YETENEĞİ ELDE TUTAN ŞİRKETLER

YETENEĞİ ELDE TUTAN ŞİRKETLERDEN MİGROS, ALARKO HOLDİNG, BEYMEN, OTOKOÇ, METRO, DİVAN GRUBU, EKSİM HOLDİNG, BORUSAN HOLDİNG, KASTAMONU ENTEGRE, ORKA HOLDİNG, QNB FİNANSBANK, TÜRKİYE SİGORTA, BORUSAN OTOMOTİV VE YILDIZ HOLDİNG ZORLU GEÇEN 2023'TE YETENEĞİ NASIL KAZANDIKLARINI, İÇERİDEKİ YETENEKLERİ NASIL ELDE TUTTUKLARINI VE AJANDALARININ EN ÖNEMLİ GÜNDEM MADDELERİNİ PAYLAŞTI.

İnsan kaynağına ulaşmak her geçen gün daha da zorlaşıyor. Çalışanların işveren seçimlerindeki kriterler artık kariyer ve ücret paketi gibi alışılagelmiş başlıkların çok ötesine geçti. Çalışanlar, keskin iş tanımları ve sınırlandırılmış ofisler, mesai saatleri yerine, işlerini istedikleri yerden istedikleri zamanda yapabildikleri kurum için etkin paylaşım platformları sunan, sadece tanımlı rollerde değil şirketlerinin geleceklerini de inşa edebilecekleri katkıda bulundukları kültürleri tercih ediyor. Bununla birlikte kurumlar tarafındaysa asıl sermayenin “insan” olduğu artık çok daha net anlaşıldı. Değişen dünyayla birlikte bu değişime etkin bir şekilde ayak uydurmak kurumlar için en önemli değer haline geldi. Bu anlamda çalışanların yalnızca mesleki değil; davranışsal ve teknoloji alanındaki bilgi ve becerilerinin artırılması konusu da önem kazanmaya başladı. Yeteneği Elde Tutan Şirketler, işte bu değişimi anlayan ve dönüşüme başlayanlar arasından çıkıyor. Geleceğin organizasyonlarında yaratıcılığı öne çıkaranlara olan ihtiyaç artacak. CHRO’ların gündeminde yetenek kazanımı, yeteneğin elde tutulması olduğu kadar artık çalışanların teknolojiyle birlikte dönüşümü de var.

Migros Grubu İK ve Endüstri İlişkileri GMY Olcay Yılmaz Nomak
“TÜM ÇALIŞANLARIMIZA FIRSAT EŞİTLİĞİ YARATIYORUZ”
Stratejik insan kaynakları planlamalarımızı, kariyer ve gelişim planlama süreçlerimizi, yedekleme stratejilerimizi belirlediğimiz anahtar yetkinliklerle şekillendiriyor, tüm çalışanlarımıza fırsat eşitliği yaratıyoruz.

Yıl sonunda çalışan sayımız, 45.046 idi bugün dolaylı istihdam dahil 65 bin kişiye ulaştık.

Yetenek kazanımı ve yönetimi sürecimize, organizasyonumuzu geleceğe taşıyacak yetkinlikleri belirlediğimiz ‘Migros Liderlikte Başarı Profili’ rehberlik ediyor. Migros Liderlikte Başarı Profili ile tüm kademelerde yer alan kadrolarımız için başarının anahtar yetkinliklerini tanımladık. Bu sayede stratejik insan kaynakları planlamalarımızı, kariyer ve gelişim planlama süreçlerimizi, yedekleme stratejilerimizi belirlediğimiz anahtar yetkinliklerle şekillendiriyor, tüm çalışanlarımıza fırsat eşitliği yaratıyoruz.

KARİYER FIRSATLARI

Düzenlediğimiz stratejik insan kaynakları planlama toplantıları sayesinde tüm kademelerdeki kritik pozisyonları ve yedekleme planlarını belirleyerek geleceğe yönelik proaktif kararlar alıyoruz. Etkin insan kaynağı yönetimi, planlama, değerlendirme ve eğitimlerimiz sayesinde ihtiyaçlarımızı ve insan kaynağımızı doğru şekilde belirliyor, kadro ihtiyaçlarımızı karşılıyoruz. Ayrıca mağaza kadrolarımız için çalışanların kendi kariyerlerini takip edebilmesine ve yönlendirebilmesine imkan sağlayan ‘Mağaza Kariyer Tarifleri’ platformumuz bulunuyor. Bu platform sayesinde yeni kadro fırsatı oluştuğunda çalışanlarımıza öncelik vererek kariyer basamaklarında yükselmelerine olanak tanıyoruz.

GENÇ YETENEKLER ÖNCELİKLİ

‘İyi İş, İyi Gelecek’ anlayışımızla genç yeteneklerin şirketimize kazandırılmasını önceliklendiriyoruz. Marka elçilerimizle genç yetenekleri buluşturmaya gayret ediyoruz. Genç yeteneklerin şirketimize kazandırılması kapsamında en önemli adımlarımızdan biri olan ‘Smart’ uzun dönemli staj programımızla üniversite öğrencilerine, daha iş hayatına atılmadan, 8 ay boyunca oryantasyon, mentorluk, eğitim programları sunarak profesyonel deneyim kazandırıyoruz.

“İYİ İŞ VE İYİ GELECEK VADEDİYORUZ”

DÖNÜŞÜME LİDERLİK Çalışanlarımıza daha iyi bir geleceği keşfederek tasarlamalarını, birlikte gelişerek ve geliştirerek dönüşüme liderlik etmelerini, deneyimleyerek başarmalarını ve başarılarının tadını birlikte paylaşarak çıkarmalarını sağlayacak “İyi iş” ortamını sunuyoruz. “İyi gelecek” vadettiğimiz marka değer önermemiz “İyi İş, İyi Gelecek” vaadimizi geliştirerek çalışmalarımızı sürdürüyoruz.

GELİŞİM YOLCULUĞU Çalışanlarımızın ve potansiyel çalışanlarımız olan adaylarımızın deneyimini değişen koşullara göre tasarlamaya ve memnuniyetlerini artırmaya devam etmek, İK süreçlerimizin dijitalleşmesini sürdürerek yenilikçi uygulamaları hayata geçirmenin yanı sıra çevik kültür yapılanmamız kapsamında, ortak akılla şekillendirdiğimiz yeni uygulama ve projelerle gelişim yolculuğumuzu sürdürmek öncelikli başlıklarımız arasında yer alıyor.

CAZİBE MERKEZİ Son dönemde kurumsal verimliliği artırarak dönüşüme liderlik etmek, işveren markamızla yetenekler için cazibe merkezi olmak, içinde bulunduğumuz topluma fayda sağlamak için projeler yürütmek de önceliğimizdeki konulardan.

ORKA HOLDİNG İNSAN KAYNAKLARI DİREKTÖRÜ SİNEM CESUR
“SÜREKLİ ÖĞRENMEYLE KARİYER GELİŞİMİNİ DESTEKLİYORUZ”
Orka profesyonellerinin iş hayatı ve deneyimlerini aktardıkları oturumlar veya genç yeteneklerin projelerinin değerlendirildiği workshop’larla iş dünyasıyla akademik dünyayı yakınlaştırıyoruz.

2022 yılında 2.831 olan çalışan sayımız bu yıl 3.170 oldu. Yetenek kazanımı ve yönetimi açısından güçlü konumumuzu 2023 yılında da sürdürdük. Sektörde en çok tercih edilen, başvuru alan şirketler arasında yer alıyoruz. Gerek yeni mezun gerek profesyonel yeteneklere kolayca ulaşmamızın arkasında, ciddi yatırımlarımız proje ve çalışmalarımız var.

