BİLANÇOLAR NEYİ İŞARET EDİYOR?

2018 yılında yaşanan döviz kuru artışı nedeniyle, birçok şirket ekonomik anlamda zor günler geçirdi. Hatta bazıları konkordato sürecine girdi ve iflas etti. Türkiye'nin önde gelen firmalarından, kârdan zarar edenler de oldu. Büyük şirketler ve bankalar, 2019 ikinci çeyrek bilançolarını açıkladı. 2019'da durum bir nebze düzelmiş görünse de oranlar tatmin edici seviyede değil. Peki bu devler hangileri? İşte yanıtları?


VAKIFBANK GENEL MÜDÜRÜ ABDİ SERDAR ÜSTÜNSALİH:
MİLLETİMİZİN YANINDA OLMAYA DEVAM EDECEĞİZ
65 yıldır ülke ekonomisinin kalkınması ve refah seviyesinin yükselmesi için büyük bir motivasyonla çalışıyoruz. Bu sürecin 28 yılına şahitlik etmiş bir kişi olarak, Türkiye bilançosuna çalışmaya, sorumlulukla devam edeceğimizi bir kez daha vurgulamak isterim.

Milli ekonominin yanındaki güç olarak, mutlak müşteri memnuniyeti anlayışı çerçevesinde tüm müşterilerimizin finansal ihtiyaçlarına en uygun çözümlerle desteğimizi artırarak sürdüreceğiz. 

FONLAMADA BAŞARILI BİR DÖNEM
Ana fonlama kalemimiz olan toplam mevduatlarımız, yıllık ve çeyreklik bazda sırasıyla yüzde 25.8 ve yüzde 8.2 artışla ilk defa 200 milyar TL barajını aşarak 214 milyar TL’ye ulaştı. Mevduat tarafında da yıllık ve çeyreklik artış oranlarımızın sektör ortalamalarının üzerinde olması memnuniyet verici. Bu dönemde mevduat müşterilerimize yeni bir alternatif olarak sunmaya başladığımız “Enflasyona Endeksli Kazandıran Hesap” ürününe çok kısa bir sürede çok yoğun bir ilginin olduğunu ve şimdiden bu ürünlerdeki bakiyemizin 10 milyar TL seviyesine ulaştığını görmekten mutluluk duyuyorum. Mevduat portföyümüzü hem tabana yaygın hale getirmeye hem müşterilerimizin taleplerine uygun bir şekilde yeni ürünlerle çeşitlendirmeye devam edeceğiz.
İLK YARI VERGİ ÖNCESİ KÂR: 1.200,9 MİLYAR TL
NET KÂR: 1.018,8 MİLYAR TL
TOPLAM AKTİFLER: 380.525,4 MİLYAR TL
TOPLAM NAKDİ-GAYRİ NAKDİ KREDİLER: 320.695,9 MİLYAR TL
NAKDİ KREDİLER: 249.976,4 MİLYAR TL
NAKDİ KREDİLER ARTIŞ ORANI: %19 (7.9 OLAN SEKTÖR ORTALAMASININ 2 KATINDAN FAZLA)
GAYRİ NAKDİ KREDİLER: 70.719,5 MİLYAR TL
TOPLAM MEVDUAT: 214.295,2 MİLYAR TL
ÖZKAYNAKLAR: 29.274,8 MİLYAR TL
ALINAN KREDİLER: 39.470,1 MİLYAR TL

HALKBANK GENEL MÜDÜRÜ OSMAN ARSLAN:
PERFORMANSIMIZI DAHA DA YUKARIYA TAŞIYACAĞIZ
Sıkı bir mali disiplinle yürütülen politikaların, makroekonomik göstergelere kısa sürede olumlu yansımasından memnunuz. Türkiye ekonomisi yılın ikinci yarısında çok daha güçlü bir performans gösterecektir. Halkbank bu dönemde de en etkin oyuncular arasındaki yerini alacak.

Müşterilerinin finansal ihtiyaçlarını her zaman, en uygun koşullarda karşılamaya büyük özen gösteriyoruz. Paydaşlarımızın bize duyduğu güvene layık olmaya çalıştık. Merkez Bankası öncülüğünde kademeli faiz düşüşün, yatırım ortamının yeniden canlanmasına büyük katkı sunacak. Ekonomik büyümeye daha fazla katkı sağlayacak ve yılın ikinci bölümünde performansımızı daha da yukarı taşıyacağız.

KOŞULLAR IŞIĞINDA YENİLİKÇİ ÜRÜNLER GELİŞTİRİYORUZ
Geleneksel bankacılık hizmetlerini daha da ileri taşımak üzere altyapı yatırımlarımızı sürdürüyoruz. İhracatçı firmaların rekabet gücünün artırılması ve katma değerli teknolojik üretim yapanların teşvik edilmesi noktasında, yenilikçi vizyonumuza uygun ürünler geliştirmeye öncelik veriyoruz. Finans piyasalarını hızlı ve gerçekçi verilerle analiz edebilen teknik becerimiz, piyasa koşullarını gözeten yeni ürünler hazırlayabilmemizi sağladı. Yılın ilk yarısında, ihracat ve katma değerli ürün üretimini destekleyen “İVME Finansman Paketi” ve “Ekonomi Değer Kredisi” başta olmak üzere geliştirdiğimiz ürünlerimiz Türkiye ekonomisine değer katan uygulamalar oldu. 
İLK YARI NAKDİ TİCARİ KREDİLER: 241.3 MİLYAR TL (+%13.0) 
KOBİ KREDİLERİ PAZAR PAYI: %17.5 
TOPLAM KREDİLER: 377.6 MİLYAR TL (+%10.4)
AKTİF BÜYÜKLÜK: 429 MİLYAR TL (+%13.4)
NAKDİ KREDİLER İÇİNDE KOBİ KREDİLERİNİN PAYI: %40.5
TOPLAM MEVDUAT: 263.6 MİLYAR TL (+%5.9)

TÜRKİYE SINAİ KALKINMA BANKASI A.Ş. (TSKB) GENEL MÜDÜRÜ SUAT İNCE:
BEKLENTİLERİMİZLE UYUMLU GÜÇLÜ BİR PERFORMANS SERGİLEDİK
Ülkemizin kapsayıcı ve sürdürülebilir kalkınmasına destek olma misyonunun bize yüklediği sorumluluğun bilincindeyiz. Ekonomiye verdiğimiz katkıyı daha da güçlendirmek adına kaynak portföyümüzü çeşitlendirme ve yeni temalar bulma yönünde çalışıyoruz.

