BASIN DOSTU 50 İLETİŞİM LİDERİ

Her yıl geleneksel hale getirdiğimiz "Basın Dostu 50 İletişim Lideri" araştırmamızın 2020 sonuçları belli oldu. Değerli profesyonellerin yer aldığı bu önemli liste; objektif kriterler ışığında, yaklaşık bir seneye yayılan uzun ve hummalı bir çalışmayla oluşturuldu. Bu aşamada; saha verileri, okur geri bildirimleri ve "BUSINESS 500" abonemiz etkin rol oynadı. Ülkemizin, alanında uzman 78 ekonomi gazetecisinin ve yayın kurulumuzun katkıları da devreye girdi. Nihai isimler son olarak; Dr. Fatoş Karahasan, Jale Özgentürk Altunay, Salim Kadıbeşegil, Genel Yayın Yönetmenimiz Seyfettin Bayram, Şelale Kadak, Vahap Munyar ve Volkan Akı'nın yer aldığı kıymetli jüri üyelerimizin oyları ve görüşleriyle netlik kazandı.

STRATEJİLERİ NELER?
“Basın Dostu 50 İletişim Lideri”mizden ayrıca, gazetecilik mesleğinin itibarını korumak için, zorlu süreçlerde basın camiasına yönelik nasıl bir strateji izlediklerine dair düşüncelerini öğrendik. Pandemiyle birlikte gelen hızlı değişim ve dönüşüm dolayısıyla “Yeni Dönemin İletişim Mimarları” olarak konumlandırılacak eşdeğer bir haber çalışmamız ise Şubat 2021 sayımızda kamuoyuyla buluşacak. Bu noktada “Kriz yönetimini de beraberinde getiren yeni dönemin iletişim tonu ve dili ne oldu, nereye evrildi?” sorusuna yanıt arayacağız...

JÜRİ ÜYELERİ:

İstanbul Bilgi Üniversitesi Öğretim GörevlisiDr. Fatoş Karahasan:
BASINLA İLİŞKİLER DÜZENLİ VE SÜREKLİ BİR BİÇİMDE YÖNETİLMELİ

Öngörülen ve öngörülemeyen her durumda kurumsal iletişim bölümleri, şeffaf olmak ve doğru bilgilendime yapmak zorundadır. Basınla ilişkilerin düzenli ve sürekli bir biçimde yönetilmesi ve düzenli bilgi akışının sağlanmasının, kritik bir önemi vardır. Bu süreçte, hazırlanan basın dosyalarında broşür veya reklam metni niteliğinde metinlerden kaçınılmalıdır. Sunulan tüm içerik mümkün olduğunca veriler, analizler ve bilimsel bakış açıları çerçevesinde hazırlanmalıdır.

TOPLUMDAKİ EĞİLİMLER VE TRENDLER, YAKINDAN TAKİP EDİLMELİ
Krizleri yönetmenin birinci yolu, kriz çıkmasını önlemektir. Bu yüzden, kurumsal iletişim bölümleri, kesintisiz bir biçimde toplumdaki eğilimleri ve trendleri yakından takip etmelidir. Araştırmaları, sosyal medyada ve basında çıkan haberleri düzenli olarak analiz ederek, toplumun nabzını tutmaya çalışmalıdır. Ayrıca, hangi sorunların çıkabileceği konusunda senaryolar hazırlayarak, bu doğrultuda olası aksiyonlar üzerinde provalar düzenlemelidir. Bir krizle karşılaşıldığında ise, öncelikle kurum içimde büyük bir hızla etkileşim sağlanmalı. Şeffaflık, açıklık ve dürüstlük değerleri çerçevesinde, çalışanların, müşterilerin ve kamuoyunun bilgilendirilmesi için ortak bir dosya hazırlanmalıdır. 

Repman İtibar Araştirmalari Merkezi Kurucusu Ve Danışma Kurulu Üyesi Salim Kadıbeşegil:
İLETİŞİM PROFESYONELLERİ BASIN MENSUPLARI İLE İKİLİ GÖRÜŞMELERİ AKSATMADAN YÖNETMELİ

Birinci öncelik her daim (7*24) iletişim kapılarının açık olmasına dikkat edilmeli. Çağrılar, e-postalar cevapsız kalmamalı ve bilgi bekleyen basın mensubunun beklentileri anlayışla karşılanmalı. İkinci önemli husus; hiç bir şekilde yanıltıcı, rakipleri suçlayıcı veya "Ne yapalım, elimizden bu kadarı geliyor" anlamına gelecek davranışlara girilmemeli. Üçüncü konu ise iletişimin ve ilişkinin sürdürülebilirliği... Yani, gazetecilikte olduğu gibi iletişim profesyonellerinin de "fikri takip" alışkanlığı içinde, basın mensupları ile ortada bir haber konusu olsun ya da olmasın, karşılıklı bilgi zenginliğini tetikleyecek ikili görüşmeleri aksatmadan yönetmesi uygun olacaktır.

ŞEFFAFLIĞIN YANI BAŞINDA "HESAP VEREBİLİRLİK" DURUYOR 
Bu dönem her zamankinden daha fazla "şeffaflığa" ihtiyaç duyuluyor. "Güven" algısı çok kırılgan. Böyle dönemlerde giden güvenin geri gelmesi çok kolay değil. Veriler, bilgiler olumsuz da olsa şeffaf bir şekilde iletişim sistemi içinde yönetilmeli. Şeffaflığın yanı başında "hesap verebilirlik" duruyor. "Neyi, neden yaptık, neden böyle bir karar aldık?" gibi soruların cevapları, iletişim bütünselliğinin içinde yönetilmeli. Bunlar, "samimi, doğru, belgeye dayalı, geç kalınmamış" bir anlayışla paylaşılmalı. "Kirli bilgi" içinde bulunduğumuz pandemi gibi ortamları çok sever. Kirli bilgiyi temizlemek oldukça zahmetli ve masraflı bir olacağından sözünü ettiğimiz davranış öncelikleri ile ilişkilerin yönetilmesi, şirket itibarına da ciddi katkı yapar.

Dünya Gazetesi Genel Koordinatörü Vahap Munyar

Cumhuriyet Gazetesi Ekonomi Müdürü Jale Ö. Altunay

Gazeteci & Yazar Volkan Akı

Gazeteci & Yazar Şelale Kadak

Business Life Genel Yayın Yönetmeni Seyfettin Bayram

EKONOMİ GAZETECİLERİ GÖZÜNDEBASIN DOSTU 50 İLETİŞİM LİDERİ (A'dan Z'ye)


MİGROS KURUMSAL İLETİŞİM DİREKTÖRÜ AHU BAŞKUT ALYANAK:
BASIN MENSUPLARI İLE HER TÜRLÜ VERİYİ PAYLAŞIYORUZ

Yeni normal ile birlikte medya için güvenilirlik, şeffaflık ve düzenli bilgi akışı çok daha önemli hale geldi. Basın mensupları ile kurumsal kimliğimizi yansıtan her türlü veriyi, yıllık medya planlamamız doğrultusunda paylaşıyoruz. İşlerini en iyi şekilde yapabilmelerine olanak verecek şekilde bilgi akışı sağlarken; farklı sosyal platformlara hızla dâhil olarak, bu kanallar üzerinden basın ile sıklıkla bir araya geliyoruz.

DİVAN GRUBU PAZARLAMA VE KURUMSAL İLETİŞİM GRUP DİREKTÖRÜ AKŞIN GÜNGÖR
ULAŞILABİLİR OLMAYA GAYRET GÖSTERİYORUZ

Gazetecilik, kamu yararı hedefiyle güvenilirlik ekseninde yürüyen bir meslek. Medya sektöründe, dünyada olduğu gibi ülkemizde de geleneksel medya gücünü korurken, kurumlardan bağımsız habercilik yaklaşımı da öne çıkmaya başladı. Divan Grubu olarak, geleneksel ve yeni medyayı da içine alacak şekilde geniş bir perspektifte iletişim yürütüyoruz. Özellikle bu zorlu dönemde gazetecilerin şeffaf ve doğru bilgiye ulaşmaları için ulaşılabilir olmaya gayret gösteriyoruz.

