CEO'LAR SALGINLA NASIL BAŞA ÇIKIYOR?

COVID-19 salgını görece kısa zamanda kontrol altına alınabilse dahi, koronavirüsün yol açtığı olumsuzlukların uzun bir müddet sürmesi bekleniyor. Herhangi bir krizi yönetmenin en etkin yolu ise onun bir adım ilerisinde olmak. Şirketlerin farklı birçok senaryoya karşı hazırlıklı olması gerekiyor. Liderlerin ise organizasyonun direncini değerlendirmesi ve mevcut sistemlerin uygunluğunu gözden geçirmesi zorunlu. Bunun, süreci çok daha rahat geçirmelerine de yardımcı olacağı aşikâr. Peki! Türkiye'nin devlerinde ağırlıklı olarak CEO'ların yer aldığı üst düzey yönetici koltuğunda oturanlar, bu dönemde neler yapıyor? İşte yanıtları...

Koronavirüs salgını; şirketler ve tüm toplum üzerinde kendine özgü zorluklara neden oluyor. Çalışanların dolaşımının kısıtlanması, operasyonel sorunları da beraberinde getiriyor. Ayrıca psikolojik faktörler, işgücü üzerinde negatif etkiye yol açıyor. Her iki durumda da, iç ve dış paydaşlarla zamanında ve etkin iletişim çok önemli. Buna göre; iş dünyasının liderleri için Covid-19 bağlamında göz önünde bulundurulması gereken temel konular mevcut. Bunları dört başlık altında özetlemek mümkün: 1- Kriz ve iş sürekliliği planlarınızı test edin. 2- Güçlü bir “Kriz Yönetimi Ekibi” oluşturun. 3- Verilere odaklanın. 4- Çalışanlarınızı ve iş ortamınızı güvende tutun...


İGA HAVALİMANI İŞLETMESİ İCRA KURULU BAŞKANI VE GENEL MÜDÜRÜ KADRİ SAMSUNLU:
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞİ ÖNCELİKLİ HALE GETİRDİK
İstanbul Havalimanı, Amerikan Yeşil Bina Konseyi tarafından “LEED Altın” sertifikası ile tescillendi. Dünyanın Covid-19 salgını ile mücadele ettiği bu süreçte aldığımız bu güzel haber, hepimizi sevindirdi.

İstanbul Havalimanı’nda tasarımdan inşaat aşamasına ve operasyon sürecine kadar, tüm adımlarımızı sürdürülebilir kalkınma hedefleri doğrultusunda atmaya özen gösterdik. Bunu kurum kültürümüzün en değerli parçası olarak görüyoruz. 

YAŞANABİLİR BİR DÜNYA...
Bizlerin, dünyanın, geleceğin, çevrenin kendine yetebilir bir devamlılık sağlaması için sürdürülebilirlik konusunu öncelikli hale getirdik. Uygulama modelimiz ile, dünyanın en büyük “LEED Altın” sertifikalı binası olduk. “Sıfır Atık” yaklaşımını kritik başarı faktörü olarak belirledik. İGA olarak bu ödül ile bir ilke daha imza attık, Türk havacılık sektörüne yeni bir başarı kazandırdık. İstanbul Havalimanı ilklerin ve enlerin havalimanı olmuş, böyle olmaya da devam edecek. “LEED Altın” sertifikası, doğru yolda olduğumuzun en büyük kanıtı. Gelecek nesillere yaşanabilir bir dünya bırakmak için var gücümüzle çalışacağız.


İSTANBUL SABİHA GÖKÇEN ULUSLARARASI HAVALİMANI (İSG) CEO’SU ERSEL GÖRAL:
SİVİL HAVACILIĞIN 7 MİLYAR DOLARLIK KAYBI, MUTLAKA TELAFİ EDİLECEK
Covid-19, daha önceki krizlerin hiçbirine benzemiyor. Hem biz hem dünya havacılığı; terör saldırıları, savaşlar, finansal krizler, SARS, domuz ve kuş giripleri vs. birçok kriz gördük. Covid-19’un etkileri ve sonuçları, hepsinden daha sert ve yapıcı olacak. Biz de hazırlıklarımızı buna göre yapıyoruz ve önlemlerimizi bu doğrultuda alıyoruz.

Dünyada toplam 25 bin uçak hizmet veriyor. Bunların 18 bini uzun bir süre yerde kaldı, sadece 7 bini havadaydı. Uluslararası Sivil Havaalanları Birliği’nin (ICAA) raporuna göre; bu sene yaklaşık 9 milyar yolcuya hizmet verilecekti. Revize edilen rakam ise yüzde 45-50’lik düşüşle 4,5-5 milyarlarda. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) ise 2020’nin tamamında “full service carrier” uçan hava yollarının, 2 milyar kişiyi taşıyacağını öngörüyordu. Bu istatistikler de %45-50’lik gerilemeyle 800 milyon-1 milyar olacak.  

