CEO'LARIN İŞ BİRLİĞİ ROTASI

İç pazara hâkim Türk şirketleri, gücünü globale yayma isteğiyle ön plana çıkıyor. Bazılarının maliyet avantajıyla gittiği sınır ötesinde, yatırımlarında her geçen gün iddialı hale geldiği görülüyor. Birçok topluluğumuz, satın alımlar ve yatırım yoluyla global arenada ses getiriyor, artık ezberlenen ünlü markalarıyla da adından fazlaca söz ettiriyor. Öyle ki, sermayede sınırların kalktığı yeni dünya düzeninde, Türk girişimcilerin başka ülkelere yönelmesi de gayet normal. Türkiye'den yurt dışına yönelik gerçekleştirilen yatırımlar da dikkate alınacak bir boyuta ulaştı ve analiz edilmesi gereken bir konu haline geldi. İşte bu gerçek, Ağustos 2019 "CEO Ajanda" dosyamıza yön verdi. Ünlü CEO'larımız, odağındaki ülkeleri ve yakaladıkları fırsatları anlattı.

Türk şirketlerinin, büyümelerini hızlandırmak ve son derece rekabetçi olan yabancı pazarlarda varlığını sürdürebilmek için sürekli olarak kendilerini geliştirmesi zorunlu. Ülke sınırları dışına doğru genişlemeye çalışırken, diğerlerinin “uluslararasılaşma” maceralarından kazanımlar da elde edilebilir. 

BAŞARI NOKTASINDA, YETENEK TAKVİYESİ İÇİN BÜYÜK ADIMLAR ŞART
Global arenada başarıya ulaşmada; girişimci bir vizyon, hızlı karar alma ve karmaşıklık yönetimi yeteneği hayati öneme sahip niteliklerin başında geliyor. Ancak sadece bunlara sahip olmak, güçlü bir yer edinmek için yeterli değil. “Uluslararası Şirket” konumuna ulaşmak ve varlığını bu şekilde sürdürmek isteyenler, kurum kültürlerini ve kabiliyetlerini takviye etme noktasında büyük adımlar atmalı.

HANGİ ÜLKEDE HANGİ FIRSATLARI YAKALAYACAKLAR?
Türk devlerinin çoğunluğu, yurt dışına, Türkiye ekonomisindeki darboğaz ve çalkantı yüzünden değil, “küresel marka olma” hedefi kapsamında açılıyor. Biz de bu noktada sözü “yöneticilerin yöneticisi” CEO’lara bıraktık. Öncelikle, yu anda yatırım amaçlı seyahat ettikleri ve odaklarındaki yerlerden haberdar olduk. Ardından, kendilerini bu denli heyecanlandıran bu ülkelerde hangi fırsatları yakalayacakları bilgisini edindik...

PEGASUS HAVA YOLLARI GENEL MÜDÜRÜ MEHMET T. NANE:
MİSAFİRLERİMİZİ 42 ÜLKEDE TOPLAM 111 NOKTAYA UÇURUYORUZ
Son dönemde Venedik, Riyad, Manchester, EIndhoven, Kazablanka ve çok kısa bir süre önce Dubai, Abu Dhabi ve Şarjah’tan sonra Birleşik Arap Emirlikleri’ndeki 4. noktamız olan Ras Al-Khaimah hattımızı açtık.

Ekim sonu itibariyle misafirlerimizi 42 ülkede toplam 111 noktaya uçuruyoruz. Uçuş izinlerini tamamlayarak uçuş ağımızı yeni hatlarla genişletmeye devam edeceğiz.

ÜLKEMİZİN KEŞFEDİLMESİNE YARDIMCI OLUYORUZ
Farklı ülkelere uçarak Türkiye’den misafirlerimize farklı ülkeleri/bölgeleri keşfetme imkânı tanıyoruz. Bunun yanı sıra yabancı misafirlerin de ülkemizi keşfetmesine yardımcı oluyoruz. Çünkü doğası ve tarihi nedeniyle, Türkiye turizm için son derece cazip bir ülke konumunda.