 YAPI KREDİ KURUMSAL İLETİŞİM DİREKTÖRÜ ARDA ÖZTAŞKIN:
GAZETECİLER, BİZ İLETİŞİMCİLER İÇİN ÇOK KRİTİK, YAKIN BİR PAYDAŞ: 

Yeni iletişim araçlarının ortaya çıkması, internetin yaygın olarak kullanımı, dijitalleşme, bireylerin mobilleşmesi, haberciliğin kendisini ve dinamiklerini de dönüştürüyor. Bu nedenle, son dönemde tüm dünyada ve ülkemizde habercilik de bir dönüşüm sürecinden geçiyor; büyük bir hareketlilik ve hız kazanıyor. 

ÖNEMLİ BİR İŞLEVE SAHİPLER
Özellikle dijital mecralar, artık bilginin kendisinin doğru ve yanlış ötesinde bile tartışılır hale gelmesine yol açtı. Bilgi karmaşasının ve kirliliğinin içinde doğru bilgiyi ayıklamak, aktarmak ve gerekirse yorumlamak, her zamankinden daha da kritik önemde. Bu bilginin kaynağı ve yaratıcısı da geleneksel değerlere sahip gazeteciler olmak durumunda değil. Dolayısıyla, gazetecilik mesleğinin, tarihsel olarak bugün çok daha önemli bir işleve sahip olduğunu; ancak evrensel doğrularla kendisini yeni dönem, anlayış ve mecralara uyum sağlaması gerektiğini düşünüyorum. Böylece, bu yeni dönemde de mesleğin aslında her daim yüksek olan önem ve itibarı daha da artacaktır. Tüm bu şartlar altında çok zor bir meslek yürüten gazetecilerin, biz iletişimciler için çok kritik, yakın bir paydaş olduğunu düşünüyorum.

CARGILL GIDA ORTA DOĞU, TÜRKİYE VE AFRİKA KURUMSAL İLİŞKİLER DİREKTÖRÜ ARZU ÖRSEL:
TEMEL İLKEMİZ AÇIK VE SAMİMİ BİR İLETİŞİM KURMAK

Tüm müşterilerimizle, hammaddeyi yurdumuzun bereketli topraklarında üreten başımızın tacı çiftçilerimizle, ailemiz olarak gördüğümüz çalışma arkadaşlarımızla ve toplumun tüm paydaşları ile her zaman açık ve samimi bir iletişim kurmak, temel ilkemiz. Pandemi döneminde daha çok kenetlendik. Birbirimizin halini hatırını daha çok soruyor, topluma daha yararlı olmak üzere fikirlerimizi daha yoğun paylaşıyoruz. Hedef kitlemiz ile sürekli temas halindeyiz, her konuda destek olabilmek için gayret gösteriyoruz. 

İÇTEN İLETİŞİM...
Online buluşmalar tüm Türkiye’deki 600 arkadaşımızla bir araya geliyoruz. Genel Müdürümüzün liderliğinde sohbet toplantıları yapıyoruz. İletişim boşluk kabul etmez, içten ve sahici olmadığında anlamını yitirir. Salgın; değerlerin, paylaşmanın, erdemin gerçek yerini yeniden bulduğu bir süreç. Birbirimizi düşünmek “Ben yerine biz olmak”, birlikten güç almak hususunda kendimizi yeniledik. Daha kapsayıcı, empati kuran “Biz” diyen bir dil kullanıyoruz. Kurumsal ifadeler ve jargonlar, yerini samimi ifadelere bıraktı. Sosyolog Can Kozanoğlu, gerçek değerlerden çok imajların parlatıldığı iletişim biçimini “Cilalı imaj” olarak tanımlar. Bu devrin sona ereceğine inanıyorum. 

ZORLU HOLDİNG KURUMSAL İLETİŞİM GENEL MÜDÜRÜ ASLI ALEMDAROĞLU:
“YENİ NORMAL”İ HEP BİRLİKTE İNŞA ETMEK İÇİN ÇABA SARF EDİYORUZ

Tüm paydaşlarımızla doğru iletişim kurabilmek, hayatın her alanında büyük önem taşıyor. Oldukça zorlayıcı bir süreç yaşadığımız bu olağanüstü zaman diliminde, iletişim anlamında da hızlı bir dönüşüm yaşıyoruz. İletişimin hayatımızdaki ve iş alanlarındaki stratejik önemi artıyor. Doğru, güvenilir ve yalın bilgiye, habere erişim çok kritik hale geliyor. 

İSTİKRARLI BİR İLETİŞİM...
Zorlu Holding olarak bu süreçte, tüm yeni medya kanallarını ve yeni teknolojileri süreçlerimize entegre ediyoruz. Çalışmalarımızı, bütünleşik ve istikrarlı bir iletişimle paydaşlarımıza en doğru mesajları iletecek şekilde yürütüyoruz. Gazeteciliğin değişim ve dönüşümüne katkı sağlayarak; üretken, verimli ve dünya için iyi olanı hep birlikte yaptığımız “Yeni Normal” diye tanımlayabileceğimiz bir süreci, hep birlikte inşa etmek için çaba sarf ediyoruz.

OPET KURUMSAL İLETİŞİM MÜDÜRÜ AYŞENUR AYDIN:
ETİK DEĞERLER IŞIĞINDA DOĞRU VE SAĞLIKLI BİR İLİŞKİYİ ÖNEMSİYORUZ

Gazetecilik, objektif ve toplumun yararına yapıldığı sürece son derece itibarlı bir meslek. Mesleğin etik kurallarına göre yapılması halinde, hiçbir dönemde etkisini yitirmeyeceğini öngörüyorum. Zorlu süreçler, gazetecilik mesleğinin önemini daha da artırıyor; çünkü doğru habere ulaşmak hele de post-truth (gerçek ötesi ya da sonrası) dediğimiz bu çağda, her zamankinden daha da büyük önem taşıyor. Tarafsız bir şekilde yapılan gazetecilik, toplumun ve ülkenin sorunlarını, kaygılarını anlamak ve kamuoyu gündemine taşımak için en etkili yol. Yine bu salgın döneminde, bilimsel doğru bilgilere ve gelişmelere, işini iyi yapan gazeteciler sayesinde ulaştık. 

KARŞILIKLI GÜVEN VE ŞEFFAFLIK...
Basınla olan iletişimimizde uzun yıllara dayanan, karşılıklı güven ve şeffaflık içeren, yüksek anlayış içinde bir iş birliği mevcut. Topluma değer katan projelerimiz, ürün ve hizmetlerimizle en sevilen ve en çok tercih edilen akaryakıt dağıtım markası olarak, tüm paydaş ilişkilerimizde olduğu gibi basınla da etik değerler ışığında, doğru ve sağlıklı bir ilişkiyi önemsiyor ve bu şekilde bir strateji ile ilerlemeyi hedefliyoruz.

PEGASUS HAVA YOLLARI KURUMSAL İLETİŞİM DANIŞMANI BANU KARAMUK:
ESKİ BİR BASIN ÇALIŞANI OLARAK, EKSTRA EMPATİ KURABİLİYORUM 

Bu dönemde de stratejimiz; basın ile şeffaf, ulaşılabilir, hızlı iletişim. Bu; ekseninde empati, güven ve saygı olan bir iletişim biçimi aslında... Çünkü iletişimin de gazeteciliğin de meşakkatli meslekler olduğunu biliyoruz ve karşılıklı empatiye, güvene, saygıya dayalı bir ilişki içerisinde mesleklerimizi icra ediyoruz. Ben eski bir basın çalışanı olarak, ekstra empati kurabiliyor ve sadece bu dönem değil, her zaman gazetecilik mesleğinin itibarını korumaya gayret gösteriyorum.

LENOVO TÜRKİYE PAZARLAMA VE İLETİŞİMDEN SORUMLU GENEL MÜDÜR YARDIMCISI BANU SOYAK:
MEDYA İLE İLETİŞİMİMİZDE İNCELİKLİ DAVRANMAYA ÖZEN GÖSTERİYORUZ

Medya ile açık iletişim kurmanın değerine inanıyoruz. İletişimimizde incelikli davranmaya özen gösteriyoruz. Pandemi sürecinde internet üzerinden gerçekleştirdiğimiz buluşmalarda katılımcıların sağlığına hassasiyet göstermek, bizim için büyük önem taşıyor. Bu süreçte gündemdeki doğru bilgileri aktaran iletişim çok kıymetli hale geldi. Özellikle alanlarında yetkin gazeteciler aracılığıyla doğru bilgiye erişim için elimizden gelen en iyi içerikler ile medya iletişimine yön verdik.

