TÜRKİYE'NİN EN ETKİLİ CMO'SU

TÜRKİYE'NİN EN ETKİLİ 50 CMO'SU ENFLASYONİST ORTAMDA FİYAT YÖNETİMİNE ODAKLIYKEN YENİ HEDEF KİTLELERE OLDUKÇA KAYGAN BİR ZEMİNDE ULAŞMAYA ÇALIŞTI. SADECE GELENEKSEL MECRALARLA YA DA SADECE DİJİTAL MECRALARLA OLMAYACAĞINI DA ANLADILAR. GLOBAL BAŞARI PEŞİNDE OLDULAR. TÜKETİCİYİ ANLAMAK, TÜKETİCİYE YAKIN OLMAK, DEĞER YARATMAK VE GÜVENİ PEKİŞTİMEK ONLARA BAŞARILI İŞ SONUÇLARINI GETİRDİ.

2022 ve 2023. Bu iki yılda sorguladığımız ve yaşananlara şaşırdığımız başka bir yıl hatırlamıyorum. Pandemi sonrası bir normalleşme beklerken birçok alanda eski normale dönemeyeceğimizi anladık. Üzerine global ekonomideki sıkıntılar, dünya devleri arasındaki çekişmeler ve bölgesel savaş gelince kafalar iyice karıştı. Çevreye verdiğimiz zarar da ilk kez bu kadar net sonuçlar üretti ve bu olumsuzluk artacak gibi görünüyor. Ve yüzyılın felaketi dediğimiz şubat depremleri…

Sürdürülebilirlik giderek daha fazla gündemimize giriyor ama yapılanlar da ağırlıkla “greenwash” seviyesini geçmiyor. Ancak şimdiye kadar hayatımızı çok etkilemeyen ve “teorik” bir unsur olarak kalan iklim değişikliği artık birçok şeyi değiştirecek. En somut olumsuz etki de su yetersizliği olacak. Umarım buradan dersler çıkarıp bir şeyleri değiştiririz. Dijitalleşme de son çeyrek yüzyılı değiştiren önemli gelişmelerden biri. Teknolojik dönüşümleri göz ardı etmemek gerektiğini defalarca deneyimledik. Gereken dersleri çıkarmak lazım.

Ve son olarak kapitalizm. Üst sınıf servetini katlayarak büyütürken orta ve alt sınıflarda sıkıntı artıyor. Esas mesele de bu. Yani yeni dünya beklendiği kadar adil değil. Birçok insan da bu agresif kapitalizmi sorgulamaya başladı. Dünyaca ünlü ekonomi, pazarlama yazarları da CEO’lar neden bu kadar yüksek gelire sahip, yüksek servetlerden neden vergi alınmıyor diye soruyor. Sonrası ne getirir bilemiyorum ama bu agresif sistemi sorgulayan görüşler giderek dünyaya yayılacak. Umarım…

Orka Holding Pazarlama Grup Başkanı ve Ykü BÜŞRA ORAKÇIOĞLU
“Güveni pekiştirdik”
Rekabetin ve belirsizliklerin arttığı böylesine bir atmosferde fark yaratacak en önemli gücün, Damat Tween ve D’S damat markalarımıza duyulan güveni pekiştirmek olduğuna inandık. Her bir pazarlama adımımızda bu vizyonu vurgulamaya özen gösterdik.

Küresel enflasyon başta olmak üzere resesyon riskinden kur dalgalanmalarına çoklu sorunlarla karşı karşıya kaldığımız bir dönemden geçiyoruz. Rekabetin ve belirsizliklerin arttığı böylesine bir atmosferde fark yaratacak en önemli gücün, Damat Tween ve D’S damat markalarımıza duyulan güveni pekiştirmek olduğuna inandık. Dolayısıyla, tüm iş süreçlerine entegre edilen sürdürülebilirlik konusunda taahhütlerine sıkı sıkıya bağlı ve döngüsel tüketimi benimseyen global moda kuruluşu Orka Holding olarak her bir pazarlama adımımızda bu vizyonu vurgulamaya özen gösterdik.

