2022'DE KURUMSAL İTİBARINI EN İYİ YÖNETEN ŞİRKETLER

Kurumsal İletişim alanında inovatif çalışmalarıyla 2022 yılında rekabette farklılaşan, itibarını arttıran, iç ve dış iletişimde stratejik rol oynayan 20 şirketi mercek altına aldık. İletişim mimarları, basın dostu özellikleri ile bu yıl içerisinde de en iyi iletişim performansı sergilediler. Peki 2023 yılında iletişim stratejileri ne olacak?

Kale Grubu Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Rana Birden:
Pozitif iletişim ve değer yaratmaya odaklanıyoruz
Sivil topluma gönül vermiş biri olarak bu alanda edindiğim 17 yıllık tecrübe ve bilgi birikimimi Kale Grubu’nun gücü ile birleştirerek sosyal fayda sağlayan ve geleceği şekillendiren projelere öncülük etmek en büyük hayalimdi. Nitekim de bu hayali gerçekleştiriyoruz.

Kale Grubu olarak daha eşit, daha adil ve daha yaşanabilir bir dünya için kolektif bir çalışma yürütüyoruz. Kale Grubu Kurumsal iletişim Bölümü olarak; her zaman pozitif iletişim ve değer yaratmaya odaklanıyoruz. Kale Grubu’nun vizyonu ve stratejik öncelikleri ile uyumlu, Grubun ve CEO’nun itibar yönetimine ve görünürlüğüne katkı sağlayarak toplumsal katma değer ve sosyal fayda yaratan öncü ve yenilikçi içerik üretmek ve iletişimini yapmak her zaman önceliğimiz oluyor.

Kale Grubu’nun 65 yıldır benimsediği değerlerine bağlılığı bize her alanda ve her zaman yol gösteriyor.

“Sorundan değil sorumluluktan besleniyoruz”

Grup olarak 65 yıldır olduğu gibi gelecekte de hem sanayi ve üretimdeki konumumuzu korumak hem de Kale markasının temsil ettiği olguları, ürünlerden öte kavramlara, değerlere, hizmetlere taşımak istiyoruz.

Sorundan değil sorumluluktan beslenmeye olan inancımızla; sosyal girişimcilikten sürdürülebilirliğe, toplumsal cinsiyet eşitliğinden eğitime kadar toplumu ilgilendiren önemli konularda her zaman daha iyiyi savunan, sesi daha yüksek çıkan bir marka olmayı, 21. yüzyılın rekabetçi koşullarına samimi bir şekilde uyum sağlayarak daha da güçlenmeyi amaçlıyoruz.

Philips Ortadoğu ve Türkiye Marka ve İletişim Direktörü Rengin Erdinç:
Philips’in tükecisi ile güçlü bir bağı var
Philips Türkiye’ye Kurumsal İletişim Direktörü olurken hayalim Dünyada 130, Türkiye’de ise 90 yılı aşkın süredir Philips’in köklü geçmişini, insanların hayatını iyileştirme amacını, gelecek vizyonumuzu ‘insana dokunan’ işlerle iletişimin her alanına yansıtmaktı.

Türk tüketicisinin Philips ile güçlü bir bağı ve bir hikayesi var. Marka ve iletişim lideri olarak, bu gerçekten benim için çok gurur verici. Ancak aynı zamanda sorumluluğumuz da çok yüksek. Bu güveni devam ettirmek, markamızı korumak ve güçlendirmek en önemli görevimiz. Bunun yanı sıra markamız ile kurulan o duygusal bağı artırarak devam ettirmek de hayalimdi.

“Köklü geçmişimizi, yenilikçilik ve teknoloji ile birleştirmek bizi farklı kılıyor”

İtibar yönetim modelimizi sağlık alanında değer yaratmak ve sosyal etki bırakarak, amaç odaklı anlamlı işleri hayata geçirme üzerine şekillendiriyoruz. Köklü geçmişimizi, yenilikçilik ve teknoloji ile birleştirmek bizi diğer kurumlardan farklı kılarken, insan, teknoloji ve anlamlı inovasyonu bir araya getiren bir sağlık teknoloji şirketi olmamız da kurumsal itibar açısından elimizi çok güçlendiriyor. Bunun yanı sıra her zaman insana verdiğimiz değer ve ‘insana dokunan’ işlerle çalışmalarımıza yön veriyoruz. Kendimizi amaç odaklı bir şirket olarak konumlandırıyoruz. Şirketimizin temel stratejilerini, hedeflerini, marka değerlerini ön planda tutarak, şirketin itibarını ve markamızın güvenirliliğini üst seviyede yönetmek en büyük sorumluluğumuz.

“Hedefimiz PhIlIps’i sağlık teknolojilerinde lider bir firma haline getirmek”

Özellikle son 10 yıla baktığımızda inovasyon yoluyla fark yaratma yaklaşımımız çerçevesinde Philips’i bir sağlık teknolojileri firmasına dönüştürdük. Gelecek 10 yılda da hedefimiz Philips’i sorumlu ve sürdürülebilir bir şekilde büyüterek, sağlık teknolojilerinde lider bir firma haline getirmek ve Philips’in tüm paydaşları için üstün, uzun vadeli bir değer, sosyal etki yaratmak. Topluma karşı sorumluluğumuzun bilincindeyiz. Amacımız 2030 yılına kadar yılda 2,5 milyar insanın hayatını iyileştirmek. Tüm bunları samimi ve gerçek bir iletişim dili kullanarak, tüm sosyal paydaşlarımızla organik bir bağ kuracak bir iletişim zemini oluşturarak gerçekleştirmek en büyük önceliğim.

