CCO'NUN PERSPEKTİFİNDEN YENİ VİZYON

KURUMSAL İLETİŞİM LİDERLERİ ARTIK ÜST YÖNETİMİN STRATEJİK BİR İŞ ORTAĞI KONUMUNDA. BUNU ANLAYAN KURUMSAL ŞİRKETLER İTİBARLARINI KURUMSAL İLETİŞİM LİDERLERİNE EMANET EDERKEN ANLAMAYANLARIN DAHA ÇOK KRİZ YÖNETMESİ GEREKİYOR. CCO'LAR DA BU YÖNDE DÜŞÜNÜYOR. ABDİ İBRAHİM İK, KURUMSAL İLETİŞİM VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK GRUP BAŞKANI DR. M. OĞUZCAN BÜLBÜL, ULUDAĞ ENERJİ KURUMSAL İLETİŞİM DİREKTÖRÜ YUSUF ZİYA YÜCE, PEGASUS HAVA YOLLARI KURUMSAL İLETİŞİM DANIŞMANI BANU KARAMUK, BOYNER GRUP KURUMSAL İLETİŞİM DİREKTÖRÜ SELEN TOKCAN HACALOĞLU BU LİDERLERİN BAŞINDA GELİYOR. DOĞA SİGORTA KURUMSAL İLETİŞİM MÜDÜRÜ SEDA GÜLER, İLETİŞİMİ TÜM PAYDAŞLARLA SAĞLIKLI ŞEKİLDE YÖNETMEYE ODAKLANDIĞINI SÖYLERKEN EKSİM HOLDİNG KURUMSAL İLETİŞİM DİREKTÖRÜ YUSUF EKİZ DE İTİBAR YÖNETİMİNİN KENDİLERİ İÇİN EN KRİTİK KONU OLDUĞUNU BELİRTİYOR. ESAS HOLDİNG KURUMSAL İLİŞKİLER DİREKTÖRÜ BERRAK KUTSOY, SAP KURUMSAL İLETİŞİM DİREKTÖRÜ EKİN ERİM TAYALI, ORKA HOLDİNG PAZARLAMA İLETİŞİMİ MÜDÜRÜ YASEMİN YAZICI, TAB GIDA KURUMSAL İLETİŞİM MÜDÜRÜ ASLI TANRIVERDİ ENGİN VE SANKO HOLDİNG KURUMSAL İLETİŞİM DİREKTÖRÜ PINAR ULUTAŞ İSE YAPAY ZEKAYLA İLETİŞİMCİLERİN ÇOK SAYIDA FIRSATLA BULUŞACAĞINA DİKKAT ÇEKİYOR.

İletişim becerileri danışmanlıkla başlar
 

Stratejik iletişim dünyasının yeni bir vizyona ihtiyacı olduğu açık. İletişim profesyonelleri kendilerini dört bir taraftan kuşatılmış hissediyor. Günlük medyada haber olabilme ve sosyal medya sarmalında koşturmaktan asıl işlerine odaklanamıyorlar. Asıl işlerini burada “İletişim stratejileri geliştirebilmek” olarak tanımlamak istiyorum. Bunun başlangıç noktası da CEO’ları ve yönetim takımındaki üst düzey yöneticileri stratejik iletişimin ne işe yaradığı ve bu sayede onların kendi faaliyetleri çerçevesinde kurumsal performansı nasıl artırabileceklerine dair “danışmanlık” yapmak… Ama uygulamada onlara yönetim takımında “bir koltuk” bile çok görülüyor! Tabir yerindeyse “bir masa bir kasa” şirketler gibi iç iletişimden, kriz iletişimine kadar, medya ilişkilerinden sponsorluklara kadar üç kişiyle “mucizeler” yaratmaları bekleniyor.

Kurumsal performans, tutarlı iletişim stratejilerinin çıktısı olarak rekabete yansır. Bunun farkında olan CEO’lar günlük işlerden çok iletişim profesyonellerinden uzun vadede kalıcı, etkili ve paydaşlarla iki yönlü etkileşime açık uygulamalar beklemeli. Başında oldukları organizasyona “anlamlı” liderlik reçetesinin bu olduğunu bilmeliler. Bu nedenle, iletişim profesyonellerinin “danışmanlık” rolü yeni bir vizyonun oluşturulmasında yaşamsal önem taşıyor.

Doğa Sigorta Kurumsal İletişim Müdürü / Seda Güler
“SAĞLIKLI İLETİŞİME DEVAM”
“2024’te paydaşlar, müşteriler ve şirketimizin çalışanlarıyla beraber iletişim süreçlerimizi sağlıklı bir şekilde sürdüreceğiz. Sosyal sorumluluk projelerimizle, sürdürülebilirlik anlayışımız ve çevreye duyarlı marka imajımızla sektörde yer almaya devam edeceğiz.”

İletişim teknolojilerinin gelişimiyle beraber tüm sektörlerde köklü değişimler meydana geldi. Sigortacılık şirketlerinde de yapay zekanın kullanımına dair çalışmalar yapılıyor. Sigorta şirketleri kolay ulaşılabilirlik, maliyetlerin azalması gibi noktalarda yapay zeka teknolojilerinden faydalanıyor. Fakat öncelikle iletişim stratejileri belirlenmeli sonrasında bu stratejilerin, yapay zeka teknolojisiyle nasıl entegre edileceği araştırılmalı. İletişim yöneticileri olarak yapay zeka teknolojileriyle iletişim performanslarının iyileşeceğini öngörebiliyoruz. İletişim yöneticileri, kurum içi ve kurum dışı faaliyetleri kapsamında kendilerini sürekli geliştirmeli. Güncel olanı takip edip, entelektüel yatırımlarını sağlayarak yöneticilik anlayışlarını sürdürmeliler. İletişim, yenilenebilir ve geliştirilebilir bir alan olduğu için son teknolojileri takip etmek entelektüel gelişim süreci için önem teşkil ediyor.

