CEO'NUN 2023 AJANDASI

Yeni dünya, yeni dinamikler, yeni müşteriler, yeni oyun sahası. Birlikte 2023 yeni bir sayfa açıyoruz çalışanlarımızla, müşterilerimizle, iş ortaklarımızla tüm ekosistemimizle. Hepimiz biliyor ve yaşıyoruz şirketlerimiz bu yeni ortama, sürekli artan inovasyonun yeni dünyasına hazır değilse, geride kalma riskiyle karşı karşıyalar. Dijital yetenek açığı büyüyor. Beklenmeyene uyum sağlamayı öğrenmek ve her olasılığa hazırlıklı olmak geliştirdiğimiz kaslardan oldu bir taraftan. Justin Trudeau 'nu

Justin Trudeau ‘nun dediği gibi değişim hiç bu kadar hızlı olmamıştı, ama bundan sonra da hiç bu kadar yavaş olmayacak… Adaptasyonun değeri, sürekli öğrenmeye yatkınlığın önemi çok net. Özetle pek çok belirsizlikle dolu bu dönemde ilerlemeye çalışırken hem organizasyonumuzu hem de çalışanlarımızın psikolojisini ve verimliliklerini yönetmek, çok bilinmeyenli bir denklemi çözmeye benziyor. Peki bizce bizlerin yeni dönem ajandamızda 2023 yılına damga vuracak en önemli başlık nedir? Bu başlık nasıl bir fırsat sinyali barındırıyor? Değerlendirelim.

Philips Türkiye Genel Müdürü Gamze Arbak:
2023’ün en önemli başlığı “kusursuz fırtına”
Pandeminin yavaşlamasını takip eden dönemde talep artışı, tedarik zinciri sorunları ve global enflasyon gibi krizlerle karşılaştık. Bu krizlerin etkisini 2023’de de görmeye devam edeceğimiz için yeni yıla damgasını vuracak en önemli başlığın “Kusursuz Fırtına (Perfect Storm)” döneminde yetenek yönetiminin sağlanması olacağını düşünüyorum.

Gezegenimizin kapasitesi ve insanlığın gelişimi için yine ‘sürdürülebilirlik’ çevresel, sosyal ve yönetimsel boyutlarıyla en kritik konulardan biri olmaya devam edecek. Son dönemlerde yaşadığımız “Kusursuz Fırtına (Perfect Storm)” dönemi tüm çalışanlar için daha kısa sürede çok daha fazla tecrübe edinilmesine olanak veriyor. Son bir yılda işe başlayan çalışanlarımızla yaptığımız sohbetlerde, 2022’de edindikleri tecrübelerin daha önceki 3-5 yıllık deneyim birikimine denk olduğunu sık sık duyuyoruz. Her yeni karşılaştığımız sorun karşısında çözüm odaklı düşünürken; yaratıcılık kaslarımızı daha da güçlendiriyoruz.

2022 yılını hedeflerimizin üzerinde başarılı bir şekilde tamamladık; burada takım ruhu ve motivasyonunun yanı sıra yılmazlık ve çeviklik ile çözüm odaklı olmamızın da etkisi çok önemli. Özellikle son 1 yılda farkında olmadan edindiğimiz büyük tecrübelerin, 2023 yılı iş sonuçlarına olumlu yansıyacağını öngörürken, şirketimizin dönüşüm ve sürdürülebilirliğini daha da güçlendirmek için önemli bir fırsat alanı yarattığını görüyoruz. 2023, organizasyonu yeniden şekillendireceğimiz, iş süreçlerimizi sürekli iyileştirerek müşterilerimizin ve iş ortaklarımızın ihtiyaçları ile örtüşen çözümlerimizi hayata geçireceğimiz bir yıl olacak.   

