45 YILLIK BİR BAŞARI YOLCULUĞU: YATAŞ

Temeli, 1976'da kurulan Anadolu'nun ilk sünger fabrikası olan Süntaş A.Ş.'ye dayanan Yataş Grup 45 yaşında. Şirket; Yataş Bedding, Enza Home ve Divanev markalarıyla şık, kaliteli, estetik, trendleri yansıtan ürünler sunuyor. Tüketicilerin yoğun ilgisi rakamlara yansıdı; 2020'de, bir önceki yıla göre %97'lik artışla; 170 milyon TL net kâra ulaşıldı. 2021 hedefi istikrarlı büyümek ve mağaza ağını güçlendirmeye devam etmek. Sene sonuna dek, yurt dışında 77 satış noktası daha açılacak. BUSINESS LIFE okurlarına bu verileri aktaran Yataş Grup CEO'su Nuri Öztaşkın da mobilya sektöründe lider pozisyonda olmanın mutluluğunu ve gururunu yaşıyor. Satış sonrası hizmetleriyle "müşteri memnuniyeti?ni artıran bu dev firmanın lideri, başarıya giden yolun haritasını "ekip ruhu" özelinde çizdi. İhracattan e-ticarete ve sosyal sorumluluğa kadar birçok hususa değindi. Liderlik özelliklerinden de bahseden Sayın Nuri Öztaşkın, genç girişimcilere seslenmeyi ihmal etmedi...

GÜÇLÜ BİR TASARIM VE AR-GE EKİBİNE SAHİBİZ 
Yataş Grup olarak 45’inci yıl dönümüzünü kutluyorsunuz. Başarınızın sırrı nedir? 

Türkiye’nin “Yatakta kalite, konfor ve yenilik” denince ilk akla gelen markasıyız. Tüketiciler tarafından beğeniliyor, güveniliyor ve tercih ediliyoruz. 45 yıldır süregelen özverili bir çalışma var. Başarımızı da buradan alıyoruz. Yataş Grup ailesinin her bir bireyi, en iyisini yapabilmek için büyük bir emek harcıyor. Kendimizi sürekli yeniliyor, kaliteli ham maddeler kullanıyor, en yeni teknolojilere göre üretim yapıyoruz. İnovasyon ve tasarım bizim için çok önemli… Güçlü bir tasarım ve Ar-Ge ekibine sahibiz. 

2021 YURT DIŞI HEDEFİ, 173 SATIŞ NOKTASINA ULAŞMAK 
2021 takvim senesinde, ajandanızda yer alan “yatırım” başlıkları neler?

Enza Home, Yataş Bedding ve Divanev markalarımızla; yurt içinde 83 kurumsal mağazamız ve 392 bayimiz bulunuyor. Yurt dışında ise Enza Home ve Yataş Bedding ile 96 satış noktasında hizmet veriyoruz. Bu sayıyı, Divanev de dahil, 173’e çıkarmayı hedefliyoruz. 

ENZA HOME’DA, ONLİNE SATIŞA BAŞLAYACAĞIZ 
Pandemiyle birlikte önemi daha da artan e-ticaret’e yönelik hangi aksiyonları alıyorsunuz?

Yataş Bedding’le başladığımız e-ticaret yolculuğuna, mobilya markalarımızla devam edeceğiz. 2021’de Enza Home’da online satışa başlayacağız. Yataş Almanya web sitemizi de hayata geçirmek için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Ayrıca bu ay, yeni koleksiyonumuz olan Yataş Mini’nin tanıtımını gerçekleştireceğiz ki, bu konuda çok heyecanlıyız. Başarılarımıza 2021 yılındaki çalışmalarla yenilerini ekleyeceğiz.

DÜNYACA BİLİNEN GLOBAL MARKALAR... 
En büyük hayâlinizden bahseder misiniz?

En büyük hayâlim, Yataş Grup markalarını dünyaca bilinen global markalar haline getirebilmek. Her yıl büyüyen yapımızla, bu hedefe daha çok yaklaşıyoruz. Bu heyecanı yaşamak çok değerli.

“YATAŞ UYKU KURULU”NU OLUŞTURDUK 
Kurumsal Sosyal Sorumluluk (KSS) projeleriniz iş stratejilerinize nasıl yansıyor, “Marka İtibarı”nıza neler katıyor?

