BASIN DOSTU 50 İLETİŞİM LİDERİ

Her yıl geleneksel hale getirdiğimiz "Basın Dostu 50 İletişim Lideri" araştırmamızda, listeye aday gösterilen isimleri saha sonuçları, okur geri bildirimleri, 'BUSINESS 500' abonemiz ve jüri üyelerimiz şekillendirdi. Nihai isimler, ülkemizin değerli ekonomi gazetecilerinin de katıldığı jüri üyelerimizin toplantısıyla netlik kazandı. Yerini koruyan ve listeye giriş yapan iletişim profesyonellerine, yeni dönem iletişim tonunu da sorduk...


İş dünyası ve ticaret vadisinin uçsuz bucaksız menzilinde, sayısız insan zekâsının tesiri hâkim. Gelecek şafaklara umutla yürüyen kafileye bayraktarlık eden birçok iş kolu ve departman mevcut. Mühendisinden mimarına, patronundan işçisine, Ar-Ge'sinden üretim aşamasına uzanan faziletli bir silsile, devasa ekonomi çarkını döndürmek için yağmur, çamur, kar, kış, gece gündüz demeden, durmadan çalışıyor. 
İş kolu açısından, istidat çeşitliliği bakımından, hiçbirini diğerine üstünlük terazisine vurmadan ayakta alkışlamamız gerekiyor. Biz, kendi mesleğimizle yakın ilişki içinde olduğumuz için yeni yılın ilk sayısında “İletişim Liderleri”ne projeksiyon doğrulttuk. Geleneksel hale getirdiğimiz "Basın Dostu 50 İletişim Lideri" araştırmamıza, öncelikle her biri kendi alanında tahlil ve gözlem mütehassısı jüri üyelerimizden, zihin süzgecinden geçirip bizlere yol göstereceği cevapları talep ettik. 

JÜRİ ÜYELERİMİZ TÜRKİYE'NİN YILDIZLARI...
Alfabetik sıralamayla; TV Programcısı ve Sunucu Ahu Orakçıoğlu, Ekonomi Gazetecileri Derneği Başkanı Celal Toprak, Gazeteci-Yazar Demet Cengiz, Bilgi Üniversitesi Öğretim Görevlisi ve Gazeteci-Yazar Dr. Fatoş Karahasan, Marka Danışmanı ve Business Life Yazarı Güven Borça, İtibar Yönetimi Danışmanı ve Yazar Salim Kadıbeşegil, TV Programcısı ve Business Life Yazarı Sami Altınkaya, Business Life Genel Yayın Yönetmeni Seyfettin Bayram ile Gazeteci-Yazar Volkan Akı'nın da aralarında yer aldığı 84 kişilik heyete, yol haritamızda bizlere ışık tutmaları bakımından şu soruları yönelttik:
m Şirketlerde görev yapan “Basın Dostu Bir İletişim Lideri”nin, gazetecilik mesleğinin itibarına katkısı nedir?
m Sıkı iş birliğinde olan gazeteciler ile şirketlerin iletişim liderleri, işleri nasıl daha iyi koordine edebilir?
m Bu noktada, krize mahal vermeyen bir iletişim için tavsiye niteliğinde neler söylersiniz?

ERKEKLER İPİ ÖNDE GÖĞÜSLEDİ
Bir ressamın, ışığın akislerine göre attığı fırça hassasiyetiyle, zerre itimat suistimaline kapı aralamadan sizlere sunduğumuz tabloyu titizlikle oluşturduk. Uzun fikir teatisiyle listemizi resmetmeye muvaffak olduk. Geçtiğimiz yıla kıyasla, listeye seçilen kadın aday oranı yüzde 20’lik bir düşüşle yüzde 58'lik oranda gerçekleşti. Kadınlarımıza karşı iyimserlik derecesinde pozitif ayrımcılık yapma düşüncemiz baki kalsa da, adalet şekline gelmiş hassasiyet düsturumuz ağır bastı. Erkekler yüzde 42 ile temsil edilmesine rağmen totalde en çok oyu alan taraf oldu. 

LİSTEMİZ A'DAN Z'YE SIRALANDI
Ekonomi gazetecilerinin katılımı üst düzeydeydi. Jüri üyelerimizin adaletli, intizamlı ve ustaca değerlendirmeleri sonucunda, en çok oyu alan Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı Kurumsal İletişim Müdürü Canan Soysal ve Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü, zirveyi Koç Holding Kurumsal İletişim ve Dış İlişkiler Direktörü Oya Ünlü Kızıl ile paylaştı. Ancak heyet kararıyla liste, A’dan Z’ye sıralandı. En çok basın dostu; Arçelik, OPET, Yapı Kredi, Setur ve Ford olmak üzere Koç Topluluğu ile Akbank ve Çimsa ile Sabancı Grubu’ndan çıktı.

MAGAZİN GAZETECİLERİ KARARINI VERDİ
Muazzam yarışa, magazin gazetecileri de yüksek katılım gösterdi. Bu kesimin oyları, ORKA Holding Kurumsal İletişim Direktörü Burhan Denizli'yi listede ön plana çıkardı. Çırağan Palace Kempinski İstanbul Kurumsal İletişim ve Halkla İlişkiler Direktörü Neslihan Şen’in giriş yaptığı listede yer alamayan iletişim liderleri, 2020’deki araştırmamızda tekrar aday olacak. Bizleri mutlu eden bir başka dikkat çekici gösterge ise listemizdeki iletişim profesyonellerinin yüzde 80'inin yerli markalarda görev yapmalarıydı. 
İletişim liderlerinden, mesleklerine dair avantajları, bunları nasıl fırsata çevirdiklerini, gazetecilik mesleğinin itibarını korumaya yönelik neleri öncelediklerini ve iletişim tonlarını nasıl şekillendirdiklerini öğrendik...

EKONOMİ GAZETECİLERİ GÖZÜNDE
BASIN DOSTU 50 İLETİŞİM LİDERİ (A'dan Z'ye)

Ahu Başkut Alyanak-Migros Kurumsal İletişim Direktörü
Arda Öztaşkın-Yapı Kredi Kurumsal İletişim Müdürü
Aslı Alemdaroğlu-Zorlu Holding Kurumsal İletişim Genel Müdürü
Ayşenur Aydın-OPET Kurumsal İletişim Müdürü
Bahar Erbengi-Doğuş Holding Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı
Banu Karamuk-Pegasus Hava Yolları Kurumsal İletişim Danışmanı
Banu Uyan-Çimsa Kurumsal İletişim Müdürü
Berna Kumaş Sipahi-Arkas Holding Kurumsal İletişim Direktörü
Buket Okumuş-Netaş Marka ve Kurumsal İletişim Başkanı
Burhan Denizli-ORKA Holding Kurumsal İletişim Direktörü
Canan Egüz Coşkun-TSKB Kurumsal İletişim Müdürü
Canan Soysal-İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı Kurumsal İletişim Müdürü
Cem Tanır-Boyner Grup Kurumsal İletişim Direktörü
Cem Tanrıkılıcı-Eczacıbaşı Holding Medya İlişkileri Direktörü
Cengiz Halil Çiçek-Sanko Holding Basın - Yayın Müdürü
Dilek Özcanlı Uslu-ÇEVKO Vakfı Kurumsal İletişim Müdürü
Ebru Ertan Bilge-Signify Ortadoğu Türkiye ve Pakistan Kurumsal İletişim Direktörü
Ebru Şenel Erim-Unilever Yönetim Kurulu Üyesi ve Sürdürülebilir İş ve İletişim Direktörü
Ekin Erim-SAP Türkiye Kurumsal İletişim Direktörü
Elif Güvenen-Garanti BBVA Kurumsal Marka Yönetimi ve Pazarlama İletişimi Direktörü
Esin Alptekin Incediken-Bahçeşehir Koleji Kurumsal İletişim Direktörü
Evrim Ergin-Limak Holding Yönetim Kurulu Basın Danışmanı 
Evrim Şirin-Fiba CP Pazarlama ve Kurumsal İletişim Yöneticisi
Ezgi Kefeli Yıldız-Mercedes-Benz Türk Kurumsal İletişim Müdürü
Filiz Karagül Tüzün-Sabancı Holding Kurumsal İletişim Direktörü
Derya Gülünay-Setur Pazarlama ve Kurumsal İletişim Müdürü
Gizem Keçeci-Siemens Türkiye Kurumsal İletişim Direktörü
Gonca Sofuoğlu Temiz-Ford Otosan Kurumsal İletişim Müdürü 
Hamdi Ateş-Türk Telekom Kurumsal İletişim Direktörü
İbrahim Bilekli-ASELSAN Kurumsal İletişim Müdürlüğü Medya İlişkileri Birim Sorumlusu
İlker Çelik-Panasonic Life Solutions Türkiye Kurumsal İletişim & KSS Müdürü
İsmail Özbayraktar-Turkcell Kurumsal İletişim Direktörü
Kaan Ünver-Anadolu Grubu Kurumsal İlişkiler ve İletişim Koordinatörü
M. Oğuzcan Bülbül-Abdi İbrahim Kamu İlişkileri ve Kurumsal İletişim Direktörü
Mehmet Aykırı-Yaşar Holding Kurumsal İletişim Direktörü
Mehmet Güneli-ProntoTour Kurumsal İletişim Müdürü
Mehmet Uçan-Yıldız Holding Kurumsal İletişim Direktörü
Meltem Okyar Perdeci-Shell Türkiye Kurumsal İletişim Direktörü
Murat Göllü-Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı
Murat LeCompte-SOCAR Türkiye Dış İlişkiler Başkanı
Neslihan Şen-Çırağan Palace Kempinski İstanbul Kurumsal İletişim ve Halkla İlişkiler Direktörü
Oya Ünlü Kızıl-Koç Holding Dış İlişkiler ve Kurumsal İletişim Direktörü
Özge Kansu Gökçek-Aytemiz Pazarlama ve Kurumsal İletişim Direktörü
Pınar Türker Fadıloğlu-HSBC Türkiye İletişim Başkanı
Rana Birden Çorbacıoğlu-Kale Grubu Kurumsal İletişim ve Kamu İlişkileri Bölüm Başkanı 
Savaş Ceneviz-Mitsubishi Electric Türkiye Reklam ve Halkla İlişkiler Müdür Yardımcısı
Seda Güler-Doğa Sigorta Kurumsal iletişim Müdürü
Selmin Gündoğdu-Yataş Grup Kurumsal İletişim ve Tanıtım Direktörü
Yiğit Çallı-Logo Yazılım Kurumsal Marka ve İletişim Grup Direktörü
Zeynep Özbil-Arçelik Kurumsal İletişim Direktörü


SALİM KADIBEŞEGİL / İTİBAR YÖNETİMİ DANIŞMANI /  YAZAR
İŞ BİRLİĞİNİN ANA GÜZERGÂHI ‘HABER’ OLMAMALI
Gazetecilerin görevi gereği, yaptıkları haberlerde "zülfü yare dokunmaları" yani işimize gelmeyen; ama kamuoyunun doğru bilgilendirilmesi açısından yer verilmiş bilgiler karşısında, ilişkiler zedelenmemelidir. Doğruluğu su götürmez bilgiler karşısında "alınmamak" gerekir.