Orka Holding Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Koordinatörü Osman Arar:
Orka Holding öncelikli konularını belirledi
Global moda perakendesinin önde gelen kuruluşları arasında yer alan Orka Holding, birçok risk başlığını 2022’den devralması nedeniyle zorlu geçmesi beklenen 2023’te öncelikli konularını belirledi. Orka Holding’in dünyaca ünlü markalarla zirveyi paylaşma yolunda odaklanacağı önemli başlıklar şöyle:

Vizyoner liderlik, sürdürülebilirlik ve dijitalleşme ekseninde üstün kaliteli ürün ve hizmetlerimiz, marka ile duygusal bağ oluşturduğumuz müşterilerimiz… Hepsi, işimizin en önemli parçaları arasında.

Ancak küresel arenada elde ettiğimiz başarıyı sürdürmemiz ve yolumuza devam etmemiz, en kıymetli varlığımız olan çalışanlarımız ve onlara verdiğimiz değere bağlı. Finansal yapımız kadar sağlam olan çalışanlarımıza verdiğimiz önemi çok daha güçlü tesis etmek, temel stratejilerimizden biri olacak.

Bu amaçla yeteneklerimizin etkinliğini ve verimliliğini artırmaya ve onları işin geleceğine hazırlamaya odaklanacağız. Ve her zaman olduğu gibi “önce insan” odaklı yaklaşımımızı, şirket ve çalışan çıkarlarımızı dengeleyerek sürdüreceğiz.

İklim değişikliği

Kısa vadede gelir artışını etkilemese de iklim değişikliği, tüm kurumların devamlılığı açısından önümüzde bir risk unsuru olarak duruyor.

Biz de global bir moda kuruluşu olarak iklim hedeflerinin tutturulması için daha çok ilerleme kaydetmek ve net sıfır emisyon için daha çok çalışmamız gerektiğini düşünüyoruz. Gelecek nesillere duyduğumuz sorumluluk bilinci ve uzun vadeli bakış açısıyla şirketimizin tüm birimleriyle bu konuda da öncü olmaya odaklandık.

Enerji verimliliği önlemlerinden gerekli yatırımların en efektif biçimde yerine getirilmesine kadar sıfır karbon ayak izine yönelik tüm uygulamaları hayata geçiriyoruz.

Kurumsal Dayanıklılık

Yeni yıl ve sonrasında kurumsal dayanıklılık, sürdürülebilir başarı ve sağlıklı büyüme için kritik önem arz edecek. Bu nedenle 2023’te temel hedeflerimizden biri, krizlere ve iş süreçlerinde yaşanacak olası kesintilere dayanma yeteneğini yükseltmek olacak.

SabancıDx Genel Müdürü Doğuş Kuran:
En önemli başlığımız büyüme
2023 yılı için en önemli başlığımız büyüme olacak. Geçtiğimiz yıl hedefimiz güçlü dönüşüm sürecimiz için yatırımlarımızı aralıksız sürdürmek ve global yolculuğumuzu başlatmaktı. Gururla bunu başardığımızı söyleyebiliriz.

Sektörünün öncü veri odaklı dijital pazarlama firmalarından SEM ve OT siber güvenlik teknolojileri konusunda dünyanın önde gelen oyuncularından Radiflow’u bünyemize kattık. Bunun yanı sıra Sabancı Venture yatırımı ile müşterilerine bulut sistem entegratörü olarak veri depolama ve bulut yönetimi gibi hibrit bulut çözümleri sunan Bulutistan ile de stratejik ortaklık başlattık. Bu yatırımlar ile global ayak izimizi genişletirken aynı zamanda SabancıDx Türkiye bünyesindeki dijital dönüşüm ürünlerimizin de StudioDx markası ile globalleşmesini hedefliyoruz. Avrupa’ya taşıdığımız merkezimizle birlikte siber güvenlik, dijital pazarlama teknolojileri ve servisleri, bulut ve teknoloji hizmetleri, dijital dönüşüm ürünleri olmak üzere dört ana odak alanımızla büyümeye devam ediyoruz.

