VODAFONE TÜRKİYE CEO’SU ENGİN AKSOY, “5G İLE ÜRETKENLİĞİN KİLİDİNİ AÇIYORUZ” DİYOR. ALLIANZ TÜRKİYE PAZARLAMA VE DİJİTAL SİGORTALAR GENEL MÜDÜR YARDIMCISI ONUR KIRCI, “DİJİTALLEŞME VE MÜŞTERİ ODAKLIYIZ” DİYE ANLATIYOR. TURKCELL GENEL MÜDÜRÜ DR. ALİ TAHA KOÇ, YAPAY ZEKADA KÜRESEL İŞ BİRLİĞİNE İMZA ATTIKLARINI AÇIKLIYOR. TRENDYOL GRUBU BAŞKAN YARDIMCISI SİNAN CEM ŞAHİN, E-İHRACAT EKOSİSTEMİNİ NASIL BÜYÜTECEKLERİNİ ANLATIYOR. WAT MOBİLİTE VE WAT MOTOR GENE MÜDÜRÜ ALP KARAHASANAOĞLU, “ŞARJ AĞIMIZI GENİŞLETİYORUZ” DİYOR.
HÜSEYİN KIZILAY I h.kizilay@businesslife.com.tr
ÜÇ ALANA YATIRIM ÖNE ÇIKIYOR
Gündemde yine teknoloji yatırımları var. Teknolojinin hızla gelişmesiyle şirketler de rekabet avantajı elde etmek ve operasyonel verimliliklerini artırmak amacıyla sürekli olarak yeni teknolojilere yatırım yapıyor. Öne çıkan başlıca alanlar arasında 5G, yapay zeka (AI) ve müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) sistemleri yer alıyor. Bu üç teknolojik yatırım, şirketlerin büyüme stratejilerine önemli katkılar sağlıyor. 5G, yapay zeka ve CRM sistemleri, şirketlerin dijital dönüşüm süreçlerinde birbirini tamamlayan üç kritik unsur. 5G’nin hız ve kapasite sunan altyapısı, yapay zekanın veri analitiği ve otomasyon kabiliyetlerini daha verimli bir şekilde çalıştırmasına olanak tanırken, CRM sistemleri de bu süreçlerdeki müşteri odaklı yaklaşımı pekiştirir. Örneğin, 5G sayesinde daha hızlı veri akışı ve düşük gecikme süreleri, yapay zeka algoritmalarının gerçek zamanlı veri analizini yapabilmesini sağlar. Aynı zamanda, CRM sistemleri ile bu veriler müşteri deneyimini özelleştirecek şekilde kullanılabilir. Böylece, şirketler daha dinamik ve esnek iş modelleri geliştirebilir. Bu teknolojiler, sadece mevcut süreçleri optimize etmekle kalmayıp yeni iş modelleri ve fırsatlar yaratmak için de büyük bir potansiyel sunuyor. Biz de şirketlerin teknoloji gündemlerine yakından bakalım.
ENGİN AKSOY I VODAFONE TÜRKİYE CEO’SU
“5G İLE ÜRETKENLİĞİN KİLİDİNİ AÇIYORUZ”
“5G, sunduğu hız ve kapasiteyle benzeri görülmemiş üretkenlik seviyelerinin kilidini açacak ve gecikme süresini en aza indirerek hem bireylere hem de endüstriyel ortama önemli faydalar sağlayacak. Bu teknolojiyi bugüne kadar 14 ülkede hayata geçirmiş olan Vodafone Grubu’nun global deneyiminden aldığımız güçle 5G’yi ülkemizde kurum ve bireylerin hizmetine sunmak için uzun zamandır çalışmalar yürütüyoruz.”
Türkiye’nin dijitalleşmesine liderlik etme vizyonuyla faaliyet gösteren Vodafone olarak 5G’ye giden yolda hazırlıklarımızı aralıksız sürdürüyoruz. Beşiktaş Tüpraş Stadyumu’nda 5G sinyali vermeye başladık. 5G destekli cihaza sahip olup cihazın şebeke ayarlarından 5G’yi açan ve hizmet izni veren kullanıcılar yeni altyapı üzerinden hizmet alabilecek.
