SAP TÜRKİYE 20. YILINDA DİJİTAL DÖNÜŞÜM LİDERİ

Kurumsal uygulama ve yazılım alanında dünya lideri SAP; öğrenen makineler, nesnelerin interneti ve gelişmiş analitik teknolojileri ile tüm sektörlerde, her ölçekteki şirketin iş süreçlerini en iyi şekilde yürütmesine ve birer akıllı işletmeye dönüşmesine destek oluyor. Global ticaret hacminin %87'si, SAP müşterileri tarafından gerçekleştiriliyor. Globalde 50 yılı geride bırakan SAP'nin uçtan uca uygulamaları ve servisleri, kurumların kârlı bir şekilde faaliyet göstermesine, değişimlere uyum sağlamasına ve rekabette fark yaratmasına olanak tanıyor. SAP'nin iş yazılımları alanındaki liderliğini ülkemizde de devam ettiren SAP Türkiye, bu sene 20. yılını kutluyor..

ŞİRKETLERE İVME KAZANDIRDI
Şirketler özellikle pandemiyle birlikte, operasyonlarını çevik, verimli ve güvenli bir şekilde yönetebilmek için dijital dönüşüm YATIRIMLARINI artırdı. Peki, bu kapsamda SAP Türkiye iş birliği ile nasıl bir ivme yakaladılar?

SAP Türkiye Genel Müdürü Uğur Candan:
Türkiye’nin sürdürülebilir gelişimine ve dijitalleşmesine katkı sağlamaktan gurur duyuyoruz
Türkiye’de 60’ın üzerinde iş ortağımız ve 5 binden fazla mühendis ile büyük bir ekosistem oluşturduk. Her ölçekten ve sektörden 1.400’ü aşkın şirketin dijitalleşmesine katkı sağlıyoruz. Ülkemizde inovasyon merkezi kuran ilk global yazılım şirketiyiz. Türkiye’nin sürdürülebilir gelişimine ve dijitalleşmesine, güçlü ekosistemimiz ile birlikte katkı sağlamaktan gurur duyuyoruz.

Dünya genelinde 180’den fazla ülkede faaliyetlerini yürüten SAP’nin, sadece 20 ülkede bulunan yazılım geliştirme merkezlerinden birisi Türkiye’de. Bu merkezimizde, yeni dünyanın en önemli konusu olarak gördüğümüz “büyük veri” üzerine çalışıyoruz. Buradaki Türk mühendis arkadaşlarımız, farklı coğrafyalarda bulunan 6 SAP yazılım geliştirme merkezi ile eş zamanlı çalışmalar yürütüyor.

REHBERİMİZ, MÜŞTERİLER

Mühendislerimizle, ülkemiz ve dünya için değer üretme yolculuğumuzda en büyük rehberlerimiz, müşterilerimiz. Müşterilerimizin katkıları, onların hayata geçirdikleri yenilikçi projelerin sadece ülke topraklarında değil, dünya coğrafyalarında yer bulması, 20 yılda elde ettiğimiz en büyük kazanımlardan biri. Bugün işini dünya ölçeğinde, iyiyle yetinmeyip en iyi şekilde yapan Türk markaları, dünya çapında başarılara imza atıyor. Bu başarılara katkı sunmaktan gurur duyuyoruz.

KURALLAR DEĞİŞTİ

Pandemi ve küresel iklim krizi nedeniyle artık oyunun kuralları değişti. Döngüsel ekonomiye geçiş yapılmalı. SAP olarak küresel ısınmayı “insanlığın önümüzdeki dönemdeki en büyük problemi” olarak tanımlıyoruz. Bu yüzden sürdürülebilirliği kârlı, kârlılığı da sürdürülebilir kılmak öncelikli mottomuz olacak. 2030’lar, 2050’ler konuşuluyor; ama hedeflerimize ulaşmak için hemen harekete geçmemiz ve diğer kurumlara da örnek olmak adına işe önce kendimizden başlamamız gerekiyor. Ülkemizin karşılaşabileceği yerel ve küresel risklere ve fırsatlara hazırlıkta, bulut temelli sistemlerle çevik bir altyapıya sahip olmanın ülkemize avantaj sağlayacağına inanıyoruz.

