CEO'NUN YARATICI ÇÖZÜMLERİ

Şirketler açısından öngörülemeyen; ancak etkili dönüşümün yaşandığı bir çağda ayakta kalabilmek için, yenilikçiliği ve yaratıcılığı besleyen kurumsal kültür zorunlu. Bu olmadan, teknolojik gelişmelere, değişen müşteri taleplerine ve birçok görüşlerle de beslenen değer yaratma biçimine hızlı uyum sağlamakta güçlük çekileceği apaçık ortada. Yeni döneme ayak uydurabilen bir işletme için CEO'lar, kurumlarını sürekli değişmeye zorlamalı. İnovasyon, kuruluşun tamamına yayılmalı. Sadece bir proje ya da bir kerelik bir aktivite olarak görülmemeli. Güncel ve "müşteri" odaklı bir çalışma modeliyle çeviklik artırılmalı. Bu noktada, üst yönetim kadrosu, CEO'nun önceliklerine uygun bir düşünce yapısına ve kabiliyetlere sahip olmalı. Nisan 2021 sayımızda yanıtını aradığımız soru da bu kapsamda ortaya çıktı. İnovatif ve yaratıcı çözümler, Türk iş dünyasının tanınmış CEO'larının ne kadar hayatında?


Pegasus Hava Yolları Genel Müdürü Mehmet T. Nane:
Yenilikçi birçok dijital çözüm sunuyoruz
İnovatif ve yaratıcı çözümler, hayatımızın her alanında var. Özellikle “minimum temasla seyahat” kavramının çok daha fazla önem kazandığı böyle zorlu bir dönemde...

Havacılık için bir örnek vereyim... Biz, dijital dönüşümümüzü başlattığımız 2018 yılından bu yana, misafirlerimiz için yenilikçi birçok dijital çözüm sunuyoruz. Böylece “minimum temasla seyahat” mümkün oluyor. Konuklarımız, uçuş öncesi “check-in”i online yapabiliyor, bagajlarını temassız ve sıra beklemeden “Ekspres Bagaj” ile teslim edebiliyor. “Boarding” dediğimiz uçağa geçiş işlemlerini de kimlik ve barkodlarıyla temassız gerçekleştirebiliyor. Yeni fonksiyonumuz “Uçuş Asistanı” ile biletleriyle ilgili değişiklik, açığa alma, check-in, boarding kartına erişim gibi işlemlerini halledebiliyor, uçuşlarıyla ilgili güncel duyuruları takip edebiliyor. Seyahat öncesi, sırası ve sonrasında bize ihtiyaçları duyduklarında, onlara en hızlı ve pratik şekilde destek olabilmek amacıyla başlattığımız 7/24 hizmet veren WhatsApp destek hattımızdan da yararlanabiliyorlar.

SAP Türkiye Genel Müdürü Uğur Candan:
Zorluklar ve belirsizlikler, bizi daha yaratıcı düşünmeye yöneltiyor
İnovasyon, soru sormakla başlayan; ancak hiç bitmeyen bir yolculuk. Bu noktada, ihtiyaçları gören ve buna yanıt veren yenilikçi fikirlere sahip tüm firmalar kazançlı çıkıyor. Örneğin bugün, sosyal mesafe kuralına uymamızı sağlayan birçok inovatif ürün ve çözüm mevcut.

Yaşadığımız süreçler, zorluklar ve belirsizlikler, bizi daha yaratıcı düşünmeye, çözüm üretmeye ve inovasyona yöneltiyor. SAP olarak, endüstri bilgi birikimimizle, pandemide de kurumlara yardımcı olduk. Salgının başında, tedarik zincirindeki aksamaları önlemek adına SAP Ariba Discovery, çalışanlarıyla ve müşterileriyle kesintisiz ve güvenilir ilişki kurmak isteyenlere yönelik Qualtrics Remote Work Pulse ve Customer Confidence Pulse, uzaktan çalışan şirketleri desteklemek üzere SAP Litmos, ortak görev takibi ve proje yönetimine dair Ruum by SAP çözümlerimizi, belirli bir dönemde ücretsiz erişimine açtık.