TAV HAVALİMANLARI KURUMSAL İLETİŞİM DİREKTÖRÜ BENGİ VARGÜL ŞEN:
İLETİŞİMİMİZİ, KARŞILIKLI DAYANIŞMA TEMELİNDE SÜRDÜRÜYORUZ

Basın ile ilişkiler açısından, her zaman sahip olduğumuz ilkelerden farklı bir yol izlemiyoruz. Açık, şeffaf ve düzenli iletişim kurarak, dürüstlük ve karşılıklı dayanışma temelinde iletişimimizi sürdürüyoruz. Herkesin dayanışma içerisinde olması gereken bir dönemdeyiz.

ARKAS HOLDİNG KURUMSAL İLETİŞİM DİREKTÖRÜ BERNA KUMAŞ SİPAHİ:
BASIN MENSUPLARINI ÇALIŞMA ARKADAŞLARIMIZ OLARAK GÖRÜYORUZ

Basın ile ilişkilerin, güven ve dürüstlük zemini üzerine kurulu olması gerektiğini düşünüyorum. Basın mensuplarını, bizim için sadece şirketlerin/markaların haberlerini kamuoyuna ileten kişiler olarak değil, yeri geldiğinde bir ekip gibi bizi tamamlayan, fikir alışverişinde bulunduğumuz çalışma arkadaşlarımız olarak görüyoruz.  Haberlere yönelik ihtiyaçları doğru okuyoruz, haberin niteliğini ve içeriğini belirlerken, yayın bazlı ve okuyucu kitlesine yönelik planlama yapıyoruz. 

GELENEKSEL MEDYANIN ÖNEMİ, ARTIŞA GEÇTİ
Koronavirüs sürecinde sosyal medyadaki kontrolsüz bilgi kirliliği, geleneksel meydanın öneminin ve duyulan güvenin artışa geçtiğini gösteren akademik araştırmalar var ki, ben de aynı fikirdeyim. Pandemi öncesinde sosyal medyada yer alan haberlere daha çok güvenen bireyler, pandemi sonrasında doğru bilgiye ulaşmak için geleneksel medyayı tercih etmeye başladı. Bunun sebebi “gerçek bilgi”nin kıymetinin hatırlanması. Ben de özellikle bilgi alma ihtiyacının iyice arttığı, iletişimin yoğunlaştığı ve hızlandığı bu kritik dönemde “sürdürülebilir ve gerçek bilgiye dayalı” iletişim yapmayı fazlasıyla önemli buluyorum.

ALLIANZ TÜRKİYE KURUMSAL İLETİŞİM, KURUMSAL SORUMLULUK VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK GRUP BAŞKANI BERNA ÖZDEMİR:
MEDYA İLE ETKİN VE ŞEFFAF İLETİŞİME ODAKLANIYORUZ

Özellikle, birlik ve beraberlik içinde olmanın kritik hale geldiği bu gibi dönemlerde, halka doğru ve temiz bilgiyi, en hızlı şekilde ulaştırma yolunda medya, en büyük gücümüz. Allianz Türkiye olarak, attığımız her adımda iyi bir çevre için, toplumun iyiliği için, daha da iyi bir kurum olmak için sürdürülebilir değer ve gerçek sosyal etki yaratmaya özen gösteriyoruz. 

TOPLUMLA ARAMIZDA ÖNEMLİ BİR KÖPRÜ
Sürdürülebilirlik modelimizin üç ana odak noktasından biri olan toplumla aramızda önemli bir köprü olarak gördüğümüz medya ile etkin ve şeffaf iletişim, odaklandığımız öncelikli alanlardan. Basın yayın organları ile sürekli temas halinde olmaya, görüş alışverişinde bulunmaya önem veriyoruz.

ESAS HOLDİNG KURUMSAL İLİŞKİLER DİREKTÖRÜ BERRAK KUTSOY:
KİLİT KELİMELER “KARŞILIKLI SAYGI” VE “EMPATİ”

Ben, her iletişimcinin zaten otomatik olarak “basın dostu” olması gerektiğine inanıyorum. Çünkü iletişim ile basın, birbirini besleyen iki meslek dalı. Her biri, birbirinden kıymetli gazeteci dostlarımız da hepimiz gibi büyük emeklerle çalışıyorlar. Üstelik pandemi gibi zorlu bir süreçte gündemi çok yakından takip ediyorlar. Bence burada kilit kelimeler “karşılıklı saygı” ve “empati”...

DOĞANLAR YATIRIM HOLDİNG KURUMSAL İLETİŞİM MÜDÜRÜ BİRNUR ÖZGÜL:
HABER DEĞERİ OLAN İÇERİĞİ SAĞLAMAK ÖNEMLİ

Gazeteciliğin, saygın bir meslek olduğuna her  daim inanan biriyim. Şartları gerçekten de zor olan bir meslek grubu ve bizler, bu zor günlerde doğru bilgiye her zamankinden daha çok ihtiyaç duyuyoruz. Bu dönemde yoğunlaşan iş yükünü hafifletmek ve yardımcı olmak önemli. Gazeteciye doğru bilgi, konunun ana eksenini koruyarak verilmeli. Ve elbette haber değeri olan içeriği sağlamak önemli. Bu yöndeki bilgi ve içerik; net, doğrudan ve anlaşılır bir şekilde basın mensubuna aktarılmalı.

FORD OTOSAN KURUMSAL İLETİŞİM MÜDÜRÜ BURÇAK TÜRKERİ:
DOSTANE İLİŞKİLER ŞEFFAF VE AÇIK İLETİŞİMLE GELİŞİYOR

Ford Otosan olarak, iletişim süreçlerimizi şeffaf, saygılı ve güvene dayalı bir yönetim anlayışı ile yürütüyoruz. Kurumsal iletişimcilerin ve basın mensuplarının topluma doğru bilgiyi aktarmak ortak amacıyla hareket eden bir ekip olduğu bakış açısı ile hem kurumsal etik ve ilkelerimiz hem de gazetecilik etiği çerçevesinde ilişkiler kurmaya özen gösteriyoruz. Bu bağlamda, basın mensuplarıyla kurduğumuz dostane ilişkiler; anlayış, güven ve saygı temelli şeffaf ve açık iletişimle gelişiyor. 

GAZETECİLERİN İHTİYAÇLARINI ANLAMAYA ÇALIŞIYORUZ 
Yaşadığımız bu zorlu dönemde hızlanan dijitalleşmeyle beraber, iletişimdeki hız da önem kazandı. Bilgi akışı ve yayılımı çok hızlı bir hale geldi. Basın mensubu dostlarımızla haberlerini oluşturmaları için gerekli bilgiye daha hızlı ve doğru bir şekilde ulaşmalarına destek olmanın öneminin farkındayız. Pandemiyle basın mensuplarının da değişen ihtiyaçlarını ve beklentilerini anlamaya çalışıyor, yeni iletişim kanalları ve teknolojilerle iletişim süreçlerimizi şekillendiriyoruz.

KİĞILI KURUMSAL İLETİŞİM DİREKTÖRÜ BURHAN DENİZLİ:
BASIN İLE OLAN İLİŞKİLERİMİ HEP EN ÜST SEVİYEDE TUTTUM

“Basın Dostu İletişim Lideri” olmak, gerçekten çok önemli. Sektörün en deneyimli iletişimcisi olarak, basın ile olan ilişkilerimi hep en üst seviyede tuttum. Sektördeki çoğu arkadaşımla yıllardır çok yakın dostluklarım var ki, bizimkisi hiçbir zaman menfaat ilişkisi olmadı. Onlara her zaman saygı duydum, yaptıkları işin çok kıymetli olduğunu ve her daim onların yanında olduğumu hep hissettirdim. İyi bir iletişimci her zaman samimi, dürüst ve güler yüzlü olabilmeli... 

İSTANBUL SABİHA GÖKÇEN HAVALİMANI (İSG) KURUMSAL İLETİŞİM MÜDÜRÜ CANAN SOYSAL:
KURUMSAL İLETİŞİMCİLER MEDYAYI DESTEKLEMELİ

Öncelikle bu değerli listenin bir parçası olmak beni gururlandırıyor. Bu sadece İSG'nin değil, bağlı olduğumuz MAHB Grubu’nun şeffaf iletişim politikasının bir başarısı. Bu noktada beni bu listeye dahil etmeyi seçen değerli jüri üyelerine teşekkür ediyorum. Medya dostu iletişim stratejisi hem İSG hem de bağlı olduğumuz MAHB Grubu için vazgeçilmez bir unsur. Medya, yapmak istediği haberlerle ilgili olarak istediği bilgiye ulaşma hakkına sahip. Biz kurumsal iletişimciler olarak, bu konuda onları desteklemek zorundayız. Pandemi sonrası yeni dönemin iletişim stratejisinde şeffaflık çok daha fazla önem kazanacak. Bu nedenle kurumlar, bu talep ve ihtiyaca göre hareket etmek mecburiyetinde. Bu değerli listeye seçildiğim için bir kez daha teşekkür ederim. Derginize de yayın hayatında başarılar diliyorum...

