ŞİRKETLERİN 2022 YATIRIM ROTASI

İşte CEO'larımıza yönettiğimiz soru: Pandemi ve yol açtığı küresel ekonomik kriz sonucu, dünya ekonomisi 2020'yi %3,3 küçülmeyle kapattı. 2021 başındaki endişeler ise yerini umuda bırakıyor. Her 10 CEO'dan 8'i, şirketlerinin bir yıl içinde "güçlü" ya da "çok güçlü" büyüyeceğini öngörüyor. Siz, 2021'i hangi raporlamalar ile geride bıraktınız? Sektörünüz açısından bir "Kayıp zaman" söz konusu mu? "Evet" ise bunu nasıl telafi edeceksiniz? Ajandanızın "Yatırım" başlığında neler yazıyor?

ÇEŞİTLİLİK VE KAPSAYICILIĞIN ÖNEMİ KAVRANACAK
Şirketler, 2021‘i pandeminin etkisiyle çeyreklik aksiyonlar, kısa manevralar ve nakit akışını “optimum yönetim” ile tamamladı.
“Hibrit çalışma” deneyiminin tam anlamıyla yaşanacağı 2022’de, müşterisine ve toplumuna anlam yaratacak, sosyal konulara duyarsız kalmanın mümkün olmadığı, iklim değişimi ile tetiklenen sürdürülebilir bir dünya için yeşilin, çevre gündemlerinin sahiplenildiği bir ortam olacak.
Kadın, genç nesil, girişim ekosistemi ile kolektif değer yaratılacak çeşitlilik ve kapsayıcılığın önemi ve değeri artık çok net kavranacak. Böyle bir atmosferde kurumlar, ana işleriyle beraber, bahsedilen konular ile yatırımlarına devam edecek ki, bu yadsınamaz bir gerçek.
Bakalım; “Farklı sektörlerde ve iş alanlarında ana başlıklar neler?” Birlikte irdeleyelim...

Pegasus Hava Yolları Genel Müdürü Mehmet T. Nane:
2022’ye umutlu bakıyoruz
Havacılık, 10-15 yıla uzayan uçak siparişleri nedeniyle uzun vadeli planlama yapmayı gerektiren bir sektör. Seyahat talebi ise kısa vadede ortaya çıkan gelişmelere çok hızlı ve sert reaksiyon verir, dalgalanmalar yaşar. Pegasus Hava Yolları olarak, iş koşullarımızdaki büyük değişikliğe adapte oluyoruz ve zorlukların üstesinden geliyoruz. Öğrendiklerimizi, kurumsal dirençliliğimizi daha da güçlendirmek için kullanacağız.

Uzun vadeli planlamaları yaparken en ince detaylara dek iner, hangi duruma karşı, nasıl reaksiyon vermemiz gerektiğine hazırlanmaya çalışırız. 

ÇEVİK BİR YAPI...
Hava yolları, yıllar içerisinde pek çok değişen durumla ve yeni sorunla karşılaştı. Bizim gibi kurumsal dirençliliği yüksek olanlar yeni koşullara hemen uyum sağlarken, sorunu çözüp, iyileşerek yoluna devam etti. Ancak bu değişen durumların hiçbiri, pandemi ortamındaki gibi tarifsiz bir olumsuzluk yaratmadı. Yeni şartları anlamak ve aksiyonları planlamak kadar uygulamaya geçirme başarısı da önemli. Agile (çevik) bir organizasyonel yapınız olmalı. Pegasus’ta çevik karar alma ve kararları uygulama yeteneğimizi geliştirmiştik ve bunun çok yararını gördük. 

KAYBI TELAFİ EDECEĞİZ
Trafik performansımıza baktığımızda, 2021’in ilk 10 ayı itibarıyla normal kapasitemizin %73’ünü, misafir sayımızın ise %64’ünü geri kazandık. Kayıp kısımları, salgın şartlarının tekrar kötüleşmeyeceği varsayımından hareketle, 2022’de tümüyle veya en azından tümüne yakın bir miktarda telafi edebileceğimizi düşünüyoruz. Bunun ilk sinyallerini 2021’in yüksek sezonunda gördük. Kısıtlamaların gevşetildiği ve özellikle aşı olmuş yolcular için esneklik sağlandığı bir ortamda talep, hızlı bir şekilde piyasaya dönüyor. Bu açıdan 2022’ye umutlu bakıyoruz.

