CEO'NUN ETİK VE İTİBAR YÖNETİMİ

Yeni dünyada, değişen iklim ve çevre koşulları, sürdürülebilirlik için üretim, gıda arzı, dijital nesil, kadın ve çeşitlilik gibi pek çok gündem ile birlikte; dünya, toplum, bireyler için bir şeyler yapabilmek, etik olmak, şeffaf ve samimi olmak eskisinden çok daha kritik ve önemli.

Özetle kurumların ürün, hizmetleri; o ürün ve hizmetlerinin tüketicisine sunduğu vaat ve performansı kadar kurumun toplumsal ve sosyal algısı esas itibarını etkileyen faktör olarak önemini pekiştirmekte olduğu kaçınılmaz bir gerçek. Dijital dünya ve sosyal medya ile birlikte bireyin gücünü yadsınamaz şekilde hissediyoruz, eskisinden çok daha çabuk ve yayılımı kat kat katlanarak genişleyebilen bir “kral çıplak” diyebilme ortamı ile karşı karşıyayız. İyilik için iş yapmak, etik ve dürüst olmak, özü sözü bir olmak gibi kavramlar eskisinden çok daha dikkate alınmalı. Şu sözü çok seviyorum ve günümüze çok uygun “insanlar dudaklarınıza değil adımlarınıza bakıyor” ne söylersek söyleyelim yaptıklarımızla tezat düşüyorsa itibar görmüyor ve fikir olarak satın alınmıyor.       

Bu kapsamda şirketler etik ve itibar yönetimlerini nasıl yapıyorlar birlikte değerlendirelim…

Otokoç Otomotiv Genel Müdürü İnan Ekici:
Odağımızda ‘insan’ var
Otokoç Otomotiv olarak 94 yıllık tecrübemizle vizyon ve misyonumuzun, hedeflerimizin, stratejilerimizin ve başarı ölçütlerimizde önceliği her zaman insana veren yaklaşımımız yer alıyor. Ticari, idari ve toplumsal faaliyetlerimizde odağımızda hep “insan” var. Koç Topluluğu paydaşlarıyla olan ilişkilerinde şeffaf, adil ve hesap verebilir olmayı benimsemektedir. Biz de bu şirketlerinden biri olarak bu vizyon ile hareket ediyor, etik ve itibar yönetimi de dahil tüm süreçlerimizi paydaşlarımızla karşılıklı güven ve memnuniyetin sağlanması üzerine kuruyoruz.

Şahsım olmak üzere Kurumsal İletişim de dahil Otokoç Otomotiv yönetiminin tüm katmanlarında yaygın şekilde kabul gören ve gerek iş yapış gerekse iletişim gündemimizde kendini hep hissettiren bir değer var: O da iş dünyası için de başarının sadece rakamsal göstergeler üzerinden ölçümlenmesinin yetersiz kaldığı ve “her şeye rağmen” değil “her anlamda sürdürülebilir başarı” için paydaşlarla birlikte hareket etmenin kıymetli olduğu. Sürdürdüğümüz iç ve dış tüm paydaşlarımız nezdindeki isabetli iletişim çalışmalarının hak ettiğimiz noktaya ulaşmamızda önemli bir adım olduğuna gönülden inanıyorum.

İletişimde olduğumuz herkesi ‘paydaş’ olarak kabul ediyoruz

Başta hissedarlarımız ve tüm çalışanlarımız olmak üzere tedarikçilerimizi, stratejik çözüm ortaklarımızı, müşterilerimizi, basın da dahil iletişim içinde olduğumuz herkesi, özel ve resmî her kurumu “paydaş” olarak kabul ediyoruz. Hangi kuşaktan olursa olsun odağına insanı alan bu yaklaşım ve şeffaflığın tüm ekipçe benimsenmesi en önemli nokta. Bunu başarabildiğinizde hem iş faaliyetleri hem de paydaşlarla kurulan dolaysız iletişimin yarattığı değer başarılı bir tablo ortaya çıkarıyor.

