MONEYPAY GENEL MÜDÜRÜ MEHMET MÜSTEHLİK, “STRATEJİK BİR ÇÖZÜM ORTAĞIYIZ” DİYOR. GARANTİ BBVA GENEL MÜDÜR YARDIMCISI CEREN ACER KEZİK, ÇEYREK ASIRLIK BONUS’UN SADECE BİR KART DEĞİL BİR ÖDEME EKOSİSTEMİ OLDUĞUNU SÖYLÜYOR. MULTINET UP CEO’SU ALİ SEVER, “ÖDEME TEKNOLOJİSİ YATIRIMLARIMIZLA VERİMLİLİĞİ ARTIRIYORUZ” DİYE KONUŞUYOR. ENERJİSA PERAKENDE SATIŞ ŞİRKETLERİ GENEL MÜDÜRÜ ERSİN ESENTÜRK İSE “SEKTÖRDE İLKE İMZA ATTIK” DİYOR.
HÜSEYİN KIZILAY I h.kizilay@businesslife.com.tr
Son yıllarda dijital dönüşümün merkezine yerleşen başlıklardan biri de ödeme sistemleri oldu. Sadece bankalar ve fintech’ler değil perakendeden telekomünikasyona, e-ticaretten enerjiye kadar pek çok sektör oyuncusu, müşteri deneyimini geliştirmek ve rekabette fark yaratmak adına yenilikçi ödeme çözümlerini ajandasına aldı. QR ile ödeme, temassız çözümler, dijital cüzdanlar, link ile tahsilat, abonelik bazlı ödeme sistemleri ve anlık para transferi gibi uygulamalar, kullanıcı beklentilerini yeniden şekillendiriyor. Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası'nın (TCMB) liderliğinde geliştirilen TR Karekod, FAST ve KOLAS gibi sistemler de bu dönüşümün altyapısını güçlendiriyor. Aynı zamanda açık bankacılık, BaaS (Banking as a Service) ve e-para lisanslı oyuncuların sayısındaki artış, finansal mimariyi yeniden kurguluyor. Ödeme sistemleri alanındaki yenilikçi oyuncuları ve bu yapının bileşenlerine yakından bakalım. Ekosistemde kim nerede konumlanıyor, hangi alanlarda uzmanlaşıyor ve yeni dönemin ödeme trendleri neye işaret ediyor?
MEHMET MÜSTEHLİK I MONEYPAY GENEL MÜDÜRÜ
“STRATEJİK BİR ÇÖZÜM ORTAĞIYIZ”
“Hizmetlerimizi, MoneyPay’i yalnızca bir finansal araç olarak değil aynı zamanda kurumların kültürel dönüşümünü destekleyen stratejik bir çözüm ortağı olarak konumlandıracak şekilde geliştiriyoruz. Yerli ödeme sistemi TROY altyapısı ve Colendi iş birliğiyle entegre edilen dijital ödeme çözümlerimiz sayesinde, güvenli ve yüksek standartlara sahip bir yapı sunuyoruz.”
2024 yılında, Migros’un sadakat programı Money ile birleşerek kullanıcılara kampanyaları, alternatif ödeme seçeneklerini ve tüm finansal ürünleri tek bir platformda sunmaya başladık. Kullanıcılarımız havale, EFT, 7/24 para transferi, cep telefonuyla para gönderme, ATM ya da Migros kasalarından para çekme gibi işlemleri kolaylıkla gerçekleştirebiliyor. Ayrıca kullanıcılarımız Colendi’nin sağladığı Hazır Limit ürünü ya da anlaşmalı banka kredileriyle ödeme yapabiliyor, ödemelerini erteleyebiliyor. Colendi Menkul Değerler tarafından sunulan yatırım hizmetleri aracılığıyla altın, gümüş, platin alım-satımı ve BİST’te hisse işlemleri gerçekleştirebiliyor. Hizmetlerimizi, MoneyPay’i yalnızca bir finansal araç olarak değil aynı zamanda kurumların kültürel dönüşümünü destekleyen stratejik bir çözüm ortağı olarak konumlandıracak şekilde geliştiriyoruz. Sanal POS ve “Link ile Öde” çözümlerimiz, tahsilat süreçlerini sadeleştiriyor ve hızlandırıyor. Bu çözümler özellikle mobil saha ekipleri gibi esnek çalışan yapılar için önemli avantajlar sağlıyor. Yerli ödeme sistemi TROY altyapısı ve Colendi iş birliğiyle entegre edilen dijital ödeme çözümlerimiz sayesinde, güvenli ve yüksek standartlara sahip bir yapı sunuyoruz.
