CHRO'NUN 'YENİ MÜCADELE' ALANI

İş dünyası yılın son çeyreğinde bütçe hazırlıklarıyla yoğun mesailer geçirirken öncelik elbette enflasyonu ve belirsizlikler yönetmeydi. Öte yandan uzaktan çalışma ve hibrit çalışmayla 2 dolu dolu yılı geride bırakan şirketler, 2023'ü planlarken hem çalışanların ücret ve yan haklar dahil yeni beklentilerine hem yetenek kazanımı ve yetenekleri elde tutmaya bütçede hatırı sayılır bir pay ayırmak durumunda kaldı. Üstelik EYT yasası ve sonraki süreçte yetenekleri koruyabilmek de CHRO'ların 'yeni mücadele' alanı olacaktı. İşte tam da bu sıralarda globalde de 2022'nin son çeyreğinde Gartner, İK'nın 2023 önceliklerini 800'den fazla İK liderinin katılımıyla belirledi.

Buna göre listenin başında lider ve yönetici performansı yer alıyor. Ancak birçok İK lideri de değişim yönetimine, çalışan deneyimine, işe alıma ve işin geleceğine öncelik vereceğini belirtti. Lider ve yöneticilerin etkinliğinin sağlanması, İK liderlerinin yüzde 60'ı için en önemli odak. Katılımcıların yüzde 24'ü liderlik geliştirme yaklaşımlarının liderleri işin geleceğine hazırlamadığını söylüyor. Bugünün çalışma ortamının insani liderlere olan ihtiyacı artırdığı sonucunun çıktığı araştırma bize daha özgün daha empatik ve daha uyumlu liderlik beklentisinin yükseldiğini söylüyor. Yine dijital dönüşümün, ekonomik belirsizlik ortamının ve siyasi gerilimlerin birçok değişime yol açtığı ve ‘değişim yorgunluğu’nun çalışanları değişime karşı daha dirençli hale getirdiği vurgulanıyor. Öte yandan İK liderlerinin yüzde 47’si çalışan deneyimine odaklanacağını söylüyor. İşe alım ve işin geleceğiyle beraber yetenek yönetimi ve kazanımı da önemli İK öncelikleri arasında yer alıyor.

YILDIZ HOLDİNG, 2023’Ü NEDEN GENÇ YETENEKLERE ULAŞMA YILI İLAN ETTİ? SODEXO TÜRKİYE, GELECEĞİN ÇALIŞMA MODELLERİNİ ARAŞTIRIRKEN HANGİ ALANLARA YATIRIMA KARAR VERMEYE ÇALIŞIYOR? BORUSAN HOLDİNG, İNSAN KAYNAĞI POLİTİKASINDA TEDARİKÇİLERİNE NEDEN ÖZEL ÖNEM VERİYOR? UEDAŞ, YETENEĞİ ELDE TUTMA, ÇALIŞAN AİDİYETİNİ ARTIRMA VE YENİ YETENEKLERİ ÇEKMEDE HANGİ YENİ PROJELERE ODAKLANDI? AMGEN TÜRKİYE, İNSAN KAYNAKLARI STRATEJİLERİNDE HANGİ 4 ALANA ODAKLANDI? EKSİM HOLDİNG, YETENEK VE LİDERLİK AKADEMİLERİYLE 2023’TE HANGİ DÖNÜŞÜM PROJELERİNİ HAYATA GEÇİRECEK? AWS TÜRKİYE, ŞİRKETLERE ÇALIŞANA YATIRIM AJANDALARI İÇİN NEDEN BULUT BİLİŞİM YETKİNLİKLERİNİ EKLEMEYİ ÖNERİYOR?

YAYIN KURULU ÜYEMİZ EGE KARAPINAR SORDU, CHRO’LAR YANITLADI. İŞTE İNSAN KAYNAKLARININ 2023 PLANLARI…

Amgen Türkiye İK Direktörü Filiz Kozcağız:
“2023’te dört alana odaklandık”
Çalışanlarımızın mutlu olması için şirketteki deneyimlerine kulak veriyoruz. Sürekli ve çift yönlü iletişimin kilit bir konu olduğunu düşünüyor ve bu iletişimi hiç koparmamaya çalışıyoruz.