%50’LİK YOLCU DÜŞÜŞÜ
Pandemi nedeniyle, dünya sivil havacılık sektörüyle benzer verilerle yüz yüzeyiz. 2019’de İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’nda 35,5-36 milyon misafir ağırladık. 2020’ye de “ocak-şubat”a bakınca iyi başlamıştık. Dış hat trafiğimiz bu iki ayda 2019’un aynı dönemine oranla %21 yükseldi. Martta salgının yayılması hızlanınca ciddi düşüşler yaşadık. Öyle görünüyor ki, Türk sivil havacılık temsilcileri olarak 2020’yi %40-50’lik kayıpla kapatacağız. Bu da, tüm havalimanlarımızda 100 milyon yolcuya karşılık geliyor. İSG’de ise 20-22 milyona tekabül ediyor. 

Dünya Bankası’nın verileri ışığında; 2020’de dünyanın Gayri Safi Yurt İçi Hasıla (GDP)’si 92 trilyon dolarlarda. Et ile tırnak gibi, ayrılamaz bir bütün olan turizm ile havacılığın GDP’ye katkısı ise %3’lerde, yani 3-3,5 trilyon dolarlarda. Türkiye’de durum, bunun çok daha ötesinde. Ülkemizin GDP’si, 2020’de 820 milyar dolar olarak tahmin ediliyordu. Bunun 70 milyar dolarlık kısmı; %8-9’da karşılık gelen bölümü turizm (40 milyar dolar) ve sivil havacılık (30 milyar dolar) sektörlerinin getirisi. İki iş kolu da ekonomik değerlerimiz ve sosyal yapımız için çok önemli. Sivil havacılığın kayıp hanesine 7 milyar dolar yazacağız; ama gelecekte bu, mutlaka telafi edilecektir. 

2021’İN ORTALARINDA, 2019 RAKAMLARINA DÖNEBİLİRİZ
Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA), toparlanma sürecini –bunu 2019 verilerine dönüş olarak görüyorlar- 3 yılda gerçekleşeceğini varsayıyor. Fakat bizim beklentimiz; dinamik yapımız, bu ortamlara alışık oluşumuz, proaktif hareket etme kabiliyetimiz sayesinde 2021’in ortalarında 2019 rakamlarına ulaşacağımız yönünde. Umut ediyorum ki, bunu başaracağız. 


DOĞA SİGORTA CEO’SU & İSTANBUL AYVANSARAY ÜNİVERSİTESİ MÜTEVELLİ HEYET BAŞKANI NİHAT KIRMIZI:
YENİ VE GELİŞMELERLE DOLU BİR DÖNEM BAŞLADI
İstanbul Ayvansaray üniversitesi olarak, CovId-19 salgını sürecinde faaliyetlerimize ara vermedik. Uzaktan eğitim yöntemini en etkin ve kesintisiz uygulayan üniversitelerin arasında yer aldık. Kesintisiz ve canlı sınıf uygulamasıyla 3 bin 339 dersi öğrencilerimize ulaştırdık.

Yükseköğretim Kurulu (YÖK) ve Koronavirüs Bilim Kurulu’nun önerileri doğrultusunda gerekli tedbirleri aldık. Personelimizin ve öğrencilerimizin sağlığını ön planda tutarak akademik ve bilimsel çalışmalara ara vermeden devam ettik. 

GÜNÜN ŞARTLARINA UYGUN YAKLAŞIMLAR 
Yeni dönemde de günün şartlarına uygun yaklaşımlar ile, vakıf üniversiteleri arasında fark yaratmayı hedefliyoruz. Açılacak yeni programlar ile, sürekli gelişimi esas alan çalışma anlayışı ve disipliniyle son gelişmeleri takip edeceğiz. Bilim, sanat, teknoloji ve spor arasındaki ilişkiyi yeniden yorumlayarak, yenilikçi bir eğitim ve öğretim sistemi sürdüreceğiz. Mezunların istihdamına yönelik, tüm Kırmızı şirketlerinin olanaklarını seferber edeceğiz.
Ayrıca, Ayvansaray Eğitim Sağlık ve Kültür Vakfı olarak, pandemi sürecinde ihtiyaç sahiplerine ulaştırdığımız yardımlarla da örnek olmaktan kıvanç duyuyoruz. Doğa Sigorta olarak, İstanbul Ayvansaray Üniversitesi’ndeki gençlerimiz ve çalışanlarımıza “kaza sigortası” koruması sağlayacağız. Ailelerine de özel indirimler sunacağız.