5G BAŞLADI
5G'ye hazırlık çalışmalarımızı kamu otoriteleriyle iş birliği halinde sürdürüyoruz. Mobil operatörler olarak İstanbul Havalimanı’ndan başlayan sürecin bu aşamasında 4 büyük kulübümüzün stadyumlarında 5G teknolojisini futbolseverlerle buluşturuyoruz. 5G destekli cihaza sahip olup cihazın şebeke ayarlarından 5G’yi açan ve hizmet izni veren kullanıcılar bu teknolojiyi deneyimleyebiliyor. Her geçen gün 5G hizmetini deneyimleyen abone sayımız artıyor ve bu gibi deneyim alanlarının sayısının artması 5G hazırlıkları için de faydalı oluyor. Kullanıcılar, 5G destekli telefonlara ilişkin detaylara operatörlerin internet sitelerinden erişebiliyor.
BENZERİ GÖRÜLMEMİŞ
5G alanında uzun zamandır çalışmalar yürütüyoruz. 5G, sunduğu hız ve kapasite ile benzeri görülmemiş üretkenlik seviyelerinin kilidini açacak ve gecikme süresini en aza indirerek hem bireylere hem endüstriyel ortama önemli faydalar sağlayacak. Bu teknolojiyi bugüne kadar 14 ülkede hayata geçirmiş olan Vodafone Grubu’nun global deneyiminden aldığımız güçle 5G’yi ülkemizde kurum ve bireylerin hizmetine sunmak için uzun zamandır çalışmalar yürütüyoruz.
ONUR KIRCI I ALLIANZ TÜRKİYE PAZARLAMA VE DİJİTAL SİGORTALAR GENEL MÜDÜR YARDIMCISI
“DİJİTALLEŞME VE MÜŞTERİ ODAKLIYIZ”
“Allianz Türkiye olarak dijitalleşme ve müşteri odaklıyız. Varoluş amacımız bize sağlığını, geleceğini ve birikimlerini emanet eden 8 milyon müşterimize #AllianzSeninle deneyimini yaşatarak, her zaman yanlarında olduğumuzu hissettirmek. Tüm faaliyetlerimizin merkezine ‘müşteri odaklılık’ yaklaşımını koyarak, birçok alanda, yeni ve heyecan verici çalışmalar hayata geçirmeye devam ediyoruz.”
Tüm faaliyetlerimizin merkezine ‘müşteri odaklılık’ yaklaşımını koyarak, birçok alanda, yeni ve heyecan verici çalışmalar hayata geçirmeye devam ediyoruz. Hem yeni müşteri kazanırken hem mevcut müşterilerimizle aramızdaki bağı güçlendiriyoruz. Allianz 365 sadakat programımız da bu vizyonla hayata geçirdiğimiz çözümlerimizden biri. Allianz 365 sayesinde müşterilerimiz, farklı ayrıcalıklarla ihtiyaçlarını karşılarken hayattan keyif alabilecekleri aktivitelerle buluşabiliyor, Allianz’lı olmanın ayrıcalıklarını yaşayabiliyor. İki yılını dolduran programın 500 bin üyeye ulaşmasından büyük mutluluk duyuyoruz.
SADAKAT PROGRAMI BAŞARISI
Müşteri sadakat programımız Allianz 365, iki yılda 500 bin üyeye ulaştı. Alışverişten kültür sanata, seyahatten kişisel gelişime kadar pek çok alanda ayrıcalıklar ve indirimler sunan Allianz 365 programı kapsamında, geçtiğimiz yıl hayata geçirilen 50’ye yakın kampanya ve ayrıcalıktan 220 bin kişi yararlandı. Allianz Türkiye olarak yenilikçi sigorta ve bireysel emeklilik ürünlerimizle müşterilerimizin yanında olmaya devam ediyoruz. Sadakat programı Allianz 365 ile yılın her günü sağlıktan alışverişe, kültür sanattan seyahate kadar birçok alanda ayrıcalıklı hizmet ve indirimler sunuyoruz. İkinci yılını dolduran program 500 bin katılımcıya ulaştı. Bir yılda sunulan 50’den fazla kampanya ve ayrıcalıktan faydalanan Allianz 365 üyeleri, yaklaşık 500 bin adet kampanya kodu aldı.
