STRATEJİK İLETİŞİM KURGUSU

İletişimin kalitesi 'güvenilirliği'nden sorulur... İletişim, bilginin ve kaynaklarının güvenilirliği üzerine inşa edilir. Şeffaflık ve tarafsızlık ilkeleri iletişim yönetimine 'güven' verir. Günümüzde iletişim ortamı 'dezenformasyon toplumu'nu yarattığı için bilginin ve kaynakların güvenilirliğine her zamankinden daha fazla ihtiyacımız var.

İletişimin kalitesinin önündeki engellere baktığımızda, en başta 'duygusallık' faktörü geliyor. Gerçeklerin değil, duyguların ağır bastığı iletişim algılara hizmet ediyor olabilir; ancak bunlar bir zaman sonra 'itibar' duvarında parça parça olabilirler. İkinci engel 'bir tarafa ait olma' kimliğimiz, iletişimin yönünü her zaman etkiler! Üçüncü engel ise geri bildirimin hesap edilememesidir veya önemsenmemesidir. Oysaki, kanaatler bu geri bildirimlerin içinde saklıdır! İletişim kaynağının itibarı, doğal olarak mesajları etkiler. Güvenilmeyen bir kaynaktan gelen bilgilere, tonu ve ses yüksekliği ne olursa olsun  'kimse' itibar etmeyecektir...

- Kurumsal iletişim liderleri, şirketlerinin kamuoyu ile paylaşacağı öykülerde, en etkili kurum sözcüleri (Yönetim kurulu başkanları & CEO) ile birlikte nasıl bir stratejik iletişim kurgusu benimsiyor?
İLETİŞİM’İN ‘İ’ Sİ
- İletişimin olmazsa olmaz ilk ve en önemli yapı taşı nedir? Bu bakış açısı, kurum stratejilerine nasıl yansıyor?

Coşkunöz Holding Kurumsal İletişim Müdürü  Janset Beklen Aran:
Stratejik bir itibar yönetimi, olmazsa olmaz
Coşkunöz Holding bir aile şirketi olmasına rağmen kurumsallaşmaya özenle yaklaşan bir kurumdur ve şirketlerinin yönetimini profesyonellere emanet etmiştir. Kurumsal iletişim, yönetimi temsil eden kurumsal aracıdır ve uzun vadede uygulanan bir stratejiye hâkim olmayı gerektirir. CEO ve icra kurulu üyeleri ile bire bir çalışarak şirket stratejileri ve gündemden beslenir. Aynı zamanda, kurum içinde pek çok farklı ekibe temas ederek çalışan bir departmandır. Tüm ekiplerden aldığı bilgiyi sağlam bir süzgeçten geçirip doğru yorumlayarak, elde edilenler üzerinden stratejisini kurgulamalı ve üst yönetim ile paylaşmalıdır.

Kurumsal iletişim, üst yönetimin ayrılmaz bir parçasıdır ve yönetimin tüm pozisyonları ile dirsek temasında çalışmaktadır. Biz de bu doğrultuda, Coşkunöz Holding’in global bir çözüm ortağı olma hedefiyle çalışıyoruz.

Coşkunöz Holding’in alanında lider bir sanayi grubu olduğunu vurgulamak, yerli ve milli üretime katkıda bulunarak hayata geçirilecek yeni yatırımları ve büyüme planlarını anlatmak, tüm süreçlerimizde çok önem verdiğimiz dijitalleşme hedeflerimizi paylaşmak, ülke istihdamına katkımızı ve Türkiye ekonomisine kazandırdığımız katma değeri ifade etmek üzere stratejik iletişim planımızı titizlikle kurguluyoruz.

İLETİŞİM’İN ‘İ’ Sİ

Kurumsal iletişim, kurumların elle tutulup gözle görülemeyen varlıklarına değer kazandıran bir üst yönetim çalışmasıdır. Kurumsal iletişimin önemini anlamış, yönetim ile icra kurulu seviyelerine entegre etmiş ve stratejiler oluşturmuş şirketlerin marka değerlerine yaptıkları kuvvetli yatırımın yanı sıra, belirsizliği de çok daha hızlı yönetebildiklerini görüyoruz. Bunu pandemi dönemi ile de deneyimlemiş olduk. Günümüz dünyasında neyi nasıl anlattığınız, en az neyi nasıl yaptığınız kadar önem taşıyor. Hatta bazen hakkınızda konuşulanlar, yaptığınız işlerin bile önüne geçebiliyor. Dolayısıyla bilginin ve gerçekliğin bu kadar hızlı akıp değiştiği bir dünyada, markaların itibarlarını doğru koruyup yönetebilmeleri için stratejik bir itibar yönetimi, olmazsa olmaz.

