BASIN DOSTU 50 KURUMSAL İLETİŞİMCİ

"Kurumsal İletişim" departmanları, şirketlerin can damarı. Çünkü kurumların mesajlarını uygun kanallarla hedef kitleye ulaştıran onlar. Bunun için de basın kuruluşlarıyla, yani doğrudan gazetecilerle irtibat halindeler. Biz de Mart 2019 sayımızda tanınmış "Kurumsal İletişim" liderlerinin medya ile ilişkilerine odaklandık. "Mesleğin itibarını" koruma noktasında, BusIness Life ailesini de yakından ilgilendiren ilginç yanıtlar aldık.

“İletişim Koordinatörleri” bültenler ve tanıtım broşürlerinin paylaşımı dışında etkili haber kaynaklarına ulaşmada etkili rol üstlenirler. Dolayısıyla bizim gibi basın-yayım organları için onlar, çok önemli bir konumda. Hayati kelime “İlişki Ağı”dır. Kurumsal İletişimciler Derneği (KİD)’in paylaştığı “Spencer Stuart” kaynaklı araştırma, çarpıcı sonuçlar içeriyor. “Kurumsal iletişim liderleri globalde sadece tek bir konuya odaklanmak zorunda kalsalar seçimleri ne olurdu?” sorusuna yanıt verenlerin %28’i “kurum itibarı” derken, onu %7 ile “medya ile ilişkiler” izliyor.

İKİ MESLEK, BİRBİRİNİN TAMAMLAYICISI
“Kurumsal İletişim” mesleği, stratejik planlamada değişen dinamikleriyle ihtiyaç ve beklentilerini yeniden değerlendirme imkânı sağlıyor. Toplum ve şirketler arasında köprü vazifesi gören gazetecilik de öyle. İki iş kolu, birbirlerinin tamamlayıcısı ki, bazen yer de değiştirebiliyorlar. Dolayısıyla onların irtibatı şirketler açısından hayati derecede önemli. 

GAZETECİLERE NASIL YAKLAŞIYORLAR?
Betül Mardin’in “itibar mimarlığı” tanımından yola çıkarsak şirket itibarının tek kaynağı, sadece marka iletileri değil. Kamuoyuyla kurulan her temas, olumlu veya olumsuz bir fikir oluşturma potansiyeline sahip. Peki! Algıyı oluşturma ve güçlendirmede etkili performanslar ortaya koyan “Kurumsal İletişim” birimleri, söz konusu basın çalışanları olunca nasıl bir tavır takınıyor? “Basın Dostu İletişim Liderleri” kimler diye baktığımızda medya emekçileri, sayfalarımıza taşıdığımız bazı isimler üzerinde yoğunlaşıyor. Birçoğu da aynen KİD Başkanı Şule Yücebıyık gibi gazeteci kökenli…

EKONOMİ GAZETECİLERİ GÖZÜNDE
BASIN DOSTU 50 İLETİŞİM LİDERİ (A'dan Z'ye)