DEĞER YARATMA VURGUSU

Kuruluşumuzdan bu yana odak noktamız olan müşterilerimiz için “değer yaratma” vizyonumuz, D’S damat’ın Değer Sana mottosuyla yürüttüğümüz kampanyada hayat buldu. Aynı şekilde “Smokin D’S damat’tan alınır” mottosuyla kurgulanan reklam kampanyamızda yeni hikayeler eşliğinde bu ürün grubundaki müşterimizle olan köklü bağımızı güçlendirmeyi başardık. Müşterilerimizin mağazalarımızda kendilerine ayırdığı özel anları, en kaliteli ve en iyi deneyimle geçirmelerini sağlamak amacıyla lüks mağazacılıkta “Doğa, sanat ve teknoloji iç içe” konseptini hayata geçirdik. “Doğa, özgürlük, timsal” kavramlarından ilham alınarak tasarlanan ve ana temanın “sade ve yalın” olduğu Vadi İstanbul Damat Tween mağazamızla mevcuttaki mağaza yapımıza yeni bir dönem açmış olduk. Sürdürülebilirlik felsefemiz kapsamında İstanbul Modern ile iş birliği yaparak Damat Tween desteğiyle Eco Art Lab’i hayata geçirdik. Gençlerin ve yetişkinlerin kültür mirasımız sanat yapıtlarından yola çıkarak doğayı konu alan atölyelere ve sanatçı etkinliklerine ücretsiz katılabilmesine olanak sağladığımız Eco Art Lab ile şimdiye dek 180’den fazla kişiye destek olduk. Kontrolsüz üretim ve sorumsuz tüketim sorununa çözüm sunmak için döngüsel dönüşüm hareketi Nivogo’yla yaptığımız iş birliği doğrultusunda, şirketlerin atıl ve satışa çıkamayan ürünlerini alıp yeniliyor ve yeniden satışa çıkarıyoruz. Çalışanlarımıza verdiğimiz Temiz Çevre-Geri Dönüşüm ve Sıfır Atık, Temiz Çevre-Ekolojik Denge, Temiz Çevre-Çevre Duyarlılığı, Dijital Cihazlar ve Çevremiz, Çevre Bilinci başlıklı beş eğitim programıyla çevre bilincinin şirketimizdeki 2.253 kişi tarafından benimsenmesini sağladık.

“DEĞİŞİMİN ÖNCÜSÜ OLMAYI SÜRDÜRDÜK”

Dijitaldeki tecrübemizle müşterilerimizi ayrıcalıklı hissettiren hizmetlerimizi artırdığımız yeni stratejilerle değişimin öncüsü olmayı sürdürdük. Müşterilerimize arzu ettikleri her yerden 7/24 Damat Tween APP ve D’S damat mobil uygulamaları üzerinden güvenli dijital alışveriş deneyimi sunuyoruz. Önceliğimiz olan toplumsal fayda konusunda da dönüştürücü gücümüzün farkında olarak yeni STK iş birliklerine devam ettik. İlk olarak uluslararası sporun yaşamları değiştirebilme ve iyileştirme gücünden aldığımız ilhamla yürüttüğümüz iş birliklerine dünyaca ünlü İspanyol futbol kulübü Atletico Madrid’i ekledik. Damat Tween’in Atletico Madrid’in 2023/24 futbol sezonunda moda partneri olması, global modadaki gücümüzü taçlandıran çok önemli bir başarı oldu. Dijitali doğru, etkili ve yerinde kullanmamız sayesinde, D’s damat ve Damat Tween uygulamalarımızda, 3.000 üzeri yeni müşterimiz, son bir yılda 4 milyon yeni kullanıcımız oldu. Online ve offline kanallarımızda ise toplam 6.194 bin yeni müşteri verisine ulaşmamız, yarattığımız farkın bir göstergesi niteliğinde.

Boyner Pazarlama ve Marka Yönetimi Genel Müdür Yardımcısı NURÇİN KOÇOĞLU
“Umut veren pozitif markayız”
Ülke gündemimizde yaşadığımız değişken dinamiklere karşı dayanıklı kalabilmek ve müşteri nabzını bu dinamiklere göre doğru şekilde tutabilmek sürdürülebilir bir kondisyon gerektiriyor.

Boyner son yıllarda hızlı ve sağlam adımlarla örülen bir dönüşüm yaşıyor. Özgün, dinamik ve cesur adımlarla dünyanın ve Türkiye’nin en sevilen markalarını yaşam tarzıyla birlikte sunuyoruz. Fiziksel mağazacılığın yanı sıra Boyner Now ve Boyner online ile dijital mağazacılık deneyimimizi de eş zamanlı olarak geliştiriyoruz.

