CEO'NUN DEĞİŞEN HEDEF PAZARI

Geçen ay odağındaki ülkeleri ve yakaladıkları fırsatları anlatan ünlü CEO'larımızın 'İş Birliği Rotası'nı, onların verdikleri bilgiler ışığında detaylarıyla çizmiştik. Eylül 2019 sayımızda ise CEO'lardan, değişen ülke ve dünya ekonomisi koşullarına nasıl ayak uydurduklarını dinledik. Yeni dönem ajandalarının yatırım başlığında yaşanan değişime ve hedef pazarlarını seçerken hangi kriterleri baz aldıklarına ilişkin düşüncelerini, okurlarımıza aktarma fırsatı yakaladık...

Yaygın anlayışa göre; CEO’nun birinci görevi şirketi kâr ettirmektir. Sadece hissedarlara değil, aynı zamanda müşterilere, çalışanlara, sendikalara, bayilere, tedarikçilere, devlete, sivil toplum kuruluşlarına ve kamuoyuna karşı da sorumludur. CEO, sürdürülebilirliği sağlamak üzere hem iç hem de dış dünyayı doğru anlayıp yorumlamak zorundadır.

CEO’LARDAN BEKLENTİLER DEĞİŞTİ
Bugünün CEO’su, yeni nesil çalışma anlayışını özümsemiş, bütün ortakların yararına, anlam ve değer odaklı bir iş anlayışıyla çalışan kişilerdir. Ancak son yıllarda onlardan beklentiler de değişti. Artık büyüme kadar liderlik etme, ilham verme gibi roller üstelenmeleri isteniyor. Şeffaf, iletişimi güçlü, empati yeteneği olan, esnek bireyler olmaları bekleniyor. Bugün CEO’lardan talep edilen görevler, pazarlama felsefesiyle de çok örtüşüyor.

BÜTÜN PAYDAŞLARIN DAHA İYİ DURUMA GELMESİ...
Bu düşünceye göre; bir tek hissedarların zenginleşmesinden ziyade, bütün paydaşların daha iyi bir duruma gelmesi amaçlanmalı. CEO’lar yönettikleri kurumların yanı sıra, iş birliğinde bulunduklarına karşı da yükümlüdür. Firması için uzun dönemde sürdürülebilir bir başarı elde etmelidir. “CEO’nun Değişen Hedef Pazarı” araştırmamız da, CEO’ların önündeki yol haritasını sizlerle paylaşıyor...

PEGASUS HAVA YOLLARI GENEL MÜDÜRÜ MEHMET T. NANE:
STRATEJİK HEDEFİMİZ YENİ NOKTALAR İLE UÇUŞ AĞIMIZI BÜYÜTMEK
İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’nı merkezimiz olarak kullanarak, Avrupa, Rusya, CIS ülkeleri ve Orta Doğu bölgelerine yönelik, yoğun bir trafik yaşıyoruz. Yurt dışı hatlarımıza gerçekleştirdiğimiz seferleri artırarak, Türkiye’den bu noktalara ve buralardan ülkemize taşınan misafir sayısını artırmayı hedefliyoruz.

2018’de kurda görülen hareketler ve artan petrol fiyatları, maliyetlerimizi yukarı çekti. Özellikle iç hatlarda, genel olarak maliyet kalemlerimizin önemli bir kısmının döviz bazında olması ve kurlardaki artış, bilet fiyatlarının da geçtiğimiz yıla göre artmasına sebep oldu.

ÖNCELİĞİMİZ, MİSAFİRLERİMİZE EN UCUZ FİYATLARI SUNMAK
Bizim ana önceliğimiz, her zaman iş modelimizle maliyetlerimizi etkin şekilde yöneterek misafirlerimize en ucuz fiyatları sunmaya devam etmek. Operasyonlarımızın doğasından kaynaklanan bir korunma kalkanımız var. Gelirlerimizin %70’inden fazlası yabancı para bazlı. Giderlerimizde de benzer bir oran söz konusu.
Bu sene, ekstra olarak dış hatta büyümeye daha fazla ağırlık vererek bu dengeyi daha da sağlamlaştırdık. Jet yakıtı ise giderlerimiz arasında en büyük kalem. Dolayısıyla petrol fiyatlarındaki değişime karşı duyarlıyız. Burada riskimizi minimize etmek için yıllık jet yakıtı kullanımımızın %60’ını hedge ediyoruz. Gerekli olduğu durumlarda bu oranı %70 seviyesine çıkartabiliyoruz.