BOYNER GRUP KURUMSAL İLETİŞİM DİREKTÖRÜ CEM TANIR:
BASINLA DAYANIŞMA İÇİNDE ÇALIŞMAKTAN MUTLULUK DUYUYORUZ

Bilgi ve mesajlarımızın tüm toplumla paylaşılması için en önemli iş ortağımız, gazeteciler ve gazetecilik mesleği... Tüm gazetecileri ve bir meslek olarak gazeteciliği şirketlerimiz içerisinde temsil etmek, işimizin önemli bir bölümünü oluşturuyor. Basınla dayanışma içinde çalışmaktan  her zaman mutluluk duyuyoruz. 

ECZACIBAŞI HOLDİNG MEDYA İLİŞKİLERİ DİREKTÖRÜ CEM TANRIKILICI:
GAZETECİLİK MESLEĞİNİN İTİBARININ KORUNMASINA KATKI SAĞLIYORUM

Gazetecilik mesleğinin itibarı son yıllarda hayli sorgulanıyor olmakla birlikte, idealist ve mesleğini en iyi şekilde yapmak için çaba harcayan basın mensuplarının varlığı, beni gelecek için umutlandırıyor. Ben de kurumum adına onlarla kurduğum saygın ilişkiyi sürdürerek, habercilik yapma çabalarına elimden gelen desteği vererek, meslek itibarının korunmasına katkı sağlamaya ve yaptıkları iyi işleri takdir etmeye özen gösteriyorum. 

“MASANIN KARŞI TARAFINDA OLSAYDIM?” SORUSU...
Basın mensupları ile bir bilgi paylaşırken “Masanın karşı tarafında olsaydım nasıl bir içerik, nasıl bir sunuş, nasıl bir yaklaşım beklerdim?” sorusunu kendime sormayı da asla ihmal etmiyorum.

SANKO HOLDİNG BASIN - YAYIN MÜDÜRÜ CENGİZ HALİL ÇİÇEK:
KURUMSAL İLETİŞİMCİ İLE BASIN MENSUBU BİR BÜTÜNÜN PARÇALARI

Sanko Holding Basın – Yayın Müdürü Cengiz Halil Çiçek, kurumsal iletişimci ile basın mensubunu, bir bütünün parçaları olarak görüyor. Çünkü bu iki meslek birlikte varlar ve birlikte güçlüler. Birisinin eksik olması halinde, bütünü oluşturmak mümkün değil. Duayen isme göre; kurumsal iletişimcinin başarısı ancak, basın ve tüm toplumla doğru iletişim kurmasıyla mümkün. Gazetecinin ise elbette doğru bilgiyle… Dolayısıyla herkes işini birbirine zarar vermeme anlayışıyla yapmalı. Çiçek, bu süreçteki içtenlik ve nezaketin, iki taraf arasındaki iş birliğiyle boyut kazandığı düşüncesinde. Çiçek, Anadolu Ajansı’nda çalıştı, emekli oldu. Sonrasında kurumsal iletişim, 18 yıldan beri işi oldu. Kendini basın mensubu olarak kabul ediyor. Bundan dolayı, bizlerin hassasiyetlerini, içerisinde bulunduğumuz durumu, yaşadığımız zorlukları en az bizim kadar biliyor ve anlıyor. Bu da iletişim kurulurken zamanı, algıyı ve ifadeyi kolaylaştırıyor. Bu şekilde istekler, en yalın şekli ile aktarılabiliyor.

KARACA MARKA VE KURUMSAL İLETİŞİM DİREKTÖRÜ CENNET USLUKILINÇ:
YAYINLARIN VAR OLMALARI İÇİN PROJELER VE İÇERİKLER ÜRETİYORUZ

Çalışmalarımızı ve mesajlarımızı hedef kitlemize ulaştırmak için bize yardımcı olan en etkili araçların başında geleneksel ve yeni medya kanalları geliyor. Gazeteciler ise bilgiyi yaymak için önemli bir görev üstleniyor. Dolayısıyla, iletişim çalışmalarımız kapsamında olabildiğince farklı mecralarla çalışma imkânı yaratıp, yayınların var olmaları, gazetecilerin en iyi şekilde mesleklerini yapabilmeleri için projeler ve içerikler üretmeye çalışıyoruz.

SIGNIFY ORTADOĞU, TÜRKİYE, PAKİSTAN VE AFRİKA KURUMSAL İLETİŞİM DİREKTÖRÜ EBRU ERTAN BİLGE:
HABERCİ ARKADAŞLARIMIZ İLE KURDUĞUMUZ İLİŞKİLER ŞEFFAFLIK ESASINA DAYANIYOR

SIgnIfy’ın dünya genelinde faaliyet gösterdiği 70’ten fazla ülkenin her birinde farklı basın dinamikleriyle karşılaşsak da tüm pazarlarda en hassas davrandığımız konu, basının doğru habere, güvenilir kaynaklardan ulaşmasıdır. 

BASIN MENSUPLARININ ÖNEMİ YADSINAMAZ
Sadece Türkiye’de değil, dünyada da haberci arkadaşlarımız ile kurduğumuz ilişkilerde şeffaflık esasına dayanarak liderliğini uzun süredir koruduğumuz aydınlatmanın, çağımıza uyarlanan yeni dilini ve son yenilikleri anlatıyoruz. Kamuoyunu, en doğru ve anlaşılır şekilde bilgilendirmek için kendilerinden destek alıyoruz. Basın mensuplarımızın önemi bu doğrultuda markalar için yadsınamaz.

SAP TÜRKİYE KURUMSAL İLETİŞİM DİREKTÖRÜ EKİN ERİM TAYALI:
BASIN MENSUBU DOSTLARIMIZ, EN YAKIN PAYDAŞLARIMIZ

Gazetecilik mesleğinin özünde, toplumu bilgilendirmek ve bilinçlendirmek var. Pandemi döneminde değişen koşullara ve gündeme hızla adapte olabilmek adına, medya mensupları da pek çok zorlukla karşılaştı. Biz de gazeteci dostlarımızla sık sık bir araya gelmeyi hedefledik, tüm bilgi kanallarımızı açarak ihtiyaç duyulan teknik konularda rehber görevi üstlendik. İletişim stratejimizde basın mensuplarına nasıl daha fazla fayda sağlayabileceğimize odaklandık. 

YOL ARKADAŞLIĞIMIZA DEVAM
SAP olarak farklı sözcülerimiz ile en geniş şekilde bilgi paylaşmaya ve bu alandaki uzmanlığımızı hem onlara hem de kamuoyuna sonuna kadar açmaya özen gösterdik. Özellikle de dijitalleşmenin ana gündem konusu haline dönüştüğü pandemi koşullarında teknik konuları olabildiğince sadeleştirerek, gazetecilerin bu konuları okurlarına anlaşılır bir şekilde aktarmalarına yardımcı olmaya çalıştık. Her alanda sürdürülebilirliğin daha iyi bir geleceğin anahtarı olduğuna inanıyoruz. Bu anlayış ile basın mensubu dostlarımızı da en yakın paydaşlarımız olarak görüyor ve sürdürülebilir iş birlikleri kurarak yol arkadaşlığımıza devam etmeyi ümit ediyoruz. 

SABANCI HOLDİNG KURUMSAL İLETİŞİM DİREKTÖRÜ FİLİZ KARAGÜL TÜZÜN:
MEDYADAKİ ARKADAŞALARIMIZ İLE SÜREKLİ İLETİŞİM HALİNDEYİZ

Mesleğimizin gereği olarak, medyada görev yapan arkadaşalarımızla sürekli iletişim halindeyiz. Kurumsal iletişim ve medya ilişkisini tek yönlü düşünmemek gerekir. Medyanın çalışma dinamiklerini doğru anlamak, bu işin başlangıç noktası. Önemli olan, hem görev yaptığınız kurumun beklentilerini ve ihtiyaçlarını yönetmek hem de medyaya doğru ve güvenilir bilgi akışını sağlamaktır. Ancak bu şekilde kalıcı ve sürdürülebilir ilişkiler kurulabilir.