1. Alı Evren Eskibatman-Oyak Kurumsal İletişim Müdürü
2. Arda Öztaşkın-Yapı Kredi Marka Yönetimi Direktörü
3. Armağan Engel-QNB Finansbank İletişim ve Müşteri Deneyimi Ofisi Direktörü 
4. Arzu Deniz Aksoy-BASF Türk Kurumsal İletişim ve Kamu İlişkileri Direktörü
5. Aslı Alemdaroğlu-Zorlu Holding Kurumsal İletişim Genel Müdürü
6. Ayşe Barış Özkoray-Vakko Holding Marka İletişim Direktörü 
7. Ayşenur Aydın-Opet Kurumsal İletişim Müdürü
8. Bahar Erbengi-Doğuş Holding Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı
9. Banu Karamuk-Pegasus Hava Yolları Kurumsal İletişim Danışmanı
10. Bengi Vargül Şen-TAV Kurumsal İletişim Direktörü 
11. Berna Kumaş Sipahi-Arkas Holding Kurumsal İletişim Direktörü
12. Buket Okumuş-Netaş Marka ve İletişim Direktörü
13. Burçun İmir-Allianz Türkiye Kurumsal İletişim Direktörü
14. Burhan Denizli-ORKA Holding Kurumsal İletişim Direktörü
15. Canan Soysal-İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı Kurumsal İletişim Müdürü
16. Cem Tanır-Boyner Grup Kurumsal İletişim Direktörü
17. Cem Tanrıkılıcı-Eczacıbaşı Holding Medya İlişkileri Direktörü
18. Cengiz Halil Çiçek-SANKO Holding Basın Yayın Müdürü
19. Dilek Özcanlı Uslu-Çevko Kurumsal İletişim Müdürü 
20. Ebru Ertan Bilge-Signify Ortadoğu, Türkiye ve Pakistan Kurumsal İletişim Direktörü
21. Ebru Kantoğlu-Doğuş Otomotiv Kurumsal İletişim Müdürü
22. Elif Güvenen-Garanti Bankası Kurumsal Marka Yönetimi ve Pazarlama İletişimi Birim Müdürü
23. Evrim Ergin-Limak Holding Yönetim Kurulu Basın Danışmanı
24. Ezgi Yıldız Kefeli-Mercedes-Benz Türk Kurumsal İletişim Müdürü
25. F. Fatma Çelenk-Ant Yapı Kurumsal İletişim Pazarlama ve Satıştan Sorumlu Genel Koordinatörü
26. Filiz Karagül Tüzün-Sabancı Holding Kurumsal İletişim Direktörü
27. Gonca Sofuoğlu Temiz-Ford Otosan Kurumsal İletişim Müdürü
28. Hande Özay Yağcı-Açık Grubu Pazarlama ve Kurumsal İletişim Direktörü
29. İlker Çelik-Panasonic Eco Solutions Türkiye Kurumsal İletişim ve KSS Müdürü
30. Kaan Ünver-Anadolu Grubu Kurumsal İlişkiler ve İletişim Koordinatörü
31. Mehmet Aykırı-Yaşar Holding Kurumsal İletişim Direktörü
32. Mehmet Güneli-Prontotour İçerik ve Kurumsal İletişim Müdürü 
33. Meltem Okyar Perdeci-Shell Türkiye Kurumsal İletişim Direktörü
34. Mine Tuduk-LİV Hospital Kurumsal İletişim Müdürü
35. Murat Göllü    Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı
36. Oya Ünlü Kızıl-Koç Holding Dış İlişkiler ve Kurumsal İletişim Direktörü
37. Özlem Kaya-SOCAR Türkiye Kurumsal İletişim Müdürü
38. Pınar Türker Fadıloğlu-HSBC Türkiye Kurumsal İletişim Grup Başkanı
39. Rana Birden Çorbacıoğlu-Kale Grubu Kurumsal İletişim ve Kamu İlişkileri Direktörü
40. Seda Güler-Doğa Sigorta Kurumsal İletişim Müdürü
41. Selin Koral-Beyçelik Holding Kurumsal İletişim Müdürü
42. Selmin Gündoğdu-Yataş Grup Kurumsal İletişim Direktörü
43. Sevda Malkoç-LC Waikiki Kurumsal İletişim ve Reklam Müdürü
44. Şule Yücebıyık-Borusan Holding Kurumsal İletişim Direktörü
45. Vildan Baş Yıldırım-Kiğılı Kurumsal İletişim Müdürü
46. Yeliz Öz Kara-Koç Holding Medya İlişkiler Müdürü 
47. Yonca Erkan-Teknosa Kurumsal İletişim Müdürü
48. Zeynep Demirkol-TEB Marka ve İletişim Direktörü
49. Zeynep Özbil-Arçelik Kurumsal İletişim Direktörü
50. Zuhal Şeker-Pladis Global CEO İletişim Danışmanı 
* Liste 34 ekonomi gazeteci tarafından seçilmiştir.

SELÇUK YAŞAR: SİZE, ŞİRKETİNİZE SAYGI DUYULMASINI SAĞLAYIN
Yaşar Holding Onursal Başkanı Selçuk Yaşar, “Selçuk Yaşar|Yaşamı Hatıraları Öğütleri” adıyla derlenen kitabının “İş Adamlarının Basınla Olan İlişkilerinde Dikkat Etmesi Gerekenler” ara başlığında; özetle şu çarpıcı ifadeleri kullanıyor: “Şirketinizle ilgili yazanları aydınlatınız ve yardımcı olunuz, size saygı duymalarını sağlayınız. Basınla ilişkilerinizden CEO’yu sorumlu tutun. Bu kişi kriz anında veya normal zamanlarda bilgileri onlara verir, bültenlerin gerçekleri yansıtmasını sağlar.” 

OBJEKTİF LİSTE…
“Basın Dostu İletişim Liderleri” listemizi ise duayenler kadar deneyimli ve genç gazetecilerin görüşleri doğrultusunda hazırladık. Tabii yoğunlukları nedeniyle ulaşamadığımız ve bu yıl yer veremediğimiz ve önümüzdeki seneler için seçilmelerin beklediğimiz birçok kıymetli isim de mevcut. İlk bir iki görüşmeden örnekle, Sanko Holding Basın-Yayın Müdürü Cengiz Halil Çiçek'e “babacan” unvanı layık görüldü. 

DUAYENLER, ONLARIN  ADINI VERDİ
Ülkemizin çevre ve doğa sorunlarını cesurca ekrana taşıyan Güven İslamoğlu, Opet Kurumsal İletişim Müdürü Ayşenur Aydın ve Çevko Kurumsal İletişim Müdürü Dilek Özcanlı Uslu’nun adını verdi. “Stratejik İletişim Yönetimi”nde akademik ve profesyonel birikiminin yanı sıra, yüksek referansları bulunan Salim Kadıbeşegil ise Panasonic Eco Solutions Türkiye Kurumsal İletişim ve KSS Müdürü İlker Çelik’i işaret etti. Yayın Editörümüz Sami Altınkaya, TEB Marka ve İletişim Direktörü Zeynep Demirkol’a, Turizm Editörümüz Kerem Köfteoğlu da Prontotour İçerik ve Kurumsal İletişim Müdürü Mehmet Güneli’nin yaklaşımına dikkati çekti. 