TSKB değişime her zaman uyum sağlıyor ve yaklaşık 70 yıldır başarıyla yaptığı üzere kalkınmaya destek yolunda kararlılıkla ilerliyor. Ekonomideki dengelenme sürecinde güçlü finansal yapımızı korumaya öncelik verirken, beklentilerimizle uyumlu güçlü bir performans sergiledik. 
TSKB, Türkiye’nin kalkınma finansmanı alanında öncü özel bankası. Özel sektörün yatırımları için sağladığımız temalı kredilerimiz, öngörülü ve yenilikçi finansman kapasitemizin yanında, danışmanlık hizmetlerimizle de iş dünyasına katma değer yaratıyoruz. Ekonomi, finans ve teknik danışman kadrolarıyla öne çıkan uzman ekiplerimiz; kurumlara rehberlik ediyor. 
6 AYLIK NET DÖNEM KÂRI: 380.1 MİLYON TL
TOPLAM AKTİF BÜYÜKLÜK: 41.6 MİLYAR TL (+%8.7)  
KREDİ PORTFÖYÜ:  30.6 MİLYAR TL (+%8.4) ÖZKAYNAK BÜYÜKLÜĞÜ: 4.8 MİLYAR TL
ÖZKAYNAK GETİRİ ORANI: %16.0 (YILLIK BAZDA)
SERMAYE YETERLİLİK ORANI: %16.4

KUVEYT TÜRK GENEL MÜDÜRÜ UFUK UYAN:
BÜYÜME RAKAMLARI HEDEFLERİMİZİN ÜZERİNDE
Bankacılık sektöründeki yatay seyrin, yılın ikinci yarısında yukarı yönlü ivmeleneceğini düşünüyoruz. Bu durum, reel ekonominin desteklenmesi ve büyümenin finansmanına katkı sağlamak için yaptığımız çalışmalara daha da hız kazandıracak.

Başarılı geçen ilk çeyreğin ardından yılın ilk yarısını da hedeflerimizin üzerinde bir büyümeyle kapattık. Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası’nın indirim kararı sonrası, işletmelere yönelik Türk Lirası finansman oranlarımızı indirirken, konut ve araç finansmanı kullanmak isteyen bireysel müşterilerimiz için ise tüm vade seçeneklerinde kâr oranlarımızı aşağı çektik. 1 milyar TL’nin üzerinde net kâr hedefimize de sağlam adımlarla yaklaşıyoruz.

İHRACATA DESTEK İÇİN YENİ PAKET
İhracatı desteklemek ve ülkeye döviz girdisini artırmak amacıyla ocak ayında hayata geçirdiğimiz “İhracat Destek Paketi” büyük ilgi gördük. Hedeflerimizi aşarak yaklaşık 500 milyon dolarlık bir hacme ulaştık. 300 milyon dolarlık limitle 1 Ekim 2019’a kadar sürecek yeni bir paket açıkladık. Müşterilerimizin ihtiyaçlarını analiz ederek kendilerine en uygun oran ve vade seçeneklerini sunuyoruz. İhracat bedeli taahhüdü almak kaydıyla, 6 aya kadar ödemesiz olmak üzere 36 aya varan vadelerle finansman kullandırıyoruz. Euro’da aylık yüzde 0.26, dolarda ise aylık yüzde 0.35’ten başlayan kâr oranlarıyla finansman desteği verebiliyoruz.

‘KISA VADELİ ALACAK SİGORTASI’NA ENTEGRE OLAN İLK KATILIM BANKASI
Eximbank’ın “Kısa Vadeli Alacak Sigortası”na entegre olan ilk katılım bankasıyız. Eximbank, yurt dışı satışa yönelik alacakların tahsilâtını kolaylaştırmak amacıyla ihracatçıların alacaklarını ticari ve politik risklere karşı sigortalıyor. Bankalar da bu sigorta poliçesini teminat kabul edip ihracatçılarına finansman sağlıyor. Bu sisteme dâhil olan ilk katılım bankası olarak bundan böyle mal mukabili ihracat yapan tüm ihracatçılarımızın da yanındayız.

SEKTÖRLERE ÖZEL FİNANSMAN
Farklı sektörlere özel finansman paketleri oluşturduk. Yeni yıla 50 milyon yabancı turist hedefiyle başlayan turizmcilere yönelik sezonda ödemeli turizm finansmanı ve esnek ödemeli kredi kartı imkânı sunduk. Çiftçilere özel “Tohum Kart” ile de tarımsal faaliyetlerde ihtiyaç duyulan ürün, ekipman, tohum ve fide alımlarında ödemeleri hasat dönemine kadar erteledik.
İLK YARI NET KÂR: 601 MİLYON TL (+%25)
AKTİF BÜYÜKLÜK: 87 MİLYAR TL
ÖZ VARLIKLAR: 6 MİLYAR TL
TOPLANAN FON BÜYÜKLÜĞÜ: 69.2 MİLYAR TL (+%28)
KULLANDIRILAN FON BÜYÜKLÜĞÜ: 52.9 MİLYAR TL (+%10.6)

TEB’TEN İHRACAT SEFERBERLİĞİNE DESTEĞE DEVAM
TEB KOBİ Bankacılığı, daha güçlü bir ekonomi ve ihracat için tüm gücüyle çalışıyor. Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) üyeleri, bir yıla kadar vadeli ihracat döviz kredilerinde özel faiz avantajlarından yararlanabiliyor. Döviz alım-satım işlemleri için de uygun fiyatlar elde ediyor. 

TEB KOBİ Bankacılığı, ihracatçı firmalara yönelik finansman desteğinin yanı sıra, uzman dış ticaret bilgilendirme eğitimleriyle ve pek çok alanda ücretsiz danışmanlık hizmetleriyle firmaların yurt dışı pazarlarda rekabet güçlerini artırmak üzere katkı sunuyor. 

YENİ BİRİKİM ALTERNATİFLERİ
TEB, Türk Lirası birikimi yapan müşterilerine, “Enflasyona Endeksli TL Bazlı Vadeli Mevduat” ve “Enflasyona Karşı Korumalı TL Bazlı Vadeli Mevduat” ürünleriyle yeni alternatifler sundu. Tasarruflarını günlük olarak ve vadesi bozulmadan değerlendirmek isteyenlere yönelik “Marifetli Hesap”a ise yeni özellikler eklendi. TEB ayrıca, 2012’den bu yana “Aile Akademisi” çalışmalarıyla toplumun her kesiminde tasarruf bilincinin yaygınlaşmasını ve finansal okuryazarlığın artmasını sağlıyor.

