CEO'NUN KORONA SAVAŞI

Koronavirüs salgını, iş dünyasını ve sektörleri olumsuz etkiliyor. Sosyo-ekonomik hareketliliğin azalmasına bağlı yaşanan sorunların ortadan kalkması için pandeminin kontrole ALINACAĞI ve hayatın normale döneceği tarih merak ediliyor. Ekonomilerde ciddi daralma öngörülüyor. CovId-19 sonrası toparlanma süresi ve şekliyle ilgili farklı görüşler bulunsa da öngörülen zaman, 3-12+ ay arasında. Şüphesiz ki, hazırlıklı olan, doğru kararlar alan ve ?yeni normal?e uyum sağlayan yapılar, bu dönemden daha az hasarla çıkacak. Peki! Karar alma mekanizmasının başındaki kişiler olan CEO'lar, bu zorlu süreçle nasıl baş ediyor?

COVID-19 salgını, global iş ortamı ve ekonomiler üzerinde olağanüstü olumsuzluklar ve belirsizlikler yarattı. Ocak ayında, büyümenin 2020 yılında yüzde 2,5 olarak gerçekleşeceğine işaret ediliyordu; ancak pandemi, rakamı “sıfır” seviyesine çekebilir. Haliyle bu ortamda etkin “kriz yönetimi” şart. Yöneticiler, koronavirüsün, stratejik hedeflerin tutturulması ve talebin karşılanmasına ilişkin negatif etkilerin üstesinden gelmek için çabalıyor.

LİDERİN ODAKLANMASI GEREKEN KONULAR...
COVID-19 birçok sorun ortaya çıkardı. Bunların başını; çalışma şekillerinin değişmesi, seyahat kısıtlamaları, tüketici giderlerinin azalması, yatırımların ertelenmesi, tedarik zincirlerinde aksamalar ve finansal piyasalardaki öngörülemezlik çekiyor. Bu noktada, iş dünyası liderlerinin, kendilerine yöneltecekleri sorular önem kazanıyor. Aynı zamanda, krizde daha iyi sonuçlar elde etmelerini destekleyecek temel alanlara dikkat çekiliyor. Odaklanması lazım olanları “Çalışan sağlığı”, “şeffaf iletişim”, “harcama kontrolü”, “tedarik zinciri işlevselliği” ve “önleyici aksiyonlar” şeklinde sıralamak mümkün.

YENİ YÖNTEMLER ŞART
COVID-19; şirketleri, iş sürekliliğini sağlama ve ayakta kalma hususunda yeni yöntemler keşfetmeye zorluyor. Alınacak acil aksiyonların ise orta ve uzun vadeli sonuçların korunmasına yönelik olmasının mecburiyeti vurgulanıyor. Organizasyonların “profesyonel bir kriz yönetim planı”na sahip olmasının öneminin altı çiziliyor. Planların “çalışan mutluluğu”, “marka repütasyonu”, “finans yönetimi”, “tedarik zinciri” ve “hukuki” konuları kapsaması kapsaması gerektiği belirtiliyor. Mayıs 2020’nin “CEO Ajanda” üst başlıklı araştırması da bu gerçeklerden yola çıkılarak hazırlandı...


SOCAR TÜRKİYE RAFİNERİ VE PETROKİMYA İŞ BİRİMİ BAŞKANI VE PETKİM GENEL MÜDÜRÜ ANAR MAMMADOV
TALEPLERE KESİNTİSİZ YANIT VERİYORUZ
Dünya plastik endüstrisi, yeni tip koronavirüs salgını ile mücadelede, ürünleriyle ön saflarda yer alıyor. Türkiye’de bu sektörün en önemli oyuncusuyuz. 55 yıldır iç piyasaya tedarik sağlıyoruz. Türkiye’nin ilk ve tek entegre petrokimya tesisi olarak, ihtiyacın yaklaşık yüzde 18’ini karşılıyoruz.

Plastik sektörü, hastaların tedavisi ve sağlık personelinin korunması için gerekli malzemelerin üretimini yaptığı için hammadde sorunu yaşamamalı. 

İTHALAT DEĞİL, İÇ PİYASA
Yeni tip koronavirüs nedeniyle global ekonomi olumsuz etkilendi. Petkim olarak, taleplere kesintisiz yanıt vererek üzerimize düşen sorumluluğu büyük bir özveriyle yerine getiriyoruz. Bu zorlu dönemde ithalat yerine iç piyasadaki üreticiler ile ivedi ve yerli çözümler geliştirebilmek, ülkemiz için çok değerli. Operasyonlarımız devam ediyor. İhtiyaç duyulan tıbbi gereçlerin ve ambalajların girdi türlerine ağırlık verdik. Çok fazla gündemde olan “maske” ve “tulum kumaşı”nda kullanılan ‘polipropilen nonwoven’ türünden gelen isteklerin tamamına yanıt veriyoruz.

BÜYÜK ÖZVERİ...
Petkim olarak, bunların satış fiyatlarında artışa gitmezken, imalatı ve dağıtımı kesintisiz yerine getirmek için de var gücümüzle çalışıyoruz. Petkim’in hammaddesi olan nafta ihtiyacını karşılayan STAR Rafineri’de ise yeni planlamaya gidildi. Jet yakıtı üretimimizin hepsini motorine çevirdik. İleri teknoloji sayesinde operasyonel esnekliğimiz bulunuyor. STAR Rafineri, Petkim için koruma kalkanı oluştururken, pek çok sektörde üretimin devamlılığına da olanak sağlamış oldu.


PIRELLI YÖNETİM KURULU BAŞKAN YARDIMCISI VE CEO’SU  MARCO TRONCHETTI PROVERA:
ÜST DÜZEY YÖNETİCİ ÜCRETLERİ DÜŞÜRÜLDÜ
Covid-19 salgını ile mücadele kapsamında ekonomik olumsuzlukları engellemek, kârlılığı ve nakit akışını korumak amacıyla bazı kararlar alındı. “2020-2022 Endüstriyel Planı” senaryosu değişti. Üst yönetime yapılan ödemeler düşürüldü ve 2020 için sunulan kısa vadeli teşvik sistemi iptal edildi.