KURUMSAL İLETİŞİMİN YAPI TAŞLARI...

Kurumsal iletişimin yapı taşlarını ise kurum itibarı ile kurum algısının oluşturulması, hedef kitle ile güçlü bağların yaratılması ve sektördeki rakiplerden farklılaşarak marka imajına değer kazandıran faaliyetler gerçekleştirilmesi oluşturuyor. Burada, kurumsal iletişim biriminin, kurumun tüm diğer stratejik birimleriyle verimli ve interaktif bir ilişki yürütmesi, özellikle CEO, pazarlama ve insan kaynakları departmanları ile yakın teması öne çıkıyor. Kurumsal iletişimin, stratejisini öncelikle kurum içi paydaşlara doğru aktarması, bu stratejinin kurumdaki birimler ve çalışanlarca özümsenerek tüm iletişimlerde bir bütün halinde hareket edilmesi kritik. Özellikle kurumla ilgili birinci elden bilgi sahibi olan, bu bilgiyi iletişime taşıyan çalışanlar, bu çalışmalara ve kurumun yarattığı katma değere ortak edilerek gönüllü marka elçileri haline gelirse, iletişim sadece yapay bir kurgu olmaktan çıkıp daha organik hale geliyor. Kurumsal iletişim stratejiniz ile çalışanlar nezdinde kurumunuzun imajı örtüştüğünde, kurum itibarı gerçekten olumlu olarak pekişiyor.

KURUMA, YAŞAYAN BİR KİMLİK KAZANDIRMAK...

Günümüzde; kurumsal iletişim profesyonellerinin, yeni dünya düzeninde oyunun kurallarına hâkim, dijital okur yazarlığı olan, yaratıcı fikirlerle iletişim kurgusunu tasarlayan, risk analizini yaparak kurum itibarını korumak ve geliştirmek için çerçeveler çizen iletişim becerilerine sahip olmaları gerek. Çünkü gelecek dönemde kurgulayacağımız tüm stratejiler, bahsettiğimiz bu içerikleri ve dinamikleri çok hızlı değişen iletişim evreninde güveni yönetmek, sosyal etki kavramına önem vermek, sürdürülebilir kavramlara sahip çıkmak, değişime inanarak ayak uydurmak üzerine olacak. Özellikle pandemiden sonra kurumsal iletişim birimlerinin üst yönetime bilgi akışını sağlayan, şirketin etik değerlerini denetleyen ve kuruma yaşayan bir kimlik kazandıran birimler haline geldiğini görüyoruz.

SÜRDÜRÜLEBİLİR DEĞER

72 yıllık geçmişiyle Türkiye’nin en köklü sanayi kuruluşlarından olan, 7 sektörde 14 şirketle faaliyet gösteren Coşkunöz Holding olarak, tüm iş alanlarımızda, odağımızda sürdürülebilir değer üretmek var. Temas ettiğimiz her sektördeki paydaşlarımıza dokunarak, kurumumuzun müşterisi nezdinde olduğu gibi kamuoyunda da akla ilk gelen sanayi kuruluşları arasında yer alması için çalışıyoruz. Müşteri tarafında uzun yıllardır işimizin kalitesi ve yetkinliklerimizle oluşturduğumuz güveni; tedarikçiler, STK’lar, genel kamuoyu, iş birliği yaptığımız kurum ve kuruluşlar, eğitim ve istihdamlarını çok önemsediğimiz gençler gibi hedef kitlemizin çok önemli paydaşlarına doğru şekilde aktarmak istiyoruz. Kurumsal iletişim ekibi olarak, kurum içi ve dışı tüm süreçleri bir bütün halinde ele alıp yönettiğimiz alanlarda kurum kültürümüze sadık kalarak, markamıza katma değer sağlamak üzere çalışmalarımızı sürdürüyoruz.