100 UÇAKLIK AIRBUS SİPARİŞİ
100 uçaklık Airbus siparişimizden bu yıl filomuza 9 adet A320neo ve 2 adet A321neo olmak üzere toplam 11 yeni uçak katılıyor. Ağustos 2019 itibariyle bu yıl için teslim alacağımız A320neo uçaklarımızın tamamı filomuza katıldı. 5.3 yaş ortalamasıyla toplam 83 uçaklık bir filoya ulaştık.  İikinci A320neo uçağımızı, bu yılın son çeyreğinde filomuza katacağız.

YENİ DESTİNASYONLAR İÇİN BAŞVURULARIMIZ VAR
Türkiye’nin, Asya ve Avrupa arasındaki köprü göreviyle doğal bir bölgesel hub konumunda olması ve en çok tercih edilen turizm noktalarından biri olması; Türk havacılık sektöründeki büyümeyi destekliyor. Bu anlamda Avrupa, Orta Doğu, Rusya, CIS ülkeleri ve Kuzey Afrika bölgelerinde mevcut uçtuğumuz noktalarda frekans artışına gitmek ve yeni noktalar ile uçuş ağımızı büyütmek stratejik hedefimiz.
Uçuş ağımıza katkı yapacak yeni destinasyonlar için halihazırda başvurularımız bulunuyor. Talebin yüksek olduğu uçuş noktalarında frekansımızı optimize etmek 2019 yılında da önceliğimiz.

LENOVO TÜRKİYE GENEL MÜDÜRÜ EMRE HANTALOĞLU:
TEKNOLOJİDE SADECE TÜKETEN OLMAMALIYIZ İNSANLARI ÜRETEN HALE GETİRMELİYİZ
Gelecek adına iyimserim; çünkü kötü bir zamanı atlattığımızı düşünüyorum. Kim ne kadar yara aldı bilemiyoruz; ama ülke olarak bu testtten de geçtik. Eğitim, yani insanı daha kalifiyeli kılmak ve firmalarımızın global pazarda daha rekabetçi düzeye gelmesi için teknolojik açıdan onları destekliyoruz.

Bu senenin toplamının, geçen yıldan daha iyi olacağı kanaatindeyim. Herkesin yaşanılan tecrübelerden ders çıkarıp kendini daha iyi pozisyonlandırdığı fikrindeyim.

ARAŞTIRMALAR, BÜYÜMEYE İŞARET EDİYOR
Çeşitli araştırma kuruluşları, birçok alanda, sektörde, önümüzdeki dönemde büyüme gösteriyor. Yatırımlar elbette elde edilen istatistiklerle doğru orantılı oluyor. Herkesin ekonomik seferberliğe katabilmesi, “Gelin canlar bir olalım” dememiz lazım. Ben “8 yaşımdaki oğlumu dahi bu işin içine nasıl katabilirim?” diye sorguluyorum. Terzi kendi söküğünü diksin öncelikle ki, diğerlerine de merhem olsun... “Çocuklarımıza teknolojiyi gerçekten nasıl sevdiririz?”i aşılamalıyız. Aileler biraz daha dikkat etmeli ve ilgilenmeye çalışmalı.

LENOVO GAME ON İÇİN ÇOK FAZLA TALEP VAR
Teknolojide sadece tüketen değil, insanları üreten hale getirmeliyiz. Herkes için yapacak çok iş var! E-spora olan ilgi günden güne artarken, Lenovo Game On için çok fazla yerden talep geldi. İstanbul’un Anadolu yakasına sıcak bakıyoruz ki, belki burada, iş birliği çerçevesinde sabit bir yer de olabilir.