MESLEK ÖRGÜTLERİYLE DİRSEK TEMASI

Meslek örgütleriyle yakın temas halinde olan iletişim yöneticileri, sektörün gelişimine dair eğitimler, sempozyum ya da workshop’lar aracılığıyla interaktif bir ortamda buluşma imkanı sağlayabilir. Meslek örgütleriyle yakın temas halinde olmak iletişim stratejisine ve kurum kimliğine de fayda sağlayacaktır. Öncelikle iletişim süreçleri şeffaf bir şekilde yönetilmeli, alınacak kararlar net bir şekilde belirlenip uygulanmalı. İletişim sürecinin yönetimini yine iletişim yöneticisi sağlamalı, gerektiğinde birlikte karar alabilmekten de kaçınılmamalı. Kurumun kimliği ve itibarından sorumlu olan iletişim yöneticisi, birikimi ve entelektüel tecrübesiyle hareket etmeye çalışmalı.

“SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK ANLAYIŞIYLA HAREKET EDİYORUZ”

Ekonomik, çevresel ve toplumsal risk analizleri tespit edilerek, sürdürülebilir iletişim anlayışları proaktif bir bakış açısıyla kurgulanmalı. 2023 yılını iletişim açısından verimli bir yıl olarak kapattık. Doğa Sigorta’nın kuruluşunun 10. yılı olan 2024’te de dijitalleşme açısından son hız yenilenmeye ve günceli yakalamaya devam edeceğiz. Paydaşlar, müşteriler ve şirketimizin çalışanlarıyla beraber iletişim süreçlerimizi sağlıklı bir şekilde sürdüreceğiz. Sosyal sorumluluk projelerimizle, sürdürülebilirlik anlayışımız ve çevreye duyarlı marka imajımızla sektörde yer almaya devam edeceğiz. Kapsayıcı iletişim anlayışı, sürdürülebilirlik, etkin iletişim, krizleri öngörebilmek, aksiyonların hızlı uygulanması, eğitim planları, müşterilerle yakın iletişim, gündem belirleyicilik, paydaşlarla birlikte hareket etme ve en önemlisi güveni sürdürme gibi başlıklarımız 2024 yılında da olacak.

Pegasus Hava Yolları Kurumsal İletişim Danışmanı Banu Karamuk
“KURUMSAL İTİBAR UZUN VADELİ STRATEJİ GEREKTİRİR”
“Kurumsal itibar, 'mış gibi' yapılacak bir konu değil. Uzun vadeli bir strateji gerektiriyor. Samimiyet ve gerçeklikle yoğrulduğunda en doğru şekilde yönetilebileceğinin ve kurumsal itibar kavramına bir çatı olarak bakılarak medya iletişimi, lider iletişimi, kriz iletişimi, iç iletişim, sosyal medya, sponsorluk, reklam gibi yapılan diğer tüm iletişim çalışmalarının kurumsal itibar yönetimi çatısı altında konumlandırılması gerektiğinin anlatılması önemli.”

Kurumsal itibar dediğimiz kavram sadece bir şirketin ürün ve hizmetlerinin tercih edilmesini sağlamak için değil, diğer birçok farklı sebepten ötürü doğru ve iyi yönetilmesi gereken bütünsel bir algı. Hedef kitlelerin şirketi algılama biçimini etkilemek için kullanılan bu bütünsel algının bir proje gibi ele alınması da hem sağlıklı hem gerçekçi değil. Konuya her zaman çok yönlü bakmak ve ciddi şekilde önemsemek gerekiyor. Yıl bazında değişen kriterlerle değil, uzun vadeli bir itibar yönetimi stratejisiyle ilerlemek en doğrusu. Bunun için de stratejik planlama ve üst yönetimle ortak bakış açısı şart.

“MIŞ GİBİ YAPILACAK BİR KONU DEĞİL”

Toplum tarafından beğenilen ve takdir edilen bir şirket olabilmek için kilit kavram ortak değerlerde buluşabilmek. Samimi ve gerçek duruşa sahip bir şirket hedef kitlesiyle ortak değerlerde içtenlikle buluşabiliyorsa, beğeni de takdir de zaten geliyor. Bence temel kural bu.

Artık iş dünyasının kabul ettiği çok önemli bir gerçek var: Kurumsal itibar yönetiminin en önemli bacaklarından biri iletişim. Bu nedenle de kurumsal itibar ya da itibar yönetimi dendiğinde iletişim profesyonellerine önemli görevler düşüyor. Bunların en başında, üst yönetimle birlikte itibarı en doğru ve ideal şekilde yönetmek geliyor. Zaten vizyoner liderler ve şirketler itibar yönetiminin geleceği şekillendirecek en önemli rekabet unsurlarından biri olduğunun farkında. Farkında olmayan şirketlere ve liderlere bunu anlatmak da iletişim profesyonellerine düşüyor. Kurumsal itibar, 'mış gibi' yapılacak bir konu değil. Uzun vadeli bir strateji gerektiriyor. Samimiyet ve gerçeklikle yoğrulduğunda en doğru şekilde yönetilebileceğinin ve kurumsal itibar kavramına bir çatı olarak bakılarak medya iletişimi, lider iletişimi, kriz iletişimi, iç iletişim, sosyal medya, sponsorluk, reklam gibi yapılan diğer tüm iletişim çalışmalarının kurumsal itibar yönetimi çatısı altında konumlandırılması gerektiğinin anlatılması önemli.