SAYILARI HER GEÇEN GÜN ARTMALI…
Sorularımız, “Basın dostu bir iletişim lideri olarak anılmanın artıları nelerdir?”le başladı. “Şirketinizin gelecek planları için mesajlarınızı nasıl şekillendiriyorsunuz?” ve “Sektörünüze ve kurumunuza güç katan yeni dönem iletişim stratejilerinizden bahseder misiniz?”le devam ederken, “Türkiye’de kurumsal iletişimin geleceğini nasıl öngörüyorsunuz?”la da noktalandı. “Basın Dostu İletişim Liderleri”nin sayılarının her geçen gün artması temennisiyle, keyifli okumalar…

SIGNIFY ORTA DOĞU, TÜRKİYE VE PAKİSTAN KURUMSAL İLETİŞİM DİREKTÖRÜ EBRU ERTAN BİLGE:
‘BERABER ÇALIŞILIRSA BÜYÜK DEĞER YARATILIR’
Signify Orta Doğu, Türkiye ve Pakistan Kurumsal İletişim Direktörü Ebru Ertan Bilge, basın ve iletişim liderlerini ortaklığa davet etti. Bilge, şeffaf ve samimi bir ortamda bilgi paylaşımını önemli bulduğunun altını çizdi.

Beraber çalışarak büyük değer yaratacağına inanıyorum. Kurumsal İletişimciler Derneği (KİD)’in atılımlarını ve çalışmalarını sektör açısından önemli buluyorum.

‘MESAJLARIMIZ YALIN VE ANLAŞILIR’
Işığın anlamını yeniden tanımladığımız, sürdürülebilirlik, nesnelerin interneti ve bağlantılı akıllı aydınlatma gibi kavramları kendine rehber edinmiş bir anlayışa doğru kabuk değiştiriyoruz. Ezber bozan yeniliklerle teknolojiyi en üst seviyede kullandığımızı uygun bir dille anlatırken, mesajlarımızda yalın ve anlaşılır olma gayretindeyiz.

‘İNSAN ODAKLI İLETİŞİM UNUTULMAMALI’
Teknolojinin bize kazandırdığı yenilikleri iletişim stratejimize en uygun biçimde adapte ederken, insan odaklı iletişimin önemini unutmamak gerek. İç iletişimi de kuvvetlendirme amacındayız. Var oluş sebebimiz olan “Daha Aydınlık Yaşamlar ve Daha İyi Bir Dünya için Işığın Olağanüstü Potansiyelini Ortaya Çıkarmak” için çalışanlarımızla beraber yakında çok heyecanlı projelere imza atacak olmanın heyecanı içindeyiz.

‘KURUMSAL İLETİŞİMİN YELPAZESİ GENİŞ’
“Kurumsal İletişim’in önemi ve bu konudaki farkındalık gün geçtikçe daha da artıyor. Öyle ki, lider iletişiminden kriz yönetimine, iç iletişimden düşünce liderliğine kadar geniş bir yelpazede değerlendirilmeli. Aslında birçok konuda eğitim ve yeteneği bir arada barındırması gereken bir meslek. 

OPET KURUMSAL İLETİŞİM MÜDÜRÜ AYŞENUR AYDIN
‘KURUM İTİBARI İŞİMİZİN TEMELİ’
Opet Kurumsal İletişim Müdürü Ayşenur Aydın, temsil ettikleri kurumu en iyi şekilde anlatma çabalarına dikkati çekti. Aydın bu noktada “etik davranışlar sergilemek” ve “örnek olmak” kriterleri de sıraladı.

Her şeyden önce karşılıklı güvene dayalı bir ilişki içindeyiz. Şeffaf iletişim işimizin temelini oluşturuyor. İşinizi severek yaparsanız sonuçları da ekibinize ve paydaşlarınıza yansıyor ve başarılı oluyor. “Basın dostu” olarak anılmak çok anlamlı ve itibarın da yansıması.   

‘DEĞERLERİMİZİ İLETİŞİME YANSITIYORUZ’
Opet, hedef kitlesi gereği yoğun iletişimde olan, ürünlerinin yanı sıra hizmetleri, sosyal sorumluluk projeleri ve sponsorluklarıyla da sektöründe ayrışıyor. 2019, Türkiye ile dünyada, ekonomik ve politik konuların ağırlıklı konuşulduğu bir yıl olduğu için iletişimi planlarken stratejik tarihlere ve konulara odaklandık. Dinamik, yenilikçi, çevresine, müşterilerine ve ülkemize duyarlıyız. Bu özelliklerden yola çıkarak ürün ve hizmet kalitemizi artırıyor ve bu değerlerimizi iletişim çalışmalarımıza yansıtıyoruz. 

‘YENİLİKLER, İLETİŞİM STRATEJİMİZE YÖN VERİYOR’
Yeni nesil müşteri memnuniyeti, markamızı dijital ortamda yönetmeyi ve konvansiyonel yöntemlerin ötesine geçmeyi zorunlu kılıyor. Sosyal medyada farklı içerik sağlayarak kanaat önderleri ve “influencer”lar ile iş birliği içerisindeyiz. Reklam filmlerimizde tüketicilerimizin içgörüsünden hareketle, onların duygu ve düşüncelerini yansıtmaya gayret ediyoruz. İyileştirmeler ve inovasyon çalışmaları bize ufuk açıyor ve iletişim stratejilerimize yön veriyor.