ORTADOĞU HOLDİNG İNŞAAT GRUP BAŞKANI NUSRET KAYHAN APAYDIN:
ÖNCELİKLE REKABET ÜSTÜNLÜĞÜ OLUŞTURABİLME İMKÂNIMIZI GÖZETİYORUZ

Hedef pazarlarımızı seçerken, öncelikle yetkinlik alanlarımız ile o ülkelerin ihtiyaçlarının örtüşüp örtüşmediğine bakıyoruz. Ayrıca o ülkelerde göreceli bir rekabet üstünlüğü oluşturabilme imkânımızı gözetiyoruz. Yatırım yapılan ülkede kalıcı olabilmek ve sürdürülebilirliği sağlamak açısından, ekonomik ve siyasi istikrarın varlığı ve hukuk sisteminin sağlamlığına önem veriyoruz. Doğal olarak, söz konusu ülkelerin nüfusları, milli gelirleri, büyüme oranları gibi makro ekonomik göstergeleri de bakılan diğer parametreler arasında yer alıyor.

COCA-COLA İÇECEK (CCI) CEO'SU BURAK BAŞARIR:
SATIŞ HACMİ BEKLENTİMİZİ AŞAĞI YÖNLÜ REVİZE ETTİK
 Başarılı piyasa uygulamalarımız sayesinde, zorlukları fırsatlara dönüştürmeyi ve değer yaratmayı kararlılıkla sürdürdük. Daha az tüketerek, daha fazla üretmeye dayalı sürdürülebilirlik anlayışımızla bu alanda projeler geliştirmeye de devam edeceğiz.

İkinci çeyrekte, önemli pazarlarımızdaki makroekonomik ve politik zorluklara rağmen iyi sonuçlar elde ettik. Güçlü gelir artışı ve disiplinli maliyet yönetimi, FAVÖK marjını korumamızı sağladı. Türkiye operasyonları, önceki yılın aynı dönemindeki güçlü büyümeyi sürdürerek, ivmesini korudu. Ayrıca, GCCL* kapsamında “Her Yönden En İyi Müşteri ve Ticari Pazar Ödülü”nü aldık. Sorumlu yatırım endeksi olarak tanımlanan ve 20 ülkeyi kapsayan FTSE4GOOD Endeksi’nde yerimizi korumaktan memnunuz.

KALİTELİ BÜYÜME...
Yılın ilk yarısını çift haneli gelir ve FAVÖK büyümesiyle tamamlarken, kaliteli büyümeye odaklandık. Bazı uluslararası operasyonlarımızdaki pazar koşullarının zorlayıcı olmaya devam etmesi nedeniyle satış hacmi beklentimizi aşağı yönlü revize ederken, Türkiye’de gazlı içecek kategorisindeki güçlü büyüme ile maliyet tasarrufu uygulamalarımıza bağlı olarak, net satış geliri büyümesi ve FAVÖK marjı beklentilerimizi koruyoruz.

BRİSA CEO’SU CEVDET ALEMDAR
GLOBAL PAZARLARDAKİ VARLIĞIMIZI DERİNLEŞTİRDİK
Küresel ve yerel pazardaki tüm zorluklara rağmen istikrarlı ve dengeli büyümeyi başardık. Bu yıl için belirlediğimiz hedeflere doğru emin adımlarla ilerliyoruz. Başarıyla yol alıyoruz; çünkü gücümüzü bu topraklardan alıyoruz.

İzmit ve Aksaray’daki yeni nesil teknolojilerle donatılmış fabrikalarımızda, “mükemmel”i bir yaşam biçimi olarak kabul eden çalışanlarımız, dünya standartlarında lastikler üretiyor. Yerli üretim gücümüz, Aksaray’da üretimine ivme kazandırdığımız akıllı fabrikamızın kattığı değer, Ar-Ge mühendislerimizin ve uluslararası pazarlarda hedeflerinin peşinden tutkuyla koşan ekibimizin emekleri ile, aylık bazda uluslararası satış hacimlerinde üst üste rekorlara imza attık.

