'SPOR'TİF ŞİRKETLER

Geniş tüketici kitlelerine ulaşmayı sağlayan spor sponsorluğu, son yıllarda iyice popüler hale geldi. Şirketler farklı kesimlere bu yolla kolayca ulaşabiliyor. Bu yönde gerçekleştirilen çalışmalar, iyi tanımlanmış ve belirli demografik özelliklere sahip kitlelere yönelik yapıldığından, etkin sonuçlara da ulaşılabiliyor. Firmaya ait markanın adının veya logosunun görselde ve kıyafette yer alması, müşterilerin destekçi ile taraftarı olduğu takım arasında psikolojik bağ kurmasını sağlıyor. Heyecanlı ve yoğun duygusal iletişim mesajları, farklı ortamlarla kıyaslandığında çok etkili ve hafızada kalıcı oluyor. Aralık 2019 sayımızın kapak konusunu da bu ticari ilişki ve karşılıklı fayda şekillendirdi....

Büyük işletmeler, marka değeri yaratmak ve rekabetçi avantaj sağlamak, yeni iş olanaklarını gerçekleştirmek, müşterileri çekmek için sponsorluğu kullanıyor. Şirketlere faydasının yanında, stratejik bir araç ve etkin bir pazarlama aracı olan bu tür faaliyetler, sporun tüm paydaşlarına önemli bir kazanç kapısı oluşturuyor. Özellikle futbol liglerinde, takımların elde ettiği gelirlerin hatırı sayılır bir kısmının bu imzalarla beslenmesi de buna en iyi örnek....

MARKA İMAJI VE BİLİNİRLİĞİ ARTIRMA
Desteklerin niteliğine ve tiplerine göre “spor sponsorluğu”nu üç alt başlık altında değerlendirmek mümkün: “Bireysel Sporcular”, “Spor Takımları”, “Spor Organizasyonları”. Biz de firmaların, büyük bir endüstri oluşturan spor alanıyla iş ortaklıklarına dikkati çektik. ‘Sponsorluk’ anlaşmalarına dair geniş bilgi veren iş dünyamızın liderleri ile yöneticileri; marka imajını oluşturma, bilinirliği artırmanın yanında, itibar kazanma ve güçlü mesajlar iletebilme noktasında, bu alanda atılan imzaların önemine işaret etti. Kurumlar, kulüpler, takımlar, sporcular ve organizasyonlar ile birlikte anılmanın “müşteri” bazlı geri dönüşlerine ilişkin notlar da paylaşıldı.

DUYGUSAL PAZARLAMA... 
Peki! “Duygusal pazarlama” kavramını içerisine alan “spor sponsorlukları” ile genel bir tüketiciye hitap edilebiliyor mu? Taraftar kaynaklı “sadakât” bağlamında, marka ile özdeşleşmenin olumlu ve olumsuz getirileri neler? İş hayatımızın tanınmış simaları, gelişebilmek için yardıma ihtiyaç duyan amatör sporlara dair iş birlikteliklerinden örnekler de verdi. Bu branşların yanında yer almanın ve toplumsal bilince katkı sunmanın hangi değerleri kattığına açıklık getirdi...


SÜLEYMAN ORAKÇIOĞLU ORKA HOLDİNG YÖNETİM KURULU BAŞKANI
MÜŞTERİLERİMİZLE DUYGUSAL BAĞIMIZ SPOR İLE GÜÇLENİYOR

Hem yurt içinde hem yurt dışında, sporun birçok dalında, çeşitli takımlara destek olmayı kendimize misyon edindik. 2017’de, Türkiye Futbol Federasyonu (TFF) ile 5 yıllık sözleşme imzalayarak  A Milli Futbol Takımımıza sponsor olduk. Geçtiğimiz yıl, Fenerbahçe Spor Kulübü ile 3 yıllık anlaşma yaptık.

Fenerbahçe Kulübü’nün futbol ve altyapı takımlarının yanı sıra, kadın-erkek basketbol ve voleybol şubelerinin yanındayız. Trabzonspor futbol takımına, Bursa Basketbol, Tofaş Basketbol ve Daçka Tekfen basketbol takımlarına sponsor olduk. Azerbaycan ve Makedonya milli takımlarına ve Rally Italia Sardegna dahil, birçok önemli rallide çok iyi dereceler elde eden Dettori-Pisano ekibine destek veriyoruz. Bunlara, bu yıl Güney Afrika kadın ve erkek milli futbol takımlarına da ekledik. La Liga’daki Deportivo Alaves ile yeniden el sıkıştık.