Etik hassasiyet, her iki tarafın itibarına katkı yapacak ana girdidir. Gazetecilik mesleğinin özünde, toplumu bilgilendirmek olduğuna göre; iletişim liderlerinin öncelikli görevi, doğru bir zamanlama ve içerik ile gazetecilerin objektif bilgilenmelerini sağlayacak süreçleri yönetmesidir. Bu bilginin hem gazeteciyi hem kamuoyunu yanıltmaktan uzak olmasına hassasiyet göstermesi, aradaki iletişim köprüsünün uzun ömürlü ve sağlam olmasını sağlar. 

BİLGİ ALIŞVERİŞİ İLE UZUN ÖMÜRLÜ İLİŞKİ
İş birliğinin ana güzergâhı "haber" olmamalıdır. Karşılıklı bilgi alışverişi, uzun ömürlü ilişkileri tesis eder. Bu ilişkilerin içinden, doğal olarak yazı ve haber de çıkar. Kişiye saygı ön planda olmakla birlikte çalışılan kurumların kimliklerine de en az o kadar saygı, birçok sorunun üstesinden gelinmesine katkı sağlayabilir. Sorunları doğmadan çözmeye yönelik bir iletişim dili, her tarafa çok yarar sağlar. Bunun için de karşılıklı güvene dayalı bir ortam yaratılmış olması gerekir. Zamanlamalar önemlidir. Gazetecilik mesleği “deadline”larla çalışır. Geç gelen bilginin bir "önemi" kalmamıştır. Hatta gazetecinin müdüründen azar işitmesine bile neden olunmuştur. Ayrıca sözler tutulmalıdır. Olmayacak sözler verilmemelidir.

ÇIKAR İLİŞKİLERİ ADABA GÖRE YÖNETİLMELİDİR
Şirketler; ikram, seyahat, konaklama, hediye ve maddiya da dahil, diğer hususlar söz konusu olduğunda çok ama çok dikkatli hareket etmek ve davranmak durumundadır. Dostluklar başka; ama bu dostlukları böylesine imkânlar ile örme zihniyeti bambaşka bir şeydir. Makul olan her şeyin hesabı verilebilir. Ancak sınırların nerede aşılacağı veya neyin makul olmayacağını, çıkarlar tayin edecektir. Bu nedenle ortada haber, yazı beklentisi yoksa ilişkilerin doğasında bu tür şeyler daha makul karşılanabilir. Hesap verebilirlik terazisi, zamanı ve kararları etkin yönetebilir.


DR. FATOŞ KARAHASAN / BİLGİ ÜNİVERSİTESİ ÖĞRETİM GÖREVLİSİ / GAZETECİ - YAZAR
DOĞRU VE ŞEFFAF BİR BİLGİ AKIŞINA İMKÂN SAĞLANMALI
Kurumsal iletişim yöneticilerinin basın mensuplarıyla kurduğu etkileşim, her zamankinden çok daha önemli bir hale gelmiş durumda. Herkesin içerik üretebilidiği bir çağda, haberleri derinlikli ve tarafsız bir biçimde analiz edebilen gazetecilerin değeri daha da artıyor.

Sosyal mecranın dönüştürdüğü yeni dünya düzeninde, bilgi son derece hızlı bir biçimde yayılıyor. Günümüzde, dijital teknolojiler sayesinde yalan haberler üretmek kolay. 
Algoritmaların gücüyle yaratılan, sahte bilgiler tüm ülkelerde siyaseti, ekonomiyi ve günlük yaşamı istila ediyor. Pek çok krize neden olabiliyor. Öte yandan, milyarlarca insan, ellerindeki gelişmiş mobil cihazlar, aplikasyonlar ve sosyal mecra platformları aracılığıyla 7 gün 24 saat boyunca veri üretiyor, fotoğraflar, videolar çekiyor, yorumlar paylaşıyor. Memnuniyetsiz bir müşterinin bir yorumu, çok kısa bir sürede bir şirketin aleyhindeki büyük bir hareketi tetikleyebiliyor. Hatta şirketin hisse değerlerinin düşmesine, yöneticisinin istifasına kadar pek çok radikal sonuçlar doğurabiliyor. 
Özellikle Y ve Z nesli mensubu gençler, sürdürülebilirlik ve şeffaflık konusunda çok hassas. Kuruluşların hatalarını, yanlışlarını bulup çıkartmayı ve paylaşmayı adeta bir misyon olarak görüyorlar.

İLETİŞİM KANALLARININ TÜMÜ AÇIK TUTULMALI
Böylesine değişken ve riskler içeren bir dünyada, şirketlerin yönetim kadrolarıyla, tüketiciler arasındaki bilgi akışının sağlıklı olması çok önemli. Kurumsal iletişim bölümlerinin, şirketin itibarını ve değerini korumak için, sosyal medyadaki diyalogları çok yakından takip etmeleri gerekiyor.  
Tüm iletişim kanallarını açık tutarak, doğru ve şeffaf bir bilgi akışına imkân sağlayan kurumsal iletişim yöneticileri, sadece markaların değerini artırmakla kalmıyor. Aynı zamanda doğabilecek riskleri azaltarak, kurumların itibarının da koruma görevi üstleniyor...


SAMİ ALTINKAYA / TV PROGRAMCISI / BUSINESS LIFE YAZARI
GAZETECİLER ‘ÇÖZÜM ORTAĞI’ OLARAK GÖRÜLMELİ

İletişim direktörlerinin, gazetecileri bir çözüm ortağı olarak görmesi gerekir. Gazeteci ile iletişim direktörünün ilişkisinde olması gereken ise etkili iletişimdir. Bu iletişimin temeli al-ver ilişkisine dayanmadan, menfaat içermeden kurulmalı. Bu araştırmamızın adı her anıldığında Panasonic Life Solutions Türkiye Kurumsal İletişim ve KSS Müdürü İlker Çelik ve değerli ekibi aklıma geliyor. Listeye seçilen iletişim liderlerinin tamamıyla güzel dostluklar ve iletişim halindeyiz. Sıkı iş birliğinde olan gazeteciler ile şirketlerin iletişim liderleri, çalışmalarını daha iyi koordine edebiliyor... 


AHU ORAKÇIOĞLU / TV PROGRAMCISI - SUNUCUSU
İYİ BİR İLETİŞİMDE HER İKİ TARAF DA KAZANIR
Basın dostu bir iletişim lideri; saygılı, dürüst, açık ve şeffaf olmalı. Bu, gazetecilik mesleğinin de itibarını yükselten bir değer. 

Her açıdan daha iyi koordine olabilmek, doğru bilgiyi, doğru zamanda, doğru kişilerle paylaşabilmek, iyi ilişkilerin bir sonucu. En önemlisi, menfaatler üzerine kurulmamış, samimi ilişkiler... İyi bir iletişimci olmanın altın kurallarından biri de basın mensuplarıyla ve başka sektör oyuncularıyla iyi, içten, sağlam ve dürüst bağlar kurmak. Bu hep iyi koordinasyon getirir ve her iki taraf da kazanır.

KRİZİ YÖNETEBİLMEK İÇİN DONANIMLI OLMAK GEREK
Bazen yanlış anlaşılmalardan veya elinizde olmayan dış etkenler nedeniylle krizle karşılaşabilirsiniz. Bu anı iyi yönetebilmek, yeterli donanıma sahip olmaktan geçer. Soğukkanlı olmak, problemin kaynağını bulmak, sonuca odaklanmak, doğru kanallardan, doğru kişiler aracılığıyla çözüm üretmek veya bu durumu avantaja çevirmek gerekli...


SEYFETTİN BAYRAM / BUSINESS LIFE GENEL YAYIN YÖNETMENİ
HİYERARŞİK YAPININ BOZULMASINA ASLA İZİN VERMEDİK
Sırf ahlâki bir endişeye uyarak, şirketlerin üst düzey yöneticileriyle iletişime geçerken, iletişim liderlerini ziyadesiyle önemsiyoruz. Bu tavır ve davranışın her iki tarafın itibarına büyük katkı sunduğuna inanıyoruz. Derin bir iddia ve isabetle, bu duruma hassasiyet gösteren ender yayınlardan biri olduğumuzu düşünüyoruz. 

