KEREVİTAŞ CMO’SU GÜLİZAR ÖCAL DOĞAN, “DİJİTAL GELENEKSEL AYRIMI YOK, İYİ FİKİR VAR” SÖZLERİYLE İÇERİĞİN ÖNEMİNE DİKKAT ÇEKİYOR. İŞ BANKASI GENEL MÜDÜR YARDIMCISI YALÇIN SEZEN, MÜŞTERİYLE YENİ KANALLARI ARACILIĞIYLA KURDUKLARI İLETİŞİMİ İFADE EDİYOR. MİMEDA YÖNETİCİ DİREKTÖRÜ KINA DEMİREL, “EN YÜKSEK GERİ DÖNÜŞÜ SAĞLAYACAK MECRAYI BELİRLİYORUZ” DİYOR. TÜRK TELEKOM PAZARLAMA VE MÜŞTERİ DENEYİMİ GENEL MÜDÜR YARDIMCISI ZEYNEP ÖZDEN İSE HAYATIN HER ALANINDA OLDUKLARINI SÖYLÜYOR.
GÜVEN BORÇA I g.borca@businesslife.com.tr
Pazarlama dünyası hızla değişiyor ve pazarlama yöneticilerinin özellikle de CMO olarak görev yapan liderlerin, bu değişime ayak uydurması giderek daha kritik hale geliyor. Medya tüketim alışkanlıklarındaki dönüşüm, dijitalleşme, yeni nesil platformların yükselmesi ve ekonomik koşullardaki belirsizlikler, mecralar arası yönetimi ve bütçelendirmeyi yeniden şekillendiriyor.
Artık tüketiciler geleneksel televizyon ve radyo gibi mecralardan çok dijital cihazlar üzerinden içerik tüketiyor. Kişiselleştirilmiş içerikler ve interaktif reklamlar, tüketiciyle daha doğrudan bağ kurmak için büyük bir fırsat yaratıyor. Dijitalleşmeye olan bu adaptasyon, markaların hedef kitlelerine daha etkili bir şekilde ulaşmasına olanak sağlıyor. Geleneksel medya hala bazı markalar için kritik bir rol oynuyor ama dijital mecraların yükselişiyle bu rol değişiyor. Geleneksel kanallar, marka bilinirliği oluşturma açısından etkili olmaya devam ediyor. Geleneksel medya daha geniş ve genel bir hedef kitleye hitap ederken, dijital medya daha niş ve hedeflenmiş kitlelere ulaşma konusunda daha avantajlı. Peki, CMO’lar bu iki dünyayı birbirini tamamlayacak şekilde nasıl entegre ediyor? Yakından bakalım.
GÜLİZAR ÖCAL DOĞAN I KEREVİTAŞ CMO’SU
“DİJİTAL GELENEKSEL AYRIMI YOK İYİ FİKİR VAR”
“Artık dijital ve geleneksel kanal bakış açısıyla bir ayrım yok. İyi fikir var. İyi fikir kendini hangi mecrada daha iyi gösterecekse o mecrayı kullanıyoruz. 16 kategoride var olarak geniş bir kitleye hitap ediyoruz, hedef kitlemiz neredeyse orada varlık gösteriyoruz. Şu an FMCG’de lider konumda olan etkileşim ve erişim rakamlarına sahip markalarımız bulunuyor. Tüm temas noktalarında tüketicilerimize dokunmayı önemsiyoruz.”
Dijital mecralarda sürekli gelişen parametreleri takip ediyoruz. Markalarımızın medya mix’lerini buna göre güncellemeyi, yenilikçi kullanımlarda öncü olmayı önemsiyoruz. On-demand platform kullanımındaki artışa paralel, temas noktalarımızı artırıyoruz. Bizim Yağ markamızın 1 milyon aboneye ulaşan Hamur Bizim İşimiz YouTube kanalına yaptığımız düzenli yatırımla dijital iletişim ve içerik pazarlamasında sektöre liderlik ediyoruz.
“HERKESİN MARKASI OLMA VİZYONUYLA HAREKET EDİYORUZ”
“Herkesin markası olma” vizyonuyla hareket ettiğimiz SuperFresh markamızda hayatı kolaylaştıran pratik tarifler ve sürdürülebilirlik odağımızı tüketicilerimize aktarıyoruz. İş birlikleri ve deneyime odaklı pazarlama yaklaşımını benimsiyoruz. Son dönemin önemli gündemi yapay zekayı da yaratıcı tasarımlardan içerik oluşturmaya ve hatta tüketicilerimize ulaştırdığımız ürünlerimize kadar her alanda kullanıyoruz. Yapay zekayı iş yapış şeklimize entegre ediyoruz. En son görme engelli tüketicilerimize yönelik uygulama BlindLook ile hayata geçirdiğimiz AI destekli ambalaj tanıma ve yemek tarifleri projesinde bu teknolojiyi kullandık. Sosyal medya içeriklerimizin geri dönüşüm metriklerini ölçümlemek ve etkili dijital iletişim için veri odaklı pazarlama da öncelik verdiğimiz konular arasında.