MEHMET GÖÇMEN SABANCI HOLDİNG CEO’SU:
SON İKİ YILDA ABD'DE DÖRT ÖNEMLİ ŞİRKETİ BÜNYEMİZE KATTIK
Yüksek katma değerli alanlarda büyüme vizyonumuzun ana platformu olan Kordsa, son iki yılda yaptığımız yaklaşık 300 milyon dolarlık yatırımla, global ölçekte ileri malzeme teknolojileri üreten bir şirkete dönüşüyor.

İştiraklerimizden ve güçlendirme teknolojileri pazarının global oyuncusu Kordsa, ABD’li Axiom Materials’ı bünyesine kattı. Stratejik ve yüksek büyüme potansiyeline sahip alanlarda yetkinlikleri geliştirmek adına kritik önem taşıyan satın alma, 181 milyon dolar şirket değeri üzerinden gerçekleşti. Bu, Sabancı Topluluğu olarak, işlerimizi evrensel standartlarda yönetme anlayışımızın bir göstergesi. Ülkemizin uluslararası piyasalardaki gelişimini de destekleyecek.

İKİNCİ BİR KORDSA YARATMA HEDEFİ...
2018’de bünyemize kattığımız, uzay ve havacılık endüstrisine ileri kompozit malzemeler sağlayan Fabric Development, Textile Products ve Advanced Honeycomb Technologies şirketleriyle, faaliyet alanımızı ve yetkinliklerimizi genişletmiştik. Axiom Materials ile ikinci bir Kordsa yaratma hedefinin ilk aşamasını tamamlamış olduk. Axiom Materials’ın ürünleri, uçak motorlarının yanı sıra, farklı sektörlerde yeni nesil birçok uygulamada kullanılıyor. Dünya devlerinin tedarikçisi Kordsa’nın yeni ürün geliştirme potansiyeli de güçleniyor. Kordsa, seramik matriks kompozitler alanında iddialı bir konuma geliyor.

YILLIK 150 MİLYON DOLARI AŞAN BİR İŞ KOLU YARATTIK
Sabancı Topluluğu’nun dönüşümündeki odak konularımız, dinamik portföy yönetimi ve yüksek teknoloji odaklı yatırımlar. Son iki yılda, ABD’de dört önemli şirketi bünyemize kattık ve yıllık 150 milyon doları aşan bir iş kolu yarattık.

ORTADOĞU HOLDİNG İNŞAAT GRUP BAŞKANI NUSRET KAYHAN APAYDIN:
BİRİKİMLERİMİZİ, BATI AVRUPA’DA DEĞERLENDİRME İMKÂNLARINI ARAŞTIRIYORUZ
Son yıllarda inşaat sektöründe ciddi bir daralmanın yaşanması, sektördeki oyuncuları yeni pazarlar aramaya yönlendiriyor. AB içindeki ekonomileri nispeten zayıf ülkelerden Batı Avrupa’ya yapılan yoğun göç hareketlerinin ve buradaki iç dinamiklerin ise konut ihtiyacını arttırdığını gözlemliyoruz. 

Faaliyet alanlarımız arasında inşaat, sağlık, turizm enerji, çevre teknolojileri ve lojistik yer alıyor. Ülkemizde devam eden yatırımlarımızın yanı sıra, son dönemde radarlarımızı çevirdiğimiz ülkeler arasında, Batı’da Almanya, İngiltere ve İskandinav ülkeleri, Kuzey Afrika’da Fas ile Orta Asya’da Özbekistan’ı sayabiliriz.

ALMANYA GİBİ ÜLKELERDE KONUT AÇIĞI SÖZ KONUSU
İnşaat sektöründeki birikimlerimizi, Batı Avrupa ülkelerinde değerlendirme imkânlarını araştırıyoruz. Almanya gibi Batılı ülkelerde imara açılan arsaların kısıtlı olması nedeniyle, önemli bir konut açığı söz konusu. Buna mukabil bu ülkelerde iş yaparken bürokratik kuralların karşılanması, üretimde standartlara yüksek düzeyde uyum ve denetimlerdeki sıkılık, başarılması ve aşılması gereken yeni meydan okumalar olarak karşımıza çıkıyor. 
Ancak içinde yaşadığımız coğrafyanın bizlere kazandırdığı hızlı adaptasyon yeteneği ve çevik hareket edebilme kabiliyetini, bilimsel çalışma teknikleriyle mezcedebildiğimiz ölçüde bu ülkelerde de rekabet avantajı kazanabileceğimizi düşünüyoruz.