‘KONVENSİYONEL MEDYA UNUTULMAMALI!’
Teknoloji ve yapay zeka alanında ivme kazanan gelişmeler, iletişimi her daha önemli bir değer haline geldi. Gelişen ve multi disipliner bir şekilde büyüyen sosyal ağlar, güncel kalmanın ve anlık en yeni habere ulaşmanın kaçınılmaz adresi. Tek taraflı iletişimi sona erdiren sosyal medya, yüksek etkileşimli interaktif bir platform olarak hayatımızın tam ortasında. Tabii, dijital PR çalışmaları ve konvansiyonel medyanın etkileyicileri de bu stratejiler içinde kullanılmalı. 

‘TEKNOLOJİYE UYUM SAĞLANMALI’
Bir kurumun ya da markanın geniş iletişim evreninde nasıl davranacağını belirlemek, biz iletişimcilere eskisinden daha fazla rol, etki ve sorumluluk yüklüyor. Bu nedenle “Kurumsal İletişim” liderlerinin sağduyulu bakış açısına her zamankinden daha çok ihtiyaç var. Teknolojik gelişmelere uyum,  anlamlı içerik üretmek, iyi bir hikaye anlatıcısı olmak, çeşitlilik ve farklılıklara değer vermek, tüketiciyi iyi anlamak ve kamuoyunun nabzını tutmak gibi yetenek ve sezgiler, kurumsal iletişimin geleceğinde rol oynayacak.

İLETİŞİME YÖN VERENLER
PLADİS GLOBAL CEO İLETİŞİM DANIŞMANI ZUHAL ŞEKER:
‘HER ŞİRKETİN İNSANLAR GİBİ BİR KİMLİĞİ VAR’

“Kurumsal İletişim” çok stratejik, çoklu düşünce yapısı gerektiren bir iş. Burada kurumların itibarını yöneten bir ekip çalışıyor. Başkan, CEO ve bizim, Yıldız Holding çatısı altında pek çok şirketimiz var. Bunların içindeki CEO’lar, onların iletişim kanalları ve bunlara destek veren bir takımla beraberiz. Ve de üçüncü partilerden de bu konuda hizmet aldığımız PR şirketleriyle iş birliğindeyiz. Aynı zamanda iletişim danışmanlarımız da oluyor. Bunların hepsinin de bize çok güç kattığına inanıyoruz.

‘İLETİŞİM TAKVİMİMİZİ, PAZARIN GİDİŞİ DÜZENLİYOR’
Pazarın gidişine göre bizi etkileyen ekonomik ve siyasi oluşumları yorumluyoruz. Bölgesel ve globalde bunları tekrar iletişim takvimine geçirerek düzenliyoruz. Tabii her şirketin insanlar gibi kimliği, değerleri, onlara uygun yönetilmişliği, iş yapış şekilleri var. Bir de “Chairman”den başlayarak o hizalanmayı aşağıya doğru yapılandırıyoruz. Bu da bizi şekillendiriyor. İş liderlerimizin yönettiği alanlarda da konuşmacılar çıkarıyoruz.

‘İTİBARI YÖNETENLER, GELECEKTE DE İLGİ GÖRECEK’
İletişim yöneticileri CEO’lara, board’a, Chairman’a yakın. Burada çalışacak insanların eğitimler ve dünya vizyonları iyi olmalı. İtibar yönetimi yapan kurumsal iletişim birimleri gelecekte de çok ilgi görecek.

ANADOLU GRUBU KURUMSAL İLİŞKİLER VE İLETİŞİM KOORDİNATÖRÜ KAAN ÜNVER:
 ‘HERKESE EŞİT MESAFEDEYİZ’
Anadolu Grubu Kurumsal İlişkiler ve İletişim Koordinatörü Kaan Ünver, tüm paydaşlarla kurulacak doğru iletişimin, hayati önem taşıdığını söyledi. Ünver “kurum kültürü”nden hareketle adım attıklarını vurguladı.

Şirketimizin ve markalarımızın faaliyetleri konusunda kamuoyu doğru bilgilendirilmeli. Prensibimiz, Anadolu Grubu’nun kurum kültürüne paralel, herkesle eşit mesafede iletişimde olmak. Medyadaki arkadaşlarla yakın iletişimde olmak işimizin en önemli parçalarından. Bunun karşılıklı anlayış ve saygı içerisinde, dostane bir şekilde olması iki taraf için de işlerin daha hızlı ve verimli olmasını sağlıyor. 

‘HER MARKAYA AYRI İLETİŞİM PLANI’
Pek çok sektörde önemli operasyonlar yürüten, farklı coğrafyalarda farklı kültürlerle iş birliği yapan bir grubun iletişim mesajlarının bütünlüğünü korumak, ciddi bir koordinasyon gerektiriyor. Şirketlerimiz, birbirinden güçlü markalarıyla operasyonel yatırımlar gerçekleştiriyor. Bunun yanı sıra; ekonomik, toplumsal ve çevresel sürdürülebilirlik alanlarında, seçme özgürlüğü, toplumsal cinsiyet eşitliği, müşteri memnuniyeti gibi birçok konuda çalışma içerisindeler. Anlatacak çok fazla konunun ve birçok paydaşın olduğu yapıda, her biri için ayrı ayrı iletişim planları yapıyoruz.

