2020 BİLANÇOLARI

Türkiye'de Mart 2020 tarihi itibarıyla başlayan pandemi süreci, uygulanan sokağa çıkma ve üretim kısıtlamaları, 2020 bilançolarında da etkisini gösterdi. Çünkü bu dönemde çok sayıda şirketin faaliyetleri ya tamamen durdu ya da minimal ölçüde devam edebildi. Bazı sektörler ise olumlu ayrıştı. Kur ve faiz ile birlikte CovId-19 salgınının seyri, rakamlara da yansıdı.


AKBANK GENEL MÜDÜRÜ HAKAN BİNBAŞGİL:
2021’e pozitif beklentilerle girdik
2020 yılında da teknoloji ve dijital dönüşüme yatırım yapmayı sürdürerek değişime liderlik etmeye devam ettik.

Özellikle yılın son çeyreğinde atılan adımlar, 2021’e pozitif beklentilerle girmemizi sağladı. 2020’de önceliklerimiz, sağlam finansallarımız, güçlü teknolojik altyapımız ve nitelikli çalışanlarımız ile kesintisiz hizmet sunmak ve müşterilerimizin yanında olmak oldu. Bu sırada ülkemizin ekonomik gelişimi için finansman sağlamayı ve yatırımlarımız ve yeniliklerimizle geleceğe hazırlanmayı sürdürdük.
YAŞANABİLİR BİR DÜNYA
Gelecek nesillere daha yaşanabilir bir dünya bırakmayı arzu ediyoruz. Sürdürülebilir finansman, insan ve toplum, ekosistem yönetimi ve iklim değişikliği alanlarında, kendimize uzun vadeli hedefler koyduk. Tasarım odaklı düşünme ve inovasyon gibi alanların kurum kültürünün bir parçası haline gelmesinden dolayı da büyük memnuniyet duyuyoruz. Takım arkadaşlarımıza teknolojinin imkânlarından da yararlanarak kendilerini ve yaptıkları işleri dönüştürmeleri için fırsat vermenin öneminin farkındayız. 

YATIRIMLARA DEVAM
Uluslararası standartlardaki bankacılık anlayışımız, sağlam bilançomuz, güçlü dijital altyapımız ve nitelikli insan kaynağımız ile Türkiye ekonomisi ve reel sektörünün büyümesine destek sağlamak için kaynak yaratmayı sürdüreceğiz. Ülkemizin geleceğine ümitle bakıyoruz. Türkiye’nin potansiyeline olan inancımız ile yatırımlarımıza devam edeceğiz.
NAKDİ KREDİLER: 279 MİLYAR TL
TOPLAM KREDİLER: 331 MİLYAR TL 
TOPLAM MEVDUAT: 293 MİLYAR TL (+%19,5)
AKTİFLER: 478 MİLYAR TL (+%23,5)
KONSOLİDE SERMAYE YETERLİLİK ORANI: +%20,7
KONSOLİDE NET KÂR: 6 MİLYAR 260 MİLYON TL (2 MİLYAR 25 MİLYON TL VERGİ KARŞILIĞI)

İŞ BANKASI GENEL MÜDÜRÜ ADNAN BALİ:
Kesintisiz hizmet sunma gücümüzü kanıtladık

2020, pandemi sürecinin tüm olumsuzluklarına rağmen, kesintisiz hizmet sunma gücümüzü kanıtladığımız bir yıl oldu. Bu dönemde gerek kredi ötelemeleri gerekse tahsis edilen ilave kredi limitleri vasıtasıyla, tüm imkânlarımız ile reel sektör ve hane halkına destek olmaya devam ettik. 
AKTİF BÜYÜKLÜK: 593,9 MİLYAR TL (+%26,9) 
TOPLAM MEVDUAT HACMİ: 368,9 MİLYAR TL
NAKDİ VE GAYRİNAKDİ KREDİLER: 485,1 MİLYAR TL
NET KÂR: 6,8 MİLYAR TL 
SERMAYE YETERLİLİK ORANI: %18,7 
ÖZKAYNAK BÜYÜKLÜĞÜ: 67,8 MİLYAR TL