NİŞANTAŞI HASTANEMİZ İÇİN YENİ PLANLARI HAYATA GEÇİRECEĞİZ
Sağlık turizmi açısından ilk 5 içine girerek dünyanın önde gelen ülkeleri arasındaki yerimizi aldık. Bu yıl 7 milyar doları bulması beklenen sağlık turizmi faaliyetlerinde özellikle Avrupa’dan gelen hastalar veya danışanlar önemli yer tutuyor. Biz de özellikle obezite ve estetik alanlarında uzmanlaşan Nişantaşı Hastanemiz için Almanya, İngiltere ve İsveç gibi ülkelerde temsilcilik ofisleri oluşturmak, estetik ve güzellik merkezleri açmak gibi planlarımızı hayata geçirmeyi planlıyoruz. 
Türkiye için yükselen yıldız konumundaki bu alanın önündeki en büyük tehdit, bazı fırsatçıların hastane koşullarında verilmesi gereken sağlık hizmetlerini uygun olmayan koşullarda ve ehil olmayan kişilerce gerçekleştirip, hedef ülkelerdeki imajımızı sarsması. Kamu denetçilerinin konuya ciddi olarak eğilmesi bugün ve gelecek için çok önem taşımakta.

WOME DELUXE İÇİN YURT DIŞINDAN YATIRIM ÖNERİLERİ ALIYORUZ 
Ülkemizde aile konseptli lüks otel kategorisinin en önemli markası haline gelen Wome Deluxe otelimiz için yurt dışından yatırım önerileri alıyoruz. İspanya’nın da aralarında bulunduğu alternatiflerden ilk etapta Fas, yatırım yapılabilecek ülke olarak görünüyor. 2004’ten beri inşaat, üretim ve lojistik alanlarında faaliyet yürüttüğümüz Özbekistan’da, Kerimov dönemi sonrası ülke ekonomisinin daha liberal hale gelmesi ve canlanması neticesinde özellikle endüstriyel tesis inşaatı tarafında yeni projelerle ilgileniyoruz.

KATMERCİLER İCRA KURULU BAŞKAN VEKİLİ FURKAN KATMERCİ:
HIZIR’IN İLK İHRACATI, BİR AFRİKA ÜLKESİNE
20.7 milyon dolarlık sipariş, yaklaşık üç yıldır süren yurt dışı tanıtım çalışmalarının ilk meyvesi. Çok uzun olmayan bir sürede, HIZIR’ı envanterine dahil edecek yeni ülkelerin duyurularını yapacağımıza inanıyoruz.

Yüksek performansa sahip HIZIR, yurt dışında da ilgi çeken bir zırhlı. Sadece ülkemiz için değil, dost ülkeler için de çok güçlü ve önemli bir muharebe aracı. Türkiye’den sonra bir Afrika ülkesinin silahlı kuvvetlerinin envanterine giriyor. 

YAKLAŞIK 60 ÜLKEYE İHRACAT 
Çok sayıda potansiyel alıcıyla temaslarımız devam ediyor. Yaklaşık 60 ülkeye ihracat yapmış, ihracata her zaman büyük önem veren bir firma olarak, HIZIR’ın da katkısıyla Katmerciler markasını dünya savunma sanayinde daha fazla duyurmaya kararlıyız.
 


