincirimizdeki 1 milyon çalışanın hayatını iyileştirmek. Bunun için düzenli takip ettiğimiz “Tedarikçi Sürdürülebilirliği Performans Programı”nı hayata geçirdik. İş ortaklarımızın ve tedarik zincirimizin de aynı sürdürülebilirlik hedeflerini paylaşması için çalışıyoruz. Sosyal fayda sağlamanın yanında, iş yerinde adil ve kapsayıcı bir ortam oluşturmak da önceliklerimiz arasında.

YÖNETİM: Plan, eylem ve raporları oldukça şeffaf bir şekilde kayıt altında tutan Philips’in tüm ESG verileri, en üst düzey firmalarca denetleniyor.

23 YILDIR SAĞLIK SEKTÖRÜNDE
- Philips’e katılmadan önce; sağlık sektöründe klinik, satış ve pazarlama rolleri ağırlıklı olmak üzere, farklı firmalarda görevler üstlendi. 2007 yılında Philips Doğu Avrupa Bölgesi Satış Pazarlama Müdürü unvanını aldı. 2011’de Almanya Philips Global Pazarlama Merkezi’nde, Latin Amerika ve Avrupa’dan Sorumlu Pazar Geliştirme Müdürü oldu. 2013-2019 yılları arasında Philips Orta Doğu ve Türkiye Ultrason Pazarlama Direktörü’ydü.

- 2019’da Philips Türkiye Sağlık Sistemleri Pazarlama Direktörlüğü’ne geldi. 2021’den itibaren Philips Orta Doğu, Türkiye ve Afrika Ultrason ve Bilgisayarlı Tomografi Pazarlama Direktörü unvanıyla çalışıyordu. Mart 2022’de Philips Türkiye Genel Müdürü olarak atandı.

- 1999’da, ODTÜ Biyoloji Bölümü’nden mezun oldu. Yeditepe Üniversitesi’nde MBA programını tamamladı.

GAMZE ARBAK’TAN BAŞARI SIRLARI
- Çalışmadan bir şey elde edebilmek mümkün değil. Başarılı olmak, aldığınız işi layıkıyla yapmak önemli. Peki, bu yeterli mi? Değil!

- İşinizi doğru anlatabilmelisiniz. Bu noktada işin içine iletişim becerileri giriyor. Sonrasında da daha fazlasına istekli olduğunuzu söylemelisiniz.

- Ben kendi bölgemden sorumluyken baktım ki vaktim hâlâ var, “Başka bir pazar daha verir misiniz?” dedim. Kuzey Avrupa pazarının sorumluluğunu da aldım. Bir senede iki pazarı birlikte yönettim ki, çok ciddi bir tecrübe edindim.

- Türkiye'de bir roldeyken, yerelleşme projesi için ekipte yer almak için gönüllü oldum. “Bu projeye katkı sağlayacağımı düşünüyorum” dedim. Tecrübenizi, birikimlerinizi, yeteneklerinizi paylaşarak görünür olabiliyorsunuz.

- Ek görevler, ek projeler çok ciddi fırsat. Kariyer yolculuğunda, verilen görevi 09.00-17.00 saatleri arasında yaparak bir yere gelmek çok mümkün değil artık. Bu “Gece geç saatlere kadar çalışın” demek değil; ama görev tanımının dışında sorumluluk alınmalı.

GAMZE ARBAK’IN ATATÜRK SEVGİSİ
Foto muhabirimiz M. Burak Bürkük'e poz veren Philips Türkiye Genel Müdürü Gamze Arbak, Gazi Mustafa Kemal Atatürk’e özel tasarlanan portrenin önündeki çekim sırasında duygusallaşıyor. Atatürk’e dair konuşurken her daim gözlerinin dolduğunu belirten Arbak, şu ifadeleri kullanıyor: “Atatürk, gerçekten çok özel, çok ileri görüşlü, çok değerli bir lider. Bizler çok şanslıyız ki, tüm dünyanın gıptayla baktığı bir lidere sahibiz. Sözleri hâlâ geçerliliğini koruyor ve gelişmiş, demokrasisi sağlam bir ülke olabilmemizin de temelini oluşturuyor.”

GAMZE ARBAK’IN MÜKEMMELLİYETÇİ KİŞİLİĞİ
- Son iki ayda ekipten, 40'tan fazla arkadaşla görüştüm. Üst yönetim ve Türkiye organizasyonu olsun... Bire bir yaptığım görüşmeler oldu.