ÖNCELİKLİ STRATEJİ DİJİTAL
MÜŞTERİ SADAKATİ Müşteri odaklılık ve dijitalleşme Allianz’ın öncelikli stratejileri arasında yer alıyor. Allianz 365 programına, Allianz’ım mobil uygulaması üzerinden tek tuşla ücretsiz üye olabilen Allianz’lılara; Platinum, Gold, Silver ve Bronze olmak üzere 4 farklı üyelik kategorisi sunuluyor. Sigorta poliçesi ile emeklilik sözleşmesi adedine, yıllık prim tutarına veya birikim tutarına göre belirlenen üyelik kategorisi yükseldikçe üyeler daha fazla ücretsiz hizmet ve indirimden faydalanabiliyor.
ALLIANZ 365 Allianz 365 kapsamında; sağlıktan alışverişe, kültür sanattan seyahate, evcil hayvan hizmetlerinden kişisel gelişime kadar pek çok alanda hayatı kolaylaştıran fırsatlar çeşitli üyelik kategorilerine göre müşterilere sunuluyor. Programa üye olan müşterilerimiz adına ise Koruncuk Vakfına bağışta bulunuluyor. Üstelik artık müşterilerimiz bir üst kategoriye prim/ birikim ve poliçe/emeklilik sözleşme sayısı bakımından ne kadar yaklaştıklarını ve üst kategoriye geçtiklerinde hangi yeni ayrıcalıklara ulaşabileceklerini de Allianz’ım mobil uygulamamızdan ayrıntılı şekilde inceleyebiliyorlar.
DR. ALİ TAHA KOÇ I TURKCELL GENEL MÜDÜRÜ
“YAPAY ZEKADA KÜRESEL İŞ BİRLİĞİNE İMZA ATTIK”
“Turkcell olarak yapay zeka ve yeni nesil şebeke teknolojileri alanındaki küresel gelişmeleri yakından takip ediyor ve bu dönüşüme aktif katkı sağlıyoruz. AI-RAN Alliance’daki varlığımız, halihazırda içinde yer aldığımız uluslararası organizasyonlarla doğrudan bağlantılı ve bu ekosistemi tamamlayıcı bir adım niteliğinde.”
Sektörde dijitalleşmeyle yeni teknolojilerin öncüsüyüz. Yapay zeka destekli şebeke yönetimi ve optimizasyonuna yönelik küresel bir iş birliği daha gerçekleştirdik. Yapay zekayı hücresel teknolojilere entegre ederek Radyo Erişim Şebekesi (RAN) ve mobil ağları daha da geliştirmeyi amaçlayan uluslararası iş birliği platformu AI-RAN Alliance’a katıldık. Turkcell, Türkiye’den bu birliğe üye olan ilk şirket oldu.
YAPAY ZEKA DESTEKLİ ŞEBEKE YÖNETİMİ
Telekom sektöründe yapay zeka destekli şebeke yönetimine yönelik küresel iş birlikleri artıyor. Turkcell de yapay zekâ (AI) ve Radyo Erişim Şebekesi (RAN) entegrasyonunu hızlandırmayı amaçlayan küresel platform AI-RAN Alliance kapsamında, bu alandaki yenilikçi teknolojilerinin geliştirilip uygulanmasında aktif rol üstlenecek. Türkiye'den bu platformda yer alan ilk şirketiz, sektördeki dünya devleriyle birlikte yapay zeka destekli şebekelerin geleceğini şekillendireceğiz. Mevcut teknolojilerdeki liderliğimizin yanında, 5G ve ötesi yeni nesil iletişim teknolojilerine yönelik Ar-Ge çalışmalarıyla Türkiye'de sektöre öncülük ediyoruz. 6GEN.LAB çatısı altında yapay zeka tabanlı 6G şebekelerinin tasarımı ve optimizasyonu üzerine de stratejik çalışmalar yürütüyoruz. AI-RAN Alliance’a katılımıyla birlikte Turkcell, artık küresel AI-RAN ekosisteminde yer alarak yapay zeka destekli radyo erişim şebekelerinin geleceğine yön vermeye hazırlanıyor. Bu iş birliği sayesinde, yapay zeka destekli şebeke otomasyonu, radyo optimizasyonu ve enerji verimliliği konularında edinilen deneyimler küresel platformda paylaşılacak.