BEKLENTİLERİN ÖTESİNDE BİR DENEYİM

İçinde bulunduğumuz ekonomik ortam, pazarlama ve e-ticaret profesyonellerini tüketici alışkanlıklarında önemli değişimlerle yüzleştirdi. Müşteri davranışlarındaki değişimleri güçlü veri havuzumuz ve teknoloji yardımıyla anlık olarak takip edip hızlı aksiyon alabiliyoruz. Öte yandan lüks tüketime olan talebin arttığını gözlemliyoruz. Marka seçkimizdeki yenilikler ve gelişmelerle müşterilerimizin beklentisinin ötesinde bir deneyim sunmak için çalışıyoruz.

Kişiselleştirilmiş çözümler kullanarak ve verinin gücünden yararlanarak daha etkili marka-müşteri etkileşimleri kurmaya odaklanıyoruz. Hikayeler tasarlıyor, müşterilerimizin farklı temas noktalarında da aynı güzel hikayeleri deneyimleyebilecekleri iç içe geçmiş kanallar kurguluyoruz.

SÜRDÜRÜLEBİLİR KONDİSYON

Ülke gündemimizde yaşadığımız değişken dinamiklere karşı dayanıklı kalabilmek ve müşteri nabzını bu dinamiklere göre doğru şekilde tutabilmek sürdürülebilir bir kondisyon gerektiriyor. Deprem felaketi, seçim süreçleri gibi gündemlerde doğru ve sorumlu reaksiyonlar alabilmek gerekiyor. Değişken ekonomi ortamında hem doğru bütçeleme yapabilmek hem mevcut yetenekleri tutabilmek iş dünyasının eğilmesi gereken durumlar.

Kapsayıcılığa ve çeşitliliğe önem veren bir markayız. 2020 yılında hayata geçirdiğimiz iletişim kampanyasında “Bizim Tarzımız Güzel” mesajını vermiştik. Bu yılki kampanyamızdaysa “Bi’ Tanısan Seversin” diyerek anlayış, empati ve bir arada olma gibi pozitif duygulara değindik. Verdiğimiz mesajlar çok beğenildi, böylece kritik konu başlıklarında toplumda farkındalık yaratmayı da misyon edindik, umut veren ve pozitif bir marka olmanın sorumluluğunu üstlenmeye devam ediyoruz.

“OMNI-MÜŞTERİYE ULAŞTIK”

Diğer bir yandan uzun zamandır hayatımızda omnichannel kavramı var. Bu kapsamda çalışmalarımıza yoğun bir şekilde devam ettik. Hem online kanallarımızda hem mağazalarımızda sağladığımız deneyimle toplam müşterilerimizin yüzde 15’inin “omni müşteri” haline gelmesini başardık, böylece müşterilerimiz Boyner’in sağladığı deneyimi daha da verimli bir şekilde yaşayabiliyor. Müşterilerimize sunduğumuz fiziksel mağazacılık deneyiminin yanı sıra online mağazacılıkta da yeniliklerin peşinden gidiyoruz. Bu bakış açısıyla geliştirdiğimiz uygulamamız Boyner Now birinci yaşını doldurdu. Boyner Now ile daha önce hiç denenmemiş bir müşteri deneyimi sunuyoruz. Yenilikçi bir online alışveriş deneyimi olarak değer verdiğimiz hizmetlerimizden biri olan Boyner Now, online ciromuzun yüzde 5’ini oluşturuyor ve bu pay büyümeye devam ediyor. Öte yandan fiziksel ve online mağazacılık deneyimimizi geliştirmeye daha fazla yoğunlaştığımız bir zamandayız. boyner.com.tr’nin dönüşümüyle e-ticarette yaratıcılık ve deneyim çıtamızı daha da yükseltiyoruz. Teknolojiyle kişiselleştirilmiş alışveriş deneyimimizi geliştirirken çok daha fazla markayla çok daha farklı kategorilerden ürünler sunmaya başlayacağız. Yeni müşteri kazanımı hedefine yönelik attığımız buna benzer adımlarımız sıklaşarak devam edecek.