Yüzlerce şirketin en tepe yöneticisiyle yakın dostluğumuz bulunmasına ve telefonla erişebilme imkânımız olmasına rağmen, hiyerarşik yapının bozulmasına asla izin vermedik. Yönetim kurulu başkanı, üyeleri, C-Level üst düzey yöneticilerle sohbet ve dostluklarımızı sürdürüyoruz; lakin, iletişim liderlerinin haberi, onayı olmadan ticari, mesleki görüşmeler gerçekleştirmiyoruz. Business Life Dergisi olarak, iletişim halinde olduğumuz iletişim liderlerinin büyük çoğunluğu gazeteci kökenli. Dolayısıyla "Basın Dostu Bir İletişim Lideri"nin, gazetecilik mesleğinin itibarına katkısı ölçülemeyecek kadar sınırsız seviyede. 

SAYGIYI, HER ŞEYİN ÖNÜNDE TUTUYORUZ
Ortak dili konuştuğumuza inanıyoruz. Çünkü, bizim sıralı ticari ortaklarımızın başında iletişim liderleri geliyor. Aynı hassasiyeti iletişim direktörlerinden de görmek bizleri mutlu ediyor. Bu dengeyi korumayı mesleki bir ahlâk olarak telakki ediyoruz. Onlar da, bizimle iletişim kurmak istediklerinde, davet veya ziyaret randevularında PR ajansları vasıtasıyla değil, direkt bizatihi kendileri temasa geçiyor. Bir işi koordine etmek, dünyanın en meşakkatli uğraşı. Yakın geçmişte, elde olmayan sebepler dolayısıyla (trafik, sağlık vb.) aksaklıklar yaşandığında iletişim liderlerinin katalizör gibi imdada yetiştiğine şahit olduk.

GAYRETLİ KSS PROJELERİNE BÜYÜK ÖNEM VERİYORUZ
Dostluk, denge, taviz sınırı, kurumsal kimliğe fayda veya zarar, ticari ahlak, beklentideki etik tutum gibi hassasiyetlerin, ilişkilerdeki ana omurgayı oluşturduğuna inanıyoruz. Gazetecilik, ticari bir mahiyete büründükten sonra okurun müşteri sıfatını almasıyla sütunlardaki fikri şekiller reklama evirilse de, biz şirketlerin gayretli sosyal sorumluluk projelerine büyük önem veriyoruz. 
Faydalı makale ve metinleri koymaya çalışan, fotoğraf ve görsel istilasından ziyade, firmaların düşüncelerini aktarmalarına fırsat tanıyoruz. Bu noktada, aynı tedrisattan geçtiğimiz için, iletişim direktörleriyle edebi renk ve kelime lezzetinde buluştuğumuzun farkındayız. Dıştan ziyade, içten bir sihirli ruhsal bağ ile erişilmez iş modelini inşa ediyoruz...

DEMET CENGİZ /  GAZETECİ - YAZAR
İLETİŞİMDE TEMEL ÇOK DOĞRU ATILMALI 
Gazeteci, olayı (haber) veya kişiyi (portre) kamuoyuna aktaran bir kanaldır. Tarafsız, bağımsız ve objektif olması gerektiğini unutmayan, önce ‘kamuoyu yararını’ gözeten bir basın mensubuna, iletişim lideri, doğru aracılıkla katkı sağlayabilir. 

Kendi itibarını, kendinden başka hiç kimseye ve hiçbir kuruma emanet etmemeli. Buna kendi işyeri de dâhil. Basın mensupları ile şirketlerin iletişim liderlerinin iş koordinasyonuna gelince... Buna ‘sıradan’ ve ‘acil’ buluşma’ olarak iki ayrı bakış açısıyla yaklaşılmalı. 

HIZ ALGISI DEĞİŞSE DE HEP, ZAMANLA YARIŞ VAR
Aylık-haftalık dergi, günlük gazete, internet, sosyal medya hep farklı zaman dinamikleriyle şekilleniyor. Çeşitli mecralarla birlikte ‘hız’ algısı değişse de hep, zamanla yarış var. Sıradan buluşmalarda, gazeteciye gerek duyduğu bilgi ve dokümanlar ivedilikle sağlanmalı. Fotoğraf veya başka bir bilgi için saatlerce beklemek kimsenin hoşuna gitmez ve bu, işi de yapılamaz hale getirir. Acil buluşma ise genellikle krize veya patlayan (doğru ya da yanlış) bir habere işaret eder. Tek tek basamakların çıkıldığı hiyerarşik bilgi talebi ve aktarımı yeterli ve doğru olabilir. Basamakları atlayarak çıkmak ve inmek de gerekebilir. Burada esnek olabilmek, doğru bilgiyi kısa sürede ulaştırmak, iletişim liderinin olmazsa olmazı.

DOĞRU ANLAMAK...
İletişimin temeli hatalı atılırsa üzerine doğru herhangi bir şey inşa edilemez. Birbirini doğru anlamak… Bundan her iki taraf da emin olmalı. Doğru ve anlaşılır soru, bir gazetecinin temel görevidir. İletişim lideri de bu soruyu doğru anladığından emin olmalı ve doğru cevabı ivedilikle temin etmeli. Bu nasıl olacak? Çok basit: Dinleyerek. 
Başkası adına “Öyle anladı, böyle anladı” gibi bir varsayımda bulunmamak çok önemli. Soruyu/mesajı doğru ilet ve doğru anlaşıldığını kontrol et.... “Şöyle mi anladınız, şunu mu soruyorsunuz” diye sormak yerine “Bu beyaz. Siz bunu nasıl anladınız? Siz tam olarak neyi soruyorsunuz?” demek, karşı tarafı yönlendirmeden cevap almanızı sağlayacaktır. 
Dili temizlemek çok önemli ve zaman kazandıran bir özellik. Gereksiz hiçbir şeyi konuşmamak… Hele ki, acil bir durum söz konusu ise. Bazen olmayan bir takım samimiyetler varmış gibi davranılarak hem bir istismar yapılıyor hem de zaman çalınıyor. İletişim tamamen profesyonel yürütülebilir ki, bu da çok daha sağlıklı sonuçlar verir.


Yapı Kredi Kurumsal İletişim Müdürü Arda Öztaşkın: 
DUYGUSAL BAĞ KURMAYI HEDEFLİYORUZ

Yeni dönemde de iletişim çalışmalarımızda DNA’mıza işleyen varlık nedenimizi; yani, ekonomide, eğitimde, sanatta ve hayatın her alanında aslında sınırları kaldırmak için çalıştığımızı anlatıyoruz. Bu şekilde, ürün odaklı iletişimden insanı merkeze alan ve duygusal bağ kurmayı hedefleyen bir yola yöneliyoruz.
Geçtiğimiz yıllarda “Türkiye’nin Dijital Bankası” söylemimizle, dijital bankacılık alanını güçlü bir şekilde sahiplenmiştik. Bu sayede sektöre öncülük ederken, markamızın yenilikçi algısını yükselttik. Teknoloji ve dijitalleşme alanında markaya rekabet gücü sağladık. Ancak günümüzde tüketiciler, mobil bankacılığın getirdiği kolaylıklara hızlıca alıştı ve artık kendilerini bankacı olarak görmeye başladı. 

HAYATLARA SOMUT ŞEKİLDE DOKUNUYORUZ
Bankacılığın sadece işlemlerden ibaret olmadığını, insanların hayatlarına nasıl somut bir şekilde dokunduğunu anlatıyoruz. Bunu yaparken “Hayat sana sınırlar koyar, Yapı Kredi o sınırları kaldırmak için var” diyoruz. Sınırları kaldıran banka, aslında 1944 yılından bu yana “Hizmette sınır yoktur” gibi evrensel bir anlayışla sürdürdüğümüz temel felsefemizden doğdu. Yapı Kredi’nin DNA’sında, özünde, mirasında zaten var olan insana değer veren anlayışını somut bir şekilde aktarmak istiyoruz.


OPET Kurumsal İletişim Müdürü Ayşenur Aydın: 
GÜVEN İÇEREN BİR İLİŞKİ MEVCUT 

Bu tanıma layık görülmek ve “Basın Dostu İletişim Lideri” olarak değerlendirilmek mutluluk verici. İletişimde doğru, yapıcı ve şeffaf ilişkiler kurmaya çalışıyorum. Yazılı, görsel, dijital basın, işimizin çok önemli bir parçası. Bu alanda görev yapan arkadaşlarımızın da her biri aslında kamusal bir sorumlulukla hareket ediyor. Karşılıklı güvene dayalı kurduğumuz ilişkiler, zamanla hem kişisel hem de kurumsal itibarınızın bir parçası haline geliyor. Bu nedenle konuyu avantaj ve fırsat penceresinden görmeyip sürekli, tutarlı ve şeffaflık içeren ilişki yönetimi olarak ele almalıyız.

GAZETECİLİK, FİKİRLERİ YÖNLENDİRİCİ ETKİDE 
Gazetecilik halkın fikirlerinin gelişmesinde yönlendirici etkiye sahip, bu nedenle de büyük bir sorumlulukla yapılan kamusal bir meslek. Ülkesine karşı duyarlı, objektif, halkın ve ülkenin sorunlarını gündeme taşıyan, gece gündüz demeden olağanüstü zor koşullarda görev yapan gazeteci arkadaşlarımız, kutsal bir iş yapıyor. Biz kurumsal iletişimciler ile gazeteciler arasında her zaman karşılıklı anlayış ve güven içeren bir ilişki mevcut. Bu ilişkiyi geliştirmek ve iş birliği oluşturmak amacıyla sektörümüzün meslek örgütlerince oluşturulmuş, yönetim kurullarında yer aldığım Kurumsal İletişimciler Derneği ve TÜHİD (Türkiye Halkla İlişkiler Derneği)’in de imza attığı, iletişim ve medya ilişkilerinde mesleki ilkeleri belirleyen bir deklarasyonumuz da mevcut.

