TÜRKİYE'NİN EN ETKİLİ 50 CHRO'SU

Yetenek kazanımı, yeteneğin elde tutulması, çalışan deneyimi, çalışan memnuniyeti, çevik ve dijital dönüşüm, uzaktan ve esnek çalışma, esnek yan haklar, eşit işe eşit ücretlendirme, farklılıkların yönetimi, özlük hakları? Bu liste uzayıp gidiyor. Bugünün insan kaynakları liderleri, ajandası en yoğun, sorumluluk alanı en geniş, en temel fonksiyon yöneticileri haline geldiler. Türkiye'nin En Etkili 50 CHRO'su işte bu çok yönlü liderlerden oluşuyor.

Son birkaç yıl yaşadığımız değişimi belki de son 20 yılda yaşamamıştık. Çalışma hayatını etkileyen, değiştiren, dönüştüren o kadar farklı parametreyle aynı anda yüzleştik ki topyekun çalışan deneyimi algısı değişti. Farklı parametreler, insan kaynakları liderlerinin iş süreçlerini yenileme, iyileştirme ihtiyacını beraberinde getirdi. Çalışan memnuniyetini ön plana alarak, işin devamlılığının sağlandığı ölçüde uzaktan ve esnek çalışma uygulamalarının çalışma hayatımıza adaptasyonu için CHRO’lar prosedürlerinde ve iş süreçlerinde iyileştirmelere yöneldi. Performans, prim, ücret ve özlük gibi insan kaynakları süreçleri dijital ortamlara taşındı, var olan dijital platformlar sektördeki yenilikler ve ihtiyaçlar doğrultusunda geliştirildi. CHRO’lar yapay zeka desteğiyle çalışan taleplerinin karşılanması gibi pek çok farklı başlıkta birden fazla projeyi eş zamanlı olarak hayata geçiriyor. Çalışan memnuniyeti merkeze alınarak iş dünyası çevik dönüşümü, insan kaynakları süreçlerinin dijital dönüşümü, yaratıcı ve yenilikçi çalışma modelleri hayata geçiriliyor.

Pegasus Hava Yolları İk Genel Müdür Yardımcısı DİLARA OĞUR
“İnsan odaklılığımızla dijitalleşmeyi harmanlıyoruz”
Hedeflere koşarken çözüm odaklı olmanın, değişime uyum sağlamanın ve etkin bir takım çalışmasının önemine inanıyorum. Çeşitliliğimizin farkında olarak ve bu durumu kutlayarak zorlukları kolaylaştırıyoruz.

İnsan kaynakları hedeflerimiz arasında çalışan deneyimini iyileştirmek ve yeteneği tanımlayarak elde tutmak büyük önem taşıyor. Bunlara ek olarak, “Türkiye’nin dijital hava yolu” sloganımıza yakışır bir şekilde dijitalleşme de vazgeçilmez hedeflerimizden biri. İnsan odaklılığımızla dijitalleşmeyi harmanlayarak iş süreçlerimizde çalışan ve müşteri deneyimini kolaylaştıran uygulamalar geliştirmek için stratejilerimizi planlıyoruz.

“HER ADIMI ÖZEL TASARLIYORUZ”

Çalıştığım kurumun da yapısı gereği fonksiyonlarımızın ihtiyaçları ve beklentileri oldukça farklılaşıyor. Bu farklılık insan kaynakları stratejilerimizin sürdürülebilir ve etkili olması için uygulamalarımızdan yönetim biçimine, iletişim yöntemi ve diline kadar her bir adımın özel olarak tasarlanmasını gerektiriyor. Hedeflere koşarken çözüm odaklı olmanın, değişime uyum sağlamanın ve etkin bir takım çalışmasının önemine inanıyorum. Çeşitliliğimizin farkında olarak ve bu durumu kutlayarak zorlukları kolaylaştırıyoruz. İçinde bulunduğum kurum kültüründe ve ekibimde aynı vizyonu yakaladığımız için hedeflerimizi belirlerken de karşımıza çıkan zorlukları aşarken de farklı deneyimlerden gelen farklı seslerin gücüyle emin adımlarla ilerlediğimizi söyleyebilirim.