Arzum Pazarlama Direktörü  Özlem Zülal:
İyi hikâyeler kurgulamalısınız
55 yıllık bir markanın iletişim stratejisini kurmak hem çok heyecanlı; ama bir o kadar da ciddi sorumluluk ve hassasiyet gerektiren bir konu. Marka ile ilgili yarım asırdır anlatılan hikâyenin üzerine bir şeyler koymak ve iki yolu birbiri ile doğru kavuşturmak gerekiyor. Bunu Arzum’da çok iyi başarıyoruz.

Markanın; 55 yıllık özen, tutku, güvenilirlik, yenilikçilik ve samimiyet olarak belirlediği değerlerini hem korumayı hem de bu değerleri somutlaştırmayı başarıyoruz. Bir aile şirketi olmasına rağmen Arzum, tümüyle profesyonellerce yönetiliyor. İşte başarıyı da bu getiriyor.

BİLİMSEL YÖNTEMLER

55 yıllık hikâyeyi işimizin kalbine koyup markamızı tümüyle bilimsel yöntemlerle yönetiyoruz. Ve tüm bu süreçte stratejik iletişim kurgusunu her biri alanında uzman ekip arkadaşlarım ve CEO’muz ile tam bir uyum içinde gerçekleştiriyoruz. Her zaman tüketicisinin yanında olan ve onun hayatını kolaylaştırmayı ilke edinen bir marka olduk. Bizim en temel stratejimiz bu. Bunu da çok çeşitli yollar, kurgular ve kanallarla yapıyoruz. Holistik bir yaklaşım benimsiyoruz ve iletişimin tüm disiplinlerini aynı strateji ve mesaj ile yönetiyoruz.

DOĞRU İLETİŞİM

Önceliğimiz, tüketicimizin ihtiyaçlarını anlamak, onlarla doğru iletişim kurmak ve onlara doğru mesajlar vermek. Kendimizi; doğru zamanda, doğru kitleye, doğru mesajı verebildiğimiz ölçüde başarılı görüyoruz. Bilgi akışının çok hızlı olduğu bu dönemde, tüketicilerin dikkatini hızlıca çekecek şekilde iyi hikâyeler kurgulamalısınız. İletişimimizde kullandığımız dilde samimi olmayı, tüketicilerin bizden beklentilerini doğru anlamayı ve buna göre çözüm üretmeyi önemsiyoruz.

İNOVASYON...

“İnovasyon” en kilit kelimemiz. Tüketicilerimizin beklediği dijitalleşmeyi ve inovasyonu ürünlerimize, hizmetlerimize ve iletişimimize dahil ederek, yeniliklere ve gelişmelere uyum sağlıyoruz. Pandemiyle birlikte sadece kâr odaklı yaklaşımla değil, sosyal sorumluluklarının bilincinde hareket etmenin önemi daha çok anlaşıldı. Tüketici nezdinde tüm kategorilerde inovatif ve teknolojik marka algımızı güçlendirecek pazarlama iletişimi projelerini hayata geçiriyoruz. Arzum, yarım asrı aşkın varlığı ile köklü ve değerlerinden asla taviz vermemiş bir marka. İletişimimiz sayesinde tüketicilerimiz bunu görüyor, hissediyor ve bizi tercih ediyor. Samimiyetimiz ve sözlerimizi tutmamız, tüketicilerimizle olan bağımızı daha da güçlendiriyor.

Otokoç Otomotiv Pazarlama Müdürü Esra Arslanbaş Kaynak:
İnsan odaklılık en temel kılavuzumuz
Otokoç Otomotiv olarak en sık dile getirdiğimiz yaklaşımımız olan insan odaklılık; hem ticari ve idari hem de toplumsal faaliyetlerimizde olduğu gibi, iletişim stratejilerimizin belirlenmesi ve hayata geçirilmesinde en temel kılavuzumuz.

İstisnasız tüm iş birimlerimiz, her kademedeki yöneticilerimiz ve çalışanlarımızın içselleştirdiği “insan odaklılık” yaklaşımımız doğrultusunda, başta müşterilerimiz ve çalışanlarımız olmak üzere tedarikçilerimizi, stratejik çözüm ortaklarımızı, özetle ilişki ve iletişim içinde olduğumuz herkesi ve her kurumu “paydaş” olarak kabul ediyoruz. Ürün ve hizmet geliştirmeden, pazarlama ve iletişime kadar bütün süreçlerimizi paydaşlarımız ile karşılıklı güven, yarar ve memnuniyet üzerine kurguluyoruz.