AVRUPALI ARAÇ ÜRETİCİLERİ İLE YENİ İŞ BİRLİKLERİ...
Global pazarlardaki varlığımızı derinleştirerek, Asya Pasifik, Asya ve Avrupa’da toplam 8 yeni pazara ilk sevkiyatlarımızı gerçekleştirdik, 10 ülkede yeni iş ortaklıkları yaptık. Diğer yandan, Avrupalı araç üreticileri ile yeni iş birliklerini hayata geçirerek, ihracatta orijinal ekipman kanalımızı güçlendiriyoruz. Bu gelişmelerle, faaliyet gösterdiğimiz tüm pazarların üzerinde büyüme performansı göstererek, pazar payı kazandık.

SUNDUĞUMUZ TOPLAM DEĞERLER PAKETİMİZİ ZENGİNLEŞTİRDİK
Ülkemizde, orijinal ekipman kanalındaki lastik talebi, otomotiv sektöründeki daralmalara paralel olurken, yenileme lastik pazarında da daralma meydana geldi. Bu pazar koşullarında, Türkiye’nin en güçlü bayi ağı olan Brisa, iş ortaklarıyla omuz omuza hareket ederek, sahada daha da güçlenerek, müşterilerimize, lastiğin ötesinde sunduğumuz toplam değerler paketimizi zenginleştirerek, yenileme pazarının üzerinde büyümeyi bir kez daha başardık.

TÜM İŞ SÜREÇLERİNDE DİJİTAL DÖNÜŞÜM
Hedeflerimiz doğrultusunda, global ve yurt içi pazarlarda gerçekleştirdiğimiz güçlü performansın rüzgârını, inşa edilen akıllı kültürden alıyoruz. İş yapış biçimimiz, geleceğin ihtiyaçlarına yanıt verecek şekilde hızla dönüşüyor. Tüm iş süreçlerimizde dijital dönüşümü, veriye dayalı iş modellerini, her alanda yalınlaşmayı hayata geçirecek çalışmalarla geleceğe hazırlanıyoruz.

ÇİMSA GENEL MÜDÜRÜ ÜLKÜ ÖZCAN:
BEYAZ ÇİMENTO KAPASİTEMİZLE ETKİNLİĞİMİZİ ARTIRMAYA DEVAM EDECEĞİZ
İlk çeyreğe kıyasla satışlarımız %42 artarken, faaliyet kârımız da %9 büyüdü. Çimsa’nın ürün gamının arz ettiği çeşitlilik, yurt içi ve yurt dışı pazarlardaki varlığımızı güçlendiriyor.

Yurt dışı satışlarımızda büyümeyi sürdürerek yılın ilk yarısında, geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre %48 üzerinde bir artış kaydetmeyi başardık. Çimsa, beyaz çimento ve özel ürünlerde yarım asra yaklaşan bilgi birikimine ve güçlü bir Ar-Ge’ye sahip. Çimsa bugün, küresel piyasalara ihracat yapma kapasitesi, güçlü pazarlama ağı ve son dönemde hayata geçirdiği yatırımların sonucunda artan beyaz çimento kapasitesiyle de yurt dışı pazarların yanı sıra, iç piyasada etkinliğini arttırmaya ve sağlıklı marjlarla büyümeye devam edecek.

PETKİM GENEL MÜDÜRÜ ANAR MAMMADOV:
ÜRETİMİ REKOR DÜZEYE TAŞIYACAK BİR STRATEJİ İZLEDİK
Tesis genelinde başlattığımız dijital dönüşüm ve geçen yılın son çeyreğindeki planlı bakım ile üretim seviyemizi rekor düzeye taşıyacak bir strateji izledik ve kârlılığımızı artırdık. STAR Rafineri’nin de sinerjisiyle ilk 6 ayı, en iyi ve en verimli şekilde tamamladık.