“ÜÇ KUŞAK BİRLİKTE ÇALIŞIYORUZ”

Öncelikle Z kuşağının da iş gücüne katılmasıyla şirketlerde 3 kuşak birlikte çalışmaya başladık, farklı kuşakların birbirini anlaması ve iş hayatından beklentilerinin dengelenmesi için farkındalık çalışmaları odağımızda yer alıyor. Üniversitelerle yaptığımız iş birlikleri doğrultusunda genç yeteneklerle sıklıkla bir araya geliyoruz. Sadece staj programları değil, tersine mentorluk uygulaması, şirket, departman ziyaretleri, Orka profesyonellerinin iş hayatı ve deneyimlerini aktardıkları oturumlar veya genç yeteneklerin projelerinin değerlendirildiği workshop’larla iş dünyasıyla akademik dünyayı yakınlaştırıyoruz.

“MOTİVASYONU GÜÇLENDİRİYORUZ”

2023 yılında işe alımlarımızın yüzde 30’undan fazlasını yeni mezunlardan gerçekleştirdik. Genç yetenekleri, özel tasarladığımız “PROyetenek” programımızla destekleyerek bünyemize kazandırıyoruz. Bu programı her yıl büyük bir titizlikle mağaza ve merkez ekiplerimiz için uyguluyoruz. Yıl boyunca gerçekleştirdiğimiz düzenli performans değerlendirmeleri ve geri bildirim süreçleriyle, çalışanlarımızın bireysel hedeflerine ulaşmalarına yönelik destek sunduk. Bu sayede, motivasyonu artırdık ve takım içi iş birliğini güçlendirdik.

“DÖNÜŞTÜRÜCÜ VE ZORLAYICI ETKİLERE HAZIR OLMALIYIZ”

ÖNCELİKLER 2024 yılı özellikle İK alanında dönüştürücü ve zorlayıcı etkilere hazır olunması gereken bir yıl olarak duruyor. İş dünyası hızla dijitalleşiyor ve dönüşüyor. Bu nedenle, şirket içindeki yetenekleri bu dijital dönüşüme uyumlu hale getirmek ve güçlendirmek en önemli önceliğimiz.

ÇALIŞAN BAĞLILIĞI Çalışan bağlılığımız, 2023 yılında en yüksek değerlenen alanlardan biri olarak tescillendi. Bunu sürdürülebilir kılmak için dijital/ fijital deneyimleri artırmak, olumlu bir deneyim oluşturmak, memnuniyeti artırmak ve şirkette kalıcılığı desteklemek 2024 ajandamızda yer almaya devam edecek.

YAPAY ZEKA 2024 yılında yapay zeka uygulamalarıyla robot ve insan karma çalışma dönüştürücü düzenin sağlanması için çalışmalar yapmak ve tüm bu çalışmalar ışığında fiziksel olarak  çalışan bağlılığını korumak, öncelikli iş planlarımız arasında yer alıyor.

Esnek çalışma modelleri, uzaktan çalışma seçenekleri, dengeleyici iş hayatı politikaları gibi unsurları içeren bir çalışma kültürü oluşturmak da insan kaynakları stratejimizi belirleyecek.

DİVAN GRUBU CHRO’SU ÖZGÜR ŞAHİN
“HIZLI BÜYÜMEYE DEVAM ETTİK”
2023 yılında Divan Grubu olarak büyüme hedefimizde tüm zorluklara rağmen önemli adımlar attık. Özellikle yiyecek-içecek perakende grubumuzda 9 yeni birim açılışıyla hızlı büyüme sürecimize devam ettik.

2022 yılı çalışan sayımız 3.200 kişiydi. 2023 yılında 3 bin kişi olarak devam ediyoruz. 2023 yılında Divan Grubu olarak büyüme hedefimizde tüm zorluklara rağmen önemli adımlar attık. Özellikle yiyecek-içecek perakende grubumuzda 9 yeni birim açılışıyla hızlı büyüme sürecimize devam ettik.

YETENEK AJANDASI

Organizasyon olarak da yetenekleri cezbetme ve elde tutma önemli önceliklerimiz arasında oldu. Hedeflerimize ve kültürümüze uyumlu stratejik işe alımlar gerçekleştirdik. Bununla beraber çalışma arkadaşlarımızın gelişimlerini desteklemek amacıyla daha geniş sorumluluk alanları yarattık. Tutundurma, geliştirme, geleceğe hazırlama konularında önemli aksiyonlarımız oldu. Divan Grubu’na kendi alanlarında çok önemli, çok kıymetli yeteneklerin katıldığı bir 2023 yılı oldu. Üniversite iş birlikleriyle de öğrenci kaynağını Divan’a kazandırmaya devam ettik. Genç Yetenek programı kapsamında üniversiteli genç yetenekleri kazanmak için üniversitelerle önemli anlaşmalar yapıp çok başarılı sonuçlar elde ettik. Yeni yetenekler kazanırken, eş zamanlı mevcut yeteneklerimizi de geliştirdik.

İŞİMİZİN GELECEĞİ

2023 yılında “Future Fit” projemizi hayata geçirdik. İşimizin geleceğini ve süreçlerimizi çok detaylı çalışıp, geleceğin ve bugünün gereksinimi olan çalışan yetkinliklerimizi, ideal süreçlerimizi ve dijital dönüşüm konularımızı belirledik. Bu konuda yaklaşık 1 yıl çalışmalar yapıp, fark yaratıcı aksiyonlara başladık. Çalışan bağlılığı gerek topluluğumuz gerekse şirketimizin üzerine yoğunlaştığı bir alan. Çeşitli dinleme mekanizmalarıyla çalışanlarımızın geri bildirimlerini almaya önem veriyoruz ve bu geri bildirimleri hediye olarak görüyoruz.

“EN ÖNEMLİ SERMAYEMİZ İNSAN”
DİVAN AKADEMİ Divan Akademi, “En önemli sermayemiz insan kaynağımızdır” ilkesiyle çalışanlarımıza öğrenme ve gelişim alanında yatırım yapmak, tüm çalışanlarımıza işlerinin ve hayatlarının lideri olması konusunda çeşitli kaynaklar sunmak amacıyla kuruldu.

İLK ADIM, HİZMET, LİDERLİK Divan Akademi altında, İlk Adım Akademisi, Hizmet Akademisi, Liderlik Akademisi olarak üç önemli alt akademimizi kurduk. İlk Adım, eğitimlerin verildiği çevik bir öğrenme ve gelişim platformu. Liderlik akademimiz, Divan liderlik modeli kapsamında üst, orta ve giriş seviyesi yöneticilerimizin liderlik ve yönetsel becerilerini geliştirmeye yönelik düzenlenen programların, farklı eğitim metodolojilerinin kullanıldığı çevik bir öğrenme ve gelişim platformu.

“SEKTÖRÜ GELİŞTİRİYOR” Divan Hizmet Akademisi ise Divan farkını ortaya koyacak çok özel bir akademi. Divan’ın köklü geçmişinden gelen birikimlerini, yeme içme ve hizmet sektöründeki muazzam tecrübesini ve kalite anlayışını, sürdürülebilir şekilde tüm misafirlerimize bugün ve gelecekte de yaşatmak için kurgulanmış özel bir akademidir. Bu çok önemli sektörün ülkemizde gelişimi için de önemli bir kaynak sağlayacaktır. Şimdiden bu konudaki çalışmalarımıza ülkemizden ve yurt dışından çok büyük övgüler almaktayız.