AXA SİGORTA CEO’SU YAVUZ ÖLKEN:
KESİNTİSİZ HİZMET İÇİN ARALIKSIZ ÇALIŞIYORUZ
Dünya Sağlık Örgütü’nün “pandemi” ilan ettiği Covid-19 sürecinde ilk önceliğimiz, çalışma arkadaşlarımızın güvenliğini sağlamak oldu. Bu zorlu dönemde de müşterilerimize ve dağıtım kanallarımıza hizmet vermeye devam edebilmek için gerekli aksiyonları aldık.

12 Mart 2020 tarihi itibarıyla tüm arkadaşlarımız için “uzaktan çalışma”yı devreye aldık ve bu sisteme hızla adapte olduk. Sigortalılarımızın kesintisiz hizmet alabilmeleri için aralıksız çalışıyoruz. Sadece eksiksiz ve ivedi bir şekilde hasar ödeyen bir şirket olmanın ötesinde, müşterilerimizin gerçek biz çözüm ortağı olma hedefimizle, “yerinde çekici” ve “yerinde cam değişimi” gibi, sosyal izolasyona destek olacak hizmetler sunuyoruz. 

COVID-19, TSS KAPSAMINDA
Sözleşmelerde istisna olmasına rağmen, Covid-19 bulgusunun pozitif olduğu vakalarda özel sağlık ve tamamlayıcı sağlık sigortalılarımıza tedavi masraflarını ödeme kararı aldık. AXA Grubu olarak ülkemizde ve globalde yürütülen Ar-Ge ve bilgi paylaşımı faaliyetlerine fon sağlıyoruz. Türkiye Sigorta Birliği (TSB) çatısı altında “Biz Bize Yeteriz Türkiyem” kampanyasına yapılan 7 milyon TL bağış, bunun bir örneği. “AXA Tüm Kalplerde Gönüllüleri” ile birlikte, kadinlarinelinden.com platformu ile bir işbirliği gerçekleştirerek sağlık çalışanları için küçük bir motivasyon paketi hazırladık. Covid-19 birimlerinin olduğu Çapa Tıp Fakültesi’ne ve Bakırköy Devlet Hastanesi’ne dağıtımlarını gerçekleştirdik.


SAP TÜRKİYE GENEL MÜDÜRÜ UĞUR CANDAN:
DİJİTAL EĞİTİM İÇERİKLERİMİZE ERİŞİMİ GENİŞLETTİK 
SAP olarak, yenilikçi ve interaktif eğitim içeriklerini herkesin kullanımına açtık. Bu kapsamda openSAP platformu üzerindeki online kurslara öğrenciler, profesyoneller ve bu dönemde öğrenmeye devam etmek isteyen herkes ücretsiz erişebilecek.

Bu dönemde eğitimde gerileme yaşanmadığından emin olmak istiyoruz. Öğrenciler ve alanlarında uzman kişiler, güvenli ve iyi işleyen online öğrenme platformuna ihtiyaç duyuyor. SAP olarak, bu inisiyatifimiz ile inovasyonu ve etkileşimi kolaylaştıracak kapsamlı dijital eğitim içeriklerimize erişimi genişlettik. Gelecek kuşağın profesyonellerini ve kullanıcılarını destekleme taahhüdümüzü ileriye taşıyoruz.

SAP ARIBA DISCOVERY KURUMLAR İÇİN ÜCRETSİZ 
Covid-19 tedarik zincirini olumsuz yönde etkiliyor. Şirketler, planlama için gerçek zamanlı bilgiye ihtiyaç duyuyor. SAP olarak, dünyanın en geniş iş ağı olan “Ariba Network”ün parçası olan “SAP Ariba Discovery”yi, 30 Haziran’a kadar tüm kurumların ücretsiz kullanıma açtık. Böylece, ihracatçılarımızın ve üreticilerimizin zorlukların üstesinden gelmelerine yardımcı oluyoruz.


LOGO GRUP YÖNETİM KURULU BAŞKANI M. TUĞRUL TEKBULUT:
İNSAN KAYNAKLARI ÖZELİNDE İHRACATI HEDEFLİYORUZ
Tüm dünyayı etkisi altına alan bu zorlu günlerin geçeceğini biliyoruz. Türkiye’nin halka açık en büyük yazılım şirketi olarak, üzerimize düşen görevi yerine getirmek, ülkemiz için yüksek katma değer yaratmaya devam etmek için aralıksız çalışıyoruz. 