MİNİK MAKER’LAR İŞ BAŞINDA
6 yıldır gençleri inovasyona ve girişimciliğe teşvik eden TEB, “Bugünün Maker Çocukları, Yarının Girişimcileri!” sloganıyla iki yıl önce başlattığı ve 551 çocuğa ulaştığı projeyle, 2019’un ilk yarısında Anadolu’daki 1.000 çocuğa maker eğitimi verdi. TEB, 53 projeyi geride bırakarak, Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) tarafından verilen ‘Çevresel ve Sosyal Yenilikçilik’ kategorisinde “Altın Ödül”e de layık görüldü. 30 Haziran Dünya Emekliler Günü'nde hazırladığı kampanya ile maaşını TEB'e taşıyan müşterilerine promosyon vermeyi sürdürdü. 14 yıldan bu yana KOBİ’leri destekleyen TEB, 3 farklı masraf paketini hayata geçirdi: Mikro, Makro ve Dış Ticaret...
AKTİF BÜYÜKLÜK: 101.5 MİLYAR TL (+%5)
KREDİLER: TOPLAM AKTİFLERİNİN %64.4’Ü
İLK YARI NET KÂR: 629.6 MİLYON TL
TOPLAM KREDİLER: 65.4 MİLYAR TL
TOPLAM MEVDUAT: 65.9 MİLYAR TL (+%3)
ÖZKAYNAKLAR: 9.8 MİLYAR TL
SERMAYE YETERLİLİK RASYOSU: %16.61 (HEDEF RASYO %12’NİN ÜSTÜNDE) 
TAKİPTEKİ KREDİ ORANI: %5.24

TÜRKİYE FİNANS FİNANS VE STRATEJİ GENEL MÜDÜR YARDIMCISI METE KANAT:
KÂR PAYI ORANINDA EN ÜST SIRALARDA YER ALIYORUZ
2019’un ilk yarısında da sürdürülebilir ve kârlı büyüme stratejisinden ödün vermeyen Türkiye Finans, 50.8 milyar lira değere ulaşan aktif büyüklüğüyle hem kendi portföyünü hem de katılım bankacılığı sektörünü büyüttü.

Kâr payı oranında en üst sıralarda yer alan Türkiye Finans, mevduat artışında sektör ortalamasının üzerinde ilerleme kaydetti. Önümüzdeki süreçte TL mevduat toplamaya daha fazla odaklanacak ve bu yönde yeni uygulamalar hayata geçireceğiz. TL mevduatlara yönelik yenilediğimiz perakende teşvik modelimiz bu uygulamalara örnek niteliği taşımaktadır.     Müşterilerimizle bire bir iletişimimizi güçlendiren şubeleşme stratejimiz kapsamında, Türkiye’nin dört bir yanında şubeler açıyor ve ayak izimizi genişletiyoruz. Diğer yandan PTT ve Yapı Kredi Bankası ile kemmuz ayında yaptığımız ortak ATM anlaşması sayesinde kamu bankalarının ortak ATM ağından sonra Türkiye’de en geniş ATM ağına sahip özel banka olduk.

TEKNOLOJİYİ VE İNOVASYONU ÖNCELİĞİMİZE ALIYORUZ
Katılım bankacılığını dijitalleşmeyle bütünleştiren “fintech” projeleriyle ödüller almaya ve sektörde ilk olan ürünleri geliştirmeye devam ediyoruz. Türkiye’nin en iyi katılım bankası seçildik. Önümüzdeki dönemde sektörü ve Türkiye ekonomisini büyüten adımlar atmayı ve yeni dijital bankacılık yatırımlarımızı da müşterilerimizle buluşturmayı sürdüreceğiz.
İLK YARI NET KÂR: 205 MİLYON TL
AKTİF BÜYÜKLÜK: 50.8 MİLYAR TL (+%8)
FON TOPLAMI: 35.4 MİLYAR LİRA (+%32)
FON KULLANDIRIMI: 32.6 MİLYAR TL
KİRA SERTİFİKASI İHRACI: 5.1 MİLYAR TL
ÖZKAYNAK: 4.6 MİLYAR TL
SERMAYE YETERLİLİK ORANINI: %16.6 

TÜRKİYE KALKINMA VE YATIRIM BANKASI GENEL MÜDÜRÜ İBRAHİM ÖZTOP:
EKONOMİDE SAĞLIKLI VE KUVVETLİ BİR TOPARLANMA OLACAK
2019’un ilk çeyreğinde yıllık bazda yüzde 2.6 daralan ekonomik aktivitenin, yılın ikinci yarısında hız kazanacağı tahmin ediliyor. İlk yarıdaki görünüm, Türkiye’de dengelenme sürecinin sürdüğüne işaret ederken, yurt dışı borçlar ve cari açıkta önemli miktarda azalmalar olduğu izlenmekte.

Küresel ekonomi, yılın ilk çeyreğinde beklentilerin üzerinde bir performans sergiledi. Buna rağmen, öncü göstergeler ikinci çeyrekte aktivitenin yavaşladığını gösteriyor. Dünyada ekonomiye etki eden önemli gelişmeleri; ABD ve Çin arasındaki ticaret görüşmelerine ilişkin iyimserliğin alınan korumacı önlemlerle yerini tekrar karamsarlığa bırakması, gelişmekte olan ülkelerdeki finansal dalgalanmalar ve gelişmiş ülkelerdeki büyümenin yavaşlama ihtimali olarak sıralamak mümkün. Bunlar, uluslararası kuruluşların küresel büyüme tahminlerini aşağı yönlü revize etmesine neden oldu.

GELİŞMEKTE OLAN EKONOMİLERDE DAHA ZAYIF BİR PERFORMANS
Ticaret ve teknoloji savaşlarının yanı sıra, uzun süredir devam eden Brexit belirsizliği de 2019’un ilk yarısında ekonomik aktivite hızını yavaşlatmış, özellikle gelişmekte olan ekonomilerde yılın ilk 6 ayı beklenenden daha zayıf bir performans gerçekleşmiştir. FED, haziran ayı toplantısında politika faizini piyasa beklentileri doğrultusunda yüzde 2.25-2.50 bandında sabit tutarken; sonraki ay, 2008’den bu yana ilk kez, piyasa beklentisine paralel olarak politika faizini 25 baz puan indirmiş; ancak seri faiz indirimlerine gerek duymadığını ifade etmiştir. Avrupa Merkez Bankası (ECB) ise politika faizi artışını 2020’nin ikinci yarısına kadar ertelemiş, ekonomiyi desteklemek için kısa vadede çeşitli politika araçlarından faydalanabileceğini belirtmiştir.