“ÇALIŞAN DENEYİMİ ALGISI DEĞİŞTİ”

Çalışan deneyimi algısı pandemide değişti. Pegasuslu olmanın bulunduğumuz yerden bağımsız olarak ortak hedefe koşmak, her durumda birlik olmak olduğunu vurguladık. Performans, prim, ücret ve özlük gibi insan kaynakları süreçlerimizin dijital ortamlara taşınması, var olan dijital platformlarımızın sektördeki yenilikler ve ihtiyaçlar doğrultusunda geliştirilmesi, yapay zeka desteğiyle çalışan taleplerinin karşılanması gibi pek çok farklı başlıkta birden fazla projeyi eş zamanlı olarak hayata geçirdik. Var olana “N” dediğimiz dünyamızda “N+1” değerler katmak üzere her gün yeni fikir ve projeler geliştiriyor, dijital dünyanın gücüyle kolay, basit çözümleri çalışanlarımıza sunuyoruz.

FARKINDALIK AĞI

Eşitlik, çeşitlilik ve kapsayıcılık alanındaki uygulamalarımızı daha yüksek sesle dile getirerek çalışanlarımız arasında ve uzun vadede müşterilerimize, paydaşlarımıza yayılacak bir farkındalık ağı oluşturmak için “Harmoni” markamızı yarattık. Tüm farklılıklarımızdan aldığımız güçle, yeni nesillere hep birlikte daha iyi bir gelecek bırakacağımıza olan inancımızla Harmoni manifestomuzu yayınladık. Şirkette yarattığımız farkındalık dalgasının etkisiyle heyecanlı ve hevesli gönüllü çalışma gruplarımız oluştu. Özellikle toplumsal cinsiyet dengesi konusunda sektörde öncü bir şirket olan Pegasus’ta cinsiyet dengesini odağımıza alarak, hep birlikte yeni fikirler üretiyor, yeni projeler hayata geçirerek sürdürülebilir ve eşit yarınlar için çalışıyoruz. İçinde bulunduğumuz küresel boyutta rekabetçi piyasada yeni ve etkili uygulamalar geliştirerek çalışan memnuniyetini artırmak, özellikle güçlü bir işveren markası algısıyla genç yeteneklerin dikkatini çekerek yeteneği elde tutmak üzere projelerimizi geliştiriyoruz. Gerçekleştirdiğimiz çalışan deneyimi anketi çıktılarını incelikle değerlendirdiğimiz çalıştaylar sonucunda “Çalışan Yolculuk Haritaları”mızı oluşturduk. Bu yolculuklardaki gelişim alanlarımızı tespit ederek, çalışanlarımızı da dahil ettiğimiz farklı proje gruplarıyla odaklı çalışmalar yürütüyoruz.

Sahibinden.com İş, Destek ve Sürdürülebilirlik Genel Müdür Yardımcısı Güntulu Peker
“Değerlerimiz odağımızda”
Sürdürülebilir bir büyüme için her şirketin yetenek havuzunu, çeşitliliği, kapsayıcılığı ve toplumsal cinsiyet eşitliğini göz önünde bulundurarak büyütmesi gerektiğine inanıyoruz. Biz de sahibinden.com olarak tüm bu değerler odağında çalışmaya devam ediyoruz.

Sürdürülebilirlik çalışmalarımız kapsamında topluma ve çevreye fayda yaratmak üzere çalışmalarımıza devam ediyoruz. Toplumsal cinsiyet eşitliğini desteklemek ve kadınların iş yaşamında güçlenmesini sağlamak üzere Birleşmiş Milletler Kadının Güçlenmesi Prensipleri'nin-The Women's Empowerment Principles (WEPs) imzacısı olduk. Kadının Güçlenmesi Prensipleri'ni imzalamak bizim için bir gurur vesilesi. 10 yılı aşkın bir süredir WEPs, şirketlerin toplumsal cinsiyet eşitliği çalışmalarını hızlandırmalarına, iş yerinde, sektörde ve toplumda kadınların güçlenmesine yardımcı oluyor. Hızla büyüyen WEPs topluluğuna dahil olmaktan gurur duyuyor, kadınların ve kız çocuklarının geliştiği daha eşitlikçi bir dünyaya giden yolda bizlere yol gösteren bir rehber olduğu için teşekkür ediyoruz.