TEKNOLOJİDE TAMAMLAYICI BİR ADIM
Sektörün uluslararası aktörleriyle birlikte yapay zeka destekli RAN teknolojilerinin geliştirilmesine katkı sağlayacağız. Turkcell olarak, yapay zeka ve yeni nesil şebeke teknolojileri alanındaki küresel gelişmeleri yakından takip ediyor ve bu dönüşüme aktif katkı sağlıyoruz. AI-RAN Alliance’daki varlığımız, halihazırda içinde yer aldığımız uluslararası organizasyonlarla doğrudan bağlantılı ve bu ekosistemi tamamlayıcı bir adım niteliğinde. Uluslararası Telekomünikasyon Birliği Telekomünikasyon Standartlaştırma Birimi (ITU-T) altında kurulan odak grubu (FG-AINN) başkanlığımız kapsamında, AI-native telekom şebekelerinin geleceğini şekillendiren küresel standartlara yön veriyoruz.
YAPAY ZEKA TEKNOLOJİLERİNİN BULUŞMA NOKTASI
DÜNYA DEVLERİ KURDU AI-RAN Alliance, yapay zekâyı (AI) hücresel teknolojilere entegre ederek Radyo Erişim Şebekesi (RAN) ve mobil ağları daha da geliştirmeyi amaçlayan yeni bir iş birliği girişimi. Şubat 2024’te GSMA Mobile Dünya Kongresi etkinliğinde resmen faaliyete başlayan bu ittifak; teknoloji, endüstri ve akademik kurumları bir araya getiriyor. Birliğin kurucu üyeleri arasında Amazon Web Services (AWS), Ericsson, Microsoft, Nokia, NVIDIA, Samsung Electronics, SoftBank ve T-Mobile USA gibi dünya devi firmalar bulunuyor.
YENİ HEDEFLER Sektörel iş birliği platformu AI-RAN Alliance; telekomünikasyon, yapay zeka ve yazılım dünyasındaki lider şirketleri ve araştırma kuruluşlarını bir araya getiren çalışmalar yürütüyor. AI-RAN Alliance, tüm bu çalışmalarını şebeke verimliliğini artırma, spektral verimliliği yükseltme, enerji tüketimini azaltma ve mobil operatörler için yeni ekonomik fırsatlar oluşturma hedefleri üzerinde şekillendiriyor.
ALP KARAHASANAOĞLU I WAT MOBİLİTE VE WAT MOTOR GENE MÜDÜRÜ
“ŞARJ AĞIMIZI GENİŞLETİYORUZ”
“Koç Topluluğu bünyesinde elektrikli araçlar için yenilikçi ve sürdürülebilir şarj çözümleri sunuyoruz. Şarj ağımızı genişleterek 1.000’inci şarj bağlantı noktasını Ataşehir Golf Kulübü’nde hizmete aldık.”
Koç Topluluğu bünyesinde faaliyet gösteriyoruz. WAT Mobilite olarak 1.000’inci şarj bağlantı noktasını (soket) Ataşehir Golf Kulübü’nde hizmete alarak elektrikli araç kullanıcılarına hızlı, güvenilir ve erişilebilir bir şarj altyapısı sunmaya devam ediyoruz. Elektrikli araçlar için yenilikçi ve sürdürülebilir şarj çözümlerimiz var. Şarj ağımızı genişletmeye devam edeceğiz. Bu adım, şirketimizin büyüyen elektrikli araç ekosistemine sunduğu katkıyı gözler önüne sererken, büyüme ve yaygınlaşmaya verdiğimiz önemi de bir kez daha ortaya koyuyor.