TFI TAB GIDA YATIRIMLARI YÖNETİM KURULU BAŞKAN YARDIMCISI VE CEO'SU KORHAN KURDOĞLU:
EDİNDİĞİMİZ TECRÜBEYLE ÇİN’DEKİ TÜKETİCİLERİN BEKLENTİLERİNİ ÇOK İYİ BİLİYORUZ
TFI TAB Gıda Yatırımları A.Ş. (TFI) olarak 2012 yılında Burger King ile başladığımız Çin operasyonlarına Popeyes markasını da ekledik. Burger King ile kısa sürede ülkede 1.000’in üzerinde restoran sayısına ulaştık. 10 yıla kadar sisteme 1.500 yeni Popeyes restoranı eklemeyi hedefliyoruz.

2.200’ü aşkın restoranımız ve 50.000’in üstünde çalışanımızla, Türkiye’nin pazar lideri ve Çin’in en hızlı büyüyen hızlı servis restoran (HSR) zinciri işletmecilerindeniz. Aynı zamanda Kıbrıs, Gürcistan ve Kuzey Makedonya Cumhuriyeti’ndeyiz. 

2012’DE CESUR BİR ADIM ATTIK
2012’de Çin’e yatırım kararı almak atılmış cesur bir adımdı. 2019’da geldiğimizde, bu kararın şirketimizin büyümesine ne kadar büyük etkisi olduğunu görüyor ve restoran operasyonlarında Çin’de gösterdiğimiz bu başarının global bir şirket olarak bizi getirdiği noktadan ülkemiz adına da gurur duyuyoruz. 
    
POPEYES’I DA ÇİN’DEKİ PORTFÖYÜMÜZE EKLEDİK
TAB Gıda ile Türkiye’de 1995’te başladığımız operasyonlarımızla Türk tüketicisinin beklentilerini çok iyi anlamıştık. Bugün, aynı şekilde Çin’de edindiğimiz tecrübeyle oradaki tüketicilerin de beklentilerini çok iyi biliyoruz. Burger King ile edindiğimiz deneyim, Popeyes’ı da Çin’deki portföyümüze eklememizle TFI’yı bambaşka bir konuma taşıyacak.
Popeyes’ın yenilikçi ve benzersiz lezzetteki ürünlerinin Çin pazarında büyük bir ilgiyle karşılaşacağını biliyoruz. Ürünün kalitesine TFI’nın operasyon ve pazarlama alanlarındaki mükemmelliği de eklendiğinde, Burger King’le Çin’de kısa sürede yakaladığımız başarı çıtasını, Popeyes ile birlikte çok daha yukarılara taşıyacağımıza inanıyoruz. Çin’de 1.000’in üzerinde Burger King restoranının operasyonlarını yönetiyoruz. 10 yılda sisteme, 1.500 yeni Popeyes restoranı eklemeyi hedefliyoruz.

1 MİLYARA YAKIN KİŞİYİ ÜRÜNLERİMİZLE BULUŞTURUYORUZ
TFI TAB Gıda Yatırımları A.Ş.’nin dünya genelindeki operasyonarında 50 binin üzerinde çalışanı ve 2 binden fazla restoranı bulunuyor. Her yıl 400 milyonu Türkiye’de ve 500 milyonu Çin’de olmak üzere 1 milyara yakın kişiyi ürünlerimizle buluşturuyoruz. Kuzey Makedonya Cumhuriyeti’nde sistemine dahil ettiğimiz Burger King ve Usta Dönerci restoranlarıyla Türkiye ve Çin dışındaki restoran sayısı 26’ya ulaştı.


ANADOLU GRUBU İCRA BAŞKANI HURŞİT ZORLU:
HEDEFLERİ, YEREL VE KÜRESEL PAYDAŞLARININ GELECEĞİYLE UYUMLU PLANLIYORUZ
Anadolu Grubu, yurt dışında bölgesel oyuncu olarak küreselleşme, dünyanın en büyük şirketleriyle ortaklıklar kurma ve markalı tüketici ürünleri geliştirme hedefleri doğrultusunda, Türkiye için katma değer yaratarak hızlı ve sağlıklı büyümesini devam ettiriyor.