Borusan Holding İnsan, İletişim ve Sürdürülebilirlik Grup Başkanı Nursel Ölmez Ateş
“EN ÇOK TERCİH EDİLEN İLK 10 İŞVERENDEN BİRİ OLMAYI HEDEFLİYORUZ”
En çok tercih edilen ilk 10 işveren arasında yer alma, her 10 Alpha’dan 9’unu, her 100 Future Leader’den 95’ini elde tutma hedefimiz bulunurken sürdürülebilir bağlılık skorumuzu yüksek tutmayı amaçlıyoruz.

2022 yıl sonu çalışan sayımız 13.901’di, 20223’te 14 bin 287 oldu. Yaptığımız her işte hayata değer katmaya çalışırken, insanın katkısını ön planda tutacak dijital dönüşüm projeleri hayata geçiriyor ve iş süreçlerimizi bu doğrultuda güncelliyoruz. Bu dönüşüme paralel olarak yeni yetenekler kazanılması ve dijital dönüşüme ayak uydurulması önem kazanırken bugün ve gelecekte ihtiyaç duyulacak yetenekler özelinde çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Borusanlıların yetkinliklerini genişletebilecekleri gelişim fırsatları sunuyoruz. Tüm bu çalışmalarımızsa işveren markası ve çalışan bağlılığına hizmet ederken, Borusanlılara mutlu ve verimli bir ortam sunmayı amaçlıyoruz.

İKLİM, İNSAN, İNOVASYON

Yetenek kazanımı ve yönetimine sürdürülebilirlik odak alanlarımız olan iklim, insan ve inovasyon başlıklarından insan başlığı altında yer veriyoruz. En çok tercih edilen ilk 10 işveren arasında yer alma, her 10 alpha’dan 9’unu, her 100 future leader’den 95’ini elde tutma hedefimiz bulunurken sürdürülebilir bağlılık skorumuzu yüksek tutmayı amaçlıyoruz. Bununla birlikte Borusan Akademi çatısı altında kurumsal öğrenme ve bireysel gelişim ihtiyaçlarını entegre ve sistematik bir modelle yönetiyoruz. 2023 yılında Borusanlılara yaklaşık 9.000 saat eğitim verirken bu eğitimler liderlik gelişimi, yetkinlik gelişimi, uzmanlık gelişimi başlıklarında gerçekleştirildi. Borusan olarak çeşitlilik ve kapsayıcılık ilkelerimizle yeteneklerimizi güçlendirirken, farklılıklarımızdan güç alarak daha çevik, daha esnek ve daha yenilikçi Borusanlılar oluyoruz.

AJANDADA NE VAR?​​​​​​​

İŞVEREN MARKASI Genç yetenekleri çekebilmek adına işveren markamıza yatırım, hedef kitle ile fayda odaklı iş birlikleri geliştirme ve geleceğin yeteneklerini öngörebilme olarak sıralayabiliriz. İstihdamda doğru bir yaklaşımla ilerleyebilmek, en doğru yetenekleri organizasyondaki en doğru rollerle eşleştirebilmek için iş piyasasını ve sektörlerimizi etkileyen faktörleri ele alıyoruz. İş gücü planlamamızı bu bakış açısıyla gerçekleştiriyoruz.

KONUŞAN STRATEJİLER İşin geleceği için iş stratejisi ile geleceğin yetenek stratejisini birbiriyle konuşur hale getiriyoruz. Bu doğrultuda aradığımız becerileri Borusan’a kazandırmak için işveren markamız olan Borusan Burada’ya yatırım yapıyoruz. Burada hem çalışma hayatında rol alan profesyonelleri hem üniversite öğrencilerini hedeflediğimiz aktivitelerde, iletişimlerde rol alıyoruz.

YENİ MODELLER İhtiyaç duyduğumuz yeteneği farklı çalışma modelleriyle istihdam etme yaklaşımlarını geliştiriyoruz. Dünya bugün crowdsourcing, outsourcing, time sharing, part time gibi birçok farklı çalışma yönteminden bahsediyor. Biz de Borusan’ın geleceği için bu çalışma modellerinin hangi rollerde bir istihdam yöntemi olarak kullanılabileceğini, kaynak ihtiyaçları için değerlendirilebileceğini tanımlıyoruz. İşe alım araçlarımızın kullanımında yapay zeka, makine öğrenmesi gibi teknolojileri kullanarak aday havuzunu en dijital yöntemlerle önceliklendirmek, en doğru yetenekleri Borusan Grubu’na çekmek ana hedefimiz.

ALARKO HOLDİNG İNSAN VE ORGANİZASYON GRUP BAŞKANI PINAR YAMANER
“2023 FIRSAT YILI OLDU”
2023, çalışanların potansiyellerini keşfetmeleri, geliştirmeleri ve en üst düzeye çıkarmaları için büyük bir fırsat yılı oldu. Bu süreçte elde ettiğimiz başarıları ve öğrendiklerimizi paylaşarak, gelecekte de daha güçlü ve yetenek odaklı bir organizasyon oluşturma yolunda ilerlemeyi hedefliyoruz.

2023, İK alanında oldukça yoğun ve üretken bir yıl oldu. Öncelikle, çalışanların yeteneklerini keşfetmelerine ve geliştirmelerine yönelik bir dizi strateji ve program geliştirdik. Bu programlar aracılığıyla, çalışanların beceri setlerini genişletmelerine olanak tanıyan eğitimler düzenledik. Yapay zeka, veri analizi, liderlik ve dijital beceriler gibi çağın gereksinim duyduğu alanlara odaklanarak çalışanlarımızın rekabetçi kalmasını sağladık. Ayrıca liderlik programlarıyla çalışanların bireysel hedeflerine ulaşmalarına destek olduk. Performans yönetimi süreçlerimizi iyileştirerek, düzenli geri bildirimler ve gelişim planlarıyla çalışanların potansiyellerini maksimize etmelerine yardımcı olduk.

TEKNOLOJİ VE VERİ ODAKLI YAKLAŞIM

İK olarak, yetenek edinimi ve yönetimi süreçlerimizi verimli hale getirmek için teknoloji ve veri odaklı yaklaşımları benimsedik. Analitik araçlar ve veri odaklı karar verme süreçleriyle, yetenekleri doğru kişilere doğru zamanda yönlendirme konusunda daha etkili bir yol izledik. 2023'ü çalışanların potansiyellerini keşfetmeleri, geliştirmeleri ve en üst düzeye çıkarmaları için büyük bir fırsat yılı oldu. Bu süreçte elde ettiğimiz başarıları ve öğrendiklerimizi paylaşarak, gelecekte de daha güçlü ve yetenek odaklı bir organizasyon oluşturma yolunda ilerlemeyi hedefliyoruz.

“ÇALIŞANLARIN DÖNÜŞÜMÜNÜ DESTEKLİYORUZ”​​​​​​​

YETENEK GELİŞİMİ VE DÖNÜŞÜM İş dünyasındaki hızlı değişimlere uyum sağlamak için çalışanların yetkinliklerini sürekli olarak güncellemeleri önemli. Bu doğrultuda, sürekli öğrenmeyi teşvik eden, esnek eğitim programları ve gelişim fırsatları sunan bir yapı oluşturmayı hedefliyoruz. Teknolojik ilerlemeler, dijital beceriler ve adaptasyon yeteneği gibi geleceğin gerektirdiği yeteneklere odaklanarak çalışanların dönüşümünü desteklemek en önemli önceliklerimizden biri.