Kurumsal firmaların tüm işe alım ihtiyaçları için tasarlanmış entegre ve video özellikli dijital insan kaynakları yönetimi platformu olan Peoplise hisselerinin (%86,70) alımı konusunda anlaştık. Böylece, büyüme yolunda bir adım daha atmış olduk. 

REKABETÇİ ÜRÜNLER...
Logo’nun KOBİ’lere yönelik çözümleri içinde İnsan Kaynakları önemli bir paya sahip. Logo, Ar-Ge ve ürün geliştirme çalışmaları sayesinde elde ettiği bulut tabanlı teknolojiler ile çok sayıda ve farklı ölçekte şirkete hizmet sağlamayı ve küresel rekabetçi ürünler ile İK özelinde ihracata açılmayı hedefliyor. Peoplise ürünleri, Logo’daki standart İK fonksiyonlarını tamamlayacak özellikle ve Covid-19 sonrası iş süreçlerini destekleyecek nitelikte. 


MICROSOFT TÜRKİYE GENEL MÜDÜR YARDIMCISI BERNA YILDIZ:
ŞİRKETLERE “GÜVENLİK” ODAKLI YOL HARİTASI SUNUYORUZ
Bazı şirketler tamamen evden çalışabilirken, kimileri saha operasyonlarını olduğu gibi sürdürüyor. Microsoft olarak, daha fazlasını başarmaları için bireylere ve kurumlara güç katma misyonumuz doğrultusunda, “uzaktan çalışma” konusunda yol gösteriyoruz. 

Daha önce benzerini görmediğimiz şu dönemde şirketler, en az zararla ve kesintisiz olarak faaliyetlerine devam etmeyi hedefliyor. Covid-19 pandemisinin etkisiyle daha da artan ve yaygınlaşan “uzaktan çalışma” sisteminde, güvenlik konusunda farklı ihtiyaçlar doğmaya başladı. Siber risklere ve teknoloji çözümlerine yönelik EY (Ernst & Young) Türkiye iş birliğine gittik. “Güvenli Uzaktan Çalışma Paketi” ile, kurulum adaptasyon konularını da içeren güvenlik odaklı bir yol haritası sunuyoruz. Yenilikçi, gelişmiş ve özelleştirilmiş hizmetlerimizle kurumların yanındayız.


MICROSOFT ORTADOĞU VE AFRİKA TÜKETİCİ KANALINDAN SORUMLU GENEL MÜDÜR YARDIMCISI HALİL GÖKOĞLU:
SEVDİKLERİNİZE İSTEDİĞİNİZ YERDEN ULAŞTIRIYORUZ
Bu dönemde evden çalışma ve uzaktan eğitim, hayatımızda daha fazla yer alıyor. “Daha fazlasını başarmaları için Türkiye’deki her birey ve kuruma güç katmak” hedefimiz daha da önemli hale geldi. Sevdiğimiz kişilerle bağlantıda kalmanın önemini de daha iyi fark ettik.

21 Nisan’da Office 365’in adı Microsoft 365 olarak değişti. Zamanınızı en iyi şekilde değerlendirmek ve uzaktan bağlantı kurmak gibi hızla değişen tüketici ihtiyaçlarına hitap ediyor. “Microsoft Aile Koruması” ve “Microsoft Teams” ile de kullanıcılar, ailelerini fiziksel ve dijital dünyada koruyup sevdiklerine istedikleri yerden ulaşabilecek. 

SKYPE’TA %70’LİK ARTIŞ
Skype’ı günlük kullanan kişi sayısı aydan aya %70 artış ile 40 milyona çıktı. İş hayatında her gün 44 milyondan fazla kişi Microsoft Teams’te. İnsanların daha da hızlı bağlanmalarına yardımcı olmak için Microsoft, Skype için “Anında Toplantı” adlı yeni bir özellik tanıtıldı. Ücretsiz, kaydolmadan ve indirmeye gerek kalmadan üç tıklamayla kolayca canlı toplantı oluşturabiliyor. Tek bir yerden sohbet etmeye, görüntülü konferans ve aramaya olanak veren Teams’e yeni araçlar eklendi.