2023’te 4 alana odaklanıyoruz. İlki, çalışanlarımızın kendi potansiyellerini ortaya koyabilecekleri, yenilikçi ve çevik bir çalışma kültürü oluşturmak ve böylece çalışan bağlılığını en üst düzeye taşıyıp bunu sürdürülebilir hale getireceğiz. İnsan kaynakları stratejimizin temelinde çalışanlarımızın performans ve potansiyellerini en iyi şekilde ortaya koyabilecekleri bir iş ortamı sunmanın yanı sıra iyi olma hallerini de sürdürülebilir kılacak yenilikçi ve kapsayıcı bir yaklaşım bulunuyor. Bu doğrultuda lansmanını yeni yaptığımız esnek yan haklar platformumuz ‘Benim Formülüm’, çalışanlarımıza hem kendilerinin hem ailelerinin ihtiyaçları doğrultusunda yan haklarını esnetebilme ve diledikleri şekilde kullanabilme fırsatı sunuyor.

YETENEĞİN YÖNETİMİ VE GELİŞİMİ

Diğer yıllarda olduğu gibi bu yıl da yeteneğin yönetimi ve gelişimi önemli odak alanlarımız arasında. Çalışanlarımızı gerek Türkiye içinde gerek yurt dışında yetkinlikleri ve potansiyellerini geliştirebilecekleri fırsatlarla buluşturmaya devam edeceğiz. Bir diğer önceliğimiz şirket içindeki kolaborasyon ve etkin iletişimi artıracak, işlevsel ve çevik çalışma kültürümüzü destekleyecek çapraz fonksiyonlu iş birliği fırsatlarını oluşturmak. Dördüncü odak konumuzsa çeşitlilik ve kapsayıcılık. Çeşitliliği ve kapsayıcılığı nasıl bir yaklaşımla yürüteceğimize, topluma fayda ve farkındalık yaratacak uygulamalara odaklanıyoruz.

“SÜREKLİ VE ÇİFT YÖNLÜ İLETİŞİM KİLİT KONUMUZ”

Amgen’de çalışanlarımızın mutlu olması için şirketteki deneyimlerine kulak veriyoruz. Sürekli ve çift yönlü iletişimin kilit bir konu olduğunu düşünüyor ve bu iletişimi hiç koparmamaya çalışıyoruz. Bunu destekleyen eğitim ve gelişim imkanları, mentorluk, tersine mentorluk, koçluk gibi birçok uygulamamız bulunuyor. Çalışanlarımızın iş yaşam dengelerini iyileştirmek adına motivasyonu artırmaya yönelik çalışmalar yapıyoruz. Yurt içinde ve yurt dışında uzmanlık alanlarına göre kariyer fırsatı sunuyoruz. Bu özelliklerimizle bugün en çok çalışılmak istenen şirketlerden biriyiz. Bu çalışmaları her yıl genişleterek sürdürüyoruz.

UEDAŞ İnsan Kaynakları Grup Direktörü Cengiz Işık:
“Önce kendimizi ölçüyoruz”
Yeteneği elde tutma, çalışan aidiyetini artırma ve yeni yetenekleri çekme anlamında 2022 yılında sektörde neredeyiz? Bursa’da neredeyiz? Türkiye ücret ortalamasında neredeyiz? Bu soruların yanıtını arayıp sonrasında bütçemizi kısa ve uzun vadede planladık.

Ücretli bazlı uygulamaların yanı sıra tamamlayıcı sağlık sigortası, psikososyal destekler, online uygulamalar, yüz yüze psikolog desteği, aile terapisi, koçluk destekleri gibi çalışmalarla da ekip arkadaşlarımızın iş hayatı dışında ruh ve beden sağlığını korumayı amaçlıyoruz. Esnek çalışma modelleriyle de okul ya da askeri tesis gibi algılanan duvarları yıkıp çalışanlara kendi hedeflerini sunuyoruz. Bu hedefleri beklenen kalitede yerine getiren arkadaşlarımızın ofis ortamında bulunması, şu saatte işe başlaması ya da yıllık iznini belirli tarihlerde kullanma zorunluluğu gibi sınırları kaldırıyoruz.

KÜLTÜREL DÖNÜŞÜM

Bünyemizdeki herkes yetişkin ve kaliteli bir çalışma arkadaşımız. Stres ve onun yol açtığı unsurları ortadan kaldırarak kültürel bir dönüşüme ayak basıyoruz. Bu prensip içerideki memnuniyet ve huzuru artırırken dışarıdan çekilecek yeteneğe karşı da pozitif algı oluşturuyor.