ÖNCÜ VE YENİLİKÇİ...

Müşterilerimize en iyi deneyimi yaşatmak hedefiyle öncü ve yenilikçi uygulamalara imza atıyor, yaşamlarını kolaylaştırmak için çalışıyoruz. Bunu daha isabetli gerçekleştirebilmek amacıyla geri bildirim mekanizmaları da dahil, bütün süreçlerimizi dijitalleştiriyoruz. Veriye dayalı ileri analitik uygulamaları ile müşteri memnuniyeti ekseninde bütünsel hizmet sunuyoruz.

SÜRDÜRÜLEBİLİR BİR İLETİŞİM YOLCULUĞU

İletişimde, sürdürülebilir yaklaşımların benimsenmesi ve geliştirilip uygulanması hayati. Başka türlü ifade etmek gerekirse; dönemsel olarak tonu ve gürlüğü değişkenlik gösterse de kalıcı ve sürdürülebilir bir iletişim yolculuğu için temelde tüm yöntem ve kanallarının kullanımında, içtenlik, şeffaflık, hesap verilebilirlik ilkeleri ve insanın ön plana alınması çok önemli.

ŞEFFAFLIK

Öncülük vizyonu doğrultusunda attığımız adımlarla, 1928’den bu yana sektörde standartları tanımlayan bir kurumuz. Odağına insanı ve kuşkusuz şeffaflığı alan bu yaklaşımımız sonucunda hizmetlerimiz kadar iç ve dış iletişimizde de öne çıkıyoruz. Başarılı sonuçlarımız ve paydaşlarımız nezdinde kazandığımız itibarın, bağımsız kuruluşlarca, farklı kategorilerde verilen ödüllerle de tescil edilmesinden memnuniyet duyuyoruz. Ünlü yatırımcı Warren Buffett diyor ki “İtibar kazanmak 20 yıl alır; ama o itibarı silmek için beş dakika yeter. Bunu unutmazsanız, başka türlü davranırsınız.” Dolayısıyla sürdürülebilirlik çok önemli. Kriz dönemlerinde yeni dünyaya uyumlanmamız, köklerimizi de unutmamamız gerekiyor. “İtibar eşittir, istikrarla tekrar” demek.

Eczacıbaşı Medya & İletişim Müdürü Ayşen Akalın:
Markalarımıza rekabet avantajı yaratmak için çalışıyoruz
Dijital dünya, büyüdükçe daha karmaşık bir hale geliyor. Uzun zamandır dijitalin gelişimini yakından takip ediyoruz. Markalarımıza rekabet avantajı yaratacak yatırım, data, büyük data, yeni ekosistem, tüketici deneyimi gibi konular üzerine çalışıyoruz.

En kritik noktalardan biri, markanızı, hedeflerinizi anlayıp sizinle ekibinizin bir parçası olarak çalışabilecek bir teknoloji iş ortağıyla yol alabilmek. Küresel, bağımsız ve tam entegre reklam teknolojileri platformu Adform, başından itibaren tüm soru işaretlerimizi gidermede çok destek oldu.

Biz teknolojiyi daha iyi tanımaya başlarken, onlar da bizim ihtiyaç ve markalarımızı daha iyi anladı. Adeta karşılıklı bir eğitim süreci yaşadık. Böylece çok verimli ve sürekli gelişen bir ilişki kuruldu. Ayrıca, tüm süreçler boyunca profesyonel ve disiplinli yaklaşımları, en üst düzeyden günlük operasyonda çalıştığımız kişiye kadar konuya hâkim olmaları da bizi çok rahatlattı. Gelecekte çalışmalarımızı geliştirerek devam edeceğimize inanıyoruz.

İş Bankası Kurumsal İletişim Müdürü Gül Meltem Atılgan:
Toplumsal hayata değer katıyoruz
Finansal faaliyetlerin yanı sıra eğitim, çevre ve kültür sanat alanında ülkemizin toplumsal hayatına değer katan öncü projelere imza atmaktan mutluluk duyuyoruz.