ÇEŞİTLİLİK, EŞİTLİK VE KAPSAYICILIK Gelecekteki iş gücünün çeşitlilik ve kapsayıcılık odaklı olması kritik bir konu. Bu nedenle çeşitli arka planlardan gelen yetenekleri çekmek, işe almak ve sürdürmek için stratejiler geliştirmek büyük önem taşıyor. Herkesin fikirlerini paylaşabileceği, değerlendirilebileceği ve hissedilebileceği bir çalışma ortamı oluşturmayı amaçlıyoruz.

TEKNOLOJİ ODAKLI İK SÜREÇLERİ İnsan kaynakları yönetiminde teknolojinin rolü giderek artıyor. Veri odaklı kararlar alabilme yeteneği, yapay zeka destekli işe alım ve performans yönetimi gibi süreçler, gelecekte İK'nın temelini oluşturacak. Bu nedenle, dijital araçlar ve analitik platformlar kullanarak verimliliği artıracak ve stratejik karar alma süreçlerine katkıda bulunacak İK teknolojilerini benimsemek hedeflerimiz arasında. Bu şekilde, çalışanların potansiyelini en üst seviyeye çıkarmayı ve gelecek nesil iş gücünün ihtiyaçlarına daha iyi cevap verecek bir İK stratejisi oluşturmayı amaçlıyoruz.

TÜRKİYE SİGORTA İK STRATEJİ VE DESTEK H. GENEL MÜDÜRÜ DR. DOĞAN BAŞAR
“YETENEK KAZANIMI KURUM KÜLTÜRÜNÜ DESTEKLİYOR”
İK stratejimizde şirketimizin önceliklerine ve hedeflerine ulaşmayı sağlayacak uygulamalar geliştiriyoruz.

2022 yılı sonu çalışan sayımız 2.800 idi, an itibarıyla 2.764 oldu. Kurum kültürünü destekleyecek en önemli alanın yetenek kazanımı ve yönetimi olduğuna inanıyoruz. Bu nedenle yüksek performans gösterecek ve şirketimizi ileriye taşıyacak yetenekli adayları cezbederek işe almak, çalışanlarımızı eğitim ve gelişim programlarıyla desteklemek, doğru ücretlendirme yapmak, yan hak sistemlerini devreye almak, ödüllendirmeler, iç iletişim aktiviteleri ve kariyer fırsatları oluşturmak önceliklerimiz arasında yer alıyor.

ÖNE ÇIKANLAR

İK stratejimizde şirketimizin hedeflerine ulaşmayı sağlayacak uygulamalar geliştirmeye öncelik veriyoruz. Çalışanlarımızın iş süreçlerine dair fikirlerini iletebilecekleri “Biz Varız” öneri sistemi, saha ekiplerimizin gelişimine yönelik “Fark Et Kendini” satış geliştirme programı, çalışanlarımızın konforlu bir iş yaşamı sürdürebilmesi adına “Bir Tık Yakında” esnek çalışma sistemi, aramıza yeni katılan arkadaşlarımızı şirketimize daha hızlı adapte edebilmek amacıyla “Yaren” programı gibi çalışmalarımız bunlardan bazılarını oluşturuyor.

KURUM İÇİ EĞİTİM VE STAJ

Mevcut insan kaynağını güçlendirirken sektöre yetişmiş insan kaynağı sağlamak ve sigortacılık mesleğinin dinamiklerini aktarmak adına “Sigortacılık Okulu” adını verdiğimiz kurum içi eğitim programını hayata geçirdik. Sigortacılık Okulu; temel sigortacılık, teknik sigortacılık branşları ve kişisel gelişim olmak üzere üç modülden oluşuyor. “Güçlü Gelecek Seninle Gelecek” staj programımızla üniversitelerin 3. ve 4. sınıf öğrencilerinden oluşan stajyerlerimize, mesleki ve kişisel gelişim eğitimlerinin yanı sıra oyunlaştırılmış mikro öğrenme aktivitelerine katılıp mentorluk desteği veriyoruz. Staj programına katılan öğrenciler, farklı birimlerde rotasyon imkanıyla uzun dönem stajlarına devam ediyor.

“ZAMANI DOĞRU YÖNETEN FARK YARATIR”​​​​​​​

BİLİŞİM OKURYAZARLIĞI Kariyerinde ilerlemek ve başarılı olmak isteyenlere tavsiye edebileceğim 3 madde; bilişim okur yazarlığı, azim ve zaman yönetimi. Çalışanların ve yeni mezunların başarılı olması için bilişim okuryazarlığına sahip olmaları gerekiyor. Çünkü günümüz iş dünyasında verileri analiz etmeyi, yorumlamayı ve sonuçlarıyla hareket etmeyi bilen çalışanlar bir adım daha önde yer alıyor.

AZİM VE VERİMLİ ÇALIŞMA Bir işte, derste veya projede başarılı olmak için azimli olmamız çok önemli. Fakat azimle çalışmanın öneminin farkına varılmadığını düşünüyorum. Oysa başarısızlıklardan bir şeyler öğrenip, tekrar tekrar denediğimizde, istediğimiz hedefe ulaşabiliriz. Zaman yönetimi, verimli bir şekilde çalışmak için zamanı doğru bir şekilde planlama, öncelikleri belirleme ve zamanla ilgili stresi azaltma sürecidir. Doğru zaman yönetimiyle beraber geleceğine yatırım yapan herkes daima fark yaratacaktır.

Borusan Otomotiv İcra Kurulu Üyesi / İK, İSG Genel Müdür Yardımcısı  TUĞBA PAŞALI KARACAN
“YETENEK SEGMENTASYONU BAKIŞ AÇISIYLA ELE ALIYORUZ”
Yetenek kıtlığının git gide arttığı, doğru yetenekleri çekmek ve elde tutmak için savaşların verildiği bir ortamda, biz de yetenek yönetimi stratejimizi yeteneklerin ihtiyaçlarını en doğru şekilde anlayarak karşılamayı hedefleyen bir yetenek segmentasyonu bakış açısıyla ele aldık.

Borusan Otomotiv Grubu olarak 2022 yıl sonu çalışan sayımız 1.017, 2023 çalışan sayımızsa 1.346. Yeni mezun yeteneklerin şirketimize dahil olacağı yalnızca işe alım odaklı değil aynı zamanda yeteneklerin gelişimine de odaklanan programlar oluşturduk. İşe aldığımız genç yeteneklerimiz, iş üzerinde öğrenmenin dışında iş ve sosyal hayatta da kendilerine fayda sağlayacak yetkinliklerle ilgili olarak eğitimler de alıyor.

“ARAMIZA YENİ YETENEKLERİ KATTIK”

Satışta Kariyer Yolu programımız ile otomobil tutkunu ve kariyerini satış alanında sürdürmek isteyen 30 arkadaşımız aramıza katıldı. Yeni Nesil Servis programınıysa kariyerini otomotiv sektöründe satış sonrası rollerde sürdürmek isteyen genç yetenekler için oluşturduk ve 16 kişi aramıza katıldı. Satış ve satış sonrası dışındaki roller içinse uzun yıllardır uyguladığımız Alpha Genç Yetenek Programı’nın seçim ve gelişim süreçlerini daha dijital bir işe alım deneyiminden geçecek şekilde yenileyerek hayata geçirdik. Hem üniversite eğitimlerine devam eden hem haftanın 3 gününde şirketlerimizde staj yaparak çalışma imkanı sunduğumuz Alpha Staj Programı ile de 36 Alpha Stajyer aramıza katıldı.