SPOR YATIRIMLARI, GENÇ HEDEF KİTLE İÇİN DOĞRU BİR YÖNTEM
Spor yatırımları; genç, dinamik ve markanın dinamizmine etkisinin olduğunu hedef kitlesi ile doğru bir iletişim kurma yöntemi. Orka Holding çatısı altındaki Damat Tween ve D’S Damat, aslında farklı segmentlerde farklı hedef kitlelere hitap eden, erişen ve farklı koleksiyonlara sahip 3 ayrı marka. Hâlihazırda bulunduğumuz veya yeni girmeyi düşündüğümüz pazar ve ülkelerde, müşterilerimizle duygusal bağımızı güçlendirmek için o toplumların geleneksel bazı değerlerine katkı sunmak ehemmiyetli. Spor, bu anlamda çok önemli bir iletişim unsuru özelliği taşıyor. Takımlara giyim sponsorluğumuzun yanı sıra, manevi desteğimizi veriyoruz. Tüm gücümüzle yanlarındayız.

GÖNÜLDAŞLIK...
Özellikle yeni girdiğimiz pazarlarda gönül bağı kurmamızda sponsorluklar bize çok yardımcı oluyor. Dünyanın birçok noktasında, spora desteğimizle biliniyoruz, dolayısıyla bunun bize olan pozitif dönüşlerinden memnunuz. 2019 yılı itibariyle global bilinirliğimiz de göz önünde alındığında, spor sponsorlukları bizim için, müşteriye ulaşma amacını gütmekten çok spora ve sporcuya destek olmaya dönüştü. Şu ana kadar bunun olumsuz bir yönüyle karşılaşmadık.


MERCEDES-BENZ TÜRK İCRA KURULU BAŞKANI SÜER SÜLÜN:
ZİHİNDE ‘MERCEDES-BENZ YILDIZI’NI CANLANDIRABİLMEYİ AMAÇLIYORUZ
1996’da başlayan Türkiye Futbol Federasyonu (TFF) ve A Milli Futbol Takımı ana sponsorluğumuzu 7 Ekim 2019’da, 2023’e kadar uzattık. Bu anlaşmayla, 27 yıl boyunca Türk futboluna en uzun soluklu destek veren kurum olma rekorumuzu yeniledik. 

Türk Milli Basketbol Takımları’nın 2001’den beri 18 yıldır aralıksız resmi sponsoruyuz. Yenilediğimiz sözleşmemizle 2022’ye kadar desteğimizi sürdürme kararı aldık. Gençlerin spor ile olan bağını kuvvetlendirmek için 16 Yaş Altı Futbol Milli Takımları’nın katıldığı Ege Kupası’nın da 8 yıldır isim sponsoruyuz. Turnuvada bu yıl Türkiye’nin birinci olması hepimizi gururlandırdı. 

MARKA DEĞERLERİYLE UYUMLU SPONSORLUK...
“Sosyal sorumluluk”u işimizin bir parçası olarak görüyor ve tüm faaliyetlerimizi bu bilinçle sürdürüyoruz. Özyapımız, özvarlığımız ve toplumsal algımızla uyumlu bir sosyal hedef belirleyerek yola çıkıyoruz. Desteklediğimiz her türlü sportif ve sosyal çalışmada ekonomik ve çevresel etkileri değerlendiriyoruz. Eğitim, kültür & sanat ve sosyal desteklerimiz haricinde, kurum kültürümüzle uyumlu ve paydaşlarımızın tümünü kapsayacak şekilde oluşturduğumuz spor sponsorluklarımız ile ihtiyaçlara yönelik çalışmalara katma değer sağlamayı amaçlıyoruz. Dolayısıyla ürettiğimiz toplumsal değer, marka değerine dönüşebiliyor. Bu yaklaşımla, markalar açısından kendi değerleriyle uyumlu sponsorluk çalışmalarına imza atmanın yaratacağı olumlu ilişkiyi oluşturabiliyoruz.   