BULUT TEKNOLOJİLERİ, İHTİYAÇ LİSTESİNİN İLK SIRASINDA
Teknolojinin hızlı gelişimiyle, SAP’nin de ürün portföyü sürekli genişliyor, zenginleşiyor. Birer akıllı işletmeye dönüşebilmek için “bulut bilişim”in yanı sıra, makine öğrenmesi, yapay zekâ, nesnelerin interneti gibi çığır açan dijital teknolojilere daha fazla yatırım yapılıyor. IDC’nin, SAP sponsorluğundaki “Türkiye’de CIO Perspektifi” araştırmasına göre; BT yöneticilerinin yüzde 72’si, çeviklik, hız ve esneklik için, ihtiyaç listesinin ilk sırasındaki bulut teknolojilerini tercih ediyor. Müşterilerimizle beraber şekillendirdiğimiz akıllı teknolojilerle; entegre, uçtan uça çözüm ve uygulamalarımızla işin doğasını değiştiriyoruz. 

AMGEN TÜRKİYE VE GENSENTA GENEL MÜDÜRÜ GÜLDEM BERKMAN:
Hibrit pazarlama, satış proje ve modellerini oluşturuyoruz
Pandemi sonrası “Yeni Normal” adı verilen dönemde, paydaşlarımız ile en ideal yollar üzerinden iş birliğimizi yönetmek ön planda olacak. Bu doğrultuda, yeni iş modelimizde dijitalleşmeye ağırlık vermeye devam ediyoruz.


Pazarlama ekibimizin temel amacı, Amgen kalitesindeki tedavilerimizin medikal faydasını kanıta dayalı olarak, hekimlerimiz ile paylaşmak; onların ve hastalarımızın ihtiyaçlarına en iyi şekilde cevap veren projeleri geliştirmek... Bu kapsamda; pazarlama, medikal ve saha ekiplerimiz, sürekli birlikte ve hep daha iyisini yapma gayretiyle çalışıyor.  

FARKLI PROJELERE ODAKLANDIK 
Uzaktan erişim ve dijital çalışmalar, tüm dünya genelinde çok önemli bir noktaya geldi. Yeni dönemde mevcutta yaptığımız pazarlama aktivitelerimizi dijital kanallar üzerinden sunmaya devam ediyoruz. Dijital dünyanın getirdiği yenilikler ve imkânlarla farklı projelere odaklandık. Bu bağlamda, özellikle salgın süreci ve sonrasında hedefimiz, değişen koşullarla beraber, müşteri gereksinimlerini daha iyi anlamak ve bunları karşılayacak hibrit pazarlama, satış proje ve modellerini oluşturmak. Her projemiz ve kullanıma aldığımız her yeni altyapı, doktorlarımızla iletişimimize güç katıyor ve Amgen Türkiye olarak bizi geleceğe bir adım daha hazırlıyor. 

METRO TÜRKİYE CEO’SU SİNEM TÜRÜNG:
İnovatif çözümlere sahibiz
Covid-19, alışveriş alışkanlıklarında önemli değişiklikleri beraberinde getirdi. Tüketicilerin en büyük beklentisi artık hijyen, temassız ödeme, izlenebilirlik gibi uygulamalar. Metro Türkiye olarak biz de iki ana eksende inovatif çözümler sunuyoruz.

“Fijital” yaklaşımımızla, fiziksel alışveriş deneyimi ile dijital dünyanın kolaylık ve hızını bir araya getirmek için, çalışmalarımızı pandemiden çok önce başlatmıştık. Türkiye’de ilk kez makine öğrenimi teknolojisine sahip bir çözüm olan “Metro Fast”i, geçtiğimiz yıl 6 mağazamızda sunarken, bu sene tümünde yer vermek için 100 milyon TL yatırım kararı aldık. 