ERICSSON TÜRKİYE GENEL MÜDÜRÜ IŞIL YALÇIN:
OPERATÖRLERİMİZ İLE YOĞUN BİR ŞEKİLDE ÇALIŞIYORUZ 

Operatörlerimiz, salgın döneminde artan talepler ile birlikte hizmet kalitesini sürdürmek için büyük bir özveri gösteriyor. “Evden çalışma” sürecinde yoğun kullanım sonucu, ağ trafiği üzerindeki yük ciddi şekilde arttı. Ericsson olarak, altyapı hizmetlerini sağladığımız operatörlerimizle beraber kriz döneminde kapasite yönetimi ve performans konularında yoğun bir şekilde çalışıyoruz. Şebekelerin planlanmasından, mevcut varlıkların yönetimine kadar, her zaman onların yanındayız.


BSH TÜRKİYE CEO’SU GÖKHAN SIĞIN:
ZORLU SÜRECİ DAYANIŞMA RUHUYLA AŞACAĞIZ

Türkiye’nin ve dünyanın içinde bulunduğu zorlu pandemi sürecinde BSH Türkiye olarak üzerimize düşen görevi yerine getirmek ve kahramanca mücadele eden sağlık çalışanlarımıza destek olmak adına yüz siperi üretimine başladık. 3D yazıcı ve kalp dizayn ile çok kısa bir sürede seri imalata geçtik. Çerkezköy Üretim Tesisleri’nde, vardiya sistemi ile 24 saat, gece gündüz hiç durmadan çalışıyoruz. Günlük üretimimiz 5 bin adet. Bu zorlu süreci dayanışma ruhuyla aşacağımıza inancımız tam.


NOVARTİS GRUP TÜRKİYE BAŞKANI DR. ALTAN DEMİRDERE:
TEMEL KAYGIMIZ ÇALIŞANLARIMIZ İLE HASTALARIN SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
3 tesisimizde üretimimiz, koruyucu önlemlerle kesintisiz sürdürülüyor. Türkiye’nin ve ihracat yaptığımız 100’ü aşkın ülkenin ihtiyacını karşılıyoruz. İlaç yardımları ve bağışlarla öncü olduk. Ar-Ge çalışmalarına hızla devam ediyoruz.

Covid-19 tedavisi için faydalı olduğunu kanıtlarsak, küresel klinik araştırma çabaları için 130 milyon tablet hidroksiklorokin bağışlamayı taahhüt ediyoruz. Temel kaygımız, çalışanlarımız ile hastaların sağlığı ve güvenliği. “Esnek çalışma” ya da “evden çalışma”yı uzun süredir uyguluyoruz. Bunun için, bilgi işlem altyapısı çok iyi kurulmalı. Birçok şirket bunu devam ettirecek.

“ESKİ NORMAL” ARTIK ÇOK GERİDE KALDI 
İç iletişimi desteklemek, sağlık uzmanlarına ve hastalara ulaşmak için dijital teknolojilerin kullanımını hızlandırdık. Toplantılarımızı, online programlar üzerinden gerçekleştiriyoruz. Yenilikçi İK uygulamalarımız, “esnek çalışma” modelimiz ve dijital çözümlerimiz ile, bu sürece nispeten daha kolay adapte olduk. “Eski normal” artık çok geride kaldı. Salgının bitişiyle birlikte sadece iş hayatında değil, birçok alandaki “yeni normal”e adapte olacağız. 


P&G TÜRKİYE, KAFKASYA VE ORTA ASYA YÖNETİM KURULU BAŞKANI & AMCHAM TÜRKİYE YÖNETİM KURULU BAŞKANI TANKUT TURNAOĞLU:
TOPLUMA KATKI SUNUYORUZ
Fayda projelerinin son aşamasını Ramazan Bayramı döneminde gerçekleştirdik. Gelir kaybına uğramış on binlerce ihtiyaç sahibi aileye, Kızılay iş birliğiyle, 1,5 milyon liralık temel hijyen, sağlık ve kişisel bakım ürünleri bağışına, 3 milyon TL daha eklendi. P&G Türkiye olarak, geçmişte olduğu gibi, böylesine özel dönemlerde ve elbette gelecekte de topluma katkı sunacağız.


AMCHAM’DA “ACİL DURUM ÖNLEM PLANI”
100 bin kişiye istihdam sağlayan 110’dan fazla AmCham Türkiye şirketi, hem çalışan sağlığının korunması hem de farklı sektörlerde artan talebin karşılanması önceliğiyle “acil durum önlem planları”nı uygulamaya aldı. Üyelerimiz, Türkiye’ye 35 milyon TL nakdi ve ayni destekte bulundu.


BARILLA GIDA A.Ş. GENEL MÜDÜRÜ PIERO MIRRA:
HEP BİRLİKTE YENİ BİR BAŞARI HİKÂYESİ YAZABİLİRİZ
Türkiye’yi, anavatanı olduğu “durum buğdayı” üretiminde tekrar kendine yeten bir ülke konumuna getirebiliriz. “Yüzde 100 Türk buğdayı’ taahhüdümüz ile sadece makarnamızın kalitesini geliştirmekle kalmadık, üretim koşullarını daha sürdürülebilir hale getirdik.