İLETİŞİMDE SÜREKLİ VE TUTARLI OLACAĞIZ
İletişimde sürekli, tutarlı olmaya devam edeceğiz, karşılıklı güvene dayalı ve şeffaflık içeren değerlerimizden ödün vermeyeceğiz. Toplum için faydalı olan ve bilgilendirme amacını taşıyan konuları kamuoyunun gündemine taşıyacağız. Müşteri memnuniyeti odaklı iş anlayışımız ve fark yaratan projelerimizle iletişime devam edeceğiz. Toplumu dönüştüren sosyal sorumluluk projelerimizle, özellikle hızla büyüyen ve her geçen gün daha çok istasyonumuzda görmeye alıştığımız kadın istihdamını destekleyen “Kadın Gücü” projemizle gündemde olacağız.  


Pegasus Hava Yolları Kurumsal İletişim Danışmanı Banu Karamuk: 
GAZETECİLİK MESLEĞİNİN İTİBARI İÇİN ÇABALIYORUM

Ben, iletişim mesleğine gazetecilikle başladım. Bu sebeple masanın iki tarafını da deneyimleme fırsatım oldu. Bu da işin dinamiklerini birebir tecrübe etme imkânı yarattığı için kolay empati kurabilmenizi sağlıyorve doğal bir avantaja dönüşüyor. Sonuçta kurumsal iletişim danışmanı da olsak, gazeteci de olsak işimizi iyi yapmaya çalışıyoruz ve benim işini iyi yapan herkese saygım sonsuz. Basın mensubu arkadaşlarımızla iş birliği içerisinde sağlıklı bir iletişim sürdürerek çalışmalarımızı yürütüyoruz.

İŞİNE AŞIK GAZETECİLERE BURADAN SELAM OLSUN
Gazetecilik keyifli olduğu kadar meşakkatli de bir meslek. Öncelikle gazeteciliği hakkıyla yapan, işine aşık tüm gazeteci arkadaşlarıma buradan selam olsun. Bir iletişim profesyoneli ve eski bir gazeteci olarak, gerek irtibatta olduğum iş insanları ile iletişimimde gerekse yaptığımız ortak projeler vasıtasıyla ben de elimden geldiğince gazetecilik mesleğinin itibarını korumak adına çaba gösteriyorum.

‘ŞEFFAF, SAMİMİ VE ULAŞILABİLİR’ İLETİŞİM 
Sektör evriliyor, biz iletişimciler de evriliyoruz. En az geleneksel mecralar kadar etkin ve güçlü online bir dünya da söz konusu iletişim açısından. Benim için dün de, bugün de, yarın da geçerli olan değişmez bir iletişim modeli var; o da “şeffaf, samimi ve ulaşılabilir” iletişim… Bu tonun yeni dönemde daha da önem kazanacağına inanıyorum.


Arkas Holding Kurumsal İletişim Direktörü Berna Kumaş Sipahi: 
BASIN İLE HEP BİREBİR İLETİŞİM İÇİNDE OLDUM 

Gazetecilik eğitimi almış ve sektörde çalışmış biri olarak işin içindeki emeğin, zorluklarının farkındayım. Eşimin de gazeteci olması bu farkındalığımı daha da artırıyor. Arkas Holding’te, 14 yıldır Kurumsal İletişim Direktörü’yüm. Gazeteci dostlarımızla aramızda dürüstlüğe dayanan, yalın, şeffaf ve net bir iletişim ve ilişki var. 
30 yıllık meslek hayatımda basın ile arama hiçbir zaman bir ajans koymadım. Hep birebir iletişim içinde oldum. Bu durum aynı zamanda bize çeviklik sağlıyor, bilgi kayıplarını da önlüyor. Benim ve takım arkadaşlarımın dikkat ettiği en önemli nokta; haber niteliği taşımayan, içinde bilgi olmayan bir bültenin servis edilmemesi. Bu, karşı tarafta da güven yaratıyor. 

GAZETECİLİK MESLEĞİNE SAYGI DUYULMALI
Gözden kaçmaması gereken nokta “Post-Truth” yani “gerçek bilgi”nin ne olduğu. İtibar da zaten burada devreye giriyor. Gazetecilik saygı duyulması gereken meslekler sıralamasında üstlerde yer alıyor, almalı. Doğru, yeterli ve anlaşılır bilgi vermek, gazetecinin de kamuoyuna bu bilgiyi bu şekilde sunabilmesini sağlamak, kendi itibarımızı koruma yolunda da en önemli adım. Dolayısyla “sürdürülebilir ve doğru bilgiye dayalı iletişim” yapılmalı. Bu mottomuzun yanında, teknolojiyi ve hızı, hayatımıza olduğundan daha fazla almaya çalışıyoruz. “Medya” ve “Sosyal Medya” ekibimiz tek bir birim. Mesajlarımız hem offline hem online’da birbiriyle etkileşim halinde veriliyor. Bu da “tutarlı” olmayı sağlıyor. 

HER ŞİRKET VE PROJE İÇİN AYRI İLETİŞİM STRATEJİSİ
Arkas, 64 şirketli uluslararası bir holding. Hedef kitlemizin geniş olması nedeniyle her konuya ayrı ayrı odaklanmak, her şirket ve her proje için ayrı bir iletişim stratejisi oluşturmak gerekiyor. Bunları belirlerken kurum kültürümüzü odağımıza alarak ve  dijital çağda yenilikçi olmanın önemini ve değişmeyen hiçbir şeyin kalıcı olmayacağını bilerek hareket ediyoruz. Kamuoyuyla doğrudan iletişimde ve basın ilişkilerimizde tutarlı ve net bilgilerle iletişimi çeviklikle sürdürmeye, şirket itibarımızı en üst seviyede tutmaya dikkat edeceğiz. 


Netaş Marka ve Kurumsal İletişim Başkanı Buket Okumuş: 
PROJELERİN İNSANA DOKUNAN HİKÂYESİNE ODAKLANIYORUZ

İlk yazılım ihracatını gerçekleştiren, binlerce mühendise okul olan Netaş, yüksek mühendislik gücü ve Ar-Ge yetkinliğiyle 52 yıldan bu yana Türkiye’yi kalkındırmak için çalışıyor. Finans, spor, eğlence, savunma sanayisi, ulaşım, sağlık, eğitim, kamu ve özel sektör kuruluşları gibi ekonomimizin önemli alanlarında hayata geçirilen dijital dönüşüm projelerinde yeni nesil teknolojilerimizle rol alıyoruz. İletişim çalışmalarımızda da bu projelerin insana dokunan hikâyesine odaklanıyoruz. Sürdürülebilirlik konusunda ise toplumsal faydaya yönelik projeler hayata geçiyoruz. Netaş’ı Türkiye’nin en kıymetli markalardan biri haline getiren 52 yıllık değerlerimizi, 2020’de de daha güçlü vurgulayacağız. 


Orka Holding Kurumsal İletişim Direktörü Burhan Denizli: 
İLİŞKİLERİMİZ; AÇIK DÜRÜST VE ŞEFFAF 

Benim için “Basın Dostu Bir İletişim Lideri” olmak, iletişim becerisini avantaja ya da fırsata çevirmekten çok, samimi ve menfaatten uzak dostluk ilişkileri kurmak ve dostlarımızla birlikte çalışmak anlamına geliyor. 

DOSTLARIMLA ÇALIŞIYOR OLMAK, BÜYÜK KEYİF 
Sektörde olduğum süre boyunca, basında birçok mevkiden dostum oldu ve bu ilişkileri menfaat üzerine değil, samimiyet üzerine kurmaya çok özen gösterdim. Şimdi dostlarımla çalışıyor olmaktan büyük keyif duyuyorum.
Bizler Orka Holding olarak, basın mensubu dostlarımız ile olan ilişkilerimizi her zaman açık, dürüst ve şeffaf tuttuk. Sektörün en yenilikçi ve öncü markalarını bünyemizde bulunduruyoruz. Bu markalar ile ilgili tanıtım çalışmalarında hep bir adım sonrasını müşterimizle, kamuoyuyla yakinen paylaşmaya ve şeffaf olmaya dikkat ediyoruz. Bu da gazetecilik adına itibar korumaya yönelik bir adım.

MUHTEŞEM İVMEMİZE İLETİŞİM İLE DESTEK
İletişim tonumuzu yine şeffaf ve dürüst tutarak, tüm iletişim kanallarına önem vererek, sosyal medya ve dijitalleşmeyi ön plana çıkartarak şekillendireceğiz. İletişim kanallarının her gün geliştiği ve değiştiği, her yeni bilginin hızlıca eskidiği sektörümüzde, markalarımızla yurt içinde ve yurt dışında yakaladığımız muhteşem ivmeyi, iletişimle desteklemeye devam edeceğiz.


İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı Kurumsal İletişim Müdürü Canan Soysal: 
GAZETECİ DOSTLARIMA HER FIRSATTA YARDIMCI OLUYORUM 

Öncelikle beni bu ünvana layık gören, tüm gazeteci dostlarıma teşekkür ediyorum. Bu ünvanı ya da liyakatı, fırsata dönüştürmek değil de sürekli kılmak önemli. 11 yıldır bu görevdeyim. Her fırsatta gazeteci dostlarıma yardımcı olmaya çalıştım. Onların içinden gelen biriyim. 

HIZ VE ŞEFFAFLIK...
Röportaj, basın toplantısı isteklerini, taleplerini ya da ihtiyaçlarını hiç geri çevirmedik, daima yardımcı olduk. Hep hızlı ve şeffaf olmaya çalıştık. Başarılı olmuşuz ki, bizi bu değerlendirmeye layık görmüşler. “İtibar kavramı” ise son zamanlarda sıklıkla sorgulanmaya başladı. Biz öncelikle tüm medya kuruluşlarına eşit mesafede durduk. Temsil ettikleri kurumlara saygı duyduk. Özel haber isteklerine olumlu yaklaştık. Dedikodu mekanizmasının işlemesine olanak vermedik. 