İKİNCİ YARIDA EKONOMİK AKTİVİTE HIZ KAZANACAK
Ekonominin kırılganlık unsurlarından dış ticaret açığı, 2019 yılı ikinci çeyreğinde %60 azalmış, bununla birlikte ilk 6 ayda 26 milyar dolarlık iyileşme görülmüştür. Göstergeler, ekonomide sağlıklı ve kuvvetli bir toparlanmanın olacağı beklentisini güçlendirmektedir. Çağdaş kalkınma ve yatırım bankacılığı araçlarını daha etkin şekilde kullanmak üzere dönüşüm sürecine girerek yatırım bankacılığını da faaliyetleri kapsamına alan Türkiye Kalkınma ve Yatırım Bankası, 1975 yılından bugüne Türkiye’nin ihtiyacı olan her alanda kalkınma hamlelerini destekliyor. 

REKABETÇİ VE VERİMLİ ÜRETİME DESTEK SÜRECEK
Mayıs ayında, finans merkezi İstanbul’a taşınarak faaliyetlerimizi yeni hizmet sürdürüyoruz. 2023 hedefleri doğrultusunda, “Kalkınma Planımız”ın işaret ettiği yolda ve “Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri”nin ışığında sürdürülebilir kalkınmanın finansmanına odaklanmaktadır. Yeni organizasyonumuzla geliştirdiğimiz temalar ve temin ettiğimiz kaynaklarla, istikrarlı ve güçlü bir ekonomi için rekabetçi ve verimli üretime verdiği desteği sürdüreceğiz.
AKTİF BÜYÜKLÜK: 18.8 MİLYAR TL (2018 SONUNA GÖRE %19.6, BİR ÖNCEKİ YILIN AYNI DÖNEMİNE GÖRE %74.1 ARTIŞ)
KREDİLER TUTARI: 15 MİLYAR TL
NET FAİZ GELİRİ: 361.1 MİLYON TL (+%106.6)
FAALİYET GELİRLERİ: 381.4 MİLYON TL (+%101.6) 
İKİNCİ ÇEYREKTEKİ KÂRI: 229.7 MİLYON TL

ALTERNATİF BANK GENEL MÜDÜRÜ KAAN GÜR:
KREDİLERDE VE MEVDUATLARDA SEKTÖRÜN ÜZERİNDE BÜYÜDÜK
İlk çeyrekte gösterdiğimiz performansın üzerinde bir büyüme gerçekleştirdik. Verimliliğimizi yüksek tutarak geçtiğimiz yıl başlayan trendimizi sürdürdük ve kârlılık rasyolarımızı sektöre oranla artırmaya devam ettik.

Kredi ağırlıklı büyümeyle devam ederken, özellikle pazar payı kazanımında, özel bankalar arasında hem kredilerde hem de mevduatlarda sektörün üzerinde büyüyerek hedeflerimiz doğrultusunda ekonomiye sağladığımız desteği sürdürdük. 

ULUSLARARASI ÖDÜLLER
İkinci çeyrekte reel ekonomiye sunduğumuz destekleri yeni finansman kaynaklarıyla çeşitlendirdik. IFC’den 5 yıl vadeli 100 milyon dolar, Katarlı muhabirlerimizden Doha Bank’tan da 100 milyon dolar kaynak sağladık. Bu kredileri başta kadın girişimciler ve KOBİ’lerimiz olmak üzere iş ve ticaret dünyamızın kullanımına sunacağız. Dış ticaretin finansmanı ve sunduğumuz hizmetlerin kalitesi anlamında uluslararası kurumlar tarafından ödüllere layık görüldük. 

TERZİ USULÜ ÜRÜN VE HİZMETLER...
EBRD’nin Dış Ticaret Finansman Programı kapsamında ‘Türkiye’nin En Aktif Kullanıcısı’ ve Commerzbank tarafından da ‘STP Mükemmellik’ ödülünün sahibi olduk. Bunlar, başarılı performansla, dış ticaret alanındaki etkinliğin teyit edilmesi adına özel bir anlam taşıyor. ‘Danışman bankacılık’ anlayışıyla sunduğumuz terzi usulü ürün ve hizmetlerimizi uzman kadromuz, güçlü muhabir banka ilişkilerimiz, dijitalleşme yolunda attığımız önemli adımlarla ülke ekonomimize ve müşterilerimize sunmaya devam edeceğiz.’
AKTİF BÜYÜKLÜK: 30 MİLYAR TL (+%16) 
2. ÇEYREK KONSOLİDE NET KÂR: 111.2 MİLYON TL 
NAKDİ VE GAYRİ NAKDİ KREDİLER: 24.1 MİLYAR TL ((FİNANSAL KİRAMA ALACAKLARI DÂHİL)
MEVDUAT HACMİ: 15.6 MİLYAR TL 
SON SERMAYE ARTIŞI: 290.9 MİLYON TL
SERMAYE YETERLİLİK RASYONU: %18.2
ÖZ KAYNAKLAR: %39 BÜYÜME

LOGO GRUP CEO’SU M. BUĞRA KOYUNCU:
İNSANIMIZA VE TEKNOLOJİYE YATIRIMA, KARARLILIKLA DEVAM

İlk yarıyılda hem Türkiye hem de Romanya faaliyetlerimizde başarılı sonuçlar elde ettik. Müşterilerimizle iş birliği içerisinde, tutku ve çeviklikle değer yaratma hedefiyle çalışarak liderliğimizi devam ettiriyoruz. Türkiye’deki piyasa koşullarının yarattığı belirsizlikleri yönetirken, uzun vadeli değer yaratma stratejimiz kapsamında her zaman verimli bir şirket olmayı ve buna paralel olarak insanımıza ve teknolojiye yatırım yapmayı kararlılıkla sürdürüyoruz. 35 yıl önce başlayan yolculuğumuzda bugün küresel ölçekte bilişim teknolojilerine odaklı şirketlerden oluşan bir yüksek teknoloji grubu haline geldik. Bu süreçte emeği bulunan hissedarlarımıza, çözüm ortaklarımıza, Logo çalışanlarına ve kullanıcılarına içtenlikle teşekkür ediyorum.
İLK YARI NET SATIŞ GELİRLERİ: 176 MİLYON TL (+%26)
FAVÖK: 61 MİLYON TL (+%21)
VERGİ ÖNCESİ KÂR: 39 MİLYON TL (+%11)
NET DÖNEM KÂRI: 37 MİLYON TL (+%5)
GELİRLER: 104 MİLYON TL (+%34)
TEKRARLAYAN GELİRLERİN TOPLAM GELİRDEKİ PAYI: %59
ELOGO MÜŞTERİ SAYISI: 19 BİNİN ÜZERİNDE (2013’TEN BUGÜNE KADAR YILLIK ORTALAMA %178 ORANINDA ARTIŞ)
ELOGO GÜNLÜK İŞLEM ADETİ: 5 MİLYON
TOTAL SOFT (ROMANYA’DAKİ İŞTİRAK) SATIŞ GELİRİ BÜYÜMESİ: +%22
TOTAL SOFT FAVÖK BÜYÜMESİ: +%115