“KESİNTİSİZ SÜRDÜRÜLEBİLİR İLETİŞİMİ ÖNEMSİYORUZ”
Kesintisiz sürdürülebilir iletişim bizim için önemli. Sahip olduğumuz lider markalarımızla, odağımızda ulaşılabilir fiyatlarla tüm tüketicilere ulaşmak var. Türkiye’de hala ana akım mecraların erişimi oldukça yüksek. Bununla birlikte etkisi artmakta olan dijital ve açık hava mecralarına da önemli miktarda bütçe ayırıyoruz.
“DİJİTALDE GÜÇLÜ LİDER MARKALARI YÖNETİYORUZ”
Dijitalde kendi gücüne sahip lider markaları yönetiyoruz. Hem kampanya hedefleri hem dijital mecraların dinamikleri doğrultusunda KPI’larımızın belirlenmesi ve buna yönelik iletişim yapmamız önemli. ‘Hamur Bizim İşimiz’ Youtube kanalımızda, kendi topluluğunu oluşturmak adına abone sayısı ve video izlenme süresine odaklanıyoruz. SuperFresh markamızla always-on sosyal medya iletişimi kapsamında, hayatı kolaylaştıran trend tariflerle tüketicilere ulaşıp influencer’larla çalıştığımız için etkileşim ve paylaşım rakamları önemli. Ülker Bizim Yağ ve Teremyağ markalarımızda sosyal medya hesaplarımızda interaktif iletişime önem verdiğimiz için yorum sayısı önemli.
YALÇIN SEZEN I İŞ BANKASI GENEL MÜDÜR YARDIMCISI
“GİRİŞİMCİLER UZAKTAN MÜŞTERİMİZ OLABİLİYOR”
“Türkiye’nin dört bir yanından teknoloji odaklı, inovatif, hızlı ölçeklenebilir ve sürdürülebilir iş modellerine sahip girişimciler, girişimcilik şubesine gitmeden İş Bankası müşteri olabiliyor. Özelleştirilmiş kampanya ve iş birliklerine ulaşabiliyorlar.”
İş Bankası olarak girişimler için uzaktan müşteri olma dönemini başlattık. Teknoloji girişimlerine özel ürün ve hizmet sunduğumuz şube modelini ülke geneline yaygınlaştırmak üzere çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Bu yaklaşımla hayata geçirdiğimiz “İşCep Start-up Müşteri Olmak İstiyorum” hizmetiyle Türkiye’nin dört bir yanındaki girişimciler, girişimcilik şubesi müşterisi olabiliyor.
DİJİTAL KAZANIM
Uzaktan kimlik tespiti yönetmeliği kapsamında hayata geçirdiğimiz “Müşteri Olmak İstiyorum” deneyimini girişimler için özelleştirerek farklı şehirlerde yerleşik teknoloji girişimlerine “İşCep Start-up Müşteri Olmak İstiyorum” hizmeti ile dijitalden müşteri olma olanağı sunuyoruz. Girişimcilik dünyasını yakından tanıyan, girişimcilerle aynı dili konuşup ihtiyaçlarını anlayan, alanında yetkin ve tecrübeli çalışanların yer aldığı startup şube modelinin ilkini Kasım 2021'de İş Kuleleri'nde, ikincisini İzmir'in önde gelen teknoloji girişimcilik merkezlerinden İzQ'da, üçüncüsünü Ankara Teknoloji Geliştirme Merkezi’nde (TEKMER) açtık. Girişimcilere yönelik ihtisas şubelerini yaygınlaştırma stratejisi doğrultusundaki dördüncü lokasyonumuz İşCep oldu.
KAMPANYA VE İŞ BİRLİKLERİ
Türkiye’nin dört bir yanından teknoloji odaklı, inovatif, hızlı ölçeklenebilir ve sürdürülebilir iş modellerine sahip girişimciler, girişimcilik şubesine gitmeden “İşCep Start-up Müşteri Olmak İstiyorum” sayesinde İş Bankası müşteri olabiliyor. Girişimcilik şube müşterisi olan startup’lar, Teknolojik Girişimci Paketi’ne erişerek dijital kanallardan havale, EFT işlemlerini ücretsiz yapabiliyor. Maximiles Business Startup kredi kart sahibi olarak Amazon Web Services (AWS) iş birliğinde sunulan AWS Activate kredisine erişebilen girişimciler, ayrıca İşCep Startup temasını kullanarak özelleştirilmiş kampanya ve iş birliklerine ulaşabiliyor.