YAŞAMLA İÇ İÇE, İNSAN ODAKLI
Sosyal sorumluluk alanında ise kadın istihdamına-emeğine, çevresel sürdürülebilirliğe, eğitime ve deprem bölgesinin ihtiyacı olan desteklere kadar dokunan geniş bir çalışma alanımız oldu, birçok projeyi gerçekleştirdik. Her adımı yaşamla iç içe ve insan odaklı atmaya gayret gösteriyoruz. Biliyorsunuz deprem felaketi, önceliklerimizi yeniden belirledi. Biz de sorumlu bir marka olarak Boyner Gönüllüleri ile malzeme desteğinin yanı sıra oluşturduğumuz Kadın Dernekleri Federasyonu iş birliğinde hayata geçirdiğimiz Mor Yerleşke projesiyle kadın ve çocuklara psikolojik desteğimizi sürdürüyoruz.

Little Caesars Türkiye cmo’su PELİN ÇİFTÇİOĞLU
“Espor ve oyun marka stratejimizin temelinde”
2023 pazarlama hedeflerimizin tamamını mükemmel bir müşteri deneyimi yaratma ekseninde şekillendirdik. Yeni ürün çalışmaları ve müşteri deneyiminde teknolojinin kullanımı konusunda inovatif yaklaşımlara odaklandık.

2023 hedefimiz hem şube sayısını artırmak hem herkesin iyi kalitede pizzayı uygun fiyatla yemesini sağlamaktı. Bu alandaki hedef ve sorumluluklarımız kapsamında yeni satış kanalları ve yöntemleri konusunda kesintisiz çalışmayı sürdürüyoruz.

“GENÇLERİN OLDUĞU  HER YERDEYİZ”

E-spor ve basketbol alanlarına olan desteğimiz arttı. Gençlerin olduğu her yerde onların yanında olma stratejimiz doğrultusunda, özellikle e-sporun niteliğini artıran ve e-sporcuların gelişimini destekleyen faaliyetlerimize öncelik verdik. 2022’de hayata geçirdiğimiz “Little Caesars Pizza Espor Akademisi” bu alandaki önemli bir adımdı. Akademinin sürekliliği ve gelişimi bizim için önemliydi, bu yıl da bunu sürdürdük. PubG Mobile ile iş birliği yaparak gençlerin yanında, oyunun içinde yer aldık.

ODAĞIMIZ TEKNOLOJİ KULLANIMI

Little Caesars Pizza Türkiye, pazarlama ekibi olarak ‘Müşterilerimizin işlerini nasıl kolaylaştırabiliriz, pizza tüketimini daha nasıl eğlenceli hale getirebiliriz’ noktasında sürekli bir gelişim içerisindeyiz. Teknoloji kullanımı ve dijitalleşme tam da burada odağımız.  Son beş yıldır pazarlama iletişimi faaliyetlerimizin de yüzde 80’ini dijital mecralarda gerçekleştiriyoruz. Veri analitiği ışığında müşteri istek ve beklentilerini anlık takip etme olanağıyla birçok uygulama geliştirdik. Şu anda web sitesi ve mobil uygulamamızda arkasında teknoloji barındıran birçok uygulamayı hayata geçirdik. Bunlardan tüketicimizin kalbini kazanan Sezarla Kazan sadakat programımız, üç farklı teslimat tipinde yani adrese teslim, gel-al ve araca teslim olarak aldığımız siparişlerde, dört siparişe bir orta boy pizza kazandırıyor. Müşterilerimize periyodik olarak dilim sayılarını segmentlediğimiz bildirimlerle hatırlatma yapıyoruz. Yeni müşterilerimize de ilk siparişe 50 TL indirim uyguluyoruz. Tüm bu dijital uygulamalarımızda tüketici beklentilerini teknolojiyle yorumlayıp, en hızlı ve en iyi deneyimle sunmayı hedefliyoruz.

“OYUNDAYIZ”

Konseptimiz “Family, Fun, Pizza” yani “Aile, Eğlence ve Pizza.” Eğlence bizim hayatımızın olmazsa olmazı. Bu doğrultuda espor ve oyun dünyası iletişimi de marka stratejimizin temelini oluşturuyor. Oluşturduğumuz gamer menülerle oyun içinde geçerli kod sağlayacak bir sistem geliştirdik. Zula, PUBG Mobile gibi oyunların içinde markamızın oyuncuya fayda sağladığı birçok kurgu çalışması yaptık. Yine öğrenciler için web sitemiz ve mobil uygulamamıza edu.tr ve k12.tr uzantılı mailleriyle üye olan öğrencilere tüm siparişlerinde indirim uyguluyoruz.