KURUMLARI, BUGÜNDEN GELECEĞE HAZIRLIYORUZ

Pandemiyle birlikte Türkiye’de de kurumlar “bulut” teknolojilerine daha fazla yatırım yapmaya başladı. Bu alanda, referans niteliğinde projeler hayata geçirdik. Kurumlara hız ve çeviklik katan “bulut”un “bağlan-kullan” mantığı başta olmak üzere, sağladığı avantajlar ile kurumları bugünden geleceğe hazırlayacağız. Sürdürülebilir bir dünya için teknolojinin gücünü kullanarak, geleceğimiz için sıfır atık, sıfır karbon ve sıfır eşitsizlik ilkesiyle çalışmaya devam edeceğiz.

Petrol Ofisi CEO’su Selim Şiper:
Bütüncül dijitalleşme gayretimiz SAP’ye geçiş ile daha bir anlam kazandı
Petrol Ofisi, AtılKurt Projesi ile Kurumsal Kaynak Planlama-Kurumsal İşletim Sistemi’ni rekor bir sürede değiştirerek SAP S/4HANA’ya geçiş yaptı. SAP’nin, OIl&Gas sektörü ikmal ve satış faaliyetlerine özel tasarladığı “Model Company” çözüm önerisi baz alındı. Bu dönüşüm; akaryakıt, LPG ve madeni yağ ticaretinde operasyonel ve finansal tüm süreçlerinin uçtan uca yönetildiği 20’yi aşkın modül ve 50’ye yakın uydu sistemin entegre çalıştığı Petrol OFİSİ'NİN, bütüncül dijitalleşme yolculuğunun en önemli aşaması.

SAP kullanımına geçiş, 31 Aralık 2021’i 1 Ocak 2022’ye bağlayan gece oldu. Proje planında öngörüldüğü şekilde, detaylı işlem adımları ve süreleri takip edilerek, teknik ve operasyonel entegrasyonda büyük sorun ve riskler yaratmadan gerçekleştirildi. “AtılKurt Projesi”, Petrol Ofisi tarihinin çok önemli bir mihenk noktası olmasıyla, ulusal ve küresel bir başarı hikâyesi oluşturuyor. Bütüncül dijitalleşme gayretimiz, AtılKurt projemiz kapsamında SAP’ye geçiş ile daha bir anlam kazandı, kritik viraj başarıyla dönüldü. Kurumumuzda SAP, ilk günden uçtan uca ve tüm modelleriyle kullanılacaktır.

ÜLKEMİZ İÇİN ENDER RASTLANAN BİR DURUM

Sanırım bu kapsam ve boyutta bir dönüşüm, ülkemiz için de ender rastlanan bir durum. Ayrıca bütün projenin 13 ay gibi çok kısa bir zamanda, fikirden uygulamaya geçmesi, dünya çapında da örneklerden birini temsil ediyor. Bu başarı özellikle tam zamanlı proje grubumuzun, değişik departmanlardaki proje liderlerimiz ve ana kullanıcılarımızın, GoLive, Detaysoft ve SAP Premium Engagement danışmanlarımızın eseridir. Meslek hayatımda şahit olduğum en kapsamlı, en boyutlu ve en kısa sürede gerçekleştirilmiş projedir, bir planlama ve disiplin örneğidir. Katkıda bulunanları kutluyorum.

Kazancı Holding Dijitalleşmeden Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Barış Erdeniz:
SAP ile 4 yıla yayılan, çok büyük ölçekli bir dijital dönüşüm projesine imza atıyoruz
Kazancı Holding olarak, 4 kıtada üretim yapıyor, 22 ülkede faaliyet gösteriyor ve 173 ülkeye ihracat gerçekleştiriyoruz. SAP Türkiye ile güç birliği yaptık. 2021’de, Avrupa’da enerji sektöründe, son zamanların en kapsamlı dijital dönüşüm projesine imza attık. 2023’te tamamlanması hedeflenen proje kapsamında, 4 kıtaya yayılan operasyonlarımızı tek merkezden; daha hızlı, güvenli ve verimli yönetebileceğiz.

Dünyada bir ilk olarak gaz ve elektrik dağıtımını bir arada sunuyoruz. Projenin ilk aşamasında, holding bünyesindeki 65 şirketimizin ve bu şirketlerimizin hizmet verdiği 31 ildeki 6 milyona yakın abonemizin, sayaçtan tahsilata tüm süreçlerini dijitalleştiriyoruz.