‘PAYDAŞLARIMIZA EN DOĞRU MESAJI İLETİYORUZ’
Her alanda hızlı bir dönüşüm yaşıyoruz. İletişimin de hayatımızdaki ve iş alanlarındaki stratejik önemi artıyor. Biz de globalleşen, dijitalleşen ve değişim hızı hiç düşmeyen akışın içinde, tüm yeni medya kanallarını ve yeni teknolojileri süreçlerimize entegre ediyoruz. Çalışmalarımızı, bütünleşik ve istikrarlı bir iletişimle paydaşlarımıza en doğru mesajları iletecek şekilde yürütüyoruz.

SANKO HOLDİNG BASIN VE YAYIN MÜDÜRÜ CENGİZ HALİL ÇİÇEK:
‘BASININ ÇIKARI DA GÖZETİLMELİ’
Sanko Holding Basın ve Yayın Müdürü Cengiz Halil Çiçek, iletişimcinin başarısında, basın mensuplarıyla diyaloğunun önemine işaret etti. Çiçek; kurum çıkarlarını gözetirken, basının unutulamayacağını dile getirdi.

Bir iletişimcinin “işini yapması” için gazetecilerle iyi bir iletişim kurmalı. Basın organları, hedef kitleye mesajın doğru ve etkili ulaşmasında en önemli mecradır. İletişimci kurumunu gözetirken, basının önemini ve çıkarlarını kesinlikle görmezden gelmemeli. “Basın Dostu İletişimci” olmanın artıları arasında, kurum itibarına yönelik saldırı ya da tehdit söz konusu olduğunda, hızlı, şeffaf ve “nokta temas”la etkin kriz yönetimini başarıyla gerçekleştirmek bulunuyor.

‘DOĞRU, YETERLİ VE ANLAŞILIR BİLGİ…’
Kurumun gelecek planlarını; doğru, yeterli ve anlaşılır bilgilerle duyurmaya özen gösterilmeli. İletişimcinin farkı; dili iyi kullanmak, “herkesi değer noktasında tutan” üslubu benimsemektir. Mesajların iletileceği kitledeki herkesin saygın, zeki ve akıllı bireylerle iletişime geçtiğini düşünerek bilgi kanalı oluşturursa başarılı ve etkin bir yol haritası çizer. 

‘HEDEF KİTLEYE KISA METİNLERLE ULAŞILACAK’
İletişim denilince akla gazeteler, televizyonlar ve radyolar gelirken, şimdi bilişim sektörünün mecraları öne çıkmaya başladı. Öyle ki, TV’lerin “son dakika” diye sunduğu haberler, birkaç dakika önce sosyal medyada yer alıyor. Açık hava mecraları da gözden kaçırılmamalı. Günümüzde insanlar okumuyor, okumayı sevmiyor. Bu durumu dikkate alan strateji belirlenmeli. Yeni dönemde daha hızlı, şeffaf, anlaşılır dille kısa metinler hazırlayarak hedef kitleye ulaşmak gerekecek. 

‘BEDEN DİLİ DE ÇOK İYİ BİLİNMELİ’
“Kurumsal İletişim”in önemi gün geçtikçe daha iyi kavranıyor ki, geleceği çok parlak. Ülke ve toplum yararına projelerin yanı sıra, yönetimin toplumdaki saygınlığı ve paylaşımcı özelliği, kurumsal iletişimin “itibar yönetimi”nin önemli parçası olmasını sağlıyor. Bu noktada kullanılan dil ve mesaj belirleyici oluyor. Ayrıca iletişimci diğer donanımlarının yanı sıra mutlaka beden dilini çok iyi bilmeli. Sosyal sorumluluk projelerinde yer alan şirketlerin iletişim gücü ve etkinliği de artıyor.

   

PEGASUS HAVA YOLLARI KURUMSAL İLETİŞİM DANIŞMANI BANU KARAMUK:
‘İLETİŞİMCİLER VE GAZETECİLER, ÇALIŞMA ARKADAŞLARI’
Pegasus Hava Yolları Kurumsal İletişim Danışmanı Banu Karamuk, çalışma hayatına gazeteci olarak başladığı bilgisinden yola çıktı. Karamuk “kurumsal iletişim”in evrilmeye başladığına da şahit olduğunu belirtti.

Özünde gazeteciliğin kurallarını, inceliklerini biliyorum ve saygı duyuyorum. Türkiye’nin öncü hava yolu şirketlerinden birinin kurumsal iletişim danışmanı ve iletişimde şeffaflığa inanan bir profesyonel olarak, “basın dostu” olmamam mümkün değil. Bana göre; iletişimciler ve gazeteciler ayrı birer taraf değil, çalışma arkadaşı. 