Trendyol Grubu Büyümeden Sorumlu Başkanı Erdem İnan
“Avrupa’nın önemli moda platformlarından biri haline geldik”
Almanya pazarına girişimizin birinci yıl dönümünü kutluyoruz. Müşteri sayımız 1 yılda 1 milyonu geçti. Avrupa’nın önemli moda platformlarından biri haline geldik.

Almanya’da geçtiğimiz yıl ilk ofisimizi açtık. Müşteri sayımız birinci yılın sonunda 1 milyonu geçti. Trendyol’un bu başarısından Alman medyasında da övgüyle söz edildi. Alman medyasında yer alan haberlerde, Trendyol’un, tamamı Türkiye’de üretilen Trendyol Collection’ın yanı sıra 200’e yakın Türk markası için de önemli bir vitrin haline geldiğinden bahsedildi. Ayrıca platformdaki global markalarla birlikte 800’den fazla markayı müşterileriyle buluşturuyoruz. Gelecek haftalarda yeni kategorileri Almanya’daki müşterilerimize sunmaya hazırlanıyoruz.

“YERLİ ÜRETİCİLERİ YENİ PAZARLARLA BULUŞTURDUK”

Yakın zamanda Almanya Online Perakendeciler Birliği (BVOH) tarafından Avrupa’nın bir numaralı moda pazaryeri seçildik. Almanya’daki ilk yıl dönümümüzü kutlamaktan çok mutluyuz. Unutulmaz başarılarla dolu harika bir yıl geçirdik. Yerli teslimat deneyimini daha da iyileştirmek üzere İstanbul Havalimanı yanındaki e-ihracat merkezi yatırımıyla Avrupa lojistik ağını kurma çalışmaları, yeni ödeme seçeneklerinin sunulması ve Almanya’daki dijital kanallarda halen yayında olan “Bu Trend Senin” (“This Trend is Yours”) ilk marka kampanyası da bu dönemde Trendyol’un Almanya’daki faaliyetlerine ivme kazandırdı. Ayrıca pazar lideri influencer programı “trendFam” aracılığıyla Almanya’da bini aşkın influencer ile iş birliği yapıyoruz. Influencer pazarlama platformu Storyclash, haziran ayında Trendyol’un üçüncü kez Instagram’da Almanya’daki influencer’lar arasında en çok konuşulan moda markası olduğunu duyurmuştu.

“SEFERBER ETTİK”

Şubat ayındaki Kahramanmaraş merkezli deprem felaketinin hemen ardından tüm ekibimizi, iş ortaklarımızı ve altyapımızı deprem bölgesindeki yardım çalışmalarını desteklemek üzere seferber ettik. Uluslararası toplumun yardım çalışmalarına doğrudan katkıda bulunmasına imkan veren earthquake.trendyol.com platformunu çok kısa sürede yayına aldık. Trendyol’un Almanya’daki iş ortakları ABOUT YOU ve Zalando da kendi platformları ve sosyal medya hesapları üzerinden bu girişime destek vermişlerdi.

Doğtaş Ürün ve Pazarlama Direktörü ÇAĞRI ÖZTÜRK
“Bütçeler zorlasa da başarı devam etti”
Son bir yılda bizi en çok zorlayan medya bütçelerinin artması oldu. Daha düşük bütçelerle daha geniş kitlelere erişmek için dijital pazarlama çalışmalarına ağırlık verdik. Geleneksel medya kullanımlarımıza da devam ettik. Sonuçta Doğtaş olarak 2023’te birçok başarı elde ettik.

Doğtaş olarak her sezon artan bayi ağımız ve teknoloji odaklı çalışma sistemimizle daha geniş kitleye ulaşmak için yatırımlarımıza devam ederek yeni kategoriler geliştirdik. Sadece bir mobilya markası değil, aynı zamanda yaşam tarzı ürünleri de sunan bir marka olma yolundaki adımlarımızda önemli çalışmalara imza atmaya devam ediyoruz. Doğtaş Home koleksiyonu, bu girişimlerin başında geliyor. 400’ün üzerinde tamamlayıcı aksesuarın yer aldığı koleksiyonda, ev aksesuarlarından lambadere, halıdan pufa ve özel berjer modellerine kadar uzanan geniş bir skala yer alıyor. Doğtaş Home kategorisinin dışında Doğtaş Garden ile de bahçe ve balkonlarda hem fonksiyonellik hem konforu tüketicilerimize sunduk.