HIZLI VE GÜVENİLİR ŞARJ
Ataşehir Golf Kulübü’ne kurulan 2 adet 180 kW gücündeki şarj istasyonlarımız, çevredeki elektrikli araç kullanıcılarına ve kulüp ziyaretçilerine hızlı ve güvenilir bir şarj deneyimi sunuyor. Böylece, elektrikli araç sahipleri için hem konforlu hem erişilebilir bir şarj altyapısı oluşturulmuş olacak. WAT Mobilite olarak şarj ağımızı genişleterek önemli bir kilometre taşına ulaştık. Elektrikli araç ekosistemine katkımızı gözler önüne serdik. Büyüme sürecinde kararlı ve yenilikçiyiz. Gelecekte, şarj ağımızı daha da genişletmeyi ve sürdürülebilir mobiliteyi desteklemeyi hedefliyoruz. 56 şehirde 400’den fazla lokasyonda hizmet sunarak kullanıcıların daha geniş bir ağda hızlı ve güvenilir şarj deneyimi yaşamalarını sağlamayı amaçlıyoruz. Kullanıcılar, WAT Mobilite uygulamasını indirerek en yakın şarj istasyonunu kolayca bulabiliyor ve mobil ödeme seçenekleriyle hızlı bir şarj deneyimi yaşayabiliyor.
Elektrikli araç kullanımının artış gösterdiği bu dönemde, WAT Mobilite olarak şarj ağlarını hızla genişleterek kullanıcıların ihtiyaçlarına en verimli çözümleri sunmayı hedefliyoruz. Bininci şarj bağlantı noktamızı (soket), önemli bir konum olan Ataşehir Golf Kulübü’nde devreye almaktan büyük memnuniyet duyuyoruz. Bölge sakinleri ve kulüp ziyaretçileri için elektrikli araç kullanımını daha pratik hale getirecek bu adım, WAT Mobilite’nin sürdürdüğü inovasyon odaklı yolculuğun bir parçası.
SİNAN CEM ŞAHİN I TRENDYOL GRUBU BAŞKAN YARDIMCISI
“E-İHRACAT EKOSİSTEMİNİ BÜYÜTECEĞİZ”
“Ticaret Bakanlığımızın 2030 yılı için belirlediği e-ihracatın toplam ihracat içindeki payını yüzde 10’a çıkarma hedefini gerçekleştirmek adına tüm paydaşlarla el birliği ile çalışmaya hazırız.”
Türkiye’nin lider, dünyanın önde gelen e-ticaret platformu Trendyol olarak paydaş buluşmalarına devam ediyoruz. Birleşmiş Markalar Derneği, Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği, İstanbul Tekstil ve Konfeksiyon İhracatçı Birlikleri, İstanbul Ticaret Odası, Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği, Türkiye İhracatçılar Meclisi gibi sektör kuruluşlarının temsilcileriyle buluştuk. Katılımcılara Trendyol’un e-ihracat alanındaki vizyonu ve faaliyetleri hakkında bilgiler verdik.
REKABETÇİ GÜÇ
Türkiye’nin e-ihracat şampiyonu Trendyol olarak tüm paydaşlarla iş birliği içinde Türkiye’nin e-ihracat ekosistemini büyütmeye odaklanmaya devam ediyoruz. Trendyol olarak e-ihracatın sunduğu fırsatları değerlendirmeyi, ülkemizin rekabetçi gücüne destek olmayı önemli bir önceliğimiz olarak görüyoruz. Tekstilden mobilyaya, perakendeden gıdaya farklı sektörlerden iş dünyasının çok değerli temsilcileriyle bir araya gelerek önümüzdeki dönemdeki e-ihracat çalışmalarına dair değerlendirmelerde bulunduk. Ticaret Bakanlığımızın 2030 yılı için belirlediği e-ihracatın toplam ihracat içindeki payını yüzde 10’a çıkarma hedefini gerçekleştirmek adına tüm paydaşlarla el birliği ile çalışmaya hazırız.