KADIN TEMSİLİYETİ

Sahibinden.com olarak uzun yıllardır iş yaşamında kadının temsiliyeti üzerine yoğun bir şekilde çalışıyoruz. Hayata geçirdiğimiz çalışan deneyimi uygulamalarıyla Great Place To Work Enstitüsü tarafından iki kez “Kadınlar için En İyi İşyeri” özel ödülünün sahibi olduk. Son 5 yılda yönetimdeki kadın sayımızı yüzde 87 artırdık ve böylece kadın yönetici oranımızı yüzde 38’e, üst düzey kadın yönetici oranımızıysa yüzde 50’ye çıkarmış olduk. Ve yine son 5 yılda kadın çalışan sayımızı yüzde 74 artırarak şirket içinde kadın çalışan oranımızı yüzde 42’ye çıkardık. Ar-Ge’de görev alan kadın çalışma arkadaşlarımızın sayısıysa 3,2 katına çıktı. Sürdürülebilir bir büyüme için her şirketin yetenek havuzunu, çeşitliliği, kapsayıcılığı ve toplumsal cinsiyet eşitliğini göz önünde bulundurarak büyütmesi gerektiğine inanıyor, biz de sahibinden.com olarak tüm bu değerler odağında çalışmaya devam ediyoruz.

Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı NAZLI TLABAR GÜLER
“Liderlerimizi kendi içimizden yetiştirmeyi hedefliyoruz”
Geleceğin liderleri olarak gördüğümüz genç yetenekleri keşfetmeyi önemsiyoruz. Geleceğin teknolojilerine yön verecek genç yetenekleri bünyemize katmaya devam ediyoruz.

Vodafone olarak geleceğin teknolojilerine yön verecek genç yetenekleri bünyemize katmaya devam ediyoruz. 2008 yılından beri sürdürdüğümüz Discover Genç Yetenek Programı’nın yeni dönem başvuruları sonuçlandı. Türkiye’nin dört bir yanından 5 bini aşkın gencin başvurduğu programa, 24 farklı üniversiteden 70 genç kabul edildi. Programa katılanların yüzde 59’unu kadın çalışanlar oluşturdu. Genç Discover’ların yüzde 50’si ticari, yüzde 37’si teknoloji, yüzde 13’ü de destek ekiplerde kariyer yolculuklarına başladı. Geleceğin liderleri olarak gördüğümüz, genç yetenekleri keşfetmeyi ve organizasyonumuza katmayı önemsiyoruz.

“YETENEK HAVUZUMUZU GENİŞLETİYORUZ”

Vodafone’un global ölçekte tüm ülkelerinde uyguladığı Discover Genç Yetenek Programı ile tam 16 yıldır şirketimizin genç ve dinamik yüzünün en büyük temsilcilerini ağırlıyoruz. Yüksek potansiyele sahip gençleri Vodafone’a kazandırarak, lokal ve global kariyer olanaklarından faydalanmalarına, eğitim-gelişim programları ile desteklenmelerine olanak tanıyor ve aynı zamanda Vodafone Türkiye’nin yetenek havuzunu genişletmeyi amaçlıyoruz. Uzun yıllardır devam ettirdiğimiz bu programla liderlerimizi de kendi içimizden yetiştirmeyi hedefliyoruz. Halihazırda şirketimizin yönetim kadrolarında bu programdan yetişmiş çalışma arkadaşlarımızın olması bize doğru yolda olduğumuzu gösteriyor.