İGA KURUMSAL İLETİŞİM DİREKTÖRÜ GÖKHAN ŞENGÜL:
GAZETECİLER İLK VE EN ETKİLİ KAYNAĞIMIZ 

Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölümü mezunu biri olarak, iletişim stratejisinin kurgulandığı her satırda “Bu işin haber değeri nedir?” sorusuna cevap arıyoruz. Haber değeri gördüğümüz iletişim işini hedef kitleye ulaştırmada ilk ve en etkili kaynağımız tabi ki gazeteciler. 

EN ÖNEMLİ PAYDAŞ
Bu yönüyle onları, bir iletişimci olarak kendi mesleğimizi yapabiliyor olmanın en önemli paydaşı olarak görüyorum. Konuya, gazetecilik mesleğinin itibarını korumanın, aslında iletişimci olarak kendi itibarımızı korumak anlamına geldiği motivasyonunda yaklaşıyorum.

ENERJİSA ENERJİ İLETİŞİM GRUP MÜDÜRÜ GÖKTÜRK DEMİREL:
BASIN CAMİASI İLE ARAMIZDA, GÜVENE DAYALI BİR İLİŞKİ VAR

Enerjisa Enerji olarak, hayatın devamlılığı için en kritik hizmetlerden biri olan elektrik dağıtım ve satış kolunda faaliyet gösteriyoruz. Dolayısıyla, çok önemli bir kamu görevini yerine getirirken, tüm paydaşlarımız için değer yaratan bir iletişim sağlamak en önemli hedefimiz. 

İLETİŞİM KANALLARIMIZI AÇIK TUTUYORUZ
Bu paydaşlar içerisinde en önemlilerinden biri olan basın camiası ile aramızda güvene dayalı tesis ettiğimiz ilişkinin devamlılığını sağlamayı amaçlıyoruz. Bunun için de onlarla olan iletişim kanallarımızı her daim açık tutuyor, bunun yanında da özgün, kıymetli ve şeffaf içerik sunmayı çok önemsiyoruz.

POLAT HOLDİNG PAZARLAMA VE KURUMSAL İLETİŞİM MÜDÜRÜ HABİBE ALOĞLU:
PANDEMİ SÜRECİNDE DE BASINLA YAKIN VE SICAK İLETİŞİMİMİZİ SÜRDÜRDÜK

Medya çalışanlarının Covid-19 sürecinde halkın doğru şekilde bilgilendirilmesi ile ilgili çok önemli katkısı oldu. Bu önemli ve zor süreçteki destekleri için tüm basın mensubu dostlarımıza teşekkür ederiz. Polat Holding olarak, pandemi sürecinde de basınla yakın ve sıcak iletişimimizi sürdürdük. 

BASIN MENSUPLARINI İLK ELDEN BİLGİLENDİRDİK
Ortaya koyduğumuz çalışmalarla ilgili basın mensuplarını ilk elden bilgilendirdik. Zorlu şartlarda görevlerini yapmaya çalışan medya mensuplarının yanlarında olduğumuzu her daim hissettirmeye çalıştık.

PANASONIC LIFE SOLUTIONS TÜRKİYE KURUMSAL İLETİŞİM VE KSS MÜDÜRÜ İLKER ÇELİK:
GAZETECİ DOSTLARIMIZIN EMEĞİNE VE BAŞARILARINA  SAYGI DUYULMALI

Bizler, şirketimizle ilgili konularda, basının haber alma gereksinimini karşılarken, değerli gazeteciler de sunduğumuz bu bilgileri, topluma sunma görevini başarı ile yerine getirmekteler. 

BASIN DOSTU YAKLAŞIMLAR...
Basın ile kurduğumuz bu doğal iş ortaklığını başarılı bir şekilde yürütmek ve onlarda güçlü bağlar kurmak, ancak basın dostu yaklaşımlar sergilemekle ve onların itibarını koruma sorumluluğunu taşımakla mümkündür. Bu çerçevede, nazik, etik ve şeffaf davranışlarla yürütülen ve gazeteci dostlarımızın tüm zorlu koşullara rağmen ortaya koyduğu emek ve başarılara saygı duyan bir yaklaşımın, bu değerli mesleğin itibarını korumak adına çok önemli olduğu inancındayım.

TURKCELL KURUMSAL İLETİŞİM DİREKTÖRÜ İSMAİL ÖZBAYRAKTAR:
DOĞRU MEDYA İLETİŞİMİ STRATEJİLERİ GELİŞTİRMEK İÇİN ÇALIŞIYORUZ

Bu dönemde dayanışmanın önemini daha iyi anlayan şirketler, önümüzdeki süreçte de kurumsal sosyal sorumluluk projelerine daha fazla eğilecek. İşte tüm bu gelişmeler, iletişim planlarımızı şekillendirmede önemli rol oynuyor. Bu gibi zorlu süreçlerin doğru yönetildiğinde kurumun itibarına katkı sağlayacağını düşünerek hareket etmeye özen gösteriyoruz. 

İTİBARLI İLETİŞİM...
Bu doğrultuda doğru medya iletişimi stratejileri geliştirmek için çalışıyoruz. Samimi, güvenilir, dürüst, net ve itibarlı veriye dayalı iletişim kurmak için çaba harcayarak kısa vadeli çözümlere odaklanmadan hareket etmeye çalışıyoruz.

ANADOLU GRUBU KURUMSAL İLİŞKİLER VE İLETİŞİM KOORDİNATÖRÜ KAAN ÜNVER:
BİRBİRİMİZİN DESTEĞİNE HER ZAMANKİNDEN ÇOK İHTİYACIMIZ VAR

Medya sektöründe görev yapan arkadaşlarımız, paydaşlarımız arasında bizim için en üst sıralarda yer alıyorlar. Pandemi süreci pek çok sektör ve meslek gibi, gazetecilik mesleğini de olumsuz etkiledi. Diğer taraftan, halkın doğru bilgi ve haber alma ihtiyacı ve bizlerin de iletişim mesajlarımızı daha güçlü ve istikrarlı bir şekilde yansıtma ihtiyacımız arttı. Dolayısıyla bu süreçte birbirimizin desteğine her zamankinden çok ihtiyacımız var. 

SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK İÇİN ORTAK ÇALIŞMALIYIZ
Aramızdaki güçlü iletişimi ve dayanışmayı koruyarak, özellikle sürdürülebilirlik alanında ortak çalışmalar yapmamızın ve farkındalık yaratmamızın çok önemli olduğunu düşünüyorum.  

ABDİ İBRAHİM KAMU İLİŞKİLERİ VE KURUMSAL İLETİŞİM DİREKTÖRÜ DR. M. OĞUZCAN BÜLBÜL:
MEDYA İLE ŞEFFAF BİR İLETİŞİM KURULMALI

Medya ile şeffaf bir iletişim kurmanın, iki tarafın itibarının korunması ve ilişkilerde sürekliliğin sağlanması için vazgeçilemez unsur olduğu pandemi günlerinde bir kez daha ispatlandı. İnsanlar bu zor zamanlarda doğru bilgiye, “geleneksel” addedilen televizyon, gazete, dergi ve radyo üzerinden ulaşmaya çalıştı ve bu mecraları daha güvenilir gördü. 

MEDYANIN GELECEĞİ...
Covid-19 salgını, dünyada ve Türkiye’de medyanın geleceği için de belirleyici bir rol oynadı. Bugünlerde daha da belirginleşen bağımsız, çeşitli ve güvenilir bilgi ihtiyacı, önümüzdeki yıllarda da medyaya ve stratejilerimize yön verecektir.

YAŞAR HOLDİNG GIDA GRUBU-(PINAR) KURUMSAL İLETİŞİM DİREKTÖRÜ MEHMET AYKIRI:
EN HIZLI, TARAFSIZ VE EN GÜVENİLİR YAYINLAR İLE BİRLİKTE YÜRÜNMELİ

Gazetecilik mesleğinin itibarını korumak hepimizin görevi. Gazetecilik son yıllarda yalnızca Türkiye’de değil, dünyada da itibar kaybetmeye devam ediyor. Bu kaybın önüne geçebilmek için okurlarına karşı sorumluluklarını yerine getiren yayınlara, her zamankinden daha fazla ihtiyaç var. Bu süreçte okuyucularına en hızlı, tarafsız ve en güvenilir şekilde ulaşan yayınlar ile birlikte yürüyerek bu itibarı koruyabiliriz.