“Globaldeki varlığımızı artıracağız”

Geçtiğimiz yıl şirketin yönünü yeni dijital dünyaya ve globalleşmeye çevirdik. Bu yıl da globalleşme hedeflerimize emin adımlarla ilerlediğimizi gösterdik. Yeni nesil teknolojilere yaptığımız yatırımlar ve büyüme stratejilerimiz ile globaldeki varlığımızı artıracağız. Bugün müşteri sayımızı 2 katına çıkararak, 5 ülkede ofisi ve 60 ülkede ayak izi olan global bir teknoloji portföy şirketine dönüştük. Portföyümüzün faaliyet alanlarına ve büyüme hızına baktığımızda, SabancıDx’in bir ‘unicorn’ olmaması için hiçbir sebep göremiyoruz.

Borusan Otomotiv İcra Kurulu Başkanı Hakan Tiftik:
Sürdürülebilirlik denildiğinde yollar elektrifikasyona çıkıyor
Borusan Otomotiv Grubu olarak sürdürülebilirlik uzun yıllardır gündemimizde. Otomotiv sektöründe sürdürülebilirlik denildiğinde ise yollar elektrifikasyona çıkıyor.

2013 yılında BMW i3 ile elektrikli mobilite yolcuğumuza başladık ve ilerleyen yıllarda temsil ettiğimiz markalarımızın tamamen elektrikli ve hibrit modellerini dünya ile aynı anda müşterilerimizle buluşturarak bu alandaki kararlılığımızı gösterdik.

Elektrifikasyon dönüşüm çalışmalarımız yalnızca model zenginliğiyle kalmıyor elbette. Bunun yanı sıra üç yıl önce Borusan Otomotiv Grubu olarak sürdürülebilirlik çalışmalarımız kapsamında kendimize “Türkiye Otomotiv Sektörünün Elektrifikasyon Dönüşümüne Öncü Olmak” misyonunu belirledik ve bu misyon çerçevesinde elektrikli mobilite altyapısının yanı sıra tüm ekosistemin geliştirilmesi çalışmalarını yürütmek üzere bünyemizde İcra Kurulu seviyesinde Sürdürülebilirlik Komitemizi kurduk, Sürdürülebilirlik Stratejisine ilişkin 2030 yılı hedef ve takip göstergelerimizi belirledi.

Bu hedeflerimize ek olarak, sürdürülebilir bir gelecek için Sürdürülebilirlik Akademisi iş birliğiyle "Elektrifikasyon Dönüşüm Platformu (EDP)’nu" oluşturmak için yola çıktık. Bu platform; düşük karbonlu bir gelecek hedefi ile elektrifikasyon dönüşümünün hızlandırılması için ilgili tüm paydaşları bir araya getirerek kapsayıcı yaklaşımlarla çözüm önerileri ortaya koyacak bir platformdur. 2023 yılında en önemli konsantrasyon alanımız bu ortak çalışma yapılanmasının ilk çıktılarını görmektir.

Tüketiciler karbon ayak izini azaltmanın yollarını arıyor

İklim değişikliği hakkında kamuoyunda farkındalık arttıkça, tüketiciler de günlük hayatlarında karbon ayak izini azaltmanın yollarını aramaya ve fayda değer zincirindeki tüm süreçlere bakmaya başladılar.

Elektrifikasyon dönüşümü, tüketicilerin de eğilimleriyle hızlanmaya başladı. Tamamen elektrikli ve hibrit otomobillerin yaygınlaşmasıyla şehirlerin şarj altyapıları da hızla değişiyor. Ayrıca sürdürülebilirlik bilinciyle, enerjinin yenilenebilir kaynaklardan elde edilen temiz enerji olması için çalışmaların yaygınlaşacağını da göreceğiz.

Migros Ticaret A.Ş. İcra Başkanı Özgür Tort:
Birlikte daha da ileri gidebilmek için çalışıyoruz
Migros, 68 yıllık tecrübesi, 60 bin çalışanı, 20 bin çiftçisi, 3 bin tedarikçisi ve milyonlarca müşterisiyle perakende mağazacılığından çok öte, dev bir ekosistem.