“KALIPLARDAN SIYRILIYORUZ”

Yeteneği elde tutmanın en iyi formüllerinden biri de eğitim ve gelişim programları. Arkadaşlarımızın bizimle çalışırken kendi bilgi birikimlerine, gelişimlerine katkı sağlayarak iş yerinin ‘Git çalış karşılığında maaşını al’ ruhundan kurtuluyoruz. Kalite ve eğitim olarak hizmet veren departmanımızda eğitimi ayrı sınıflandırarak bu doğrultuda bütçemizi de artırıyoruz. Hedefimiz iş hayatımızın sosyal yaşantımızı desteklemesiyle karşılıklı besleme oluşturabilmek.

Eksim Holding İnsan Kaynakları Başkanı Hasan Kaya:
Bu yılı Eksim Akademi’de ‘Özelleştirilmiş programlar’ yılı ilan ettik. Birim liderleriyle belirlediğimiz yeteneklerimizi elde tutmak için ‘Yetenek akademisi’ okulumuzu kurduk. Yöneticilerimiz için tasarlanan ‘Liderlik akademisi” ile de kapsamlı bir yönetici geliştirme yolculuğuna başladık. Tüm bu çalışmaları, kısa ve akılda kalıcı hap bilgi dediğimiz katalog eğitimlerimiz ve dijital eğitim platformumuzla destekleyerek yöneticilerimize verimli bir gelişim yolculuğu taahhüt ediyoruz.

Eksim Holding olarak 9.100 çalışanımızla Türkiye’nin birçok bölgesinde hizmet veriyor ve ülkemiz istihdamına katkı sağlamaya devam ediyoruz. Bu istihdamımızı yeni mezun programımız olan Genç Enerji ile destekliyoruz. Üçüncüsünü devreye aldığımız programımız kapsamında enerjiden gıdaya, yenilenebilir kaynaklardan sermaye yatırımına kadar farklı sektörlerde eğitim ve deneyim imkanı sunuyoruz. Eğitmenlerimiz ve insan kaynakları uzmanlarımız tarafından verilen eğitimlerin sonunda, başarılı olan adaylar genel yetenek ve dil sınavına giriyor. Ardından İK ve iş birimi mülakatlarına katılmaya hak kazanıyorlar.

DİJİTAL DÖNÜŞÜM YETKİNLİĞİ

Bu yıl için devreye aldığımız diğer bir programımız ise geçtiğimiz yılın sonunda başlattığımız Tech Talent. Bu kapsamda mühendislik, bilgisayar programcılığı, yazılım gibi bölümlerin lisansta 3 ve 4’üncü sınıflarıyla yüksek lisans öğrencilerinden gelen başvuruları kabul ediyoruz. Ardından adayları Diyarbakır ve İstanbul’daki Booth Camp etkinliğimize alıyoruz. Özellikle dijital dönüşüme yönelik çözümler üretecek olan program kapsamında eğitim alan bireylerin, Eksim Holding çatısı altında yer alan farklı şirketlerde çalışmalarını hedefliyoruz. Ayrıca çalışanlarımızın uçtan uca tüm İK süreçlerini, dijital sistemler üzerinden yapmayı hedefliyoruz. Son 3 yılda İK’da dijital dönüşüm için yatırımlar gerçekleştirdik. Bu kapsamda personel devam kontrol sistemi (PDKS), Robotik süreç otomasyonu (RPA) ve Canias HR satın alımlarını gerçekleştirdik. İşe alım aşamasından başlayarak, özlük bilgilerinin kaydı, çalışılan süre boyunca yapılan ücret süreçleri, organizasyon değişiklikleri, performans süreçleri, kadro talepleri ve terfi-transfer-rotasyon süreçlerimiz, ERP sistemimiz üzerinden işliyor.

"300 yeni istihdam yaratacağız”
Genç Enerji ve Tech Talent programlarımız kapsamında 2023 yılında 50 kişilik istihdamı planlıyoruz. İçerideki yönetici adayı sayımızı da böylelikle 100’ün üzerine çıkarmayı hedefliyoruz. Tüm yıl kapsamında toplamda 300 kişiye yakın istihdam yaratmayı hedefliyoruz.

Yıldız Holding İnsan ve İş Destek Başkanı Bahattin Aydın:
“Fırsat yaratmayı önceliklendiriyoruz”
Yıldız Holding’de işin geleceğine odaklanırken aynı zamanda ‘insana yatırım’ anlayışımızın da bir gereği olarak gençlerin kariyerlerine güçlü bir başlangıç yapmaları için onlara fırsat yaratmayı önceliklendiriyoruz.