Maliyetleri kontrol altında tutmaya yönelik önlemler bağlamında yönetim kurulu üyeleri ve liderlik ekibindeki yöneticiler, üç ay boyunca ücretlerinin bir kısmından feragat etti.

31 MİLYON EURO TASARRUF 
Yönetim kurulu üyelerinin yıllık brüt sabit ücretlerinin yüzde 50'si, liderlik ekibindeki yöneticilerin ise %20'si kesildi. Bu aksiyonlar ile dünya çapında yaklaşık 31 milyon Euro tasarruf öngörülüyor. Süreç, tüm ülkeler ile temas halinde, kriz birimlerinin önderliğinde yürütülüyor. HSE (İş Sağlığı ve Güvenliği) fonksiyonu, önlemlerin küresel ölçekte uygulanmasını koordine ediyor. Doktorlar, güvenlik uzmanları ve HSE ekiplerinin görev yaptığı bir acil yardım hattı çalışanlara 7/24 destek sunuyor.

“2021 PIRELLİ TAKVİMİ” İPTAL 
Pirelli Takvimi daha önce de 1967’de ve 1975-1983 arasında yayımlanmamıştı. Eşi görülmedik boyutlara ulaşan Covid-19 salgını, bizi bir kere daha bu kararı vermek zorunda bıraktı. Doğru zaman geldiğinde bugün bizimle çalışan kişilerle birlikte projeye tekrar döneceğiz. Ayrıca, “The Cal” projesi, pandemi ile mücadele çalışmalarınaa 100 bin Euro bağışlayacak. Krizin etkisini en aza indirmek ve toparlanmayı daha iyi planlamak amacıyla tedarikçiler, müşteriler ve dağıtım ağı dahil olmak üzere tüm paydaşlar ile yakından temastayız.


OPET GENEL MÜDÜRÜ CÜNEYT AĞCA:
“İYİLEŞEBİLMEK” İÇİN BİRBİRİMİZE İHTİYACIMIZ VAR
Bu topraklarda doğan bir marka olarak, bu ülke için istihdam yaratıyor, yatırım yapıyor ve ülkenin sorunlarına çözüm üretmeye çalışıyoruz.

Dünyayı etkisi altına alan kronavirüs salgını, her bir bireye ve kuruma sorumluluk yüklüyor. Bugünlerde, büyük bir dayanışma ve iş birliği içinde hareket etmemiz gerekiyor. “İyileşebilmek” için birbirimize her zamankinden çok ihtiyacımız var. Bu süreci dayanışmayla atlatacağımıza inanıyoruz.

3 MİLYON TL DESTEK
OPET “Biz Bize Yeteriz Türkiyem” kampanyasına 3 milyon TL ile destek veriyor. Ülkemizin gelişimine katkı sağlayan sosyal sorumluluk projeleri geliştirip uygulayan OPET, Türkiye’deki tüm istasyonlarında sosyal mesafeye ve hijyen kurallarına uygun hizmet veriyor. OPET, her müşterisi kadar personelinin sağlığının korunmasına yönelik aldığı önlemleri, bayileriyle sürekli iletişim halinde uyguluyor.

YENİ YÖNTEMLER ŞART
COVID-19; şirketleri, iş sürekliliğini sağlama ve ayakta kalma hususunda yeni yöntemler keşfetmeye zorluyor. Alınacak acil aksiyonların ise orta ve uzun vadeli sonuçların korunmasına yönelik olmasının mecburiyeti vurgulanıyor. Organizasyonların “profesyonel bir kriz yönetim planı”na sahip olmasının öneminin altı çiziliyor. Planların “çalışan mutluluğu”, “marka repütasyonu”, “finans yönetimi”, “tedarik zinciri” ve “hukuki” konuları kapsaması kapsaması gerektiği belirtiliyor. Mayıs 2020’nin “CEO Ajanda” üst başlıklı araştırması da bu gerçeklerden yola çıkılarak hazırlandı...


PETROL OFİSİ CEO’SU  SELİM ŞİPER:
BU SÜREÇTE İŞTEN ÇIKARILMA OLMAYACAK
İnsan ve toplum sağlığına öncelik vererek aldığımız tüm tedbirler kapsamında 7/24 hizmet vermeye devam ediyoruz. Petrol Ofisi çatısı altındaki herkes, başarılarda, iyi günlerde olduğu gibi bu zorlu günlerde de birlik ve beraberlik içinde hareket etmekte.

Bir ve birlikte olmamız, dayanışma göstermemiz gereken bir dönem. Tüm toplumun, bireysel ya da kurumsal herkesin beraber mücadele etmesi gereken zamanlar geçiriyoruz. Bu ruh ve sorumluluklarımız çerçevesinde, içinde bulunulan süreç boyunca bünyemizde yer alan hiçbir arkadaşımız, koronavirüs salgını nedeniyle işten çıkarılmayacak. 

İNSAN SAĞLIĞI HER ŞEYİN ÜZERİNDE
Türkiye’nin köklü ve en büyük şirketlerinden biriyiz. Akaryakıt sektörü lideri olarak 1.780’e yaklaşan bayimiz ile Türkiye’nin her noktasındayız. Çalışanlarımızın aileleriyle birlikte bu dönemi sağlık ve esenlikle atlatmaları önceliğimiz. Bayilerimizle de aynı yaklaşımı sergilemeleri yönündeki tavsiye ve önerilerimizi paylaşıyoruz. Bu zor günlerin de üstesinden geleceğimizden şüphemiz yok.

İTÜ ARI TEKNOKENT İLE İŞ BİRLİĞİ...
İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) ARI Teknokent ile güç birliği yaptık. İTÜ Çekirdek’in destekçisi olduk. İTÜ ARI Teknokent gibi önemli bir paydaş ile Türkiye’nin koronavirüs ile mücadelesinde doğrudan kullanılacak malzeme ve cihazların geliştirilmesine, üretilmesine ve hatta dağıtılmasına yönelik bir iş birliğine imza atmaktan onur duyuyoruz. Ülkemizin ve insanımızın yararına olan çalışmaların yanında yer almak, büyük önem taşıyor.