İŞVERENLERE BÜTÜNCÜL ÇÖZÜMLER
Platformumuz mevzuata uygun ve kullanıcı dostu yönetim panelleri gibi özellikleriyle işverenler için de fark yaratıyor. Türkiye'nin yerli ödeme sistemi TROY altyapısıyla çalışan ürünlerimiz Money ProFlex, Money Business ve Money Yemek Kartları hem çalışan beklentilerine hem işveren ihtiyaçlarına bütüncül çözümler sunuyor. Bu yapı sayesinde çalışanlar için esneklik ve kontrol hissi, işverenler için ise güvenlik ve operasyonel verimlilik aynı anda sağlanabiliyor. Money Yemek Kartı, çalışanların restoranlardan marketlere kadar geniş bir alanda harcama yapmasına olanak tanıyor.
“ÇALIŞAN BAĞLILIĞINI YÜKSELTİYORUZ”
MONEYPRO MoneyPro, çalışanlara Migros ve Macrocenter mağazalarının yanı sıra Migros uygulaması üzerinden kullanılabilen pratik ve güvenli bir yan hak çözümü sunarken kart veya QR kod ile kolayca ödeme yapılabiliyor. MoneyCüzdan entegrasyonu sayesinde çalışanlar bakiyelerini anlık olarak takip edebiliyor ve harcamalarını kolayca yönetebiliyor.
PROFLEX ProFlex, sabit yan hak tanımlarının dışına çıkarak çalışanlara farklı kategorilerde özgürce seçim yapma şansı sunuyor. Migros kanallarına ek olarak 40’tan fazla markada; giyimden elektroniğe, ev yaşamından kırtasiyeye kadar geniş bir yelpazede harcama yapılabiliyor. Fiziksel veya dijital kartla alışveriş imkanı tanıyan sistem, çalışan bağlılığını güçlendirirken işverenlere de modern ve esnek bir yan hak modeli sunuyor.
CEREN ACER KEZİK I GARANTİ BBVA GENEL MÜDÜR YARDIMCISI
“HER 3 KİŞİDEN BİRİNİN CÜZDANINDAYIZ”
“2000 yılında Türkiye’nin ilk harcadıkça kazandıran kredi kartı olarak kullanıma sunulan Bonus, geçen çeyrek asırda sadece bir kart değil, aynı zamanda Garanti BBVA’nın liderliğinde geliştirilen çok bankalı bir platforma dönüştü. Bugün sekiz farklı banka ile birlikte toplamda 18 milyon kişi tarafından kullanılan Bonus, 25. yılında Türkiye’de kredi kartı kullanan her 3 kişiden birinin cüzdanında yer alıyor.”