Uludağ Enerji Kurumsal İletişim Direktörü Yusuf Ziya Yüce
“ŞEFFAF İLETİŞİM ÖNEMLİ”
“İletişim yönetiminde kanaat önderleriyle çıkar çatışmalarını önlemek için şeffaf iletişim politikaları belirlemek büyük önem taşıyor. İletişimde dürüstlük ve güven odaklı bir ortam oluşturmak çatışma ihtimallerini ortadan kaldırır.”

Gündemde yapay zeka var. Yapay zekanın kullanımı, müşteri memnuniyetini artırırken iş operasyonlarımızı daha verimli hale getirmemize de yardımcı oluyor. Müşterilerimizle daha yakın bir ilişki kurmamıza ve onların beklentilerini daha iyi anlamamıza olanak tanıyor. Ayrıca, kullanıcılarımıza çevrim içi müşteri hizmetleri sunarak da çoğu zaman iş yükümüzü hafifletiyoruz. Online işlem merkezi ve mobil uygulamalar aracılığıyla müşterilere abonelik işlemleri, fatura ödeme, tüketim verilerini inceleme, hizmet taleplerini iletme gibi önemli işlemleri kolayca yapabilme imkanı sunuyoruz. Böylece müşterilerimiz sorunlarını hızlıca çözerken deneyimlerini ve geri bildirimlerini paylaşıyorlar. Biz de bu doğrultuda hizmet kalitemizi iyileştirerek dijital mecraları elektrik sektöründe önemli bir araç olarak kullanmaya devam ediyoruz.

ANALİZ ETKİSİ

Teknolojik gelişmelerin bir sonucu olarak günümüzde dijital cihazların kullanımının yaygınlaşmasıyla birlikte alışkanlıklarımız da giderek değişiyor. Gelişen yapay zeka çözümleriyle şirketlerin iletişim süreçlerinde elde ettikleri verileri yapay zeka aracılığıyla analiz ederek ilerleyen süreçlerde iletişim aksiyonları için kullanmaları büyük önem taşıyor. Örneğin chatbot’lar ya da diğer yapay zeka araçlarıyla özelleştirilmiş yanıtlar, müşterilere kişiselleştirilmiş bir deneyim sunarak iletişim verimliliğini artırıyor. Müşterilerin uzun vadede markaya bağlı kalmasını isteyen şirketler, bu doğrultuda çözümler sunup geri dönüşleri de iyi analiz ederek iletişim stratejilerini geliştirmeyi öğrenmeli. Bu sayede daha az zaman ve enerji harcayarak müşterilerine daha etkili bir şekilde ulaşabilirler.

“MİSYONUMUZ TOPLUMA FAYDA”

İletişim yönetiminde kanaat önderleriyle çıkar çatışmalarını önlemek için şeffaf iletişim politikaları belirlemek büyük önem taşıyor. İletişimde dürüstlük ve güven odaklı bir ortam oluşturmak çatışma ihtimallerini ortadan kaldırır. Düzenli bilgilendirme, etik kurallara uyum, çatışma yönetimi politikaları oluşturmak, düzenli geri bildirim toplantıları düzenlenmek, kamuoyu ilişkilerini güçlü tutmak ve iletişimde ahlaki değerlere vurgu yapmak çıkar çatışmalarının önüne geçmek konusunda önemli etkenleri oluşturuyor. Uludağ Enerji kurumsal iletişim ekibi olarak bölgedeki tecrübemiz, proaktif yaklaşımımız ve değişen gelişmelere hızlı uyum sağlayan yapımız sayesinde hedef kitleyi iyi analiz ederek, topluma faydalı olmayı misyon ediniyoruz.

TAB Gıda Kurumsal İletişim Müdürü Aslı Tanrıverdi Engin
“KURUM İTİBARI EN ÖNEMLİ ÖNCELİK”
“Dijitalleşmenin önemini daha da artıracağı yeni dönemde, iletişimcinin stratejik öncelikleri, trendleri iyi okumak, kurum itibarını korumak ve yükseltmek, kişiselleştirilmiş ve hedefli iletişim çalışmaları gerçekleştirmek, interaktif kampanyalara ağırlık vermek, topluma faydalı ve şeffaflık odaklı olmak, krizleri daha iyi öngörme yeteneği kazanmak, çalışan mutluluğunu ve kültürel değerleri daha fazla önemsemek olmalı.”

Dijitalleşmenin etkileri, her sektörde olduğu gibi iletişim dünyasında giderek daha fazla hissediliyor. Yapay zeka teknolojileri hem işimize destek oluyor hem gerçekleştirdiğimiz iletişim çalışmaları sonuçlarıyla stratejik iletişim hedeflerimizin tutarlılığını daha iyi ilişkilendirmemize yardımcı oluyor. Dijitalleşmenin önemini daha da artıracağı yeni dönemde, iletişimcinin stratejik öncelikleri, trendleri iyi okumak, kurum itibarını korumak ve yükseltmek, kişiselleştirilmiş ve hedefli iletişim çalışmaları gerçekleştirmek, interaktif kampanyalara ağırlık vermek, sürdürülebilirlik, topluma fayda ve şeffaflık odaklı olmak, krizleri daha iyi öngörme yeteneği kazanmak, çalışan mutluluğunu ve kültürel değerleri daha fazla önemsemek olmalı.

“YENİLİKLERE AÇIK OLUN”

Entelektüel aktiviteler konusunda mutlaka yeniliklere açık olmak ve sürekli öğrenmeyi yaşamın bir parçası haline getirmek gerekiyor. Sürekli değişen tüketim alışkanlıkları ve iş dünyasının dinamikleri çok yakından takip edilmeli. Bunları şekillendiren yeni trendlerle ilgili güncel bilgi sahibi olmak çok önemli. Dijital ve sosyal medya dahil olmak üzere, iletişimin yeni platformları ve yöntemleri de yakından gözlenmeli. Biz iletişim yöneticileri, değişikliği benimsemek kadar farklılıkları da kültürel olarak mutlaka anlamak için dünyaya daha geniş bir çerçeveden bakmalıyız. Kendimizi ve sektörümüzü geliştirirken kendi çevremizden başlayıp dünyada neler olduğundan, güncel olarak insanların neler konuştuğundan mutlaka haberdar olmalıyız.