Tüm paydaşlarla iş birliği içinde, verimi ve kaliteyi yükselten, üreticinin daha fazla kazandığı, aynı zamanda çevresel etkisi düşük doğru tarım modelleri uygulanmalı. Durum buğdayı olmadan makarna olmaz, hatta bizler de olamayız. Zengin ve verimli topraklara sahip olan Türkiye, bu stratejik tahıl ürününün üretiminde yeni bir başarı hikâyesi yazabilir. 

TABLO DÜZELMELİ...
2019’da hasat, tahminlerin çok altında gerçekleşti. Ülkemiz, rekor bir düzeyde, 1,4 milyon ton durum buğdayı ithal etmek zorunda kaldı. Dünyanın yaşadığı büyük sarsıntının etkilerini de hesaba kattığımızda, sürdürülebilir olmayan tabloyu mutlaka düzeltmeliyiz. Ayrıca, Anadolu'nun dört bir yanında yüzlerce çiftçimiz, özenle en kaliteli buğdayları Filiz için yetiştiriyor. Makarnamızın tarladan sofraya çevresel etkisini daha iyi analiz ediyor, karbon, su ve ekolojik ayak izini gözlemliyoruz.


PINAR SÜT MAMÜLLERİ SANAYİİ A.Ş YÖNETİM KURULU BAŞKANI İDİL YİĞİTBAŞI:
SAĞLIKLI VE GÜVENİLİR ÜRÜNLER SUNUYORUZ
İnsanlar, hijyenik ortamlarda el değmeden hazırlanan gıdaları gönül rahatlığıyla tüketebiliyor. Alışkanlıklarımızı değiştiren günleri yaşarken, bu dönem, bizi güvenilir markalara yöneltti. Ambalajlı süt ürünlerine gösterilen talep, Mart-Nisan 2020’de yüzde 16,8 arttı.

Dünya Sağlık Örgütü’nün “İyi olma hali” olarak yorumladığı ‘Wellness’ denilen “sağlıklı yaşam” ve “sağlıklı beslenme” akımı yükselişte. Sürdürülebilir Kalkınma için “Küresel Hedefler’” kapsamında yer alan “Sağlıklı Bireyler” ve “Sorumlu Üretim ve Tüketim” maddeleri ışığında biz de Pınar olarak ürünlerimizle geniş bir yelpazeye sesleniyoruz. 

132 KONTROL NOKTASINDA ANALİZ
18 binden fazla üreticimiz ve yüzlerce kooperatiften aldığımız sağlıklı sütleri “Pınar Süt Kalite Kriterleri” doğrultusunda işliyoruz. Gıda güvenliği şartlarının sürekliliğini sağlamak adına 132 kontrol noktasında analizler yapıyoruz. Ege, İç Anadolu ve Güneydoğu Anadolu’daki yatırımlarımız ile, hayvancılığın kalkınması için çalışıyoruz. Pınar Enstitüsü ile son 5 yılda 13 farklı ilde, 7 bin 500’ü aşkın üreticiye hayvan sağlığı, hayvan besleme ve hijyen eğitimleri verildi.


COCA-COLA İÇECEK CEO’SU BURAK BAŞARIR:
KÜÇÜK İŞLETMELERE “CAN SUYU” DESTEĞİ VERİYORUZ
Türk Kızılayı, TİDER ve Ahbap Derneği gibi STK’lar ve ilgili kamu otoriteleri ile beraber hareket ederek farklı alanlarda ihtiyaçları karşılamak amacıyla, 13 milyon TL’yi aşan destek sağladık.

Coca-Cola Vakfı aracılığıyla Kızılay için 10 milyon TL’lik kaynak oluşturduk. 7 bölgedeki 29 şehirde, 150 bin haneye ulaşan gıda bankalarına Temel İhtiyaç Derneği (TİDER) ile ulaşıyoruz. 15 binden fazla yeme-içme hizmeti sektörü çalışanına Ahbap aracılığıyla alışveriş kartı gönderdik. 