SABANCI HOLDİNG CEO’SU CENK ALPER:
STRATEJİK HEDEFLERİMİZDEN SAPMADAN DEĞER YARATACAĞIZ 
Sabancı Topluluğu olarak, 2019 yılınının ilk yarısını paydaşlarımıza ve ülkemize değer yaratma önceliğimizle tamamladık. Risk yönetimine verdiğimiz önem ve nakit odaklı yaklaşımımızla özkaynaklarımızı daha da güçlü hale getirdik.

Enerji iş kolumuzda satışlarımızı 2019’un ilk yarısında %25 büyüttük. Dengeli enerji portföyümüzün ve Türkiye’nin enerji güvenliği odaklı hizmetlerimizin avantajını bu dönemde de yaşadık. Enerjisa Üretim, ağırlıklı hidroelektrik üretiminden kaynaklı olmak üzere, geçen yıla kıyasla operasyonel performansında kaydettiği yüksek ivme ve güçlü finansal pozisyonunun da olumlu etkisiyle net karında önemli artış elde etti.     

ENERJİDE, BAŞARILI SONUCUN YANSIMALARI GÖRÜLECEK
İkincisi yapılan Rüzgar Yenilenebilir Enerji Kaynak Alanları (YEKA) ihalesinde Enerjisa Üretim’in, Aydın ve Çanakkale Bölgeleri'nde kazandığı 500 MW'lık kapasite ile de toplam kapasitemizin 4.107 MW'a ulaşma potansiyelini yakaladık. Bu başarılı sonucun da olumlu yansımalarını önümüzdeki dönemde göreceğimize inanıyoruz.

EK POLYESTER İPLİK HATTI İÇİN 100 MİLYON TL YATIRIM
Sanayi tarafında, Axiom Materials’ı bünyemize katarak, Kordsa’yı seramik matriks kompozitler alanında iddialı bir konumuna taşıdık. Kordsa kompozit alanındaki satın almalarıyla, global ölçekte ileri malzeme teknolojileri üreten bir şirkete dönüşürken; Türkiye’deki yatırımlarımıza da devam ediyoruz. Yakın zamanda 100 milyon TL yatırım ile İzmit fabrikamızdaki ek polyester iplik hattımızı devreye aldık.

SABANCIDX İLE DİJİTAL DÖNÜŞÜM
Çimento iş kolumuzda, Bunol satın almasıyla yurt dışı pazarlardaki konumumuzu güçlendirirken; ihracata yönelik faaliyetlerimizi de sürdüreceğiz. Sigorta sektöründe de, etkin fon yönetimi bizi başarılı sonuçlara taşıdı. SabancıDx liderliğinde, şirketlerimiz dijital dönüşüm yol haritamıza uygun olarak çalışmalarını sürdürdü.
Önümüzdeki dönemde de, “Yeni Neslin Sabancısı” vizyonumuzun gerektirdiği şekilde, dinamik portföy yönetimi ve teknoloji odağımız doğrultusunda, stratejik hedeflerimizden sapmadan paydaşlarımıza değer yaratmak için çalışmaya ve üretmeye devam edeceğiz.
İLK 6 AY KONSOLİDE SATIŞLAR: 30 MİLYAR 372 MİLYON TL (+%24)
KONSOLİDE FAALİYET KÂRI: 4 MİLYAR 903 MİLYON TL
TOPLAM VARLIKLAR: 394 MİLYAR 190 MİLYON TL
TOPLAM KONSOLİDE ANA ORTAKLIĞA AİT ÖZKAYNAKLAR: 30 MİLYAR 523 MİLYON TL 

LENOVO CEO’SU VE YÖNETİM KURULU BAŞKANI YANG YUANQING:
LENOVO SEKTÖRÜN EN YÜKSEK BÜYÜME ORANIYLA ZİRVEDE

Mali yıla mükemmel bir başlangıç yaptık. Bir defa daha, bu çeyrekte elde etiğimiz güçlü sonuçlar, Lenovo’nun “Akıllı Dönüşüm Stratejisi” sayesinde, günümüzün dinamik ve değişken dünyasında, kârlı ve sürdürülebilir büyüme yakaladığını göstermektedir. Stratejimizi kararlılıkla uygulamamız ve operasyonel verimliliğimiz, vizyonumuzu hayata geçirmemize ve herkese daha akıllı teknolojiler sunmamıza olanak tanımaktadır.
2019 YILI İLK ÇEYREK CİROSU: 12.5 MİLYAR DOLAR 
VERGİ ÖNCESİ KÂR: 240 MİLYON DOLAR (YILDAN YILA 127 MİLYON DOLAR YÜKSELDİ- ÜST ÜSTE SEKİZİNCİ ÇEYREKTE DE BÜYÜME)
NET KÂR: 162 MİLYON DOLAR (YILDAN YILA 2 KATIN ÜZERİNDE BÜYÜME-85 MİLYON DOLARLIK ARTIŞ)
2. ÇEYREKTE HİSSE BAŞINA DÜŞEN TEMEL KÂR: 1.37 DOLAR
PAZAR PAYI: %24.9 (DÜNYADA ÜRETİLEN HER DÖRT PC’DEN BİRİ LENOVO MARKASINI TAŞIYOR)

TÜPRAŞ ÜLKEMİZ İÇİN KATMA DEĞER OLUŞTURUYOR
Ürün marjlarının zayıf seyretmesi ve daralan ağır-hafif ham petrol fiyat makasının etkisiyle, ikinci çeyrekte rafinaj kârlılığı olumsuz yönde etkilendi. 

