İTİBAR CELLATLARININ KURBANI OLMAYIN!

GYY Seyfettin Bayram

Şirketler, bilinilirliğini artırmak, markasını tanıtmak ve itibarını yükseltmek için ulusal medya başta olmak üzere; çeşitli basın, yayın kuruluşlarına müracaat eder. Dijital dünyanın yaygınlaşmasıyla da çerçeve iyice genişledi. Peki firmalar, kendilerine sunulan teklifleri doğru değerlendirip, olumlu itibar elde edecekleri mercilere kanalize olabiliyorlar mı? Ve dahası, itibarı nasıl yöneteceklerini biliyorlar mı?

BASİT YAYINLAR İLE TARİH OLMAYIN!

Geçmişten gelen güvenilirliği, geleceğe ayak izi olarak taşımak için özellikle bu dönemde çok dikkatli davranmak icap ediyor. Sanal alemin büyüsüne kapılıp, kurumsal kuralların yerle bir olması an meselesi. Metaverse'ü konuştuğumuz bu çağda, yılların birikimini bir dakika içinde sıfıra indirmeniz bile söz konusu. İş dünyasının kurallarına uygun davranmayan ehliyetsiz insanların elinde oyuncağa dönmek, firmanıza uygun içerik üret(e)meyen ajans ya da danışman kadronuz ile yol yürümek itibarınızı yerle bir etmekle kalmayıp, sizi tarihin tozlu raflarına da kaldırabilir.

İLETİŞİM KADRONUZ KUVVETLİ OLMALI

Öncelikle kurumsal yayınlarınız ve internet sitenize büyük önem vermelisiniz. İç dünyanızda gerekli düzenlemeyi yaptıktan sonra dış aleme açılmalısınız. Algı süreçlerinin iyi yönetilmesi, üretilen içeriklerin kurumunuza uygun olup olmadığını belirlemek için işinde uzman ajans ve yayın organları bulmalısınız. Bu görev de kuşkusuz, iletişim direktörlerine düşüyor. Bu birim için kaliteli ve yetenekli kadroları istihdam etmelisiniz. İş bilmeyen bir iletişimcinin, sizi çıkartacağı basit bir program ya da yayın grubu, tüm emeklerinizi çöpe atmanıza sebebiyet verebilir.

KURUMSAL İLETİŞİMCİLER İCRA KURULU'NA...

Sektörde öyle çok itibar dolandırıcıları (!) türedi ki, dev logoların önüne arkasına birkaç harf ekleyip, sanki o marka imiş gibi şirketlerin kapısını çalıp, reklam talep ediyorlar. BUSINESS LIFE olarak bizim de en çok rahatsızlık duyduğumuz konuların başında bu geliyor. İsmimizi kullanarak piyasa dolandırıcılığı yapanlar bile çıktı. Biz her türlü hukuki mücadelemizi tabii ki veriyoruz; ama şirketlerin de daha dikkatli olmaları lazım. Gerçek ve sahteyi en iyi ayırabilenler 'Kurumsal İletişim Direktörleri'dir. Bu birimin başındaki kişinin daha iyi bir diyalog sağlanması adına mutlaka icra kurullarında bulunmaları gerektiğine inanıyorum. Aksi takdirde kurumunuza 'sahte ödül' vermeye kalkan sahtekâr tüccarları bile fark etmekte zorlanabilirsiniz.

İTİBARI KAZANMAK 20 YIL!..

Peki, Haziran 2022 sayımızda hangi konuları işledik? Kapağımızda “İş Dünyasına Yön Veren 30 Duayen İş İnsanı” var. Araştırma safhasında; sahadan elde ettiğimiz veriler, okur geri bildirimleri ve “BUSINESS 500” abonemizi de dinlerken, liste son olarak kıymetli jüri heyetimizin katkılarıyla şekillendi. ‘İtibar’ları ile öne çıkan liderlerimizden bahsederken, Warren Buffett’ın “İtibar kazanmak 20 yıl sürer, kaybetmek 5 dakika!” söylemi sıkça akla geldi.

MEDYA PLANLAMASI NASIL YAPILMALI?

‘İtibar Yönetimi’ kuşaklı haber çalışmamızda “PR'da Uluslararası Yeni Standartlar”ı mercek altına aldık. PR ajansları başkanlarından, yeni dönemdeki iletişim dilini, tonunu öğrendik. ‘Pazarlama’da ise medya planlama ajanslarının en yetkili isimleri “Doğru Bir Medya Planlama Stratejisi Nasıl Olmalı?” sorusuna yanıt verdi. CEO, CFO ve İK cephesinde de ilgiyle okuyacağınızı düşündüğümüz dosyalar hazırladık.

LİDER KADINLARA, BABA NASİHATİ

Röportaj konuklarımız arasındaki Philips Türkiye’nin çiçeği burnunda Genel Müdürü Gamze Arbak’ı dinledik. ‘Babalar Günü’ içeriklerimizde ‘Lider Kadın Yetiştiren Babalar’ın öğütlerini, başarılı kızları anlattı. Bunun yanı sıra, Yıldız Holding Yönetim Kurulu Üyesi Murat Ülker'in, merhum babası Sabri Ülker’den aldığı nasihatlere de kulak verdik…

Yazarın 1.06.2022 00:00:00. Tarihinden Önceki Yazıları