Büyüme, bizim için sadece rakamlarla ifade edilen ekonomik bir kavram olmanın ötesinde. Değerlerimizi ve iş etiğimizi, dünyamız ve insanımız için daha güzel bir gelecek hayâlimiz doğrultusunda belirliyoruz.
Gelişimimizi planlarken, tüm paydaşlarımız için değer yaratma sürecini sürdürülebilir kılabiliyorsak, büyüme bizler için anlam kazanıyor. İnsana ve topluma değer katmayı, ana değerlerimizden biri olarak konumlandırırken, sürdürülebilirliğe de iş stratejilerimizin odağında yer veriyoruz. Kurumsal hedeflerini, yerel ve küresel ölçekteki paydaşlarının ve gezegenimizin geleceğiyle uyumlu olacak şekilde planlayan grubumuz, ekonomik, çevresel ve sosyal etkilerini pozitif yönde geliştiren şirketleriyle, sürdürülebilir gelişimi destekliyor.

BM'NİN EVRENSEL ÇAĞRISI...
Birleşmiş Milletler (BM)'nin evrensel çağrısı olan 'Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri' yoksulluğu ortadan kaldırmayı, dünyamızı korumayı ve tüm insanların barış ve refah içinde yaşamasını amaçlıyor. Ortak aklın gücüne her zaman inanan bir grup olarak, bu hedeflerin gerçekleşmesi için birlikte hareket etmenin ve kolektif bir bilinç yaratmanın olmazsa olmaz olduğunun farkındayız. 



KASTAMONU ENTEGRE CEO'SU HALUK YILDIZ
İTALYA’NIN EN BÜYÜK TÜRK YATIRIMCISIYIZ
İtalya mobilya sektörüne yönelik ürün ihtiyacına daha iyi yanıt verebilmek ve tasarım yönünü ön plana çıkarmak amacıyla, Pesaro’daki 2.000 metrekare alanlık merkezi hayata geçirdik.

Kuruluşumuzun 50. yılında İtalya’da üretime başladık. Dekorasyon alanında yeniliklerin öncüsü olan İtalya’nın tasarım DNA’sından ve tüketici beklentilerinden hareketle, bu alandaki ihtiyaca cevap verecek Pesaro’da, Kastamonu 'Entegre Design Center'ı açtık. 

GİDEREK ARTAN BİR TÜKETİCİ TALEBİYLE KARŞI KARŞIYAYIZ
İtalya’da giderek artan bir tüketici talebiyle karşı karşıyayız. Marka bilinirliğimizin artması mutluluk verici bir gelişme. Dünyanın tasarım ve dekorasyon merkezi konumundaki İtalya’da, diğer ülkelerden farklı olarak sürekli yeni talep ve beklentiler pazarı şekillendiriyor. Bu doğrultuda, geleceğin tasarımlarını kullanıcılardan gelen geri bildirimler ve öneriler ışığında birlikte şekillendireceğimiz bir tasarım merkezini hayata geçirme kararı aldık.

YENİ FİKİRLERİN TOHUMUNU ATMAYA DEVAM EDECEĞİZ
İtalya’nın en büyük Türk yatırımcısı olarak, Pomposa tesislerimizde İtalyan ağaç bazlı panel sektörüne önemli katkıda bulunacağız. İthal ürünleri ikame ederken, Pesaro’daki yeni tasarım merkezimizle de bir Türk üretici olarak bölgenin nabzını tutmaya ve yeni fikirlerin tohumunu hep birlikte atmaya devam edeceğiz.