- İki soru standarttı: “İyileştirebileceğimiz bir şey var mı?” ve “Size nasıl destek olabilirim? Sizin için ne yapabilirim?”...

- Sürekli iyileştirme, süreç iyileştirmesi... “Daha iyi nasıl yaparız?”, “Bunu daha az maliyetle nasıl yapabiliriz?”, “Daha kısa sürede daha kaliteli işi nasıl yapabiliriz?”... Sürekli bunları düşünüyorum.

GAMZE ARBAK GÜNE NASIL BAŞLIYOR?
- Eskiden, gece 01.30’lara kadar çalışıyordum. Şimdi o kadar değil.

- Sabahları 06.00'da uyanıyorum. Zaten CEO'ların çoğu güne, bu saatte başlıyor. Daha önceden böyle bir şey yoktu. İçeriden sizi bir şeyler huzursuz ediyor ve erken kalkıyorsunuz.

- Günü ve haftayı planlarım. Yapılacaklar listemi hazırlarım. “Bunlar çözümlenmeli, şurada da bir şey var, onu unutmayayım; orada da bir iyileştirme yapalım” gibi...

PHILIPS’İN, TÜRKİYE’DEKİ ÖNCELİKLERİ
- Türkiye’deki önceliğimiz; sağlık dönüşümüne katkıda bulunarak, çözüm üretmek. Bunu yapmak için üç önemli konumuz var:

- I. Sağlık teknolojilerindeki her alanda, müşterilerimizin tercih ettiği bir numaralı iş ortağı olmak.

- II. Dijital sağlık konusunda önemli adımlar atmak. Bunları yaparken yerel yaklaşımlar izlemek.

- III. Herkesin sağlık hizmetlerine ulaşabilmesi için yeni iş modelleri geliştirmek ve bunlarla hem sağlığı daha kolay erişilebilir hale getirmek hem de sağlık sonuçlarını en iyi şekilde iyileştirmek.

*Projelerimiz ve geliştirdiğimiz ürünler ile sağlık konusunda hemen her alanda yer alıyoruz. Türkiye'nin 2023 hedefleri ve sağlıkta dönüşüm stratejileri doğrultusunda başlattığı şehir hastaneleri projelerinde teknoloji çözüm ortağıyız. Görüntüleme hizmetleri başta olmak üzere tüm klinik ekipmanlar, sağlık bilgi işlem çözümleri ve uyku sistemleri gibi birçok hizmette yüklenici firmaların paydaşı olarak, sürdürülebilir bir iş modeli geliştirmeyi hedefliyoruz.

GAMZE ARBAK’IN POZİTİF ENERJİSİ
- Günlük rutinim herkese sabah günaydın ile başlıyor. Bu, güne iyi başlamak açısından önemli. Ofisimizde en sevdiğim şey, 360 derece olması. Muhakkak yarım ya da bir saat sonra bir şeyi bahane ederek, diğer koridordan da geçerek yeniden “Günaydın” diyorum.

- Ekibe pozitif enerji vermelisiniz. Bu, onların kendilerini daha güvende ve iyi hissetmelerini sağlamak açısından çok kıymetli.

- Toplantı trafiğim yoğun. En az 2-3 haftalık programım belli. Ekibimle rutin yaptığım görüşmeler var.

- İtiraf etmeliyim ki, isim hafızam çok iyi değil. Ekibi LinkedIn'den takip ediyorum. Zaten simaları ve isimleri bire bir iş yaparak öğreniyorum.

GAMZE ARBAK’A, KIZINDAN ANLAMLI ÖVGÜ
- BUSINESS LIFE’ın köşe yazarlarından, kuşak araştırmacısı Evrim Kuran’ı çok yakından takip ederim. Tecrübeyi herkesle paylaşmak, özellikle de yeni gelen arkadaşlar ile… Bu bence çok önemli. Kızım bile bunun farkında.

- Kızıma, “Bana şans öpücüğü ver” dedim. Mila Derin ertesi gün, “Yeni görevine atandın mı?” sorusunu yöneltti. “Evet, senin şans öpücüğün yardımcı oldu” karşılığını verdim. Şöyle bir durdu; “Şans öpücüğüm değil, çok çalıştığın için başarmışsındır” dedi. Bu düşüncesi o kadar anlamlı ve değerli ki...