SHELL & TURCAS İCRA KURULU ÜYESİ VE SHELL TÜRKİYE KURUMSAL İLETİŞİM DİREKTÖRÜ MELTEM OKYAR PERDECİ:
“GAZETECİLİK” VE “KURUMSAL İLETİŞİM” MESLEĞİ BİRBİRLERİNİN TAMAMLAYICISI

Kurum ve toplum arasında çok önemli bir bağ olan “Gazetecilik” mesleği “Kurumsal İletişim” mesleği ile her zaman birbirlerinin tamamlayıcısı olmuştur. Dolayısıyla paydaşlarımız ile olan iletişimimizde her zaman şeffaf, saygılı, sorumlu, güvenilir ve adil olmayı kendimize prensip ediniyoruz. Bu yaklaşım ile basının değerli temsilcileri ile de şeffaf, zamanında ve doğru bilgi kaynağı olarak iletişimimizi sürdürmeye özen gösteriyoruz. İçerisinde bulunduğumuz bu zorlu dönemde de mecraların kendi dinamiklerine uygun içerik sağlamaya ve her içeriği özel olarak ele almayı sürdürdük. Sadece güvenilir bir bilgi kaynağı olmanın ötesinde, ilkeli ve dürüst yayıncılık prensiplerinden ödün vermeyen mecraların, nitelikli içerik üretmelerine destek olmaya devam edeceğiz.

LİV HOSPİTAL KURUMSAL İLETİŞİM VE MARKA YÖNETİMİ MÜDÜRÜ MİNE TUDUK :
TOPLUMUN DOĞRU BİLGİLENDİRİLMESİ İÇİN BASINA ÇOK BÜYÜK İŞ DÜŞTÜ

Değerli basın mensubu arkadaşlarımız, tıpkı sağlık personeli gibi pandemi döneminde çok yoğun mesai harcadı. Toplumun doğru bilgilendirilmesi için basına çok büyük iş düştü. Biz de sağlık ordumuz ve konuyla alakalı hekimlerimizle, görsel ve yazılı medya aracılığıyla düzenli bilgilendirmeler yaptık. 

HALKI AYDINLATTIK
Alanında uzman hekimlerimiz, televizyon programlarında, haberlerde verdiği etkili ve doğru bilgilerle halkı aydınlattı. Son gelişmeleri bilimsel sınırlar içinde halka ulaştırdık. Enfeksiyon kurulunun kararlarını basın mensuplarına ilettik. Ve sosyal medyada da düzenli olarak yayın yaptık. 

NOVARTİS TÜRKİYE İLETİŞİM VE HASTA İLİŞKİLERİ DİREKTÖRÜ NİLÜFER GÜRPINAR GÜNER:
BASINLA OLAN İLİŞKİLERİMİZ, BİZİM İÇİN ÇOK ÖNEMLİ VE KIYMETLİ

Pandemi, bütün sektörleri olduğu gibi medya sektörünü de ciddi bir şekilde etkiledi. Novartis İlaç olarak, basınla olan ilişkilerimiz ,bizim için çok önemli ve kıymetli. Bu zorlu süreçte, ilişkilerimizi taze tutmak ve birbirimizi daha iyi anlamak için belirli aralıklarla online buluşmalar ve etkinlikler düzenliyoruz. 

BİRBİRİMİZİ DİNLİYOR VE ANLIYORUZ
Birbirimizi dinliyor, anlıyor ve şeffaf bir yaklaşım ile karşılıklı olarak bu süreci iyi geçirdiğimizi düşünüyoruz. Gerçekleştireceğimiz iletişim çalışmaları ile değerli basın emekçilerini desteklemeye devam edeceğiz. Her zaman yanlarındayız, yanınızdayız...

GE TÜRKİYE KURUMSAL İLETİŞİM DİREKTÖRÜ ÖZLEM AKSOY:
BASIN CAMİASI İÇİN FARKLI FIRSATLAR DOĞACAK

Koronavirüsün en çok etkilediği meslek gruplarından biri de gazetecilik oldu. Virüsün yayılma ihtimali yüzünden insanların kâğıda dokunmaktan kaçınması, gazete ve dergi tirajlarına olumsuz etki ederken, dijital yayıncılık alanında büyük bir sıçramaya neden oldu. GE Türkiye olarak, her zaman olduğu gibi tüm basın ve yayın kanallarıyla güvenilir, şeffaf ve güçlü ilişkimizi aynı ilkelerle sürdürdük. Bu zorlu süreçte, gazeteci dostlarımızın yayınlarını hem geleneksel hem de dijital ortamda yakından takip ediyoruz, röportaj ve haber taleplerine destek veriyoruz. Yeni dönemde her meslekte yaşanan dönüşümün basın dünyası için de geçerli olduğuna inanıyorum. Gazetecilik mesleği de merkezinde insan olacak şekilde, mekân bağımsız, aynı zamanda veri bilimi ve yapay zekâ gibi teknolojik uygulamalarla evrilecek ve basın camiası için farklı fırsatları doğacaktır.

KALE GRUBU KURUMSAL İLETİŞİM VE KAMU İLİŞKİLERİ BÖLÜM BAŞKANI RANA BİRDEN:
KARŞILIKLI ANLAYIŞ VE GÜVEN İÇEREN BİR İLİŞKİ KURUYORUZ

Satır ve sütun değerlerinin ölçüldüğü tek taraflı iletişimin değil, artık yaratılan etki ve süreklilik ile ölçümlenmenin gereğine inanıyoruz.  Bu inançla, sürdürülebilir bir iletişim modelini benimseyerek iletişimde pozitif, yapıcı ve şeffaf ilişkiler kurmaya, ortaklık temelli toplumsal faydayı gözeten projeleri beraberce geliştirmeye özen gösteriyoruz. İletişimde yazılı, görsel ve dijital basının olmazsa olmaz saç ayakları olduğu bilinciyle, karşılıklı anlayış ve güven içeren bir ilişki kuruyoruz.

PHILIPS ORTA DOĞU VE TÜRKİYE MARKA & İLETİŞİM DİREKTÖRÜ RENGİN ERDİNÇ:
BASINDAKİ ARKADAŞLARIM BENİM İÇİN HER ZAMAN ÇOK ÖNEMLİ BİR YERE SAHİP

İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü mezunuyum, yüksek lisansımı da aynı bölümde yaptım. Basında çalışan arkadaşlarımla aynı sıraları paylaştım. Okuldan mezun olduğum günden bugüne, 20 yıldır iletişim alanında çalışıyorum. Basındaki arkadaşlarım, benim için her zaman çok önemli bir yere sahip. İletişimde samimiyetin ve dürüstlüğün önemine inanıyorum. Bu zorlu süreçte basın sektörünün yanında olmak için iletişimimizi hiç koparmadık, samimiyet ve dürüstlüğümüzü koruduk.  Projelerimize ara vermedik. Basın sektöründen dostlarımızın da online platformlarda çok güzel projeler gerçekleştirmesine şahit olduk ve buralarda onlarla iletişimimizi devam ettirdik.

NİSSAN TÜRKİYE KURUMSAL İLETİŞİM MÜDÜRÜ SAADET ALPAGO:
BASINLA İLİŞKİLERİMİZİN TEMELİNDE, DÜRÜSTLÜK ŞEFFAFLIK VE AÇIK SÖZLÜLÜK VAR

Basınla ilişkilerimizin temeli de her zaman dürüstlük, şeffaflık ve açık sözlülük oldu. Biz, olanı olduğu gibi paylaşan bir markayız. Sorumluluklarımızın bilincinde, yaptıklarımızın ve söylediklerimizin arkasındayız. Önce kendimize karşı dürüstüz. Kendimize dürüst olduğumuzda, çalışanlarımıza, iş ortaklarımıza ve müşterilerimize karşı aynı hassasiyet ile iletişim sağlamak en önemli öncülüğümüz oluyor. 

TÜM PAYLAŞIMLARI AKSATMADAN YAPIYORUZ
Bu çerçevede değerli basın mensubu dostlarımız ile markamıza ve sektöre dair ihtiyaç duyulan tüm paylaşımları aksatmadan yapmaktayız.