2019, Petkim’de dijital dönüşümün meyvelerini aldığımız bir yıl. Faydalarını finansal sonuçlarımızda somut olarak görüyoruz.
Şu ana kadar 40’ın üzerindeki projeleri; makine öğrenmesi, yapay zeka, görüntü tanıma, robotik süreç otomasyonu gibi teknolojileri kullanarak gerçekleştirdik.

'TÜRKİYE’NİN VE AZERBAYCAN’IN EN DİJİTAL ŞİRKETİ' YOLUNDAYIZ
Etilen Fabrikamızda uyguladığımız Etilen Fırın Optimizasyon Modeli (EFOM) bunlardan sadece biri... Bu sayesinde eskiden haftada bir kez yapılan 8 fırın çalıştırma senaryosu yerine artık her 15 dakikada bir 54 milyar senaryo üretebiliyoruz. Petkim için en uygun ve en verimlisini seçerek hayata geçiriyoruz. Türkiye’nin ve Azerbaycan’ın en dijital şirketi olma yolunda adım adım ilerliyoruz.

OPERASYONEL MÜKEMMELLİK...
Ekim 2018’de açılan ve test çalışmaları tamamlanan STAR Rafineri’den ilk 6 ayda 260 bin ton hammadde aldık. Orta vadede hammaddemizin tamamına yakınını karşılamayı hedeflediğimiz STAR Rafineri’yle sağlanan sinerji, önümüzdeki dönemde verimliliğimizi daha da artıracak.
Kültürel dönüşüm ve değer yaratma programı ‘Petkim Benim’ kapsamında yürüttüğümüz operasyonel mükemmellik çalışmalarımızın da faydalarını görüyoruz. Çalışma arkadaşlarımızın katkısıyla uygulamaya geçirdiğimiz ve şirketimize katkı sağlayan bu programı kesintisiz sürdüreceğiz.

AKSA ENERJİ CEO’SU CEMİL KAZANCI:
AFRİKA PAZARINDA YENİ YATIRIM FIRSATLARI, HER ZAMAN GÜNDEMİMİZDE
Son 4 yılda borcumuzu 203 milyon dolar düşürdük. Türkiye ve yurt dışı operasyonlarımızda hacimden ziyade kârlılığa odaklandık ve sürdürülebilir büyüme stratejimizle faaliyetlerimizi sürdürüyoruz.

2019 yılı ilk yarıyıl bilançosundaki olumlu tabloda yurt dışı operasyonlarının katkısının yüksek. 2017’den bu yana yürüttüğümüz global strateji, Afrika yatırımları ve verimlilik politikaları finansal tablolarımıza yansıyor. Afrika ve KKTC’deki santrallerimizden sağladığımız döviz bazlı garantili satışlar FAVÖK’ümüzün yüzde 74’ünü oluşturuyor ve ülkemize döviz girdisi sağlıyoruz. Global bir serbest enerji üreticisiyiz. Yatırım iştahımızı kaybetmedik. Özellikle Afrika pazarında yeni yatırım fırsatlarının her zaman gündemimizde.

ZORLU ENERJİ CEO’SU SİNAN AK:
ULUSLARARASI GÜCÜMÜZÜ DAHA DA ARTIRMAK İSTİYORUZ

25 yılı aşkın bilgi birikimi ve deneyimimizi, yenilenebilir enerji projeleriyle yurt dışına taşımaya devam ediyoruz. Güneş başta olmak üzere, farklı yenilenebilir enerji projelerine yapacağımız yurt dışı yatırımlarımızla, uluslararası gücümüzü daha da artırmak istiyoruz. Bölgenin enerji ihtiyacını karşılamak üzere, DECO ortaklığıyla kurduğumuz ZJ Strong (ZJ Strong Energy For Renewable Energy Ltd. Co) şirketimizle, Filistin’in Jericho bölgesinde 1.8 MW kurulu güce sahip olacak bir güneş enerji santrali kuracağız. İk etapta 30 MW olmak üzere toplamda 100 MW kurulu güce erişmeyi hedefliyoruz.