DİJİTAL DÖNÜŞÜM YATIRIMLARI ARTACAK
2022’de, Covid-19 pandemisi, kısıtlamalar ve talebin seyrini takip ederken, yatırımlarımızı da sürdüreceğiz. Filomuzu, yeni nesil çevreci motorlara sahip uçaklarla genişletmeye ve gençleştirmeye devam edeceğiz. Sipariş planımız dahilinde, filomuza 20 adet Airbus A321 NEO tipi uçak katacağız. 2022’nin sonunda, toplam koltuk kapasitemizin 3/4’ü NEO model uçaklarımızdan oluşacak. 2018’de başlattığımız dijital dönüşüm, yine öncelikli gündem maddelerimizden olacak. Türkiye’nin dijital hava yolu olarak, 2022 ve sonraki yıllarda bu alandaki yatırımlarımızı artıracağız. Bir diğer önemli konu başlığımız, çevre ve sürdürülebilirlik. Tüm operasyonlarımızı ve faaliyetlerimizi “sürdürülebilir çevre” anlayışıyla yönetirken, ülkemizin ve bölgemizin “En yeşil hava yolu” olma hedefiyle, var gücümüzle çalışacağız.

SAP Türkiye Genel Müdürü Uğur Candan:
Odağımız, önümüzdeki dönemde de bulut teknolojileri olacak
Pandemi, stratejilerimizi ve “işletmeleri uçtan uca bir dijital dönüşümle geleceğe hazırlama misyonu”muzu daha da güçlendirdi ve sorumluluğumuzu artırdı. Değişimin hızlı yaşandığı dönemde de müşterilerimizi merkeze aldık.

Bulut tabanlı teknolojilerin hızla yaygınlaşması ve bunların müşterilerin ihtiyaçlarına cevap verebilmesi, değişimi daha da hızlandırdı. Dolayısıyla “Kayıp zaman” yaşamadık. Pandemi, birçok projemizi uzaktan sürdürdüğümüz ve “online”a aldığımız bir dönem oldu. Krizi fırsata çevirerek dijital dönüşüme yatırım yapan şirketler, rekabette de bir adım öne geçti. 

GELİRLERİN %17’Sİ AR-GE’YE YATIRILIYOR 
Teknopark İstanbul’daki “SAP Yazılım Geliştirme Merkezi” ile Türkiye’de inovasyon merkezi kuran ilk global yazılım şirketiyiz. SAP, gelirlerinin yüzde 17’sini Ar-Ge’ye yatırıyor. Odağımız, önümüzdeki dönemde de bulut teknolojileri. SAP Türkiye olarak, bulut bilişimde son yıllarda yüzde 100’e varan bir büyüme elde ettik. Bulutun sağladığı avantajlardan, Türkiye’de daha fazla kurumun faydalanmasına destek olacağız.

İSTİHDAMA VE ÜLKE EKONOMİSİNE KATKI 
Endüstri bilgimiz, birikimimiz ve günden güne büyüyen ekosistemiz ile teknik ve nitelikli iş gücü eksikliği konusunda da önemli çalışmalara imza atıyoruz. Türkiye’de 2018’de “SAP Genç Profesyoneller Programı” ile eğitim seferberliği başlattık. Değerli kurumların iş birliğiyle, 4 farklı şehirde 8 program düzenledik. Mezun gençlerin neredeyse tamamı SAP ekosisteminde çalışmaya başladı. TÜSİAD’ın “İşim Gücüm Geleceğim” projesine de katkıda bulunuyoruz. Öğrencilerin ve genç profesyonellerin dijital yetkinliklerini ve becerilerini geliştirmelerine yardımcı olarak, istihdama ve ülke ekonomisine katkı sağlamaya devam edeceğiz.

Ortadoğu Holding İcra Kurulu Üyesi Nusret Kayhan Apaydın:
2022’nin, 2021’den daha iyi olacağına inanıyoruz
Holding olarak; inşaat, enerji, turizm, sağlık, lojistik, gıda, dış ticaret ve çevre teknolojileri alanlarında çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Ülkemiz, bir önceki yıla göre; yüzde 9’un üzerinde bir oranla, büyüme anlamında güçlü bir yılı geride bırakıyor. Biz de kendi sektörlerimizde 2021’i, 2020’ye göre daha iyi bir noktada tamamlıyoruz.

İnşaat sektöründeki faaliyetlerimize “Resim” çatı markamız altındaki “Resim Modern” projemizle devam ediyoruz. Ağırlıklı olarak yabancılara satışın gerçekleştiği bu projemizi, 2022 yılı içinde teslim edeceğiz. Geliştirme ve ruhsat aşamasındaki yeni projelerimiz de mevcut.