“GÜNDEMDE DEĞİŞİM VE KRİZLER VAR”

Sürdürülebilirlik neredeyse 20 yıldır iletişim çalışmalarının ana konularından biri olmaya ve giderek önem kazanmaya devam ediyor. Bu hayati ve hassas konunun titizlikle, hesap verebilir mesajlarla ve söylemden çok alınan aksiyonlar çerçevesinde ele alınmasını daha doğru buluyorum. Halka açık bir şirket olan TAB Gıda’nın iletişim stratejisi dahilindeki tüm çalışmalarımızda sürdürülebilirlik vizyonumuzu ve bu yönde attığımız adımları açık, şeffaf ve anlaşılır mesajlarla hedef kitlemizle buluşturmaya devam ediyoruz.

Bu yılın iletişim ajandası, son dönemdeki sosyal ve ekonomik değişim, krizler ve bunlara nasıl adapte olduğumuzla daha da belirgin bir hal aldı. İletişimde öne çıkacak olan 10 başlığı, itibar yönetimi, kriz yönetimi, lider iletişimi, paydaş iletişimi, iç iletişim, iş birlikleri, büyüme, dijital dönüşüm, müşteri memnuniyeti, kişiselleştirilmiş hizmetler ve sürdürülebilirlik olarak sıralayabilirim.

ESAS HOLDİNG KURUMSAL İLİŞKİLER DİREKTÖRÜ BERRAK KUTSOY
“YAPAY ZEKA ÇOK SAYIDA FIRSATLA BULUŞTURUYOR”
“Kurumsal iletişimle yapay zekanın bir araya gelmesinin, yapay zekanın etkili kullanımının, iletişimdeki başarıyı artıracağını düşünüyorum. Matbaanın bulunması, internet ve sosyal medya, iletişimde dönüşüm yaratan gelişmeler oldu. Yapay zeka da yarattığı dönüşüm sayesinde çok sayıda fırsatla bizi buluşturuyor.”

Üretken yapay zekayı kurumsal iletişimde benimsemek artık bir seçenek değil zorunluluk haline geldi. Bu teknolojiyi başarılı bir şekilde entegre etmek için öncelikle net bir vizyon ve strateji tanımlanması gerekiyor. İletişim zorluklarıyla fırsatları ve hedefleri belirleyerek, yapay zekayı iş hedefleriyle uyumlu hale getirerek, inovasyon ve öğrenme kültürünü teşvik etmekle işe başlamak gerekiyor. Böylece iletişim süreçlerini kolaylaştırma ve dijital devrimi takip için üretken yapay zekanın gücünden yararlanmak mümkün olacak. Kurumlara yapay zeka uygulamalarını entegre etmek bir değişim yönetimi sürecini gerektiriyor. Mevcut iletişim uygulamalarının değerlendirilmesi, sorunlu noktaların bulunması ve yapay zekanın fark yaratabileceği alanların belirlenmesiyle işe başlamak gerekiyor. Ardından hedefler belirlenmeli, yani neyi daha iyi yapmak istediğinizi net olarak bilmelisiniz.

“BAŞARI SEVİYESİNİ ARTIRACAK”

Kurumsal iletişimle yapay zekanın bir araya gelmesinin, yapay zekanın etkili kullanımının, iletişimdeki başarının seviyesini artıracağını düşünüyorum. Matbaanın bulunması, internet ve sosyal medya, iletişimde dönüşüm yaratan gelişmeler oldu. Yapay zeka da yarattığı dönüşüm sayesinde çok sayıda fırsatla bizi buluşturuyor. Metinleri düzenleme, video yapımı, otomatik deşifre gibi zaman alıcı, zahmetli, maliyetli kalemler uzun süredir otomatik hale geldi. Bu da kaynakların daha iyi kullanılmasını, verimliliğin artmasını sağladı. İletişim profesyonellerinin bundan sonraki işi, yapay zekanın oluşturduğu materyallere insanın anlama yeteneğini eklemek, en etkili içeriği seçmek ve onu iyileştirmek olacak. Yapay zeka devrimsel bir gelişme ama iletişimde insan dokunuşu hala çok önemli ve öyle olmaya da devam edecek. İnsan temelli iletişimin bir makineye teslim edilme riski olsa da bu risk gerçekleşse bile başarı şansının olduğunu düşünmüyorum. Ayrıca, yapay zeka kullanımıyla veri gizliliği, telif hakları, etik konular, değişimin nasıl sağlanacağı, iş modelinin ne olacağıyla ilgili düzenlemelerin de bir an önce yapılması gerekecek.

“İLETİŞİM YÖNETİCİLERİ DE KENDİNİ GELİŞTİRMELİ”

Etkili bir iletişim yöneticisi bugün iş dünyası liderlerinin stratejik iş ortağı haline gelmiş durumda. Kurumda değer yaratıyorlar ve kurumun stratejilerinin belirlenmesinde etkili oluyorlar. Elbette bu durum daha çok kurumsal şirketlerde görülüyor. Sayının artması için, şirketlerin kurumsal yönetim konusunda kendilerini geliştirmeleri kadar kurumsal iletişim yöneticilerinin de kendilerini geliştirmesi gerekiyor. İletişim yöneticisinin yaratıcı olması, yeni fikirler üretmesi gerekiyor. Bu yönünü geliştirmek için kendi alanı dışında sanat, spor, moda, mimari gibi farklı konulara ilgi duymalı, beslenmeli, dünyasını genişletmeli.