DİJİTAL BİR ALIŞVERİŞ DENEYİMİ YAŞATIYORUZ 
Pandemide artan temassız, hızlı ve kolay alışveriş ihtiyacı için giriş kapısından çıkışa kadar, uçtan uca dijital bir “alışveriş deneyimi” yaşatıyoruz. Şu ana dek 40 binden fazla misafirimizin kullandığı “Metro Fast”, büyük beğeni topluyor. “Metro Fast”i sadece bir ayda bir defa kullanıp yeniden tercih edenlerin oranı yüzde 83. “Müşteri memnuniyeti” anketine göre “Tekrar kullanırım” diyenler %99. Mağaza içi dijital seçenekleri tercih etmeyenlere de “sıra asistanları” ile yardımcı oluyor, kasada beklemelerinin önüne geçiyoruz. Ayrıca kayıt sürecine destek olan ve belirli ürün gruplarında bilgi veren “kiosk”larımızla da kolaylaştırıcı uygulamalarımızı devreye alıyoruz.

KARACA GRUP CEO'SU FATİH KARACA:
Denenmeyeni denemekten korkmamalısınız
Karaca’nın en temel değerlerinden biri yenilikçilik... Sektörde kalıcı, tüketicinin sevdiği ve tercih ettiği marka olmak için inovatif olmak zorundasınız. 

Ürünlerinizde kaliteyi muhafaza etmek için bir adım sonrasını aramak, burada da denenmeyeni denemekten korkmamalısınız. Biz öncelikle, inovasyonu kurum kültürümüz haline getirdik. Tüm ekibimizin bunu benimsemesini sağlayacak çalışmalar yaptık, yapmaya da devam ediyoruz. İşin ticari kısmında ise yatırımlarımızı hep bu minvalde gerçekleştiriyoruz. Bizi bir adım öteye taşıyacak, hatta tüketicinin tercihine yön verecek teknolojileri ve ham maddeleri kullanıyoruz. Şu an geldiğimiz nokta, ne kadar doğru bir yol izlediğimizin kanıtı.

ENERJİSA ÜRETİM CEO’SU İHSAN ERBİL BAYÇÖL:
Verimliliği artıracak teknolojilere odaklandık 
Pandeminin başından bu yana, merkez ofislerimizde uzaktan çalışma modelini uyguladık. Güçlü dijital altyapımız sayesinde işlerimizi, sorunsuz ve kesintisiz sürdürebildik. Santrallerdeki üretimlerimiz, elektrik ticareti faaliyetlerimiz ve diğer tüm işlerimiz, başarıyla devam etti.

Uzaktan çalışma sebebiyle dengesizleşmeye müsait olan iş ve sosyal hayat balansını sağladık. Çalışanlarımıza kendilerine daha çok zaman yaratacak ve çalışma saatlerini daha verimli kılacak teknolojilerin denemelerini başlattık.

SEKTÖRE ÖNCÜLÜK ETTİK 
Kriz yönetim dokümanlarımızı kamu kuruluşları da dahil, tüm paydaşlarımızla paylaşarak, sektörümüze öncülük ettik. Birbirinden izole çalışan ekipler oluşturduk. Şüpheli vaka tatbikatlarıyla aksiyon planlarımızı belirledik. Çalışma alanları, yemekhane ve sosyal tesisler, pandemi koşullarına uygun hale getirildi. Birçok personelimiz özveriyle, uzun mesailerle ve bazen ailelerinden uzakta, santral kampüslerindeki kamplarımızda konaklayarak çalıştı. Yeni yaşam alanları oluşturduk. Halen devam ettiğimiz sosyal alan ve spor tesisleri yatırımlarımız ile çalışma arkadaşlarımıza daha fazla imkân sunmayı hedefledik. Riskli bölgelerdeki santrallerimizi ise yakın yerleşkelerdeki salgın gelişmelerini dikkate alarak izole ettik ve güvenli noktalar haline getirdik. Denetimlerden başarıyla geçerek "TSE Covid-19 Güvenli Üretim Belgesi" aldık.