YENİLENEBİLİR ENERJİ 
Ülkemizin 2023 enerji hedefine katkı sağlayacak şekilde, yenilenebilir enerji alanına yoğunlaştık. İstanbul ve Kocaeli illerimizde, Avrupa’nın çöp gazından elektrik enerjisi üreten ve kurulu gücü 60 MW’ı geçen en büyük enerji santrallerini kuran grubumuzun; rüzgâr, jeotermal ve güneş enerjisi alanlarındaki proje çalışmaları sürüyor. 

2022 YILI İÇİN DAHA UMUTLUYUZ 
Ülke ekonomisi ve cari denge için hayati önem taşıyan turizm, önem verdiğimiz bir diğer sektör. Alanya İncekum sahilindeki 5 yıldızlı ve 1.800 yataklı Wome Deluxe otelimiz, 2021’i, beklentimizin üzerinde bir büyümeyle tamamlıyor. Haziran ayından itibaren hedef pazarlarda pandeminin görece kontrol altına alınmasıyla, yurt dışından gelen konuklarımızla yaz dönemini oldukça iyi geçirdik. Pazarlama stratejilerini oluşturduğumuz 2022 yılı için umutluyuz. 

SAĞLIKTA, PANDEMİ ÖNCESİ PERFORMANSINA YAKLAŞTIK 
Sağlık tarafında ise Nişantaşı Hastanemiz, özellikle Batı Avrupa ülkelerinden gelen hastalarımıza estetik ve obezite alanlarında hizmet üretiyor. Yılın iki yarısında, pandemi öncesi dönem performansına hayli yaklaştı. Zaman zaman uçuş kısıtlamaları olsa da hasta akışımız belirli düzeyde sürdü. Türkiye’nin sağlıktaki hizmet üretme kapasitesi ve rekabetçi duruşu ile bu alanda da 2022’nin 2021’den daha iyi olacağına inanıyoruz. Ayrıca son çeyrekte “Esthedent” adını verdiğimiz ve yine öncelikli yurt dışı hastaları hedefleyen Ağız ve Diş Sağlığı Poliklinik projemizi hayata geçirdik.

Vakko CEO’su Jaklin Güner:
2022’de, 7 lokasyonda, 15 farklı mağaza yatırımı hedefliyoruz
Satışlar, haziran ve sonrası dönemde hızlandı. Bunun da etkisiyle Vakko Grubu olarak, 2021’in ilk dokuz ayında, 2020 yılına göre satışlarımızı yüzde 70 oranında artırarak kârlı büyüme trendimizi koruduk. 2021 yılında Nişantaşı, İzmir İstinyePark ve Galataport yatırımımızı tamamladık.

2022 yılında, 7 lokasyonda, 15 farklı mağaza yatırımı hedefliyoruz. Bu mağazaların 4’ü Vakko Gıda, 11’i Vakko Tekstil çatısı altında olacak. Vakko Gıda 1.574, Vakko Tekstil ise 5 bin 183 metrekare alana sahip. 2022’de güçlü bir toparlanma bekleniyor; ama bunun kapsamı, enfeksiyon ve aşı oranlarına göre ülkeden ülkeye büyük değişkenlik gösterebilir.

120 MİLYON TL’LİK YENİ YATIRIM 
120 milyon TL değerli yeni yatırımımız, Nişantaşı’nda 2022’in ilk aylarında açılacak Vakko Hotel&Residence. Vakko’nun lüks anlayışını ve misafirperverliğini konaklamada da hissettirirken, samimi bir deneyim sunacak. 8 katta 32 daireden oluşan rezidans, alışılmış konseptten farklı olarak konforlu ve sıcak. Ev ruhu taşıyan büyük odalarıyla Vakko Home ile şıklaşan yaşam alanlarını yansıtacak. Vakko L’Atelier’nin, Bistrot ve Patisserie’si, misafirlerin hizmetinde olacak. 

Metro Türkiye CEO’su Sinem Türüng:
Pandemi, uzun vadeli stratejimizi değiştirmedi, pekiştirdi
Müşterilerimizi sürekli dinleyeceğiz ve onları anlayacağız. En iyi deneyimi sunmakla kalmayacacağız. Beklentilerin de üzerinde bir deneyim yaşatma hedefiyle çalışıyoruz.