“MEDYA BÜTÇELERİNİN ARTIŞI ZORLADI”

Son bir yılda bizi en çok zorlayan medya bütçelerinin artması oldu. Bu artıştan dolayı pazarlama bütçelerimizde de revizyon yapmak durumunda kaldık. Elbette ki rakamların artışıyla satış pazarlamamızda daha tedbirli hareket etmeye başladık.  Ülkenin içinde bulunduğu enflasyonist durum ve artan fiyatlarla birlikte biz de çalışmalarımızda daha düşük bütçelerle daha fazla kitlelere erişmek için dijital pazarlama çalışmalarına ağırlık verdik. Ancak geleneksel medya kullanımlarımıza da devam ettik.

2023 BAŞARILARI

Doğtaş olarak 2023 yılında birçok başarı elde ettik. Yeni kategorilerimizin aldığı başarıların yanı sıra, fonksiyonel ve sürdürülebilir mobilyalar üzerine de ağımızı genişlettik. Hibrid ve comfort plus koltuk takımları, yüzde 100 pet şişeden üretilerek elde edilmiş kumaşlardan döşenen recycle koltuklar, relax mekanizmalar ve yepyeni köşe takımları ile önemli değişimini gözler önüne serdik. Gençler için hazırladığımız özel koleksiyonlarla da, farklı tarzları genç odalarına taşıdık. Müşterilerimize seçtikleri mobilyanın evlerinde nasıl duracağını deneyimleme imkanı tanıyan VR teknolojisini mağazalarımıza taşıdık.

KRİSTAL ELMA

Bunların dışında Doğtaş markası olarak bu yıl Marketing Türkiye&BoonSonar iş birliğiyle gerçekleştirilen Brandverse Awards’ın "Sosyal Medya Kullanımı ve Veri Analitiği" kategorisinde ‘Mobilya’ alanında, gümüş ödülün sahibi olduk. Hayvan dostu yaklaşımımızla müşterilerimize kolaylık sunduğumuz Pati Garantisi projesiyle reklamcılık sektörünün en prestijli ödülü olan Kristal Elma’ya layık görüldük.

Amgen Türkiye Genel Tedaviler İş Birim Direktörü Uğraş Güngör
“Toplum ve sağlık ekosistemi için değer yaratabildik”
Pazar lideri olan markalarımız, liderliklerini daha da güçlendirdi. Lansman döneminde olan markalarımızsa segmentlerinin en yüksek büyüme performanslarına ulaştı.

Pazarlama lideri olarak odağımda öncelikli olarak tedavi sağladığımız terapötik alanlarda hastalık farkındalığını toplumda artırmak ve önleyici adımların toplum tarafından olabildiğince atılmasını sağlayarak daha sağlıklı bir toplum ve hem tanı-tedavi süreçlerinin hem maliyetlerinin sağlık ekosistemi üzerindeki yüklerinin hafifletilmesine katkı sunmak vardı.

“DİJİTALİ ETKİN KULLANDIK”

Oldukça geniş kapsamlı bir hedef gruba hitap etmek gereken bu odağı, dijital mecraların etkin kullanımıyla başardık. Hem web hem sosyal medya platformlarında regülasyonların el verdiği ölçüde farkındalık kampanyalarımızı ve en güvenilir bilgilerin referanslı bir şekilde yer aldığı dijital bilgi merkezlerimizi devreye aldık. Etkin, hızlı ve sürekli öğrenen çoklu-kanallı platformlarımızla toplum ve sağlık ekosistemi için değer yaratabildik.