SPORCULARIN BİZİ TERCİHİ HAYRANLARINI DA ETKİLİYOR
 “Milli Takım” denildiğinde, insanların zihninin bir köşesinde “Mercedes-Benz Yıldızı”nı canlandırabilmeyi amaçlıyoruz. Bu algıyı en iyileri destekleyerek yapıyoruz; çünkü biz de en iyisiyiz. Hedef kitleyle olan iletişimimiz ürün ve ürün özelliklerinden ibaret değil. Duygusal faydalara da gönderme yapıyoruz. Tüketicideki ürün-kalite algısını sponsorluklar ve iş birliğinde bulunduğumuz organizasyonlarla perçinliyoruz. Sporcuların Mercedes-Benz’i tercih etmeleri, hayran kitlelerinin de aynıyla hareket etmesini sağlayabiliyor. 

TÜM ÜLKENİN ORTAK PAYDASINI DESTEKLİYORUZ
Milli Takımlar sponsorluklarını yeğlememizin temel sebeplerinden biri de tüm ülkenin ortak paydada buluştuğu duygusal alanları desteklemek. Taraftar odaklı pazarlama çalışmalarında çok fazla olumlu ya da olumsuz geri bildirimler olabilir. Ancak günün sonunda sunduğunuz ürün ve hizmetleri, toplumun her kesimine eşit yaklaşımla buluşturmalısınız. 

KITEBOARD SPORUNUNUN BİLİNİRLİĞİ ARTACAK
Kiteboard sporunu, 2015’te, Bozcaada’da düzenlenen “Mercedes-Benz Kiteboard Avrupa Şampiyonası” ile desteklemeye başladık. 2016 yılından günümüze “KiteMercedes by Bilge Öztürk”ün sponsorluğunu üstlendik ki, amacımız; bu sporun öğretilmesi, icra edilmesi ve bilinirliğinin artırılması. Kiteboard, bu yıl olimpiyatlar kapsamına alındı. Olimpiyat Komitesi’nce ekimde Katar’da orgazide edilen Dünya Plaj Oyunları’nda (ANOC World Beach Games) Türkiye adına Bilge Öztürk de kota kazandı. Kiteboard’un 2024 Paris Olimpiyatları’na dahil edilmesiyle, Türkiye’yi temsilen olimpik kota alan ilk kadın sporcunun Bilge Öztürk olacağına inanıyoruz. Kendi adını taşıyan okulunda geleceğin sporcularını yetiştiren milli sporcumuz, “kiteboard”ta bayrağımızı taşımaya devam edecek. Bu okul sayesinde müşterilerimiz, Mercedes-Benz araçlarımızın dinamik ve özgür ruhunu deneyimleme şansı yakalıyor. Balandaki potansiyelin yüksek olduğunu düşünüyoruz.


SOMPO SİGORTA SATIŞ VE PAZARLAMADAN SORUMLU GENEL MÜDÜR YARDIMCISI ÖZER ŞİMŞEK:
SPOR, MARKA BİLİNİRLİĞİMİZE POZİTİF KATKI SUNUYOR
132 yıllık tarihimiz ile Türk sporuna yatırımı “sorumluluğumuz” olarak görüyoruz. Türk sporunun yarınlarına duyduğumuz inançla gençlerin spora ilgisini artırmak, hedeflerimizden... İyi eğitimli, iyi ahlâklı, zinde bir nesil, ülkemizin geleceği… Beşiktaş Erkek Basketbol Takımı’na sponsorluğumuzu 5. senede de yeniledik.

Spor, ülkemizde çok büyük değer görüyor. Özellikle futbol, ardından da basketbol... Spora destek olmamızın temelinde de sporun marka bilinirliğimize pozitif katkısı sunması yatıyor. Beşiktaş sponsorluğunun markamıza olumlu katkısını gördük. Bunun yanı sıra, sporun gelecek nesilleri eğitmesi de bizler için önemli. Toplumları birleştiren çok az sayıda unsur var. Bunlardan biri de spor. Spora desteğimiz ile gelecek nesillerin basketbola ilgisi artacak. 