SEKTÖRDE, SAP S/4HANA’YA GEÇEN İLK ŞİRKET OLDUK

Türkiye’de, enerji sektöründe, SAP S/4HANA geçişini gerçekleştiren ilk şirket olmanın heyecanını yaşıyoruz. 2022 ve 2023 yıllarında ise enerji üretimi ve jeneratör gruplarımızın da dijital altyapılarını günümüzün en ileri teknolojileri ile tamamen yenilemiş olacağız. Yeni anlık veriye dayalı dijital yönetim anlayışımızla birlikte gelişmiş analitik uygulamalar, yapay zekâ ve robotik uygulamalar ile yönetim kaslarımızı daha da güçlendirerek, globalde büyüyen şirketlerimizi aynı çeviklikte yönetebilmeyi hedefliyoruz.

GERÇEK ZAMANLI VERİ ANALİTİĞİ

Yerleşik tüm akıllı teknolojileri içeren kurumsal kaynak planlama (ERP) sistemi olan SAP S/4HANA, gerçek zamanlı veri analitiği ve tahminlemeyi mümkün kılarak hızlı ve verilerle yönlendirilen karar verme sürecinin de yolunu açıyor. SAP S/4HANA yatırımıyla operasyonlarını zaman ve mekândan bağımsız olarak yönetebilen Kazancı Holding, global ve yerel tüm kararlarını akıllı karar destek sistemleri ile anlık olarak alabiliyor.

Borusan Holding İK ve Kurumsal İletişim Grup Başkanı Nursel Ölmez Ateş:
Dağınık yapıdaki İK çözümlerimizi SAP SuccessFactors ile tek bir mimaride buluşturduk
Türkiye’de ilk kez bir holding şirketleri yapılanmasında, çok modüllü, bulut tabanlı altyapı geçişini tamamladık. “Borusan İnsan Dijital Dönüşüm” projesi ile çalışan deneyimini odağa aldık. Operasyonel işlemlerin tamamını dijitalleştirerek İnsan Kaynakları ekiplerine stratejik anlamda güç kattık.

Bulut teknolojilerine geçişle ilgili çıkış noktamız, biraz da stratejimizle tetiklendi. “Borusan İnsan” ekibi olarak, farklılaşan ihtiyaçlara göre tasarlanmış en iyi çalışan deneyimini yaşatmak için çalışıyoruz. Ortaklaştırılmış uygulamalar kullanıyoruz. Grup genelinde özlük, işe alım, kariyer ve performans yönetimi ve esnek yan haklar gibi tüm süreçler bu şekilde yürüyor.

“ZAMAN VE MEKÂNDAN BAĞIMSIZ OLMA” KAVRAMI...

2018’de, 3 yıllık İK stratejilerimizi belirlerken, dijitalleşmeyi önemli bir odak alanı olarak ortaya koymuştuk. “Zaman ve mekândan bağımsız olma” kavramı bizim için çok önemli. Kullanıcı dostu, ulaşılabilir ve yenilikçi uygulamaları geliştirirken, süreçlerimizin etkinliğini artırdık. Bordro ve özlük işleri gibi süreçlerde SAP çözümlerini kullanıyorduk. IT departmanımızla birlikte bir çalışma grubu oluşturduk. “Bulut” üzerinde bir ürünle ilerlemeyi seçtik.

HIZ, FAZLASIYLA DEĞERLİ

Dokümantasyon sürecinin hızı, biçim için fazlasıyla değerli. Farklı alanlarda çalışanlarımız olduğu için haliyle ihtiyaçlarımızda da çeşitlilikler var. Dağınık yapıdaki İK çözümlerimizi SAP SuccessFactors ile tek bir mimaride buluşturduk. Bu aşamada maliyet konusuna da çok dikkat ettik. IT ve süreç geliştirme giderlerimiz, merkezden şirketlere dağıtılıyor ki, bu noktada yakınmalar mevcuttu. Elbette “çalışan deneyimi”nin mükemmelliği çok önemli. “Bulut"taki çözümler, vizyonun da ötesinde, yeni fonksiyonaliteler de katıyor.

SOCAR Türkiye Dijital Transformasyon & Bilişim Teknolojileri Başkanı Hakan Irgıt:
SAP S/4HANA; hızlı, verilerle yönlendirilen karar verme sürecinin yolunu açıyor
Tüm grup şirketlerimizin kurumsal süreçlerinin yönetildiği uygulamaların dijital dönüşüme ayak uydurabilmesi, süreç bazlı ve organizasyonel entegrasyonun sağlanması amacıyla “Project Earth” çalışmasını hayata geçirerek, SAP ile iş birliğimizi güçlendirdik. SOCAR Türkiye, bünyesindeki STAR Rafineri, SOCAR Dağıtım, SOCAR Depolama sistemlerini tek bir SAP S/4HANA sistemi üzerinde birleştirdi. Project Earth ile yerinde ve dağınık sistemleri, entegre SAP S/4HANA ve Analytics Cloud çözümleri ile yeniledik. Ayrıca finans, merkezi satın alma, ticari operasyonlar, bakım onarım, iş analitiği ve ana veri yönetimi süreçlerinin dijital dönüşümünü desteklemeye de hazır hale getirdik.