JOB Genç Yetenek programı, gençlere yarattığımız global kariyer fırsatının yanı sıra deneyim, gelişim ve inovasyon odağıyla kendini yenileyen dinamik bir program. Bu yıl JOB Genç Yetenek 2023 kapsamındaki ayrıntılı öğrenme ve gelişim yolculuğuna katılmak isteyen tüm gençlerimizin başvurularını bekliyoruz.

Borusan Holding İnsan İletişim ve Sürdürülebilirlik Grup Başkanı Nursel Ölmez Ateş:
“Sürdürülebilirlik farkındalığını artırmayı amaçlıyoruz”

Borusan sürdürülebilir satın alma politikası, döngüsel ekonomi hedeflerimizden olan sürdürülebilir satın alma kriterlerine uygun tedarik yönetimi hedefimize ulaşmak için attığımız büyük ve önemli bir adım. Bu politikayla beraber Borusan olarak belirlediğimiz çevresel ve sosyal kriterlere uyumu gözeterek, tedarikçilerimizin sürdürülebilirlik konusunda farkındalığını artırmayı amaçlıyoruz. Bu sayede fayda ekosistemine katkıda bulunuyor, eksponansiyel etkiyi tedarikçilerimizle yaratıyoruz. Sürdürülebilirlik kültürünü bu şekilde yayarak, bilinci yükselterek çok daha verimli sonuçlar alacağımıza inanıyoruz.

Sodexo Türkiye CEO’su Ahmet Zeytinoğlu:
“Geleceğin çalışma modellerini inceliyoruz”
Dünya hızla değişiyor. Bu süreçte küresel deneyimimizi araştırmalarla güçlendirip, iş ortaklarımıza en doğru hizmeti sunuyoruz. İş insanları gelecekte daha kısa bir çalışma haftası bekliyor, hibrit iş modeli ve kişiselleştirilmiş çalışma şartları istiyor.

İş yaşamındaki değişim rüzgarları, COVID-19 pandemisi ve teknolojinin yükselişiyle daha sert esiyor. Sodexo, İsveç’te faaliyet gösteren Novus araştırma şirketiyle geleceğin çalışma modellerini mercek altına aldı. Araştırmada çalışanlara 2030 yılına kadar kendi sektörlerinde nasıl çalışma koşulları bekledikleri de soruldu. Daha bireysel, esnek ve kişiye özgü çalışma koşullarının beklendiği ortaya çıktı.

HİBRİT ANA MODEL Mİ OLACAK?

Araştırmanın sonuçlarına göre Mart 2022’den Ekim 2022’ye kadar çalışanların tam zamanlı olarak ofiste çalışmalarına karar veren işverenlerin oranı azalırken, uzaktan çalışan oranı arttı. Genel olarak, profesyoneller geleceğin çalışma şartlarına umutla yaklaşıyor. On kişiden dördü, kendi sektörlerindeki çalışma hayatının 2030 yılına kadar iyiye doğru gideceğine inanıyor. Çoğu çalışan, 2030'da ne zaman ve ne kadar çalışacağını kendisinin belirleyeceğine inanıyor ve becerilerini geliştirmek için daha büyük fırsatlara sahip olacağını düşünüyor. Her dört profesyonelden üçü, 2030'da hibrit iş modelinin ana çalışma biçimi olacağına inanıyor. Çalışanların yüzde 47’si 2030 yılında daha kısa bir çalışma haftası diliyor. Bu isteği daha esnek çalışma saatleri, dünyanın her yerinden çalışabilme, teknolojinin yeni meslek grupları yaratması takip ediyor.

“İŞ YERİ YENİDEN TASARLANMALI”

Çalışanlar araştırmaya göre ideal çalışma hayatının esneklik, özgürlük ve takım bileşenlerinden oluştuğunu ve iş arkadaşlarının ve liderlerinin tutumunun iş yerlerindeki refah seviyesini arttırdığını belirtiyor. Diğer taraftan başka bir anket sorusu ile çalışanların ofise gitmelerinin en büyük avantajlarından birinin iş arkadaşları ile sosyalleşmek ve yeni başlayan arkadaşları ile tanışmak olduğu belirtiliyor. Bu sebeple, tüm çalışanlar hibrit çalışıyor olsa dahi, ofislerin sosyalleşme alanlarının yeni çalışma koşullarına göre tasarlanması; sosyalleşebilecekleri, çalışanların samimi bir şekilde kaynaşabileceği ve motivasyonlarını artırabileceği alanların yaratılması çok önemli.