SAP Türkiye Kurumsal İletişim Direktörü Ekin Erim Tayalı
“İletişim yöneticileri gelişmiş stratejiler için yapay zekadan yararlanacak”
“Finansal raporlarda, yatırımcı sunumlarında, iletişim materyallerinde “yapay zeka” tanımının kullanılmasının 2 kat arttığı bir yılı geride bırakırken, iş süreçlerinin tam merkezine yerleşen, iş yapma biçimlerini kökten değiştiren yapay zekanın iletişim fonksiyonlarını da giderek daha fazla etkileyeceğini öngörmek zor değil.”

Yapay zekayı benimsemek isteyen şirketlerin bu teknolojiyi nasıl kullanacaklarının etik çerçevesini belirlemesi, sorumlu bir yapay zeka stratejisi izlemesi gerekiyor ki burada iletişim yöneticilerine de önemli roller düşüyor.

“SINIRSIZ BİR POTANSİYELİ VAR”

Dünyanın lider kurumsal uygulama yazılımı sağlayıcısı SAP olarak yapay zekanın şirketler, hükümetler ve toplum için sınırsız bir potansiyeli olduğuna inanıyoruz. Aynı zamanda, bu teknolojinin nasıl kullanıldığına ve uygulandığına bağlı olarak ekonomik, politik ve toplumsal zorlukların da olabileceğini biliyoruz. 2018’de yapay zeka için etik danışma kurulu oluşturan ilk Avrupa merkezli teknoloji şirketi SAP oldu. Hem tüm teknoloji ekosistemine, hem küresel ticaretin yüzde 87’sini oluşturan müşterilerine rehberlik etmek üzere Küresel Yapay Zeka Etik Politikası'nı hazırlayan SAP, yapay zeka odaklı 17 çözümü ve iş süreçleriyle etkileşim kurma biçiminde devrim yaratan yapay zeka yardımcı pilotu Joule ile beraber, güvenilir, sorumlu ve bağlama uygun yapay zeka yaklaşımının en güçlü örneklerini sunuyor.

STRATEJİK İŞ ORTAĞI

Dönüşümün kaçınılmaz olduğu bu teknoloji, değer ve güven çağı, iletişimcileri birer uygulayıcı olmanın ötesine geçirerek üst yönetimin gerçek stratejik iş ortağı konumuna taşıyor. Dünyanın önde gelen iletişim ajanslarından Edelman’ın yayımladığı Kurumsal İletişimcinin Geleceği 2023 başlıklı rapor da iletişim liderlerinin yarısından fazlasının, kendilerini organizasyondaki iş liderlerinin stratejik danışmanı veya ortağı olarak gördüğünü gösteriyor. Öyle ki iletişim yöneticileri, çalışma saatlerinin yaklaşık beşte birini CEO’lara iletişim dışı aktiviteler konusunda danışmanlık sunmaya adıyor. SAP’de de kurumsal iletişim ekipleri hem global hem yerel seviyede üst yönetimle çok yakın çalışıyor. Global olarak insan kaynakları politikası, sürdürülebilirlik yaklaşımı ya da etik ilkeler gibi konularda oluşturulan hedef ve stratejiler her ülkede benimseniyor ve uygulanıyor. Ben de genel müdürümüz Uğur Candan'ın liderliğindeki SAP Türkiye yönetim ekibiyle yakın çalışarak, tüm paydaşlarımızla ilişkilerimizi yönetmeye destek oluyorum.

ORKA Holding Pazarlama İletişimi Müdürü Yasemin Yazıcı
“DUYGUSAL BAĞI GÜÇLENDİRECEĞİZ”
“2024’te ana gündem konularımız arasında iklim değişikliği, stil-işlevsellik uyumu, dijitalleşme, yapay zeka, ihtiyaç odaklı üretim, sürdürülebilirlik, döngüsel tüketim, yeşil lojistik, duygusal bağ ve içgörü odaklı iletişim ve kültür, sanat ve spora destek yer alıyor.”

Çağımızın en önemli güçlerinden olan büyük veri konusunda depolamadan analize ve veri kalitesine kadar pek çok konuda avantajlarından faydalandığımız yapay zeka, iş süreçlerimizde de önemli ölçüde zaman tasarrufu sağlıyor. Aynı şekilde yapay zekayla iletişim disiplinlerinin tamamı bir dönüşüm sürecine girmiş durumda. Biz de yapay zekayı iletişim uygulamalarını geliştiren bir araç konumunda kullanıyoruz.

ÖNCELİKLİ STRATEJİ

Yapay zeka desteğiyle Damat Tween ve D’S damat marka müşterilerimizin yaşam tarzlarına uygun fonksiyonel ve inovasyonel ürünler sunarak yaşamlarına ve stil tercihlerinde vazgeçilmez konfor ve katkı sağlamak, farkındalık yaratmak, marka sadakatini güçlendirmek, doğru zamanda doğru iletişim materyalleriyle iletişim bağını oluşturmak, öncelikli stratejilerimiz arasında yer alıyor. Etkili iletişim, yapay zeka, duygusal zeka, kaynak yönetimi, inovasyon, girişimcilik, kolektif uzmanlık, problem çözme yeteneği ve yaratıcılık konularında derinleşme eğitimlerinin en iyi entelektüel yatırımlar arasında olduğuna inanıyorum. Sürdürülebilirlik iletişimi diyalog temelli kurgulanmalı. Bu hem tüm paydaşları kapsaması hem sürdürülebilirliğin temelinde olan sosyal yakınlaşma ve bütünleşme için köprü görevi göreceğinden en doğru yaklaşım olacaktır.