Vodafone Türkiye CEO’su Engin Aksoy:
Yatırımlarımıza devam edeceğiz

Vodafone olarak, tüm kanallarda dijitalleşme odağıyla faaliyet gösteriyoruz. Türkiye, global olarak da ana stratejimizi oluşturan dijitalleşme konusunda grubumuz içinde öncü bir pazar. Türkiye’nin hak ettiği dijitalleşme seviyesine ulaşması için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Müşterilerimize uçtan uca sadeleştirilmiş bir dijital deneyim yaşatmak için çalışıyoruz. Türkiye’nin ve sektörümüzün geleceğine duyduğumuz güvenle 2021 yılında da yatırımlarımıza devam edeceğiz. Dijitalleşmenin önü açıldıkça biz de üzerimize düşen görevi yerine getirmeyi sürdüreceğiz.
* EKİM-ARALIK DÖNEMİ / 3. ÇEYREK SONUÇLARI (2020-21 MALİ YILI)
SERVİS GELİRLERİ: 3,6 MİLYAR TL (+%17,7) 
MOBİL ABONE SAYISI: 25,7 MİLYON (M2M / MAKİNELER ARASI İLETİŞİM DAHİL)
FATURALI ABONE SAYISI: 15,2 MİLYONA (+1,1 MİLYON / TOPLAM ABONE BAZININ %65’İ)
SABİT GENİŞBANT ABONE SAYISI: 1,2 MİLYON (+209 BİN)
DİJİTAL KANALLARINI KULLANAN AYLIK AKTİF MÜŞTERİ SAYISI: 16,3 MİLYON (VODAFONE YANIMDA, ONLİNE SELF SERVİS VE VODAFONE TV)

TURKCELL GENEL MÜDÜRÜ MURAT ERKAN:
Doğru oyun planımızı 2021’de de sürdüreceğiz
Müşteri odaklı stratejimiz, yenilikçi ve zengin içerikli tekliflerimiz, dijital kanallarla güçlenen geniş satış ağımız ve akıllı yönetilen hızlı altyapımız sayesinde, 2020 yılını 1,1 milyon net abone kazanarak noktaladık.

Doğru oyun planı ve belirlediğimiz stratejik odak alanlarımız sayesinde, pandemi koşullarına rağmen 2020’de dört dörtlük hizmet sunarak yılı başarıyla noktaladık. Müşterilerimizin kalbine ve aklına hitap eden çözümlerimiz ile büyümeye devam edeceğiz. 2020-2022 dönemi için belirlediğimiz hedeflere emin adımlarla ilerliyoruz. Gayemiz, 2021 için yüzde 14-16 bandında gelir büyümesi, yaklaşık 14 milyar TL aralığında FAVÖK. Her yıl 1 milyon yeni müşteri amacımıza 2021’de de ulaşacağız. Ayrıca 500 bin yeni haneye fiber altyapı kazandıracağız. Faturalı abone bazımız daha da artacak.
TOPLAM GELİRLER: 29,1 MİLYAR TL (+%15,8)
FAVÖK: 12,3 MİLYAR TL (+%17,7)
FAVÖK MARJI: %42,2 OLDU. 
NET KÂR: 4,2 MİLYAR TL (+%30,5)
MOBİL BİLEŞİK ARPU BÜYÜMESİ: 49,1 TL (+%15,0 / M2M HARİÇ)
FATURALI MÜŞTERİ BAZI: +1,6 MİLYON (SON 11 YILIN REKORU)

LENOVO CEO’SU VE YÖNETİM KURULU BAŞKANI YANG YUANQING:
Değişime hızla yanıt verdik