MICRO FOCUS CEO'SU STEPHEN MURDOCH:
TÜRKİYE YATIRIM YAPMAK İÇİN İDEAL BİR PAZAR

Türkiye’de iş yapan şirketlerin sürekli bir inovasyon arayışı ve Ar-Ge vizyonu çizdiğini görüyoruz. Bu da hem bölgesel hem global anlamda, Türkiye’yi yatırım yapmak için ideal bir pazar haline getiriyor. 
Dijital dönüşümün sonuçları çok hızlı ve etkili biçimde gözlenebiliyor. Fakat bu dönüşümün kendisini aynı hızda yapmak, koşullar olgunlaşmadığı takdirde hataya davetiye çıkarıyor. Şirketler dijitalleşme yolculuğuna çıkarken hassas analizler gerçekleştirerek, ihtiyaç ve hedefleri doğru belirlemeli. Pek çok şirkette tam dijital bir yapıyı bir anda kurmak mümkün değil. Bunun için öncelikle geleneksel IT altyapılarını yeni nesil sistem ve uygulamalarla harmanlayan hibrit tasarımlar çıkarılması gerekiyor. Şirketler bu nedenle mevcut IT altyapılarını dijital altyapılarla birlikte kullanabilecekleri daha çevik projeler üzerinden ilerleyerek verimlilik sağlıyor.


NETAŞ CEO'SU C. MÜJDAT ALTAY:
ZTE'NİN YENİ NESİL TEKNOLOJİLERDEKİ GÜCÜNÜ, ÜLKEMİZE KAZANDIRACAĞIZ
Ana hissedarımız ZTE, dünyada yeni nesil telekomünikasyon teknolojilerine yön veren şirketlerin başında geliyor.

ZTE, dünyada en fazla 5G standart esasların patentine sahip olan teknoloji şirketlerinden. ZTE’nin teknoloji dünyasını şekillendiren yeni nesil teknolojilerdeki bu gücünü, Netaş’ın telekom sektöründeki 52 yıllık bilgi birikimi ve Ar-Ge deneyimiyle birleştirerek ülkemize kazandıracağız.


ALX HUNGARY GENEL MÜDÜRÜ FİKRET NAS:
MACARİSTAN, TÜRKİYE İÇİN AVRUPA'YA AÇILAN KAPI
ALX Hungary, İstanbul merkez olmak üzere; Ankara, İzmir, Bursa ve Gaziantep’te toplam 5 ofisiyle Macar firmaların ihracat hacmini arttırmak için çeşitli hizmetler veriyor. ALX Hungary, HEPA’nın; Türkiye, Yunanistan ve Kıbrıs’tan da sorumlu resmi temsilcisi. 

Ticaret, ekonomi, turizm, kültür ve yatırım konularında uluslararası iş birliğini teşvik ederek ülkeler arasında en etkili diyalogu kolaylaştırmak için Türk-Macar ve Türk-Yunan ilişkilerini aktif olarak destekliyoruz. 

AMACIMIZ, BU İKİ ÜLKEYİ TİCARET VE YATIRIMLARLA YAKINLAŞTIRMAK
ALX Hungary, ortak tarih ve kültürün kökleriyle birbirine bağlı iki büyük ülke olan Macaristan ile Türkiye arasındaki ticari ilişkileri ve iş birliğini geliştirmek amacıyla kuruldu. Kuruluşumuzdan bu yana her iş alanında ve sektörde yerel pazar çeşitliliğinin daha da gelişmesini destekleyebilecek mal ve hizmetleri teşvik etmek için, Macar firmalarının Türkiye’deki potansiyelini ortaya çıkarmaya odaklandık. Amacımız bu iki ülkeyi ticaret ve yatırımlarla yakınlaştırmak.

PAZAR ÇEŞİTLİLİĞİ İÇİN DOĞU’YA AÇILIM POLİTİKASI PEŞİNDE
Macaristan, ithalatının yüzde 7’sini, ihracatının da yüzde 80’ini Avrupa Birliği ülkeleriyle gerçekleştiriyor. Dış ticarette Avrupa’ya bağımlı bir ülke durumunda. Bu nedenle ihracatında pazar çeşitliliğini sağlamak için Doğu’ya açılım politikası geliştiriyor. Türk iş dünyası için de Macaristan, Avrupa’ya açılan kapı.

AVRUPA VE AFRİKA GİBİ STRATEJİK PAZARLARDA İŞ BİRLİĞİ YAPILABİLİR
Macaristan, 510 milyonluk Avrupa pazarında, her noktaya azami 24 saat içerisinde teslimat için olanak sağlayan stratejik bir konumda. Bir yandan Macar tedarikçileri desteklerken, bir yandan da Avrupa'dan ürün arayan yerel ithalatçı firmalarını desteklemek ve tanıtmak istiyoruz. 
Her iki ülke iş insanları Avrupa, Afrika gibi stratejik pazarlarda iş birliği yapabilir. Yüksek performansını ve yenilikçi yaklaşımını sürdürmeyi hedefleyen ALX Hungary, faaliyet gösterdiği ülkeler için katma değer yaratmaya devam edecek.