İLETİŞİM TONUMUZ 2020’DE DEVAM EDECEK
Biz kendimizi bu yıl “şehir havalimanı” olarak konumlandırdık. Buna ilave olarak “yolcusuna zaman kazandıran havalimanı” mottomuzu da dile getirdik. Bu iletişim tonumuzu 2020’de de devam ettireceğiz. Dijital mecralar ilk sırada yer alacak. Sosyal medya kanalları aracılığı ile yolcularımızla iletişimde olurken gazete ve dergiler aracılığı ile de klasik medya iletişimimizi, kurum sözcümüz olan CEO’muz aracılığıyla sürdüreceğiz.


Eczacıbaşı Holding Medya İlişkileri Direktörü Cem Tanrıkılıcı:
KENDİMİ HER ZAMAN ‘GAZETECİ’ OLARAK GÖRÜYORUM

Değerli jürinize ve Business Life’a teşekkür ederim. Doğrusunu isterseniz “İletişim Lideri” sıfatını biraz iddialı buluyorum. İyi bir iletişimci olmayı başarabildiysem, bundan mutluluk duyarım. 15 yıllık gazetecilik ve televizyonculuk kariyerimin ardından, 19 yıldan bu yana da Eczacıbaşı Topluluğu ile medya arasında köprü olma görevimi yürütmeye çalışıyorum. 

GERÇEK HABER DEĞERİ TAŞIYAN İÇERİKLER...
 Bir başarı söz konusu ise, bence bunun en önemli sebebi, kendimi her zaman bir gazeteci olarak görmemdendir. Çalıştığım kurum adına bir bilgi paylaşırken “Ben masanın karşı tarafında olsaydım nasıl bir içerik, nasıl bir sunuş, nasıl bir yaklaşım beklerdim?” sorusunu daima kendime sorarak hareket ederim. Meslektaşlarımın beklentilerini olabildiğince karşılayacak şekilde onlarla iletişim kurmanın, gerçekten haber değeri taşıyan içerikler paylaşmamın, hem kurumum hem de basındaki dostlarım için en iyi sonucu verdiğine inanıyorum.

İTİBAR SORGULANSA DA GECELEKTEN UMUTLUYUM
Gazetecilik mesleğinin itibarı son yıllarda hayli sorgulanıyor olmakla birlikte, gerek geçmişten tanıdığım gerek yeni tanıştığım pek çok idealist ve mesleğini en iyi şekilde yapmak için çaba harcayan basın mensubunun varlığı, beni gelecek için umutlandırıyor. Ben de kurumum adına onlarla kurduğum saygın ilişkiyi sürdürerek, habercilik yapma çabalarına elimden gelen desteği vererek ve yaptıkları iyi işleri takdir ederek meslek itibarının korunmasına katkı sağlama gayretindeyim.
Ayrıca yeni dönemde, iletişim tonumuz geçmiş yıllardan çok farklı olmayacak. Ekonomik, sosyal ve kültürel alanlarda yaptığımız işleri en şeffaf şekilde ve habercilik kuralları çerçevesinde basındaki dostlarımıza aktarma ve onların aracılığıyla geniş kitlelere ulaşma çabamız devam edecek.


Sanko Holding Basın - Yayın Müdürü Cengiz Halil Çiçek:
KURUMSAL İLETİŞİMCİ VE BASIN MENSUBU, BÜTÜNÜN PARÇALARI 

Kurumsal iletişimcinin başarısı ancak, basın ve tüm kesimlerle doğru iletişim kurmasıyla mümkün olur. Kurumsal iletişimci ve basın mensubu, bütünün parçalarıdır. 

İÇTENLİK, İŞ BİRLİĞİNE BOYUT KAZANDIRIR
Herkes, işini birbirine zarar vermeme anlayışıyla yapmalı. Bu aşamada sergilenen içtenlik, iki taraf arasındaki iş birliğine boyut kazandırır. Basın mensuplarının hassasiyetlerini, içerisinde bulundukları durumu, yaşadıkları zorlukları inanıyorum ki, en az kendileri kadar biliyorum ya da kendilerini anlıyorum. Bu da iletişim kurmamızda zamanı, algıyı ve ifadeyi kolaylaştırıyor. Ne istediğimizi birbirimize en yalın şekliyle aktarabiliyoruz. Bu da iki taraf için kolay ve sonuç alınabilir iletişime fırsat oluyor.   

GAZETECİLİK, KUTSAL BİR MESLEKTİR 
Basın mensubuyum; yerel basında ve Anadolu Ajansı’nda çalıştım, emekli oldum. Kurumsal iletişim, 17 yıldan beri işim oldu. İyisiyle kötüsüyle, olumlusu ya da olumsuzuyla aynı ortamdayız. Elbette birbirimizden farklı etkilenmelerimiz olacak. Gazetecilik işlevi itibarıyla kutsal bir meslektir. Görmeyenin gözü, duymayanın kulağı, uzanamayanın kolu, yönetenlerle yönetilenler arasındaki köprü, bağlantı noktasıdır. Gazetecilik mesleğinin itibarının korunması, gazetecilerin aktardıkları ve yorumlarıyla etkiledikleri toplumun itibarının korunması demektir. Herkes bu konuda kendisini sorumlu, duyarlı ve görevli kabul etmeli. Şahsi olarak bu anlamda üst düzey hassasiyet gösteriyorum. Ancak gazeteciler de bu konuda azami titiz olmalı. Evrensel kuraldır; kişi kendisine saygı duymaz ise saygı göremez. Gazetecilerin örnek kişiler olması gerektiği düşüncemden hiçbir koşulda taviz vermem. 

İLETİŞİM TONUMUZ SICAK ANCAK MESAFELİ OLACAK
İletişim tonumuzu geliştirmek için arayışlarımız yıllık değil, sürekli. Yine sıcak, samimi, dürüst, istediğimizi net ifade edebilme anlayışında; ancak mesafeli olacak. Mesafemiz iş beklentileri doğrultusunda sonuç alınmadığında, kırılmayacak aralığı sağlayacak kadar. Şu noktada birbirimizi iyi anlamalıyız; birimizin, diğerinden üstünlüğü söz konusu değil. Bütündeki parçaların birisinin büyüklüğü, diğerinin daha az önem taşıması anlamına gelmez. Bunun farkına vardığımızda zaten zorun kalmaz...


SIgnIfy Ortadoğu, Türkiye ve Pakistan Kurumsal İletişim Direktörü Ebru Ertan Bilge: 
BASIN MENSUPLARIMIZ, EN ÖNEMLİ PAYDAŞLARIMIZDAN 

Hedef kitlelerimiz nezdinde kendimizi anlatmamıza ve iletilerimizin ulaşmasına aracılık eden basın mensuplarımız, en önemli paydaşlarımızdan. 

DÜRÜST İLİŞKİ...
Her zaman büyük bir samimiyetle kendimizi doğru ifade edebilmek, onları doğru anlayabilmek için aramızdaki iletişimin iki yönlü ve simetrik şekilde olmasına özen gösteriyoruz. Bir gazeteciyle doğru ilişki kurmanın yolu, haberlerini takip etmekten, hassasiyetlerini anlamaktan ve mesleki beklentileri konusunda onları iyi dinlemekten geçiyor. İlişkilerimizde dürüstlük esasına dayanarak şeffaflıkla markamızı ve ürünlerimizi anlatıyor ve kendilerinden destek alıyoruz. İletişim çalışmaları, şirketlerin ve markaların değerini, kurumların itibarını artırıyor. Bu doğrultuda basın ile kurulan ilişkilerde erişilebilirlik çok kıymetli. Güvene dayalı iletişim sayesinde sektör dinamiklerine hâkim olabiliyor, bir yandan da müşterilerimizin basın ve fikir önderleriyle ilişkilerini geliştirebilmelerine destek oluyoruz.

DOĞRU BİLGİYİ KISA SÜREDE ULAŞTIRIYORUZ 
Gazetecilik mesleğinin itibarı için altını çizmek istediğimiz konuları üç başlıkta özetlemek istiyoruz. Birincisi; basın mensuplarına ileteceğimiz her içeriğin “haber değeri” taşıması gerekiyor. İkincisi; haberciler üzerindeki yönlendirmelerde son derece hassasız. Haber ve reklamın ayrıştırılmasının önemine ve burada öncelikle kurumların üzerine düşeni yapması gerektiğine inanıyoruz. Üçüncüsü; güvenilir ve doğru habercilik için, gazetecilere en doğru bilgiyi, en kısa sürede ulaştırmak önemli bir önceliğimiz... 

ANLAŞILIR BİR HABER DİLİ BENİMSİYORUZ
Konfora dönüştüren bir anlayışa doğru kabuk değiştiriyoruz. Hedefimiz, bu anlayışı her bir tüketicimize anlatmak ve hissettirmek. İlham verici, inovatif çözümlerimizle kendimizi ifade edeceğiz. Kurumsal iletişim açısından bakarsak, yine insanı merkeze alan yatırımlarımızı, Ar-Ge faaliyetlerimizi, projelerimizi, yeniliklerimizi kurum liderlerimizin bakış açısından anlatmak istiyoruz. Kamuoyunu ilgilendiren, dikkat çekici, ezber bozan teknolojik yeniliklerimize odaklanacağız. Bunu yaparken yalın, anlaşılır bir haber dili benimseme gayretindeyiz. 


SAP Türkiye Kurumsal İletişim Direktörü Ekin Erim: 
GAZETECİLİĞİN KEYİFLİ YANLARINA VE ZORLUKLARINA TANIĞIM

Çözümlerimizi, teknolojinin iş dünyasını nasıl dönüştürdüğünü, global liderlerimizin de görüşleriyle düzenli bir şekilde basın mensuplarıyla paylaşıyoruz. 
 