Sadece şirket ve sektör ekonomisini değil, tüm paydaşlarımızın ve beraberinde iklimin, kaynakların, toplumun, bütünüyle içinde yer aldığımız ekosistemin ekonomisini düşünüyor, birlikte daha da ileri gidebilmek için çalışıyoruz. Dokunduğumuz her bir paydaşımızın emeğini, bütçesini, sağlığını, geleceğini düşünerek 2.900’ü aşkın mağazamız ve online kanallarımızla 81 ilde hizmet veriyoruz. Tüm yapısını dürüstlük ve güvenilirlik ilkelerine göre inşa etmiş bir şirket olarak, sağladığımız kaliteli ve uygun fiyatlı 40 bin çeşit ürünü müşterilerimizin tercihine sunuyor, mağazalarımızdan içeri giren her bir müşterimizin bütçesine uygun bir alternatifini bulabilmesini sağlıyoruz.

68 yıldır olduğu gibi önümüzdeki dönemde de tüketici ihtiyaç ve beklentilerini çok yakından izliyor, hızlı, inovatif çözümlerle yanıt veriyor olacağız. Dijitalleşme her zaman odağımızda. Yapay zekâ bileşenlerinden oluşan teknolojilerle verimlilik yaratan yeni hizmet ve lojistik modelleri hayata geçiriyoruz. Müşterilerimize her kanaldan ulaşmak için birbirine entegre satış kanalları yaratıyoruz. Startup iş birlikleriyle akıllı çözümler üreten projelere yatırım yapıyoruz. Ödemeden veri analizine, yapay zekadan perakende finans sistemlerine kadar pek çok alanda tasarladığımız çözümler, içimizden doğan yeni şirketlere dönüşüyor.

İyi Gelecek Planımız…

İş modelimizin merkezinde yer alan sürdürülebilirlik anlayışımızla, sürdürülebilir tarım ve yerelleşmeye katkılarımızı, kadın kooperatiflerine ve kadın işgücüne yönelik desteklerimizi artırarak sürdürmek ajandamızdaki önemli başlıklar. İyi Gelecek Planımız doğrultusunda, karbon, su ve gıda atıkları başlıklarında 2030’a endeksli zorlayıcı hedeflerimizi aşmak üzere var gücümüzle çalışacağız.

Pegasus Hava Yolları CEO’su Güliz Öztürk:
Filomuzu genişletmeye ve gençleştirmeye devam ediyoruz

Aralık 2022 itibarıyla 4,5 yaş ortalamasına sahip 96 uçağımızla Türkiye’nin en genç filosuna sahip olmaktan ve misafirlerimizi 36’sı yurt içinde, 89’u yurt dışında olmak üzere toplam 47 ülkede 125 noktaya ulaştırmaktan mutluluk duyuyoruz. 2023 yılında da filomuzu yeni nesil uçaklarla genişletmeye ve gençleştirmeye, teknoloji ve insana yaptığımız yatırımla fark yaratmaya, sürdürülebilir havacılığı desteklemeye, kapsayıcılık ve çeşitlilik konusuna öncülük etmeye devam edeceğiz.

“2023 yılında filo büyüklüğümüz 100 uçak eşiğini aşacak”

Pegasus Hava Yolları olarak; yenilikçi, akılcı, ilkeli ve sorumlu yaklaşımımızla, uygun ücretler sunarken seyahati kolaylaştıran, global olarak sektör genelinde öncü bir düşük maliyetli hava yolu olmayı hedefliyoruz. Bu hedefe doğru sağlam adımlarla ilerlerken, filo stratejimiz bizim için büyük önem taşıyor. Mevcut planlarımıza göre 2023 yılında filo büyüklüğümüz 100 uçak eşiğini aşacak ve büyümeye devam edecek. Bu büyümeden kuvvet alarak Avrupa'nın yanı sıra Ortadoğu, Afrika, Kafkaslar ve Türkiye'nin kuzeyinden doğusuna, güneyinden batısına yayılmış geniş bir yurt dışı uçuş ağına sahip dış hat taşıyıcısı olmayı hedefliyoruz.