Yataş Grup olarak, tüketicilerimize karşı olan sorumluluğumuzun bilincindeyiz. Bu kapsamda, uykunun önemi konusunda toplumda farkındalık yaratmak, uyku-sağlık ilişkisini anlatmak amacıyla “Yataş Uyku Kurulu”nu oluşturduk. Herkesin iyi uyku konusunda bilinçlendirilmesi için daha etkin biçimde çalışacağız. Uzman isimler arasında, bebek uyku danışmanı Pınar Sibirsky, Uzman Klinik Psikolog Fundem Ece Erdem, Diyetisyen Çağatay Demir, KBB Uzmanı Yrd. Doç. Dr. Ayşe Sezim Şafak ve Nöroloji Uzmanı Prof. Dr. Hakan Kaynak yer alıyor. Bu ve benzeri çalışmalarla, marka itibarımızın da artacağına inanıyoruz.

YATAŞ’TA HERKES AYNI DİLDEN KONUŞUR 
İyi bir “takım”la çalışmanın, günlük işleri dengede tutmadaki rolü nedir? 

Yüksek performanslı ekipler ve iyi bir takım, bugünün rekabetçi iş dünyasının en kilit noktası. Birbirine entegre olan, iyi anlaşan, hedefleri ortak olan ve aynı hedefe koşanların başaramayacağı iş yoktur. Böyle bir ekibin en önemli gücü de başarılı iletişimdir. Herkes ne istediğini, ne isteyeceğini ve ne vereceğini bilir, aynı dilden konuşur. Bu durum, günlük işlerin akışında hız olarak geri dönüyor bize... Hem işlerin hızlı ve düzenli yürümesini hem de her seferinde bir öncekinin üzerine koyarak ilerlememizi sağlıyor. Çünkü ekip olarak birlikte çalışıyor, birlikte deniyor ve birlikte öğreniyoruz. Bu da hatalardan ortak ders çıkarmamızı ve tekrarlamamızı önlüyor.

ÖNCELİKLE, BAŞARILI BİR ŞİRKET KÜLTÜRÜ İNŞA ETTİK
İyi bir “işveren markası” olmanızın ve yüksek düzeydeki “çalışan bağlılığı”nızın sırrına açıklık getirir misiniz?

Yataş, köklü ve tarihi olan, hızlı büyüyen bir şirket. Ortak vizyon, değerler, ilkeler ve tutarlı bir kültüre odaklanmak önemli. Markamızın hikâyesiyle birlikte, başarılı bir şirket kültürü oluşturabilmek için de çaba gösterdik. Bunun neticesinde, çalışma arkadaşlarımızın bir “takım” olarak durmasını sağladık ve aidiyet duygularını artırdık. Başarının paydaşları olarak, kurum kültürüne sahip çıkmaları için İnsan Kaynakları (İK) politikalarımızı geliştiriyoruz. “Yataş Akademi” adı altında, tüm eğitim ve gelişim ihtiyaçlarını karşılayacak eğitimleri veriyoruz. Motivasyonlarını ve aidiyetlerini artırmak için oluşturulan “Yataş BizKulüp” organizasyonu ve etkinlikleriyle de eğlenerek ve KSS projeleri yaparak, yardımlaşarak birliğimizi pekiştiriyoruz.

“LİDERLİK”, BİR GEMİNİN DÜMENİNİ TUTMAK GİBİ 
“Liderlik” kavramına bakışınızdan söz eder misiniz? 

“Liderlik”, bir geminin dümenini tutmak gibi aslında. Rotayı doğru çizerseniz, hava durumunu doğru analiz edip, dalgalara karşı nasıl manevra yapacağınızı öngörebilirseniz, mürettebatı da doğru yönlendirirseniz, herkes mutlu bir yolculuk yapar. Tüm bunları sağlayabilmek, açık bir iletişim gerektirir. Ben açık iletişimden yanayım. Herkesin fikri önemlidir. Lidere düşense, tüm bu fikirler sonucunda doğru kararı verebilmek, adil olmayı başarmak. Ekibinizle kurduğunuz güven ilişkisi, onların da sorumluluk alma yeteneğini geliştirir, gelişim odaklı bir ekip ortaya çıkarırsınız. Azimli, çalışkan bir ekip de iyi bir lider ortaya çıkarır. İyi bir lider olmak için; yani iyi bir ekibi oluşturmak, bir araya getirmek de önemli...

LİDER DETAYLARLA UĞRAŞMAZ DOĞRU HEDEFİ GÖSTERİR
Bütün detaylara hâkim olmanın formülünü paylaşır mısınız? 