BASININ SORULARINI HIZLA YANITLIYORUZ
22 yıllık kariyerimin beş yılında bir medya grubunda görev yaptım, gazeteciliğin keyifli yanlarına ve zorluklarına tanık oldum. Basından gelen soruları hızlı bir şekilde yanıtlamaya ayrıca özen gösteriyoruz. Ulaşılabilir olmanın yanı sıra, bilgiyi kapsamlı bir şekilde aktarmak, müşterilerimizin başarılarını anlamlı hikâyelere dönüştürerek geniş kitlelere duyurmak önemli. Değerli basın mensupları aracılığıyla yazılım dünyasındaki yenilikleri ve başarı öykülerini geniş kitlelerle paylaşma fırsatı buluyoruz.

ŞİRKETİN DIŞ DÜNYAYA AÇILAN YÜZÜYÜZ
“Kurumsal İletişim” departmanları, şirketlerin dış dünyaya açılan yüzü. Basın aracılığıyla şirketler kendilerini en doğru ve açık şekilde anlatma imkânı buluyor. TÜSİAD, YASED ve TÜBİSAD gibi önde gelen STK’ların üyesiyiz. Bu kurumların çalışma gruplarına aktif bir şekilde katılıyoruz. Bilişim yazarları, basın mensupları ve dernekler ile iş birliği yaparak onların sorunlarına ortak çözüm arayışına her zaman katkı sağlıyoruz. 

İNSANA DOKUNAN PROJELERE ODAKLANDIK
Global vizyonumuz “Dünyayı daha yaşanılır kılmak ve insan hayatını iyileştirmek”. İletişim tonumuzu da “insana dokunan” projeler odağında kuruyoruz. Dijital okuryazarlığı yaygınlaştırmayı, çocuk ve gençleri yeni çağın dili olan kodlamayla buluşturmayı amaçlayan projeleri merkeze alıyoruz. Dijitalleşen dünyada online ve geleneksel medya entegrasyonunu yapıyor, yeni nesil medya düzeninde iletişim taktilerimize, sosyal medya, blog, webinar vb. dijital mecraları da dâhil ediyoruz.


FIBA CommercIal PropertIes Pazarlama ve Kurumsal İletişim Yöneticisi Evrim Şirin:
ŞEFFAF TOPLUMUN ANAHTARI GAZETECİLERİN ELİNDE 

FIBA Commercial Properties (FİBA CP), Türkiye’nin ve dünyanın önde gelen ticari gayrimenkul yatırımcıları arasında. Halihazırda Türkiye, Çin, Romanya ve Moldova’da pek çok proje yürütüyoruz. 

PROJELERİ PAYLAŞMAK BİZİM İÇİN KIYMETLİ
Projelerimizi, yaptığımız çalışmaları hem kamuoyu hem de paydaşlarımızla paylaşmak, gelişmeler hakkında onları bilgilendirmek bizim için çok kıymetli. Bu nedenle doğru iletişime çok önem veriyoruz. Bunun bize sunduğu en büyük fırsat, kendimizi net bir şekilde ifade edebilme kapasitemiz. 

HER GÖRÜŞE EŞİT MESAFEDE SAYGI 
Gazetecilik hem şahsen hem de kurum olarak büyük saygı duyduğumuz bir meslek. Şeffaf toplumun anahtarı gazetecilerin elinde. Bu nedenle bu mesleğin itibarını koruma adına atılacak en önemli adım; doğru, dürüst ve açık bilgilendirme ile her görüşe eşit mesafede saygı gösterme. 
Ticari gayrimenkulün ve perakende sektörünün Anadolu’daki gelişimine büyük önem veren bir markayız. Bu nedenle sadece ulusal değil, yerel basın ile de güçlü ilişkilerimiz var. Önümüzdeki dönemde de doğru, dürüst ve açık bilgilendirme prensibiyle, basın mensuplarını bilgilendirmeye devam edeceğiz. 


Mercedes-Benz Türk Kurumsal İletişim Müdürü Ezgi Yıldız Kefeli: 
MEDYADAKİ HER KURUM VE GAZETECİYE EŞİT YAKINLIKTAYIZ 

Şirketimiz, ürün ve hizmetlerindeki liderliğini, iletişim alanında da sürdürmek için sadece kendi sektörünü doğrudan ilgilendiren alanlarda değil, farklı mecralar ile de çalışmalar yaparak yürütüyor. Etkileşimde olduğumuz tüm iletişim kanallarıyla şeffaf, güvene dayalı, samimi ve yakın ilişkiler içindeyiz. 

İLETİŞİM FIRSATLARI ORTAYA ÇIKARIYORUZ 
Faaliyet gösterdiğimiz her ürün grubuna özel iletişim uzmanlarımız bulunuyor. Otomobil, hafif ticari araçlar, otobüs, kamyon, kurumsal sosyal sorumluluk ve sponsorluk gibi dallarda hem şirket içinde hem de dışında sürdürülebilir ilişkiler kurarak iletişim fırsatları yaratmayı hedefliyoruz. Mercedes-Benz Türk içindeki gelişmeleri yakından takip ediyor, haber değeri taşıyan çalışmaları en uygun mecralara servis ederek iletişim fırsatları ortaya çıkarıyoruz. 

HASSASİYETLERE GÖRE STRATEJİ
Bizim için medyadaki her kurum ve gazeteci eşit yakınlıkta olmak ve her birinin istek ve dileklerini karşılamak öncelikli. Bu sebeple gazetecilerin haber içeriği üretimindeki hassasiyetlerine göre stratejilerimizi belirliyoruz. Bu, kimi zaman mesajlarımızı genel olarak söylememizi, kimi zamansa gazeteciye özel olarak sunmamızı gerektiriyor. Tüm bu stratejilerimizde eşitlik ilkesine sadık kalmaya odaklanıyoruz. 
Medya mensuplarıyla sadece işle ilgili iletişim kurmuyor, özel hayatlarına yönelik detayları da takip ederek iyi-kötü günde yanlarında olmaya çalışıyoruz. Hem geleneksel hem de sosyal medya ajanslarımızdan danışmanlık hizmetleri alıyoruz. Bilgi ihtiyacına daha hızlı karşılık verebilmek adına http://medya.mercedes-benz.com.tr/ adresini devreye aldık. Buradan haberler, bültenler ve görsel arşivimize kolaylıkla ulaşılabiliyor.

ÜRÜN & HİZMETLERİ, GENİŞ ALANLARDA ANLATACAĞIZ
2020 yılında iletişim çalışmalarımızda, markamızın ürün ve hizmetlerini daha geniş alanlarda anlatmaya odaklanacağız. Project Future adını verdiğimiz şirket içindeki yeni yapılanmamız kapsamında iletişimini sürdürdüğümüz projeleri devam ettirmenin yanında, yeni ürün ve hizmetlerimiz hakkında da çalışmalarımız olacak.


Ford Otosan Kurumsal İletişim Müdürü Gonca Sofuoğlu Temiz: 
BASINA DOST BİR YAKLAŞIM, İŞİMİNİZ GEREKLİLİĞİ

Amacımız; Ford Otosan markasını, vizyon ve misyonunu, hedeflerini, ürünlerini, Türkiye’ye kattığı değeri kamuoyuna en doğru şekilde anlatmak. 

ŞEFFAF, SORUMLULUK SAHİBİ İLETİŞİM...
Basın mensubu dostlarımızın haberlerini oluşturmak için nelere ihtiyaç duyduğunu iyi anlamak, istedikleri bilgilere hızlı ve doğru bir şekilde ulaşmalarına destek olmak önemli. Dolayısıyla, iletişimde basına dost bir yaklaşım sergilemek, işimizin en temel gerekliliği. Bu bakış açısıyla hem kurumsal etik ve ilkelerimiz hem de gazetecilik etiği çerçevesinde ilişkiler kurmaya özen gösteriyoruz. Uzun vadede istikrarlı bir şekilde kurduğumuz şeffaflığa dayalı, sorumluluk sahibi iletişim bize kurumsal itibarımızın yönetiminde katkı sağlıyor. 
İetişimimizi her zaman gazeteciliğin meslek ilkeleri çerçevesinde tutmaya özen gösteriyoruz. Bu süreçte basının ve iletişim profesyonellerinin çatı kuruluşları tarafından ortak olarak hazırlanan “İletişim ve Medya İlişkileri Yönetiminde Mesleki İlkeler”i önemli bir kılavuz. 

İLETİŞİM TONUMUZ KABUL GÖRÜYOR
60 yıllık geçmişiyle köklü bir kurumsal şirket olan Ford Otosan’ın zaman içerisinde oturmuş ve paydaşları nezdinde kabul gören bir iletişim tonu var. Ancak her zaman günün ihtiyaçlarına, iletişim dilinde ve kanallarında yaşanan değişimlere adapte olma esnekliğine sahibiz. Önümüzdeki dönemde de iletişim tonumuzu dijitalleşmeyle birlikte medyanın geçirdiği dönüşüme uygun olarak şekillendireceğiz. 


Sabancı Holding Kurumsal İletişim Direktörü Filiz Karagül Tüzün: 
DOĞRU VE GÜVENİLİR BİLGİ AKIŞI SAĞLAMAK ÖNEMLİ

Mesleğimizin gereği olarak, medyada görev yapan arkadaşalarımızla sürekli iletişim halindeyiz. Kurumsal iletişim ve medya ilişkisini tek yönlü düşünmemek gerekir. Medyanın çalışma dinamiklerini doğru anlamak, bu işin başlangıç noktası. Önemli olan hem görev yaptığınız kurumun beklentilerini ve ihtiyaçlarını yönetmek hem de medyaya doğru ve güvenilir bilgi akışını sağlamak. Ancak bu şekilde kalıcı ve sürdürülebilir ilişkiler kurulabilir.


ASELSAN Kurumsal İletişim Müdürlüğü Medya İlişkileri Birim Sorumlusu İbrahim Bilekli:
REKLAM METİNLERİ DEĞİL GERÇEKTEN HABER VERİYORUZ

İyi dostluklar, iyi işlere vesile oluyor. ASELSAN haberleriyle ilgilenen dostlarımız ile sıkı diyaloğu sürdürmemiz, onların sektörde derinleşmesini sağlıyor. 