TOFAŞ CEO’SU CENGİZ EROLDU:
SEFERBERLİĞE DESTEK OLMAYA DEVAM EDECEĞİZ
CovId-19 salgınıyla mücadelede yoğun emek sarf eden sağlık çalışanları için tıbbi destek ekipmanları imal ediyoruz. Tofaş olarak ilk planda, toplam 578 adet biyolojik örnek alma ve entübasyon kabini ile 20 bin 146 adet siperlikli maske ürettik. 

Koruyucu ekipmanların teslimatı, ihtiyaç bildiren hastanelere İl Sağlık Müdürlükleri koordinasyonunda gerçekleştiriyor. İlk olarak 24 ildeki, 63 sağlık kuruluşuna teslimat gerçekleştirildi. Nisan ayı sonuna kadar 50 bin adet siperlikli maske ve sağlık personelini koruyucu 1.300 kabin üretimi ile, salgına karşı yürütülen seferberliğe destek olmaya devam edeceğiz.

EKİPMANLARIN TASARIMINI WEB SİTEMİZDE YAYINLADIK 
Tofaş Ar-Ge ve fabrikamız içindeki yetkinliklerimiz ve tedarik zincirimizin gücünü değerlendiriyoruz. Diğer işletmelerin de bu ekipmanları hızla ve standartlara uygun şekilde üretebilmeleri amacıyla tasarımlarını web sitemizde yayınladık. İlk planda 8 farklı firma bunlardan faydalandı. Sağlık kuruluşlarından gelen talebe hızla cevap verebilmek için bu kaynaktan yararlanmaya davet ediyoruz. Birlik ve beraberlik ile yüksek üretim adetlerine ulaşılmasına vesile olacağımıza inanıyorum.


COŞKUNÖZ HOLDİNG CEO’SU  ERDEM ACAY:
KORUYUCU EKİPMAN VE YENİ MEDİKAL CİHAZLAR ÜRETTİK
Bu zorlu süreçte, hiçbir fedakârlıktan kaçınmıyoruz. Devletimize ve milletimize destek olmak için üzerimize düşen sorumluluğu üstleniyoruz. Yeni tip koronavirüs salgını ile mücadelede ihtiyaç duyulan tıbbi ekipmanları üretiyoruz.

Ülke olarak verdiğimiz mücadeleden maddi ve manevi en az hasarla çıkmak için var gücümüzle çalışıyor, tüm imkânlarımızı seferber ediyoruz. İlk günden bu yana çalışanlarımız için aldığımız tedbirlerin yanı sıra, devlete ve sağlık kuruluşlarına destek amacıyla önemli bir adım daha attık. 

SAĞLIK BİRİMLERİ İLE KOORDİNASYON HALİNDEYİZ 
Tedavi ve operasyonlarda kullanılan ihtiyaçları belirledik. Holding ve bağlı şirketlerimizdeki fabrikalarda İl Sağlık Müdürlüğü aracılığıyla pandemi hastanelerine göndermek üzere, Coşkunöz Eğitim Vakfı iş birliğinde koruyucu ekipman ve yeni medikal cihazlar ürettik. Biyolojik örnek alma & entübasyon kabinleri, siperlik, valf silikonları, sedye izolatörü, yarı profesyonel ventilatör, survent ventilatör ürünlerinin tasarımı bitirilip testleri de yapıldı. Canını ortaya koyan sağlık çalışanlarımıza ve ailelerine şükranlarımızı sunuyoruz.


İSTANBUL SABİHA GÖKÇEN ULUSLARARASI HAVALİMANI (İSG) CEO’SU  ERSEL GÖRAL:
ÖNCELİĞİMİZ İSTİHDAMI KORUMAK
Bu kriz, daha önce yaşadıklarımızdan biraz farklı. Diğer endüstrilerde olduğu gibi sivil havacılıkta da etkileri daha sert ve keskin olacak gibi gözüküyor. Senenin 4-5 aylık kısmını neredeyse “0” yolcuyla geçirmiş olacağız. Bu noktada, yıl genelinde toplamda yüzde 50’lik bir kayıp öngörüyoruz.

Bugüne kadar SARS’ı, Kuş ve Domuz Gribi’ni gördük. 11 Eylül de, yerelde ve globalde havacılık endüstrisine çok olumsuz yansıdı. 2009 finansal & Rusya krizleri, Atatürk Havalimanı terör saldırısı, 15 Temmuz.... Ama görülüyor ki, Covid-19’un daha sert etkileri olacak. 

2020’YE İYİ BAŞLAMIŞTIK...
Sabiha Gökçen ve Türkiye sivil havacılık sektörü genelinde “Bunu en az hasarla nasıl atlatırız?” sorusunun yanıtı üzerinde duruyoruz. Birtakım önlemlerle üstesinden gelmeye çalışıyoruz. Geçen yılı 35,5 milyon yolcuyla kapattık. 2020’ye iyi girmiştik. Ocak ve şubatta, 2019’un aynı aylarına göre dış hat yolcu sayımız yüzde 20 artmıştı. Ancak martın ortalarında salgın hız kazanınca düşüş yaşandı. 27 Mart’ta, Türkiye genelinde tüm dış hat uçuşları durduruldu. 28 Mart’ta iç hat seferlerine kısıtlamalar getirilince havalimanımızı kapatma kararı aldık. 

2021 ÖNEMLİ BİR TOPARLANMA YILI OLACAK 
2019’da yaklaşık 36 milyon misafirimize hizmet vermiştik. 2020 öngörümüz 18 milyon. “Bundan sonra ne olacak? Projeksiyonlarımızı nasıl şekillendireceğiz?” sorusuna gelince... Mayısın ikinci yarısı ki, bunu Ramazan Bayramı’na bağlayabilirim; iç hat uçuşlarının başlayacağını umut ediyoruz. Elbette pandeminin de azalacağını varsayarak... Dış hatlara yönelik beklentimiz ise en geç temmuz ortası... 2021 önemli bir toparlanma yılı olacak. En geç 2021 ortalarında, 2019 aynı dönem verilerine ulaşmayı hedefliyoruz. 