Tüpraş, artan küresel rekabet gücüyle, operasyonel ve finansal hedeflerini gerçekleştirmeye; hissedarları, iş ortakları ve ülkemiz için katma değer oluşturmaya devam edecek. 26 Şubat 2019 tarihinde, Tüpraş İzmit Rafinerisi Fuel Oil Dönüşüm Tesisi’nde başlatılan planlı bakım ve iyileştirme amaçlı duruş, öngörülen bitiş süresinden 14 gün önce, 13 Mayıs 2019’da tamamlandı. Üniteler emniyetli bir şekilde tam kapasiteyle üretime başladı. 

RAFİNAJ İÇİN 70 MİLYON DOLAR YATIRIM HARCAMASI
Nisan ayına 69.2 $/varil seviyesinden başlayan ham petrol fiyatı, nisan ve mayısta yukarı yönlü bir trend izlese de küresel ekonomideki yavaşlama endişesiyle ikinci çeyrekte %4.4 düşüş kaydederek, yılın ilk yarısını 66.2 $/varil seviyesinde tamamladı. Söz konusu dönemde, Akdeniz rafineri marjı, 2018’e göre %61 gerileyerek 1,7 $/v olarak gerçekleşti. Tüpraş net rafineri marjı 2.8 $/varil oldu. Yılın ilk yarısında, rafinaj için toplam 70 milyon dolar yatırım harcaması yapıldı.
İLK YARI TOPLAM ÜRETİM: 13.658 MİLYON TON (+%20)
2. ÇEYREK TOPLAM ÜRETİM: 6.918 MİLYON TON (+%11) 
İLK YARI TOPLAM SATIŞ: 14.371 MİLYON TON (+%6)
2. ÇEYREK TOPLAM SATIŞ: 7.130 MİLYON TON (-%3)
İLK YARI SATIŞ HASILATI: 44.661 MİLYAR TL (+%33)
2. ÇEYREK SATIŞ HASILATI: 23.953 MİLYAR TL (+%19)
İLK 6 AYLIK NET KÂR: 495 MİLYON TL 
2. ÇEYREK NET KÂR: 870 MİLYON TL (-%15)

ENERJİSA ENERJİ CEO’SU ZİYA ERDEM:
GÜÇLÜ GELİR VE NAKİT PERFORMANSI ELDE ETTİK 
İlk çeyrekte yakaladığımız faaliyet gelirlerindeki güçlü büyümemizi başarıyla sürdürdük. Faiz ve vergi sonrası serbest nakit akışının da pozitife dönmeye başlamasıyla, borçluluk oranımız da düşmeye devam etti. 

Geçtiğimiz çeyrekte, 2019 ve 2020 hedeflerimizi yukarı yönlü revize etmiştik. Bunları tekrar teyit etmekten mutluluk duyuyoruz. 2019 yılı için finansman ihtiyacımızı da ilk çeyrekte büyük ölçüde tamamlamış, bununla birlikte faiz ve likidite risklerini de etkin bir şekilde kontrol altına almıştık. Buna rağmen, makroekonomik trendler ve regülasyonda yapılan değişiklikleri yakından izlemeye devam ediyoruz. 

CAZİP BİR YATIRIM TEKLİFİ SUNUYORUZ
Çevik yönetim tarzımızla bu değişikliklere esnek bir şekilde adapte olarak, stratejimizi yeniden oluşturabilecek yeteneğe sahibiz. Gelirlerde sürekli güçlü büyüme ve azalan bir borçluluk eğilimi kaydediyor olmamız sayesinde, özellikle zorlu piyasa koşullarında hem yerel hem de uluslararası yatırımcılara cazip bir yatırım teklifi sunuyoruz. Enerji sektöründeki müşteri ihtiyaçları ve beklentileri, diğer sektörlerde de olduğu gibi hızlı bir değişim içerisinde. Biz de her müşteri segmentinin ihtiyacına özel çözüm ve servislerle hem müşterilerde hem de sektörde fark yaratan deneyimler sunan bir şirket olmayı hedefliyoruz.
KONSOLİDE FAALİYET GELİRİ: 2.268 MİLYON TL (+%32)
NET KÂR: 466 MİLYON TL

BİZİM TOPTAN GENEL MÜDÜRÜ HÜSEYİN BALCI:
TİCARETİN YANINDA OLMAYA DEVAM EDİYORUZ
Bizim Toptan’ın güçlü sonuçları, 2019’un ikinci çeyreğinde de devam etti. 2019’da 1 milyonuncu müşterimize tüm yıllardan çok daha erken, mayıs ayında ulaşarak rekora imza attık. 

Gelişmiş CRM uygulamaları ve beraberinde devam eden toplam müşteri sayısındaki artış, güçlü sonuçların temelini oluşturdu. Çok kanallı satış politikası, yaygın mağaza ağı, geniş ürün portföyü, toplam satışlar içindeki payını ve bilinirliğini her geçen gün artıran öz markalı yüksek kaliteli ürünleri, rekabetçi fiyatları ve kurumsal yapısı ile pazardaki en güçlü oyunculardan biriyiz. Ticaretin yanında olmaya devam ediyoruz.
İLK YARI SATIŞ GELİRLERİ: 2.1 MİLYAR TL (+%24.6) 
MAĞAZA SAYISI: 174 (69 İL)
TÜTÜN ÜRÜNLERİ HARİÇ ANA KATEGORİ BÜYÜMESİ: %29
TÜTÜN ÜRÜNLERİ VE ŞEKER HARİÇ ANA KATEGORİ BÜYÜMESİ: %32
BRÜT KÂR TUTARI: 252.3 MİLYON TL (+%44-175.2 MİLYON TL’DEN) 
FAVÖK TUTARI: 128.1 MİLYON TL 
NET KÂR: 10.6 MİLYON TL
NET KAR (UFRS 16 ETKİSİ HARİÇ): 15.9 MİLYON TL
MÜŞTERİ SAYISI: +%31.6

YATAŞ GRUP CEO’SU NURİ ÖZTAŞKIN:
BAŞTA AVRUPA, ORTA DOĞU, BALKANLAR VE ÇİN; 49 ÜLKEYE İHRACAT YAPIYORUZ
Türkiye ekonomisinin büyümesindeki en önemli itici güçlerden biri ihracat. Bir dünya markası olma yolunda ilerlerken bu gerçeğin farkındayız. Bu yıl yurt dışında 38 yeni mağaza daha açmayı hedefliyoruz. Yeni dönemde, özellikle Avrupa ve Orta Doğu pazarında büyümeyi planlıyoruz.