YORGLASS CEO'SU SEMAVİ YORGANCILAR:
 İHRACATA ODAKLANAN SANAYİCİLER, YATIRIMLARIYLA ÜLKE EKONOMİSİNE SAĞLADIĞI KATKIYI ARTIRIYOR
“Türkiye’nin İkinci 500 Büyük Sanayi Kuruluşu 2018 Araştırması”nda, önceki yıla göre 70 basamak yukarı çıkarak 50. olmamız bizi gururlandırdı. Bu, iş ortaklarımızdan müşterilerimize, tüm çalışanlarımızla birlikte Yorglass ailesinin başarısı.

“Türkiye’nin İkinci 500 Büyük Sanayi Kuruluşu 2018 Araştırması”nın sonuçları, en zor koşullarda dahi katma değerli üretim yapan, Ar-Ge’ye yatırım yapan ve ihracata odaklanan sanayicilerin, yatırımlarıyla ülke ekonomisine sağladığı katkıyı artırdığını gösteriyor. Biz de bu sanayiciler arasında bu yıl 50. sırada yer alarak, sektördeki 45. yılımızı taçlandırdık. 

5 KITADA 60’TAN FAZLA ÜLKEYE İHRACAT 
2018’de, 40 milyon doları aşan ihracat gelirimizle düz cam sektöründe en çok ihracat yapan ikinci firma konumundayız. Faaliyetlerimizin ana odağında her zaman müşterilerimizin ihtiyaç ve beklentilerini sürdürülebilir ve yenilikçi çözümler üreterek karşılamak geliyor. Çünkü yenilikçilik ve yeni nesil üretim teknolojileri, katma değeri de beraberinde getiriyor. 2019’da, birlikte çalıştığımız ve hizmet verdiğimiz tüm ekosistemimize ve ülkemiz ekonomisine daha fazla katkı sağlamayı hedefliyoruz.


FLO MAĞAZACILIK CEO’SU BURAK ÖVÜNÇ:
DOĞU AVRUPA VE AFRİKA’DA BÜYÜMEYE DEVAM EDİYORUZ

İlk altı ayda 600 yeni istihdam yarattık ve 554 mağazaya ulaştık. Yıl sonunda toplam 140 milyon liralık yeni yatırım yapmış olacağız ve toplam 4.6 milyar TL ciroya ulaşmayı hedefliyoruz. 

MAĞAZANIN BULUNMADIĞI 12 ÜLKEYE TOPTAN SATIŞ
Yurt dışında toplam mağaza sayımız, yıl sonunda 120 olacak. FLO mağazasının bulunmadığı Romanya, Polonya, Rusya, Ukrayna, Makedonya, Bulgaristan, Sırbistan, Macaristan, Yunanistan, Karadağ, Dubai ve Fildişi Sahilleri’ne toptan satış yapmaya başladı. Toptan satış kanalında özellikle Lumberjack ve US Polo markalarıyla büyüyeceğiz. Kinetix ve Polaris’i de bu pazarlara açacağız ve yeni pazarlara da gireceğiz. Ünlü ayakkabı markası Nine West’in lisans haklarını aldık. Tasarımlarımızı Amerika'daki ekiple geliştiriyoruz. Nine West’le modern ve şık kadına daha çok çeşit sunmayı hedefliyoruz. 1 Eylül'de başlayacağımız operasyonlarımızı hız kesmeden sürdürüp 50 mağazaya ulaşmayı ve yurt dışına açılmayı hedefliyoruz.