BAZI AKSİYONLAR VE TEDBİRLER ALACAĞIZ 
Radikal ve hızlı önlemlerden biri olan “Kısa Dönem Çalışma Ödeneği”ne başvurduk. Martın ortasında idari kadrolarımızı “evden çalışma” uygulamasına geçirdik. 28 Mart’tan itibaren de vardiyalı çalışanlarımızı işe getirmemeye başladık. Sadece elzem ve görevinin başında olması gerekenler nöbet yerlerinde... Virüsün tesiri mayısta kaybolur ve trafik mayıs ortası ve sonu itibariyle geri dönmeye başlarsa çok net ki, biz kesinlikle bir istihdam kaybı yaşamayacağız. Etkisi 4-5 ay gibi uzun bir süreyi bulacaksa bununla ilgili bazı aksiyonlar ve tedbirler almamız lazım. Bizim gibi spesifik özel işletmelerin kısa vadede bu tür kayıplara karşı çok da fazla şansları, lüksleri yok. Zira, çalışan arkadaşlarımızın hepsi belli tecrübelere ve iş bilgisine sahip. 

DÜŞÜNCEMİZ, STRATEJİK BİR ORTAK BULMAKTI 
Covid-19’dan önce, yaklaşık son 2 yıldır hissadarımız Malezya Havalimanları Holding’in satış düşüncesi vardı. Hakim, çoğunluk hisse bizde kalmak kaydıyla ki, maksimum yüzde 49 olacak seviyede. Piyasaların bu denli stabilitesini kaybettiği bu süreçte bu satış, çok da kolay değil. Normale dönülünce yeniden gündeme gelebilir. Bizim asıl düşüncemiz, stratejik bir ortak bulmaktı; fakat bu karmaşık durumda altenatiflerin incelenmesi ve irdelenmesi gibi bir durum söz konusu değil...   


NISSAN TÜRKİYE GENEL MÜDÜRÜ EMRE DOĞUERİ:
İHTİYACA YÖNELİK ÇÖZÜM ÜRETİYORUZ
NISSAN olarak içinde bulunduğumuz bu olağanüstü dönemde, toplum sağlığını önceliklendiriyoruz. Gerekli tüm önlemleri aldık ve iş süreçlerimizi yeniden şekillendirdik. Teknolojik birikimimizi sadece araçlarda değil, operasyonel süreçlerdeki hizmetlerimizle de müşterilerimize aktarıyoruz.

Her zaman iş ortaklarımızın beklentilerine ve ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretiyoruz. Dijitalleşmeyi “müşteri odaklı” bir yaklaşım ile, daha kapsamlı bir şekilde operasyonlarımızın içine dahil ettik. 

“AKILLI MOBİLİTE” VİZYONUNUN ÖNCÜSÜYÜZ
Bir süredir üzerinde çalıştığımız, araç sahibi olmak isteyenler için görüntülü arama imkânı tanıyan sisteme geçtik. Türkiye’nin her yerinden NISSAN bayilerine uzaktan erişim olanağı tanıyan “Sizi Görüntülü Arayalım” sistemi ile showroom’lara gidilmeden satış danışmanlarından canlı bilgi alınabiliyor, ilgilenilen araçlar da video görüşmeyle inceleyebiliyor.


YEMEKSEPETİ CEO’SU NEVZAT AYDIN:
İSMİMİZİ “EMEKSEPETİ” OLARAK DEĞİŞTİRDİK!
Sağlık Bakanlığı’na 1 milyon TL ve “Biz Bize Yeteriz Türkiyem”e bağış sonrası kampanyalarımız sürüyor. Ülke olarak el ele verilmesi gereken bir dönemdeyiz. Marttan bu yana restoranlara çok farklı desteklerde bulunduk. 

İş ortaklarımız ile birlikte, bu zor dönemdeki mücadeleyi temsilen, ismimizi “Emeksepeti” olarak değiştirdik. En büyük kahramanlar, ülkemizin sağlığına kavuşması için gece gündüz demeyen sağlık çalışanları... Domino’s ile önemli bir iş birliğine imza attık. 24 pandemi hastanesi çalışanlarına, toplam 3 milyon TL değerinde, değişen vardiyalara göre, günde 2 defa, 150 bin ücretsiz pizza gönderilecek. 

3.000 YENİ İSTİHDAM 
İş hayatına destek vermemiz gerekiyor ki, bu süreci atlattığımızda ekonomimiz en kısa sürede yükselişe geçebilsin. “Kazandıran Restoran Destek Çeki” sayesinde restoranlar, daha sonra karşılığını kullanıcılara yemekle ödeyebilecekleri bir finansman sağlayacak. Yemeksepeti hiçbir şekilde komisyon ya da gelir elde etmeyecek. Projenin “can suyu” olmasını planlıyoruz. Sadece 11 Mart sonrası 1.000 kişiyi işe aldık, yıl sonuna kadar da 3.000 yeni istihdam sağlayacağız.


GARANTİ BBVA GENEL MÜDÜRÜ RECEP BAŞTUĞ:
İŞ BİRLİĞİMİZİ CANLI TUTMALIYIZ
Bu dönemde hepimizin önceliği insan sağlığı ve bunun için yapılacak katkı ve dayanışma. Garanti BBVA olarak, 200 adet ventilatörün tedarikini sağlamaya talip olduk. “Biz Bize Yeteriz Türkiyem” kampanyasını yaklaşık 30 milyon TL’lik solunum cihazı alımıyla destekliyoruz.

Garanti BBVA olarak 2. bağışımızı, BBVA grubunun faaliyet gösterdiği tüm ülkelerde farklı inisiyatiflerle birlikte gerçekleştirilen ve toplam tutarı 35 milyon Euro’ya varan yardım paketi kapsamında hayata geçiriyoruz. 

GARANTİ BBVA'NIN TOPLAM DESTEĞİ 40 MİLYON TL
Ülkemizde salgınla mücadeleye katkı sağlamak amacıyla ilk adım atan kurumlardan biriyiz. Daha önce devlet üniversitesi hastanelerine teçhizat ve malzeme tedariki için 10 milyon TL’lik bağışta bulunduk. Bu süreçten en az kayıpla çıkmanın yolunun birbirimizi desteklemekten, ihtiyaçları doğru tespit edip iş birliğimizi canlı tutmaktan geçtiğine inanıyoruz. Biz Garanti BBVA’lılar olarak, insan sağlığının her şeyden önemli ve öncelikli olduğu bilinciyle, ısrarla bu konuda öncü görevimizi sürdürmeye devam edeceğiz.