Türkiye’de dijital bankacılık, açık bankacılık alanında en iyi uygulamaları çok boyutlu olarak sunuyor, pek çok ilki gerçekleştiriyoruz. Bu noktadaki güçlü yetkinliklerimizi toplumsal katkı anlayışımız çerçevesinde inovatif projelerde de kullanıyoruz. Sanat Eserleri Koleksiyonumuza, 9 Aralık 1940 tarihinde 1 envanter numarası ile kaydedilen Hikmet Onat’a ait ‘Peyzaj-Ortaköy’ isimli eseri geçtiğimiz aylarda NFT’ye çevirmiş ve bu alandaki çalışmalarımızı başlatmıştık. Şimdi de bankamızın sanat ve müzecilik çalışmalarını sürdüren İş Sanat ile teknoloji ekiplerimizin iş birliğinde oluşturulan NFT sergisini Metaverse’te hayata geçiriyoruz.

Vodafone Türkiye Kurumsal İletişim Kıdemli Yöneticisi  Arzu Deniz Aksoy:
“Güven markası” olabilmek için uzun soluklu itibar yönetimi çalışmaları yapılmalı
Lider iletişiminde samimi ve gerçekçi dil kullanımına önem veriyoruz. Sorumluluklarının bilincinde bir şirket olarak, toplumsal konulara odaklanıyor ve amaç odaklı yaklaşımımızı, iletişimin her kademesine yansıtıyoruz. Teknolojiyi kullanarak sosyo-ekonomik gelişmeyi destekleyen, herkesi kucaklayan ve dünya kaynaklarını gözeten bir dijital toplum yaratılmasını hedefliyoruz. İletişim kurgumuzu da bu hedef etrafında şekillendiriyoruz.

Günümüz tüketicisinin bir markayla olan ilişkisini, sadece kalite ve fiyat belirlemiyor; tüketici, o marka ile ve markanın sahibi şirketle duygusal bir bağ da oluşturuyor. Tüketiciyle böyle bir bağ kurmanızın yolu, bir “güven markası” olabilmekten geçiyor.

İTİBAR VE GÜVEN

“Güven markası” olabilmek ise kesinlikle bugünden yarına gerçekleşen bir durum değil; bu noktada, uzun soluklu itibar yönetimi çalışmaları yapmanız gerekiyor. Bu çalışmaların merkezinde ise iletişim bulunuyor. İletişimin en önemli yapıtaşı itibar. İtibar ve güven, liderlerin ve çalışanların belirli değerleri temsil ettiği bir ortam yaratılmadan mümkün olamaz. Böyle bir ortam için ise evrensel ve toplumsal değerlere uyum sağlayan; çalışanlarının iyiliğini ve tüketiciyle şeffaf ilişkiler kurmayı gözeten etik değerlerin benimsenmesi şart. Etik değerlerin temelinde, bir yanda çalışma alanında ve lider-çalışan arasında açıklık, güven, öz eleştiri gibi iletişimsel bağlamda önem taşıyan değerleri sahiplenmek; bir yanda da fırsat eşitliğinin ve farklı kültürel arka plan, toplumsal cinsiyet ve nesillerin temsil edildiği bir iş ortamı yaratmak yatıyor.

DAHA ETKİN İLETİŞİM

Bugün; dürüst, şeffaf, açık iletişim yapmak, bir marka için en önemli iletişim stratejilerinin başında geliyor. Vodafone Türkiye olarak, iletişim faaliyetlerimizde kurumumuzun itibarını yükseltmeye yönelik çalışmalara ağırlık veriyoruz. Tüketicinin güvenini kazanmak ve onunla duygusal bir bağ kurabilmek için sosyal sorumluluk projeleri yapmaya odaklanıyoruz. Bu anlayışla kurduğumuz Türkiye Vodafone Vakfı, 15 yıldır, ülkemizde toplumun gelişmesine ve yaşam kalitesinin artmasına katkıda bulunmak misyonuyla faaliyet gösteriyor. Toplumun sosyal ihtiyaçlarına çözüm üretme ve bu şekilde sosyal değişim yaratma hedefiyle çalışıyoruz. Çevresel, sosyal ve yönetişim (ÇSY) alanında yapılan çalışmaların da kurumsal itibarın tesis edilmesinde önemli rol oynadığına inanıyoruz. Bu inançla, paydaşlarımızın beklentilerine yanıt vermek üzere şirketimizin ÇSY performansını geliştirmeye ve paydaşlarımız ile daha etkin iletişim kurmaya odaklanıyoruz.

