CMO'LARDAN KÖR NOKTALARA IŞIK

Başarılı şirketler açısından iyi bir pazarlama planı, değişmez kuraldır. Bunu geliştirmek, neyin nasıl yapılacağına karar vermek ise ağır bir yük. Büyükler işin altından, ancak yüzlerce sayfalık raporlarla kalkabilir. Hâkim görüşe göre; yol haritasını en azından üç ayda bir kontrol etmekte fayda var. Bu yöntem, uygulama aşamasında elde edilecek performansın yakından takip edilmesini de sağlıyor. Finans, üretim, personel, tedarik, kısacası tüm departmanlardan alınacak geri bildirim, düşünceleri işler hale getirmek için önem taşıyor.

Markaya bağlılık oranını artırmanın en kolay yöntemi, mevcut müşterilerle iletişime geçmek. Yöneticiler ve iş sahiplerinin, başarı için geri bildirimleri toplama ve değerlendirmede hassasiyet göstermeleri şart. Hal-hatır sormanın ötesinde, kullanıcıların ürün/hizmeti hakkında fikirlerini en efektif şekilde derlememeyi sağlayacak kanallar oluşturulmalı. Bu noktada, “Bu kadar uğraşacağım, sonunda ne kazanacağım?” sorusu öne çıkıyor. Cevabı ise basit. Çünkü müşterilerin yüzde 70’i, problemleri çözülürse aynı firmayla etkileşimde bulunuyor.

DAVRANIŞ MİMARLIĞI...
Pazarlama, “İnsan davranışı mimarlığı yapmak” demek. Ürün ve hizmetleri insanların nerede, neden, nasıl, kimlerle, ne kadar kullanacaklarını tasarlamakla başlar. Artık sadece marka değerini yükseltmekten ibaret değil; müşteri yolculuğunu da baştan sona şekillendirmeyi içeriyor. Bu da ancak motivasyonu, doğru imkânları ve etkili tetikleyicileri bir araya getirmekle sağlanabilir. 

KEŞFEDİLMEMİŞ FIRSATLAR PAYLAŞILMALI
Pazarlama liderleri özetle; insanların nasıl davranacaklarını planlayan tasarımcılardır. Öncelikle, talep edilen şey, tüketicinin hayatı ve rutini içerisinde ele alınmalı. Beynindeki modeli de anlamakta fayda var. Ayrıca genellikle kıt olan kaynakların (para, zaman, enerji) türü ve bunun nasıl asgari seviyeye çekilebileceği bilinmeli. Bu noktada, şirketteki hemen tüm departmanlarla, potansiyeli olduğuna kanaat getirilen yaklaşımlar, henüz keşfedilmemiş pazar fırsatları, plana eklenebilecekler de paylaşılmalı. 

YAPILACAKLAR LİSTESİNİN REVİZYONU 
“CMO’nun Rolü” kuşağımıza ilişkin Mayıs 2019 araştırmamızın konusu da bu bağlamda şekillendi. “Değer yönetimi” karması alanında, pazarlamada davranış mimarlığının nasıl elde edildiğine dair içi dopdolu cevaplar aldık. Bir diğer sorumuz, “Araştırdınız, hedeflediniz ve pazarladınız… Geri bildirimler ve raporlamalar hangi kör noktalara ışık tutuyor?” oldu. Şirketlerini mükemmelle taşıyan yöneticilerin, yapılacaklar listesini nasıl oluşturduklarını ve revize ettiklerini de öğrendik. Peki! CMO’lar gelecek stratejilerini planlamaya yeterince vakit bulabiliyorlar mı?


İNSANLARIN DUYGULARINA DOKUNUYORUZ
İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı Kurumsal İletişim Müdürü Canan Soysal, “davranış mimarlığı”nı misafirlerinin duyguları üzerine inşa ettiklerini söyledi.
Soysal; 7 gün, 24 saat insanla iç içe olduklarına dikkati çekti.