BASKETBOLDA ‘BEŞİKTAŞ’ DENDİĞİNDE ‘SOMPO SİGORTA’ AKLA GELİYOR 
Bugüne kadar Beşiktaş ile birlikte çeşitli çalışmalar yürüttük. Vodafone Park Stadı’nı ve sporcuları sigortaladık. Tüm bunları kamuoyuna yaptığımız işi anlatmak adına gerçekleştirdik. Basketbolda Beşiktaş dendiğinde Sompo Sigorta akla geliyor.  
Sadakât bağlamında da değerlendirdiğimizde futbol seyircisi, takımına destek olan markaları ayrıştırıp onları daha fazla tercih edebiliyor. Basketbolda ise durum biraz daha farklı. Ülkenin Avrupa’da temsil edilmesinde taraftar kavramı ortadan kalkıyor. Taraftara özel bir sigorta ürünümüz yok; ama ileriki dönemde bu tarz bir ürünle pazara yeni bir soluk getirebiliriz.


DOĞA SİGORTA YÖNETİM KURULU BAŞKANI VE CEO'SU NİHAT KIRMIZI:
SEKTÖRÜMÜZDE SPORA DESTEĞİN ÖNÜNÜ AÇIYORUZ
Sosyal sorumluluk bilinci yüksek bir şirketiz. Kız-erkek güçlü bir nesil yetiştirmeyi amaçlıyoruz. Bunun, mutlu toplumlar oluşmasınA katkı sağlayacağına inanıyoruz. Hem zihnen sağlıklı olmaları hem eğitimlerine daha fazla katkıda bulunmayı hedefliyoruz. Gençlerimize özellikle basketbolla ulaşmaya çalışıyoruz. Sponsorluklarımız ile Türk sporunun yanındayız. Uzun yıllardır çeşitli yerel, amatör ve üniversite kulüplerine de destek veriyoruz.

Gençlerimiz spora çok ilgi duyuyor. Biz de bu alanda daha hızlı adım atacağımıza karar verdik. Polemikten arındırılmış; ama insanların yine çok sevdiği basketbola yoğunlaştık. Galatasaray Basketbol Takımı ile isim, İstanbul Arel Üniversitesi Büyükçekmece Basketbol Takımı ile forma, İstanbul Teknik Üniversitesi Spor Kulübü ile “amatör branşlar” sponsorluklarımız var. Amerikan futbolu, basketbol U18 ve voleybol gibi en çok talep gören spor dallarının yanındayız. 

GALATASARAY İLE RUHUMUZ VE YAPIMIZ, AHENK İÇİNDE
2018-19 sezonundan itibaren Galatasaray Kulübü’ne ve basketbol takımına katkı sağlamaktan mutluyuz. Galatasaray Spor Kulübü ile Doğa Sigorta markasının birlikte anılmasının gururunu yaşıyoruz. Her şey büyük bütçeler ile gerçekleşmiyor. Kulüp ve kurumun uyum içinde olduğu sponsorlukların yarattığı motivasyon da önemli. Galatasaray Basketbol Takımı ile iş birlikteliğimizin sonrasında, müthiş bir sinerji doğdu. İki kurumun ruhu ve yapısı ahenk içinde. Galatasaray Doğa Sigorta Basketbol Takımı hızla tırmanışa geçip yarı final oynadı. Final, şampiyonluk, bu takıma yakışıyor. 

BAŞARILARI BERABER YAŞAMAK SPONSORLUĞUN ASIL ANLAMI 
Futbol sponsorluğu ülkemizde daha fazla talep görüyor. Bıraktığı etki ve görünürlük daha yüksek olmasına rağmen, gelişebilmek ve sürdürülebilir olmak için amatör sporlara desteğin yaşattığı haz ve gururu paylaşıp, toplumsal bilinci geliştirmeye hizmet etmek, kurumlara ayrı bir değer katıyor. Bu branşların başarılarını beraber, omuz omuza yaşamak, sponsorluğun asıl anlamına hitap ediyor. Sigorta sektöründe kulüplere ve etkinliklere, dolayısıyla spora destek olmaktan ve yatırımın önünü açmaktan ve yeni sponsorluklar oluşmasına yön vermekten mutluluk duyuyoruz. 

BÜTÇEMİZİN BASKETBOL BRANŞINA AYRILMASI ÖNEMLİ
“Ağaç yaşken eğilir ilkesi” ile hareket ediyoruz. Sosyal sorumluluk projelerimizde de bunu benimsiyoruz. Yeni neslin en iyi ve verimli şekilde yetişmesi, doğru, sağlıklı alanlara yönelmesi için elimizi taşın altına koyuyoruz. Hedefimiz, onların sporu sevmesine yardımcı olmak. Başarılı sporcuların çıkması için zemin sağlıyoruz. Doğa Sigorta’nın pazarlama bütçesinin büyük bölümünün, ekonominin kötü gittiği, sponsorluklarda daralmalar yaşandığı bir dönemde, amatör bir branş olan basketbola ayrılması önemli. 