Türkiye’nin harcadıkça kazandıran ilk kredi kartı Bonus çeyrek asrı devirdi. 25’inci yılımızı 18 milyon kullanıcımızla kutluyoruz. Bonus, geçen çeyrek asırda sadece bir kart değil, aynı zamanda Garanti BBVA’nın liderliğinde geliştirilen çok bankalı bir platforma dönüştü. Bugün sekiz farklı banka ile birlikte toplamda 18 milyon kişi tarafından kullanılan Bonus, 25. yılında Türkiye’de kredi kartı kullanan her 3 kişiden birinin cüzdanında yer alıyor. Bonus kullanıcıları, Türkiye genelinde 600 bini aşkın üye iş yerinde her gün milyonlarca işlem gerçekleştiriyor. En fazla harcama market, akaryakıt ve giyim sektörlerinde yapılırken kazanılan bonuslar da ağırlıklı olarak akaryakıt, market ve e-ticaret platformlarından yapılan alışverişlerde kullanılıyor. “Bedavası en bol kredi kartı” sloganını 25 yıldır hayata geçiren Bonus, her ay sunduğu 350’den fazla kampanyayla kullanıcılarına 15.000 TL’ye varan bedava alışveriş fırsatı sunuyor. Ayrıca Bonus, Türkiye tarihinde kampanyayla ev kazandıran ilk kredi kartı olma özelliğini de elinde tutuyor.
DİJİTALDE ÖNCÜ
Bonus’un dijital başarı hikayesinin merkezinde, Garanti BBVA’nın geliştirdiği mobil cüzdan uygulaması BonusFlaş yer alıyor. 20 milyondan fazla indirilen uygulama, yılda 100 milyonun üzerinde kampanya katılımına aracılık ederken kullanıcıların hayatına dokunan bir dijital asistan olarak konumlanıyor. Bonus kullanıcıları, GarantiPay ile e-ticaret ödemelerini hızlı ve güvenli bir şekilde gerçekleştirirken fiziki alışverişlerde QR ve mobil temassız özellikleri sayesinde cüzdan taşımadan alışverişin özgürlüğünü yaşıyor. Bir önceki yıla göre yüzde 66 oranında artış gösteren internet alışverişiyle Bonus dijital liderliğini bir kez daha tescilledi.
“SADECE BİR KART DEĞİL BİR ÖDEME EKOSİSTEMİ”
11 MİLYON TEKİL KULLANICI Bonus, 25 yıldır sadece bir kart değil, bir ödeme ekosistemi olarak hayatımızda yer alıyor. Birçok ilke imza atarak her 3 kişiden birinin cüzdanına girmeyi başaran Bonus’un tekil kullanıcı sayısı 11 milyonu aşmış durumda. Müşteri beklentilerini karşılamakla yetinmeyip aşmak için müşteri odaklı yaklaşımımızı her geçen gün daha da geliştiriyoruz.
ÖNCELİK En önemli önceliklerimiz arasında, müşterilerimizin hayatında onlara hem duygusal hem fonksiyonel açıdan destek veren bir eşlikçi olmak, her temas anında fark yaratan, değer katan ve eşsiz bir deneyim sunmak yer alıyor. Bunun için yalnızca finansal ürünler değil hayatlarına katma değer sağlayacak, dijital ve insani unsurları birleştiren, inovatif ve kişiselleştirilmiş çözümler geliştiriyoruz. Bonus’un ulaştığı bu başarının arkasında da Garanti BBVA’nın teknolojiyi ve müşteri ihtiyaçlarını merkeze alan yapısı var.
ÖNCÜ ROL Yenilikçi teknolojilerimiz, hizmetlerimiz ve kampanyalarımızla Bonus’luları mutlu etmeye devam edeceğiz.
ERSİN ESENTÜRK I ENERJİSA PERAKENDE SATIŞ ŞİRKETLERİ GENEL MÜDÜRÜ
“SEKTÖRDE İLKE İMZA ATTIK”
“Kullanıcı deneyimini sektörümüze liderlik edecek yenilikçi çözümlerle geliştirmeye devam ediyoruz. Müşterilerimizin işlemlerini 7/24 ev konforunda gerçekleştirebildiği mobil uygulamamızın yeni eklentisi Mobil Cüzdan ile sektörde bir ilke imza atıyoruz.”