1,25 MİLYON TL BAĞIŞ
Ana partneri olduğumuz  “Küçük İşletmem İçin” projesi ile, ekonominin can damarı olan küçük işletmelere, hayat normale döndüğünde gereken can suyunun karşılanmasına katkı için ürün desteği veriyoruz. Karantinadaki yaklaşık 20 bin kişiye içecek temin ettik. Üniversite hastanelerinde sağlık çalışanlarına, 112 Acil servisindekilere ve yerel yönetimlere ihtiyaçlara yönelik ürün yolladık. İlk etapta 11 ton yüzey temizleme sıvısını İl ve İlçe Sağlık Müdürlükleri’ne ve üniversite hastanelerine eriştirdik. Ana hissedarımız Anadolu Grubu’nun “Biz Bize Yeteriz Türkiyem” kampanyasına 5 milyon TL’lik bağışında, Coca-Cola İçecek olarak 1,25 Milyon TL ile yer aldık. 


GARENTA VE İKİNCİYENİ.COM GENEL MÜDÜRÜ EMRE AYYILDIZ:
ARAÇ DEZENFEKSİYONUNA EKSTRA HASSASİYET GÖSTERİYORUZ
MOOV by Garenta hizmetimiz ile salgın döneminde önemli bir sorumluluğu üstlendik. Toplu taşıma veya taksi kullanmak istemeyenler, MOOV by Garenta’yı tercih etti. Salgın sonrasındaki “yeni normal”le birlikte paylaşımlı araçlara ilginin daha da artacağını düşünüyorum. 

Paylaşımlı araçlar; hızlı, basit ve pratik bir şekilde ulaşım ihtiyacını karşılıyor.Tüm süreç dijital olarak işlediği için paraya bile temas etmiyorsunuz ve aynı zamanda kendinizi izole ediyorsunuz. Araç dezenfeksiyonuna ekstra hassasiyet gösteriyoruz. Her zamanki temizlik ve hijyen işlemlerine ek olarak farklı bir uygulama gerçekleştiriyoruz. Bakteri ve virüslere karşı, Sağlık Bakanlığı onaylı, nano gümüş teknolojisiyle geliştirilen bir ürünle MOOV by Garenta’daki 1.700 araçlık filomuzu ve Garenta DAY şubelerimizi dezenfekte ediyoruz.

İKİNCİYENİ.COM’DA TÜM SÜREÇ, ONLINE İŞLİYOR
İkinciyeni.com, tam dijital alt yapısıyla Covid-19 salgını döneminde kullanıcıların hayatını kolaylaştırdı. Tüm süreç online işliyor. Türkiye’de bir ilki daha gerçekleştirerek, son 5 ayda satılan 10 bin aracın gerçek satış verilerini sitemizi ziyaret edenlere ücretsiz sunmaya başladık. Lojistik hizmetimiz ile, satın alınan araç, bulunulan lokasyona getirtilebiliyor.


JOLLY YÖNETİM KURULU BAŞKANI METE VARDAR:
TÜM MİSAFİRLERİMİZİN GÖNLÜNÜ ALACAĞIZ
Tüm departmanlarımız, en iyi hizmeti sunabilmek için hummalı bir çalışma içinde. İş ortaklarımızla birlikte misafirlerimizin hijyeni için gerekli tüm koşulları sağlıyoruz. Turizmde kültür, doğa ve insan da çok önemli. Önlemlerimizi alarak gezeceğiz.

Tarih değişikliği ve iadelerle ilgili süreci başlattık. Tüm misafirlerimizin gönlünü alacağız. Otel partnerlerimiz ciddi çalışmalar gerçekleştiriyor. Farklı konsept hazırlıkları içindeyiz. Uçak yolculuğu tercih etmeyenler için özel transfer paketleri olacak. Araçlarımız ve şoförlerimiz, her sefer öncesi tüm hijyenik kontrollerden geçecek. Böylece seyahatler, gönül rahatlığıyla gerçekleşecek.

GÖRÜNTÜLÜ REZERVASYON...
Pandemi sonrasında kültür turlarına daha da ağırlık vereceğiz. Kapasiteyi 45’ten 22 koltuğa küçülttük. Aile ve arkadaş grupları, 6 ve 12 kişilik butik deneyimler yaşayabilecek. Açık hava programlarının sürelerini artırdık. İçinde geçirilen zamana limit getirdiğimiz otobüslerimizin, güne başlamadan dezenfeksiyonu yapılacak. Herkese hijyen setleri verilecek. Ayrıca, teknolojiye en çok maddi kaynak ayıran şirketlerin başındayız. Türkiye’de ilk olacak “görüntülü rezervasyon uygulaması”nı devreye sokacağız.