AVON TÜRKİYE, ORTADOĞU VE KUZEY AFRİKA İLETİŞİM DİREKTÖRÜ HANDE ORHAN:
KADIN FUTBOLU SPONSORLUĞU İLE FARK YARATACAĞIMIZA İNANIYORUZ
133 yıldır kadınların hayatın her alanında var olmasını istiyor ve onların farklı meslekleri tercih etmesini destekliyoruz. Sporda, özellikle futbolda önyargıları yıkmak ve kadınların varlığını desteklemek adına, 2 yıldır Beşiktaş JK Kadın Futbol Takımı’nın ana sponsoruyuz. Bu, kulüpler kadın futbolu özelindeki ilk sponsorluk olması dolayısıyla da ayrı bir önem taşıyor.

#YAKIŞIRSANA dediğimiz reklam kampanyasıyla farkındalık yaratmayı ve Türkiye’de kadın futbolunu güçlendirmeyi amaçladık. Kadınlara her alanda var olmanın hakları olduğu ve yaptıkları her işin kendilerine yakışacağı mesajını verirken, erkek egemen alanlardan biri olan futbol ile erkek hedef kitleye yöneldik. Bu işbirliği sayesinde “Kadınlarımız çalışsın, okusun, özgürleşsin ve her şeyi yapabilsin” mesajı vermek istiyoruz. 

TÜKETİCİLERİMİZDEN GÜZEL GERİ DÖNÜŞLER SAĞLANIYOR 
Kadınları güçlendirme misyonumuz doğrultusunda, kuruluşumuzdan bu yana pek çok ilki gerçekleştirdik ve kadınların her alanda varlık gösterebilmelerine katkıda bulunuyoruz. Yaptığımız marka işbirlikleri de bu amaca yönelik. AVON’un, Beşiktaş JK Kadın Futbol Takımı ana sponsoru olması da bunun en güzel örneklerinden biri. Türkiye’deki futbol taraftarlıklarına bakıldığında, Beşiktaş gibi güçlü bir takımın kadın kulübüne destek vermek, hem bizim için gurur verici bir tablo oluşturuyor hem de tüketicilerimizin tarafından güzel geri dönüşler sağlanıyor. 

ELDE EDİLEN BAŞARIYI, TÜM TÜRKİYE OLARAK ALKIŞLADIK 
Genel spor hayranlarının %84’ü, kadın sporunu erkeklerinkinden daha “ilham verici” ve “kalıplardan uzak” bulduğunu belirtiyor. Erkek sporu hayranlarca daha para odaklı görülüyor. Dolayısıyla bugüne kadar “erkek sporu” olarak adlandırılan futbolun, tüm dünyada kadınlara da hitap etmesi açısından bir çalışma var. Türkiye’de de kadınların futboldaki başarıları, bir anlamda takım bağımsız olarak değerlendiriliyor ve diğer takım taraftarları da kadınların başarısına alkış tutuyor. Beşiktaş JK Kadın Futbol Takımımızın geçen sezon UEFA Kadınlar Şampiyonlar Ligi’ndeki başarısı da bunu kanıtlıyor. Avrupa’nın en iyi kadın futbol takımlarının mücadele ettiği turnuvada, ülkemizi tarihinde ilk kez temsil eden Beşiktaş JK Kadın Futbol Takımı, grubundaki 3 maçta 1 galibiyet ve 2 beraberlikle 5 puan toplayarak namağlup olarak 2. sırada yer aldı. Bu başarıyı tüm Türkiye olarak alkışladık. Bir katkımız olduysa, ne mutlu bize.

ÖZGÜN İŞ BİRLİKTELİKLERİNE HER ZAMAN AÇIĞIZ
Biz var olduğumuz her alanda yaptığımız gibi, spor sponsorluklarında da özgünlüğü ön planda tutan bir şirketiz. Bu anlamda, kadın futbol kulübüne yaptığımız sponsorlukla da fark yarattığımıza inanıyoruz. Bundan sonra da farklı olan, özgün iş birlikteliklerine her zaman açığız. Her şeyden önemlisi, kadınların olduğu her yerde, onların başarılarına destek olmak için arkalarında olacağız.