MEDYADA SIKLIKLA YER BULUYORUZ
Basın mensuplarının ihtiyaçlarını ve medyanın devamlı değişen dinamiklerini gözleyerek kendimizi diri tutmaya çalışıyoruz. Olumlu diyalog kanalları, savunma sanayi gibi özellikli bir sektörde yanlış anlaşılmaların önüne geçmemizi sağlıyor. Sektörün lider firmasında görev yapmam, üst yönetimimizin iletişim faaliyetlerine verdiği önem, basındaki dostluklarımız ve her biri ülkemiz için gurur kaynağı olan geniş ürün yelpazemiz, medyada sıklıkla yer bulmamıza olanak veriyor.
Bir ilişkinin sağlıklı yürümesi için, tüm paydaşların mutluluğu çok önemli. Bir gazeteci dostumuza ASELSAN’dan bir e-mail ulaştığında sadece bir basın bülteni değil, gerçekten yayınlanmaya değer standartlarda bir haber geldiği hissini devam ettirmeliyiz. Mesleğimizin itibarını korumak için reklam kokan metinler değil, gerçekten haber vermek için çalışıyoruz.

GURUR DUYULACAK PAYLAŞIMLARA DEVAM 
Milletimizin gurur duyacağı yeni gelişmeleri paylaşma, kendimizi doğru bir şekilde ifade edebilme çabamızda medya önemli bir yer tutuyor. Basın mensubu dostlarımızın bilgi taleplerini, gerçekten haber olabilecek metin ve görsellerle karşılayabilmeyi ön planda tutuyoruz. Basın ile iletişimimizde yayın sayısı ya da paylaşımı kriter olarak almıyoruz. Haberi veren, yayımlayan ve okuyan için fayda içeren her gelişmeyi paylaşacağız...


PanasonIc LIfe SolutIons Kurumsal İletişim & KSS Müdürü İlker Çelik: 
İLETİŞİM PROFESYONELLERİ İLE BASIN, DOST OLMALI

“Basın Dostu İletişim Lideri” olarak anılmanın çok onore edici bir tarafı olduğu gibi, sorumluluk yükleyen bir misyonu da var. Basın ile doğru ilişkiler kurmayı sürdürmek konusunda yeni bir motivasyon ve fırsatlar sunuyor.

DOĞRU BİLGİLER VE ETİK YAKLAŞIMLAR...
Basın mensupları ile kurumsal iletişim profesyonellerinin her konuda birbirini anlaması, desteklemesi ve dost olması gerek. Biz kurumsal iletişimcilerin elde ettiği iş sonuçlarının ve diğer tüm çıktılarının sahne aldığı, paydaşlarımıza ulaştırıldığı ana alan; basın. Basının haber alma gereksinimini doğru bilgiler ve etik yaklaşımlarla karşılama sorumluluğuyla hareket ediyoruz. Bu ilişkiyi başarıyla yürütmek ve sarsılmaz bağlar kurmak, basın dostu yaklaşımlar sergilemekle de doğrudan ilişkili. 
Basın mensupları ile kurulacak iletişimde etik ve şeffaf davranılmalı. Gazetecilik mesleğinin itibarını korumak, birçok paydaş grubunun ortak sorumluluk duygusuyla hareket etmesine bağlı. Doğru ve güvenilir bilgi veren kaynağa gazeteciler, onlara da halk itibar eder. 

İLETİŞİM ÇALIŞMALARINDA STRATEJİK DİSİPLİN... 
Küreselleşmeyle birlikte arttı. Artık iletişim çalışmaları stratejik bir disiplinle yönetilmeli. Şirketlerin öne çıkan kurumsal kabiliyetlerini bütünleşik iletişim stratejisiyle paydaşlarına sunup, sonunda güçlü algılar oluşturması ile başarısı arasında güçlü bir neden-sonuç ilişkisi var.
İletişim faaliyetlerimizi, "Daha İyi Bir Yaşam, Daha İyi Bir Dünya" motosuna sahip olan şirketimizin bu misyonuna değer katmak, iç ve dış paydaşlarımız üzerindeki pozitif algıyı sürdürmek ve güçlendirmek için devam ettireceğiz. Kuruluşların stratejileri, marka algısı ve finansal değerleri üzerindeki önemli etkisine inancımız dolayısıyla kurumsal itibarı korumak ve yükseltmenk, yeni dönemdeki iletişim tonumuzu belirlemede yine belirleyici faktör olacak...


Anadolu Grubu Kurumsal İlişkiler ve İletişim Koordinatörü Kaan Ünver: 
BASIN İLETİŞİMİMİZE ÖNEMLİ BİR YER VERİYORUZ 

Medyada görevli arkadaşlarımız, iletişimciler olarak paydaşlarımız arasında bizim için en üst sıralarda... Onlarla yakın iletişimde olmak, işimizin en önemli parçalarından. Bu yakınlığın, profesyonelliğin gereklilikleri içinde kalmasının yanı sıra, karşılıklı anlayış ve saygı içerisinde dostane bir şekilde olması, iki taraf için de işlerin daha hızlı ve verimli olmasına imkân veriyor. İletişim mesajlarının da daha güçlü ve istikrarlı bir şekilde yansıtılmasını sağlıyor. 

BÜTÜNLEŞİK VE İSTİKRARLI İLETİŞİM
Sürekli yeni ve çok çeşitli iletişim kanalları ortaya çıkıyor, iletişimin hayatlarımızda ve iş alanlarındaki stratejik önemi giderek artıyor. Biz de globalleşen, dijitalleşen ve değişim hızı hiç düşmeyen bir akışın içinde, tüm yeni medya kanallarını ve yeni teknolojileri süreçlerimize entegre ediyoruz. Bütünleşik ve istikrarlı bir iletişimle paydaşlarımıza en doğru mesajları iletecek şekilde çalışmalarımızı yürütüyoruz. Bunların arasında basın iletişimimize önemli bir yer veriyoruz.
İletişimimizin çatısını sürdürülebilirlik kavramı oluşturuyor. Önümüzdeki dönemde de çalışmalarımız, yine sürdürülebilirlik çerçevesinde, ağırlıklı olarak yenilikçilik, girişimcilik, insan odaklı yatırımlar, inovasyon, teknoloji ve dijital dönüşüm gibi gelecek odaklı konular etrafında şekillenecek.


Yaşar Holding Kurumsal İletişim Direktörü Mehmet Aykırı: 
İLETİŞİMİ YÖNETENLER, ETİK KURALLARA BAĞLI OLMALI 

İletişimi yönetenler etik kurallara herkesten daha fazla bağlı, daha şeffaf ve samimi olmalı. Biz hem kişisel hem kurumumuzun iletişimini yönetirken öncelikle bu değerlere bağlı hareket ediyoruz. Tüm paydaşlarımız ile kurduğumuz iletişimde, temsil ettiğimiz kurumun ve markaların değerlerini de tüm süreçlerimizde uyguluyoruz. Her zaman ön planda tuttuğumuz kurumsal itibarımızı korumak ve artırmak için bu değerlerimizden vazgeçmiyoruz. İletişim stratejilerimizi, son yıllarda “sürdürülebilirlik” üzerine konumladık.


Prontotour Kurumsal İletişim Müdürü Mehmet Güneli: 
BASINA YAKIN OLMAYI ÖNEMSİYORUZ 

Basının kamusal hassasiyet, toplumsal sağduyu ve sektörel gelişimde önemli bir misyonu var. Marka olarak da basına her zaman yakın olmayı önemsiyoruz. Sektörümüzün dinamiklerine hâkim olan gazeteci dostlarımızın, toplumu olduğu kadar bizleri de en doğru şekilde yönlendirdiklerine inanıyor ve onlardan gelecek görüşleri önemsiyoruz. Basına yakın olmak, hem marka yenilik ve gelişimini hızlı ve en doğru şekilde anlatma avantajı sağlıyor hem de sektörel sorunların kamuya iletebilmesini kolaylaştırıyor.

GAZETECİLİK, TOPLUMSAL GELİŞİME KATKI SAĞLAR
Gazetecilik mesleğinin kutsal olduğuna inanıyoruz. Toplum yararına yapılan gazetecilik, toplumsal gelişime de katkı sağlar. Basın yayın organlarının iletişimdeki rolünün artırılması hususlarında elimizden gelen gayretleri gösteriyoruz. Dijital ve geleneksel mecralarda marka tanıtımlarımızı artırmaya çalışıyoruz.
İletişimde gerek ajanslarımızın gerekse profesyonel insan kaynağımızın yaklaşımlarını önemsiyoruz. Yeni teknolojinin olanklarını en verimli şekilde kullanmaya gayret ediyoruz. Bundan sonra da gerçekçi, güvenilir, kaliteli ve dürüst marka imajımıza uygun bir ton ile ilerleyeceğiz.


Shell Türkiye Kurumsal İletişim Direktörü Meltem Okyar Perdeci: 
GAZETECİ İLE KARŞILIKLI GÜVENE DAYALI BİR İLİŞKİ KURUYORUZ
Medya ile sürdürülebilir ilişkiler kurmak önemli. Shell markasının, ekonomik ve sosyal alanda gerçekleştirdiği öncü uygulamalarının kamuoyuyla buluşmasını son derece kıymetli. 

MEDYA İLE OLUMLU VE YAPICI İLİŞKİLER 
Kurumun faaliyetleri hakkında şeffaf ve samimi bir ortamda bilgi paylaşımı, “Basın Dostu Bir İletişim Lideri” olmanın ana unsurlarından. Akaryakıt sektöründe sunduğumuz ürün ve hizmetlerin yanı sıra, kurumsal çalışmalarımızın iletişimini stratejik bir şekilde yönetirken, medyayla olumlu ve yapıcı ilişkiler oluşturmak öncelikli hedeflerimiz arasında. Medya ile düzenli bilgi paylaşımı, hem kurumun kendisini doğru şekilde anlatması hem de gazetecilerin haber oluşturma süreçleri açısından büyük önem taşıyor.