Pandemi, uzun vadeli stratejimizi hiç değiştirmedi, hatta pekiştirdi. Bu dönem, bizim için “Kayıp zaman” olmadı, aksine çalışmalarımızı daha da hızlandırdık. Örneğin; gıda güvenliği ve izlenebilirlik, organik, vegan, coğrafi işaretli ve yerli ürün çeşitliliğini artırma, gıda atıklarıyla mücadele gibi konulara odaklanarak, sürdürülebilirlik alanındaki etkimizi genişlettik. 
34 ülkede faaliyet gösteren bir iş ağına sahibiz. Bunun sağladığı avantajla, gerekli tüm tedbirleri hayata geçirerek faaliyetlerimizi kesintisiz bir şekilde sürdürdüğümüz ve hedeflerimize ulaştığımız bir yılı geri bırakıyoruz. Metro Türkiye olarak; insan odaklı, çevreye saygılı, yerel değerleri koruma anlayışı ile çalışmalarımıza, tüm paydaşlarımızı kapsayacak şekilde devam edeceğiz.

GÜVENSAN ŞİRKETLER GRUBU CEO'SU & 39 KALAMIŞ MARİNA BUTİK OTEL KURUCUSU VE CEO’SU MÜNTEHA ADALI:
Yatırımlarımızın daha da büyümesini, kök salmasını izleyeceğim
Artık insana, fikre yatırım yaptığımız bir dönemdeyiz. Yıllarca girişimci & iş insanı kimliğimle Güvensan Tesis Hizmetleri’ne yatırım yaptım. Sektöründe “Türkiye’nin lider yerli firması“ olması için çok çalıştık. Bu başarıyı, 1992’den beri sürdürülebilir olmamız ile tanımlıyoruz.

Aralık 2019’da açılışını yaptığımız, 3 ay sonra pandemiyle aç-kapa dönemi yaşadığımız, her şeye rağmen vazgeçmeyerek fırsatları gördüğümüz 39 Kalamış Marina Otel & Restoran & Bar hikâyemiz var. Sanata, insana kucak açan 39 Kalamış Marina, İstanbul Anadolu Yakası’nın buluşma noktası olmayı başardı. Geleneksel lezzetlerin dünya mutfağı ile buluştuğu restoranı, misafirperverliği, konaklamada farklı hizmet sunumu ile hizmet alanların sevgisini, beğenisini kazanıyor. 

HER NE YAŞANIYORSA ÇÖZÜMÜ İLE GELİYOR 
Şimdi, yatırımlarımızın daha da büyümesini, kök salmasını izleyeceğim. Özellikle kadın girişimcilerin projelerine yatırım yapıyorum. Teknolojik gelişmeleri takip ediyor, bu alanda gelecek vizyonu taşıyan projelere dahil oluyorum. Şu sıralarda da böyle bir girişimin büyümesi için girişimi yapan ekiple yakın çalışıyorum. Ben “Kayıp zamanlar”a inanmıyorum. Her ne yaşanıyorsa çözümü ile geliyor. Soruna olduğu kadar çözüme de odaklanmalıyız. Krizlerde motivasyonumu destekleyen, yüksek tutan bu inancımı seviyorum. İş dünyasının tüm trendlerini yakından izliyorum. Böylece, kişisel gelişimime de yatırım yapmış oluyorum. Dinliyorum, adapte oluyorum, değişiyorum, öğreniyorum. Öğrendiklerimle gelişiyorum ve bunları kendi ekibimle paylaşıp işlerime de uyarlıyorum. 

Paynet CEO’su Serkan Çelik:
Dijital hizmetlerimizin önemi daha da artacak
Sektörümüz açısından bir “Kayıp zaman”dan söz edemeyiz. Ödeme sistemleri ve teknolojileri sektörü, 2021’i de güçlü büyüme rakamlarıyla kapatıyor.

Pandemide birçok kurum evden çalışma modeline geçti. Koronavirüs sürecinde hızlı bir farkındalık yaşadık. Teması ve para üstü derdini ortadan kaldıran, zaman kazandıran ve üzerimizde nakit taşımamıza gerek kalmadan günlük hayatımızı kolaylaştıran kartlı ödemeler, giderek yaygınlaşıyor. 

YENİ MÜŞTERİ BAŞVURULARI ARTIYOR
2021 yılının ilk altı ayında; kredi kartları, banka kartları ve ön ödemeli kartlar ile yapılan toplam ödeme tutarı, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 42 artarak, 709 milyar TL oldu. Temassız ödemelerde ise 2021’in ilk yarısındaki işlem adedi, 2020’ye kıyasla 3 katına çıktı ve 1,47 milyara ulaştı. Paynet olarak biz de bu dönemde müşterilerimizin sistem kullanım oranlarının yükseldiğini ve yeni müşteri başvurularının arttığını gözlemliyoruz. “Yeni Normal” ile oluşan ödeme alışkanlıklarımız devam ederken, dijital hizmetlerimizin önemi daha da artacak. 