Yapılacaklar listemizi, yılbaşında hazırladığımız marketing ve iletişim planımız çerçevesinde atıyoruz. Bunda marka olarak bizim, iletişim, reklam ve sosyal medya ajanslarımızın farklı rolleri var. Aylık bir takvim belirliyoruz. Elbette revize adımlar da oluyor. Çünkü ülke ve sektörel şartlar değişiklik gösterebiliyor. Buna göre yeni pozisyonlar alıyoruz.

EN ÖNEMLİ ARTIMIZ İNSAN
Bir havalimanında hüzün, mutluluk, öfke, korku vs. görebilirsiniz. Biz de insanların duygularına dokunmaya karar verdik. Bu, bize özel gün iletişiminde çok büyük artılar sağladı. Bir başka çıkış noktamız da İstanbul’un şehir havalimanı olmak. “Sabiha Gökçen sizi sevdiklerinize, ailenize, hayallerinize ve son olarak şehre yakınlaştırır” diyoruz. “Yakınlaştırmak” da davranış mimarlığımızın önemli yapı taşlarından...

PLANLAR, AKSİYONLA HAYATA GEÇİYOR
Açıkçası, gelecek stratejilerinizi planlamaya çok vakit bulamıyoruz. Yıl sonuna doğru tüm partnerlerimizle bir araya gelip, pazarlama hedefleri çerçevesinde bir planlama yapıyoruz. Bu toplantılar en fazla 2-3 hafta içinde başlıyor ve bitiyor. Senenin geri kalanı projeleri hayata geçirmekle, yani aksiyonla geçiyor.

EN ÖNEMLİ KISIM; GERİ BİLDİRİM VE RAPORLAmA
Attığımız her pazarlama adımından sonra geri bildirim ve raporlama, nerede doğru ya da yanlış yaptığımızı ortaya koyuyor. “Hedef kitlemiz gerçekçe mi, seçtiğimiz mecra ve yöntemimiz ne denli isabetli?” Şirket içi hedef ve performans ölçümünde de bu verilerden faydalanıyoruz.


İNSAN ODAKLI ÇÖZÜMLERLE DAHA İYİ VE KONFORLU BİR YAŞAM SUNUYORUZ
Panasonic Life Solutions Türkiye, Kurumsal Marka Yönetimi Genel Müdürü Aysel Özaltınok, teknolojik dönüşümle birlikte, markalardan beklentilerin farklı bir noktaya taşındığını ifade etti. Sonuç odaklı olan Özaltınok, stratejik planlamaya da büyük önem veriyor. 

Kariyerim boyunca planlı, programlı hareket etmeye ve zamanı etkin yönetmeye daima önem verdim. Yüksek önem derecesine sahip konulara konsantrasyonumun en üst seviyede olduğu sabahları odaklanıyorum. İş saatlerini verimli geçirmek, kişisel ve ekip performansı artırıyor. Elbette iş dünyasının doğal dinamikleri gereği yeni konularla karşılaşmak mümkün. Bu durumda programımı güncelliyorum. Zamanı disipline ederseniz tüm revizyonlar işinizin parçacı haline geliyor.

SON KULLANICIYLA EN ANLAMLI ŞEKİLDE BULUŞUYORUZ
İş dünyası “Big Data” kavramıyla tanıştı. Beklentileri maksimum düzeyde karşılamada ihtiyaç duyulan hız, kalite, önem derecesine göre proaktif aksiyonlar almak, ürün üzerinde oluşturulan katma değeri optimize etmek daha mümkün ve ölçülebilir hale geldi. Bu veriyi yorumlama ve anlamlandırma kapasitesine sahip şirketlerin, iletişim süreçlerinde de bir adım önde olacağına inanıyoruz. Müşterilerimize ve hayata sunduğumuz değerleri, son kullanıcılarla en anlamlı şekilde buluşturabilmek hedefiyle çalışıyoruz. 

“Değer yönetimi”ne verebileceğim en güncel örnek, 1 Nisan 2019 tarihinden itibaren “Panasonic Life Solutions Elektrik Sanayi ve Ticaret A.Ş.” unvanını kullanmaya başlamamız. Bu değişiklikle birlikte, insan odaklı çözümlerle daha iyi ve konforlu bir yaşam sunma vizyonumuzu hayata geçirmeye odaklandık.