- Herkes, 6,5 yaşımdaki kızım Mila Derin ile aynı fikirdeyse, gönüllerden geçen kişiyseniz, konumunuza hak ederek geldiğinizi düşünüyorlarsa bu çok kıymetli. Açıkçası bundan daha büyük bir ödül yok.

PHILIPS TÜRKİYE’DE “İTİBAR YÖNETİMİ”
- Warren Buffett’ın dediği gibi, “İtibar kazanmak 20 yıl sürer, kaybetmek sadece 5 dakika!” Bizim için çok anlamlı ve çok önemli olan itibara ve marka değerine zarar verecek hiçbir ortamda bulunmayız.

- Kurum içi ve kurum dışı iletişimde çok dikkat ediyoruz. Philips Orta Doğu ve Türkiye Marka ve İletişim Direktörümüz Rengin Erdinç muhteşem işler yapıyor.

- Philips’in farklı iş kolları var; kişisel sağlık gibi. Biz bunların tamamına “Philips” markası olarak bakıyoruz. Tüm paydaşlar birlikte hareket ediyoruz. Ciddi bir problem ya da çok basit bir müşteri şikâyetini kendi içimizde muhakkak paylaşıyoruz ve sorunlara çözüm üretiyoruz.

- Çok anlık tepkilerin olabildiği sosyal medya da çok iyi yönetilmeli.

PHILIPS TÜRKİYE’DE DİJİTALLEŞME
- Dijital sağlığın geleceğini, hasta yolculuğu boyunca bakım iş birliğini destekleyen, gerçek zamanlı ve tahmine dayalı bilgiler ile bağlantılı, yüksek düzeyde erişilebilir bir sanal; yüz yüze bakım ağı olarak öngörüyoruz.

- Yapay zekâ destekli iş akışı optimizasyonu, operasyonel verimliliği artırıyor. Kişiselleştirilmiş dijital sağlık çözümleri ile insanlara, sağlıklarına odaklanma imkânı tanınıyor; gerçek sağlık hizmetlerine geçiş teşvik ediliyor.

- Dijital dönüşüm, daha iyi sağlık sonuçlarını, daha iyi hasta ve personel deneyimini ve daha düşük bakım maliyetini destekliyor.

- Pandemi döneminde ortaya çıkan hastane dışında sağlık hizmeti alma ihtiyacı, dijitalleşmenin hızıyla birlikte sektörümüzü dönüştürmeye devam edecek.

Philips Türkiye Genel Müdürü Gamze Arbak ile yaklaşık üç saate yayılan ve dopdolu geçen röportajda, BUSINESS LIFE’ın Genel Yayın Yönetmeni Seyfettin Bayram ile Yayın Editörü Mehmet Tufan’a, Philips Orta Doğu ve Türkiye Marka ve İletişim Direktörü Rengin Erdinç eşlik etti.

GAMZE ARBAK’IN İZMİR ÖZLEMİ
- İzmir Karşıyakalı Gamze Arbak, memleketine duyduğu hasretini dile getiriyor. Philips Orta Doğu ve Türkiye Marka ve İletişim Direktörü Rengin Erdinç ile hemşehri olan Uşaklı Yayın Editörümüz Mehmet Tufan’ın hatırlatması ile İzmir’e özel, bazı yiyeceklerin telaffuzları farklı isimlerini paylaşıyor: Çiğdem (çekirdek), darı (mısır), domat (domates), gevrek (simit), yemiş (incir)... En çok İzmir'in kumru'sunu özlediğini söylüyor.

- Mutfağa olan ilgisinden de bahseden Philips Türkiye Genel Müdürü, tiramusu ve cheesecake gibi tatlıları yapmaktan büyük keyif alıyor.

PHILIPS TÜRKİYE’DE %100 KADIN YÖNETİMİ
- Genel Müdür rolünde Gamze Arbak’ın bulunduğu ve yüzde 100 kadınlardan oluşan Philips Türkiye yönetim ekibindeki diğer üyelerin isimleri şöyle: Sibel Yıldız (Kişisel Sağlık Türkiye Ülke Müdürü), Rengin Erdinç (Orta Doğu ve Türkiye Marka ve İletişim Direktörü), Merve Mülayim Bircan (Hukuk Müşaviri), Anna Szafnicka (CFO), Ayşe Taşkıran (Orta Doğu, Türkiye ve Afrika Kalite Başkanı), Duygu Tosun (Orta Doğu, Türkiye ve Afrika Operasyon Lideri).