PEPSICO TÜRKİYE GENEL MÜDÜRÜ ECE AKSEL:
RİSK ALTINDAKİLERE GIDA VE TEMİZLİK MALZEMESİ
Bu olağanüstü dönemde en büyük önceliğimiz, insanlarımızın sağlığı. PepsICo olarak, ulusal yardım girişimlerine destek oluyoruz. İnsanlarımızın, bu dönemi daha kolay atlatmalarını sağlamak için, gıdaya erişimlerine katkıda bulunmak istedik.

PepsiCo, COVID- 19’un toplum üzerindeki etkilerini azaltmak üzere gerçekleştirilen çalışmalar kapsamında, Türkiye’ye 12 milyon TL’nin üzerinde katkı yapacak. PepsiCo Türkiye, PepsiCo Vakfı’nın bildirdiği 45 milyon dolar değerindeki desteğe ilave edilen fon ile “Yemek Ver Umut Ver” girişimi çerçevesinde, risk altındaki gruplara temel gıda ve temizlik malzemesi ulaştıracak. Türkiye genelinde 3 milyondan fazla kişiye erişilecek. Bu zor günleri birlikte aşacağımıza inanıyoruz.


TAT GIDA YÖNETİM KURULU ÜYESİ VE GENEL MÜDÜRÜ ARZU ASLAN KESİMER:
TARIMIN SÜRDÜRÜLEBİLİR OLMASI İÇİN ÇALIŞIYORUZ
Bu süreçte, sağlık çalışanlarının ardından en önemli görevlerden birisini üstlendiğimizin farkındayız. İşimiz gıda üretmek ve bunları halkımıza ulaştırmak. Nesiller boyu hepimizin aile hayatına dokunan, sofralarına ortak olan Tat markasını bu noktalara taşıyanlar, iş ortağımız çiftçilerimiz. Zorlu koşulları üreterek ve el ele vererek atlatacağımızdan eminiz.

Bugün salça, domates ürünleri ve konserve denince ilk akla gelen ve güvenle kullanılan marka olmamızda 3 kuşaktan on binlerce çiftçinin emeğinin olduğunu biliyoruz. 

ÜRETİM VE ÇİFTÇİMİZ EN BÜYÜK ÖNCELİĞİMİZ 
Sözleşmeli çiftçimizin mahsulüne verdiğimiz alım garantisinin yanında, 2019’da göre toplam avans miktarımızı yüzde 30 artırarak 23 milyon TL’ye yükselttik. Tarımın sürdürülebilir olması için çabalıyoruz. “Çiftçi destek paketi” tohum, fide, tarımsal gübre ve diğer sulama materyalleriyle beraber nakit avansı da kapsıyor. Salgın nedeniyle toprağı işleme konusundaki maddi çekinceler ve muhtemel sıkıntıları göz önüne alarak destekleri bu yıl öne çektik. 

GELECEĞİ "BEREKETLİ ELLER" İLE KURUYORUZ 
Verilen gübre miktarını geçen seneye göre yüzde 40 civarında artırdık. Misyonumuz, 50 yılı aşkındır bitmeyen domates tutkumuz ile, bizi bir gün bile yalnız bırakmayan çiftçilerimizin daha fazla üretmesi ve yaşamlarını iyileştirmesine yardımcı olmak. Geleceği onların bereketli elleriyle kuruyor, halkımıza hizmet etmenin haklı gururunu yaşıyoruz.


YAŞAR HOLDİNG İCRA BAŞKANI DR. MEHMET AKTAŞ:
SAĞLIKLI GIDAYA ERİŞİMİ SAĞLIYORUZ
Çiftçilerimizden tüketicilerimize ulaşana kadar birçok kontrol noktasında analizler gerçekleştiriyoruz. Ürünlerimizi en sağlıklı ve güvenilir biçimde tüm Türkiye ile buluşturuyoruz.

1973’ten bu yana Türkiye’nin sağlık, yenilik ve lezzet kaynağı olan Pınar markasıyla üretim, tüm tedbirler alınarak aralıksız sürdürülüyor. Çalışanlarımız ve iş ortaklarımız; ürünlerimizin en sağlıklı haliyle tüketici ve müşterilerimize ulaşması, ihtiyaçlara eksiksiz erişilebilmesi için fedakârca çalışıyor. Onlarla gurur duyuyoruz.

1,5 MİLYON TL DESTEK 
Yaşar Topluluğu olarak bu zor günlerde de ülkemizin yanındayız. “Biz Bize Yeteriz Türkiyem” kampanyası kapsamında, topluma ve sağlık konusundaki çalışmalara da katkı sağlamak amacıyla 1,5 milyon TL destek veriyoruz. Pandemi ile gece-gündüz mücadele eden sağlıkçılarımıza, sağlıklı ve besleyici Pınar ürünlerimizi Sağlık Bakanlığı aracılığıyla ulaştırarak onlara güç verme çabasındayız. 


TURKCELL GENEL MÜDÜRÜ MURAT ERKAN:
ALTYAPIMIZ TÜRKİYE’NİN HİZMETİNDE
Bu salgın global dünyaya “Birlik Olma”nın önemini hatırlatmıştır. Bu zor günleri ancak el ele vererek aşacağız. İş ortaklarımıza ve sahadaki Turkcell elçilerine destek olmayı ve istihdama katkı sağlamayı bir sorumluluk olarak görüyoruz.

Salgının çıktığı günden bu yana, koordinasyon masası aracılığıyla gelişmeleri anbean izliyoruz. Türkiye’nin yeni teknolojilere hızlı adapte olabilmesi için dijitalleşmeyi her fırsatta vurguluyoruz. Koronavirüs salgını nedeniyle, bu yaklaşımımızın önemi daha net ortaya çıktı. 