Bir dünya markası olma hedefiyle çalışmaları hız kesmeden sürdürüyoruz. İhracat odaklı bir büyüme stratejisine sahibiz. Bu alanda, 2019’un ilk yedi ayında, bir önceki yılın dönemine oranla 2 kat büyüme sağladık. Şu anda Avrupa, Orta Doğu, Balkanlar ve Çin başta olmak 49 ülkedeyiz. Enza Home markasıyla yurt dışı mobilya satışları geçen seneye oranla, 2 katına çıktı. Satışlarımızın da %40’ını Orta Doğu pazarı oluştururken, bunu sırasıyla Orta Asya ve Avrupa takip ediyor.

AVRUPA’DAN AFRİKA’YA BALKANLAR’DAN ORTA DOĞU’YA
Almanya, Arnavutluk, Avusturya, Azerbaycan, Fas, Güney Afrika, Bosna Hersek, Gürcistan, Bulgaristan, Irak, İngiltere, İtalya, Fransa, İsviçre, Pakistan, Türkmenistan, Karadağ, Kazakistan, Kıbrıs, Kosova, Libya, Lübnan, Makedonya, Macaristan, Mısır, Suudi Arabistan, Karayip ve Hollanda’da 55 mağazamız bulunuyor. Orta Doğu pazarında yeni açılan bayi mağazalarıyla beraber ivme yakaladık. 

‘YATAŞ RUS LİMİTED ŞİRKETİ’
Rusya’da faaliyet göstermek üzere 3.5 milyon ruble sermayeyle "Yataş Rus Limited Şirketi"ni kurduk. Ana faaliyet konumuz tekstil, mobilya ve yatak satışı. Bu şirket bizi gayemize bir adım daha yaklaştıracak. 40 yıllık tecrübemizle Rusya’da da tüketicilere her zaman daha iyisini sunacağız. Bu pazarda iddialı adımlar atacağız. Bütün en büyük amacımız sadece şirket olarak büyümek değil, ekonomiye katkı sağlayarak ülkemiz için değer yaratmak.
2019 İLK YARI NET KÂRI: 42.23 MİLYON TL (+%64.64)
NET SATIŞ RAKAMI: 556 MİLYON TL (+%30.36)
ESAS FAALİYET KÂRI: 84 MİLYON TL (+%73.82/48 MİLYON TL İDİ)
FAVÖK (FAİZ AMORTİSMAN VE VERGİ ÖNCESİ KÂR): 86 MİLYON TL (+%45) 

ŞOK MARKETLER CEO’SU UĞUR DEMİREL:
30 BİN KİŞİLİK BÜYÜK BİR AİLE OLDUK
Halka arzın üzerinden geçen bir yıllık süre içerisinde, şirketimizin gösterdiği performanstan memnuniyet duyuyoruz. İlk yarıda 480 mağaza açarak, gıda perakende sektörünün en hızlı büyüyen oyuncularından biriyiz. Ülkemizin en fazla istihdam sağlayan şirketlerinden biri olmanın haklı gurunu yaşıyoruz.

Güçlü büyüme performansımızı devam ettirerek ülkemiz ekonomisine, hissedarlarımıza, paydaşlarımıza ve müşterilerimize değer katmayı hedefliyoruz. İstihdama katkı sağlamayı da sürdüreceğiz.
Her gün düşük fiyat politikası ve Mis, Piyale, Evin, Amigo gibi uygun fiyatlı ve yüksek kalitedeki öz markalarımız sayesinde, enflasyonla mücadeleye katkı sağladık. Meyve-sebzede uyguladığımız sözleşmeli tarım faaliyetlerimiz ve doğrudan tedarik yöntemimiz sayesinde müşterilerimize ucuz ve kaliteli ürün sunarken çiftçimizi de destekledik.
İLK YARIDA AÇILAN MAĞAZA SAYISI: 480
TOPLAM MAĞAZA SAYISI: 6.844
SATIŞLAR: 7.5 MİLYAR TL (+%38) 
TOPLAM ÇALIŞAN SAYISI: 30 BİNİ AŞKIN
İLAVE İSTİHDAM: 2.790 
FAVÖK (TFRS 16 ETKİSİ HARİÇ): 358 MİLYON TL (+%58) 

KORDSA CEO'SU ALİ ÇALIŞKAN:
2019’UN İLK YARISINI DA BÜYÜYEREK TAMAMLADIK
Güçlü operasyonel performansımızla büyümemizi devam ettiriyoruz. Müşterilerimize değer yaratan ve sektöre yön veren teknolojilerimiz ve yeni yatırımlarımızla da bunu destekliyoruz. 

Lastik güçlendirme teknolojilerinin hammadde fiyatlarındaki artışı, doğru fiyatlama stratejileri ve güçlü pazar pozisyonumuz ile dengeleyerek 2019’un ilk yarısını da büyüyerek tamamladık. Lastik iş kolumuzda 2016 yılında 100 milyon TL yatırımla başlattığımız Türkiye’de ek polyester iplik hattının, Endonezya’da devreye giren hattın ardından faaliyete geçmesiyle 7.000’er ton ek polyester iplik kapasitesi elde ettik. 

DÜNYANIN EN BÜYÜK POLYESTER İPLİK ÜRETİCİLERİ ARASINDAYIZ
Hayata geçirdiğimiz bu yatırımımızla naylon iplikteki liderliğimizi polyester iplikte de yakalayarak, dünyanın en büyük polyester iplik üreticileri arasındaki yerimizi pekiştirdik. Kompozit iş kolumuzda ise ikinci Kordsa yaratma yolculuğumuzun ilk aşamasını tamamlayan yeni satın almamızla başarı hikâyelerimize yenilerini eklemeye hazırlanıyoruz. 