CORENDON AIRLINES PAZARLAMA VE KURUMSAL İLİŞKİLER MÜDÜRÜ TUĞBA GÜNER:
SPONSORLUKLARIN TURİZME ÖNEMLİ KATKISI VAR
Fenerbahçe Opet Kadın Voleybol Takımı, Türkiye Korfball Takımı, İTÜ Basketbol Takımı, Muratpaşa Belediyespor Kadın Hentbol Takımı ve Malta ZurrIeq FC Futbol Takımı’nın sponsoruyuz. 

Spor sponsorluklarımızda hedefimiz, sosyal sorumluluk bilinciyle amatör ve gelişen sporlara destek olmak. Bu sponsorlukların ve projelerin turizm sektörüne de önemli katkısı var. Özellikle bizim ana pazarımız olan Avrupa’da amatör sporlar güçlü ve destekleniyor. Bu da bizim bu konudaki motivasyonlarımızdan biri.
İş birliktelikteliklerimizin, gönül bağı anlamında “müşteri” bazlı geri dönüşleri yeterli düzeyde. Ancak bizim için maddi geri dönüşten daha kıymetli olan; topluma, spora ve turizm sektörüne katkı sağlayabilmek.

AMATÖR SPORLARA KATKI SAĞLAYABİLMEK, ARTI DEĞER
Golf, sörf, bisiklet gibi amatör sporların takımlarına ve turnuvalarına sponsor olduk. Antalya’da 2 senedir gerçekleştirilen Uluslararası Tour of Antalya ve Gran Fondo bisiklet yarışları gibi sportif etkinliklerde sponsor olarak yer aldık. Ultimate Frizbi’nin Türkiye’deki öncü takımlarından İstanbul  Teknik Üniversitesi (İTÜ) Frizbi Takımı, İTÜ Quidditch Takımı ve Türkiye Korfball Takımı sponsorluklarımız, amatör sporlara dair katkılarımıza örnek. Bu tarz spor dallarının ve sporcuların gelişimine katkı sağlayabilmek artı değer.


AXA SİGORTA SATIŞ VE PAZARLAMADAN SORUMLU BAŞKAN YARDIMCISI FİRUZAN İŞÇAN:
ÖNCELİĞİMİZ, VOLEYBOLA DESTEĞİ SÜREKLİ VE SÜRDÜRÜLEBİLİR KILMAK
Türkiye Voleybol Federasyonu (TVF) ile Kupa Voley kapsamında, Eylül 2018’de iş birliğine gittik. Bu yıl, Kupa Voley’e ek olarak, Efeler Ligi’nin isim sponsorluğunu üstlendik. Spor alanında insanlara ilham verecek, genç sporcuların da yükselmesine ve başarılar kazanmasına katkı sağlayacak sponsorluklar büyük önem taşıyor.

En önemli önceliğimiz; voleybola desteği sürekli ve sürdürülebilir kılmak, genç neslin sporla bağını güçlendirirken onlarla AXA Sigorta değerlerini paylaşmak. TVF’nin resmi sigorta sponsorluğunu da üstlendik. Voleybola ilginin artmasına katkı sağlamak amacıyla, saha içinde ve AXAFit standımız ile saha dışında da aktivasyonlarla Kupa Voley finallerinin gerçekleştirildiği 8 ilde, binlerce voleybol takipçisiyle buluştuk. 

NESLİHAN DEMİR İLE FİLM...
Ünlü sporcumuz Neslihan Demir Güler ile AXA Sigorta Kupa Voley için bir dijital film hazırlayarak hayâllerinin peşinden gidenlerin her zaman arkasında olduğumuzu bir kez daha vurguladık. Finaller için hem kadın hem de erkek voleybol milli takımımıza özel marşlar hazırladık. Şubat 2019’da “İyi Birey, İyi Vatandaş, İyi Futbolcu” yetiştirme hedefiyle çalışan, Altınordu Futbol Kulübü’nün “Değerler Ortağı” olduk. Cumhuriyet ile yaşıt bir kurumun değerlerinin güçlenerek yeni nesillere aktarılmasına destek vermekten mutluluk duyuyoruz. 