‘NOKTA ATIŞI STRATEJİLERLE İLERLERİM’
Sadece bir şey yapmak için değil, gerçekten fayda sağlayacağına inandığım nokta atışı stratejilerle ilerlemeyi doğru buluyorum. Önemli olan niceliksel değil, niteliksel düşünmek ve her bir adımı şirketin iş ve iletişim hedeflerine uygunluğuna bakarak atmak. 

‘İLETİŞİMİN TEMELİ İNSANI ANLAMAK’
İletişimin temeli insanı anlamak… Bu sebeple kuşaklar ve aralarındaki farklılıklara daha yakından bakmak gerekiyor. Biz X kuşağıyız; kurallara uyar, otoriteye saygı duyar, sadakatle ve yüksek aidiyet duygusuyla işimize bağlanır, sabreder, çok çalışırız. Artık Y ve hatta Z kuşağının giderek daha fazla iş hayatında yer aldığı bir dönemdeyiz. Y ve Z bize göre daha bağımsız, sabırsız ve özgürlüklerine düşkün. İnternet ve mobil teknolojiler onlar için olmazsa olmaz. Motivasyonları bambaşka. İş yaşamında bizden epey farklılar. Gelecekte iletişimi onların yöneteceğini düşünürsek, “kurumsal iletişim” doğası gereği evrilecektir. Daha da teknoloji odaklı ve interaktif bir hal alacak.

‘MIŞ GİBİ… İÇERİKLER KABUL GÖRMÜYOR’
Bir diğer önemli kavram da sahicilik. Sosyal medyanın da gücüyle şeffaf ve sahici iletişim, kurumlar için de kaçınılmaz oldu. İçi doldurulamayan, “mış gibi” içerikler kabul görmüyor. Kişisel ve mesleki olarak sahicilik ana ilkelerimdem…  

BASF TÜRK KURUMSAL İLETİŞİM VE KAMU İLİŞKİLERİ DİREKTÖRÜ ARZU DENİZ AKSOY:
‘MEDYAYLA YAPICI İLİŞKİLER, BİZE KATKI SAĞLIYOR’
BASF Türk Kurumsal İletişim ve Kamu İlişkileri Direktörü Arzu Deniz Aksoy; kurumların, medya ilişkilerinde ana hedeflerinden birine “referans noktası olmak”ı koydu. Aksoy, böylece itibara katkıda bulunabileceği kanaatinde.

“Basın Dostu İletişim Lideri” şeklinde anılmak gurur verici. Bu doğrultuda medyayla olumlu ve yapıcı ilişkiler oluşturmak, düzenli bilgi paylaşmak BASF Türk ve üst yönetiminin referans noktası olmasında önemli bir katkı sağlıyor. 

‘MESAJLARI HEDEF KİTLE GÜNDEMİ ŞEKİLLENDİRİYOR’
BASF’nin globaldeki ve Türkiye’nin verileriyle yaptığımız analizlerimizle hedef kitlelerimizin öncelikli gündemlerini tespit ediyor ve dünyadaki trendleri ortaya koyuyoruz. İş hedefleri çok net bir kurumuz. Yaptığımız analizler ile iş hedeflerimizin ortak noktalarını tespit ederek kurumsal mesajlarımızı oluşturuyoruz. 
BASF ve sektörümüzde iletişim stratejileri, son yıllarda “sürdürülebilirlik” kavramını merkez noktası olarak alıyor. Bu noktadaki çalışmaların kurum itibarına katkısının yanı sıra, topluma katkı amacıyla “81 İlde 81 Kimya Laboratuvarı”, “BASF Kids’ Lab” ve “Basfi ile Deneysel Bilim” gibi projelerimizin temelinde sürdürülebilirlik yatıyor.       

‘İLETİŞİMİ ÜRÜN OLARAK GÖRENLER MASADAN KALKACAK!’
Dünyada yaşanan değişimler; anlık haberler, vatandaş haberciliği, paydaş aktivizmi ve artan politik ve sosyolojik gruplaşma, kurumsal iletişimin önemini giderek artırıyor. Toplumlardaki iyilik arayışı ve şeffaflık beklentisi, firmaların kurumsal itibarını yönetmeyi zorlaştırırken, kurumsal iletişimi de kritik ve keyifli bir hale getiriyor. İletişimi bir ürün olarak görenlerin masadan kalkmak zorunda kalacağı bir döneme doğru hızlıca ilerleniyor.

DOĞA SİGORTA KURUMSAL İLETİŞİM MÜDÜRÜ SEDA GÜLER:
‘BENİM ŞANSIM, BASININ AİLEDEN GÖRÜLDÜĞÜ KURUMLARDA YER ALMAK’
Perakende ve moda sektöründe de büyük başarılar elde eden Doğa Sigorta Kurumsal İletişim Müdürü Seda Güler, basınla sağlanan istikrarlı ve gelişen iletişimin, vizyonun her daim yenilenmesini sağladığı fikrinde. Güler’e göre; bu iş birliği, sektörel ve genel gündemin kapsamlı takip edilerek, farkındalık oluşmasına ve harekete geçmeye yön veriyor.