DAHA FARKLISI VE İYİSİ İÇİN ÇABA HARCIYORUM
'Neyi daha farklı yapabileceğim ve daha iyisini başarabilmek için ne tür stratejiler geliştirebileceğim' konuları, iş planlarım arasında önemli bir yere sahip. Elbette, belirli dönemlerde günlük operasyonlara çok fazla odaklanmam gerektiğinden, bunu göz ardı ettiğim de oluyor. 

ÖLÇMEDİĞİNİ BİLEMEZSİN, BİLMEDİĞİNİ YÖNETEMEZSİN
Raporlama ve geri bildirim, en önemli iş ve performans araçları arasında. Çünkü sadece iş süreçlerinden haberdar olmamızı değil, olası riskleri öngörebilmemizi ve önleyici ve düzeltici aksiyonlar alabilmemizi sağlıyor. “Ölçmediğini bilemezsin, bilmediğini yönetemezsin” denir. Ölçebilmek için de raporlamalarla çalışılmalı, geri bildirim alma kültürüne sahip olunmalı.


BUGÜNÜN FOTOĞRAFINI ÇEKERKEN GELECEĞİ TAHMİNLİYORUZ
Teknosa Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Ayşegül Bahçıvanoğlu, müşterilerin ürünler yerine deneyimleri satın almaya doğru yöneldiğini belirtti. Bahçıvanoğlu, gelişmiş ve kişiselleşmiş kampanya yönetimi yapmaya odaklandıklarını dile getirdi.

Planlamalarımızı şirketin stratejik önceliklerine ve gündeme göre yapıyoruz. Değişmeyen tek şey, müşterilerimizden aldığımız geri bildirimlerle başladığımız günde, çoklu kanaldan onlarla etkileşimi sürdürmeye odaklanmak. Artık tüketiciler, ürünler yerine deneyimleri satın almaya doğru yöneldi.

EŞSİZ VE KESİNTİSİZ BİR DENEYİM…
Sektörde fark yaratmak için artık kişiselleştirilmiş stratejiler geliştirerek, eşsiz ve kesintisiz bir deneyim sunmak önemli. Tüketici profillerinde ve beklentilerindeki değişimler, onların derinlemesine anlaşılmasını ve analiz edilmesini gerektiriyor. Kıstasımız ise “değer yönetimi”. Müşterilerimizi değer ve davranışlarına göre segmente ediyoruz. Doğru ürüne, doğru zamanda, doğru noktada, doğru fiyatla erişilsin diye de akıllı, bugünün fotoğrafını çeken, geleceği tahminleyen ileri veri analitiği yapımız var. 
Gelecek stratejilerimizi belirlerken, hedef-fayda analizini doğru yapmak kadar, öncelikleri doğru belirlemek de çok önemli. Hem içerideki ekiplerimiz hem de alanında uzman çözüm ortaklarımızla, bize müşteri verisi ve içgörüsü sağlayacak, paydaşlarımıza değer yaratacak inovatif projeler üzerinde çalışıyoruz. 

MÜŞTERİLERİMİZİN NABZINI TUTUYORUZ
Teknolojideki gelişmeler ve dijitalleşme, müşteri beklentilerini ve davranışlarını çok hızlı değiştiriyor. Perakende, zaten doğası gereği çok dinamik, ekonomik ve sosyal faktörlerden, gündemden en çabuk etkilenen sektörlerin başında geliyor. Geri bildirim ve raporlamalar, nabzı tutma, anlık analiz imkânı sağlaması bakımından kritik öneme sahip. İleri veri analitiği araçlarımız ve “müşteri memnuniyeti” ölçümlemelerimizle her kanaldan davranışlarını takip ediyoruz. Eğilimlere ve elde ettiğimiz iç görülere göre iyileştirmeleri ve yeni uygulamaları hızlıca hayata geçirebiliyoruz.


MULTİNET UP PAZARLAMA GENEL MÜDÜR YARDIMCISI GÖKHAN EROL:
DEĞİŞİM VE ENERJİYİ İLGİLİ TÜM MECRALARIMIZA YANSITACAĞIZ

Multinet Up Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Gökhan Erol, 20 yıllık yolculuklarının her senesinde değişerek daha büyük bir ekosistem oluşturduklarını aktardı. Erol, hizmetlerin isimlerinin ve anlayışının da yenilendiğini açıkladı.