Sponsorluğa karar verirken, görünürlük dışında markamızın hedef kitlesi ile buluşma noktaları açısından zenginleştirilebilecek bir zemin olmasını önemsiyoruz. Yani çalışanlarımızdan iş ortaklarımıza, müşterilerimizden potansiyel müşterilerimize kadar geniş bir kitleyle bir araya gelmeyi ve sponsor olunan alana değer katabilmeyi, karşılıklı kazanım imkânı yaratmayı önemsiyoruz.  

İŞ BİRLİKTELİKLERİMİZ, FİNANSAL SPONSORLUKTAN ÇOK DAHA ÖTE
İş birliktelikliklerimizi bir finansal sponsorluktan çok daha öte, “değerler ortağı” olmak şeklinde konumlandırıyoruz. “Değer ortağı olduğumuz kurum ve kulüplere nasıl maksimum katkı sağlarız? Onların değerlerini toplumda nasıl daha bilinir kılarız?” sorularına yanıt arıyoruz. Bu motivasyon ve arzumuzun da iletişim kurarken karşı tarafa en samimi şekilde geçtiğini ve olumlu dönüşlerini zamanla alacağımızı düşünüyoruz.

ÇOCUKLARA FIRSAT VERİYORUZ
TVF’nin altyapı çalışmalarını yürüttüğü Fabrika Voleybol’u destekliyoruz. Dezavantajlı bölgelerde imkânsızlıklar sebebiyle sporla tanışamayan çocuklarımıza, fırsat vermek üzere Fabrika Voleybol ile ulaşıyoruz. Neslihan Demir Güler ile sosyal medyadan yaptığımız çağrıya yüzlerce paylaşım oldu. Seçtiğimiz köy okullarına gidip voleybol kitleri hediye ettik, çocuklarımızı voleybolla tanıştırdık. Altınordu’da gerçekleştirdiğimiz “İyi Bir Gün” etkinlikleri ile ünlüler, çocuklarımızla vakit geçiriyor. İyi birey, iyi vatandaş olmalarına yönelik vizyon ve yön katacak paylaşımlardan pay çıkarmaları için onlara imkân tanıyoruz.


YAŞAR HOLDİNG İCRA BAŞKANI DR. MEHMET AKTAŞ:
BASKETBOLA DESTEĞİMİZ SAĞLIKLI NESİLLER YETİŞTİRMENİN ÜRÜNÜ 
Kurumsal kültür yaklaşımıyla, Yaşar Holding’in Kurucusu ve Onursal Başkanı Selçuk Yaşar’ın liderliğinde, Karşıyaka Spor Kulübü destekleniyor. 1998’dan bu yana Pınar Karşıyaka Basketbol Takımı’nın ana sponsoruyuz. Altyapıda ve spor okullarında 25 binden fazla çocuğa spor yapma imkânı sağlanıyor.

Pınar, “sosyal vatandaşlık” anlayışıyla, spor iletişimi çalışmaları kapsamında eğitim, spor ve kültür varlıklarının korunmasına katkı sağlıyor. İzmir’in basketbol şehri olması hedefiyle yola çıkılarak İzmir halkının, gençlerin ve çocukların sporla bütünleşmesi için Pınar Karşıyaka’ya destek veriliyor.

KURUCUMUZ SELÇUK YAŞAR’IN BAĞLILIĞI...
21 yıldır ana sponsor olarak her koşulda desteklediğimiz ve adımızı taşıyan Pınar Karşıyaka Basketbol Takımı; kurucumuz Selçuk Yaşar’ın manevi olarak bağlı olduğu ve 20’li yaşlarından itibaren hem sporcu hem de yönetici olarak içinde bulunduğu Karşıya Spor Kulübü bizim için çok önemli. Türkiye Basketbol Federasyonu, FIBA ve Atletizm Federasyonu ile iş birlikleri, Pınar’ın uzun yıllardır aralıksız sürdürdüğü sosyal sorumluluk projeleri arasında. Çocukların fiziksel ve ruhsal gelişimi için hayatlarında mutlaka olması gereken spor konusunda hassasız. Sağlıklı nesiller yetiştirme misyonumuzun parçası olarak, Türkiye’nin en önemli basketbolcularına okul olmuş bir takımı destekliyoruz. 