DOĞA SİGORTA KURUMSAL İLETİŞİM MÜDÜRÜ SEDA GÜLER:
EN BÜYÜK DESTEKÇİM HER ZAMAN BASIN CAMİASI OLDU

Çok uzun yıllardır onur ve mutlulukla sürdürdüğüm mesleğimde, en büyük destekçim, her zaman basın camiası oldu. “Kurumsal İletişim” basın ile güven ve samimiyet içinde, güçlü bir dirsek teması ile yürüyen bir alan. Neredeyse, çalıştığımız yayın ve kuruluşlardan çok, birbirimiz ile iletişim ve etkileşim içindeyiz. Bu süreç, bu zor günlerde de artarak devam etti. İhtiyaçları olan dosya konuları, röportajlar, online yayınlar ve yeni projelerde, hızlı ve etkili katılımlar sağladık. 

MALİYETLERİNİZİN FARKINDAYIZ 
Yine yönetimimizin desteği ile yıllık anlaşmalarımızı tazeledik, onları maddi ve manevi yormamaya gayret ettik. Basın açısından, özellikle dergiler için hem artan maliyetler hem de uzaktan çalışma koşullarının yansımasının farkında olarak, elimizden gelen desteği sunmaya çalıştık. Ayrıca, basın camiasından dostlarımız ile hal hatır sormayı, bizlere ve ailelerimize fayda sağlayacak öneri ve önlemleri aktarmayı unutmadık.Birbirimizi motive ettik, güldürdük, enerji aşıladık. Gün daha çok birlik olma zamanı... Sadece basınla değil, tüm iş ve çözüm ortaklarımla, yöneticilerimle ve mesai arkadaşlarımla, kolaylaştırma ve pozitif yaklaşım içeren bir iletişimle, bu sürecin üstesinden gelmeye çalışıyorum.  

ENERJİSA ÜRETİM KURUMSAL İLETİŞİM MÜDÜRÜ SELAY GÜNTEKİN:
GAZETECİLİĞİN NE KADAR ÖNEMLİ OLDUĞUNU YAŞAYARAK GÖRÜYORUZ 

Şirketimizin ilişki içerisinde olduğu tüm paydaşlarımız ile sinerjik bir iletişim yönetimi sürdürmek hedefiyle, merkezi bir anlayış benimsiyoruz. Tüm iletişim çalışmalarımızı, şirketimize katacağı değerleri gözetilerek; misyon, strateji ve ilkelerimizle uyumlu bir şekilde yürütüyoruz. Hem iç hem de dış paydaşlarımız ile sürekli etkileşimi sağlayan dinamik bir iletişim kurmaya çalışıyoruz. 

GÜZEL ÖRNEKLER, ANA REFERANS KAYNAKLARIMIZ
İlkelerimizden bir tanesi, mükemmelliğin peşinde olmak. Gazetecilik mesleğini önemsiyoruz ve özellikle kriz dönemlerinde doğru gazeteciliğin ne kadar önemli olduğunu yaşayarak görüyoruz. Organizasyon içerisinde bilgi paylaşımları seçimlerimizde gazeteciliğin güzel örnekleri, bizim için ana referans kaynaklarımızdan birisi oldu. Pandemi vakaları görülmeye başladığında ekonomi sayfalarında, sektörel yayınlarda ve diğer gazetecilik platformlarında ülkemizi hiçbir zaman elektriksiz bırakmayacağımızı taahhüt ettik. Bu iletişimlerimizde hem basın bize yardımcı oldu hem de biz onlara destek vermeye çalıştık.

YATAŞ GRUP KURUMSAL İLETİŞİM DİREKTÖRÜ SELMİN GÜNDOĞDU:
HİÇBİR ZAMAN KRİZ DÖNEMLERİNDE İLETİŞİMİ KESMEDİK

Kriz dönemlerinde bazı markaların tercihi sessiz kalmak, iletişimi kesmek yönündedir. Biz bunu hiçbir zaman tercih etmedik. Gerek görsel gerek yazılı basın ile sürekli iletişim halindeyiz. Markamıza ve sektöre dair bilgileri onlarla paylaşıyor, gereken desteği vermeye çalışıyoruz.

AMGEN TÜRKİYE VE GENSENTA KURUMSAL İLİŞKİLER KIDEMLİ MÜDÜRÜ TUĞBA ÇAMLI CANTÜRK:
BASIN CAMİASI İLE GÜVENE VE VERİMLİLİĞE DAYALI BİR İŞ ORTAKLIĞI YÜRÜTÜYORUZ

Basın camiası ile güvene ve verimliliğe dayalı bir iş ortaklığı yürütüyoruz. Basın ile ilişkilerimizde doğru ve etkili iletişimin gücüne inanıyoruz. Bu olağanüstü dönemde, topluma en doğru bilgiyi en hızlı şekilde ulaştırmak kritik önem taşıyor. 

TOPLUMDAKİ GÖZÜMÜZ KULAĞIMIZ, MEDYA...
Paydaşlarımıza sesimizi duyurabilme, onların farkındalığını artırma noktasında toplumdaki gözümüz kulağımız medya…  Dolayısıyla attığımız her adımda basın yayın organlarıyla temas halinde olmaya, birbirimizi anlamaya ve desteklemeye, karşılıklı görüş alışverişinde bulunmaya büyük değer veriyoruz. 

YILDIZ HOLDİNG KURUMSAL İLETİŞİM GRUP DİREKTÖRÜ TUĞÇE ALTINSOY:
ERİŞİLEBİLİR OLMAK ÇOK DAHA FAZLA ÖNEM TAŞIYOR

Geleneksel ve dijital medya, kuşkusuz en önemli paydaşlarımız arasında yer alıyor. Özellikle pandemi gibi belirsizlik ortamlarında, medya aracılığıyla toplumumuzla net iletişim kurmak, beklentileri ve soruları karşısında erişilebilir olmak, çok daha fazla önem taşıyor. 

TALEPLERE YANIT VERMEYE ÇALIŞIYORUZ
Biz de bu dönemde her zamanki gibi doğru bilgileri tüm medya kanalları üzerinden eş zamanlı olarak paylaşmaya, medya mensubu dostlarımızın bilgi taleplerine mümkün mertebe yanıt vermeye gayret ediyoruz.

ORKA HOLDİNG PAZARLAMA İLETİŞİM DİREKTÖRÜ VİLDAN YILDIRIM:
MEDYA İLİŞKİLERİMİZE BÜYÜK BİR ÖZEN GÖSTERİYORUZ

“Dördüncü Büyük Güç” olarak kabul edilen medyanın, gelişen iletişim ve ulaşım teknolojileri doğrultusunda dünya çapında gücü katlanmış durumda. Medyanın etkinliğini ve güvenilirliğini koruması ise etik kurallara uymakla mümkün. Ve gazeteciliğin itibarını korumasında ise her bir birey ve kurumun sorumluluğu olduğuna inanıyoruz. 

BASIN MENSUPLARINA KIYMET VERİYORUZ
Bu anlamda Orka Holding olarak, basın kuruluşlarına ve basın mensuplarına her zaman için kıymet veriyor ve medya ilişkilerimize doğruluk-şeffaflık-içtenlik ekseninde büyük bir özen gösteriyoruz.

BORUSAN CAT KURUMSAL İLETİŞİM LİDERİ YAĞIZ YÜCEL:
GAZETECİLER, İLETİŞİM EKOSİSTEMİNİN İÇİNDEKİ EN ÖNEMLİ OYUNCU

Gazetecilik çok önemli bir meslektir. İlkeleri olan, değerleri olan, dünyanın en eski mesleklerinden... Gazeteciliğin aynı sanatçılık gibi; ancak doğuştan gelen bazı meziyetlerle birleşerek mükemmel bir noktaya ulaşabileceği fikrindeyim. Gazetecilik, içgüdüsel bir meslek. Adeta olaylara karşı bir refleks. İletişim bir ekosistem. Bu ekosistemin içindeki en önemli oyuncular da kuşkusuz gazeteciler. 

BU KADİM MESLEK, HİÇBİR ZAMAN İTİBARINI KAYBETMEYECEK
Son yıllarda dijital mecralar, sosyal medya vb. yeni akımların yükselişiyle birçok tartışmaya konu olan bu kadim mesleğin, hiçbir zaman itibarını kaybedebileceğini düşünemeyenlerdenim. Haber almak ve haberi doğru almak herkesin hakkı. Bu amaçla da aynı doktorluk gibi gazeteciliğin de ulvi bir tarafı var. Nasıl ki, merdiven altında çalışıp kendine doktor diyenler ile işin üstatlarını aynı kefeye koymuyorsak, gazeteciler ve mecralar arasındaki ayrımı da benzer şekilde yapar ve “gazetecilerin” içeriklerini tüketirsek, konuyu çözeceğiz. Neyi tüketip, neyi tüketmeyeceğimiz konusunda biraz daha seçici olup, seçimlerimizle duruma yön vermek bizim elimizde...