İşin sırrı; ekipleri dikkatli seçmek ve iş süreçlerini doğru belirlemek. Böyle olunca yetki ve sorumluluğu dağıtmakta sorun yaşamıyorum. Ayrıca kendime standart kontrol noktaları belirledim. Konuları detaylara odaklanmak yerine, bu kontrol başlıkları üzerinden takip ediyorum. Liderin görevi, detaylardan ziyade, doğru hedefi göstermek ve ekibi motive etmek olmalı. Süreçleri ve iş tanımları oturmuş bir yapı içerisinde çalıştığımız için operasyonel işler ekiplerde... Stratejik kararlarda ve yönlendirmelerde rol alarak, detaylarla uğraşmak, vakit harcamak zorunda kalmıyorum.

NURİ ÖZTAŞKIN’DAN GENÇLERE TAVSİYELER
- Kişi öncelikle, gerçekten neyi başarmak istediğine karar vermeli ve odağına tek bir işi almalı. Ve bunu gerçekten severek yapmalı. Yaptığımız işler, hayatımızı devam ettirmemiz için birer araç olsa da aynı zamanda bizi biz yapan, bizi geliştiren en önemli parçalarımızdan biri. 
- İşimizle mutlu olmayı, onu geliştirebilmeyi başarabilmeliyiz. Tabi bu da önce kendimizi sevmemizden, tanımamızdan, özgüvenimizin yüksek olmasından geçiyor. Özgüven de tek başına yeterli değil. Çok çalışmamız ve motivasyonumuzu da yüksek tutmamız gerek. 
- Başarısızlıklar yıldırmamalı, öğrenmekten, denemekten çekinmemeli. 
- Dünyadaki dönüşüm, yakından izlenmeli. Tüketici trendleri ve davranışlarının yanı sıra, sosyal ve kültürel değişimler de takip edilmeli. Bunların işe neler katabileceği ve gelecekte neleri gerektireceğini öngörebilecek vizyona ulaşılması, güncel kalınması önemli. 
- Artık hiç birşey lokal değil, global bir yaşam sürüyoruz. Dijital dünya ve dijital gelişmeler, zaman ve mekân kavramlarını ortadan kaldırdı. Gençlerimiz de değişimlere hızlı adapte olmalı ve bunları nasıl kullanacağını, geliştireceğini bilmeli.

NURİ ÖZTAŞKIN’A "DUAYEN" ÖĞÜDÜ
- Hem dünyada hem Türkiye’de başarılı iş sonuçları ortaya koyan pek çok iş adamı görüyoruz. Beni en çok, başarılı olmalarının yanı sıra; inançları, tutkuları, kararlılıkları ve gelişimleri etkilemiştir.
- Bu nasihatleri, sektörümüzün dinamiklerine, iş koşullarına, çalışan ve paydaş ilişkimizi gözeterek hayata geçirmek için elimizden geleni yapıyoruz.
- Bu iş insanlarına ve birkaç nasihatına örnek vermek gerekirse: “Mükemmel şirketler ve onların çalışma şekilleri, önce mükemmel yöneticiler ile başlar.” Microsoft-CEO, Steve Ballmer
- “Bir şirketin kalbi ve ruhu, yaratıcılık ve yeniliktir.” Walt Disney-CEO, Robert Iger
- “Yerinize adam yetiştirmezseniz, yıllarca aynı koltukta oturursunuz.” Vehbi Koç, Koç Holding Kurucusu

NURİ ÖZTAŞKIN’IN “SORUMLU” LİDERLİĞİ
- Büyüyen gelişen bir organizasyonda, bir yöneticinin asıl görevi, kendi yerine aday da yetiştirebilmektir. 
- İnsanların sorumluluk almasını sağlayarak, hata yapmasına fırsat vererek, takip ederek hızlı gelişmelerine yardımcı olunmalı.
- Kişilerin yetkinliklerine göre; doğru sorumlulukları vermeyi, görevleri eşleştirmeyi ve destekleyerek ilerlemelerini görmeyi tercih ediyorum. 
- Karşılıklı fikir alışverişine açık bir iletişimle, ortak fikirlerle daha hızlı hareket edebiliyor, sonuca daha kolay ulaşabiliyoruz.

NURİ ÖZTAŞKIN’IN PROGRAMLI ÇALIŞMA YÖNTEMİ
- Benim; günlük, haftalık ve aylık rutinlerim bellidir. Yaparken de zorlanmadığım programım esnektir ve bunun içerisine, gereken durumlarda ek toplantılar, gündemler çok rahat entegre edilebilir. 
- Doğru delegasyon yapmak zaman kazandırır. Başarılı planlama, kişisel gelişim ve terfi fırsatları için de çok önemlidir.