“TÜM TEKNOKENTLERE ULAŞACAĞIZ”
DEĞER ÖNERİSİ İstanbul, İzmir ve Ankara’daki girişimcilik şubelerimizle girişimcilere ve ekosistem paydaşlarına geniş bir değer önerisi sunuyoruz. Şubelerimiz aracılığıyla girişimcilik ekosisteminin yüzde 35’ini kapsayan müşteri portföyüne sahibiz. ‘İşCep Start-up Müşteri Olmak İstiyorum’ ile teknoloji girişimlerine özel ürün ve hizmetlerle donatılmış şube modelini ülke geneline yaygınlaştırıyoruz.
UZAKTAN EDİNİM Bu hizmetle ülkemizdeki tüm teknokentlere ulaşmayı amaçlıyoruz. Tek ortaklı limited şirketler süreci uçtan uca dijital ortamda tamamlarken, birden fazla ortaklı limited şirket veya anonim şirket sahipleri süreci uzaktan portföy yöneticisi aracılığıyla tamamlayabiliyor.
ZEYNEP ÖZDEN I TÜRK TELEKOM PAZARLAMA VE MÜŞTERİ DENEYİMİ GMY
“FİBERİN GÜCÜNÜ HAYATIN HER ALANINA TAŞIYORUZ”
“Memleketin bir şehrinde değil her şehrinde anlayışıyla 81 ilin tamamını uçtan uca fiber ağlarla örüyoruz. Başlattığımız fiber mobilite çağında, fiberin gücünü oyundan spora, sanattan eğitime ve sağlığa hayatın her alanına taşımaya devam ediyoruz.”
Ülkemizin dört bir yanını fiber ağlarla örerken, zengin bir yelpazede ürün ve hizmetlerimizle kullanıcılarımıza ulaşıyor ve çözümler sunuyoruz. GAMEON ile oyun severlerin tüm ihtiyaçlarına cevap verecek bir evren oluşturduk. Teknoloji ve dijital dönüşüm bilgi birikimimizle değer üreten anlayışımızla oyun tutkunlarının ihtiyaçlarına cevap veriyoruz. GAMEON ile oyun ekosisteminin güçlendiriyor, Türk oyuncu kitlesine önemli katkılar sağlıyoruz.
2025’E GÜÇLÜ GİRİŞ
Türk Telekom’un oyun deneyimini internet ve oyun odaklı fırsatlarla güçlendiren markası GAMEON, e-spor ekosisteminin önde gelen projelerinde yer alarak 2025 yılına güçlü bir giriş yaptı. Riot Games’in en sevilen oyunlarından League of Legends’ın ülkemizdeki resmi ligi ‘Şampiyonluk Ligi’ ile GAMEON güçlerini birleştirdi. GAMEON, Türkiye’nin en favori ve en çok takip edilen liglerinden biri olan League of Legends’in ‘Şampiyonluk Ligi’nin isim sponsoru oldu. Ayrıca GAMEON, Valorant Challengers TR: Birlik Ligi’nin yeniden iletişim sponsoru olarak üçüncü yılında da lige güç katmaya devam ediyor. Memleketin bir şehrinde değil her şehrinde anlayışıyla, 81 ilin tamamını uçtan uca fiber ağlarla örüyoruz. Başlattığımız Fiber Mobilite çağında, fiberin gücünü oyundan spora, sanattan eğitime ve sağlığa hayatın her alanına taşımaya devam ediyoruz. Türk Telekom olarak oyun ekosisteminin güçlenmesi ve Türk oyuncu kitlesine katkı sağlanması için GAMEON markasını hayata geçirdik. Türk Telekom’un teknoloji alanındaki bilgi birikimi ve GAMEON’un dinamik yapısı ile oyuncuların beklenti ve ihtiyaçlarını karşılayacak çalışmalar ortaya koyuyoruz. GAMEON ile oyuncular 1000 Mbps fiber internetle oyun performansını katlarken oyun odaklı marka avantajları, popüler oyunlardan faydalar, oyuncuya özel destek hizmeti ve daha fazlası ile oyun deneyimlerini güçlendiriyor”
“E-SPOR EKOSİSTEMİNE DEĞER VERİYORUZ”
YENİ BİR EVREN Ülkemizin dört bir yanını fiber ağlarla örerken, zengin bir yelpazede ürün ve hizmetlerimizle kullanıcılarımıza ulaşıyor ve çözümler sunuyoruz. GAMEON ile oyun severlerin tüm ihtiyaçlarına cevap verecek bir evren oluşturduk. Teknoloji ve dijital dönüşüm bilgi birikimimizle değer üreten anlayışımızla oyun tutkunlarının ihtiyaçlarına cevap veriyoruz. GAMEON ile oyun ekosisteminin güçlendiriyor, Türk oyuncu kitlesine önemli katkılar sağlıyoruz.