HEDEFLER

2024’te müşterilerimizle markalarımız arasındaki duygusal bağı güçlendirme odaklı uzun vadeli marka stratejilerinde yenilenme ve yaratıcılık, gerçeklik ve etki yeteneğinin yeniden değerlendirilmesi öne çıkacak. Yeni yılda ana gündem konularımız arasında da iklim değişikliği, stil-işlevsellik uyumu, dijitalleşme, yapay zeka, ihtiyaç odaklı üretim, sürdürülebilirlik, döngüsel tüketim, yeşil lojistik, duygusal bağ ve içgörü odaklı iletişim ve kültür, sanat ve spora destek olacak.

Boyner Grup Kurumsal İletişim Direktörü Selen Tokcan Hacaloğlu
“İYİLİK 2024’TE DE ÖNCELİĞİMİZ”
“Boyner Grup’ta iletişimin temelinde iyilik, çeşitlilik ve kapsayıcılık yer alıyor.  Sektöre ve ekonomiye katkının ötesinde topluma ve insana fayda sağlamak olarak tanımladığımız bu iyilik kavramı 2024 yılında da önceliğimiz olacak.”

Bu yeni dönemde iletişimin stratejik öncelikleri belirlenirken pek çok faktörü göz önünde bulundurmalıyız. Teknolojiye adaptasyon, kişiselleştirilmiş iletişim, veri güvenliği, etik ilkeler ve sorumluluk, duyarlılık ve toplumsal etki gibi faktörler bu yeni dönemin temel taşlarını oluşturuyor. Bu yüzden kurumlar, yapay zeka destekli iletişim stratejileriyle kullanıcı deneyimini optimize ederken, veri güvenliği konularında şeffaf olmalı, çalışanları ve paydaşlarını yapay zeka konusunda detaylı olarak bilgilendirmeyi ön planda tutmalı. Yapay zeka süreçlerine adaptasyonun her iş kolunda artacağının öngörüldüğü yeni dönemde iletişimcilerin temel sorumluluğu tüm süreçlerde etik değerlerin gözetilmesine özen göstermek ve toplumsal faydaya endeksli bir yaklaşımın benimsenmesini sağlamak olmalı.

YATIRIM GEREKEN İLETİŞİM ALANLARI

Dünyanın her yerinde hangi sektörde, hangi işi yaparsanız yapın iş süreçlerinizin temeli sağlıklı bir iletişime dayanmalı. Günümüzün değişen ve hızlanan iletişim ortamında, kurumlarımızı başarıyla temsil etmek ve hedef kitlelerimize etkili bir şekilde ulaşmak için sürekli olarak kendimizi geliştirmek ve yeni bilgiler edinmek zorundayız. Dijital iletişim alanında temel kavramları, araçları ve stratejileri iyi bir şekilde bilmeliyiz. Bunun yanı sıra hedef kitlelerimizi daha iyi anlamak ve doğru stratejileri hayata geçirebilmek için veri analizinden de yararlanmalıyız. Yatırım yapılması gereken odak noktalardan biri de kriz iletişimi ve etkili liderlik alanları. Krizler kişilerin ve kurumların her an karşı karşıya kalabileceği olumsuz durumlar olsa da bu süreci doğru yönetmek adına etkili bir liderlik göstermek iyi bir iletişimcinin kendine yapabileceği en önemli yatırım. Bunun için de proaktif olabilmek kritik önem taşıyor.

ÖNCELİKLER

Boyner Grup olarak sürdürülebilirlik çalışmalarımızı kurumsal iletişimin önemli bir parçası olarak ele alıyoruz. Çünkü kurumsal iletişim performansının artırılmasında, kurumun sürdürülebilirlik hedefleriyle uyumlu stratejiler belirlenmesi önem taşıyor. Bunu yaparken iletişimde hikayeleştirme yöntemleri kullanılarak, gerçek başarı öyküleri ve sürdürülebilirlik çabalarına dair duygusal bağlar kurmak çok önemli. Bunun yanı sıra şeffaf bilgi paylaşımı, düzenli raporlama ve çeşitli iletişim kanallarının kullanımı hem kurum içinde hem paydaşlarla sürekli etkileşimi güçlendirmeyi sağlıyor.

2024’te doğru mesajlar ve araçlarla hedeflerimizi doğru kitlelere ulaştıracağız. Dijital çağın içine doğan ve bugün trendlerini belirleyen yeni bir nesil var. Bu yeni nesle ulaşabilmek için onların yer aldığı tüm iletişim kanallarını doğru ve etkin bir şekilde kullanmak için uğraşıyoruz. Boyner Grup’ta iletişimin temelinde iyilik, çeşitlilik ve kapsayıcılık yer alıyor.  Sektöre ve ekonomiye katkının ötesinde topluma ve insanına fayda sağlamak olarak tanımladığımız bu iyilik kavramı 2024 yılında da önceliğimiz olacak.

Abdi İbrahim İK, Kurumsal İletişim ve Sürdürülebilirlik Grup Başkanı Dr. M. Oğuzcan Bülbül
“ALGIMIZI EN YUKARIDA TUTMAYI HEDEFLİYORUZ”
“İtibar yönetimini kuşaktan kuşağa devreden ve var olduğumuz her gün aynı titizlikle yürütülecek bir süreç olarak görüyoruz. Sahip çıktığımız kurumsal değerlerle ülkemizde ve dünyadaki algımızı en yukarıda tutmayı hedefliyoruz.”