Bir çeyrekte daha rekor kırmamız, tüm iş gruplarında büyüme sağlayan yenilikçi ürün portföyümüzün ve başarılı operasyon yönetimimizin bir yansıması. 2020, dünyada önemli değişikliklere yol açan zorlu bir yıl olsa da, yeni iş ve yaşam tarzı trendlerinin sağladığı değişime hızla yanıt veren Lenovo, güçlü sonuçlar elde etti. Dönüşüm yatırımlarımızın sonuçlarını almaya başladıkça, teknoloji ve inovasyona daha fazla yatırım yapacak, sektörler genelinde akıllı dönüşümü teşvik edecek ve sürdürülebilir büyüme sağlayacağız.
CİRO: 17,2 MİLYAR DOLAR (+%22)
VERGİ ÖNCESİ GELİR: 591 MİLYON DOLAR (+%52) 
NET GELİR: 395 MİLYON DOLAR (+%53)
TÜRKİYE TOPLAM BİLGİSAYAR PAZARI: % 25,4 (PAZAR LİDERİ)

Enerjisa Enerji CEO’su Murat Pınar:
İlkelerimiz; verimli, kaliteli ve sürdürülebilir hizmet sağlama
Pandeminin damga vurduğu 2020’de önceliğimiz iki alandaydı. Elektrik dağıtım ve satış hizmetini tüm bölgemiz genelinde kesintisiz bir şekilde devam ettirmek. Diğer yandan; çalışanlarımızın, tedarikçilerimizin ve müşterilerimizin sağlıkları için gereken tedbirleri en iyi şekilde sağlamak.

2020 yılının sektörümüz için en önemli gelişmesi, dördüncü uygulama dönemi parametrelerinin açıklanması oldu. Verimli, kaliteli ve sürdürülebilir hizmet sağlama ilkelerimiz paralelinde çalışmalarımıza devam edeceğiz.

SÜRDÜRÜLEBİLİR ÇÖZÜMLERE ÖNEM VERİYORUZ 
Enerjisa olarak, müşterilerimiz için sürdürülebilir ve yenilikçi çözümlere önem veriyoruz. Ana iş kollarımızın dışında önemli adımlardan biri de “İşimin Enerjisi” markasıyla lanse ettiğimiz teknolojiyi ve sürdürülebilirliği odağına alan müşteri çözümlerimizdi. Tüm stratejimizi küresel enerji trendleri ve ülkemizdeki yerel dinamikleri göz önünde bulundurarak şekillendiriyoruz. Yeni enerji dünyasının temelinde dağıtık üretim, verimlilik, yenilenebilir enerji, e-mobilite gibi kavramlar var. “İşimin Enerjisi” ürün ailesi de bu alanlarda sektörde öncü yaklaşımımızın birer göstergesi olarak büyük öneme sahip.
ŞEBEKE YATIRIMI: 1 MİLYAR 790 MİLYON TL 
KONSOLİDE FAALİYET GELİRİ: 5 MİLYAR 609 MİLYON TL (+%22)
BAZ ALINAN NET KÂR: 1,878 MİLYAR TL

Tüpraş’tan, pandemide 806 milyon tl yatırım 
Pandemi etkisiyle hareketliliğin düşüşü, küresel petrol ürünleri talebinde 2020 yılı boyunca baskı yarattı.

Tarihi düşük seviyelerde daralan marjlar ve ağır ham petrol arzının kısıtlı kalması ile artan maliyetler, rafinaj sektörü kârlılığını olumsuz yönde etkiledi. Bu gelişmelere ek olarak, TL’deki değer kaybı ve artan faizler nedeniyle Tüpraş, 2020 yıl sonu itibarıyla 3,8 milyar TL vergi öncesi zarar kaydetti. Tüpraş, küresel piyasalarda seyreden yüksek “volatilite”ye rağmen yürüttüğü disiplinli ve etkin finansman politikalarıyla içinde bulunduğumuz dönemde de güçlü bilançosunu korudu. Ülkemizin akaryakıt ihtiyacını karşılama görevini de hiçbir aksaklığa izin vermeden başarıyla sürdürdü. Tüpraş, güçlü insan kaynağı ve küresel rekabet gücü ile hissedarları, iş ortakları ve ülkemiz için katma değer oluşturmaya devam edecek.
2020 YILI TOPLAM ÜRETİMİ: 23,4 MİLYON TON (-%17)
SATIŞ: 24,5 MİLYON TON (-%16)
YATIRIM: 806 MİLYON TL
CİRO: 63,2 MİLYAR TL
VERGİ ÖNCESİ ZARAR: 3,8 MİLYAR TL