AJANDADA KADIN VE ÇEŞİTLİLİK VAR

Yetenek ajandamızın en önemli maddeleri arasında kadın çalışan istihdamını artırmak ve çeşitliliği teşvik etmek yer alıyor. Erkek egemen otomotiv sektöründe kadın teknisyen yetiştirmek için Anahtar Kadında projelerimizi hayata geçirdik. Sektörde kadına dair önyargıyı kırdığımız, çalışma ortamında iş yapış şeklinin, iletişimin ve kullanılan dilin değişmesinde önemli katkıları olan ve kadınların her alanda başarılı olabileceğinin görünürlüğünü sağlayan projemizle atölyelerimize 30 kadın teknisyen işe alımı yaptık. Etkili yetenek yönetimi; sadece doğru insanları organizasyona dahil etmek değil, tüm organizasyonun stratejik hedefleri ve kurum kültürüyle uyumlu olarak yapılması gereken, yetenek belirleme ve edinme, yeteneği geliştirme ve elde tutma, kariyer yönetimi ve yedekleme planlaması ile ilgili kapsamlı bir süreç.

“ÖNCELİKLİ BAŞLIĞIMIZ KURUM KÜLTÜRÜ”​​​​​​​

İHTİYAÇ ANALİZİ İnsanı odağına alan bir kurum olarak bugün öncelikli başlıklarımızdan biri kurum kültürü. Borusan Otomotiv’in geleceğe hazırlanan bir şirket olma yolunda, hangi kültür öğelerini koruması gerektiği, hangi yeni yetkinlikleri kazanması ve geliştirmesi gerektiğine yönelik çok kapsamlı bir çalışma yürütüyoruz.

BORUSAN X Borusan X adını verdiğimiz bu projeyle kurum kültürünü geleceğe hazırlamak, yaşatmak, liderlerimizi bu konuda geliştirmek ve performans yönetimimizi uyumlamak, kültürel değer ve prensiplerimizi organizasyonu dönüştürecek şekilde liderlik etmek ve yaşatmak önemli olacak.

ÇEŞİTLİLİK VE KAPSAYICILIK Bu kültürün içindeki fırsat eşitliği, çeşitlilik ve kapsayıcılıksa en önemli yönetim felsefemiz ve kritik ikinci önceliğimiz. Farklı yaş grupları, cinsiyetler, eğitim seviyeleri ve daha birçok faktörün bir arada temsil edildiği bir ortamı önemsiyoruz.

YENİ ÇALIŞMA DÜZENİ Yeni Çalışma Düzeni kritik üçüncü önceliğimiz. Pandemi dönemiyle uzaktan çalışma, esnek çalışma saatleri ve hibrit çalışma modelleri hayatımıza girdi. Dijitalleşme işe alım süreçlerinde yeni normları belirliyor. Uzaktan ve hibrit çalışma modellerine uygun yeteneklerin belirlenmesi, teknik altyapı ve iletişim araçlarına hakimiyet, disiplin ve etkili uzaktan iletişim becerileri gibi yeni yetenek ve becerilere sahip adaylara ulaşmak önemli olacak.

Yıldız Holding İnsan ve İş Destek Başkanı Bahattin Aydın
“YENİ YAKLAŞIMLAR ŞART”
Şirketlerimizde yetenekleri doğru tespit etmek ve geliştirmek amacıyla kapsamlı çalışmalar yapıyor, çok boyutlu ve veriye dayalı bir yaklaşımla yetenek havuzlarımızı oluşturuyoruz.

Yıldız Holding olarak çoğunluğu Türkiye’de olmak üzere 75 bini aşkın çalışanımızla dünyanın dört bir yanında faaliyet göstermeye devam ediyoruz. İstihdam ettiğimiz çalışan sayısı geçtiğimiz yılla aynı seviyeyi koruyor.

“BELİRSİZLİK İŞ GÜCÜ PİYASASINI ETKİLEDİ”

2023 yılı iş dünyası için her açıdan olduğu gibi yetenek kazanımı açısından da kolay bir yıl olmadı. Tüm dünyada yaşanan ekonomik dalgalanma, jeopolitik riskler, tedarik zinciri kesintileri gibi pek çok konjonktürel belirsizliğin iş gücü piyasasına etkisine şahit olduk. Bu etki kademeler ve unvanlar arasındaki dengeyi sağlamayı zorlaştırırken yeteneklerin daha mobil hale gelmesi ve özellikle bilgi teknolojileri gibi fonksiyonlarda yeteneğe olan talebin hem yurt içinde hem yurt dışında artması yetenek kazanımı açısından şirketlerin yeni yaklaşımlar geliştirmesi gereken bir ortam oluşturdu.

“YILDIZ OL VE PARLA”

Yıldız Holding olarak yetenek kazanımı yaklaşımımızın temelinde rekabetçi ancak piyasa ile dengeli ücret politikası, güçlü işveren markası, yetkinlikleri güçlü genç yeteneklerin kurumumuza entegrasyonu, eğitim ve gelişim programlarımızla sunduğumuz yetkinlik geliştirme (upskill) ve yeni yetkinlik kazandırma (reskill) fırsatlarıyla şirket hedeflerimizle uyumlu şekilde yüksek performansın ödüllendirilmesi bulunuyor. Çalışan değer önermemiz “Yıldız Ol ve Parla” doğrultusunda yeteneklere Yıldız Holding’e katılmaları durumunda potansiyellerini maksimum düzeyde ortaya koyabilecekleri bir iş ortamı sunuyoruz.

VERİYE DAYALI YAKLAŞIM

Yetenek yönetimi alanında ise şirketlerimizde yetenekleri doğru tespit etmek ve geliştirmek amacıyla kapsamlı çalışmalar yapıyor, çok boyutlu ve veriye dayalı bir yaklaşımla yetenek havuzlarımızı oluşturuyoruz. OPeRa adını verdiğimiz yetenek yönetim yaklaşımımızla yedekleme planı ve çalışma arkadaşlarımızın ihtiyaçları doğrultusunda gelişim aksiyonlarını oluşturuyoruz. Yukarıda bahsettiğim konjonktürel değişimi de yetenek kazanımına benzer şekilde gelişim fırsatları, boş pozisyonların içeriden terfiyle doldurulması ve yine rekabetçi ve piyasayla uyumlu ücret politikasıyla yönetiyoruz.

BEYMEN GROUP İNSAN KAYNAKLARI GENEL MÜDÜR YARDIMCISI BANU CENGİZ
“SEKTÖRDEKİ İNSAN KAYNAĞI PROFİLİNİN GELİŞİMİNE KATKI SAĞLIYORUZ”
Vizyonumuza ortak olan, kalbi müşterimize sunduğumuz özgün deneyimi tasarlamak için atan, ilham dolu bir ortamda her gün gelişmek isteyen yeteneklerle yolumuzu buluşturmayı çok önemsiyoruz.

Beymen Group bünyesinde çalışan sayımızdaki artış sürüyor. 2022 sonunda yaklaşık 3.500 seviyesinde olan çalışan sayımız, 2023 Ekim sonu itibarıyla 4 bine yaklaştı. Burada asıl önemli olanın sayısal büyümenin ötesinde sektördeki insan kaynağı profilinin gelişimine sağladığımız katkı olduğunu vurgulamak isterim.

“HER DENEYİMİN ARKASINDA YETENEKLERİMİZ VAR”

Beymen Group’ta lüks perakendeye liderlik ettiğimiz, özel ve ayrıcalıklı bir sektörde faaliyet gösteriyoruz. Çalışma arkadaşlarımızın yetkinlikleriyle güçlendiğimiz, öğrendiğimiz ve geliştiğimiz bir yılı daha geride bıraktık. Her zaman ifade ettiğim gibi yaptığımız her işin, müşterilerimiz için yarattığımız her deneyimin arkasında yeteneklerimiz var.