İtibar yönetimi her şeyden önce bir süreç yönetimidir. Zira bir şirketin itibarını olumlu ya da olumsuz etkileyen çok fazla unsur var ve bu unsurlar şirketin çalışanına, iş ortaklarına, rakiplerine, topluma, yasalara ve tüm diğer paydaşlarına karşı ticari ve ticari olmayan ilişkilerinde şeffaf, adil, sorumlu, hesap verebilir olmasını gerektiriyor. Bu noktada itibar yönetimi asla tekil bir proje olarak değil, yaşam boyu özen gerektiren ve en önemlisi kurumsal kültüre entegre olmuş, kurumun tüm hücrelerine nüfuz etmiş temel bir strateji olarak görülmeli. Dolayısıyla ilk çalışan, ilk tüketici, ilk iş ortağı, ilk imzadan itibaren yasalar, kurallar ve ortak değerlerle biçimlenen bir süreçten söz ediyoruz.

SAHİCİ, SAMİMİ VE KALICI ETKİ

Toplum tarafından tercih ve takdir edilen bir şirket olmanın pek çok bileşeni var. İyi bir işveren markası olmak, sürdürülebilirlik, şeffaflık, kapsayıcılık alanlarında duyarlılık, toplumun ve gezegenin bugünü ile geleceğine yatırım gibi pek çok başlık sıralanabilir. Burada önemli olan tüm bu alanlarda sahici, samimi ve kalıcı bir etki yaratabilmektir. Zira günümüzde tüketiciler sadece son ürünle değil markaların bu başlıklardaki yaklaşımına bakarak bir değerlendirme yapıyor. Bu çerçevede, sosyal ve çevresel etkiyi gözetmek ve paydaşlarla açık iletişim, şirketin toplum nezdinde güvenilirlik kazanmasına önemli katkı sağlıyor.

“İLETİŞİM YÖNETİCİSİ ŞİRKET ELÇİSİDİR”

İletişim yöneticilerinin çalıştıkları şirketin daha güvenilir ve daha tutarlı olmasında, daha sağlıklı ve sürdürülebilir büyüme çizgisi yakalamasında kritik bir role sahip oldukları, bugün tüm dünyada giderek daha fazla kabul gören bir gerçek. Bu noktada iletişim yöneticisinin şeffaf, dürüst ve etik bir iletişim yaklaşımının çok yönlü olarak sahiplenilmesinin şirketin geleceğine, dolayısıyla şirket paydaşlarına katkı sağlayacağını çok iyi bir şekilde anlatması esastır. Ancak böylelikle şirkette itibar yönetimini öncelikli tutan, tabana yaygın bir kültürün oluşması mümkün olabilir. Konvansiyonel ve dijital medya yönetimi, paydaş ilişkileri yönetimi, kriz yönetimi, eğitim ve farkındalık çalışmaları, toplumsal fayda ve sürdürülebilirlik çalışmalarıyla tüm bunlara veri temin eden, ölçümlemeye imkan tanıyan araştırma ve analizleri içeren yoğun ajanda; iletişim yöneticisini esasında içeride ve dışarıda ‘şirket elçisi’ konumuna taşıyor.

SANKO Holding Kurumsal İletişim Direktörü Pınar Ulutaş
“KESİNTİSİZ İLETİŞİMİN ÖNEMİNE İNANIYORUZ”
“Dijitalleşme ana odaklarımızdan biri olmaya devam edecek. Dijital dünya repütasyonunu efektif şekilde yönetme gayretindeyiz. Şeffaf, samimi ve kesintisiz iletişimin önemine inanarak basın, kamuoyu, müşterilerimiz, çalışanlarımız ve paydaşlarımızla kurduğumuz ilişkinin temelindeki bu farkındalıkla yol almayı sürdüreceğiz.”

Kurumsal iletişimde de içeriği mesajlarımız belirliyor. Dolayısıyla iletişim araçları farklılaştıkça doğru mesajı doğru mecrada verebilmek, mecraların analizini doğru yapabilmek, yeni mecraların dinamiklerini anlayabilmek ve ona göre içerik oluşturabilmek için sürekli güncellenmemiz gerekiyor. Yapay zeka teknolojisinin, iletişimde niteliksel bir değişiklik oluşturma ihtimali çok yüksek. Burada mesajın kaynağının belirsizleşmesi riski var.

Avrupa Birliği Parlamentosu’nda çok yeni Yapay Zeka Yasası hazırlandı. Önümüzdeki yılın ilk aylarında Avrupa Parlamentosu’nda onaylanması, 2025’te yürürlüğe girmesi bekleniyor. Bunun hayatımızı değiştirecek önemli bir gelişme olduğunu düşünüyorum.

“HEDEF KİTLEYİ DOĞRU TANIMLAMALI”

Kurumsal iletişimin mesajdan sonra tanımlaması gereken bir diğer önemli alan da hedef kitle. Hedef kitleyi doğru tanımlayabilmek adına dünyadaki sosyal ve kültürel gelişmeleri, yaşam tarzlarını ve yaşam tarzına etki eden her şeyi takip etmelisiniz. Şu anda sürdürülebilirlik hem şirketlerin hem tüketicilerin ortak gündemi. Kesinlikle sürdürülebilirlikle ilgili uluslararası kurumların, sivil toplum örgütlerinin ve platformların eylem, rapor ve analizlerini takip etmek gerektiğine inanıyorum. Global trendlerin takip edilmesi de son derece önemli. Dünyamız bir dizi önemli değişimden geçiyor. Ancak ona eşlik eden başka büyük dönüşümler de var: Nüfus artışı, nüfusun şehirlerde yoğunlaşması, yaşam süresinin uzaması, sağlıklı ve aktif ömür arayışı, etkin tüketici geri bildirimi gibi. Sosyal medya çağındayız ve tüketiciler aynı zamanda yorumcu, aynı zamanda kanaat önderi. Bu hızlı değişimleri takip etmek ve analizi konusunda yerli ve yabancı kaynakları takip etmek gerektiğini düşünüyorum. Stratejik hedeflerimizin odağında ve kurum kültürümüzle uyumlu şekilde teknoloji ve sosyolojideki değişimleri zamanında ve doğru şekilde okumaya gayret etmeliyiz.