Zorlu Enerji Kurumsal İletişim Grup Müdürü Funda Küçükosmanoğlu:
İletişim stratejimiz sürdürülebilir değer yaratma odaklı
Zorlu Enerji olarak, sürdürülebilir değer yaratma, bu değeri koruma ve paydaş değerini maksimize etmeye odaklı bir iletişim stratejisi benimsiyoruz. %100 yenilenebilir enerji şirketi olarak, klasik üretici ve dağıtıcı rolünün ötesinde, enerjinin dönüşüm yolculuğuna önderlik yapmayı hedefliyoruz. Yenilikçi teknolojilerimiz ve dijital çözümlerimiz ile yeni nesil enerji sistemlerinin daha erişilebilir hale gelmesini amaçlıyoruz. Çevrenin ve toplumun da sürdürülebilir olması için çalışıyoruz.

Şirketimizle ilgili iletişim stratejimizde; inovasyon ve Ar-Ge’nin de dahil olduğu teknolojiyi odak noktamızda tuttuğumuz ve sürdürülebilirlik stratejimiz ile örtüşen çevre, toplum ve insan odaklı paylaşımlarda bulunuyoruz.

CEO’MUZ, SEKTÖREL BİR FİKİR ÖNDERİ

Çevresel, sosyal ve kurumsal yönetişim (ESG) çalışmalarımız sırasında, uzun vadeli değer yaratma yolculuğumuzda odaklandığımız onarıcı operasyonlar ve değer zinciri, etki odaklı büyüme, insan ve kültür alanlarında pek çok başarılı ve fayda yaratan işe imza attığımızı bir kez daha fark ettik. Bu değerli işlerimizi, tüm paydaşlarımız nezdinde görünür kılmak adına, CEO’muz başta olmak üzere, farklı düzeyde ve sorumluluktaki şirket sözcülerimizin aktif rol alacakları iletişim planımızı, sene başında bütünsel bir bakış açısıyla kurguluyoruz.

Bu noktada özellikle eklemek istediğim önemli bir anektod var. CEO’muz ve şirket sözcümüz Sayın Sinan Ak, uzun yıllardır enerji sektörü deneyimi ile iş kolumuzun gelişimine katkıda bulunan pek çok sektörel oluşum ve aktivitede fikir önderi. Kendileriyle bire bir çalışmak, iletişim stratejimizi kurgularken ve hayata geçirirken ekip olarak bizlere çok kıymetli bir fırsat sunuyor.   

KURUMSAL AMAÇ...

Günümüz dünyasında değer üretmek için lazım olan stratejik yapı taşlarının başında kurumsal amaç, marka ve kurum kültürü, itibar, iletişim, değerler ölçümlemesi geliyor. İletişimin mutlaka üzerinde yapılandırılması gereken kurumsal amaç, çalışanların ve tüm paydaşların şirkete aidiyetlerini, bağlılığını artırıyor. McKinsey’nin araştırmasına göre de işte bir amacı olduğunu hisseden çalışanların aidiyeti, dört kat daha fazla.

Kurumun ve çalışanların tutum ve davranışlarına rehberlik eden kurum kültürü ve kurumsal değerleri tanımlama da kurumsal marka yönetiminin temelini oluşturmalı. Bu rol, kurumsal marka ve paydaşlar arasındaki her temas noktasında ilgili, uyumlu ve tutarlı deneyimler tasarlayarak ve uygulayarak yerine getirilmeli.

PROAKTİF İLETİŞİM

İtibar yönetimi, itibarla ilgili riskleri ölçmek ve yönetmek de kritik nokta. İletişim; paydaş grupların algılarını, görüşlerini ve tutumlarını etkilemek, destekleyici davranışları geliştirmek adına çok önemli bir araç. Son olarak da değerler ölçümlemesi için kurumun tüm paydaşlarını dinlemesine olanak sağlayan mekanizmalara sahip olunmalı. Zorlu Enerji’de biz, tamamen bu bakış açısıyla hareket ediyoruz.

Amaç odaklı bir şirketiz. Türkiye’nin sürdürülebilir ve yenileyici büyümesinin kolaylaştırıcı olmayı hedefliyoruz. Sadece finansal değil, ESG açısından ortaya koyduğumuz eforu ve değeri paydaşlarımız ile şeffaf şekilde paylaşmak da önceliklerimizden biri. Bunu da çok yönlü ve proaktif iletişimimizle gerçekleştiriyoruz.