Kitlelere kendimizi ve hedeflerimizi sağlıklı ifade etmek, kurum kültürü ve misyonumuzu net bir şekilde yansıtarak şirketimizin ve ürünlerimizin tanıtımını yapmak için öncelikle basınla doğru ve profesyonel iletişim ağını kurmak esastır. Mesleğe başladığımdan beri; basının iş ya da çözüm ortağı olmasından ziyade; dost, hatta kurum ailesinden görüldüğü yapılarda yer almanın şans ve avantajına sahibim. Bu kültürün yansımaıyla “Basın dostu” bir iletişimci olmak, gelişimime ve ilerlememe büyük katkı sağladı. İhtiyaç anında çözüm üretmek için koşacak sayısız dost ve beni sürekli güncel tutan lezzetli sohbetler de en değerli artıları….

‘MÜŞTERİ SADAKÂT PROGRAMINA DEĞİL, MÜŞTERİLERİMİZE SADIĞIZ!’
Geleceği iyi programlamak, en günceli Doğa Sigorta’yı seçenlere deneyimletebilmek hedefimizin yanı sıra kurum normları ve ülke kültürümüzden asla kopmadan hareket ediyoruz. Müşterimizi iyice dinleyerek, anlayarak yol alıyoruz. Ana mesajımız, onların güveni üzerine. “Güven Doğa’sında var” ilkesiyle hareket etmek, hem bugün hem gelecekteki gerçeğimiz. Müşteri sadakat programına değil, müşterimize sadık kalmaya özen gösteririz. 

‘DİJİTALLEŞMEYE ÖNEM VERİYORUZ’
Dijitalleşmeye önem veriyoruz. Yenilenen web sitemiz ve hayata geçen mobil uygulamamız ile müşterilerimize ve acentelerimize en hızlı şekilde, her yerde hizmet veriyoruz. Sosyal medya hesaplarımızla markamızın genç ruhunu, günceli yakalayan tavrını, hem Doğa Sigorta özelinde hem de gündeme dair içeriklerle göze hitap eden tasarımlarla yansıtıyoruz. Yeni bloğumuzda kurum haberlerimize olduğu kadar güncel konulara ilişkin keyifli yazılarla yer ayırıyoruz. 

‘GALATASARAY’A SPONSORLUĞUMUZ, YILIN İLETİŞİMİ’
Yılın hem bizim için hem de sektör için en önemli iletişimi, Galatasaray Doğa Sigorta Erkek Basketbol Takımı sponsorluğu. Galatasaray gibi köklü bir kulüp ile Doğa Sigorta iş birliği, yaratıcı çalışmalar, etkinlik ve sürprizlerle çok daha hareketli bir iletişim sürecinin habercisi. 

‘KURUMSAL İLETİŞİM, VARLIĞINI DAHA DA SAĞLAMLAŞTIRACAK’
“Kurumsal İletişim”in ekonomik sebeplerle yavaşladığı, hareketliliğin azaldığı zamanlar olabiliyor. Ancak insan iletişiminin bu kadar ağır bastığı bir ülkede önemi çok büyük. Başarılı, büyüyen şirketler, bu fırsatı biliyor ve ona göre organize oluyor. İletişimin markalarına, yapılarına katma değerinin farkındalar. KOBİ’lerin bile bu bağlamda harekete geçtiler ki, sevindirici. “Kurumsal İletişim” varlığını daha da sağlamlaştıracak. 

PANASONİC ECO SOLUTİONS TÜRKİYE KURUMSAL İLETİŞİM VE KSS MÜDÜRÜ İLKER ÇELİK:
‘BASIN MENSUPLARI, BİZLERİN EN ÖNEMLİ PAYDAŞI’
Panasonic Eco Solutions Türkiye Kurumsal İletişim ve KSS Müdürü İlker Çelik; gazetecilerin, “kurumsal iletişim”cilerin en önemli paydaşlarının başında geldiği düşüncesinde. Çelik, basın mensupları ile kendi alanındaki profesyonellerin her konuda birbirini anlaması gerektiğini ifade etti.

Basın dostu iletişim lideri olarak anılmak onore edici. Sektörün dinamiklerini doğru bir şekilde yorumlayabilmek de bu anlamda teyit niteliği taşıyor. Basın mensupları ile kurumsal iletişim profesyonellerinin her konuda birbirini anlaması, desteklemesi ve dost olması, iletişim sektörünün geleceği adına son derece önemli. 

‘İTİBARIMIZI YÖNETMEKTEN DAHA ÖNEMLİ BİR İŞİMİZ VAR MI?’
Müşterilerimizin, tedarikçilerimizin, toplumun, çalışanlarımızın, kısacası tüm paydaşlarımızın hafıza payında güçlü ve sarsılmaz bir yer edinmeyi hedef edinen bir iletişim anlayışıyla hareket ediyoruz. Daima ön planda tuttuğumuz kurumsal itibarı; imaj, kurumsal kimlik, sürdürülebilir kalkınma, teknolojilerimiz, yatırımlarımız, istihdama katkımız, sosyal sorumluluk projelerimiz, çevreye duyarlılığımız ve etik değerlere uyum gibi kavramları kapsayan geniş bir perspektifte ele almaktayız. İtibar konusundaki referans isim Salim Kadebeşegil’in belirttiği gibi “İtibarımızı yönetmekten daha önemli bir işimiz var mı?” 