Doğa Sigorta Genel Müdürü Coşkun Gölpınar:
Tüm branşlarda üretimimizi artırmayı hedefliyoruz
Pandeminin en büyük etkisini, şüphesiz ki insan sağlığında hissettik. Ancak işin bir de ekonomik ve sosyal hayat yönü var. 2020’nin ilk aylarında kriz ile başlayan salgın, yılın geri kalanında ve 2021’de, dalgalı bir seyirle etkilerini sürdürdü.

Ülkemizin ekonomik durumunu göz önüne aldığımızda, enflasyondan arındırılmış rakamlar ile hem bizdeki hem de Türk sigorta sektöründeki büyüme, bizleri sevindiriyor. Fakat maliyetlerin artması, kârsızlık vb. sorunlar da mevcut.

DENGELİ BİR PORTFÖY YAPISI OLUŞTURACAĞIZ
Dengeli bir portföy yapısı oluşturarak, salgın öncesi ve pandemi sürecinde aldığımız başarılı aksiyonların devamını sağlayacağız. Önümüzdeki dönemde de kârlı üretim yapacağız. Acente açılışlarımızı ve iş yenilemelerimizi sürdüreceğiz. Sadece sektörde en fazla paya sahip olan oto sigortalarında değil, faaliyette bulunduğumuz tüm branşlarda üretimimizi artırmayı hedefliyoruz.

Boyner Büyük Mağazacılık CEO’su Eren Çamurdan:
En büyük yatırım planımız, 1 saat içinde teslimat
Pandemi, Boyner için bir “kayıp zaman” değil. Bu süreci “Bizi geleceğe yakınsayan” bir dönem olarak nitelendiriyoruz. Yatırımlarımızın meyvesini topladığımız bir süreç oldu. Pek çok noktada nasıl hareket etmemiz gerektiğini, hangi kararlarımızın doğru olduğunu çok net görmemizi sağladı.

“Güçlü” büyümenin garantisini veremiyoruz. Günümüz şartları, uzun vadeli planlarda “garanti” kelimesini içinde barındırmıyor. Boyner’in yol haritasını “sürdürülebilir büyüme” belirliyor. Pandemi döneminde değişen tüketim alışkanlıklarını, müşterilerin beklentilerini ve isteklerini, moda perakendesindeki gelişim fırsatlarını iyi analiz ettik. Yatırım planlarımızı da bu ölçümlemeler ve raporlamalar üzerine kuruyoruz. Temel büyüme dinamiğimiz, müşterimiz. 

SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK...
Salgının başlangıcında kendi dağıtım şirketimiz “Boyner Express”i hayata geçirdik. Eylül 2021’de “deneyim mağazacılığı”nın Türkiye’deki örneği olan Boyner Cadde’yi açtık. “1 saat” içinde teslimat garantisi vereceğimiz Boyner Now, 2022 için en büyük yatırım planımız. Sürdürülebilirlik de en önemli konu başlıklarımızdan. Bu yöndeki amaçlarımız, yönetişim ve üretim alanı ile birlikte ortaklıklarımızın da yapı taşını oluşturuyor. İş Dünyası Plastik Girişimi (İPG) ile, plastik azaltma hedefimizden, sürdürülebilir koleksiyonu olan marka iş birliklerimize kadar geniş bir yelpazemiz var. 

Avansas Genel Müdürü Sedat Anak:
Yatırım önceliğimiz İngiltere operasyonu
Avansas olarak, pandeminin ilk günlerinden itibaren değişen koşulları göz önünde bulundurduk. Önceliğimizi teslimat ağını genişletmeye verdik. Ürün portföyümüzdeki büyüme ile daha çok müşteriye ulaşma fırsatı yakaladık.

Tüketicilerimizin isteklerine cevap vermek amacıyla, üç yeni mağazamızı fiziksel olarak hizmet sunduk. Böylece satışlarımızdaki artışlar devam etti. Avansas.com’daki trafiğimizi yüzde 50’nin üzerinde artırarak, ulaşılabilirlik payımızı pozitif yönde yükselttik. Sipariş sayımızı da bu orana paralel bir şekilde artırdık. 