Trendyol Kurumsal İletişim Direktörü İrem Poyraz:
Sürdürülebilirlik konusunda kararlılıkla çalışıyoruz
Trendyol olarak teknoloji ve e-ticaretteki gücümüzle topluma ve dünyaya pozitif etki sağlayacak adımlar atma gayretindeyiz. UN Global Compact imzacısı olarak da sürdürülebilirlikle ilgili çalışmalarımızı küresel boyutta güçlendiriyoruz.

Kısa süre önce “Sürdürülebilir Etki Planı” ile sorumluluk içeren taahhüt ve hedeflerimizi açıklamıştık. Trendyol olarak teknoloji ve e-ticaretteki gücümüzle topluma ve dünyaya pozitif etki sağlayacak adımlar atma gayretindeyiz. Sahip olduğumuz olanaklarla hayatın farklı alanlarında dijital uçurumun kapatılmasına odaklanıyoruz. Sosyal kalkınmayı güçlendirmek için projeler hayata geçiriyoruz. UN Global Compact imzacıları arasında katılarak da sürdürülebilirlikle ilgili çalışmalarımızı küresel boyutta güçlendirmiş olacağız. Dünyanın en büyük kurumsal sürdürülebilirlik inisiyatifi olan UN Global Compact (Birleşmiş Milletler Küresel İlkeler Sözleşmesi) platformunun 10 ilkesini benimseyerek tüm strateji ve operasyonlarımızı bu evrensel ilkelere uyumlu hale getirmek için çalışacağız. Dünyamızı ve gelecek yaşamı korumaya yönelik iz bırakacak, ilham verecek çalışmalarımızı geliştirerek sürdüreceğiz.

STK’lara yaratılan kaynak 7 milyon TL’yi aştı

Trendyol, içinde bulunduğu ekosistemle birlikte etki alanı yüksek bir e-ticaret platformu. Sepette İyilik Hareketi’ni de ‘bu etkiyi toplum yararına nasıl dönüştürebiliriz’ ana fikriyle iki yıl önce başlattık.  Platformumuzda sadece STK’lara özel bir alan açarak onları Sepette İyilik çatısı altında müşterilerimizle buluşturduk. 10 STK ile çıktığımız yolda bugün 58 STK’ya ulaştık. İki yılın sonunda Sepette İyilik Hareketi’ne katılan STK’lara yaratılan kaynak 7 milyon TL’yi aştı. Bu bağlamda, ülkemizde bağışçılık kültürüne katkı sağlayan tek özel gün olan Paylaşma Günü’nde de, TÜSEV ile birlikte bağışçılığı teşvik etmekten, farkındalık yaratmaktan, STK’larımıza dolayısıyla da topluma katkı sağlamaktan dolayı çok mutluyuz.
 

İç ve dış iletişim dilinde tutarlı, samimi ve doğal tutum sergileyen kuruluş:           Arkas Holding

Katma değeri ve başarının iletişimini “kalkınma” temelinde ele alan kuruluş:       ASELSAN

Toplumsal faydayı gözeten ve iletişim çalışmalarını itibar paralelinde yükselten kurum:  Borusan Holding

İletişimde ekip ruhunu markasına yansıtan ve kalkınmada iletişim dinamiklerini doğru uygulayan kuruluş:       Divan Grubu

Sektöründeki gündemi en hızlı takip eden ve iletişimine uyarlayan yenilikçi ve atik marka:         Doğa Sigorta

Basın mensuplarıyla en iyi iletişim kuran ve haber değeri taşıyan içerikler paylaşan kuruluş:       Eczacıbaşı Holding

İletişim stratejilerinin odağına sürdürülebilirliği alan ve çalışmalarında bütünsel iletişimi uygulayan kurum:      Enerjisa Enerji

İletişim dilinde inovasyon ve girişimcilik ruhunda samimi ve yenilikçi olarak ön plana çıkan kurum:        Hepsiburada

Pozitif iletişim ve sosyal değer yaratan kuruluş:       Kale Grubu

İletişimde gelişimi doğru takip eden, alışkanlıklarını sorgulayan, gazetecileri ve gazetecilik faaliyetlerini en çok önemseyen kuruluş:  Koç Holding

Sağlık alanında değer yaratan ve iletişim çalışmalarında amaç odaklı anlamlı işleri hayata geçiren kuruluş:       Philips Türkiye

"İletişimde tüm paydaşlarını kapsayan,

kimseye daha yakın ya da daha uzak durmayan kuruluş:"   Sabancı Holding

Güven ve samimiyet odaklı iletişim çalışmalarıyla öne çıkan topluluk:       SANKO Holding

İletişim faaliyetlerinde tüm projelerini hep ileriye taşıyan kuruluş: Shell & Turcas

Sosyal kalkınmayı güçlendirmek için iletişim projelerı hayata geçiren kuruluş:      Trendyol

Toplumsal katkı anlayışı çerçevesinde en iyi inovatif iletişim çalışmalarına imza atan kuruluş:     Türkiye İş Bankası

İletişimsel değerleri sahiplenen ve toplumun ihtiyaçlarına duyarlı kuruluş:           Vodafone Türkiye

"Paydaş iletişimine büyük önem veren, çok

katmanlı olarak planlanlayan ve doğru yöneten kuruluş:"   Yapı Kredi

Söylediklerini yapan ve yaptıklarını doğru anlatan kuruluş: Yaşar Holding

"İnsan odaklı ekosistemler yaklaşımıyla

değer zinciri boyunca paydaş önceliklerini gözeten kuruluş: "        Zorlu Holding