“GENÇLER MOTİVASYON KAYNAĞI”

Discover Genç Yetenek Programı ile bugüne kadar 700’den fazla genç yeteneği bünyemize kattık. Ağustos başı itibarıyla 70 yeni mezun daha aramıza katıldı. Bu arkadaşlarımız, bakış açılarını ve dinamizmlerini organizasyonun tüm birimlerine yansıtmaları amacıyla şirketimizin satış, pazarlama, teknoloji, finans, insan kaynakları gibi fonksiyonlarında konumlandırıldı. Organizasyonumuzdaki dijital rollerde ve yeni iş kollarını oluşturan ekiplerde de Discover’lara yer veriyoruz. Her zaman olduğu gibi gelecekte de gençler bizim en büyük motivasyonumuz ve rehberimiz olmaya devam edecek.

Divan Grubu İK Direktörü ÖZGÜR ŞAHİN
“Başarıyı çalışanlarımızla paylaşıyoruz”
Son bir yılda çalışan bağlılığı, mutluluğu, çalışanlarımızla “gönül bağı kurmak” en önemli önceliklerimizden oldu. Divan içinde birimler arası sinerji ve iş birliğini kuvvetlendirmek üzerine yapılan tüm çalışmalar doğrudan çalışan bağlılığına, misafir memnuniyetine ve iş sonuçlarımıza olumlu etki etti.

Sektör genelinde yaşanılan nitelikli iş gücü ihtiyacının farkında bir marka olarak bu kapsamda yetenek kazanımı projelerimizi hızla hayata geçirmek, etkin ve çevik organizasyon yapımızı kuvvetlendirmek son 1 yıl içindeki önemli odak alanlarımızdan biri oldu. Sürdürülebilirlik çalışmalarımız da bizim için stratejik olarak en öncelikli konulardan. Kurumsal anlamda GRI standartlarına uygun ilk sürdürülebilirlik raporumuzu da çok yakında çıkaracağız. Ayrıca, Koç Topluluğunun sürdürülebilirlik modelinin temelini oluşturan “Paydaş Kapitalizmi Metrikleri” ile uyumlu Divan sürdürülebilir yönetim modelimizi oluşturduk.

DÖNÜŞÜM LİDERLİĞİ

Değişen sektör ve piyasa dinamikleri paralelinde başarılı sonuçlara ulaşmak hedefiyle “Divan Dönüşüm Liderliği” programımızı hayata geçirdik. Hem çalışanlarımızın hem misafirlerimizin memnuniyetini merkezimize alarak, Divan’ın çevik dönüşümü, insan kaynakları süreçlerimizin dijital dönüşümü, yaratıcı/yenilikçi çalışma modelleri ve personel verimliliği projelerimizi yürütmekteyiz. 2023 yılı Şubat ayında yaşadığımız diğer bir önemli konuysa hepimizi yasa boğan deprem felaketi oldu. Bu dönemde hem deprem bölgesindeki depremzede vatandaşlarımızın ihtiyaçlarına destek olmaya gayret ettik hem çalışma arkadaşlarımızla ailelerinin güvenlikleri ve sağlıkları için onlara tüm gücümüzle yardımcı olduk.

“GELİŞİM YOLCULUĞUNU DESTEKLİYORUZ”

İnsan kaynakları yönetimimiz, ekonomik, ekolojik ve sosyal boyutları destekleyen insan kaynakları politikalarımızla kurumsal sürdürülebilirliğin sağlanmasını destekliyoruz. En önemli paydaşımız olan çalışanlarımızın katılımıyla 2022-2023 yılında Capital dergisi ve Happy Place to Work danışmanlık şirketinin verdiği sektöründe “Türkiye'nin En Mutlu İş Yeri ve Olağanüstü Çalışan Deneyimi” ödüllerini almanın gururunu yaşıyoruz. Çalışanlarımızla “Bu Gurur Hepimizin!” diyor ve başarıyı paylaşıyoruz. Tüm çalışanlarımızın öğrenme ve gelişim ihtiyaçlarını desteklemek amacıyla kurduğumuz çevik bir öğrenme ve gelişim platformu olan Divan Akademi’de; Liderlik Akademisi, Hizmet Akademisi, yeni başlayanlar için özel geliştirilmiş programlar ve esenlik çalışmaları gerçekleştiriyoruz. Bu sayede çalışanlarımızın bireysel gelişim yolculuklarını entegre İK sistemleriyle destekliyoruz.