“Project Earth” çalışmasında, SOCAR Türkiye’nin satın alma ve lojistik, varlık yönetimi, ticaret ve finans iş birimlerini kapsayan, 100’den fazla SAP danışmanı görev aldı. Başlangıç aşamasından itibaren uzaktan çalışma yöntemi ile 8 binden fazla test adımı tamamlandı. Hazırlık aşaması 6 hafta süren, dünyada eşine az rastlanır S4/HANA projemiz Project Earth, 16 ay gibi kısa bir sürede tamamlandı. Güncelliğini kaybetmiş ve dağınık uygulamalar yerine güncel, tekil ve merkezi bir sistem yaratmayı hedefleyen proje ile çalışanların da memnuniyetinin artırılması hedefleniyor.

UÇTAN UCA YÖNETİM...

SOCAR Türkiye’nin süreçlerindeki hızı ve çevikliği iyileştiren, bellek-içi teknolojili yeni nesil ERP (kurumsal kaynak planlama) çözümü SAP S/4HANA; hızlı, verilerle yönlendirilen karar verme sürecinin de yolunu açıyor. Bu projede hem kurumsal uygulamalarımızın yenilenmesini sağladık hem de daha önce kullanmadığımız birçok yeni aracı da çalışanlarımızın hizmetine sunduk. Çalışanlarımız, projenin hayata geçmesi ile muhasebe işlemleri ve fatura onayları gibi kurumsal süreçleri uçtan uca yönetebiliyor, raporlayabiliyor, grup şirketleri arasında veri akışı gerçekleştirebiliyor.

ENTEGRASYONU SAĞLADIK

Hidrokarbon değer zincirinde hammadde satın alımından depolamaya, üretimden müşteri teslimine. şirketler arası entegrasyonu sağladık. Müşterilerimizi, siparişten teslimat adımına kadar anlık bilgi paylaşımı sağlayan müşteri portalı ile buluşturduk. Operasyonda planlama ekiplerinin bakım ekipleri ile operasyonları eş zamanlı planlama, saha faaliyetlerini anlık işleyebilecekleri mobil uygulama ve tüm grup şirketlerimiz bazında tek bir ana veri yapısının kurulması ve ortak ana veri sözlüğü oluşturulması gibi hedeflerimizi gerçekleştirdik. Kısacası Project Earth ile çalışanlarımız, tedarikçilerimiz ve müşterilerimiz dahil olmak üzere, operasyonumuzun her noktasında önemli kazanımlar elde ettik.

Tüpraş Satış Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Özgür Kahramanzade:
Temassız Satış Dijital PlatformuSAP sistemi ile entegre halde çalışabiliyor
Kara Dolum Temassız Satış Dijital Platformu, yeni devreye alınan TAS (Terminal Otomasyon Sistemi) altyapısı, SAP sistemi, Sürücü Portalı ve Müşteri Portalı Randevu uygulaması ile entegre halde çalışabiliyor. Sürücü deneyiminin insan teması olmadan kiosklar, mobil uygulama ve Tüpraş Çözüm Merkezi aracılığı ile yönetilmesini sağlıyor.

Geleceğe yönelik stratejik dönüşüm planlarımız kapsamında, odak iş alanlarımızdan biri olan “sürdürülebilir rafinaj” alanında; müşteri odaklı dijital deneyim ve satış yaklaşımları geliştirdik. Müşteri merkezli dijital dönüşüm hikâyemizin odağında “Müşterinin Kahramanı Olma” hedefimiz yer alıyor.