Yataş Grup CEO’su Nuri Öztaşkın:
Hedefimiz, 16 yeni pazara daha açılmak
Pandeminin etkisi dünyada, Türkiye’ye kıyasla çok daha sert oldu. Türkiye’de cadde mağazaları hizmet vermeye devam etti. Alınan tedbirler, düzenlenen kampanyalar, online satış, telefonla sipariş gibi alternatif pazarlama stratejileri sayesinde satın alma hiç durmadı.

Batı’da mağazaların açılması ağustosu buldu. Gürcistan gibi bazı ülkelerde neredeyse tüm yıl kapalı kaldı. Sadece direkt çalıştığımız ve online yatak sattığımız yerlere ihracat yaptık. Satışlar ağustosta, 2019 rakamlarını yakaladı. Sonraki aylarda ise yüzde 10 arttı. Bu yıl 16 yeni pazara daha açılmayı hedefliyoruz. Organizasyonumuzu çok hızlı büyüyen pazarlar olan Çin, Hindistan ve Singapur’a yakın olacak şekilde şekillendirmeyi planlıyoruz. Gelişime açık olan Afrika’yı da çok önemsiyoruz. Güney Afrika’nın ardından bu kıtadaki başka coğrafyalarda da olmayı arzu ediyoruz.
İHRACAT YAPILAN ÜLKE SAYISI: 49 
YURT DIŞINDAKİ SATIŞ NOKTASI: 96 (ENZA HOME VE YATAŞ BEDDİNG)
İHRACATIN CİRODAKİ PAYI: %10 (%7 İDİ)
KANEPE SATIŞLARI: +%15 (2020 YILININ İKİNCİ YARISI)

TEKNOSA GENEL MÜDÜRÜ BÜLENT GÜRCAN:
Sağlıklı şekilde büyümeye odaklanıyoruz
Pandemi sürecinde veriye dayalı ve “omnichannel” iş modeli sayesinde müşterilere hızlı biçimde erişme, değişen beklenti ve ihtiyaçlarına uygun hizmeti anında sunma konusunda başarı sağladık.

“Yeni Neslin Teknosası” programı çerçevesinde dijitalleşme ve müşteri odaklı dönüşümde attığımız adımlarla değişime çok hızlı uyum sağladık, kesintisiz ve iyi hizmet vermeye devam ettik. Mağazalarımızın açık olduğu dönemlerde en sağlıklı ve güvenli alışveriş ortamını sağlarken, tüketiciyle birebir iletişim kurduğumuz kanalları çeşitlendirdik ve fark yarattık. Sanal ortamda mağaza deneyimi sunmaya başladık. Fiziksel ve online’ı birbirine entegre ettik. Çevik organizasyonumuz ve güçlü altyapımızla sağlıklı şekilde büyümeye, performansımızı en üst seviyeye çıkarmaya odaklanıyoruz.
CİRO: 5,6 MİLYAR TL (+%36)
NET KÂR: 85,3 MİLYON TL (+234 MİLYON TL’LİK İYİLEŞTİRME)
E-TİCARET CİROSU: 1 MİLYAR TL (3,6 KAT)
E-TİCARETİN PERAKENDE CİROSU İÇİNDEKİ PAY: %19 (+%12)
DİJİTALLEŞME VE TEKNOLOJİYE YATIRIM: 38 MİLYON TL