“LİDERLİKLERİMİZİ GÜÇLENDİRDİK”

2023, hem aktifte tanıtımını yaptığımız markaların daha çok hastaya erişmesi, hem bu markaların endikasyon genişlemelerini sağlamamız hem de yeni lansmanlarımızla oldukça başarılı geçti. İlaçlarımızın yer aldıkları terapötik alanlar olan inflamasyon, nefroloji, kemik sağlığı ve kardiyovasküler alanlarının tamamında güçlü büyümelerle daha fazla hastaya tedavi sağlama imkanı bulduk. Aynı zamanda yenilikçi tedavilerimizi lanse ederek bu tedavilerin ülkemizde hekimlerimize ve hastalarına ulaşmasını sağladık. Pazar lideri olan markalarımız, liderliklerini daha da güçlendirdi, lansman döneminde olan markalarımızsa segmentlerinin en yüksek büyüme performanslarına ulaştılar. Toplum sağlığını geliştirmek amacıyla yürüttüğümüz hastalık farkındalık çalışmaları ve dijital mecra projeleriyle Türkiye’de ve uluslararası seviyede iki ödüle layık görüldük.

TAB Gıda CMO’su CANER ALPASLAN
“Stratejimizi yeniden ördük”
Kriz dönemlerinde çevik olmanın önemini, konvansiyonel kampanyaların artık tek başına yeterli olmadığını, dijitalleşmenin hayatın her alanında ne kadar önemli olduğunu anladık. Değişimi yakalamak ve işimizi büyütmek adına veriyi ve dijitalleşmeyi iş yapışımızın merkezine koyduk.

Aslında pandemi döneminden sonra markalarımızı daha da geliştirmeye, misafirlerimize hızlı, güvenilir ürünler ulaştırmaya odaklandık. Fakat tam COVID-19 salgını sonrası normale dönüşe adapte olmuşken patlak veren Rusya-Ukrayna savaşı ve yol açtığı tedarik krizi, ülkemizde şubat ayında yaşanan ve 50 bini aşkın vatandaşımızın hayatını kaybettiği deprem hem hayatlarımızı hem işimizi derinden etkiledi. Biz de pazarlama profesyonelleri olarak bu hassas ve belirsizliklerle dolu dönemde tüm stratejimizi baştan ördük, hedeflerimizi yeniden belirledik. Uzun vadeli planlar, değişmez takvimler… Bunlar artık geçmişte kaldı.

“DİJİTAL KANALLARI DAHA FAZLA KULLANIYORUZ”

Kriz dönemlerinde çevik olmanın önemini, konvansiyonel kampanyaların artık tek başına yeterli olmadığını, dijitalleşmenin hayatın her alanında ne kadar önemli olduğunu anladık. Bu doğrultuda değişimi yakalamak ve işimizi büyütmek adına veriyi ve dijitalleşmeyi iş  inovasyon planlarımız, fiyatlama politikamız ve mükemmeliyetçi operasyon yapımızla hem ülke hem dünyadaki anlık değişimlere, değişen trendlere ve bu doğrultuda oluşan taleplere hızla cevap verebilmek oldu. Tüm yatırım kararlarında, ürün inovasyonlarında ve strateji oluşturmada büyük veriyi bize yön veren temel unsur olarak kullanmayı bir refleks haline getirdik. Tüketicinin ayak izini restoranda ve paket serviste takip edip, kişiselleştirilmiş kampanyalar kurgulamak için çalışıyoruz. Veriyi doğru analiz ederek hem en verimli ve en doğru iletişim kanallarını tespit ediyor hem bütçemizi efektif kullanmış oluyoruz. Örneğin, geleneksel medya her zaman bizim için önemli bir mecra olmakla birlikte, dijital kanalları daha fazla kullanıyoruz.

“MENÜ MÜHENDİSLİĞİ YAPIYORUZ”

Doğru veri analizi bize aynı zamanda menü mühendisliği yapma ve hedef kitleye, kişiye özel menüler ve kampanyalar kurgulama fırsatı veriyor. Tekli menüler, çoklu menüler, Gamer menüler, beyaz yakalılara özel menüler geliştirebiliyoruz. Yine veriyi okuyarak dijitalleşme ve teknoloji alanında inovatif uygulamalar hayata geçiriyoruz. Örneğin, hedef kitlemizin büyük bir çoğunluğu gençlerden oluşuyor. Siparişini bankodan vererek bir dakika olsa da zaman kaybetmek istemiyorlar. Misafirlerimiz restorandaki kiosklar sayesinde siparişini kolayca verip kasaya gitmeden ödeme yapabiliyor. Üstelik bu kiosk teknolojisini ekosistem şirketlerimizden ATP geliştirdiği için sürekli yeni özellikler entegre edebiliyoruz. Kendi geliştirdiğimiz Tıkla Gelsin® uygulaması aracılığıyla müşterilerimize restorana gitmeden sipariş verebilme imkanı sunuyoruz. Önümüzdeki dönemde de dijital yatırımlarımızı artırarak çeşitli inovatif çözümler sunmaya devam edeceğiz.