DİJİTAL PLATFORM Oyun tutkunlarına yönelik sunduğumuz dijital oyun platformumuz Playstore ise bugüne kadar binden fazla popüler PC ve Mobil oyunu ile çeşitli oyunların paketlerini dünyayla aynı anda, uygun fiyat ve ödeme seçenekleriyle sunuyoruz. Türk Telekom’un teknoloji alanındaki bilgi birikimini oyuncuların faydasına kullanabilmek oluşturduğumuz GAMEON ile oyuncuların beklenti ve ihtiyaçlarını karşılayacak çalışmalar ortaya koyuyoruz. GAMEON ile 1000 Mbps’ye kadar varan hızlarda fiber internete sahip olabilen oyuncular oyun performansını sürdürebilirken çeşitli markalarda ve ekipmanlarda indirimlerle oyun deneyimlerini artırıyor.
KINA DEMİREL I MİMEDA YÖNETİCİ DİREKTÖRÜ
“EN YÜKSEK GERİ DÖNÜŞÜ SAĞLAYACAK MECRAYI BELİRLİYORUZ”
“Mimeda, Türkiye’nin ilk perakende medya şirketi. Veri, iletişim kanalları ve reklam teknolojisini bir araya getiriyor, değişen tüketici ihtiyaçlarını ve taleplerini keşfediyor, ortaklarımıza yönlendirici iç görüler paylaşıyor ve veriye dayalı öneri hizmetleri sunuyoruz. Markanın hedefleri ve bu içgörüler doğrultusunda en yüksek geri dönüşü sağlayacak mecrayı belirliyoruz.”
Medyanın üçüncü büyük dalgası olarak tanımlanan perakende medya, yine belirli bir ihtiyacın sonucunda oluştu. Markalar, ajanslar, perakendeciler için geleneksel reklam metotlarının yeterli gelmemesi, yükselişinde büyük rol oynadı. Değişen tüketici alışkanlıkları, azalan dikkat süreleriyle tüketicileri bilgilendirmek, ilgisini çekmek, satın alma noktasına yönlendirmek ve satışı tamamlamak eskisi kadar basit olmayabiliyor. İşte, perakende medya burada avantaj sağlıyor.
PERAKENDE MEDYA
Perakendeciler, sadakat programlarıyla önemli bir veriye sahipler. Bu da marka ve ajanslara bütçe optimizasyonu ve strateji belirlenmesinde çok değerli içgörüler sağlıyor. Markalar, perakende medyayla satın alma odaklı tüketicilere ulaşarak bütçelerini verimli kullanıyor. Markalar, perakende medya şirketleriyle çalışarak artık sadece satın alma modunda olan tüketicilere ulaşabiliyor ve pazarlama bütçelerini efektif kullanabiliyor. Tüketicilerini, satın alma noktası olan perakendecinin fiziksel mağazasında ya da e-ticaret sitesinde bilgilendirerek satışa dönüşü artırmak, markalar ve ajanslar için çok önemli.
Yapılan reklamın efektifliğini ölçümleyebilmek, perakende medyanın sağladığı rekabetçi avantajlardan bir diğeri. Oluşturulan hedef kitleden kaç tüketici reklamı gördü, kaçı satın alım gerçekleştirdi gibi birçok metrik şeffaflıkla raporlanabiliyor, geri dönüş analiz edilebiliyor.
TÜRKİYE’DE İLK
VERİYE DAYALI Mimeda, Türkiye’nin ilk perakende medya şirketi. Veri, iletişim kanalları ve reklam teknolojisini bir araya getiriyor, değişen tüketici ihtiyaçlarını ve taleplerini keşfediyor, ortaklarımıza yönlendirici iç görüler paylaşıyor ve veriye dayalı öneri hizmetleri sunuyoruz.
MİGROS TV VE FENOMENLER Migros ve ortaklarımızın mağaza içi dijital ekranlarından giriş sensörlerine, online platformlarda sponsorlu arama sonuçlarından banner kampanyalarına uzanan geniş bir envanterimiz mevcut. Migros TV, sosyal medya fenomenleri ve TV prodüksiyonlarında uzmanlaşmış Mimeda Productions ekibimizle baştan sona içerik üretebiliyoruz.
DİJİTAL MECRALAR Dijital mecralardaysa Google, Meta, CPAS ve benzeri iş birliklerimizle perakendeci ekosisteminin dışına ulaşıyoruz. Reklamı sadece ürünü satın alma potansiyeli olan tüketicilere tercih ettikleri mecrada gösteriyor, kampanya sonuçlarını anlık olarak self servis AdTech platformumuz mLink üzerinden raporluyoruz.