KOÇ HOLDİNG MEDYA İLİŞKİLERİ MÜDÜRÜ YELİZ ÖZ KARA:
ÇOK SESLİ BİR MEDYA ORTAMI, DEMOKRASİNİN EN TEMEL UNSURLARINDAN

Demokrasinin en temel unsurlarından biri olan basın özgürlüğü ve çok sesli bir medya ortamı, bugünün iletişim ortamında önemini ve değerini artırarak korumaya devam ediyor. Gazetecilik mesleğinin itibarını korumak, hepimiz için önemli ve bu yolda üzerimize düşen sorumlulukların da farkında olmalıyız. Bu zor şartlarda, mesleğinin itibarını korumak ve gazetecilik faaliyetini sürdürmek için elinden gelen tüm gayreti ve çabayı gösteren gazeteciler de var. Her şeyden önce hepimiz, onlara teşekkür etmeliyiz. 

TAKDİR VE KIYMET BİLEN BİR İLİŞKİ YÖNETİMİ... 
Koç Holding’te yürüttüğümüz medya ilişkileri süreçlerimizde; medyanın geleneksel ve dijital tüm alanlarında kapsayıcı, etik değerleri gözeten, şeffaf, değer temelli, takdir ve kıymet bilen bir ilişki yönetimi uygulamaya özen gösteriyoruz. Özetle; yeni iletişim ortamlarının gelişimini takip ediyor, alışkanlıklarımızı sorguluyor, yeni mecralarda varlığını güçlendiren gazetecileri ve gazetecilik faaliyetlerini önemsiyor ve destekliyoruz.

LİMAK ENERJİ GRUBU KURUMSAL İLETİŞİM GRUP MÜDÜRÜ YUSUF ZİYA YÜCE:
DOĞRU BİLGİYİ AKTARABİLMEK İÇİN BASIN İLE ORTAK ÇALIŞMAK ŞART 

Enerji sektörü kamu hizmeti verdiğinden, hedef kitlesi de oldukça geniş. Doğru bilgiyi aktarabilmek için basın ile ortak çalışmak şart. Basın mensuplarıyla iletişim kanallarımızı açık tutarak ve şeffaf bilgi akışını sağlayarak en sağlıklı sonucu elde edebiliyoruz.

KOORDİNELİ İLERLİYORUZ 
Hizmet verdiğimiz Güney Marmara Bölgesi’nde görev yapan yerel basın mensupları ve ulusal basın ile iletişimimizi aralıksız sürdürüyoruz. Pandemi ile daha da zorlaşan çalışma koşullarında da yine basın ile koordineli ilerliyoruz. Sokağa çıkma kısıtlamalarında neredeyse saat başı gerçekleşen canlı yayın bağlantılarında, saha ekiplerimizin zorlu mesaisini yansıttık. 7/24 hizmet veren sektörümüzde yine saat, mesai kavramı olmadan çalışan gazetecilerle birlikte ilerliyoruz. Nisan 2020’de gazeteci dostlarımıza, kendi Ar-Ge ekibimizin ürettiği siperlikli maske gönderimlerimiz oldu. “Çalışan Gazeteciler Günü” gibi özel günlerde kendilerine kutlama adına çeşitli çalışmalar yürüttük. Gazetecilik mesleğini tüm zorluklara rağmen yürüten dostlarımıza desteklerimizi sürdüreceğiz.

ACIBADEM SAĞLIK GRUBU KURUMSAL İLETİŞİM DİREKTÖRÜ ZEYNEP ÇUHACI AYAZ:
TÜM HABERCİLER VE YÖNETİCİLERİ İLE YENİ STRATEJİLER OLUŞTURUYORUZ

Gazeteciliğin varlık nedeni olan doğru bilgiyi en hızlı bir şekilde topluma aktarmak olduğunun bilincindeyiz. Dolayasıyla, basından gelen tüm haber taleplerine öncelik vererek, konunun uzmanı klinisyenler ve akademisyenlerle görüşme, bilgi alma ihtiyaçlarını hızla karşılamak her zaman önceliğimiz. Konvansiyel, dijital ve görsel alanda çalışan tüm haberciler ve yöneticileriyle sık sık görüşüyor ve değişen ihtiyaçlarına yönelik, yeni stratejiler oluşturmaya çalışıyoruz. 

ARÇELİK GLOBAL İLETİŞİM DİREKTÖRÜ ZEYNEP ÖZBİL:
TÜM İLETİŞİM EKOSİSTEMİ TOPLUMSAL FAYDA ODAĞINDA HAREKET ETMELİ

Pandemi sürecinde, iletişimcilerin kritik bir rol üstlendiğine inanıyorum. Kaygıları azaltmak ve söylentilerin önüne geçmek için; doğruluk, şeffaflık, güvenilirlik ve tutarlılık ekseninde bir kriz yönetimi inşa edilmeli. Bizlerin de en önemli önceliği, süreçle ilgili olarak tüm paydaşlarımızı şeffaf ve düzenli bir biçimde bilgilendirmek oldu. 

OLUMLU VE UMUT VEREN BİR İLETİŞİM DİLİNİ BENİMSEDİK 
Salgınla birlikte olağanüstü hızlanan dijital bir çağda yaşıyoruz; mailing’ler, webinar’lar, online toplantılar, sosyal medya paylaşımları, video mesajlar, online basın toplantıları gibi dijital kanallar ve araçlarla iletişimimizi kesintisiz şekilde sürdürdük. İnsanların sağlıkları ile birlikte psikolojilerini de korumalarına destek olmaya çalıştık. Olumlu ve umut veren bir iletişim dilini benimsedik. Böylesine zor bir süreçte basın çalışanları, şirketlerin kurumsal iletişim ekipleri ve iletişim ajansları olmak üzere, tüm iletişim ekosisteminin toplumsal fayda odağında kolektif bir bilinçle hareket etmesini hedefleyen bir stratejiyi benimsedik.

NESTLÉ TÜRKİYE PAZARLAMA VE KURUMSAL İLETİŞİM DİREKTÖRÜ ZEYNEP SUNGU:
HABERCİLİĞİN GEREKTİRDİĞİ EMEK VE ÇABANIN BİLİNCİNDEYİZ

Nestlé Türkiye olarak, haberciliğin gerektirdiği emek ve çabanın bilincindeyiz. Bundan dolayı tüm mecralara eşit mesafede duruyor, farklı mecraları iletişim planlarımızın bir parçası kılıyoruz. Üzerinde titizlikle çalışılmış içeriğimizi, doğru zamanda, ilgili mecrayla, mecranın yer verebileceği formatta ve şeffaf şekilde paylaşıyoruz. Tüm gazeteci dostlarımızın yaptığı işlere büyük saygı duyuyoruz. 

TOPLULUKLARA GÖRE BASIN DOSTU İLETİŞİM LİDERLERİ
KOÇ TOPLULUĞU

YELİZ ÖZ KARA - Koç Holding Medya İlişkileri Müdürü
AKŞIN GÜNGÖR - Divan Grubu Pazarlama ve Kurumsal İletişim Grup Direktörü
ARDA ÖZTAŞKIN - Yapı Kredi Kurumsal İletişim Direktörü
AYŞENUR AYDIN - Opet Kurumsal İletişim Müdürü
ZEYNEP ÖZBİL - Arçelik Global İletişim Direktörü
BURÇAK TÜRKERİ - Ford Otosan Kurumsal İletişim Müdürü

SABANCI TOPLULUĞU
FİLİZ KARAGÜL TÜZÜN - Sabancı Holding Kurumsal İletişim Direktörü
GÖKTÜRK DEMİREL - Enerjisa Enerji İletişim Grup Müdürü
SELAY GÜNTEKİN - Enerjisa Üretim Kurumsal İletişim Müdürü

ANADOLU GRUBU
KAAN ÜNVER - Anadolu Grubu Kurumsal İlişkiler ve İletişim Koordinatörü
AHU BAŞKUT ALYANAK - Migros Kurumsal İletişim Direktörü

ESAS HOLDİNG
BERRAK KUTSOY - Esas Holding Kurumsal İlişkiler Direktörü
BANU KARAMUK - Pegasus Hava Yolları Kurumsal İletişim Danışmanı