FORD OTOSAN GENEL MÜDÜRÜ HAYDAR YENİGÜN:
TİCARİ ARAÇ İHRACATININ % 74'ÜNÜ TEK BAŞIMIZA GERÇEKLEŞTİRDİK
Ford Otosan, Avrupa Otomotiv Tedarikçileri Birliği tarafından ‘2019 CLEPA İnovasyon Ödülü’ne layık bulundu. Koç Holding ve Ford Motor Company’nin başarılı birlikteliği Ford Otosan’ı Avrupa’da zirveye, Türkiye’de ise sektörün öncülüğüne taşıdı. 

2018’deki zorlayıcı şartlara rağmen, önemli başarılara imza attık. Azimle ve kararlılıkla ülkemize, insanımıza değer katmak için çalışmalarımızı hız kesmeden sürdürüyoruz. 

5 KITADA, 94 ÜLKEYE ARAÇ VE PARÇA İHRACATI 
Geçtiğimiz yıl, iç pazardaki daralmayı ihracat pazarlarındaki güçlü ve istikrarlı büyümeyle dengeleyerek mükemmel sonuçlara ulaştık. Tarihimizin en yüksek üretim ve ihracat adetlerini kaydettik, 5.7 milyar dolar gelirle Türkiye’nin ihracat şampiyonu olduk. Türkiye’nin toplam ticari araç ihracatının %74'ünü tek başımıza gerçekleştirdik. 2018’de 5 kıtada 94 ülkeye araç ve parça ihracatı gerçekleştiren Ford Otosan, geçtiğimiz yıl ihracat adetlerini % 11 artırarak 328.892 adetle rekor seviyeye ulaştı.

ÇITAMIZI HER GEÇEN GÜN DAHA DA YÜKSELTECEĞİZ
Hızla dönüşen ve dijitalleşen dünyamızda, Endüstri 4.0, Ar-Ge ve inovasyonda dünya standartlarını belirler hale geldik. Başarılarımız yerli ve yabancı kuruluşların verdiği ödüller ve şampiyonluklarla da perçinleniyor. ‘2019 Uluslararası Yılın Kamyonu’ seçilen Ford Trucks F-MAX, şimdi de Takosan iş birliğinde geliştirdiğimiz gösterge paneliyle bize bir uluslararası ödül daha getirdi. 


PENTİ GİYİM CEO'SU MERT KARAİBRAHİMOĞLU:
AVRUPA, ORTA DOĞU VE BALKANLAR’I KAPSAYAN BÖLGEDE HIZLA BÜYÜYORUZ
Geçtiğimiz yıl 71 milyonun üzerindeki ziyaretçiyi, dünyanın doğusundan batısına 500 ‘ün üzerinde mağazamız, www.penti.com ve www.penti.com.ro e-ticaret sitelerinde ağırladık. Amerika kıtasından Kuzey Afrika’ya 30’u aşkın ülkede hizmet veriyoruz.

Türkiye’de pazar lideri olmanın yanında Avrupa, Orta Doğu ve Balkanlar’ı kapsayan bölgede hızla büyüyoruz. Kendi operasyonumuzla yönettiğimiz Romanya, Kazakistan ve Kıbrıs pazarlarının yanı sıra, Arnavutluk, Kosova Makedonya, Gürcistan, Azerbaycan ve Suudi Arabistan gibi hemen hemen tüm çevre ülkelerde pazar lideriyiz. Çevre ülkelerdeki bilinirliğimizi ve marka gücünümüzü global pazara taşımayı hedefliyoruz.

DİJİTAL DÖNÜŞÜM SÜRECİNE 2018’DE BAŞLADIK 
Üretimden sahaya giden süreçte kusursuz bir müşteri deneyimini amaçlıyoruz. Penti’yi, tedarik zinciri yazılımlarında stratejik çözümler sunan Solvoyo ile iş/çözüm ortağı yapan, sağladığı analitik yeti ve sektördeki danışmanlık tecrübesi. Projenin amacı Penti’nin şirket kültürünü veri odaklı bir çalışma kültürüne doğru yöneltmek ve değiştirmek. 

Mehmet Tufan  m.tufan@businesslife.com.tr
Duygu Eren  d.eren@businesslife.com.tr