Teknoloji odağında geliştirdiğimiz yeniliklerle müşterilerimizin memnuniyetini ön planda tutuyoruz. Türkiye’nin lider elektrik dağıtım, perakende satış ve müşteri çözümleri şirketi Enerjisa Enerji olarak sektörde bir ilk niteliği taşıyan Enerjisa Mobil Cüzdan’ı müşterilerimize sunduk. Enerjisa müşterileri Mobil Cüzdan’ı kullanarak anlaşmalı mağazalardan yaptıkları alışverişlerden kazandıkları puanlarla elektrik faturalarını ödeyebiliyor.
YENİLİKÇİ ÇÖZÜMLER
Türkiye’nin lider elektrik dağıtım, perakende satış şirketi ve müşteri çözümleri şirketi Enerjisa Enerji olarak kullanıcı deneyimini sektörümüze liderlik edecek yenilikçi çözümlerle geliştirmeye devam ediyoruz. Müşterilerimizin işlemlerini 7/24 ev konforunda gerçekleştirebildiği mobil uygulamasının yeni eklentisi Mobil Cüzdan ile sektörde bir ilke imza atıyoruz.
MOBİL CÜZDAN
Mobil Cüzdan ile Enerjisa müşterilerine yalnızca faturalarını ödeme kolaylığı değil, aynı zamanda avantajlarla dolu bir alışveriş deneyimi de sunuyoruz. Abonelik işlemlerinden elektrik faturası ödemeye, randevu almaktan başvuruya kadar tüm işlemleri kolayca tamamlama imkanı sunan Enerjisa mobil uygulamasına eklenen Mobil Cüzdan fonksiyonuyla kullanıcılara alışverişin kazançlı ve keyifli dünyasını da açıyoruz.
YENİLİKÇİ SİSTEM
Mobil Cüzdan ile müşteriler, cüzdanlarına yükledikleri bakiye ile elektrik faturalarını saniyeler içerisinde ödüyor ve aynı zamanda anlaşmalı mağazalarda yaptıkları fiziksel alışverişlerden de anında iade sistemi sayesinde Enerjisa Para Puan kazanabiliyor. Bu yenilikçi para puan sisteminde 1 puan, 1 Türk Lirasına çevriliyor. Kazanılan puanlar, elektrik faturalarında veya anlaşmalı mağazalardaki alışverişlerde kullanılabiliyor. Kolayca yapılabilen bu işlemler, kullanıcılar için maksimum zaman tasarrufu sağlarken, pratik ve kazançlı bir alışveriş deneyimi yaşatıyor.
“DENEYİMDE MÜKEMMELLİĞİ HEDEFLİYORUZ”
KULLANICI DENEYİMİ Kullanıcı deneyimini iyileştirirken müşteri memnuniyetini en üst seviyeye taşımayı hedefliyoruz. Teknoloji ve insan odaklı yaklaşımımızla, müşterilerimizin hayatını kolaylaştıran çözümler üretmeye devam ediyoruz. Enerjisa Mobil uygulaması ile müşterilerimiz, ödeme, abonelik ve tahliye işlemlerinden, elektrik tüketimlerinin takibine kadar tüm süreçlerini evlerinin konforunda kolayca tamamlayabiliyor. Enerjisa Mobil’e eklediğimiz, sektörümüzde bir ilk olan Mobil Cüzdan fonksiyonu, kullanıcılarımıza yalnızca elektrik faturalarını ödeme kolaylığı değil, aynı zamanda kazançlı bir alışveriş deneyimi sunuyor.