“KÖKLÜ GEÇMİŞİMİZİ KUTLAYACAĞIZ”

2024’te deprem bölgesinde iyileşmeye katkı sunan sosyal projeler yürütmeye devam edeceğiz. Sosyal etki yaratan birçok projeyi kendi oluşturduğumuz konteyner kentlerde hayata geçirdik. Yürüttüğümüz çalışmalarla afetten etkilenen farklı grupların ihtiyaçlarına çözüm üretme noktasında sürdürülebilir adımlar attığımızı söyleyebiliriz. SANKO Holding olarak bu yıl 120. yılımızı kutlamaya hazırlanıyoruz. Bir aile şirketi olarak 120 yılı tamamlamak müthiş bir deneyim. Köklü geçmişimizi kutlamak ve özellikle yeni nesillere bu başarıyı anlatıp ilham ve motivasyon vermek adına birçok projeyi hayata geçirme planımız var. Cumhuriyet’in 100. yılında Dünya Şampiyonu Milli Para Okçu Yiğit Caner Aydın’a sponsor olduk. Yiğit Caner Aydın, 2024 Paris Olimpiyatları’nda ülkemizi temsil edecek. Başarısını desteklemek üzere yanında olacağız. SANKO Holding, TEKNOFEST’in ana paydaşları arasında yer alıyor. 2020 yılından bu yana ana yürütücülüğünü üstlendiğimiz TEKNOFEST Çevre ve Enerji Teknolojileri Yarışması’yla geleceğin teknolojisini üretecek gençleri bu yıl da desteklemeyi sürdüreceğiz.

Eksim Holding Kurumsal İletişim Direktörü Yusuf Ekiz
“İTİBAR YÖNETİMİ KRİTİK ÖNEMDE”
“Hızlı ve doğru bilgi akışının, şeffaf iletişimin ve varsa bir krizin etkilerini en aza indirme çabalarının, şirketin itibarını korumak açısından kritik önem taşıdığına inanıyorum. Zira olumlu bir itibara sahip olmak ne kadar önemli olsa da daha da önemlisi iyi itibarı olduğu seviyeden aşağıya düşürmemektir.”

İtibar yönetimi süreçlerinin sürekli geliştirilmesi ve iyileştirilmesi, şirketin uzun vadeli başarısı için kritik önem taşıyor. Şirketlerin üst yönetimi tarafından belirlenen kurumsal stratejilerin kurumsal bir felsefe olarak benimsenmesi için ilk adım, itibara odaklanmış bir çalışan profili inşa etmekten geçiyor. Etik değerler ve standartlar, tüm çalışanlara net bir şekilde aktarılmalı, böylece herkesin bu sürece katkıda bulunması sağlanmalı. Bu temel süreçlerin ardından farklı departmanlardan itibar yönetim ekipleri oluşturma, kriz iletişim planlamaları, itibarın ölçümlenmesi ve raporlanması, sürekli iyileştirme ve geri bildirim gibi süreçlerle şirket genelinde kurumsal çerçevenin sınırları daha da belirginleştirilmeli.

PROAKTİF SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK

Eksim Holding olarak insan odaklı bir iş modeli ile proaktif sürdürülebilirliği benimsiyoruz. Çalışma koşullarımız ve hizmet kalitemiz gibi konularda etik değerlere uyumlu olmayı, toplum güvenini kazanmanın temeli olarak görüyoruz. Diğer taraftan sosyal faydayı, eğitim faaliyetlerini ve çevresel hassasiyetleri; hizmet bölgelerimizde yaptığımız insan odaklı yatırımlarla gözetmeyi önemsiyoruz. Bununla birlikte kaliteli ürün ve hizmetlerimizle müşteri beklentilerini aşmanın, toplumun takdiri için önemli bir kriter olduğuna inanıyoruz. Çalışma arkadaşlarımıza adil bir iş ortamı sunmayı ve gelişim fırsatları sağlamayı hedeflerken bu yaklaşımı, grubumuzun dışa yansıyan temel özelliklerinden biri haline getirmek için çaba gösteriyoruz. Yeni nesil iş modellerinin yanında süreç iyileştirmesi sağlayan iş fikirlerine ve teknolojiye açık bir şirket olmamız rekabet avantajının da önünü açıyor. Tüm bu değerler ve toplumun takdiriyle birlikte başarıyı ve sürdürülebilir büyümeyi hedefliyoruz.

“ŞİRKET İTİBARI SÜREKLİ İZLENMELİ”

İletişim yöneticileri öncelikle medya takibi, sosyal medya analizi, müşteri geri bildirimleri gibi yöntemlerle şirketin itibarını sürekli olarak izlemeli ve değerlendirmeli. Ayrıca şirketin sürdürülebilirlik faaliyetlerini etkili bir şekilde kamuoyuna iletmeli ve toplumun sürdürülebilirlik konusundaki beklentilerine bu kapsamda cevaplar oluşturmalı. Hızlı ve doğru bilgi akışının, şeffaf iletişimin ve varsa bir krizin etkilerini en aza indirme çabalarının, şirketin itibarını korumak açısından kritik önem taşıdığına inanıyorum. Zira olumlu bir itibara sahip olmak ne kadar önemli olsa da daha da önemlisi iyi itibarı olduğu seviyeden aşağıya düşürmemektir. Öte yandan iç iletişim stratejileri geliştirmenin de çalışanların şirket misyonu ve değerleri konusunda bilgi sahibi olmaları açısından gerekli olduğunu eklemek isterim.