DOĞRU VE GÜVENİLİR HABER KAYNAĞI OLMAK 
Gazeteciliğin temel ilkelerine saygılı bir iletişim süreci izleyerek, medya için doğru ve güvenilir haber kaynağı olmak, çok önemli. Bunu yaparken hem şirketin itibarını hem de gazetecilik mesleğinin itibarını ve saygınlığını koruyacak şekilde, uyumlu bir iletişim politikası yürütüyoruz. Haber çalışmalarında gazeteci ile karşılıklı güvene dayalı bir ilişki kurmaya özen gösteriyoruz. Ana prensibimiz, herkesle eşit mesafede iletişimde olmak. Anlayış ve saygı odaklı bir ilişki, iki taraf için de süreçlerin daha hızlı ve verimli yapılmasını sağlıyor. 

İLETİŞİMİM TONUNU İŞLER BELİRLİYOR
Konvansiyonel iletişim araçlarının yanı sıra, dijital de büyük önem kazanmaya başladı. Mobil iletişim araçlarının önemli bir parçası haline gelen dijital platformlar artık önemli bir iş yapma ve iletişim aracı. Yeni dönemde geleneksel ve dijital mecraları entegre ettiğimiz bir iletişim süreci izliyoruz. İletişimimizin tonunu ise stratejilerin de ötesinde, yaptığımız işler belirliyor. Topluma değer katan ve sektöre ilham veren çalışmalara imza atmaya çalışıyoruz, bu da daha yakın ulaşılabilir bir iletişimi beraberinde getiriyor. Bu yüzden iletişim çalışmalarımızı “etkileşim yaratma’’ hedefiyle şekillendiriyoruz.


Çırağan Palace Kempinski İstanbul Halkla İlişkiler ve İletişim Direktörü Neslihan Şen: 
GAZETECİLİK KIYMETLİ VE SAYGIN BİR MESLEK 
Profesyonel ve disiplinli bir iletişimci olmak elbette deneyimle gerçekleşebiliyor. Özünde ise iyi empati kurabilmek, şeffaf olabilmek ve en önemlisi dinamikleri iyi bilip, dengeleri korumak var. 

İYİ BİR İLETİŞİMCİ OLMAK ÖĞRETİLEN BİR ŞEY DEĞİL
İyi bir iletişimci olabilmenin öğretilebildiğini düşünmüyorum. İçeriden gelen ve aslında karakterinizle de çok alakalı bir durum. Zaten bu işi iyi yapan liderlerin, sosyal hayatlarında da iyi bir iletişimci olduğunu görürsünüz. Gazetecilik çok derin, kıymetli ve saygı duyduğum bir meslek. Mecraların getirdiği adaptasyonlar, her meslekte olduğu gibi gazetecilikte de bazı deformasyonlara yol açtı. Kısa vadede alınan başarılar elbette önemli, göz ardı edilemez; fakat en kıymetli olanlar, bunun uzun vadede sürdürebilirliği. Dijital dünyanın hızlı erişim gücü ile her bir kişi, kurumunun yanında kendi başına bir marka yaratıyor. İtibar kısa değil, uzun vadede kazanılan; ama çok kısa sürede kaybedilebilen bir olgu. Marka değerini koruyabilmek tamamen kişinin elinde. 

ZAMANIN ÖTESİNDE BİR İLETİŞİM TONU!
En köklü lüks markalardan Kempinski çatısında, Çırağan Sarayı gibi bir kurumun iletişimini yapmak hem çok kolay hem de bir o kadar zor. Dünyanın en gözde ve tercih edilen otellerinden birinin hatta bir otelden çok daha fazlası olan Çırağan Sarayı’nın iletişimini yönetmek inanılmaz bir sorumluluk getiriyor. Her bir adımda, aksiyonda belki de öncesinden üç kez düşünmeniz gerekiyor. 
Sorumluluğunuz sadece otel, marka özelinde ve mesleğinize karşı değil. Türk turizmini ve Türk misafirperverliğini temsilen planlama yaptığınızı ve aksiyon aldığınızı unutmamalısınız. Dolayısıyla bizim için iletişim tonu, her zaman devamlılığı olan, zamanın ötesinde ve bir o kadar da trendleri takip edilen, hızlıca adapte edebilen bir sistemde ilerliyor...


MitsubIshI ElectrIc Türkiye Reklam ve Halkla İlişkiler Müdür Yardımcısı Savaş Ceneviz: 
GAZETECİLER, ÇOK KIYMETLİ BİR GÖREVİ İCRA EDİYOR
Pazarlama ve marka iletişim profesyonelleri olarak, çalışmalarımızın önemli bir kısmını basın ilişkileri odağında kurguluyoruz. 

HER MECRA İÇİN ÖZEL İÇERİKLER
Ulusaldan yerele, konvansiyonelden dijitale, sektörelden genele her mecranın kendine ait dinamikleri ve farklı hedef grupları olduğunu dikkate alıyoruz. Bu noktada mecraların dinamiklerine en uygun şekilde içerik desteği sağlamayı hedefliyoruz ve her mecra için içerikleri özel olarak ele almaya özen gösteriyoruz. Profesyonellerle empati temelli bir iş ilişkisi yürütüyoruz. Eğer doğru şekilde yaklaşıp empati de kurabilirseniz basın tarafında dost bir iletişim lideri olma şansınız artıyor.

GAZETECİLİK HEP STRATEJİK ÖNEMDE
Gazetecilik mesleği var olduğundan beri hep stratejik bir önemde oldu. İnsanlar, doğası gereği belirsizlik hissi içinde olmaktan kaçınır ve böyle bir durumda olup biteni anlamlandırmaya, bilgi almaya odaklanır. Bu nedenle gazetecilik mesleği, insanların bilgi alarak konuları anlamlandırabilmesi noktasında çok önemli bir yere sahip. Mesleğin itibarını korumanın yolu, basın mensuplarına doğru, tarafsız ve özgün bir içerik sunabilmekten geçiyor. Böyle içerikler sunabildiğimizde, basın mensuplarının mesleklerini gerekli şekilde icra edebilmelerine de katkı sağlıyoruz.  

İLHAM VERİCİ, ANLAŞILIR BİR İLETİŞİM TONU...
İletişim tonumuz; sade, şeffaf, yenilikçi, bilgilendirici, ilham verici ve anlaşılır olmaya devam edecek. Teknoloji öncüsü global bir markanın temsilcisi olarak, ürün ve hizmetlerimizi, faaliyet gösterdiğimiz sektörlerdeki uzmanlığımızı, bireysel ve kurumsal bilgi birikimimizi paydaşlarımıza, değerli basın mensupları aracılığıyla ileteceğiz. Bu vesileyle, çok kıymetli bir görevi icra eden gazetecilere çok teşekkür ediyorum.


DOĞA SİGORTA KURUMSAL İLETİŞİM MÜDÜRÜ SEDA GÜLER: 
ÇÖZÜM ÜRETMEK İÇİN KOŞACAK SAYISIZ DOSTUM VAR

“Kurumsal İletişim”in, insan iletişiminin bu kadar ağır bastığı bir ülkede önemi çok büyük. Başarılı, büyüyen şirketler, bunu fırsatı biliyor ve ona göre organize oluyor. İletişimin markalarına, yapılarına katma değerinin farkındalar. KOBİ’ler bile bu bağlamda harekete geçtiler ki, sevindirici. “Kurumsal İletişim” varlığını daha da sağlamlaştıracak.

BASIN İLE DOĞRU VE PROFESYONEL İLETİŞİM
Kitlelere kendimizi ve hedeflerimizi sağlıklı ifade etmek, kurum kültürü ve misyonumuzu net bir şekilde yansıtarak şirketimizin ve ürünlerimizin tanıtımını yapmak için öncelikle basınla doğru ve profesyonel iletişim ağını kurmak esas. Mesleğe başladığımdan beri; basının iş ya da çözüm ortağı olmasından ziyade; dost hatta kurum ailesinden görüldüğü yapılarda yer almanın şansına ve avantajına sahibim. Bu kültürün yansımasıyla “Basın dostu” bir iletişimci olmak, gelişimime ve ilerlememe büyük katkı sağladı. İhtiyaç anında çözüm üretmek için koşacak sayısız dost ve beni sürekli güncel tutan lezzetli sohbetler de en değerli artıları...

ANA MESAJIMIZ MÜŞTERİ GÜVENİ
Müşterimizi iyice dinleyerek, anlayarak yol alıyoruz. Ana mesajımız, onların güveni üzerine. “Güven Doğa’sında var” ilkesiyle hareket etmek, hem bugün hem gelecekteki gerçeğimiz. Müşteri sadakat programına değil, müşterimize sadık kalmaya özen gösteririz. Sosyal medya hesaplarımızla markamızın genç ruhunu, günceli yakalayan tavrını, hem Doğa Sigorta özelinde hem de gündeme dair içeriklerle göze hitap eden tasarımlarla yansıtıyoruz. Bloğumuzda, kurum haberlerimize olduğu kadar güncel konulara ilişkin keyifli yazılarla yer ayırıyoruz. 

‘YILIN İLETİŞİMİ’ GALATASARAY SPONSORLUĞU 
Galatasaray Doğa Sigorta Erkek Basketbol Takımı sponsorluğumuz, 2019-2020 sezonunda da devam ediyor. Yılın hem bizim için hem de sektör için en önemli iletişimi de bu... Galatasaray gibi köklü bir kulüp ile Doğa Sigorta iş birliği, yaratıcı çalışmalar, etkinlik ve sürprizlerle çok daha hareketli bir iletişim sürecin de beraberinde getiriyor.