EVDE HAYATI VE EĞİTİMİ SÜRDÜRECEĞİZ 
Dünyanın en güçlü altyapılarından biriyle, uygulama ve yazılımlarımız sayesinde, “#EvdeHayatVar” kampanyası kapsamında “evden mesai” düzenine geçen binlerce çalışanımız, işlerini sorunsuz yürütüyor. Yaklaşık 5 bin arkadaşımızla canlı konferansta buluştuk. Şirket içine özel “Pikcell” video platformu üzerinden yaptığımız toplantılar devam edecek. Müşterilerimiz de Turkcell hizmetlerini kullanarak faaliyette. Evde hayatı ve eğitimi sürdüreceğiz, ekosistemi destekleyeceğiz. Fiber altyapının yaygınlığının ne kadar ehemmiyetli olduğu anlaşıldı. Kullanıcılarımız için indirme ve yükleme hızlarını katladık. Turkcell Superonline’ın güçlü altyapısı Türkiye’nin hizmetinde.


VODAFONE TÜRKİYE İCRA KURULU BAŞKAN YARDIMCISI MELTEM BAKİLER ŞAHİN:
HAYATLARI  İYİLEŞTİREN TEKNOLOJİLER  ÜRETİYORUZ
Koronavirüs salgını öncesinde ihtiyaçlar, rekabet tarafında bir adım öne çıkmak şeklinde konumlanırken, bugün “uzaktan erişim” ve “yönetişim” ile “iş sürekliliği “ihtiyacı öncelikli hale geldi. İşletmelerin yanında olmaya, “uzaktan çalışma” modeliyle faaliyetlerini sürdürebilmelerini sağlamaya ve ihtiyaca uygun terzi usulü çözümler geliştirmeye devam edeceğiz.

Koronavirüs salgını, tüm dünyada hayatı ve iş yapış şekillerini derinden etkiledi. Bu dönemde evden çalışırken güvenli ve kesintisiz bağlantı isteniyor. İşletmelerin, verilerine herhangi bir lokasyondan erişim sağlaması ve dataları farklı bölgelere yedekleyebilmesi için ek fiziksel yatırım ve teknik personel maliyeti olmadan operasyonları buluta taşıyoruz. 

ÇAĞRI MERKEZLERİ DAHİ UZAKTAN ÇALIŞABİLİYOR 
“Bulut Santral Mobil Uygulaması” ile, binlerce çalışanı olan çağrı merkezlerini dahi “uzaktan çalışma” sistemine geçirebildik. Vodafone Business’ın SSL VPN teknolojisi ile çalışanlar, ofis dışındayken internet üzerinden güvenli bir şekilde kritik iş uygulamalarına erişebiliyor. “Telekonferans” çözümümüz ise çok sayıda katılımcı ile sesli konferans yapma ihtiyacı olan iş ortaklarımıza yönelik bir hizmet. “Red Kontrol”ü de sürece adapte ettik. Tesislerdeki çalışanların 1,5 metrelik sosyal mesafeyi korumasını sağlıyor. Hayatları iyileştiren teknolojiler üretmeyi sürdüreceğiz.


SANOFİ TÜRKİYE ÜLKE BAŞKANI CEM ÖZTÜRK:
TÜRKİYE’NİN SAĞLIKLI GELECEĞİ İÇİN ÇALIŞIYORUZ
Küresel halk sağlığının daha önce görülmemiş bir tehdit altında olduğu bugünlerde Sanofi, sağlık otoriteleri ile iş birliğinde. Sanofi Türkiye olarak, deneyim ve uzmanlığımız ile COVID-19 salgınına karşı mücadeleye ilk günden itibaren tam destek veriyoruz. Sağlık Bakanlığımızın izinleriyle 3 milyon doz hidroksiklorokin bağışını gerçekleştirdik.

60 yılı aşkın süredir üretimimiz, bilgi birikimimiz ve yatırımlarımızla Türkiye’nin sağlıklı geleceği için çalışıyoruz. Bu mücadelede de üzerimize düşen her göreve hazırız. Görülmemiş bir fedakârlık, sabır ve adanmışlıkla görev yapan hekimlerimize, eczacılarımıza ve tüm sağlık sektörü çalışanlarına minnettarız.

DAHA KAPSAMLI KLİNİK ARAŞTIRMALAR GEREKİYOR 
İlacımız, romatoloji ve dermatoloji alanında hastalarımızca kullanılmaktadır. Önceliğimiz, tedariğinin ve hasta güvenliğinin garanti altına alınması. İlaç arzının devamlılığını sağlamak için üretim kapasitemizi artırmak da dahil, tüm hazırlıklarımızı sürdürüyoruz. Her ne kadar “hidroksiklorokin”in COVID-19 enfeksiyonunda potansiyel antiviral etkinliğine işaret eden bulgular bildirilse de, risk/yarar profilinin değerlendirilerek etkililik ve güvenliliği ile ilgili nihai sonuç için daha kapsamlı klinik araştırmalar gerekiyor. Dünya Sağlık Örgütü’nce yakından takip edilen “hidroksiklorokin”in, Sağlık Bakanlığı’nca endikasyon dışı kullanımı onaylanmış ve “Türkiye COVID-19 Hasta Yönetimi ve Tedavisi Rehberi”ne dahil edilmiştir.


ASELSAN YÖNETİM KURULU BAŞKANI VE GENEL MÜDÜRÜ PROF. DR. HALUK GÖRGÜN:
ASELSAN TEDARİKÇİLERİ İLE “GÜÇ BİRLİĞİ”NDE
Koronavirüs salgını, küresel ölçekte üretim ve tedarik zincirlerinin kırılganlığını ortaya çıkardı. Bu tür dönemleri öngörerek planlama yapmanın önemi bir kez daha anlaşıldı. El ele verip bu küresel krizden güçlenerek çıkmayı başaracağız.

Bugün ulaştığımız nokta, Sayın Cumhurbaşkanımızın 2000’lerin başında hedef olarak gösterdiği “millileşme” ve “yerlileşme” çalışmalarını uzun yıllar çok sıkı bir disiplinle sürdürmenin sonucu. 5.000'i aşan tedarikçilerimiz ile iş birliğimiz "Güç Birliği" teması altında yürütülüyor. Bu ekosistemde yaklaşık 73 bin kişi çalışıyor ve ülke savunması için son derece kritik olan bu sektörde istihdamın korunması mühim. İş ortaklarımızı her türlü fedakârlığı yaparak desteklemeye devam edeceğiz. 