İstanbul Altın Rafinerisi CEO’su Ayşen Esen:
Ceo’ların gündeminde ‘etik ve itibar’ önemli bir yer tutmakta

tik ve itibar her zaman kişiler, şirketler, holdingler, ülkeler için en özen gösterilmesi gereken konuların başında gelmektedir. Ancak bugün özellikle global arenada yer alan belirli büyüklüğün üzerindeki firmalar için etik ve itibar yönetiminin kapsamı daha da genişlemiş ve ESG Sustainability; yani Çevresel, Sosyal ve Kurumsal Yönetim ile Sürdürülebilirlik öncelik haline gelmiştir. Elbette bu bağlamda CEO’ların da gündeminde önemli bir yer tutmaktadır.

‘Kurumsal İletişim’ önemli ve hassas bir konu

İştigal alanımız finansal sektör, devlet dinamikleri, ülke menfaatleri, dünyayla entegrasyon ve ihracat ile çok iç içe olduğundan kurumsal iletişim bizim için önemli ve hassas bir konudur. Doğru zamanda doğru yerde olmak kendimizi doğru anlatmak halka net ve açık mesajlar vermek önemlidir. Bu nedenle grubumuz adına kurumsal iletişim ekibimizin liderliğini de şahsen yürütmekteyim. Doğru bilgiyi, en yetkili ağızdan, en net ve anlaşılır şekilde anlatmak önemlidir. Samimiyet ile aktarılan bilgi hem şirketinizin hem sizin sahip olduğunuz güçlü, güvenilir imajın yansıması olmalıdır.

Basın ile ilişkilerde ‘açıklık ve dürüstlük’ önemli

Basın ile açıklık ve dürüstlük ilkesi çerçevesinde samimi bir ilişki her zaman en doğrusu olmuştur. Doğru bilgiyi net ve açık bir şekilde dile getirmek, ne zaman hangi mecralarda yer alması gerektiğini doğru belirlemek, hedef kitlenizi iyi tanımak size avantaj sağlarken, basının sizi iyi tanıması ve işinizi iyi bilmesi de anlattıklarınızın daha iyi anlanmasını ve daha iyi aktarılmasını sağlayacaktır.

Pegasus Hava Yolları CEO’su Güliz Öztürk:
Kurumsal İtibar’ın çok iyi yönetilmesi gerekir

tik ve itibar yönetimi, önemleri itibarıyla liderlerin gündeminde ön sıralarda yer alması gereken konular. Kurumsal itibar çok iyi yönetilmesi gereken bütünsel bir algı olduğu için liderlere büyük görevler düşüyor. Çünkü paydaşlar akıllarında şirketleri liderleriyle eşleştiriyor. Buna ek olarak, bir liderin öncelikli hedeflerinden bir diğeri de etiğin kurum kültürüne dönüştürülerek şirket DNA’sına yerleşmesine öncülük etmek. Kendi gündemimde bu iki konuya öncelikli olarak yer veriyorum.

İletişim Modelimiz: Ulaşılabilir, hızlı ve şeffaf

İletişimin gücüne inanıyorum ve sadece kurumsal iletişim departmanının görevi olmadığını biliyorum. Bu sebeple, kurumsal iletişim ekibimizle koordineli ve yakın bir şekilde çalışıyoruz. Tüm iletişim çalışmalarımızı kurumsal itibar yönetimi çatısı altında toplayarak ilerliyoruz. Ulaşılabilir, hızlı, şeffaf bir iletişim modelimiz var. Samimi, empatik, anlaşılır ve bilgilendirici bir iletişim tonunu benimsiyoruz. İdeal zamanlama, frekans ve kanallarla, mecra çeşitliliğini dikkate alarak planlama yapıyoruz. İletişim çalışmalarımızı kurumsal iletişim ekibimizle birlikte bu strateji çerçevesinde yürütüyoruz.

Basın, birlikte yürüdüğümüz önemli bir paydaş

İletişimin tarafları değil paydaşları olduğuna inanıyoruz ve basını, mesajlarımızı hedef kitlemize iletirken birlikte yürüdüğümüz önemli bir paydaş olarak görüyoruz. Ulaşılabilir, hızlı, şeffaf bir iletişim modeli benimsememizin en önemli nedenlerinden biri de bu. Basının zaman kısıtını ve iş dinamiklerinin zorluğunu bildiğimiz için, hız ve ulaşılabilirlik konusuna ekstra özen gösteriyoruz. Herkesin birbirine ve işine saygı duyarak çalıştığı bir ortamda da ortaya çok güzel sonuçlar çıkıyor. Medyayla iş birliği içerisinde, sağlıklı ve etkin bir iletişim sürdürerek çalışmalarımızı yürütüyoruz.