YÜZDE 50’LİK BÜYÜME
Zorlu dönemi, yüzde 50’nin üzerinde büyümeyle geride bıraktık. Yeni yatırım planlarımızda önceliğimiz, İngiltere operasyonu. 500 adedi Avansas markalı olmak üzere, yaklaşık 4 bin ürünle İngiltere pazarına girdik. Bedford Bölgesi’ndeki depomuzdan İngiltere’ye, kendi dağıtım araçlarımızla 1 iş gününde Eylül ayı itibarıyla teslimata başladık. İlk küresel açılımımız ile sadece İngiltere değil, Birleşik Krallık adalarındaki bütün ülkelerde faaliyetteyiz. Önümüzdeki süreçte, Avrupa’nın farklı şehirlerinde hizmet vermeyi hedefliyoruz.

Sahibinden.com Genel Müdürü Burak Ertaş:
Ajandamızda yapay zekâ blok zinciri ve büyük veri var

İlan veren ile alan arasındaki süreci dijitalleştirdik. En iyi hizmet, “En şu, en bu’ demek değil. Kullanıcı profili nasıl olursa olsun, herkese en kolay ve hızlı deneyimi sunmak. Donanım geliştikçe daha hızlı yazılım için çalışılıyor. Bu da “büyük veri”yi daha kolay işleme ve anlamlandırmayı mümkün kılıyor. Gidilen nokta, nesnelerin interneti. Bizim ajandamızda ise yapay zekâ, blok zinciri ve “büyük veri” bulunuyor.

Hepsiburada CEO’su Murat Emirdağ:
Sektörü dönüştüren, örnek ve öncü yatırımlarımız sürecek
Ülkemizin, global teknoloji borsası Nasdaq’ta işlem gören ilk ve tek şirketiyiz. Türkiye’den doğup geleceğe emin adımlarla ilerleyen global bir şirket olmanın gururunu ve sorumluluğunu taşıyoruz.

Türkiye’nin yerli sermayeli en büyük e-ticaret platformuyuz. Sektörü dönüştüren örnek ve öncü uygulamalarımız ve yatırımlarımız tüm hızıyla sürüyor. 
Bütün ihtiyaçların karşılanabileceği bir “Süper Uygulama / Super-app” olarak konumladığımız Hepsiburada’daki aylık ortalama ziyaret, 2021’in 3. çeyreği itibarıyla, geçen yılın aynı dönemine göre 164 milyondan 240 milyon seviyelerine çıktı. Müşteri deneyimine yaptığımız yatırımlar neticesinde “NPS-Net Tavsiye Skoru”nda sektör lideriyiz. Bunlar, müşterilerimizin tercihlerini, güçlü bir şekilde Hepsiburada’dan yana kullanmaya devam ettiğini gösteriyor. Bu ivmeyle birlikte 2021’i, yaklaşık 24 milyar TL toplam satış hacmiyle bitireceğiz.

Akkök Holding İcra Kurulu Başkanı Ahmet C. Dördüncü:
Enerjiyi “uzun dönem yatırımı” olarak görüyoruz
Özellikle enerji şirketlerimizin uzun vadeli, yabancı para birimleriyle alınmış kredileri var ve bu bizde bilanço baskısı oluşturuyor. 60-70 senedir piyasadayız. Enerjiyi “uzun dönem yatırımı” olarak görüyoruz ve varlığımızı sürdüreceğiz.

Kimya sektöründeki şirketlerimiz, durmaksızın çalıştı ve yılı başarılı sonuçlarla kapatacak. Diğer iş kollarımıza baktığımızda Çin’in, Batı’dan ciddi bir şekilde ayrılması, konteyner taşımacılığı fiyatlarını inanılmaz yükseltti. Rakamlar, 800 dolarlardan 10 bin dolarlara çıktı. Özellikle tekstilde bu, Türkiye için iyi bir fırsat yarattı.

2022, HÂL BELİRSİZLİKLERLE DOLU 
Yönetim kuruluna bütçe ve planlama sunarken artık farklı farklı senaryolarla hazırlıyoruz. 2022 hâlâ belirsizliklerle dolu. İthalat ve ihracat nedeniyle lojistik maliyetleri bizi çok etkiliyor. Hammadde ve enerji gibi konularda da durum aynı şekilde. Volatilite ise plan yapmamızı zorluyor. Kurun yüksekliği değil de istikrarlı olması yeterli. Böylece biz de kendimizi hazırlarız. Ancak kısa süredeki hızlı değişim bizleri zor duruma sokuyor. Her şeye rağmen 2022 iyi olacak.

Allianz Türkiye İcra Kurulu Başkanı Tolga Gürkan:
Yatırımlarımızda hız kesmeyeceğiz
Zorlu geçen 2020’de, sektör ve Allianz Türkiye olarak, başarılı bir sınav vermiştik. Krizden güçlenerek çıktık ve geleceğe dair umutluyuz.