EKOSİSTEM VE ÖNCELİKLER

Grubumuzun büyük ekosistemini Beymen mağazaları, dünya markalarının monobrand butikleri, Beymen Club, NetWork ve Divarese mağazalarımızın yanı sıra e-ticaret sitelerimiz ve mobil satış kanallarımız oluşturuyor. Geleceğe güçlenerek taşıyacak yetenekleri keşfetmek ve aramıza dahil olmalarını sağlamak, 2023’te de en önemli önceliğimiz oldu. Ayrıca BG Young Talent genç yetenek programımızı hayata geçirdik. Bu kapsamda E-ticaret, bilgi teknolojileri, ürün satın alma, finans ve ticaret fonksiyonlarımız bünyesinde aramıza genç arkadaşlarımız katıldı.

DİJİTALLEŞME VE DÖNGÜSEL MODA

Dijitalleşme, artan şekilde deneyim odaklı ve kültürle, sanatla, artizanla yan yana büyüyen bir perakendecilik anlayışıyla çalışma arkadaşlarımızı buluşturmak ve onların donanımlarını güçlendirmek bizim olmazsa olmazımız. Sürdürülebilirlik, bu yolculuğun bir diğer önemli yapı taşı. Döngüsel moda, sektörümüzün yetkin insan kaynağı ihtiyacını ve bu kaynağın yoğun emeğine duyulan gereksinimi yeni istihdam kanallarıyla da güçlendiriyor. Ürünlerin kabulünden başlayarak yeniden müşteriye sunulmasına kadar döngüsel modanın her aşaması, konusunda uzman ve tecrübeli insan kaynağına istihdam yaratıyor.

“ÇALIŞANLARIMIZI DEĞİŞİME HAZIR TUTUYORUZ”
SÜREKLİ GELİŞİM Geleceğe yön vermek için belirlediğimiz ajandamızın merkezinde çalışanlarımızın sürekli gelişimine destek olma yaklaşımız yer alıyor. Çalışanlarımızın, müşterilerimizin değişen beklenti ve ihtiyaçlarını eksiksiz bir şekilde fark etmelerini hatta öngörerek buna hazır olmalarını sağlamayı önemsiyoruz.

DÖNÜŞÜM ETKİSİ İkinci madde olarak da dijital dönüşümün iş yapış şekillerimizde neden olduğu değişikliklere çalışanlarımızın uyum sağlaması için yaptığımız çalışmaları sayabiliriz. Sunduğumuz Beymen müşteri deneyimini, dijital dönüşümle taşıyabileceğimiz noktaların sınırı olmadığını biliyoruz. Bu sınırları, teknolojik altyapımız kadar çalışanlarımızın gelişimi ve bu dönüşüme uyumuyla bütünleşik bir perspektifte ele alıyoruz.

EKSİM HOLDİNG İK BAŞKANI HASAN KAYA
“İK SÜREÇLERİMİZDE DÖNÜŞÜM BAŞLATTIK”
Sürdürülebilirliği her alanda uygulayan, yeniliklerde lider grup şirketi olma vizyonumuzla, 3 yıl içinde İK süreçlerimizde bir dönüşüm başlattık.

Eksim Holding çatısı altında enerji, gıda, elektrik dağıtım ve girişim sermayesi alanlarında faaliyet gösteriyoruz. 2022 yılının sonunda 8.500 çalışan sayısıyla yılı tamamlarken, 2023 yılında bu sayımız 9.000’e ulaştı. 2023 yılını özelleştirilmiş programlar yılı olarak ilan ettik. Bu kapsamda çalışan gelişimini destekleyecek farklı adımlar attık. Eksim Akademi’nin Genç Enerji programı kapsamında, faaliyet gösterdiğimiz tüm sektörlerde genç adaylara eğitim ve deneyim imkanı sunuyoruz. Eksim Holding bünyesine katılan genç çalışma arkadaşlarımızı ilk 6 aylarında problem çözme ve karar verme teknikleri, finans 101, tasarım odaklı düşünme, kurum kültürü ve iş ahlakı, duygusal çeviklik gibi konularda bir eğitim programına dahil ederek gelişim süreçlerini destekliyoruz.

“YENİ YETENEKLER KATILDI”

Bu yıl, 16 farklı departmanda 53 yeni çalışma arkadaşımız aramıza katılarak veri bilimi, satış- pazarlama, finans, Ar-Ge, üretim planlama ve insan kaynakları gibi alanlarda görevlerine başladı. Geçtiğimiz yılın sonunda başlayan Tech Talent programıyla lisans ve yüksek lisans öğrencilerinden başvurular aldık. Booth Camp etkinliği kapsamında bu öğrencilerle İstanbul ve Diyarbakır’da bir araya geldik. Uzman yöneticilerin de değerlendirmeleri sonucunda sertifika almaya hak kazanan 21 kişi, teknoloji ekiplerimize katıldı. 2023 yılında grup şirketlerimize 150’den fazla MT dahil oldu. Eksim Holding bünyesinde birim liderleriyle belirlediğimiz yeteneklerimizi elde tutmak için Yetenek Akademisi okulumuzu kurduk. Bunun yanı sıra yöneticilerimiz için tasarlanan Liderlik Akademisi ile de kapsamlı bir yönetici geliştirme yolculuğuna başladık. Ayrıca çalışma arkadaşlarımıza yönelik genel yetenek ve 40 boyutlu kişilik envanterleri testleri uygulayarak profil çeşitliliğimizi tespit etmeye devam ettik. Bu çalışmalarımızla iş süreçlerinin optimizasyonuna katkıda bulunmayı hedefledik.

“DİJİTALLEŞME ODAKLI İŞ MODELLERİ ARTACAK”

YENİ STRATEJİ Dijitalleşme odaklı yeni nesil iş modellerinin gün geçtikçe daha da artacağına inanıyoruz. Bu kapsamda istihdama yönelik stratejilerimizi şekillendirirken dijitalleşme ve teknolojik gelişmelerle uyumlu bir iş gücü stratejisi geliştirmeyi önemli buluyoruz. Çalışma arkadaşlarımıza verdiğimiz eğitim programlarıyla inovasyonu teşvik eden bir kültürü oluşturmayı hedefliyoruz. Öte yandan sürdürülebilirlik ve toplumsal sorumluluk ilkelerini iş stratejilerimize daha fazla entegre etmeyi planlıyoruz. Bu doğrultuda çalışma arkadaşlarımızın bu değerler üzerine daha fazla odaklanmasını hedefliyoruz.

YETENEK HAVUZU Ayrıca yetenek havuzumuzu güçlendirmeye ve yetenek yönetimine dair yeni stratejiler geliştirmeye devam edeceğiz. Bu kapsamda çalışma arkadaşlarımızın kariyer gelişimlerini destekleyen programlar ve eğitimlerimiz sürecek. İş süreçlerimizde veri analitiği entegrasyonunu artırarak işe alım ve eğitim süreçlerindeki veri odaklı yönetimi artırmak, çeşitlilik kapsamında bünyemizdeki farklı perspektifleri değerlendirerek iş performanslarımızı yükseltmeye devam etmek, değişimlere hızlı adaptasyonu sağlamak ve İK süreçlerimizi diğer departmanlarla entegre etmeye devam ederek iş birliklerini artırmak gündemimizde yer alacak.