AKSA JENERATÖR CEO’SU ALPER PEKER:
ÇİN’İN EN BÜYÜK JENERATÖR İHRACATÇISIYIZ

Dünya çapında birçok enerji santrali, askeri tesis, havalimanı, alışveriş merkezi ve spor tesisi projesinde yer aldık. Çin’in en büyük jeneratör ihracatçısıyız ve son yıllarda dünyanın en büyük havalimanı İGA, Gana Kotoka Havalimanı ve Aşkabat Olimpiyat Kompleksi gibi birçok büyük projede yer alarak alanımızda dünyanın en prestijli projelerine çözümler ürettik. Okyanusya’nın son yıllarda öne çıkan ülkelerinden biri olan Vanuatu Adası’ndaki proje ile pazarımızı büyütüyoruz.

ÜLKER CEO’SU  MEHMET TÜTÜNCÜ:
BÜYÜMENİN NEDENİ, İHRACAT VE YURT DIŞI TİCARET
Gıda ihracatının topluma yansıması, diğer sektörlere göre daha fazla. Operasyonel ve finansal olarak, 2019’un ikinci çeyreğinde de büyüdük. Ülke ekonomisine ve paydaşlara fayda sağlamak için var gücümüzle çalışıyoruz.

Sektöre girdinin ağırlıklı Türkiye’den olması, bunda önemli bir etken ve bu da sektörün ülkeye katma değerini yükseltiyor. Bu büyümenin nedenini ihracatımıza ve yurt dışı ticaretimize bağlıyoruz. İhracatımız ve yurtdışı ticaretimiz ise gücünü iki noktadan alıyor. Birinci ve en önemli gücümüz; markalarımızdan geliyor. Lokal, bölgesel ve global markaları olan bir şirketiz. Bu da bizim organik olarak büyümemize olanak sağlıyor.

TÜRKİYE’Yİ ÜRETİM VE İHRACAT ÜSSÜ HALİNE GETİRDİK
İkinci etken ise 100’ü aşkın ülkeye ihracat yapmamızı sağlayan dağıtım ağımız. İhracat hem ülkemiz hem de bizim için stratejik önem taşıyor. Bu nedenle Türkiye’yi üretim ve ihracat üssü haline getirdik. Türkiye, küresel güç olma yolunda emin adımlarla ilerlerken, biz de üretimimizle, ihracatımızla, istihdamımızla ülkemize katma değer sağlamak için var gücümüzle çalışıyoruz.

AKSİGORTA GENEL MÜDÜRÜ UĞUR GÜLEN:
İNOVASYON, ANALİTİK, YAPAY ZEKÂ VE YENİ TEKNOLOJİLER, YATIRIM ALANLARIMIZ ARASINDA

Aksigorta için 2019 hamle yılı. ‘Bambaşka’ bakış açısıyla sektörde sınırları zorlayacaklarını vurguladı. 2019’a çok güçlü başladık. Kolay, yalın ve erişilebilir sigortacılık vizyonumuz doğrultusunda çalışmalarımızı sürdürüyoruz. İnovasyon, analitik, yapay zekâ ve yeni teknolojiler önümüzdeki dönem için öncelikli yatırım alanlarımız arasında. Ağırlıklı olarak odaklandığımız yapay zekâ teknolojilerinden maksimum verimi almayı hedefliyoruz. İnsan odaklı stratejimiz ile hissedar, müşterilerimiz ve çalışanlarımızla değer yaratarak, karlı büyümemizi sürdürmeyi hedefliyoruz”

HENKEL CEO’SU HANS VAN BYLEN:
REKABET GÜCÜMÜZÜ DAHA DA ARTIRMAYA ODAKLANIYORUZ

Stratejik önceliklerimizi uygulamaya ve planladığımız büyüme yatırımlarını hayata geçirmeye devam edeceğiz. Birimlerimizi güçlendirmeye ve rekabet gücümüzü daha da artırmaya odaklanıyoruz. Net öncelikler ve iddialı hedeflerle uzun vadeli bir strateji izliyoruz. Markalar, teknolojiler, yenilikler ve dijitalleşme alanlarında yaptığımız yatırımlar, sürdürülebilir kârlı bir büyüme için olan kararlılığımızın temelini oluşturuyor.