BİRÇOK PROJEYİ ÇOK ÖNCE BAŞLATTIK

Dijital satış ve pazarlamanın temellerini oluşturan birçok projeyi çok önce başlattık. Sektörümüz açısından dünyada öncü sayılabilecek bir dönüşümü hedefleyen projelerimizin ilk örneklerini geliştirdik. Gerek web sitemiz gerek müşteri portalımız üzerinden verdiğimiz hizmetlerin kapsam ve hacmini her geçen gün genişleteceğiz. Müşteri ve pazar beklentileri ile yönelimlerini doğru ölçümleyebilmek ve bu beklentilere uygun iş yapış biçimleri ile altyapı çözümlerini vaktinde geliştirmek, sürdürülebilir başarının anahtarı. Çalışmalarımızın en temel girdisi olan müşteri bildirimlerini doğru işlemeye, aldığımız geri bildirimler doğrultusunda gelişim alanlarımızı tespit etmeye çalışıyoruz.

GÜNDEMİMİZİN ÖNCELİKLERİ...

Dijitalleşme ve dijital dönüşüm alanları her daim gündemimizin en öncelikli konuları. Uygulanmaya başlanan “Kara Dolum Temassız Satış Projesi”ni yakın zamanda vagon, boru hattı ve deniz dolum süreçlerine de entegre etmeyi planlıyoruz. Sürücü Portalı Mobil Uygulaması ise appstore/playstore‘da müşterilerimize sunduğumuz başka bir  uygulamamız. Bu uygulamayı “Müşteri Portalı”nda olduğu gibi müşterilerimizin ihtiyaçları doğrultusunda sürekli geliştireceğiz. Ayrıca bu projeleri, farklı dijital müşteri deneyimi projeleriyle geliştirerek daha da ileri taşıyacağız.

Turkcell Finanstan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Osman Yılmaz:
Endüstri birikimi, önemli referansları ve yetkin danışmanlık kaynağı olan SAP Türkiye ile ilerliyoruz
Turkcell olarak “Çevik, inovatif ve değer odaklı finans fonksiyonu” vizyonu çerçevesinde SAP Türkiye ile iş birliği yaparak, finans operasyonlarını tek bir merkezde yönetmek adına büyük bir girişime imza attık. Nisan 2021’de başlayan proje kapsamında, 5 ülkedeki 36 grup şirketimiz için SAP’nin merkezi finans çözümünü kullanacağız. Bu proje ile finansal operasyonlarımızı daha hızlı, daha çevik ve minimum kullanıcı müdahalesi ile anlık veriye dayalı olarak yönetmeyi hedefliyoruz.

Kökten dönüştürücü ileri teknolojiler, sektörler arası yakınsama, artan veri hacmi ve giderek daha fazla bilgiye ihtiyaç duyan paydaşlar, finansın içinde bulunduğu kuralları değiştiriyor. Strateji ve büyümenin sürekli değişken olduğu iş dünyasında hızlı hareket edebilmek ve hızlı adaptasyon artık çok önemli.

YENİ İŞ MODELLERİ...

Dijital stratejimizi, kurumsal stratejimiz ile bütünleştirerek yeni iş modelleri geliştiriyoruz ve sürdürülebilir başarının önemli bir gereği olarak şirket içi iş süreçlerinde de aynı vizyonu takip ediyoruz. Bu noktada çalışmalarımıza finans süreçlerinin standardizasyonu, merkezileştirilmesi ve dijital iş gücü kullanımının artırılması ile başladık. Finans ekiplerinin stratejist şapkasını ön plana çıkaracak, Turkcell’in büyüyen ve gelişen iş modelini destekleyecek çevik çalışma ve mükemmeliyet merkezi modellerinin odakta olduğu yeni finans organizasyonunu da hayata geçirdik.

YENİ NESİL TEKNOLOJİLER

Büyük veri, içgörü ve analizlerine olanak sağlayacak veri yönetimi çalışmaları önemli. Böylesine büyük dönüşümlerin öne çıkan katalizörleri, hiç şüphesiz ki odağında insan olan etkili değişim yönetimi programlarıyla birlikte yeni nesil teknolojiler. Bizim için kritik öneme sahip bu dönüşüm programının yeni nesil kurumsal kaynak planlama (ERP) bacağında endüstri birikimi, önemli referansları ve yetkin danışmanlık kaynağı olması nedeniyle SAP Türkiye ile ilerleme kararı aldık. Merkezi finans projesi ile tüm sistemleriyle gerçek zamanlı entegrasyon sağlamayı, şirketler arası daha hızlı mutabakat ve gerçek zamanlı konsolidasyon imkânına ulaşmayı hedefliyoruz. 2022’de tamamlanması planlanan proje kapsamında, çalışanlarımıza da gelişmiş bir kullanıcı deneyimi sunarak “Zero Touch Finance” yetenekleri ile manuel müdahaleleri minimuma indireceğiz.