3,5 MİLYON TL ÖDEME
Bu sıra dışı ve zor günler, ASELSAN'ın kurduğu yapının, üretimin sürdürülebilirliği açısından ehemmiyetini bir kez daha ortaya koydu. Uzak Doğu ülkelerine bağımlılığımız yok. Ürünlerimizin stratejik niteliği gereği, kritik malzemelerde stoklu çalışıyoruz. “Yerlileştirme” ve “millileştirme” çalışmalarında çok büyük rol almış olmamızın ve üretimimizin önemli bir kısmının yerli tedarikçilerçe sağlanmasının avantajını açıkça görüyoruz. Yılbaşından beri yaptığımız ödeme tutarı 3 milyar 500 milyon lirayı (10 Nisan 2020’deki açıklaması) aştı. Önceliğimiz her zaman yerli savunma sanayisi.


VESTEL CEO’SU TURAN ERDOĞAN:
ÜLKEMİZİN MÜCADELESİNE KATKIDA BULUNUYORUZ
Koronavirüs salgını karşısında tüm kurum ve kuruluşlarımızla birlikte, ülkece mücadele veriyoruz. Vestel olarak elimizden geleni yaptık, yapmaya da devam ediyoruz. Her türlü yardıma hazırız.

Sosyal sorumluluk faaliyetlerimizi ve müşteriye yönelik hizmetlerimizi koronavirüs gündemi doğrultusunda güncelledik. 

HASTANELERE VESTEL ÜRÜNLERİYLE DESTEK 
Bugünün kahramanları olan sağlık çalışanlarının hayatlarını kolaylaştırabilmek için ürünlerimizle hastanelere yardımcı olduk. Klima, çamaşır, bulaşık ve kurutma makinesi gibi beyaz eşyaların yanı sıra, küçük ev aletlerinden oluşan setleri İstanbul, Ankara, İzmir, Manisa, Bursa, Antalya başta olmak üzere Türkiye’nin birçok noktasındaki sağlık kuruluşuna bağışladık. İlgili kurumların cihaz ihtiyaçlarına da destek verdik. 

65 YAŞ ÜSTÜNE  ANLAMLI HİZMET
Koruyucu tıbbi malzemelerle sosyal mesafeyi koruyan Vestel yetkili servisleri, 65 yaş üstü kişiler için bir girişim başlattı. Vestel personeli kendi telefonundan 65 yaş üstü müşterilerin dilediği kişiyi görüntülü arıyor ve özlem gidermelerine aracılık ediyor. Ayrıca öncesinde ihtiyaçlarını soruyor ve gerekli gıda malzemelerini alarak hizmet vermeye gidiyor.

SAĞLIK ÇALIŞANLARINA 7/24 ÜCRETSİZ SERVİS 
COVID-19 ile mücadele bitene kadar doktorlar, hemşireler, eczacılar, hasta bakıcılar, hizmet görevlileri ve sağlık sektöründeki tüm çalışanlar, Vestel servis hizmetlerinden 7 gün 24 saat ücretsiz yararlanabilecek. Sokakta yaşayan hayvan dostlarımızı da unutmadık. Kuşlar, kediler ve köpekler için barınaklara ve belirlenen noktalara mama bırakıldı.


NURUS YÖNETİM KURULU BAŞKANI GÜRAN GÖKYAY:
OFİSLERİN STANDARTLARI ACİLEN VE EN DOĞRU ŞEKİLDE BELİRLENMELİ
Dünyada kurumların çalışanlarını hangi koşullarda ofislere geri getirecekleri, bugünlerde sıklıkla konuşuluyor. Türk şirketleri yeni dönem adaptasyonunu hızlı, makul ve uygulanabilir şekilde hayata geçirmeli. Böylece, global ölçekte rekabet avantajını, bölgesel üretim gücümüzü ve ekonomik etkinliği sağlarız.

Açık ofisler ve paylaşımlı sistemlerle gelen şeffaflık ve sosyalliğin iletişimsel kazanımlarını kaybetmeden yeni dönem adaptasyonunu sağlamalıyız. 

93 YILDA BİNALARIN VE OFİSLERİN EVRİMİNE TANIĞIZ 
Şimdi, insanı odağımıza alarak, teknolojiyle uygun entegre edeceğimiz ekosisteme saygılı, yaşanabilir şehirler için binaları ve çalışma alanlarını konuşmanın zamanı. Buraların standartları, acilen ve en doğru şekilde belirlenmeli. Bu; her sektörü birebir ve insan sağlığını doğrudan etkileyen, ekonominin “yeni normal”e hızla entegre olmasına büyük ivme sağlayacak bir husus. İhtiyaçlar nedir? Ofis içi sosyal mesafe ve sirkülasyon nasıl sağlanacak? Kapı kollarından, masa seperasyonlarına, dezenfeksiyon koşullarından, mobilya ve havalandırma standartlarına dek tüm teknik konular detaylandırılmalı... 


BEYMEN PERAKENDE VE TEKSTİL YATIRIMLARI A.Ş. CEO’SU ELİF ÇAPÇI:
BU ZOR ZAMANLARI EL ELE VEREREK AŞACAĞIZ
Beraberlik ve dayanışmanın ne kadar önemli olduğunu bir kez daha gördük. Bu mücadeledeki özverili çalışmaları için başta doktor ve hemşirelerimiz olmak üzere tüm sağlık çalışanlarımıza sonsuz teşekkürlerimizi sunuyoruz.

Beymen “Biz Bize Yeteriz Türkiyem” kampanyasına 1 milyon TL, İstanbul Üniversitesi Çapa ve Cerrahpaşa, Hacettepe Üniversitesi ve İzmir 9 Eylül Üniversitesi tıp fakültelerine 1 milyon TL bağışlıyor. 

5 MİLYON TL DESTEK
Beymen ayrıca, Türkiye’nin dört bir yanında büyük fedakârlık ve özveri ile en ön safta olan doktor ve sağlık çalışanlarının haftalık temiz kıyafet ihtiyaçlarını karşılayabilmek için özel hazırladığı giyim paketlerini ulaştırıyor. Böylece Covid-19 mücadelesi için toplam 5 milyon TL değerinde destekte bulunuyor. Tüm uyarı ve önlemleri dikkate alarak ve uygulayarak, el ele vererek, birbirimize destek olarak bu zor zamanları birlikte aşacağız.