“ÇALIŞAN MUTLULUĞU RADARDA”

Çalışanların bireysel ihtiyaçlarının, onları motive eden itici güçlerini, zorlandıkları noktaların anlaşılması için zaman ve kaynak yatırımı yapmak ve yeni çözümleri denemeye açık olmak çok önemli. İş dünyası ve çalışan mutluluğu konularındaki araştırmaları yakından takip ediyoruz. Sunduğumuz hizmeti şekillendiriyoruz. Kurumların ihtiyaçları çerçevesinde iş ortaklarımıza özel çözümler sunuyoruz” dedi.

Enerjisa Enerji İnsan ve Kültür Bölüm Başkanı Yakup Aydilek:
“Çeşitlilik, eşitlik ve kapsayıcılık odağımızla güçlenmeye devam edeceğiz”
Türkiye’nin lider dağıtım, perakende satış ve müşteri çözümleri şirketiyiz. İnsan kaynakları olarak toplumsal cinsiyet eşitliği gündemimizde. Çeşitlilik, eşitlik ve kapsayıcılık odağımızla güçlenmeye devam edeceğiz.

Enerjisa Enerji olarak kapsayıcılık, çeşitlilik ve eşitlik ilkeleri doğrultusunda hareket ediyoruz. Cinsiyet eşitliği konusuna hassasiyetle yaklaşıyoruz. Bu konuyu destekleyen politikalarımız, fırsat eşitliği, kapsayıcı iş gücü gibi alanlarda hayata geçirdiğimiz başarılı uygulamalarımızla cinsiyet eşitliği konusunda dünyanın en önemli endekslerden biri olan Bloomberg Cinsiyet Eşitliği Endeksi’nde yer almaya yaptığımız ilk başvuru sonucunda hak kazandık. Çalıştığımız her alanda güçlerini arkamızda hissettiğimiz çalışma arkadaşlarımızın katkılarıyla çeşitlilik, eşitlik ve kapsayıcılık ilkeleri odağında güçlenmeye devam edeceğimize inanıyoruz.

ODAKTA KAPSAYICI KÜLTÜR VAR

Cinsiyet eşitliğini taahhüt eden şirketlerin performansını ölçmek için dünyada yapılan en kapsamlı çalışmalardan olan Bloomberg Cinsiyet Eşitliği Endeksi'nde, şirketlerin çalışanlarına davranış biçimi, ürün ve hizmetlerinin toplumun ihtiyaçlarına hizmet edip etmediği gibi kriterler ele alınıyor. Endeks, cinsiyet eşitliğini ‘liderlik ve yetenek havuzu’, ‘eşit ücret ve cinsiyete dayalı ücret eşitliği’, ‘kapsayıcı kültür’, ‘cinsel taciz karşıtı politikalar’ ve ‘marka algısı’ olmak üzere beş kategori üzerinden ölçülüyor. Bu kategoriler aracılığıyla GEI çerçevesi, bir dizi metriği cinsiyet eşitliği perspektifiyle değerlendiriyor. 0-100 arası bir skalada yapılan değerlendirmede Enerjisa Enerji olarak tüm kategorilerde toplam skorumuz 79,41 olarak değerlendirildi. Beş değerlendirme kategorisinde en başarılı olduğumuz kategori yüzde 100 ile “cinsel tacizi karşıtı politikalar” oldu. Bu başarıyı yüzde 87 ile “kapsayıcı kültür” kategorisi takip ediyor.

AWS Türkiye Ülke Müdürü Burak Aydın:
“Çalışanlara yatırıma odaklanın”
2023 yılı için faaliyet planları ekonomik belirsizlik nedeniyle sıkı bir şekilde gözden geçirilirken, özellikle böyle zamanlarda çalışanlarına yatırım yapanlar, kazanacakları getirinin yaptıkları yatırıma değer olduğunu görecekler.

2023’ün zorlu bir yıl olduğu konusunda herkes hemfikir. Ancak teknoloji evrimi, inovasyonun ve bulut bilişimin büyümesi devam ediyor ve bu yakın zamanda yavaşlayacak gibi de durmuyor. Giderek daha fazla kuruluş bulutun, operasyonlarını, rekabet çevikliklerini ve yenilik yapma yeteneklerini hızlandırabileceğinin farkına varıyor. Bulutu benimseyen kuruluşlar, çalışanlarına yatırım yaparsa şirketlerine nasıl bir fayda sağlayacağını görmeli.