“SEKTÖRE ÖRNEK OLUYORUZ”

2023 yılında ilk kez düzenlenen Sürdürülebilir Gıda Ödülleri’nde, İş Birliği kategorisinde; Divan Akıllı Tartı Sistemi Projesi ile verilen ödülün sahibi olduk. Divan lokasyonlarında oluşan gıda atığını dijital biçimde ölçüp, gıda atığını kaynağında önleyebilmek için aksiyon alıyoruz. Projeyle Türkiye otelcilik, yeme-içme sektörüne örnek olup temiz ve sağlıklı bir çevreyi gelecek nesillere aktarmak, kaynakları verimli kullanmak için diğer kurumları da aksiyon almaya teşvik etmek istiyoruz.

Mediamarkt Türkiye İnsan Kaynakları Direktörü SEÇİL NAMRUK
“İş dünyasında öncü rolümüzü kanıtlıyoruz”
Türkiye’nin en geniş satış alanına sahip elektronik perakendecisiyiz. Geniş ürün yelpazemizle teknoloji severlere konforlu alışverişin keyfini sunarken, çalışanlarımızın uzmanlık seviyesini bir üst seviyeye taşımak amacıyla özelleştirilmiş eğitim programları başlattık.

Özelleştirilmiş eğitim programları sayesinde, iş dünyasında öncü rolümüzü bir kez daha kanıtlıyoruz. MediaMarkt Pro ile çalışanlarımıza sunduğumuz gelişim odaklı eğitim programlarıyla sektördeki konumumuzu güçlendiriyoruz ve “İşin Pro”su olma yolunda çalışanlarımızı cesaretlendiriyoruz.

“EŞİT FIRSATLAR SUNUYORUZ”

MediaMarkt’ın eğitim programı MediaMarkt Pro; Satış Okulu, Kategori Okulu, IT Okulu, İK Okulu, Finans Okulu ve Pazarlama Okulu gibi farklı fonksiyonlara yönelik olarak hazırlanan okullarından oluşuyor. Her bir fonksiyonel iş okulu, ilgili departmanın ihtiyaçlarına yönelik zengin içerikler ve çeşitli öğrenme yöntemleri ile şekillendiriliyor. Programımızın ana amacı, her departman için özel olarak oluşturulan eğitimlerle global gündemleri, güncel trendleri ve gelişim fırsatlarını takip etmek ve çalışanların bireysel gelişimini ve uzmanlık seviyesini artırmak. Grup müdüründen uzman yardımcısına kadar tüm pozisyonları eğitim programına entegre ederek eşit fırsatlar sunuyoruz. Her bir fonksiyonel iş okulu, kendi alanında uzmanlaşmaya yönelik fonksiyon bazlı içeriklerle destekleniyor.

“UZMANLIĞI GELİŞTİRİYORUZ”

Eğitimler, ilgili ekibin isteği üzerine takvime bağlanıyor. Hem online hem yüz yüze formatlarda sektörün başarılı eğitmenleri tarafından gerçekleştiriliyor ve katılımcılar, eğitimlerin sonunda sertifika kazanıyor. İlk olarak Satın Alma Okulu ile başladığımız MediaMarkt Pro İş Okulları’na bu yıl Pazarlama Okulu’yla devam ettik. Önümüzdeki süreçte Satış Okulu’nu da mağaza çalışanları için açmayı planlıyoruz. MediaMarkt Pro'nun hedefi, ekip yöneticileriyle yapılan eğitim ihtiyaç analizi toplantıları ve çalışanlarla paylaşılan ihtiyaç analizi formundan elde edilen verilere dayanarak tüm departmanları desteklemek ve uzmanlığı geliştirmek. Bu sayede, hizalanmış ve bir bütün haline gelmiş ekiplerin oluşturulması amaçlanıyor. MediaMarkt, MediaMarkt Pro ile çalışanlarına sunduğu gelişim odaklı eğitim programlarıyla sektördeki konumunu güçlendiriyor ve İşin Pro'su olma yolunda çalışanlarını cesaretlendiriyor. Bu özelleştirilmiş eğitim programları sayesinde MediaMarkt, iş dünyasında öncü rolünü bir kez daha kanıtlıyor.