HEPSİBURADA CEO’SU MURAT EMİRDAĞ:
TÜRKİYE’YE YATIRIMA DEVAM EDİYORUZ
Yeni ürünler, hizmetler, teknolojik çözümler ile yatırım yapmayı ve müşterilerimizin hayatını kolaylaştırmayı sürdürüyoruz. Hepsiburada olarak “Akıllı Operasyon Merkezi”miz, “Hepsijet” ve “Hepsiexpress” hizmetlerimiz için yıl sonuna kadar 5.000 kişilik ek istihdam oluşturacağız. Böylece operasyon ve dağıtım alanındaki çalışan sayısımız 7.500’e yükselecek. Önce hijyen ve sağlık bakış açısıyla hareket ediyoruz.

İçinden geçtiğimiz bu zor günlerde, Hepsiburada ailesi olarak, tam bir görev bilinciyle vazifemizi yerine getirmek için tüm gücümüzle çalışıyoruz. 

HİJYEN KURALLARI...
Sağlık çalışanları için “Biz Bize Yeteriz Türkiyem” kampanyası kapsamında, Sağlık Bakanlığı’na 500 bin cerrahi maske ve 500 bin muayene eldiveniyle destek olduk. Halkımızın ihtiyaçlarına evde ulaşabilmesi amacıyla her türlü imkânımızı seferber ediyoruz. Müşterilerimizin, çalışanlarımızın ve tüm toplumun sağlığını azami düzeyde koruyacak şekilde, hijyen kurallarına uyuyoruz. “Akıllı Operasyon Merkezi’ne gelen her ürün, detaylıca sterilize edilip kabul ediliyor. Siparişler tedbirlerini alan ekiplerce paketleniyor. Dezenfeksiyonu sağlanmış araçlarla yola çıkıyor. 

KESİNTİSİZ TESLİMAT 
Ürün ve hizmetlere daha kolay, hızlı ve güvenli ulaşılabilmesi için, ekstra çözümler geliştirmeye de özen gösteriyoruz. Örneğin, “Hepsiexpress” ile ağımızı genişleterek taze gıda, sebze, meyve, süt, et, balık gibi günlük süpermarket gereksinimlerini, kapıya tercih edilen saat aralığında teslim etmeye başladık. Düzenli yürüttüğümüz kampanyaların yanı sıra, anında online tüketici kredisi ve çoklu kredi kartı ile ödeme kolaylığı gibi finansal olanaklar sunuyoruz. Bu vesileyle; gece gündüz demeden özveriyle görev yapan arkadaşlarımıza ve sağlık, güvenlik, üretim, operasyon ve kargo sektörü çalışanlarına Türkiye’nin Hepsiburada’sı olarak yürekten şükranlarımızı sunuyoruz.


BETEK BOYA GENEL MÜDÜRÜ TAYFUN KÜÇÜKOĞLU:
ÇOCUKLAR RENKLİ VE HİJYENİK BİR ORTAMDA EĞİTİM GÖRECEK
Sadece ülkemiz değil, tüm dünya büyük bir sınavdan geçiyor. Daha önce hiç yaşamadığımız, büyük ve küresel bir sorunla boğuşuyoruz. Bu süreci ancak birlik, beraberlik ve dayanışma içinde aşabiliriz.

Bugün “Ben” değil, “Biz” demenin ne kadar doğru bir haslet olduğunu bir kez daha görüyoruz. Betek Boya olarak, bu süreçte ülkemiz ve insanımız için üstümüze düşeni yapıyoruz. 

2 MİLYON TL DESTEK 
“Biz Bize Yeteriz Türkiyem” kampanyasına 2 milyon liralık destekte bulunduk. Çocuklarımıza umut olmak, onları bu zor dönemde biraz da heyecanlandırmak istedik. Bu amaçla, daha iyi şartlara sahip olabilmeleri için 10 milyon lira değerinde, 2 milyon metrekare alanın boyanabileceği boyayı okullarımıza gönderdik. Bu sayede eğitimlerine çok daha renkli ve hijyenik bir şekilde devam edecekler. Her zaman olduğu gibi en büyük paydaşlarımızdan boya ustalarımızın da yanındayız. Bu anlayışla 25 bin adet gıda destek kolisini “Filli Ustalar”ın evlerine ulaştırdık.


ZORLU TEKSTİL GRUBU BAŞKANI NECAT ALTIN:
BU SÜREÇTEN DE GÜÇLENEREK ÇIKACAĞIZ
Zorlu Tekstil, Korteks ve Zorluteks başta olmak üzere 12 şirketiyle, koronavirüs sürecinde de ekonomi için katma değer yaratıyor. Antibakteriyel çarşaf ve nevresim gibi birçok “akıllı tekstil” ürünüyle de uzun süredir sağlık sektörünü destekliyor.

Zorlu Tekstil olarak “döngüsel ekonomi” tabanlı, inovasyona dayalı yeni “nesil tekstil”lere uzun yıllardır yatırım yapıyoruz. Minnettar olduğumuz sağlık çalışanlarımızın kullandığı kıyafetler de bu şekilde. Hava geçirgenliği yüksek iplikler terletmiyor, nem ayarını sağlıyor. 

KORONA DESTEK KOMİTESİ
Ülkemizin koronavirüsle mücadelesine katkıda bulunmak amacıyla kurduğumuz “Korona Destek Komitesi” ile pek çok sağlık kuruluşuna yastık, yorgan, nevresim ve güneşlik kumaş bağışladık. Cerrahi maske ve koruyucu tulumlar üretiyoruz. İş süreçlerimizi yeniden düzenledik. Fabrika ve tesislerimizde hijyen standartlarını en üst düzeye çıkardık. Dezenfektan uygulamalarını sıklaştırdık. Yakın teması önlemek adına, mesafeli ve dönüşümlü çalışma düzenine geçtik. “Psikolojik Danışma Hattı”mızı devreye aldık. 

ONLİNE MAĞAZA...
Birçok müşterilerimiz fabrikalarımıza online olarak sipariş girebiliyor. Bu sayede seçkin dünya perakende devlerinin inovatif iş ortağı olmaya devam ediyoruz. Yeni işler, yeni kanallar, e-ticaret ve uluslararası iş birlikleri ile büyüyeceğiz. Bu süreçten de güçlenerek çıkacağız.