UÇAKLARIN MOTORLARINI DA GÜÇLENDİREBİLİYORUZ 
Havacılık sektöründe hikâyemiz, yüksek mühendislik isteyen yapısal malzemeler üreten Fabric Development ve Textile Products’ı bünyemize katmamızla başladı. Daha sonra iç parça malzemeleri üreten Advanced Honeycomb’u satın almamızla yetkinliklerimiz genişledi. Şimdi ise Axiom satın almasıyla kanatlarını, gövdesini ve içini güçlendirdiğimiz uçakların motorlarını da güçlendirebiliyoruz. Bu yatırım adımımızla uçak motorlarında kullanılan yüksek ısıya dayanıklı oksit-oksit seramik kompozit malzemeleri pazarının lider oyuncusu haline geldik. Böylece ileri teknoloji kompozit ara mamul portföyümüzü tamamlayarak, daha geniş bir coğrafyada daha derin yetkiliklerle yaşamı güçlendirmeye devam edeceğiz.
2. ÇEYREK NET KÂR: 108 MİLYON TL (+%29)
2. ÇEYREK CİROSU: 1.3 MİLYAR TL (+%60)
FAVÖK (FAİZ AMORTİSMAN VERGİ ÖNCESİ KÂRI): 210 MİLYON TL (+%47)

KEREVİTAŞ İÇ PİYASADA PAZAR LİDERLİĞİNİ KORUDU
Kerevitaş ihracatın desteğiyle 2019 yılının ikinci çeyreğinde büyümesini devam ettirirken, iç piyasada pazar liderliğini korudu. Bugün 2 bini aşan çalışanıyla, 6 kıtada, 70’den fazla ülkeye ihracat gerçekleştiren Kerevitaş, mevcut pazarlarda markalarının pazar payını büyütürken; 2019 yılında ihracatta ve cirodaki artışını sürdürmeyi hedefliyor.
İLK YARI KONSOLİDE FAVÖK (FAİZ AMORTİSMAN VERGİ ÖNCESİ KÂRI): 198.3 MİLYON TL (+%47.2)
DONDURULMUŞ GIDA VE KONSERVE İŞ BİRİMİ FAVÖK: 74.8 MİLYON TL
YAĞ İŞ BİRİMİ FAVÖK: 123.5 MİLYON TL 
İLK YARI KONSOLİDEDE İHRACAT: 180.1 MİLYON TL 
CİRO: 1 MİLYAR 281 MİLYON TL

DOĞAN HOLDİNG CEO’SU ÇAĞLAR GÖĞÜŞ:
ZORLU KOŞULLARA RAĞMEN BÜYÜMEYİ SÜRDÜRDÜK
Konsolide satış gelirlerimizdeki artışta, faaliyette bulunduğu sektördeki zorlu ekonomik koşullara rağmen büyümeyi başaran akaryakıt perakendesi iş kolumuz etkili oldu. 

Akaryakıt perakendesi iş kolunda verimlilik odaklı büyümeye devam ederken, pazar payını da korundu ve 2019 yılının ilk yarısında yüzde 9 büyüme gerçekleşti. 

ELEKTRİK ÜRETİM VE TİCARETTE BEKLENTİLERİN ÖTESİ...
Beklentilerin ötesinde performans gösteren ve aynı zamanda yatırımlarına da hız kesmeden devam eden elektrik üretim ve ticaret, olumlu performansa katkı sağlayan bir diğer iş kolumuz oldu. Şah&Mersin RES’in Türkiye ortalama rüzgâr kapasite faktörünün üzerinde üretim gerçekleştirmesi ve Erzurum GES’in de katkılarıyla gelirler yıllık bazda yüzde 85 gibi yüksek bir oranda arttı. 

VARLIK SATIŞINDAN GELEN NAKİT DOĞRU DEĞERLENDİRİLDİ
Otomotiv sektöründeki yüzde 44.8’lik daralmaya rağmen, otomotiv ticaret ve pazarlama iş kolumuzda da gelirlerimizdeki büyüme yıllık bazda yüzde 15 mertebesine ulaştı. İnternet ve eğlence segmentinde yer alan Kanal D Romanya yatırımlarımız ise bu dönem kârlılığımıza çok önemli katkı yaptı. Faaliyet kârımızda, geçen yıl tamamlanan medya ve perakende iş kollarındaki varlık satışları sonrası yaratılan nakdin, doğru yatırım araçlarında değerlendirilmesi de etkili oldu. Turizm grubumuz da büyümeye destek verdi. Sanayi grubumuz ise ihracata ve katma değerli üretime odaklanarak satış gelirlerini muhafaza etti.
İLK 6 AY KONSOLİDE SATIŞ GELİRLERİ: 6 MİLYAR 229 MİLYON TL (+%20)
KONSOLİDE ESAS FAALİYET KÂRI: 666 MİLYON TL (+%80)
FAVÖK (FAİZ AMORTİSMAN VERGİ ÖNCESİ KÂRI): 334 MİLYON TL (+%14)
ANA ORTAKLIĞA AİT NET DÖNEM KÂRI: 452 MİLYON TL

BAYMAK CEO’SU ENDER ÇOLAK:
SEKTÖREL DARALMAYA RAĞMEN BÜYÜME İVMESİNİ KORUDUK
Rakamlar, Baymak’ın ilk 6 ay içinde ciddi bir pazar payı kazandığını gösteriyor. İkinci yarıda da aynı ivmeyi devam ettirmeye kararlıyız. Her mevsim kullanılabilen zengin ürün gamımız ile sürdürülebilir bir büyüme yakaladığımıza inanıyoruz.

İlk 6 ay sonuçlarına göre; klima pazarının genelinde bir daralma olduğunu söylemek mümkün. Özellikle ilk 5 aydaki satış rakamları, beklentilerin çok gerisinde kaldı. Hazirandan itibaren, sıcaklıklardaki artışla birlikte biraz canlılıktan söz edebiliriz. Buna karşın, klima sektörünün bu yılı ciddi küçülmeyle kapatması bekleniyor.
Tasarruf, yüksek verim ve son teknolojiye odaklanan ürün gamımızla, hem Türkiye hem de dünya iklimlendirme pazarında fark yaratmayı hedefliyoruz. Bu nedenle sektörel daralmanın yaşandığı zamanlarda bile Baymak büyüme ivmesini korumayı başarıyor. Bu yılki tabloda, genişleyen ürün gamımızın son üyeleri, R32 gazlı “Baymak Prime” serisi mono ve multi-split klima cihazlarının da katkısı büyük. Baymak’ı, dünyada sektörünün ilk 10 markasından biri yapma hedefiyle mevcut teknolojileri daha verimli bir hale getirmeye çalışırken, diğer yandan inovatif teknolojiler üzerinde çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Tüketiciler tarafından klimada aranan markaya dönüşen Baymak olarak, son yıllarda alışkanlık haline getirdiğimiz üzere 2019’u da pazar payı kazanacağımız bir büyümeyle kapatmayı hedefliyoruz.
İLK 6 AY KLİMA SATIŞLARI: +%12 (ADETSEL BAZDA)