Forrester Research tarafından yakın zamanda yapılan bir araştırma, çalışanlarını bulut becerileri konusunda eğiten kuruluşların 6 ay içinde yüzde 100 yatırım getirisi (ROI) ve üç yıl içinde yüzde 234 ROI elde ettiğini gösteriyor. Gelişmiş dijital becerilere sahip iş gücüne sahip kuruluşlar, çalışanların gelirini ve verimliliğini artırarak yıllık küresel gayri safi yurt içi hasılayı (GSYİH) tahmini 6,3 trilyon dolar artıran inovasyonlar veya ürün ve hizmet üretiyor. 2023’te de bulut becerileri eğitimlerinin tüm kuruluşlara faydalı olabileceğinin güçlü sinyallerini görüyoruz.

“Açık 5 milyon bulut pozisyonu var”

Kuruluşunuz buluta geçiş yaptıysa veya yapmayı düşünüyorsa, gelişmiş bulut becerilerine sahip yetenek eksikliğinin etkilerini hissediyor olabilirsiniz. Açık beş milyon bulut pozisyonu bulunuyor ve doldurulması en zor pozisyonlar listesinin başında bulut bilişim rolleri yer alıyor. Bu nedenle, bulut yeteneği arıyorsanız, mevcut iş gücünüzün becerilerini geliştirmeye odaklanmak izleyeceğiniz en iyi strateji olabilir. Skillsoft'un 2022 BT Becerileri ve Maaş anketine göre yatırım listesinin başında bulut bilişim geliyor. Bunu siber güvenlik/bilgi güvenliği, yapay zeka/ makine öğrenimi, altyapı ve sistemler, veri analitiği/veri yönetimi ve veri bilimi takip ediyor. Bunların karar vericilerin çalışanların eğitimi konusunda önceliklendirdiği güvenlik, veri analizi, geliştirici araçları ve geliştirme operasyonları (DevOps) alanlarını yansıtıyor olması şaşırtıcı değil.

“Gelişmiş bulut yeteneklerini elinizde tutun”

2023 faaliyet planınızda eğitim yoksa küresel yetenek kıtlığı göz önüne alındığında kendinize bu eksikliği karşılayıp karşılayamayacağınızı sormalısınız. AWS Skill Builder'da, diğer kaynakların yanı sıra çalışanlarınıza kendilerini sürekli geliştirme fırsatları sunmanıza yardımcı olacak çok sayıda eğitim kaynağı da bulunuyor. Çalışanlarınıza eğitim olanakları sunmamak, açık pozisyonların daha uzun sürede doldurulmasına, inovasyonların sunulmasında gecikmelere ve operasyonel verimsizliklere neden olabilir. Şirketinizin en önemli varlığı olan çalışanlarınıza yatırım yapmayı kuruluşunuzun hedefi haline getirin. Beceri eğitimi için fırsatlar sunmak, çalışan memnuniyetinin ve çalışanları elde tutma oranının artırılmasını sağlayabilir. Ek olarak, bir adım daha ileri gidip çalışanlarınızın sertifika sınavı ücretlerini finanse etmek, çalışanların başka bir yerde iş arama olasılığı daha da azaltabilir.   

Gelişmiş bulut becerilerinin maaşları daha da yükselttiği göz önüne alınırsa, izleyebileceğiniz başka bir yaklaşım da kariyerlerinin başındaki yetenekleri işe almak olabilir. Bu kişiler, temel bulut becerilerine ve sektör sertifikalarına sahip olmanın yanı sıra teknik destek, sorun giderme, kalite güvencesi, test ve düzeltme çalışmaları gibi işleri üstlenmeye de istekli. Yeni işe alınanları bu tür görevlerle başlatmak, genel teknoloji yığınında ustalaşmalarına yardımcı olur, kariyerlerinde ilerlemelerini sağlar ve onları zaman içinde daha karmaşık ve zorlu işleri üstlenmeye hazır hale getirir. Kariyerlerinin başındaki yeteneklere yatırım yapmak inovasyon yapmanıza, bulutun sağladığı geliri artırmanıza ve kadrolu yetenekleri elinizde tutmanıza yardımcı olabilir. Buluta bir şans vermek istiyorsanız, bu yıl şirketinizi geleceğe daha güvenle taşımak için çalışanlarınızın becerilerine yatırım yapacağınız yıl olabilir.