2021 yılında, mevcut yapımız üzerinden verimli büyümeyi hedefledik. Sigortalılarımızın kolaylıkla ulaşıp içeriğini anlayabileceği, teknoloji ile desteklenmiş ürünlere, hızlı ve ulaşılabilir olmaya ve tüm kanallarda ihtiyaca özel çözümler üretmeye dayalı bir strateji benimsedik.
IT (bilgi teknolojileri), dijital çözümler, müşteri deneyimi, inovasyon alanlarına ciddi yatırımlar yapıyoruz. Şirketimizin dijital dönüşümü üzerine ve çalışanlarımızın yetkinliklerini geliştirmeye dair yatırımlarımızda hız kesmeyeceğiz. Dijital dünyaya ve teknoloji çağına uygun, özellikle genç nesillerle iletişimimizi kuvvetlendirdiğimiz projeler yürüteceğiz. Allianz Türkiye olarak, yenilenebilir enerjiye ve enerji verimliliği projelerine yatırım yapmaya devam edeceğiz.

Doğanlar Mobilya Grubu CEO’su İsmail Doğan:
“Yatırım” başlığımızda “Hız kesmeden devam” yazıyor
Mobilya sektörü, pandemi döneminde ciro ve kârlılık anlamında önemli bir büyüme kaydetti. Biz de, 2020 gibi 2021’i de büyümeyle kapatıyoruz.

Bizim açımızdan “Kayıp zaman” olarak kayda geçecek bir zaman aralığı söz konusu olmadı. Yatırımlarımız sürüyor. Bunların önemlileri, dijital altyapımıza yönelik olanlar. Mağaza ve istihdam yatırımları da devam ediyor. Ar-Ge de önemli yatırım kalemlerimizden. Kısacası, “Yatırım” başlığımızda “Hız kesmeden devam” yazıyor. 

UNVANIMIZ DEĞİŞTİ
Bünyemizdeki Doğtaş, Kelebek, Lova Yatak, Kelebek Mutfak Banyo ve Ruum Store markaları ile mobilya sektörünün lokomotif gruplarındanız. Markalarımızın bireysel yolculukları için unvanımızın “Doğanlar Mobilya Grubu” olarak değişmesi gerekliliği doğdu. Kurucu marka Doğtaş’ın yanı sıra, 2012 yılında Kelebek’in gruba dahil olmasıyla isim değişmişti. 

Arzum CEO’su Mete Zadil:
Globalde daha aktif rol oynamayı istiyoruz
Beş yıllık stratejiler ile ilerliyoruz. Ar-Ge, inovasyon ve tasarım yatırımlarımızı yükselttik. Şimdi bunların meyvesini topluyoruz. Kendi markamızla, uluslararası satış gerçekleştiriyoruz. Bunun yüzde 25’ini AB ülkelerine yapıyoruz. Globalden sorumlu direktörümüz, 2022 başından itibaren Almanya ofisimize geçerek, Batı’daki ülkeleri oradan yönetecek. Böylece yerinde ve daha konsantre büyüyeceğiz.


Almanya’da %100’üne sahip olduğumuz Arzum Europe adında bir şirketimiz var. Depo yapılanmamızla yerinde hizmet vereceğiz ve Arzum’u daha da güçlendireceğiz. 

YURT DIŞI PAZARLARDA LOKAL BİR YAKLAŞIM
Yurt dışı pazarlarda, lokal bir yaklaşımımız olacak. Son hamlemiz ile Avrupa pazarındaki etkinlik alanımızı genişleterek, uzun vadeli büyüme stratejilerimiz doğrultusunda globalde daha aktif rol oynamayı istiyoruz. Var olduğumuz 43 ülkenin kendi içindeki derinleşmesi, ülke sayısını artırmaktan da önemli. Bu dengeye dikkat edeceğiz. Türkiye’deki güzel iş modelimizi, gittiğimiz ülkelerde uygulamak çok değerli. İleriki yıllarda birkaç ülkede de Türkiye’deki pazar paylarımıza ulaşmayı, görünürlüğümüzün kuvvetli olacağını umuyorum.