Metro Türkiye CHRO’su Ebru Taşcı Firuzbay
“İŞ HAYATI ARTIK ÇOK DAHA AKIŞKAN VE ÇEVİK İLERLİYOR”
Yeteneği kazanmak ilk adımsa, onu tutundurmak ve potansiyeline ulaştırabilmek bir sonraki kritik süreç. Kurumlar artık çalışanlarına sundukları deneyimi, sahip oldukları kurum kültürü ve gelecek fırsatlarını gerçek çalışan örnekleriyle daha çok anlatmalı.

Metro Türkiye olarak mağaza ve genel merkezimizde toplam çalışan sayımızda majör bir değişiklik olmadı. Yaklaşık 4.000 kişilik bir çalışan grubumuzla stratejilerimiz ve yenilikçi iş modellerimizle misafirlerimiz için değer yaratıyoruz. Dijital devrimler, toplumsal değişimlerle birlikte iş hayatı da artık çok daha akışkan ve çevik bir düzende ilerliyor.

“İŞVEREN SEÇİMİNDE KRİTERLER DEĞİŞTİ”

Çalışanların işveren seçimlerindeki kriterler artık kariyer ve ücret paketi gibi alışılagelmiş başlıkların çok daha ötesine geçti. Çalışanlar, keskin iş tanımları ve sınırlandırılmış ofisler, mesai saatleri yerine, işlerini istedikleri yerden istedikleri zamanda yapabildikleri kurum için etkin paylaşım platformları sunan, sadece tanımlı rollerde değil şirketlerinin geleceklerini de inşa edebilecekleri katkıda bulundukları kültürleri tercih ediyor. Bununla birlikte kurumlar tarafındaysa asıl değerin, sermayenin “insan” ve dolayısıyla da “iç yetenekleri” olduğu artık çok daha net kabul edilen bir gerçek. Dolayısıyla yeteneği kazanmak ilk adımsa, onu tutundurmak ve potansiyeline ulaştırabilmek bir sonraki kritik süreç oluyor. Kurumlar artık çalışanlarına sundukları deneyimi, sahip oldukları kurum kültürü ve gelecek fırsatlarını gerçek çalışan örnekleriyle daha çok anlatmak durumundalar.

“GENÇ YETENEKLERE ODAKLANDIK”

Biz Metro Türkiye’de özellikle genç yeteneklere odaklandığımız bir stratejiyle ilerliyoruz. Genç kuşakların taleplerini anlayarak onların beklentileriyle uyumlu bir çalışma kültürü yaratırken, ‘sürekli gelişim fırsatlarımız’, ‘kendilerinin oldukları gibi kabul görecekleri kapsayıcı bir iklim’, ‘yaptıkları işin lideri olacakları’ bir sorumluluk fırsatı sunarken, aynı zamanda farklı kuşakların bir arada uyum içinde çalışabilecekleri, sosyal ortamlar sunuyoruz. Çalışanlarımızla birlikte Metro’nun geleceğini şekillendirmek üzere bir çağrıda bulunuyoruz. Bu doğrultuda üniversitelerle etkin bir iş birliği içindeyiz. Merkez ve mağazalarımızdaki farklı uzmanlık alanlarına özel tasarladığımız genç yetenek işe alım programlarımız olduğu gibi henüz üniversite öğrenimi devam eden gençlerimizi kurumsal hayatla tanıştırdığımız gelişim programlarımızla da geleceğin yeteneklerine ulaşıyoruz.

“GELECEĞE YÖN VERECEK TRENDLER”​​​​​​​

ÜRETKEN YAPAY ZEKAYA GEÇİŞ İnsan ve kültür ekibi olarak gelecek döneme yön vereceğini düşündüğümüz üç önemli trend, “Dijitalleşme fırsatları” “çeşitlilik ve kapsayıcılık” ve elbette yeteneklerin beklenti ve şirket stratejileriyle uyumlu “esnek gelişim ve kariyer programları” ajandamızda olmaya devam edecek. Bugün işe alım süreçlerimizde ve gelişim programı tasarımlarımızda yapay zekayı rahatlıkla kullanır hale geldik. Daha çok operasyonel süreçleri hızlandırabilmek ve “insan odağımıza” zaman yaratabilmek için kullandığımız bu araçları, önümüzdeki dönemde artık “üretken yapay zeka” olarak geliştirmek rapor ve sınıflandırmanın da ötesine geçerek kaynak ve öngörü üretebilen bir versiyona geçirmemiz gerekiyor.

ANLAM ARAYIŞI Çalışma hayatındaki sınırların kalktığı, yeteneklerin anlam arayışıyla uyumlu kurum kültürlerini tercih ettiği ve 4 farklı jenerasyonun bir arada çalıştığı dönemleri yaşıyoruz. Dolayısıyla “çeşitlilik ve kapsayıcılık” konuları önümüzdeki dönemlerde çok daha kritik hale gelecek. Bu anlamda biz de Metro’da geçtiğimiz yıl başlattığımız “Mutfağımızda Eşitlik Var” kurum kültür çalışmamızla farkındalık ve gelişim adımlarını tamamlayarak gönüllü çalışanlarımızla faaliyet gösterdiğimiz her alanda aksiyonlara odaklanacağımız bir dönemdeyiz.

QNB Finansbank İnsan Kaynakları Genel Müdür Yardımcısı Cenk Akıncılar
“GENÇLERE ULAŞABİLDİĞİMİZ HER ALANDA VAR OLUYORUZ”
Çalışanın kurumu seçtiği bir dünyada, işveren markasının öneminin bilinciyle gençlere ulaşabildiğimiz her alanda var oluyoruz. Bankamıza kazandırdığımız genç yeteneklerimizi geleceğin yöneticileri olarak yetiştiriyoruz. Tecrübeli alımların değerini de göz ardı etmeyerek bir denge kurmaya çalışıyoruz.

2022 yılında QNB Finansbank olarak yaklaşık 11.000, iştiraklerimizle yaklaşık 13.000 finansçıyla faaliyet gösteriyorduk. 2023 yılı itibariyle QNB Finansbank olarak yaklaşık 12.000, iştiraklerimizle yaklaşık 14.000 finansçıyla faaliyet gösteriyoruz. Günümüzde kurumlar, hedeflerine ulaşmada en önemli faktörün insan olduğunu artık daha iyi biliyor. Her şirketin ihtiyaç ve stratejisine bağlı olarak öncelikleri tabii ki değişiyor ancak değişen ve dönüşen dünyada insanın önemi hiç değişmiyor.

DEĞER BİLEN LİDERLİK

QNB Finansbank olarak odağında “insan” olan ve çalışanlarımıza dokunan “değer bilen liderlik” uygulamalarını benimsedik. Pandemi ve sonrası biz de daha esnek ve kişiselleştirilmiş seçeneklere sahip, insanı daha da odağına almış uygulamalar ve geliştirmeler sunmaya çalışıyoruz. İşe alımlarının yüzde 85’ini yeni mezunlardan yapan bir kurum olarak, doğru yeteneklere ulaşmak, kuruma kazandırmak, verimlilik ve bağlılıklarına olumlu etki edecek uygulamalar geliştirmek, müşteri memnuniyetine ve bankanın hedeflerine ulaşmasında en önemli unsurlar. Bu nedenle çalışanın kurumu seçtiği bir dünyada, işveren markasının öneminin bilinciyle gençlere ulaşabildiğimiz her alanda var oluyoruz.

“DENGE KURUYORUZ”

Her zaman yöneticilerini kurum içerisinden yetiştirmeyi hedefleyen bir banka olarak, bu hedefimizi Finans Up, Fin-ally MT Programı, Career, Audit Pro, Finans 101 ve Finans Pro adlı yetenek kazanım programlarımızla gerçekleştiriyoruz. Bankamıza kazandırdığımız genç yeteneklerimizi geleceğin yöneticileri olarak yetiştiriyoruz. Tecrübeli alımların değerini de göz ardı etmeyerek bir denge kurmaya çalışıyoruz.