TİTANİC HOTELS GROUP GENEL DİREKTÖRÜ GÖKHAN ÖZBATIR:
OLASI VAKALARDA EYLEM PLANLARIMIZ HAZIR 
Misafirlerimizin sağlığı ve konforu bizim için önemli. Tüm otellerimizin bulunduğu lokasyonlar merkezi ve tam teşekküllü sağlık kurumlarına ulaşımları çok kolay. Resort otellerimizde Memorial Sağlık Grubu ile iş birliği yapıyoruz ve doktor hizmetimiz var. 

Otellerimizin bulunduğu Türkiye ve Almanya’da, hızla normalleşme sürecine geçiliyor. Her iki ülkenin de sağlık sistemlerinin bu tür durumlar için son derece hazırlıklı ve çok yeterli olması önemli bir etken. Olası vaka durumlarında eylem planlarımız hazır. Misafirlerimiz ve çalışanlarımız için temiz ve güvenli bir ortam sunma taahhüdüyle çalışıyoruz. Dünyada bir ilk olacak ve turizm işletmelerine uluslararası kabul görmüş firmalarca verilecek salgınlarla ilgili hijyen sertifikasyon programına desteklerimiz de sürüyor.


FORD OTOSAN GENEL MÜDÜRÜ HAYDAR YENİGÜN:
DAYANIŞMA RUHUNU KORUMAK ÇOK ÖNEMLİ
Ford Otosan olarak dayanışma ruhunu, hem hizmet ve servislerimizde sunduğumuz kolaylıklar ile hem de sağlık çalışanlarına destek olmak üzere paydaşlarımızla birlikte gerçekleştirdiğimiz yüz siperliği, aerosol box ve koruyucu tulum üretimleriyle sergilemeye gayret ettik.

Sıra dışı bu süreçten güçlü çıkmak için iletişimde kalmak ve dayanışma ruhunu korumak çok önemli. Bu dönemin en fazla etkilenen kesimlerinden birinin de 65 yaş üzeri vatandaşlarımız olduğunu unutmadık. Sosyal mesafeyi korumaya büyük özen gösterirken, gönüller arasındaki mesafeyi kısaltmak için çaba harcamanın önemine inandık. 

EMEKLİLERİMİZE DESTEK 
“Gönlüm Senle Platformu” ile hayata hayata geçirdiğimiz “Sen Ara, Ford Otosan Burada” projesi, yalnızca emeklilerimize destek olmamızı sağlamadı. Genç Ford Otosanlılar, kendileriyle aynı yollardan geçmiş büyükleriyle bir araya gelerek önemli bir hayat deneyimi kazandı. Gönüllüler, talepleri yanıtlamaya, karantinanın yarattığı endişe ve kaygılardan uzaklaşılması için çaba harcadı. Güçlü birlikteliğimizi bir kez daha pekiştirdiğimiz bu proje, hepimiz için mutluluk ve gurur vesilesi oldu.


KOLUMAN A.Ş. İŞTİRAKİ MONDE MOTORLU ARAÇLAR A.Ş. YÖNETİM KURULU BAŞKAN VEKİLİ ALTUĞ ERCİŞ:
TÜM ZORLUKLARI AŞACAK GÜCE SAHİBİZ
Fransız lüks otomobil markası DS, pandemi döneminde, haftanın 7 günü, 24 saat satış ve servis hizmeti verdi. Müşterilerimiz dijital kanallardan ulaşarak tüm bilgileri alabiliyor. Bu süreçte “online” olarak takas işlemleri ve satışlar da gerçekleştirdik.

Otomotiv sektörü, salgından olumsuz etkilendi; ancak tüm zorlukları aşacak güce sahibiz. Normalleşme ile birlikte ertelenen taleplerin devreye girecek. “Premium segment”in, 2019’a göre kayıp yaşamadan 2020 yılını tamamlayacağı düşüncesindeyim. Yılın ilk 4 ayında 183 adetlik satış yaptık. DS olarak hedefimiz, 750 bandında bir rakam. 

SANAL GERÇEKLİK...
Ankara Çankaya’da hizmete giren 350 metrekarelik tekonolojik lüks “showroom”u, kasımda İstanbul’un Anadolu yakasının en prestijli bölgesinde açılacak bir yenisi izleyecek. DS, iş yapış şekli ve tarz olarak diğer premium markalardan farklılaşıyor. Showroomlarımızdaki sanal gerçeklik alanımızda gözlüğü takan müşterilerimiz, canlı olarak otomobilin bütün özelliklerini tek tek inceleyebiliyor. Renklerini ve deri döşemelerini değiştirebiliyor, modeli 360 derece görebiliyor. 24 saat test edebiliyorlar. Servis zamanında biz araçlarını aldırıyoruz, işlemini yaptırıyoruz ve geri götürüyoruz.