TSKB İnsan Kaynakları Genel Müdür Yardımcısı ÖZLEM BAĞDATLI
“Çalışan deneyimini uçtan uca tasarlıyoruz”
TSKB’de çalışan deneyiminin uçtan uca dizaynı en önemli gündem maddelerimizden biri. Bu deneyimi sürdürülebilir şekilde iyileştirmek ve geliştirmek için büyük bir motivasyonla çalışıyoruz.

B

ankamıza adım atan tüm çalışma arkadaşlarımız, ilk andan itibaren yetenek gelişimi programlarına dahil oluyor ve hem kendileri hem ülkemizin sürdürülebilir kalkınma yolculuğu için etkili bir kariyer rotası belirlemeye odaklanabiliyor. İnsan kaynakları alanında hayata geçirdiğimiz yenilikçi projelerle üst üste ikinci kez ödüle layık görülmekten büyük bir mutluluk duyuyoruz. Liderlik programlarımızın ‘Koçluk ve Mentorluk Uygulamalarında En Çok İlerleme Kaydeden Kurum’ ödülüyle karşılık bulması bizim için çok sevindirici. Her bir TSKB çalışanı, yaşam boyu öğrenme ve gelişim imkanlarına ek olarak şirket içi rotasyon ve iş yaşam dengesini destekleyici uygulamalarla kariyer yolculuklarında aktif, özgür ve katılımcı olabildikleri bir atmosferle karşılaşıyor.

ESENLİĞE SÜREKLİ YATIRIM

İnsan kaynakları uygulamalarımızda toplumsal cinsiyet eşitliği odağımızı koruyor, çalışanlarımızın esenliğini ailelerini de kapsayacak şekilde ele alıyoruz. Çalışanların esenliğine sürekli yatırım yapıyoruz. Ortak geleceğimiz için değer yaratmaya odaklı bir kurum olarak çalışanlarımızla ilgili tüm adımlarımızı “Bize değer” mottosuyla atıyoruz. Bütünsel Sağlık Buluşmaları’nda sunduğumuz konuları çalışanlarımızın ihtiyaçlarına göre belirliyoruz. Ebeveyn yolculuğunda olan anne ve babalara uzman klinik psikolog rehberliğinde yürüttüğümüz “Doğuma Hazırlık, İşe Dönüş ve Ebeveyn Rolleri” programımız kapsamında, yaş grupları özelinde birebir danışmanlık ve kapalı grup deneyim seansları imkanları sunuyoruz.

“SEKTÖRDE İNSAN KAYNAĞIMIZLA AYRIŞIYORUZ”

Nitelikli insan kaynağımızın sürdürülebilirliğinin kendi yöneticilerimizi yetiştirmekten geçtiğine inanıyoruz. Finans sektöründe yüksek yetkinliğe sahip insan kaynağımızla ayrışıyoruz. Bu yıl 10’uncusunu gerçekleştirdiğimiz, kalkınma ve yatırım bankacılığı alanındaki ilk ve tek atölye olma özeliğine sahip Kariyer Atölyesi ile genç yetenekleri TSKB bünyesine kazandırmaya devam ediyoruz. Her alanda sürdürülebilirliği kendisine misyon edinmiş bir finans kuruluşu olarak, nitelikli insan kaynağımızın sürdürülebilirliğinin kendi yöneticilerimizi yetiştirmekten geçtiğine inanıyoruz. Yarattığımız değerin kazandığımız ödüllerde karşılık bulmasından dolayı gurur duyuyor, fark yaratan uygulamalarımızda emeği geçen tüm çalışma arkadaşlarımıza teşekkürlerimizi sunuyoruz. Sürdürülebilir ve kapsayıcı bankacılık uygulamalarıyla ayrışırken, Türkiye’de ve dünyada ödüllendirilmeye devam ediyoruz. Dünyanın en prestijli kurumsal ödül platformlarından Brandon Hall Group’un 23’üncüsünü düzenlediği Excellence Awards’te bu yıl da iki altın, bir gümüş olmak üzere toplamda 3 ödülün sahibi olduk.