Yıldız Holding CEO’su Mehmet Tütüncü:
Farklı bir sektörde yeni alanlar açmak mümkün
Pandemi gibi belirsizlik zamanlarında Türk yöneticiler, yönetimde çok tecrübeli. Bizler de yatırım ve büyüme hedeflerimizi şartlara uygun hazırlıyoruz.

Belirsizlik döneminde yatırım kararı almak, geleceğe hazırlanmaktır. Dijital teknoloji sayesinde kendi sektörünüzde fark yaratmak veya farklı bir sektörde yeni alanlar açmak mümkün. Yatırım kararlarımızda; insan, altyapı, sağlıklı rekabet ortamı olup olmadığı ve sermaye gibi kriterleri önceliklendiriyoruz. Yetkinlikleri bulup bulamayacağımızı da değerlendiriyoruz. “Kullanılan teknoloji için dijital altyapı yeterli mi, elde edilecek faydalar neler?”e bakarak karar alıyoruz.

DOĞA SİGORTA GENEL MÜDÜRÜ COŞKUN GÖLPINAR:
Dönüşüme en hızlı adapte olanlar oyunu değiştirecek
Dijital çağ, pandemiyle birlikte artık tam anlamıyla başlamış oldu. Dünya bu dönüşümü o kadar hızlı yaşıyor ki, kaybedecek hiç zaman yok.

Sigorta sektörü, mevzuatı ve tarihi açısından geleneksel bir iş yapıyor. Ancak bu yapı, gerek insurtech’ler gerekse sigortacılık teknolojilerine yatırımlarla ve geliştirmeler sayesinde son birkaç yıldır hayli dönüşmüş durumda. Yeni dünyada pazarlama faaliyetleri artık kişiye özel. Bu sebeple, ürün yelpazenizin geniş olmasıyla beraber “kişiye özel” ne yaptığınız çok önemli. Ve bu dönüşüme en hızlı adapte olanlar, gelecek 5 yılda oyunu en çok değiştirenler olacak...

MİKRO YAZILIM GENEL MÜDÜRÜ ALPASLAN TOMUŞ:
Sürekli, deneyimin iyileştirilmesine odaklanıyoruz
Teknolojinin de gelişmesiyle birlikte, hayatı kolaylaştıracak çözümlere her gün yenileri ekleniyor. 

“Müşteri Takıntılı” bir yazılım servis sağlayıcıyız. Tüm iş süreçlerimizin merkezine müşterilerimizi yerleştiriyoruz. Abonemizi mutlu etmeyi hedefliyoruz. Bunun için de sürekli, deneyimin iyileştirilmesine odaklanıyoruz. Bu hedefimiz doğrultusunda çalışmaya devam ederek hizmetlerimize yenilerini ekleyeceğiz. Örneğin; “Buluo” akıllı arama motorumuz ile 30 yıllık tecrübemize dayanarak bilgi havuzumuzu müşterilerimize açtık. “Buluo”, Mikro Yazılım ürün ve hizmetleriyle ilgili aradıklarına 7/24 ulaşabilecekleri bir platform. Mikro Yazılım kullanıcıları buraya giriş yapıyor ve merak ettiklerini sorup hızlıca yanıt bulabiliyor.

DOĞTAŞ KELEBEK CEO’SU İSMAİL DOĞAN:
İnovasyon, öncelikli konularımızın başında

İnovasyon, bizim için öncelikli konuların başında geliyor. Pandeminin ilk döneminde hayata geçirdiğimiz WhatsApp üzerinden sipariş hattı, ücretsiz mimari hizmet ve sanal mağaza turu gibi yenilikçi çalışmalarımız oldu. Doğtaş markamız ile hibrit teknolojisi kullanarak hazırladığımız koleksiyonlarımız da var.