“MUTFAK KÜLTÜRÜNÜN YÜZDE 85’İNİ KAPSIYORUZ”

Yedi markamızla mutfak kültürünün yüzde 85’ini kapsıyoruz. 2023 yılının ilk 6 ayında Burger King®, Popeyes®, Subway®, Arby’s®, Sbarro®, Usta Dönerci®, Usta Pideci® markalarımızda toplam 83 yeni restoran açtık. Dünyanın en büyük restoran zincirlerinden Subway®’i bünyemize kattık. Ürün geliştirme konusunda alanında uzman bir ekibimiz var. Pazarlama ekibi olarak her yıl ödüllü kampanyalara imza atıyoruz. 2023 yılının ilk 7 ayında da Effie, Brandverse Awards, Cool Markalar Araştırması, MIXX Awards, Tech Brands Türkiye gibi kıymetli organizasyonlar tarafından birçok ödüle layık görüldük. 2023 finansal olarak da başarılı bir yıl oldu. Pandemi öncesi dönemi yakaladık hatta geride bıraktık.

Bu başarının sırrı zamanında fiyatlama, piyasa şartlarına hızlı ayak uydurma ve hızlı, doğru karar alma yeteneği diye düşünüyorum. Müşteri eğilimlerini izleme ve veriyi okuma konusunda kendimize güveniyoruz. Teknolojiyi işimize başarıyla entegre ediyoruz. Bir de çatı şirketimiz muazzam bir ekosisteme sahip. Etimizi, ekmeğimizi, yeşilliğimizi, yeni teknolojilerin hayata geçirilmesini, lojistiğimizi kendi içimizde çözüyoruz. Başarı kaçınılmaz oluyor.

Garanti Bbva Müşteri Çözümleri ve Dijital Bankacılık GMY IŞIL AKDEMİR EVLİOĞLU
“Hayatı kolaylaştırmaya odaklandık”
Son dönemde şirketlerin özellikle de KOBİ’lerin dijitalleşmesi büyük bir ivme kazandı. Türkiye’de dijital bankacılık alanındaki ürün ve hizmetlerimizle müşterilerimizin hayatını kolaylaştırmaya odaklandık.

Dijitalleşmenin işletmeleri için hız ve kolaylık sağladığını fark eden şirketler daha fazla ürün ve hizmete dijitalden ulaşmak istiyor. Garanti BBVA olarak, özellikle bankacılık hizmetlerine internet ve mobil üzerinden ulaşmak isteyen şirketlerin hayatını kolaylaştırmak için dijital kanallarımızdaki ürün ve servisleri geliştiriyoruz.

DİJİTALDEN HİZMETLER GENİŞLİYOR

Türkiye’de dijital bankacılık alanındaki ürün ve hizmetlerimizle müşterilerimizin hayatını kolaylaştırmaya odaklandık. Esnaf, KOBİ ve ticari müşterilerimiz için dijital kanallardan teminat mektubu ve çek karnesi başvuru hizmetine başladık. Limiti bulunan tüzel ve şahıs şirketi müşterileri, şubeye gitmeden teminat mektubu ve çek karnesi başvurusu yapabilecek.

YENİ ÜRÜNLER

Dijital kanallarda devreye aldığımız nakdi ticari kredi ürünlerinin yanı sıra gayrinakdi kredilere ilişkin çalışmalarımızı da sürdürüyoruz. Bu kapsamda dijital kanallarımızdan mal alımı amaçlı teminat mektubu başvurularını devreye aldık. Yakın zamanda diğer teminat mektubu türlerinin de dijital kanala alınmasına ilişkin çalışmalarımıza devam ediyoruz.

Bununla birlikte, çek karnesi başvurularını da dijital kanallarımıza taşıdık. Firmalar işlerinin başından ayrılmadan hem teminat mektubu hem çek karnesi başvurusunu dijital kanallarımızdan yapabilecek. Firmalarımızın ihtiyaçlarını göz önünde tutarak daha fazla ürün ve servisi dijital kanallara taşımak üzere çalışmalarımıza devam ediyoruz.