Sektörün ilk mobil uygulaması MultiPay’i biz geliştirdik, QR ödemeyle de mobil ödemeyi devreye aldık. İlk sadakat programı TatlıPara ile Multinet kullanıcılarının harcadıkça kazanmalarını sağladık. 

MÜŞTERİ ODAKLI BİR EKOSİSTEM
Sektörde oyuncuların neler yapabileceğini, nerelere doğru gidebileceğini belirleyen öncü şirketimiz Multinet Up’ın 20. yılında kurumsal kimliğini baştan yarattık. Hem Multinet Up’ın hem de ekosistemimizdeki ürün ve hizmetlerimizin logolarını yenileyerek dinamik ve inovatif yüzümüzü daha iyi yansıtır hale getirdik. Yeni marka kimliğimizle ilkleri gerçekleştiren, yenilikçilik, girişimcilik ve müşteri odaklılık değerleri üzerine kurulu bir ekosistemin altını çiziyoruz. 

REKABET GÜCÜMÜZ ARTIYOR
Faaliyet gösterdiğimiz alanlarda yeni ve yaratıcı iş modellerimizle rekabet gücümüzü artırıyor, kullanıcılarımıza fark yaratan avantajlar sunuyoruz. Yeni kimliğimizin getirdiği değişim ve enerjiyi ilgili tüm mecralarımıza yansıtacağız ve şirket içinde de yepyeni bir enerji ile çalışmaya devam edeceğiz. 


MITSUBISHI ELECTRIC TÜRKİYE FABRİKA OTOMASYON SİSTEMLERİ OEM İŞ GELİŞTİRME KIDEMLİ MÜDÜRÜ TOLGA BİZEL:
İŞ MODELLERİMİZİ YENİDEN TASARLIYORUZ
Mitsubishi Electric Türkiye Fabrika Otomasyon Sistemleri OEM İş Geliştirme Kıdemli Müdürü Tolga Bizel, yeni sanayi evresinin merkezinde üretim bulunduğunun altını çizdi. Bizel, maliyetlerin optimize edilmesinin önemini anlattı.

Son dönemde şirketlerin ilgi odağı olan Sanayi 4.0 ve teknoloji yatırımları üzerinde büyük bir etki yaratan “Nesnelerin İnterneti” (IoT) konusuyla birlikte teknoloji ve haberleşmenin önemi daha da artıyor. Bu noktada biz de iş modellerimizi yeniden tasarlıyoruz. 

FABRİKALARI, DİJİTAL ÇAĞA UYGUN DÖNÜŞTÜRÜYORUZ
Performansımızı artırmak için teknoloji yatırımlarımızı hangi alanlara yoğunlaştırmamız gerektiğini belirliyoruz. Köklü inovasyon mirasımız ve üstün teknolojimizle geliştirdiğimiz yenilikçi çözümlerle fabrikaların altyapısını, sistemlerini ve proseslerini dijital çağa uygun şekilde dönüştürüyoruz.

ÜRETİM HATLARI, İHTİYACA GÖRE OPTİMİZE EDİLMELİ
Dijital dönüşüm çağında makineler, çevrelerinde olup bitenleri anlayabilecek ve birbirleriyle internet protokolleri aracılığıyla iletişim kurabilecek durumda. Bu sayede fabrikalardaki üretim hatlarının kişiselleştirilmiş ihtiyaçlara göre optimize edilmesi sonucunda pazardaki rekabet koşullarına ayak uydurmak daha kolay hale gelecek.

MALİYETLER DÜŞÜRÜLMELİ
Sanayicilerin dünya kalitesinde üretim yaparak küresel pazarlarda rekabet edebilmeleri ve ihracatta güç kazanmaları için üretim kalitesini artırırken maliyetlerini optimize etmesi gerekiyor. Bu noktada, fabrika otomasyon sektörünü yakından takip edip yeni teknolojilere hızla uyum sağlayabilmek ve gerekli altyapı yatırımlarını yapmak önem kazanıyor.