PINAR’IN DESTEĞİYLE BASKETBOL YILDIZLARI...
Çocuklarımız, Türkiye’deki dokuz Pınar Karşıyaka Spor Okulu’nda eğitim görüyor. Pınar Karşıyaka Basketbol Takımı ve altyapısı, Türkiye’deki başarılarının yanı sıra, Avrupa kupalarında da markamızı başarıyla temsil ediyor. Pınar Karşıyaka Spor Kulübü’nün tüm altyapısı; gençler, küçükler kategorileri de Pınar’ın desteğiyle Türk basketboluna yıldızlar yetiştiriyor. Çocukların spor aşkını basketbolla pekiştirmek amacıyla, bugüne kadar 25 bine ulaşan, her yıl yaklaşık bin 500  çocuk, Pınar’ın sponsorluğuyla Çiğli Selçuk Yaşar Tesisleri’nde spor yapma olanaklarından yararlanıyor. 

‘TOPLUMA GERİ VERME’ İLKESİ
Pınar, spora sağladığı sürekli desteği ve katkıyı, topluma geri verme ilkesinin önemli ve vazgeçilmez bir aracı olarak görüyor. Sağlıklı nesiller yetiştirmek için sadece sağlıklı ürünler sunmak yeterli değil. Sanat, spor ve eğitimin insan hayatındaki geliştirici ve iyileştirici etkisini ve bu çerçevede özellikle çocukların sosyal gelişiminin desteklenmesi gerektiğini biliyoruz. İlgili alanlardaki yatırımlarla toplum gelişimine destek oluyoruz.


MLPCARE KURUMSAL TANITIM VE MARKA YÖNETİMİ KOORDİNATÖRÜ BARIŞ BEZEL:
KULÜPLERİMİZ VE SPORCULARIMIZ İÇİN DEĞER YARATAN BİR PAYDAŞIZ
Sporun gelişimini desteklemek, toplumda geniş kitlelerin daha sağlıklı olmasına önemli katkı sağlıyor. MLP Care olarak, Medical Park ve Liv Hospital markalarımızla; futboldan tenise, basketboldan voleybola uzanan geniş bir yelpazede, hem profesyonel hem amatör kulüplerin ve sporcuların yanındayız. 

Tüm profesyonel ve amatör branşlar dahil, yılda ortalama 25 bin sporcunun kontrol, muayene ve tedavisini gerçekleştiriyoruz. Türkiye’nin 7 bölgesinde, Uşakspor’dan Galatasaray’a, Kocaelispor’dan Trabzonspor’a, Fenerbahçe’den Kasımpaşa’ya, 35’ten fazla spor kulübü ve organizasyonun sağlık sponsorluğunu üstleniyoruz.  

SPORU DESTEKLEYEN HER MARKA HEDEFLERİNE KOLAYCA ULAŞIYOR 
Spor sponsorlukları markalara, kitlelere büyük bağlılık duydukları kulüpler ya da sporcular aracılığıyla ulaşma gücü sayesinde tanınırlık, kurum kimliği ve imajını hedef kitle nezdinde güçlendirme ve aidiyeti artırmada ayrıcalıklar vaat ediyor. Spora destek veren her marka, bu hedeflerine kolayca ulaşıyor. Spor sponsorluklarındaki başarı, iki temel bileşene bağlı: İstikrar ve mümkünse uzmanlığınızla kulüp ya da sporcu için değer yaratmak. Örneğin… Kulüpler hem oyuncularının sağlık ihtiyaçlarını uzman kadrolarımızdan maliyetsiz karşılıyor hem de transfer gibi kritik seçim aşamalarında sağlık taramalarıyla daha emin adımlarla ilerleyebiliyor. “Spor” denince akla gelen markalardanız.

MARKALARIMIZA DUYULAN GÜVEN OLGUSU PEKİŞİYOR
Paydaşlarımızdan hep olumlu dönüşler aldık. Markalarımızı ve işimizi nasıl yaptığımızı geniş kitlelere anlatabildiğimiz spor sponsorluklarımız, Medical Park ve Liv Hospital’ın yüksek bilinirliğinde de son derece etkili. Büyük spor kulüplerinin sporcularının sağlık kontrolünden geçmesi, markalarımıza duyulan güven olgusunu pekiştiriyor. 
Masa tenisi, kürek, golf, engelli futbolu, engelli basketbolu, yüzme, su topu, atletizm de dahil, birçok amatör spor branşını destekliyoruz. İsim sponsoru da olduğumuz Medical Park Samsun Engelli Gücü Kulübü ile iş birliğimizin 10. yılını kutladık. 2019’da, Türkiye Yüzme Federasyonu’nun da sağlık sponsoru olduk.