‘BİLİNİRLİĞİMİZİ ARTIRMAK İÇİN ÇALIŞMAYA DEVAM’
Kullanılan teknolojinin, sunulan ürün ve hizmetlerin birçok anlamda benzerlik gösterdiği günümüzde, kuruluşların rakiplerine göre markalaşma başta olmak üzere hemen her boyutta fark yaratması gerekiyor. “Kurumsal Marka” yönetimi, önem kazanan bir kavram ve stratejik değere sahip. 
Önümüzdeki dönemde de bu yaklaşımımıza sadık kalarak, proaktif, yenilikçi, dinamik bir şekilde iç ve dış paydaşlarımıza yönelik iletişim çalışmalarımızı hız kesmeksizin sürdüreceğiz, bilinirliğimizi artırmak için çalışacağız. Marka ve iletişim alanındaki trendleri yakından takip etmemiz, bu alandaki başarılarımıza katkı sağlayacak. David Ogilvy’nin de dediği gibi, “Ürünler fabrikalarda, markalar zihinlerde üretilir”.

‘FARK YARATAN UNSUR: GÜÇLÜ ALGI OLUŞTURMAK’
Şirketlerin ürün, hizmet ve diğer kurumsal faaliyetleri konusunda paydaşlarına ne sunduğunu, ne vaat ettiği ve neler yapabileceğini anlatmasını sağlayacak iletişim çalışmaları, stratejik bir şekilde yönetilmeli. Çünkü, güçlü algılar oluşturulması, fark yaratan unsurlar arasında yer alacak. Strateji, marka algısı ve finansal değerler üzerindeki önemli etkisi nedeniyle; geleceğin güçlü kuruluşlarının ortak özelliklerinin başında “kurumsal itibarı korumak ve yükseltmek” olacak.  

ORKA HOLDİNG KURUMSAL İLETİŞİM DİREKTÖRÜ BURHAN DENİZLİ:
‘İYİ BİR İLETİŞİMCİ, HERKESLE İYİ İLİŞKİLER İÇİNDE OLMALI’
Orka Holding Kurumsal İletişim Direktörü Burhan Denizli, basınla ilişkilerin içten olması ve kesinlikle menfaat üzerine kurulmaması gerektiğinin altını çizdi. Denizli, müşterileriyle ve kamuoyuyla tüm paylaşımlarında “şeffaflık” kelimesini seçti. 

İyi bir iletişimci olmanın püf noktası, herkesle iyi ilişkiler içinde olmanız. Özellikle basınla yıllarca sürecek bir işiniz varsa buna çok dikkat edilmeli. Benim sektörde olduğum süre zarfında, muhabirlikten başlayıp genel yayın yönetmenliğine kadar yükselenlerle dostluklarım oluştu. En mutlu ya da en kötü günlerimizde birbirimizin yanında olduk. Bizimkisi hiçbir zaman menfaatler üzerine kurulmamış, gerçek dostluklar.

‘BİZİ İZLEMEYE DEVAM ETSİNLER’
Sektörün en yenilikçi markaları bünyemizde. Tanıtım çalışmalarında hep bir adım sonrasını müşterimizle, kamuoyuyla yakinen paylaşmaya ve şeffaf olmaya dikkat ediyoruz. Her sezon yenilikçi ve şaşırtıcı olmaya da özen gösteriyoruz. Yıllar önce pilesiz pantolon ve renkli ceketlerle moda sektöre adımımızı attığımızda herkes şoktaydı, çok şükür şimdi tüm rakiplerimiz bizi izliyor. Bizi izlemeye devam etsinler.

‘İLETİŞİM STRATEJİMİZ, HER TÜRLÜ MEDYAYI İÇİNE ALIYOR’
Dijital dünyanın yörüngesindeyiz. “Yeni medya” dediğimiz dijitalleşme her şeyin önüne geçti. Olanı-biteni anında izleyebildiğiniz ve müşterilerimize doğrudan tek kanalla dokunabildiğimiz hızlı ve her gün gelişen bir iletişim çağındayız. Biz de yeni dönem yatırımlarımızı ve stratejilerimizi bu yönde belirliyoruz. Akıllı mağazalar gibi birçok projeye yatırım yapmanın yanı sıra sosyal medyaya ve e-ticarete daha çok ağırlık veriyoruz. İletişim stratejilerimiz her tür medyayı içine alacak şekilde belirleniyor ve 360 derece uygulanıyor.

‘TÜRKİYE’DEKİ KURUMSAL İLETİŞİM ANLAYIŞI DEĞİŞMELİ’
Ne yazık ki Türkiye’de “Kurumsal İletişim”in ne kadar önemli olduğunun farkında olmayan ve hatta ne işe yaradığından bile haberi olmayanlar var. İletişime önem vermeyenler, markalarını hedef kitlelerine yeterince iyi anlatamaz, müşterinin beklediği deneyimi yansıtamaz ve bu sebeple çok başarılı olamaz. Firmaların ya da şahısların kurumsal iletişim anlayışı değişmeli.