ANINDA İADE Anında iade sistemiyle desteklediğimiz bu yenilikçi özellik sayesinde müşterilerimiz, kazandıkları Para Puan ile hem tasarruf sağlıyor hem sektörümüzde sınırları yeniden tanımlayan bir deneyim yaşıyor. Enerjisa olarak dijitalleşen hizmetlerimizle kullanıcı deneyimini iyileştirirken herkes için daha iyi bir gelecek inşa etme kararlılığımızı sürdürüyoruz. Enerjisa Mobil Cüzdan ile sunulan ödeme ve elektronik para hizmetleri Moka United Ödeme Hizmetleri ve Elektronik Para Kuruluşu A.Ş. tarafından sağlanıyor.
ALİ SEVER I MULTINET UP CEO’SU
“ÖDEME TEKNOLOJİSİ YATIRIMLARIMIZLA VERİMLİLİĞİ ARTIRIYORUZ”
“Dijital cüzdan ve ödeme sistemlerindeki teknolojik yatırımlarımızla şirketlerin dijital dönüşüm süreçlerini hızlandırıyor, operasyonel verimliliklerini artırıyoruz. MultiNet, MultiGift, MultiPetrol, MultiTravel ve MultiHealth gibi geniş çözüm portföyümüzle müşterilerimizin farklılaşan ihtiyaçlarına yenilikçi ürün ve hizmetlerle yanıt veriyoruz.”
Türkiye’nin en büyük 100 şirketi arasında yer almak, sürdürülebilir büyüme odağımızın, stratejik çözümlerimizin ve ekip olarak ortaya koyduğumuz istikrarlı çabanın somut bir göstergesi. Bu başarılı rakamların ardındaki insan emeğine, insana yatırıma ve sosyal etkilere de bakmaya devam edeceğiz. Çünkü büyümenin niteliğinin, niceliğinden çok daha uzun ömürlü olduğuna inanıyoruz. İş dünyasının ihtiyaçlarına kapsamlı çözümler sunan bir B2B2E platformu olarak, dijital dönüşüm ve inovasyon yatırımlarımızı kesintisiz şekilde sürdürüyoruz. Dijital cüzdan ve ödeme sistemlerindeki teknolojik yatırımlarımızla şirketlerin dijital dönüşüm süreçlerini hızlandırıyor, operasyonel verimliliklerini artırıyoruz. MultiNet, MultiGift, MultiPetrol, MultiTravel ve MultiHealth gibi geniş çözüm portföyümüzle, müşterilerimizin farklılaşan ihtiyaçlarına yenilikçi ürün ve hizmetlerle yanıt veriyoruz” dedi. “Paydaşlarımızın büyümesini hızlandıran bir çözüm ortağı olmak için çalışıyoruz”
“İŞ DÜNYASINDA KİLİT ROLDEYİZ”
1,5 milyondan fazla kart kullanıcısına, 90 bini aşkın anlaşmalı noktaya ve 45 bini aşkın kurumsal müşteriye hizmet veren Multinet Up olarak Türkiye’nin en büyük 500 şirketinin sıralandığı Fortune 500 Türkiye 2024 Araştırması’nda geçtiğimiz yıla kıyasla 27 basamak yükselerek 84. sırada yer aldık. Paydaşlarımızın büyümesini hızlandıran bir çözüm ortağı olmak için çalışıyoruz. Her ölçekten şirkete tasarruf olanakları sunan, maliyet kontrolü ve operasyonel kolaylık sağlayan stratejik çözümlerle şirketlerin sürdürülebilir büyüme hedeflerine ulaşmalarına destek oluyor, müşterilerimizin elde ettiği başarılarla birlikte kendi büyümemizi de istikrarlı şekilde sürdürüyoruz. Özellikle çalışan bağlılığı ve yan hak çözümlerinin iş dünyasındaki kilit rolünün farkındayız. Bu farkındalıkla geliştirdiğimiz çözümler, şirketlerin çalışan memnuniyetini artırmalarında önemli bir katkı sunuyor. Yenilikçi, kapsayıcı ve sürdürülebilir büyümeyi destekleyen bir platform olarak, müşterilerimiz ve çalışanlarımız için değer üretmeyi devam edeceğiz.”