KASTAMONU ENTEGRE GLOBAL İK DİREKTÖRÜ SELİM ÇELEBİ
“BELİRSİZLİKTE İÇ YETENEKLERE YÖNELDİK”
2023 yılı, enflasyon ve kur artışları, ücret piyasasının dalgalı olmasını tetiklerken, yetenek kazanımı anlamında da belirsizlikleri beraberinde getirdi. Bu belirsizlik ortamında, yetenek yönetimi stratejilerimiz ve yedekleme planlarımız çerçevesinde şirket içi yeteneklerimize yatırım yapmaya devam ettik.

Kastamonu Entegre Türkiye ekibi olarak 2022 yılı çalışan sayımız 3.430 kişi. Kasım 2023 itibarıylaysa çalışan sayımız 3.639 kişi oldu. 2023 yılı, enflasyon ve kur artışları, ücret piyasasının dalgalı olmasını tetiklerken, yetenek kazanımı anlamında da belirsizlikleri beraberinde getirdi. Bu belirsizlik ortamında, yetenek yönetimi stratejilerimiz ve yedekleme planlarımız çerçevesinde şirket içi yeteneklerimize yatırım yapmaya devam ettik. Böylece olası ihtiyaçlarımız oluştuğunda önce iç adaylarımıza yöneldik. Her ilanımızı önce çalışma arkadaşlarımıza fırsat verebilmek için içeride yayınlıyor, kariyer fırsatını tüm arkadaşlarımıza sunmuş oluyoruz.

ENTEGRE YETENEK YÖNETİMİ

Şirket içinden yapılan atamalarımız, entegre yetenek yönetimi stratejimiz ışığında OKR ve 360° geribildirimle potansiyel değerlendirme skorlarına göre belirleniyor. Bunun yanında büyüme stratejimiz ve hedeflerimiz doğrultusunda yeni roller de açıyoruz. Yeni açılan rollerde, ihracat satış ve pazarlamayla Ar-Ge departmanlarımızın öne çıktığını söyleyebiliriz. İK politikamızın temelinde, doğru yeteneğin bulunması, organizasyona kazandırılması ve elde tutulması var. Bu stratejinin devamlılığını sağlamak için de çeşitli programlar uyguluyoruz. Genç istihdamını desteklemek ve gençlere yatırım yapmak konusunda TalenTree Gelişim Yolculuğu dışında, TalenTree Ideathon gibi fikir yarışmalarıyla gençlerin fikirlerine değer vererek yeni mezun işe alımlarımızı şekillendiriyoruz.

Otokoç Otomotiv İnsan Kaynakları Lideri İrem Çalık
“Otonom hareket eden çevik bir çalışma ortamı yaratacağız”
Değişen koşullar karşısında hızlı karar alan, otonom hareket eden, sürekli öğrenen ve sürekli kendini geliştiren bir organizasyon kültürü yaratmak önceliğimiz.

Otokoç Otomotiv olarak Türkiye’nin yanı sıra Yunanistan, Azerbaycan, Macaristan, Gürcistan, Kazakistan, Ukrayna, Kuzey Kıbrıs ve Kuzey Irak olmak üzere 9 ülkede 400’e yakın noktada faaliyetlerimizi sürdürüyoruz. Faaliyet gösterdiğimiz ülkelerde toplam çalışan sayımız 2022 sonuna göre yaklaşık yüzde 9’luk bir artış göstererek 3.600’dan 3.900’e yükseldi. Değişen koşullar karşısında hızlı karar alan, otonom hareket eden, sürekli öğrenen ve sürekli kendini geliştiren bir organizasyon kültürü yaratmak önceliğimiz. Faaliyet gösterdiğimiz sektörlerde rakiplerimizden daha hızlı hareket etmek amacıyla yeni yetenekleri şirketimize kazandırmak ve mevcut yeteneklerimizi geliştirip elimizde tutmak bizim için büyük önem arz ediyor.

FARKLI PROGRAMLARLA YETENEK KAZANIMI

Yetenek kazandırma konusunda birçok farklı programı bir arada yürüttüğümüz bir yetenek yönetimi sürecimiz var. Otomotiv perakendeciliği ve araç kiralama sektörlerinde özellikle genç yetenekleri yetiştirmeyi ve bünyemize katmayı amaçladığımız 6 farklı programımızla (perakende satış okulu, kiralama part-time okulu, teknisyen okulu, upgrade uzun dönem staj programı, shine-up kısa dönem staj programı, upgrade MT programı) bu yıl da genç yetenekleri aramıza katmaya devam ettik. Mevcut yeteneklerimizi geliştirmek adına birçok eğitim gelişim programına yer veriyoruz. Liderlerimizin, yetenek yönetimi süreçleri ve çalışan deneyimindeki etkileri çok büyük. Bu sebeple liderlerimizin gelişimine düzenli yatırım yapıyoruz. En iyi yetenekleri tutundurmak adına kariyer yolculuklarını destekleyen öğrenme yolculukları tasarlıyor ve kurum içi koçlarımızla onlara koçluk veriyoruz.

“KÜLTÜRÜMÜZ AVANTAJIMIZ”

Çalışanların kendi yetkinliklerini geliştirdikleri, yenilikleri denemeye açık, kararların ve başarının ortağı olarak hissettikleri bir çalışma kültürümüz var. Bu kültür bizim yeteneği kazanmak ve mevcut yetenekleri elde tutmak için sahip olduğumuz çok önemli bir avantaj.  Yarattığımız bu kültüre uygun, açık fikirli ve esnek düşünen yeni yetenekleri de aramıza katmaya devam edeceğiz. Pandemi sonrası uzaktan çalışma olanaklarının da arttığı bir süreçte, çalışanlar için global pazarda iş olanakları arttı. Tüm işverenler için doğru yeteneği bulmak ve elde tutmak daha kritik hale geldi. İstihdam programlarımızı daha fazla yapılandırmayı ve güçlü bir işveren markası olarak daha fazla yeteneğe ulaşmayı hedefliyoruz. Kurum kültürümüz, farklılıklara ve yeniliklere kucak açan bir kültür ve bu farklılıkların bizi zenginleştirdiğine inanıyoruz.

- AgeSA Hayat ve Emeklilik

- Abdi İbrahim

- Acıbadem Sağlık Grubu

- Akkök Holding

- Alarko Holding

- Allianz Türkiye

- Amgen Türkiye

- Anadolu Grubu

- AXA Sigorta

- Beymen Group

- Borusan Holding

- Boyner Grup

- Divan Grubu

- Eczacıbaşı Holding

- Eksim Holding

- Enerjisa Enerji

- Getir

- Uludağ Enerji Grup

- Hayat Global

- Hepsiburada

- İGA

- Koç Holding

- Kordsa

- Logo Grup

- MediaMarkt Türkiye

- Metro Türkiye

- Migros

 Novartis Türkiye

- OPET

- ORKA Holding

- Otokoç Otomotiv

- Panasonic Electric

 -  Works Türkiye

- Pegasus Hava Yolları

- QNB Finansbank

- Sabancı Holding

- sahibinden.com

- SANKO Holding

- SAP Türkiye

- Signify Türkiye

- TAV Havalimanları

- THY

- Trendyol

- TSKB

 Tüpraş

- Türkiye İş Bankası

- Türkiye Sigorta

- Vakko

- Vodafone Türkiye

- Yıldız Holding

- Zorlu Holding