AVRUPA’DAN AMERİKA’YA...
Arzum, 55 yıllık sektör birikimiyle, güvenilir ve yenilikçi bir marka. 6 farklı ürün kategorisinde, 650 ürünümüzle milyonlarca kişiye ulaşarak, dünyanın farklı ülkelerinden insanların hayatını kolaylaştırıyoruz. Almanya öncelikli olmak üzere, AB en önemli hedef pazarımız. AB’den Balkanlara kadar uzanıyoruz. Orta Doğu, Türk kahvesini yakından tanıyor, Arzum’u tercih ediyor. Kuzey Afrika’da Mısır ve Fas; Uzak Doğu’da Endonezya, Güney Kore, Çin ve Avustralya da eksenimizde. 2009’da Hong Kong’ta, Asya Pasifik şirketimizi açtık. “Dünyaya Türk kahvesini sevdiren marka: Arzum OKKA” sloganımız ile Avrupa’dan Amerika’ya, var gücümüzle çalışacağız.

Orka Holding Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Koordinatörü Osman Arar:
Yurt dışında mağaza ve ihracat bazında büyümeyi sürdüreceğiz
Global yolculuğumuzda pazar çeşitliliğine önem veriyoruz. Marka zincirini genişletmeyi sürdürüyoruz. 2022 yılında, yurt dışında mağaza ve ihracat bazında büyümeyi sürdüreceğiz.

Damat Tween ve D’S damat markaları, dünya moda endüstrisinde, erkek giyim alanında zirvede kendine yer açtı. Bu anlamda, global markalar olarak sorumluluğumuz da çok büyük.

DEĞİŞİMLERE, HIZLA ADAPTE OLDUK 
Sürdürülebilir bir geleceğe ne kadar katkı sunduğumuz, yeni nesillere ne ölçüde yaşanabilir bir dünya bıraktığımız, müşterilerimizin yaşam tarzına getirdiğimiz konfor ve şıklık, bizim için en öncelikli hedefler. Sürdürülebilir kaynak kullanımı ve döngüsel tüketim odaklı yaklaşımımız ile dijital dönüşüm konusundaki emeklerimizin, pandemi gibi çok zor bir süreçte karşılığını almayı başardık. Dünya toplumlarının hazırlıksız yakalandığı ve sürdürülebilirlik hedeflerini hızlandıran pandemide yaşanan tüm değişimlere hızla adapte olduk.

25 YENİ MAĞAZA İLE GLOBAL YOLCULUĞA DEVAM
Özellikle İtalya ve İspanya’da çok önemli başarılar elde ettik. 80 ülkede 431 mağazamız var. İtalya, İspanya, Polonya, Dubai, Kazakistan, Tacikistan, Özbekistan, Güney Afrika, Kenya, Kudüs ve Irak’ta 26 mağaza açtık. 2022 yılının sonuna kadar 25 yeni mağazamız ile global yolculuğumuza devam edeceğiz.

Vodafone Türkiye CEO’su Engin Aksoy:
Ekonomik ve toplumsal kalkınmaya katkımız artacak
Vodafone Türkiye olarak, istikrarlı büyümemizi sürdürüyoruz. Mali yılımızın ilk yarısında servis gelirlerimizi %20,2 artırdık. Son 5 yılın en yüksek çeyrek ve yarıyıl servis geliri büyümesine imza attık.

Büyüme performansımızı yatırımlarla da destekledik ve mali yılımızın ilk yarısında 1,1 milyar TL’lik yatırım yaptık. 

BÜYÜME PLANIMIZ...
Şirketimizin 15. yılı vesilesiyle hazırladığımız ekonomik etki analizine göre, bu süreçte Türkiye ekonomisine sağladığımız doğrudan, dolaylı ve tetiklenen Gayri Safi Yurt İçi Hasıla (GSYH) katkısının reel değeri, 334 milyar TL’ye ulaştı. Toplam yatırımımız ise 63 milyar TL olarak gerçekleşti. Vodafone olarak, 2025 yılına kadar Türkiye’nin en hızlı büyüyen yeni nesil bağlantı ve dijital servisler şirketi olmayı hedefliyoruz. Bu hedefe ulaşmak için “Bağlantı, Vodafone Yanımda ve Vodafone Business” unsurlarını içeren bir büyüme planı oluşturduk. 

SÜPER UYGULAMA
Altyapıda ana hedefimiz, müşterilerimize hem mobilde hem sabitte sınırsız bir deneyim yaşatmak. Vodafone Yanımda’nın her gün girilip işlem yapılan, kullanılan ve yaşayan bir “süper uygulama” olması için yatırımlarımıza devam ediyoruz. Kurumsal alandaki yatırımlarla önümüzdeki 5 yılda katlanarak artan bir hızda büyümeyi planlıyoruz. Ülkemizin ekonomik ve toplumsal kalkınmasına katkımızı artırarak sürdüreceğiz.