CASPER'IN 2020 PLANI

Teknoloji devi Casper, bilgisayar sektöründe yakaladığı başarıyı akıllı telefon pazarına taşıdı. Casper Yönetim Kurulu Üyesi Yalçın Yıldırım, akıllı telefon pazarından aldıkları payı 2020'de yüzde 15'e çıkarmayı hedeflediklerini anlattı. Türkiye'nin teknoloji markası Casper, 2017 yılında cirosunu bir önceki yıla kıyasla yüzde 40 artırarak 720 milyon liraya çıkardı. Akıllı telefon pazarında aldığı payı hızla artıran Casper'ın, bu yıl ilk kez telefon satışlarından elde ettiği ciro bilgisayardan elde ettiği ciroyu aştı. Casper Yönetim Kurulu Üyesi Yalçın Yıldırım, bu yıl olduğu gibi gelecek yıllarda da sektörün üzerinde bir büyümeyle akıllı telefon pazarında aldıkları payı 2020 yılında yüzde 15'e çıkarmayı hedeflediklerini söyledi.

Türkiye’nin teknoloji markası Casper, 2017 yılında cirosunu bir önceki yıla kıyasla yüzde 40 artırarak 720 milyon liraya çıkardı. Akıllı telefon pazarında aldığı payı hızla artıran Casper’ın, bu yıl ilk kez telefon satışlarından elde ettiği ciro bilgisayardan elde ettiği ciroyu aştı. Casper Yönetim Kurulu Üyesi Yalçın Yıldırım, bu yıl olduğu gibi gelecek yıllarda da sektörün üzerinde bir büyümeyle akıllı telefon pazarında aldıkları payı 2020 yılında yüzde 15’e çıkarmayı hedeflediklerini söyledi.

Akıllı telefon pazarındaki yeriniz nedir?

2016 yılında Türkiye’de 12 milyon 550 bin adet telefon satıldı. 2017 yılında ise 11 milyon 810 bin adede geriledi.  Telefon pazarında yıllardır süregelen büyüme trendi 2017 yılında düşüşe geçti. Adet bazında telefon satışlarında yüzde 6 daralma yaşandı. Pazardaki daralmaya rağmen Casper olarak, akıllı telefon kategorisinde bu yılı adet bazında yüzde 23, ciro bazında ise yüzde 65 büyümeyle kapatarak önemli bir başarıya imza atıyoruz.

Telefondan elde edilen ciro ile bilgisayar arasındaki fark nasıl doğuyor?

Bilgisayar pazarında adet bazında yüzde 8’lik bir düşüş yaşandı. Ancak tüketicilerin daha üst kategorideki ürünlere doğru bir yönelime sahip olmaları ve kur artışı ile ciro bazında pazarın yüzde 10 büyüttü. Casper olarak bilgisayar tarafında da yüzde 22 ile pazarın çok üzerinde bir büyüme sağladık. Bilgisayar tarafında pazarın üzerinde büyüme gerçekleştirmemize rağmen bu yıl ilk kez telefon satışlarından elde ettiğimiz ciro bilgisayar satışından elde ettiğimiz ciroyu aştı.

YAPISAL DEĞİŞİMİN İLK SOMUT GÖSTERGELERİNİ ALDIK

Pazardaki daralmaya rağmen Casper olarak nasıl bir yılı geride bıraktınız?

Başarılı bir yılı geride bıraktık.. 2017 yılında ciromuzu bir önceki yıla göre yüzde 40 artırarak 720 milyon liraya çıkardık. 2017 yılında sağladığımız büyüme bir anlamda 3 yıl önce gerçekleştirdiğimiz yapısal dönüşümün ilk somut göstergesidir. Bu dönüşümün sonucunda sağladığımız güçlü bir alt yapı, yenilikçi yönetim anlayışı, ürün ve hizmet süreçlerinin tüm aşamalarında “mükemmellik” anlayışımızla gelecek yıllarda da güçlü büyüme performansımızı devam ettireceğiz.

Akıllı telefonla çağın beklentilerini nasıl karşılamaya devam edeceksiniz?

1991 yılında üniversiteden birlikte yeni mezun olmuş 3 arkadaş olarak çıktığımız bu yolda Türkiye’nin öncü teknoloji şirketi haline geldik. 26 yıldır teknoloji ve bilişim alanında ürettiğimiz yenilikçi ürün ve hizmetlerle Türkiye ekonomisine katma değer sağladık. Casper olarak 3 yıl önce çağın ihtiyaçlarını görerek kapsamlı bir yeniden yapılanma sürecine girdik. Çeyrek asrı aşan bilgi ve deneyim ışığında 3 yıl önce çok yönlü bir yapılanma sürecinin ardından Casper’in yeni vizyonunu oluşturduk. Casper’ın gelecek 25 yılına damga vuracak bir vizyonunu ortaya koymaya gayret ettik. Bu vizyonu oluştururken de müşteri odaklı bir anlayışı ilke edindik. Vizyonumuzun merkezine “mükemmel ekip”, “mükemmel sistem”i koyduk. Çevresine ise “mükemmel ürün”, “mükemmel servis”, “mükemmel marka” ve “mükemmel satış kanalları”nı yerleştirdik.

25 YILIN YATIRIM MEYVELERİNİ ALMAYA BAŞLADIK

Bu değişimin sonucunda bilgisayarın yanısıra akıllı telefonda da nasıl mobil dünyanın kapılarını araladınız?

Aradan geçen kısa sürede ürün ve hizmetlerimizi mükemmel bir noktaya taşımayı sağlayarak, müşterilerimizin ihtiyaçlarına en ideal çözümler üretebildik. Kalite anlayışımız ve müşteri odaklılığımızın bir sonucu olarak sürdürülebilir hızlı büyüme ivmesini yakalayabildik. İkinci 25 yıl için yaptığımız bu yatırımın meyvelerini 2017 yılında almaya başladık. Ürün ve hizmetlerimizde sürekli yeniliklerle gelecek dönemde istikrarlı büyüme sağlamaya odaklandık.

2018 hedeflerinizden kısaca bahseder misiniz?

Mükemmellik anlayışıyla gelecek yıllarda da güçlü büyüme performansımızı devam ettireceğiz. 2017 yılında 400 bin adet olan akıllı telefon satışımızı, 2018 yılında 500 bin adete çıkarmayı hedefliyoruz.  2018’de ağırlıklı olarak orta-üst (Premium) segmentteki modellerle piyasada olacağız.
2018 yılında GSM tarafında yapacağımız güçlü üretim yatırımlarımızla akıllı telefon pazarındaki payımızı artıracağız. 2020 yılında akıllı telefon pazarında yüzde 15 pazar payı almayı hedefliyoruz.

Tunç Altınbaş
t.altinbas@businesslife.com.tr