AVİVASA CEO’SU FIRAT KURUCA:
DİJİTALLEŞME VE ‘MÜŞTERİ ODAKLILIK’ STRATEJİLERİNE ODAKLANDIK
Müşterilerimizi en iyi şekilde tanıyarak, onların tercih ettiği kanallardan, en hızlı ve kaliteli hizmeti sunmak temel hedefimiz. Bireysel Emeklilik Sistemi (BES) fon büyüklüğünde 20 milyar TL’yi aşan ilk şirketiz. Bu başarı, gerçekten çok sevindirici.

Bugün 18 şirketin faaliyet gösterdiği bu alanda gelinen toplam fon büyüklüğü 109 milyar TL’yi aşmış durumda. Ancak OECD ülkeleriyle kıyaslandığında BES fonları hem ülkeler, hem de ülkedeki tasarruf araçları sıralamasında hayli gerilerde. Bu da bize ülke ve sektör olarak daha gidecek çok yolumuz olduğunu gösteriyor.
2019 hedefimiz, mevcut BES’te, 2015’te yakaladığımız fon büyüklüğü ve “Otomatik Katılım”da ise, 2018 ortasında yakaladığımız, kamu hariç özel sektör kapsamındaki sektör liderliğimizi güçlendirerek devam ettirmek, hayat pazarında ise pazar payını büyütmek.

'LİDER DİJİTAL SİGORTA ŞİRKETİ' OLMAK İSTİYORUZ
Hissedarlarımız olan 300 yıllık sigorta devi Aviva’nın ve Sabancı Holding’in vizyonu doğrultusunda dijitalleşme ve müşteri odaklılık stratejilerine odaklandık. Dijital çözümlerimizle destekli ürün ve hizmetlerimizle müşterilerimizin hayatları boyunca yanlarında olduğumuzu hissettirmek ve müşteri odaklı değer yaratan, lider dijital sigorta şirketi olmak istiyoruz.

PETROL OFİSİ CEO’SU SELİM ŞİPER:
LPG’Lİ ARAÇ VE İKMAL İSTASYONU SAYISINDA DÜNYA BİRİNCİSİYİZ
Sadece benzin ve dizelin bulunduğu geleneksel akaryakıt istasyonları, otogaz LPG’nin ve hatta elektriğin de ikmal edildiği yerlere dönüştü. Alanında Türkiye’de ilk ve tek olan Yakıt Emniyet Sistemi (YES) ile PO/Gaz’da kalite ve tam dolumda yüzde 100 garanti sunuyoruz.

Akaryakıt şirketlerinin neredeyse hepsi, aynı zamanda LPG işi de yapıyor. Ülkemizde tüketilen toplam LPG’nin yüzde 79’undan fazlası, otomotiv yakıtı olarak kullanılıyor. Türkiye, dünyanın otogaz tüketiminde ikinci, LPG’li araç ve ikmal istasyonu sayıları ile de birinci pazarı.

UZUN YILLARA DAYANAN DOĞRU BİR STRATEJİ
Türkiye’de otogazın bu başarısı, uzun yıllara dayanan doğru bir stratejinin eseridir. Ülkemizdeki 10 bin 689 otogaz istasyonu ile tüketicinin ikmal şüphesi bulunmamakta. Otogaz istasyonları, pompaları, saygın ve hatta ayrıcalıklı olarak yerini aldı, bazı ülkelerdeki gibi yanlış bir şekilde, ‘ikinci sınıf ürün’ algısı hiç oluşmadı. Otogaz LPG temsilcileri, Türkiye’de kamuoyuyla kalıcı ve her platformda iletişim içinde oldu, önyargıları bertaraf etmek için yoğun çaba sarf etti. Ayrıca büyük ve ehil bir dönüşüm sektörü de oluştu.