Amgen Türkiye Genel Müdürü Güldem Berkman:
Kurumsal vatandaşlık hiç olmadığı kadar önemli
Büyümenin sadece rakamlarla ifade edildiği dönemler geride kaldı. Artık toplumsal sorumluluğunun farkında olan; insanımız, yarınlarımız ve dünyamız için fayda sağlamaya yönelik projeler geliştiren ve bunları iş stratejilerinin bir parçası haline getiren şirketler itibar görüyor. Kurumsal vatandaşlık hiç olmadığı kadar önemli. CEO’ların bunun farkında olup şirketlerinin bu yöndeki dönüşümüne liderlik etmesi büyük önem taşıyor.

mgen olarak bir yandan, işimizi en iyi şekilde yaparak hastaların hayatında değer yaratmaya odaklanırken, diğer yandan toplumda da fayda yaratabilmek adına adımlar atıyoruz. 'Kurumsal İletişim' liderimiz ile birçok ortak konumuz var. Amgen olarak bilim, inovasyon ve eğitim alanında projeler yürütüyoruz, hastalık farkındalığı çalışmaları hayata geçiriyoruz. Bunların yanı sıra, çeşitlilik ve kapsayıcılık kültürümüzü geliştirecek çabalarımızı ortak şekilde sürdürüyoruz, toplumsal cinsiyet eşitliği ve kadınların güçlendirilmesi konularında birlikte inisiyatifler geliştiriyoruz.

Doğru iletişim çok önemli

Hangi sektörde olursanız olun doğru iletişim yapıyor olmanız çok önemli. Medya her birimizin gözü kulağı. Toplumumuz ile aramızdaki köprü. Bizler için bir anlamda rehber niteliği taşıyor. Bu nedenle iletişim dünyası ile çok yakın bir ilişki içerisindeyiz. Bu ilişki, gündeme dair doğru bilgilere ulaşmamızda ve halkın nabzını tutma yolunda büyük artılar getiriyor.

Orka Holding Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Koordinatör Osman Arar:
Kurumsal yapımızın dna’sında insan var

ünya çapında her alanda olduğu gibi moda perakendesinde de yoğun bir rekabet söz konusu. Böylesine bir atmosferde kurum ve marka değerlerini sadece somut varlıklarla korumamız mümkün değil. Dolayısıyla bizim için etik ve itibar yönetimi kurumsal gündemimizin daima üst sıralarında yer alan çok önemli öğeler niteliği taşıyor. Bu anlamda global bir yaklaşımla insana verdiğimiz değer, sosyal sorumluluk, yenilikçilik, müşteri odaklılık gibi etkenler kurumsal yapımızın DNA’sında yer alıyor ve kurum kimliğimizle doğrudan ilintili olarak ortak özelliklerimiz arasında bulunuyor.

Sürdürülebilirlik ve dijital dönüşüm en önemli başlıklarımız

Sürdürülebilirlik ve dijital dönüşüm olgusu, global markalar olma sorumluluğumuzun bir parçası olarak ortak ve en önemli başlıklarımız arasında. Damat, Tween ve D’S damat markalarımızla geleceğin duyarlı müşterilerine ve onların yeni nesil beklentilerine cevap vermeye odaklıyız. Tüm süreçlerimizi geleceğe güzel bir miras bırakmak ve değer yaratmak vizyonuyla sürdürülebilir moda ekseninde yürütüyoruz. Tüm bu itibar bileşenlerinin yönetiminden sorumlu kişi olarak sorumluluğum büyük.

İletişim dilimiz; şeffaf, güvenilir, içten ve cesur

Kuruluşumuzdan bu yana büyük bir özenle kullandığımız şeffaf, güvenilir, içten ve cesur kurumsal iletişim dilimizin global bir kimliğe sahip olmaktan çok daha önce insan olmanın gerektirdiği bir erdem olduğunu düşünüyoruz. Bu bakış açısının, küresel moda endüstrisinde markalarımıza duyulan güveni ve sadakati inşa eden temel yaklaşım olduğuna inanıyorum.